Alla kategorier Restaurang Uppsala Uppsala Restaurang Kocken & Kallskänkan

Restaurang Kocken & Kallskänkan

Heidenstamsgatan 75, 754 27 Uppsala — Visa karta

Restaurang Kocken och Kallskänkan är en restaurang som ordnar bokade middagsbeställningar samt catering och festvåningsverksamhet i två olika matsalar. Peter har arbetat i branschen sedan 1975 med allt från Nobelfester och bröllop till vanliga bygdegårdsfester. För oss är det viktigt att ägaren är på plats under tiden som vi håller öppet för att kunna ta hand om alla våra gäster på allra bästa sätt. Restaurangen tillhandahåller allt från god mat till bra priser samt serveringspersonal. Vi kan även hyra ut allt till det dukade bordet. Linnedukar samt servetter finns även att hyra. Även helhetslösningar för en fest i det gröna med partytält ordnas med allt som behövs. Vi försöker att ställa alla våra kunder i centrum och se till att varje gäst skall få ett trevligt bemötande. Här kan ni uppleva att ni verkligen är varmt välkomna.

Vi finns även på Fulleröbacke 101 i Storvreta. Välkomna!

Läs vad 14 kunder tycker om Restaurang Kocken & Kallskänkan

• Andreas A
    Andreas A skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan
    Extremt dåligt. Höll inte vad som var avtalat angående catering. Hade beställt mat till bröllop, kändes som en servering för ett fotbollslag eller nåt. Många var extremt missnöjda, och vi fick inte jämka priset heller...
    2017-02-11 Restaurang K svarar Andreas A
    Hejsan. Tyvärr så stämmer inte din historia med verkligen. Ni valde att ha oerfaren personal som aldrig serverat tidigare själva. Ni höll inte förberedelser som ni lovat. Det fanns inga fat att servera från. Ni ville hålla nere mycket kostnader och ändå försökte jag hålla ihop beställningen så gott det gick efter bästa förmåga och förutsättning. Vid bröllop brukar jag ha egen kompetent personal. Vi har goda kunskaper och omdömen av våra arrangemang och detta är oacceptabelt att ni ens skriver.detta. Vi avstår helt enkelt från era omdömen och tar helt avstånd från dem. Jag frågade många gäster på plats och dom sa att dom var jättenöjda. Det räcker för mig. Mvh Peter Nilsson restaurang kocken och kallskänkan krögare
  • Monica B
    Monica B skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan
    Vi beställde varmrätt till ett bröllop, på rekommendation från bekanta. Personalen var väldigt trevlig, vänlig och tillmötesgående vid alla tillfällen vi hade kontakt. De uppmanade oss att kontakta dem vid frågor eller önskemål. Maten levererades vid avtalad tid och smakade otroligt bra! De hämtade värmeskåpen dagen efter, mot en avgift. Enkelt och smidigt! Vi är mycket nöjda med företaget, från början till slut!
  • Studentkåren Vid Johannelunds T
    Studentkåren Vid Johannelunds T skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan
    Jag äter personligen mat där nästan varje vardag under höst- och vårterminerna, och brukar nästan alltid vara nöjd för egen del, man får mycket för priset och det brukar ofta vara omsorg med maten, ibland rätt så fina råvaror och ibland något extra till fredagarna, och personalen är väldigt tillmötesgående, man är tillmötesgående när det är olika event av olika slags i skolmiljön.

Eftersom jag är representant för studentkåren, så skall jag väl försöka en allmän blid utav vad resten utav eleverna tycker, men det verkar vara ganska liknande uppfattningar, man är nöjda med kvaliteten och servicen för priset, och uppskattar det personliga hos personalen...

Två detaljer som kan vara lite negativa är att salladsbuffén verkar uppfattas som lite gammal ibland och ibland är maten slut vid "ruscher" (även om det går att ha stor förståelse för"...

Överlag är dock betyget mycket gott och verksamheten är uppskattad!
  • Dan S
    Dan S skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan
    Rasbo MK Karting hade sin Prisfest 2016 hos Kocken och Kallskänkan.

Bemötande före och under evenemanget var mycket bra. Vi upplevde en stor flexibilitet för att tillmötesgå våra önskningar och behov.
  • Tobias H
    Tobias H skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan
    Stora portioner och väldigt god mat. Vi anlitade dem för bröllopsbuffe och de var väldigt trevliga och tillmötesgående. De kan starkt rekommenderas.
  • Östervåla If
    Östervåla If skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan
    Bra lunch med bra bemötande och trevlig personal.
  • Steffi S
    Steffi S skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan
    Hur bra som helst!! 80 super nöjda gäster där ingen klagade på maten!!
    2016-12-02 Restaurang K svarar Steffi S
    Tack Steffi!
    Det var otroligt trevligt även för oss när vi serverade. Kul fest i allmänhet.....

Som krögare blir man otroligt tacksam för såna värmande ord.
  • Thomas N
    Thomas N skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan
    Mycket bra och flexibelt bemötande avseende både catering och vanliga luncher/middagar för enskilda och grupper. Kvaliteten på maten är tyvärr lite för låg, men priset är ju också lågt och man får vad man betalar för. den låga kvaliteten har börjat sprida sig i både privata kretsar och företagarkretsar.
    2016-12-02 Restaurang K svarar Thomas N
    Tack för din recension. Vi kan säkert bättre och denna gång så höll vi inte måttet. Vi tar till oss både ris och ros och försöker att bli säkrae. Oftast så kommer pluspoängen till vår fördel. Krögare Peter Nilsson
  • Storvreta Ik
    Storvreta Ik skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan
    Bra bemötande och bra service. God lunch och en bra stil i lokalen. Bra variationer på lunchutbudet samt salladen. Ser framåt vid nästa mattillfälle.
  • St.nicolai Ideella Föreningen
    St.nicolai Ideella Föreningen skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan
    Hyra av två värmeskåp till Alsike klosters 50 årsjubileum.
    2016-11-30 Restaurang K svarar St.nicolai Ideella Föreningen
    Hejsan!

Tack för att ni anlitade oss. Hoppas att ni återkommer en annan gång. Med vänliga hälsningar
    Peter Nilsson Krögare
  • Ulla-britt E
    Ulla-britt E skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan
    Trevligt bemötande o bra flexibilitet. Tyckte inte att maten motsvarade förväntningarna. Hårt kött, lite smaklöst
  • Magnus F
    Magnus F skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan
    Anlitande Restaurang Kocken & Kallskänkan för catering av en trerättersmiddag + bröllopstårta till vårt bröllop. Vi hade 50 gäster, både jag och min fru samt alla jag pratat med tyckte maten och servicen var mycket bra. Det var även enkelt och smidigt att planera beställningen tillsammans. Vi skötte allt via telefon och mail.
    Vi rekommenderar varmt Restaurang Kocken & Kallskänkan för bröllopscatering...
  • Emelie N
    Emelie N skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan
    Riktigt god mat och bra service på restaurangen. Jag åt deras Pasta och den var ljuvlig. Kommer att äta där igen.
  • Lasse Å
    Lasse Å skrev om Restaurang Kocken & Kallskänkan
    Vill tacka Peter utan hans hjälp hade vi aldrig kunnat genomföra vårt event. Vi var sena med beställningen då vår första leverantör inte kunde genomföra uppdraget så som vi hade tänkt oss och då kom Restaurang Kocken & Kallskänkan,löste allt perfekt. Maten var väldigt god, bra service trevlig och lyhörd till våra önskemål. Rekommenderar varmt.

Heidenstamsgatan 75, 754 27 Uppsala