Restaurang Krakow

Restaurang Krakow

Ring 031-20 33 74 www.krakow.nu
4.4

Vi på Restaurang Krakow är en av Göteborgs äldsta och mest gemytliga krogar. Vi serverar en rad polska måltider på klassiskt vis, och utlovar en härlig och oförglömlig upplevelse och smakresa när du besöker oss. På vår meny finner du allt från raggmunkar, soppor och panerad ost till polska piroger, korvar, anka och oxfilé....

49 omdömen om Restaurang Krakow

Peter W
Skrev om Restaurang Krakow

Mycket bra bemötande och maten var mycket god och inte minst: Det var mycket mat. Man blev mätt

Ken S

Trevlig ställe.....................

Karin S
Skrev om Restaurang Krakow

God och rejäl mat i varm och välkomnande miljö. Trevlig service och gemytlig stämning. Perfekt att komma in i värmen efter att ha stått i ösregn och tittat på cortegen! Detta blir en tradition. Med eller utan ösregn.

Kun C
Skrev om Restaurang Krakow

Deep fried cheese was really good.

Tore I
Skrev om Restaurang Krakow

Bra mat, ordentliga portioner, trevlig personal.

Magdalena S
Skrev om Restaurang Krakow

Det är inte bara gott man blir MÄTT med

Marita N
Skrev om Restaurang Krakow

Trevligt bemötande och bra service. Kommer gärna tillbaka!

Malin R
Skrev om Restaurang Krakow

Hemtrevlig, mysig restaurang med stora portioner och mycket att välja på. Väldigt trevlig personal. En härlig blandning av gäster, både i ålder och stil. Ett favoritställe för oss som inte föredrar ställen med vita dukar.

Johan J
Skrev om Restaurang Krakow

Jag och sambon drog till Krakow efter att jag sprungit Göteborgsvarvet, eftersom jag ville äta polsk mat. Det har dom på Krakow, även god polsk öl. Jag köpte polsk korv och sambon beställde bigos. Vi var väl bemötta och fick snabb service. Vi förväntade oss traditionell polsk mat och dryck i en lokal som är kvar i en stil som ger en mysig känsla med lite mörkare färger och dunkelt ljus.

Per K
Skrev om Restaurang Krakow

Panerad ost är ett måste på Krakow!! Bra priser och mycket god mat, god öl, flera sorter, och trevlig personal!

Joachim V
Skrev om Restaurang Krakow

Genuint, god prisvärd mat och trevlig personal.

Anna-lena H
Skrev om Restaurang Krakow

Raggmunk och fläsk, jättegott. Blev bra bemött, efter förväntningar jag hade.

Stefan J

Fantastisk mat Trevlig personal Bra service Mysig lokal

Peter N
Skrev om Restaurang Krakow

Mycket bra bemötande och god mat o dryck

Martin B
Skrev om Restaurang Krakow

Väldigt god mat och utmärkt service!

P-o S
Skrev om Restaurang Krakow

Mat och dryck inkl service TOPPEN

Joanna W
Skrev om Restaurang Krakow

Fantastiskt hela vägen! Från första samtalet tills vi gick ut genom dörren efter den goda middagen. Vi var ett stort sällskap som var ute lite i sista minuten och ni guidade och servade oss hela vägen. Det blev en minnesvärd kväll för jubilaren!! Tusen tack!

Patryk C
Skrev om Restaurang Krakow

Prisvärt, dock blev jag inte mätt. Ovanligt på detta stället.

Tomas W
Skrev om Restaurang Krakow

Vi var ett större sällskap med förbokad mat. Servicen var oklanderlig och vänlig. Besökt Krakow vid tidigare tillfällen och varit nöjd men denna gång var det om möjligt ännu bättre. Toppbetyg på såväl mat som service. En favorit restaurang som man kan återkomma till om och om igen.

Nina J
Skrev om Restaurang Krakow

Genuin polsk restaurang mitt i Göteborg. Härligt murrigt, magisk mat och bästa personalen.

John A
Skrev om Restaurang Krakow

Jag är stamkund sedan länge. Fantastiskt genuin upplevelse av det polska köket vare sig du vill äta stans bästa panerade ost eller tradionella långkok som Golonka. Personalen ör alltid vänlig. Det känns som ett andra hem!

Petter J
Skrev om Restaurang Krakow

Trevligt ställe med god mat och polsk öl.

Caroline G
Skrev om Restaurang Krakow

Familjärt och hemtrevligt! God service och bra mat.

Per T
Skrev om Restaurang Krakow

Tycker de förvaltar det Polska på ett bra sätt och se har dessutom breddat öl utbud. Mkt nöjd !

Marie-louise Ö
Skrev om Restaurang Krakow

Trevlig personal. Mycket rikligt med mat. Trivsamt miljö. Gott kaffe!

Maria V
Skrev om Restaurang Krakow

Jag köpte middag. Jag blev mycket vänligt bemött. Företaget levde upp till mina förväntningar väl. Det var på det hela en mycket trevlig och mättande upplevelse.

Piotr K
Skrev om Restaurang Krakow

Vi var ett sällskap, drygt 20 personer, förebeställde mat. Det tog en timme att få serverad soppa😀. Polska piroger var ett skämt och har aldrig ätit "szarlotka" dvs polskt äpplekaka med vindruvor och annans . Underbetyg på alla fronter...

Mari-anne T
Skrev om Restaurang Krakow

God mat Lång väntetid på beställningen Personalen kunde inte besvara frågor ang utbudet av öl och vår uppfattning var att det saknades servicekänsla

Alex G
Skrev om Restaurang Krakow

Varmt som hemma i Ryssland, mysigt och gästfritt varje gång!

Malin T
Skrev om Restaurang Krakow

Mysig miljö, mycket trevlig personal och god mat!!

Anders S
Skrev om Restaurang Krakow

Servicen var bra, trevlig personal. Vi behövde inte vänta länge på mat och dryck. Många rätter att välja på och vi alla var mycket nöjda med maten. Tack!

Annika J
Skrev om Restaurang Krakow

Åt en mycket god panerad ost jag blev väl bemött, god mat, gott vin. Har varit där tidigare och aldrig blivit besviken. Kommer gärna tillbaks!

Johanna M
Skrev om Restaurang Krakow

Jättemysig restaurang med trevlig personal och god mat! Rekommenderar den vegetariska tallriken, verkligen supergod!

Ulrica S
Skrev om Restaurang Krakow

Fantastisk mat, med jättetrevlig och service inriktad personal.

Stefan K
Skrev om Restaurang Krakow

Vi åt traditionella polska och centraleuropeiska rätter som panerad ost och panerad schnitzel, utmärkt gott och prisvärt.

Annika W
Skrev om Restaurang Krakow

Jätte god mat och väldigt trevlig personal

Percy M
Skrev om Restaurang Krakow

Det var mitt första besök på restaurang Krakow och totalt sett mycket trivsamt. Riklig portion vällagad mat och därtill en bägare skummande öl. Personalen var uppmärksam och personliga. Den kvällen jag var där med sällskap var det stort sett fullsatt och därmed blev ljudnivån lite jobbig men det positiva övervägde detta. Vänligen P.M.

Erik R
Skrev om Restaurang Krakow

Väldigt trevligt och snabbt svar på onlinebokningen av bord. Har varit ca 30 ggr på Krakow genom åren och det har bara blivit bättre. Senaste gången hade jag en gäst med mig från Tyskland som var väldigt nöjd med maten vilket jag också var. Att man vet att man får samma sak och smak på tallriken som man går dit för igen är det allra bästa. Snabb service, allt blir alltid rätt. På Krakow får man alltid precis det man vill ha! Tack!!

Nina L
Skrev om Restaurang Krakow

Världens bästa ost, som vanligt! Trevlig service och bra pris också.

Bengt O
Skrev om Restaurang Krakow

Krakow är vår favoritkrog i Göteborg. Varje gång vi är i stan (vi är boende i Halmstad) försöker vi göra ett besök i restaurangen. Bemötandet är alltid det bästa tänkbara och maten är fantastisk. Det känns som att man landat i Centraleuropa med doften av surkål inbränd i gardiner och inredning. Maten är spännande och det känns verkligen att den är gjord av de bästa råvaror. Många gånger åker vi till Göteborg (2 x 14 mil) ENBART för att besöka Restaurang Krakow.

Anna T
Skrev om Restaurang Krakow

Restaurangen valdes för att min sambo har polsk ursprung, min dotter är vegan och övriga gillar vällagad mat. Alla blev mycket nöjda och personalen trevlig. Vi kommer att komma tillbaka fler gånger. Gärna att ni utökar med någon ytterligare veganrätt Anna med sällskap

Agnes M
Skrev om Restaurang Krakow

Bra beskrivning av rätterna och dryckerna som vägledning i valet. Jättegott, bra och mysigt

Sofia E
Skrev om Restaurang Krakow

Väldigt bra bemötande på plats när jag bokade och hade mailkontakt. Även när vi kom. Tyvärr fick vi vänta på maten alldeles för länge och servicen glömdes bort. Detta var trist eftersom jag firade min 40-årsdag. Personalen är väldigt trevlig men hade som sagt ingen uppmärksamhet alls på vårt bord.

Ingemar K
Skrev om Restaurang Krakow

Restaurang Krakow har lyckats att behålla den gamla prägeln av rustik, gemytlig restaurang med genuina polska maträtter smakliga och stora portioner (mycket!) Trevlig och god service.

Pia M
Skrev om Restaurang Krakow

Hej , trevlig miljö , prisvärd mat och dryck men stressad och avig personal .

Adam S
Skrev om Restaurang Krakow

Mycket bra mat och god service.

Erik J
Skrev om Restaurang Krakow

Restaurang, mycket trevlig. God mat och snabb service.

Anki B
Skrev om Restaurang Krakow

Jag gjorde en förfrågan om bokning för ca 25-30 personer och fick ett mycket bra och snabbt bemötande direkt. Även den aktuella dagen på plats levde upp till förväntningarna. Trevligt bemötande, god och rikligt med mat. Samtliga i sällskapet var nöjda!

Klara B
Skrev om Restaurang Krakow

Avslappnat, riktigt god mat, trevlig atmosfär. Rekommenderas!