RM Bil & Motor

RM Bil & Motor

Ring 040-51 12 24 www.rmbil.se

RM Bil & Motor på Limhamn i Malmö har över 20 års erfarenhet i branschen. Vi utför service och reparationer på motorfordon som personbilar, lätta lastbilar, släpvagnar – oavsett märke! Vi använder oss av modern och avancerad utrustning för att kunna koppla upp oss och felsöka utan att öppna upp bilen manuellt i första skede....

657 omdömen om RM Bil & Motor

Marie Ingela N
Skrev om RM Bil & Motor

Mycket vänliga och trevliga Servade och bytte däck på min bil

Sandra Elin Josefin W

Första bilen jag äger och skulle byta däck, gick till Mekonomen för jag kände det var ett säkert kort med alla bra rykten jag hört om företaget. Var nervös och visste inte riktigt hur allt skulle gå till, på plats fick jag inget bra bemötande eller när jag hämtade bilen. Kommer inte byta däck hos Mekonomen nästa gång.

Camilla Marie L
Skrev om RM Bil & Motor

Däckbyte: utvecklingsområde: Finns sällan plats för ens bil att parkera. Tråkig entré och väntrum, trist arbetsmiljö med massor med oväsen och buller, personalen bär inte hörselkåpor. Var finns kaffe och godis mm till kunderna? Upplever det Smutsigt och omodernt överallt och grisig toalett. Opersonligt, nonchalant och tidstjuv då det tog dem en hel timme för att få bytt däcken!!. De nämnde inte att låsmutter/egen låsbult ska vara med. Det positiva: hyfsat lätt att få tid och de hade universallåsbultsnycklar till däcken nu när min var borta, den ena ur personalen bad om ursäkt för väntetid.

Sven Martin Vilhelm G

Trevlig service, smidigt med SMS tjänsten.

Camilla F
Skrev om RM Bil & Motor

Jag bokade två gånger men de noterade inte tiden Jag beställde Nokiadäck, de fanns ej därefter Goodyear däck som inte kom Till slut skulle de sääta på Toyo Comfort ca 900 kr När jag hämtade bilen hade de satt på Toyo däck för 600 men ej rådgjort med mig Luften har nu läckt ut i ett framdäck Ventilerna läcker luft Inte bra denna gång CF

Svar från RM Bil & Motor

tyvärr så hade inte vår leverantör däcken därför blev det annat märke men med samma kvalité ventilerna ska vi fixa ber om ursäkt för det inträffade

Lars Erik L
Skrev om RM Bil & Motor

Bra bemött och arbetet blev snabbt utfört och klart

Unn Charlotta P
Skrev om RM Bil & Motor

Snabb service och vänligt bemötande som vanligt

Kund Ä
Skrev om RM Bil & Motor

Trevligt bemötande. Lätt och smidigt. Förklarade väl vad som gällde inför arbetet m ev kostnader som kan tillkomma. Bokade via telefon o även där var bemötander gott

Patrick Folke Boyum B

Snabb och bra service! Ärliga och vänliga.

Erik Anders H
Skrev om RM Bil & Motor

Prisuppgift kunde varit tydligare, fick pris på 2000 kr, fick betala det dubbla. Blev inte uppringd och tillfrågad. Den äldre farbrorn behöver ta sig i kragen och försöka vara lite trevligare mot sina kunder, en riktig buttergök! De yngre killarna är trevliga. Jobbet kan jag inte uttala mig om. Förhoppningsvis går den igenom ombesiktningen.

Draga S
Skrev om RM Bil & Motor

Trevligt bemött och snabbt utfört arbete

Gert Gösta Inge J
Skrev om RM Bil & Motor

Väl mottagen och utförde uppdraget och förklarade ingående resultatet ! Tjänsten bestod av motor diagnos !

Anette Elisabe J
Skrev om RM Bil & Motor

Däckhotell o däckbyte ………………..

Anna Åsa Kristina B
Skrev om RM Bil & Motor

Superbra service med härligt och allert bemötande från början till slut. Fråga om kostnad om batteribyte, då killen som hjälpte mig gick ut och kontrollerade typ och placering för att sedan ge pris gav gott intryck. Fick tid att byta bara två dagar bort villet också imponerade. Super duper bra service även vid upphämntande och såklart kul med en påse bilar. Nöjd kund helt enkelt 😊

Sven-ove Tomas J
Skrev om RM Bil & Motor

Mycket bra bemött👍 och snabb service byte av avgasrör

Qcs-qualified C
Skrev om RM Bil & Motor

Mycket bra service! Rimligt pris också.

Daniel S
Skrev om RM Bil & Motor

Bra service och bra pris!

Carl-magnus K
Skrev om RM Bil & Motor

Snabb och bra service till ett förmånligt pris. Fin info när arbetet var klart

Charlie Carl-hugo S
Skrev om RM Bil & Motor

Fint och proffset fin service vänligt 👍

Björn Martin Ingvar N

Besöket motsvarande mina förväntningar och mer därtill. Mycket nöjd.

Eva Cecilia H
Skrev om RM Bil & Motor

Trevligt bemötande, jag fick fort en tid och de var snabba

Anette Eva Marie N
Skrev om RM Bil & Motor

Kanonbra bemötande och snabb service.

Kopparrännan A
Skrev om RM Bil & Motor

Professionellt och trevligt bemötande. Utmärkt genomförd reparation.

Torsten E
Skrev om RM Bil & Motor

Bra bemötande Förväntningarna uppfylldes Service enligt servicebok enligt fast pris

Bengt Arne T
Skrev om RM Bil & Motor

Trevligt bemötande Höga förväntningar som dom levde upp till. Mycket bra service på servicen och batteribytet.

Anna Maria Helena C
Skrev om RM Bil & Motor

Genom att spara mitt svar bekräftar jag att jag har läst och förstått bolagetsGenom att spara mitt svar bekräftar jag att jag har läst och förstått bolagets

Carina Madeleine P

Vänligt bemötande Snabb handläggning Olika betalningsmöjligheter

Solveig Ing-britt D
Skrev om RM Bil & Motor

Bra service och bra koll på övrgt som jag förstår själv

Jan Christer E
Skrev om RM Bil & Motor

Trevligt bemötande, snabb och perfekt service!

Lena Kerstin Elisab G

Bemötande gott fanns inget negativt att anmärka på

Björn Ragnar M
Skrev om RM Bil & Motor

Mycket bra service, och mycket bra priser. En verkstad jag kommer lämna min bil Tim varje gång hädanefter 😀

Hlne Lucky Marie W
Skrev om RM Bil & Motor

Vänligt,professionellt och med infriade förväntningar

Fred Tomas L
Skrev om RM Bil & Motor

Bra jobb Kundmottagningen dock lite sämre Mina förväntningar motsvarades eftersom jag varit kund där tidigare Köpte nyadäck som var ok pris också ok Tomas

Karl Per Magnus T
Skrev om RM Bil & Motor

Snabb och bra hjälp i telefon, liksom på plats

Bengt G
Skrev om RM Bil & Motor

Trevligt bemötande och bra service

Kauko Jouni H
Skrev om RM Bil & Motor

Synd att de måste stänga. Vi beöver en Mekonomen i Limhamn.

Mohammad Bilal S

Bra jobb, grym anställd Ni har med namnet Sebastian

Malin Stina Viktoria S

Alltid väl bemötande och god service!

Gitte Annika L
Skrev om RM Bil & Motor

Bra service, snabba och fick en överraskning i bilen när jag hämtade den. Tack ☺️

Eva Carina H
Skrev om RM Bil & Motor

Trevligt bemött, snabb betjäning, fick ett nytt batteri efter tre timmar

Ann Charlotte Marie B

Mitt besök fixades på kort tid och blev bra

Ulf Torbjörn N
Skrev om RM Bil & Motor

Snabb och utomordenlig service som alltid!

Susanna Zenia P
Skrev om RM Bil & Motor

Bytte hjullagret, hela proceduren gick snabbt o smidigt. kunnig personal, fick snabb hjälp. Kan rekommenderas.

Lars Roland P
Skrev om RM Bil & Motor

Ungdomar jag mötte i verkstaden när jag kom och gick hälsade inte tittade inte ens på mig när jag kom in. Bra kundkontakt är viktigt för ett företag. Fick bytt bromsok, inga problem.

Svar från RM Bil & Motor

ibland när man funderar över ett problem med en bil så är man inne i en bubbla och tänker inte på något annat men ska påtala detta till berörd personal ( inklusive mig själv)

Dejan P
Skrev om RM Bil & Motor

Om ni ska hit så var EXTRA tydliga med vad ni menar med service på er bil.

Anders Sixten W
Skrev om RM Bil & Motor

Bra bemött. Motoroljebyte och kontroll av bromsar samt byte av bromsvätska beställt. Missat oljebyte korrigerades omgående.

Lars Christer L
Skrev om RM Bil & Motor

Snabb o säker service. Jag är väldigt nöjd

Sven Anders J
Skrev om RM Bil & Motor

Duktiga och snabba. Lätt att komma till. Ligger på gångavstånd från hemmet.

Peter Charles H
Skrev om RM Bil & Motor

Engagerade och lösnings orienterade personal. Toppen

Jan Nils Erik S

Tack för fin service och God Jul!! 👍