Alla kategorier Restaurang Västra Götaland Göteborg Restaurang Krakow

Restaurang Krakow

Karl Gustavsgatan 28, 411 25 Göteborg — Visa karta

Vi på Restaurang Krakow är en av Göteborgs äldsta och mest gemytliga krogar. Vi serverar en rad polska måltider på klassiskt vis, och utlovar en härlig och oförglömlig upplevelse och smakresa när du besöker oss.

På vår meny finner du allt från raggmunkar, soppor och panerad ost till polska piroger, korvar, anka och oxfilé. Till maten kan du självklart avnjuta god öl.

Vi erbjuder bordsbokning både för paret, familjen eller för dig som vill ordna med en större tillställning. Varmt välkommen att boka bord!
Mån-Tis: 17:00-23:00
Ons-Tor: 17:00-00:00
Fre-Lör: 16:00-00:00
Sön: 15:00-22:00

Läs vad 49 kunder tycker om Restaurang Krakow

• Peter W skrev om Restaurang Krakow
    Mycket bra bemötande och maten var mycket god och inte minst: Det var mycket mat. Man blev mätt Läs mer
  • Ken S skrev om Restaurang Krakow
    Trevlig ställe..................... Läs mer
  • Karin S skrev om Restaurang Krakow
    God och rejäl mat i varm och välkomnande miljö. Trevlig service och gemytlig stämning. Perfekt att komma in i värmen efter att ha stått i ösregn och tittat på cortegen! Detta blir en tradition. Med eller utan ösregn. Läs mer
  • Kun C skrev om Restaurang Krakow
    Deep fried cheese was really good. Läs mer
  • Tore I skrev om Restaurang Krakow
    Bra mat, ordentliga portioner, trevlig personal. Läs mer
  • Magdalena S
    Magdalena S skrev om Restaurang Krakow
    Det är inte bara gott man blir MÄTT med Läs mer
  • Marita N skrev om Restaurang Krakow
    Trevligt bemötande och bra service. Kommer gärna tillbaka! Läs mer
  • Malin R
    Malin R skrev om Restaurang Krakow
    Hemtrevlig, mysig restaurang med stora portioner och mycket att välja på. Väldigt trevlig personal. En härlig blandning av gäster, både i ålder och stil. Ett favoritställe för oss som inte föredrar ställen med vita dukar. Läs mer
  • Johan J
    Johan J skrev om Restaurang Krakow
    Jag och sambon drog till Krakow efter att jag sprungit Göteborgsvarvet, eftersom jag ville äta polsk mat. Det har dom på Krakow, även god polsk öl. Jag köpte polsk korv och sambon beställde bigos. Vi var väl bemötta och fick snabb service. Vi förväntade oss traditionell polsk mat och dryck i en lokal som är kvar i en stil som ger en mysig känsla med lite mörkare färger och dunkelt ljus. Läs mer
  • Per K skrev om Restaurang Krakow
    Panerad ost är ett måste på Krakow!!
    Bra priser och mycket god mat, god öl, flera sorter, och trevlig personal! Läs mer
  • Joachim V skrev om Restaurang Krakow
    Genuint, god prisvärd mat och trevlig personal. Läs mer
  • Anna-lena H skrev om Restaurang Krakow
    Raggmunk och fläsk, jättegott.
    Blev bra bemött, efter förväntningar jag hade. Läs mer
  • Stefan J skrev om Restaurang Krakow
    Fantastisk mat
    Trevlig personal
    Bra service
    Mysig lokal Läs mer
  • Peter N skrev om Restaurang Krakow
    Mycket bra bemötande och god mat o dryck Läs mer
  • Martin B skrev om Restaurang Krakow
    Väldigt god mat och utmärkt service! Läs mer
  • P-o S skrev om Restaurang Krakow
    Mat och dryck inkl service TOPPEN Läs mer
  • Joanna W skrev om Restaurang Krakow
    Fantastiskt hela vägen!
    Från första samtalet tills vi gick ut genom dörren efter den goda middagen. Vi var ett stort sällskap som var ute lite i sista minuten och ni guidade och servade oss hela vägen. Det blev en minnesvärd kväll för jubilaren!! Tusen tack! Läs mer
  • Patryk C skrev om Restaurang Krakow
    Prisvärt, dock blev jag inte mätt. Ovanligt på detta stället. Läs mer
  • Tomas W
    Tomas W skrev om Restaurang Krakow
    Vi var ett större sällskap med förbokad mat. Servicen var oklanderlig och vänlig. Besökt Krakow vid tidigare tillfällen och varit nöjd men denna gång var det om möjligt ännu bättre. Toppbetyg på såväl mat som service. En favorit restaurang som man kan återkomma till om och om igen. Läs mer
  • Nina J skrev om Restaurang Krakow
    Genuin polsk restaurang mitt i Göteborg. Härligt murrigt, magisk mat och bästa personalen. Läs mer
  • John A
    John A skrev om Restaurang Krakow
    Jag är stamkund sedan länge. Fantastiskt genuin upplevelse av det polska köket vare sig du vill äta stans bästa panerade ost eller tradionella långkok som Golonka.
    Personalen ör alltid vänlig. Det känns som ett andra hem! Läs mer
  • Petter J skrev om Restaurang Krakow
    Trevligt ställe med god mat och polsk öl. Läs mer
  • Caroline G skrev om Restaurang Krakow
    Familjärt och hemtrevligt! God service och bra mat. Läs mer
  • Per T skrev om Restaurang Krakow
    Tycker de förvaltar det Polska på ett bra sätt och se har dessutom breddat öl utbud.
    Mkt nöjd ! Läs mer
  • Marie-louise Ö skrev om Restaurang Krakow
    Trevlig personal. Mycket rikligt med mat. Trivsamt miljö. Gott kaffe! Läs mer
  • Maria V skrev om Restaurang Krakow
    Jag köpte middag. Jag blev mycket vänligt bemött. Företaget levde upp till mina förväntningar väl. Det var på det hela en mycket trevlig och mättande upplevelse. Läs mer
  • 2018-04-30

Omdömet har granskats och är verifierat

Piotr K skrev om Restaurang Krakow
    Vi var ett sällskap, drygt 20 personer, förebeställde mat. Det tog en timme att få serverad soppa😀.
    Polska piroger var ett skämt och har aldrig ätit "szarlotka" dvs polskt äpplekaka med vindruvor och annans .
    Underbetyg på alla fronter... Läs mer
  • Mari-anne T skrev om Restaurang Krakow
    God mat
    Lång väntetid på beställningen
    Personalen kunde inte besvara frågor ang utbudet av öl och vår uppfattning var att det saknades servicekänsla Läs mer
  • Alex G
    Alex G skrev om Restaurang Krakow
    Varmt som hemma i Ryssland, mysigt och gästfritt varje gång! Läs mer
  • Malin T skrev om Restaurang Krakow
    Mysig miljö, mycket trevlig personal och god mat!! Läs mer
  • Anders S skrev om Restaurang Krakow
    Servicen var bra, trevlig personal. Vi behövde inte vänta länge på mat och dryck. Många rätter att välja på och vi alla var mycket nöjda med maten. Tack! Läs mer
  • Annika J skrev om Restaurang Krakow
    Åt en mycket god panerad ost
    jag blev väl bemött, god mat, gott vin.
    Har varit där tidigare och aldrig blivit besviken.
    Kommer gärna tillbaks! Läs mer
  • Johanna M skrev om Restaurang Krakow
    Jättemysig restaurang med trevlig personal och god mat! Rekommenderar den vegetariska tallriken, verkligen supergod! Läs mer
  • Ulrica S skrev om Restaurang Krakow
    Fantastisk mat, med jättetrevlig och service inriktad personal. Läs mer
  • Stefan K skrev om Restaurang Krakow
    Vi åt traditionella polska och centraleuropeiska rätter som panerad ost och panerad schnitzel, utmärkt gott och prisvärt. Läs mer
  • Annika W skrev om Restaurang Krakow
    Jätte god mat och väldigt trevlig personal Läs mer
  • Percy M
    Percy M skrev om Restaurang Krakow
    Det var mitt första besök på restaurang Krakow och totalt sett mycket trivsamt. Riklig portion vällagad mat och därtill en bägare skummande öl. Personalen var uppmärksam och personliga. Den kvällen jag var där med sällskap var det stort sett fullsatt och därmed blev ljudnivån lite jobbig men det positiva övervägde detta.
    Vänligen
    P.M. Läs mer
  • Erik R skrev om Restaurang Krakow
    Väldigt trevligt och snabbt svar på onlinebokningen av bord. Har varit ca 30 ggr på Krakow genom åren och det har bara blivit bättre. Senaste gången hade jag en gäst med mig från Tyskland som var väldigt nöjd med maten vilket jag också var. Att man vet att man får samma sak och smak på tallriken som man går dit för igen är det allra bästa. Snabb service, allt blir alltid rätt. På Krakow får man alltid precis det man vill ha! Tack!! Läs mer
  • Nina L skrev om Restaurang Krakow
    Världens bästa ost, som vanligt! Trevlig service och bra pris också. Läs mer
  • Bengt O
    Bengt O skrev om Restaurang Krakow
    Krakow är vår favoritkrog i Göteborg. Varje gång vi är i stan (vi är boende i Halmstad) försöker vi göra ett besök i restaurangen.

Bemötandet är alltid det bästa tänkbara och maten är fantastisk. Det känns som att man landat i Centraleuropa med doften av surkål inbränd i gardiner och inredning. Maten är spännande och det känns verkligen att den är gjord av de bästa råvaror.

Många gånger åker vi till Göteborg (2 x 14 mil) ENBART för att besöka Restaurang Krakow. Läs mer
  • Anna T skrev om Restaurang Krakow
    Restaurangen valdes för att min sambo har polsk ursprung,
    min dotter är vegan och övriga gillar vällagad mat.
    Alla blev mycket nöjda och personalen trevlig.
    Vi kommer att komma tillbaka fler gånger.
    Gärna att ni utökar med någon ytterligare veganrätt

Anna med sällskap Läs mer
  • Agnes M skrev om Restaurang Krakow
    Bra beskrivning av rätterna och dryckerna som vägledning i valet. Jättegott, bra och mysigt Läs mer
  • Sofia E skrev om Restaurang Krakow
    Väldigt bra bemötande på plats när jag bokade och hade mailkontakt. Även när vi kom. Tyvärr fick vi vänta på maten alldeles för länge och servicen glömdes bort. Detta var trist eftersom jag firade min 40-årsdag. Personalen är väldigt trevlig men hade som sagt ingen uppmärksamhet alls på vårt bord. Läs mer
  • Ingemar K skrev om Restaurang Krakow
    Restaurang Krakow har lyckats att behålla den gamla prägeln av rustik, gemytlig restaurang med genuina polska maträtter smakliga och stora portioner (mycket!)
    Trevlig och god service. Läs mer
  • Pia M skrev om Restaurang Krakow
    Hej , trevlig miljö , prisvärd mat och dryck men stressad och avig personal . Läs mer
  • Adam S skrev om Restaurang Krakow
    Mycket bra mat och god service. Läs mer
  • Erik J skrev om Restaurang Krakow
    Restaurang, mycket trevlig. God mat och snabb service. Läs mer
  • Anki B skrev om Restaurang Krakow
    Jag gjorde en förfrågan om bokning för ca 25-30 personer och fick ett mycket bra och snabbt bemötande direkt. Även den aktuella dagen på plats levde upp till förväntningarna. Trevligt bemötande, god och rikligt med mat. Samtliga i sällskapet var nöjda! Läs mer
  • Klara B skrev om Restaurang Krakow
    Avslappnat, riktigt god mat, trevlig atmosfär. Rekommenderas! Läs mer

Karl Gustavsgatan 28, 411 25 Göteborg