Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag10 omdömen om Royaldesign.se
-
skrev om Royal Design Group AB
Usell kundservice. Skickade i retur, fick ingen bekräftelse på mottagen retur. Sedan damp en faktura ned med inkassokrav för obetald returfrakt 7 veckor senare. Ingen första faktura på frakt hade skickats. Dessförinnan tog det 6 veckor att få det jag beställlt. Handla sldrig här!
-
skrev om Royal Design Group AB
Detta är i särklass det sämsta kundtjänstmottagadet, service och upplevelse jag varit med om. Jag avråder alla att handla härifrån, ett fantastiskt värdelöst företag.
Min process med Royal Design har tagit drygt fyra månader, nu har jag tröttnat och får tyvärr erkänna mig besegrad av deras uttröttningstaktik.
Vi beställde 6 st Ton Nr 14 stolar och allt har varit precis så dåligt det bara kan.
Till en början utlovades leverans om 2-5 vardagar, vilket i själva verket tog över två veckor.
Men det var först efter leveransen som tvisten började på riktigt. 5 av 6 stolar va dåliga på ett eller annat sett, dvs skavda, skeva missfärgade osv.
Då jag omgående kontaktade kundservice för att få reklamera köpet.
Kortfattat så tog det mig ett tiotal mejl (varav endast tre stycken blev besvarade), fem telefonsamtal och tre månader innan jag fick skicka tillbaka stolarna.
När jag väl fick skickat tillbaka stolarna tog det ett par veckor till innan jag fick nya stolar, det enda problemet var då att 4 av 6 fortfarande var i såpass dåligt skick att vi inte ville ha dom, vi är även ganska säkra på att 3 av 6 är samma stolar som vi reklamerade första gången som bara vänt på lagret då det fanns utmärkande märken i dessa som vi har kunnat jämföra med bilderna på de första stolarna.
Vi gjorde nya försök i att reklamera dessa men märkte snabbt att detta var lönlöst och fick bara vara tillfreds med att betalat väldigt mycket pengar för vad vi skulle vilja kalla andrahandssortering" stolar.
Man får känslan av att de vill trötta ut en och i detta fallet har de till slut lyckats.
Det sista jag gjorde var att mejla en lång och detaljerad beskrivning av händelseförloppet och min upplevelse till kundservice tillsammans med Dan Ericsson som är Customer Service Manager på Royal Design. Skickade även, direkt till Dan Ericsson, att jag önskade bli kontaktad av honom direkt eftersom jag inte hittade hans kontaktuppgifter och kundtjänsten inte kunde koppla ihop oss eller be honom att kontakta mig. Skickade även detta två gånger men åter igen så kör de huvudet i sanden och vägrar att svara eller bemöta mig.
Summa summarum:
Detta är i särklass det sämsta kundtjänstmottagadet, service och återkoppling jag har varit med om. Under all möjlig kritik. Har aldrig varit med om en sämre kundupplevelse och jag kommer aldrig i mitt liv köpa något från Royal Design igen.
Detta har kostat mig både tid och pengar för att försöka lösa denna situationen där Royal Design har varit allt annat är tillmötesgående och hjälpsamma.
Jag har inte vid något tillfälle blivit erbjuden någon form av kompensation eller dylikt utan jag har fått jaga Royal Design för återkoppling och information flera gånger i veckan. -
skrev om Royal Design Group AB
Det här är tredje gången jag beställer från Royal Design och liknande händer. Det går till som så att man först får beställa varan på hemsidan, sedan efter några dagar får man mail om att varan inte fanns på lagret och ska beställas och att leveransen blir därmed försenad, sedan efter ytterligare några veckor så får man ett till mail om att leveransen blir ytterligare försenad p g a leverantören... sedan efter en vecka får man mail om att varan inte kommer komma in mer eftersom den utgått.
Det slår aldrig fel!
Själv tror jag att Royal Design har ingen koll på vad dem har i sitt lager. Det blir så när man bara är en mellanhand och beställer själva det som beställs av kunderna.
Mycket dåligt Royal Design! Ni måste steppa upp med er logiskt, det börjar bli pinsamt. -
skrev om Royaldesign.se
Det här är tredje gången jag beställer från Royal Design och liknande händer. Det går till som så att man först får beställa varan på hemsidan, sedan efter några dagar får man mail om att varan inte fanns på lagret och ska beställas och att leveransen blir därmed försenad, sedan efter ytterligare några veckor så får man ett till mail om att leveransen blir ytterligare försenad p g a leverantören... sedan efter en vecka får man mail om att varan inte kommer komma in mer eftersom den utgått.
Det slår aldrig fel!
Själv tror jag att Royal Design har ingen koll på vad dem har i sitt lager. Det blir så när man bara är en mellanhand och beställer själva det som beställs av kunderna.
Mycket dåligt Royal Design! Ni måste steppa upp med er logiskt, det börjar bli pinsamt. -
skrev om Royaldesign.se
Ljuger om kampanjer. Kör kampanjer på varor dem inte har i lager och när varan kommer in i lager tar de bort kampanjen.
går inte att lägga en vara i varukorgen när den inte finns i lager alltså går det ej heller att ta del av de påstådda kampanjerna. -
skrev om Royal Design Group AB
Har både fått reklamera hos ARN och polisanmäla men får fortfarande inte tillbaka pengar på min retur.
Det här företaget kan inte få fortsätta såhär. En helt klart dålig företagskultur som verkar behandla personal och kunder som skit.
Låt bli att handla här!!! -
skrev om Royaldesign.se
Beställde varor 29/11 för avhämtning i butik.
En vecka senare ringer jag o får svar att de inte kan se något i sina system för tillfället o ber mig maila. Jag mailar o frågar vad som händer och får svar 5 dagar senare (11/12) att de till slut skickat min vara.
På julaftons morgon ringer jag butiken där jag skulle hämta varorna då jag inte hört något mer. De har inte fått något paket.
Mailar deras kundtjänst igen men får inget svar.
Ringer dem i mellandagarna och får vänta 45 minuter i telefonkö. Kommer till slut fram och ber dem kreditera mig eller skicka en ny vara men de meddelar att det inte är möjligt.
De måste kontakta butiken och kan absolut inte ringa dem med mig kvar i luren.
Kontaktar mitt kreditkortsbolag i mitten på januari o ber dem reklamera transaktionen när jag fortfarande inte hört något mer om min vara.
Idag (21/1) får jag ett mail att de fått svar från butiken att de inte fått min vara och att de går med på att betala tillbaka mina pengar...
Detta är kundservice hos RoyalDesign år 2019/2020.
God fortsättning på er! -
skrev om Royaldesign.se
Oacceptabelt dålig kundservice!
Strax före jul fick jag min beställning-2 champagneglas. De var illa packade och ett var trasigt. Jag upptäckte också att jag beställt fel sort så jag skickade ett mail och frågade om jag kunde få en returfraktsedel och om jag behövde returnera det trasiga glaset (jag la in ett foto på det på reklamationsblanketten). Nu, efter 6 mail (det första 18/12!) och försök till telefonkontakt (satt en halvtimme i kö innan jag kopplades bort) har jag fortfarande inte fått svar på frågan om returfraktsedel. Jag kommer aldrig använda mig av Royal Design igen och ser i omdömena här att andra haft samma problem som jag. -
skrev om Royal Design Group AB
Retur? De pengarna ser du aldrig igen!
Jag returnerade i juni varor som jag inte var nöjd med, endast några dagar efter att jag hade fått dem (så helt inom köpvillkoren) och genom deras logistikpartner som kom och hämtade varorna hemma hos mig (återigen helt enligt deras instruktioner). Efter flera månader slog det mig att jag inte sett någon bekräftelse från Royaldesign eller att jag fått några pengar återbetalda, vilket också stämde när jag kollade med banken. Dock hade jag en bekräftelse från logistikfirman med foto som kvitto på att varorna hämtats från mig. Jag kontaktade Royaldesign och bifogade också kvittot på att jag returnerat varorna men de återkom att de inte kunde se att de i sin tur mottagit dem och att de skulle undersöka vad som hänt i kedjan mellan dem och logistikpartnern. Efter det - tystnad, nu i över en månad. Har försökt komma i kontakt med dem ett flertal gånger men de svarar inte på något email. Helt orimligt att man som kund ska hamna i kläm och ligga ute med tusentals kronor för att det havererat i kedjan mellan transport och Royaldesign - oavsett vad som hänt (även om sättet som Royaldesign beter sig på talar för att de inte har någon som helst koll...!) - och att man sedan inte ens kan få kontakt med dem. Kommer aldrig handla hos dem igen och avråder andra från att göra det också, såvida man inte tycker att det är ok att subventionera deras verksamhet med egna pengar. -
skrev om Royal Design Group AB
Jag la en order och leveranstiden skulle ta upp till 4 dagar. När jag inte hört något på den fjärde dagen så ringde jag till kundservice för att ta bort ordern (då jag gick och köpte sakerna i en royal design butik ist) utan att få nått svar, ringde väldigt många gånger i tre dagar utan att någon svarade. Skickade mail utan att få svar förens efter väldigt lång tid. När jag tillslut fick kontakt med kundservice så sa de att de självklart skulle ta bort ordern och göra en retur då den skulle hämtas i butik och jag hade beställt på faktura. Efter några veckor blev jag kontaktad av klarna som sa att det inte gjorts någon retur. Kontaktade kundservice igen, de sa att det skulle vara löst senast 4:de mars. Fick ringa klarna som pausade fakturan. Blev kontaktad av klarna igen den 8:de mars för de inte hört nått från Royal design. Ringer kundservice igen och de kan inte göra någonting säger dem, det enda de säger är att tar 2 veckor att returnera från butik, det har snart gått 10 veckor! Jag får inte prata med någon ansvarig utan hon jag pratar med vill lägga på och säger att hon ska koppla bort mig. Sämsta servicen någonsin! Jag ska inte behöva ringa flera gånger fram och tillbaks till er och klarna när det är ni som inte levererar i tid, inte svarar i telefon och inte kan skicka varorna från er butik till lagret.