Alla kategorier Frisör Stockholms län Stockholm Kungsholmen HAIR & ART by Rosa Alejandria

HAIR & ART by Rosa Alejandria

Hantverkargatan 88, 112 38 Stockholm — Visa karta

Välkommen till HAIR & ART by Rosa Alejandria!

Jag som driver salongen, Rosa Alejandria, älskar att skapa med mina händer. Det finns verkligen hur mycket som helst man kan göra med färg och form.

Jag är utbildad både frisör och färgtekniker och har hela tolv års erfarenhet inom yrket. Jag brinner för hårfärgning och att hitta den perfekta nyansen. Det har blivit som en konstform och en specialitet för mig att ge dig som kund en frisyr som passar just din personliga stil.

Kom in till mig, slå dig ner och njut av en stund som är bara din!
Lör: 10:00-16:00
Sön: Stängt

Läs vad 45 kunder tycker om HAIR & ART by Rosa Alejandria

• M
    M skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Jag kände mig välkommen när jag kom till salongen och trevligt bemött av Rosa Alejandria under hela besöket. Hon var väldigt noggran och jag blev mycket nöjd med klippningen. Läs mer
  • Angela S
    Angela S skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Duktig och lyhörd. Skönt med en icke stressad frisör som tar sig tid för kunden. Jag klipper mig gärna hos Rosa igen:) Läs mer
  • Tobias E
    Tobias E skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Jättetrevlig tjej som är mycket skicklig att klippa. Hon har en naturlig fallenhet se vilka frisyrer som passar olika personer och klarar dessutom av annorlunda hårtyper mycket bättre än de flesta frisörer. Läs mer
  • Maria
    Maria skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Hade bokat en sistaminuten-tid, när jag kom dit sa hennes kollega att hon precis gått. Hon ringde henne och hon sa att hon hade avbokat min tid, men jag fick aldrig något e-mail och man kan ju tycka att man bör ringa om man avbokar, kunder får ju inte avboka efter 24h innan tiden men denna frisör gör tydligen lite som hon vill och jag fick inte ens en ursäkt. Hennes kollega som ägde salongen var trevlig, hon bad om ursäkt för sin oseriösa kollega och erbjöd sig att klippa mig om jag kom tillbaka efter en timme men det hade jag inte tid med. Läs mer
    2017-08-31 Rosa A svarar Maria
    Jag är ledsen att du har inte läst mailet från mig, skickade jag 20 minuter efter du bökade.
    Jag glömde bort stäng erbjudande från sistaminutentider.

Jag ber om ursäkt!
  • Tove B
    Tove B skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Klipp och slingor. Jättebra bemötande och är jättenöjd med resultatet. Kommer definitivt gå tillbaka. Läs mer
  • Rosa N
    Rosa N skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Rosa är en mycket ärlig och lyhörd frisör. Hon tar sig lite extra tiden för att kunden ska bli nöjd. Jag rekommenderar henne starkt! Läs mer
  • Anne-sophie H
    Anne-sophie H skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Mycket trevlig och duktig. Snabb på att göra folieslingor!! Rekommenderar verkligen. Läs mer
  • Amal A
    Amal A skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Kunskapskunning, pedagogisk och bra frisör ! Läs mer
  • Barbro C
    Barbro C skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Jag hatar att klippa mig hos en frisör. HATAR. Man känner sig så utsatt och naken. Men här trivdes jag, jag kände mig fin och jag har aldrig sett bra ut efter en klippning men jag så banne mig ut som en prinsessa! Jag var så nöjd. Är så nöjd. Hit kommer jag igen. Läs mer
  • Isabella F
    Isabella F skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Rosa Alejandria skapar något fantastiskt med ditt hår! Hon förstod precis vad jag ville och la ner sin själ i att få mig att se bra ut. Jag uppskattade hur noga hon var. Jag kommer alltid gå till Rosa hädan efter. Läs mer
    Rosa A gillar detta
  • My W
    My W skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Rosa är super duktig och så nogran för att uppnå bästa resultat. Aldrig blivit så nöjd förut! Läs mer
    2017-06-29 Rosa A svarar My W
    tack snälla! du är alltid varmt välkommen:)
  • Garner l
    Garner l skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Hon använde mycket aggressiva produkter. Färgen blev en onaturlig gul istället för blond. Läs mer
  • Annika J
    Annika J skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Jag fick en tid för klipp ingen väldigt snabbt & blev nöjd med både frisyren & priset. Läs mer
  • Tobias E
    Tobias E skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Jättebra klippt, uppfyller alla förväntningar! Läs mer
  • Angelica Z
    Angelica Z skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Eftersom jag hade bokat slingor gjorde frisören detta. Efteråt sa hon att om hon hade fått välja hade hon inte gjort slingor eller den nyansen. Hon var uppenbarligen inte nöjd med vad hon gjort och inte jag heller. Hade varit bättre om hon kom med rekommendationen INNAN hon började Läs mer
  • Yasmine G
    Yasmine G skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Superfin frisör, lyhörd och oerhört kunnig! Läs mer
  • Sara G
    Sara G skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Bokade klippning med kort varsel, fick fantastisk service, bra bemötande och en perfekt lättskött och snygg ny frisyr. Läs mer
  • Stefanie E
    Stefanie E skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Snäll och proffsig service till bar pris! Läs mer
  • Lina C
    Lina C skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Serviceminded och flexibel då jag var under tidspress.mycket trevligt bemötande! Läs mer
  • Tompa N
    Tompa N skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Hon är väldigt snäll, tillmötesgående, m.m Läs mer
  • Helen P
    Helen P skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Proffsig och trevlig frisör med bra kunskap om hår. Läs mer
  • Alexandra J
    Alexandra J skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Jag har gått till olika frisörer varje gång jag ska klippa mig de senaste 10 åren men tror nu att jag hittat rätt. Rosa Alejandria förstod precis hur jag ville ha klippningen och jag blev väl mottagen på salongen. Läs mer
  • Vivianne C
    Vivianne C skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    hon gör en jätte bra jobb,får råd,alltid trevligt mot kunder!!!!! Läs mer
  • Pauline L
    * God information om produkterna
    * Har varit nöjd när fåttminbehandling Läs mer
  • Karina M
    Karina M skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Jätte nöjd, trevlig ochproffessionell bemötande. Läs mer
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Jag har varit och klippt mig flera gånger hos Rosa. Super bra och trevlig frisör! Läs mer
  • Ingrid L
    Ingrid L skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Supergullig frisör som fixar håret som man vill ha det. Jättebra blekta slingor på mig som jag önskade vid första besöket. Har fortsatt gå dit sen dess:) Läs mer
  • Ingrid L
    Ingrid L skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Jag gick till salongen eftersom jag läst att de kunde utföra Balayage. När vi diskuterade vilket resultat jag ville uppnå visade jag även upp några inspirationsbilder och hon sa att hon förstod vad jag önskade och började blanda färg. Jag sa specifikt att jag är rädd att det blir gult men hon kunde garantera att det inte skulle bli det. Efter 4,5 h var halva håret gult och jag åkte därifrån missnöjd och stressad till en båttur jag skulle med (trodde inte det skulle ta så lång tid). För denna klippning och färgning fick jag betala 2800 kr och efteråt kom ett mejl där man ville att jag skulle utvärdera vad jag tyckte. Jag skrev då att jag var otroligt besviken, försökte klippa bort det värsta gula men sedan färgade jag även över allt eftersom jag var då missnöjd. Alla är vi bara människor och jag kan självklart förstå att man kan göra fel och missbedöma mitt hår men när det nu ändå blev gult trots att hon sa att det inte skulle bli det, kanske ni förstår att jag tycker att det hade varit kundvård om salongen/hon kontaktat mig, gett mig en ursäkt och en gratis klippning eller ett presentkort inför kommande besök alternativt pengarna tillbaka. Nu är jag istället bara otroligt besviken över 2800 kr som gick till spillo och skulle absolut inte rekommendera salongen till någon jag känner. Så om det är nöjda kunder ni önskar omdöme från får ni kontakta mig igen med en kompensation för att jag ska bli nöjd. Mvh Ingrid Leek Läs mer
  • Martina M
    Martina M skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Jag bokade in en färgning på Hair and Art och blev väldigt besviken. Jag var tydlig med att jag inte kan ha en rödaktig brun i håret då mitt hår suger åt sig rött. Jag ville ha min utväxt mörkare men behålla det ljusa solblekta i längderna. Det slutade med att hela mitt hår var kastanjebrunt, dvs. gick åt det röda och blev alldeles för mörkt. När jag kommenterade detta så fick jag till svar" ja det blev lite mörkt" Mina solblekta längder var mörkbruna och det hade blivit en linje mellan utväxten och det övriga håret. Jag blev väldigt besviken då man gjorde tvärtemot från det jag bad om samt att man efter att jag var klar inte försökte åtgärda problemet. Läs mer
  • Maria V
    Maria V skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Bra hårklippning och blekning, trevligt familjärt ställe. Lite för dålig hårtvätt. Kändes som om håret inte sköljdes ordentligt. Läs mer
  • Anne B
    Anne B skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Rosa is great with both colours and cuts, and she acts very caring with her customers. Go enjoy Läs mer
  • Armi K
    Armi K skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Jag har gjort slingor och klippt mig hos Rosa och fått trevligt bemötande. Läs mer
  • Malin E
    Malin E skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Jag har tänkt boka en ny tid hos henne då jag blev jätte nöjd med min klippning och slingor. Hon är trevlig, duktig och noggrann. Jag kan absolut rekommendera att gå till Rosa. Läs mer
  • Stina N
    Stina N skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Supertrevlig och duktig! ......................... Läs mer
  • Frida H
    Frida H skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Helt ok frisör. Trevlig. Lite trist salong att sitta i. Väldigt litet & obonat. Läs mer
  • Felicia K
    Felicia K skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Bra, prisvärd klippning och trevlig frisör. Minus för ganska smutsig, omysig och stökig salong. Läs mer
  • Carola F
    Carola F skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Lokal, klänning och gästlistan var under kontroll och i sista minuten hittade jag Rosa på internet, visste ingenting om henne då vi träffades på min bröllopsdag, jag chansade helt enkelt .... resultat blev en vacker brud smakfullt sminkad och med en så vacker håruppsättning!
    Om du är ute efter en professionell och duktig frisörska samt make up artist så är Rosa absolut den rätta!! Läs mer
  • Sanna T
    Sanna T skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Mycket bra bemötande, och håret blev superbra. Läs mer
  • Anna B
    Anna B skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Mycket bra, noggrann och trevlig frisör som jag varmt rekommenderar! Läs mer
  • Maria P
    Maria P skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Jättebra bra service av proffsig fris Läs mer
  • Anna H
    Anna H skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Beställde klippning på BokaDirekt, strax innan utsatt tid får jag sms om att hon åkt in på akuten och inte kan ta emot mig. Jag är då redan på plats, men hennes kollega vet varken någonting om min beställda tid eller så mycket annat heller typ... Blir ej erbjuden en ny tid av varken Rosa eller kollegan, men jag frågar kollegan om hon kan ta emot mig, eftersom jag ändå var där. Tyvärr inte nöjd med klippningen heller. Läs mer
  • Christel H
    Christel H skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Kreativ och trendiga frisör!
    Saxvalet på Kungsholmen!
    Rosa Alejandria skräddarsyr behandlingarna efter person och stil och det är lätt att bli stammis. Läs mer
  • Sara L
    Sara L skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria
    Smutsig salong, inget trevligt ställe jag vill gå tillb till. Rosa väldigt trevlig dock.
    Märkte tyvärr ingen skillnad på min behandling och innan. Läs mer
  • Jessy O
    Jessy O skrev om HAIR & ART by Rosa Alejandria