Alla kategorier Restaurang Västra Götaland Göteborg Rustik Bistro

Rustik Bistro

Linnégatan 27, 413 04 Göteborg — Visa karta

Välkommen till Rustik Bistro, vi är en fransk-svensk bistro som du hittar i hjärtat av Linnéstan i Göteborg. Menyn präglas av internationella influenser där gediget tillagad mat med mestadels Svenska, närproducerade råvaror används. Menyn anpassas efter säsong i matsalen och i köket.

När våra gäster kommer till oss är vår ambition att ni får dela vår kärlek och passion till det enkla, raka och nära såväl i maten som vid vårt bemötande. Rustik Bistro är en plats där du tillåts hänga ifrån dig vardagsstressen och njuta i en avslappnad miljö där du kan ta del av både mat och dryck. Vi har plats för ungefär 70 gäster inomhus och ytterligare 30 på sommaren då vi ställer ut vår charmiga och mysiga uteservering. Hjärtligt välkommen!

Läs vad 56 kunder tycker om Rustik Bistro

• Gustav P skrev om Rustik Bistro
    Trevligt som bara den! Mysig atmosfär och trevlig service! Läs mer
  • Cinita C skrev om Rustik Bistro
    Trevligt och mysigt ställe
    god mat och trevlig personal Läs mer
  • Nils-olof T skrev om Rustik Bistro
    Middag för 2 personer.

Bemötandet OK, maten ordinär bortsett från
    pomme friten som var utsökt. Läs mer
  • Edel M skrev om Rustik Bistro
    Helt superb restaurang, MATEN..! Har inte ätit en så väl avvägd maträtt på länge, och lokalen var lugnt och smakfullt enkelt inrett, musiken likaså (inkl. volymen), och personalen var mycket uppmärksam och tillmötesgående. Betyget hade blivit det högsta om vår bordsservitör hade dolt sitt misstycker lite bättre när jag visade mitt gladare, lätt druckna och något högljudda jag! Läs mer
  • Tomas J
    Tomas J skrev om Rustik Bistro
    Mysigt med mycket god mat och hjärtlig personal Läs mer
  • Mattias S skrev om Rustik Bistro
    Tillsammans med in mamma åt jag morsdagsmiddag I söndags. Vi hade en trevlig stund, menyn uppskattade vi båda. Bemötandet ioch de vinförslag vi fick uppskattade vi mycket. Läs mer
  • Paula L skrev om Rustik Bistro
    Mysig miljö och god mat, bra familjerestaurangen Läs mer
  • Moa S skrev om Rustik Bistro
    Allt gott! Trevlig service, bra mat. Okomplicerat. Läs mer
  • Matilda B skrev om Rustik Bistro
    Trevligt ställe, åt gott! Skulle gå dit igen. Läs mer
  • Christofer S skrev om Rustik Bistro
    Bra service, mysig lokal och mycket god mat till ett sjyst pris! Läs mer
  • Linda C skrev om Rustik Bistro
    Vi var mycket nöjda med bemötandet. Trots att det var mycket folk så blev vi sedda hela tiden. Vi köpte mat och dryck och var alla nöjda. Läs mer
  • Henrik E skrev om Rustik Bistro
    Vänligt och proffsigt bemötande samt god vällagad mat. Läs mer
  • Marianne S skrev om Rustik Bistro
    Bra service och mycket god mat. Läs mer
  • Mikael D skrev om Rustik Bistro
    Synnerligen bra service och miljö. Köket levererade över förväntan. Mycket bra kväll Läs mer
  • Annika E skrev om Rustik Bistro
    Vi hade en god och trevlig kväll hos er på Rustk Bistro! Läs mer
  • Evelina E skrev om Rustik Bistro
    Så himla nöjd! Supergod mat, jättetrevlig personal. När vi kom dit var det nästan helt tomt. Förvånansvärt med tanke på hur bra det var. Kommer definitivt tillbaka! Läs mer
  • Anders B skrev om Rustik Bistro
    Bra rustik man med bra service Läs mer
  • Johan C skrev om Rustik Bistro
    Superbra stämning och service och god mat till hyfsade priser! Kan varmt rekommendera! Läs mer
  • Yvonne G skrev om Rustik Bistro
    Räcker med ett ord: Superbra!
    Stans bästa musslor och servitör! Jag kommer gärna tillbaka. Läs mer
  • Kristofer L skrev om Rustik Bistro
    Toppen på alla sätt. Har ätit där flera gånger och har aldrig blivit besviken. Läs mer
  • Karin P skrev om Rustik Bistro
    Lättsamt och personligt mottagande. Mycket god mat! Det enda som drog ned betyget var att menyerna var för stora för bordet och emellanåt var det otydligt om beställningen gått fram Läs mer
  • Henrik H skrev om Rustik Bistro
    Bra miljö och mat. Kanske inget som sticker ut men räckte för det vi var ute efter. Läs mer
  • John S skrev om Rustik Bistro
    Trevlig atmosfär med härlig personal. Välsmakande mat. Besök! Läs mer
  • Jan H skrev om Rustik Bistro
    En avslappet restaurant med god mat og hyggelig service. Läs mer
  • Emma B skrev om Rustik Bistro
    Alltid jättegott med Rustiks egna touch på rätterna. Smakkombinationer man själv inte tänkt på men som passar och gör att besöket alltid blir över förväntan! Läs mer
  • Oscar R skrev om Rustik Bistro
    Trevlig personal och fantastisk mat!
    Vi åt råbiff och hamburgare och båda var riktigt positiva upplevelser. Läs mer
  • Per S skrev om Rustik Bistro
    Trevlig personal, mysigt ställe och fantastisk mat! Desserten med havtorn och choklad är i särklass den bästa och godaste dessert jag ätit! Läs mer
  • Anders S skrev om Rustik Bistro
    På Rustik får man god mat och bra service i en trevlig miljö!
    Ett toppen ställe! Läs mer
  • Eleonora Holm E skrev om Rustik Bistro
    Trevlig personal, god mat! Bra service! Läs mer
  • Jonas K skrev om Rustik Bistro
    Usel service där servitören var generellt sett ointresserad av att hjälpa oss. Därefter fick en av oss fel huvudrätt och vid påpekande var det tydligt att det var ett problem att göra en ny, samt att vi då skulle behöva äta vid separata tidpunkter. Därefter totalt ignorerade i över 45 min innan servitören vågade sig fram, då erbjudandes endast en av oss kompensation.
    Skrev till restaurangen dagen efter och har inte hört något överhuvudtaget på flera månader. Var tidigare en favoritrestaurang men kommer aldrig gå dit igen och kommer beskriva detta bemötande för alla jag träffar! Läs mer
  • Daniel J skrev om Rustik Bistro
    Bra från början till slut.
    Kände sig välkommen från första stunden. Läs mer
  • Liza K skrev om Rustik Bistro
    Mysigt,hemtrevligt ställe m mycket trevlig personal.God mat.Tyvärr en liten meny,hade önskat flera rätter. Läs mer
  • Kerstin K skrev om Rustik Bistro
    Jättetrevligt! God mat o trevlig personal. Dessutom kunde jag höra vad mina vänner sa. Underbart när musiken inte överröstar allt. 😊 Läs mer
  • Clas N skrev om Rustik Bistro
    Gott och vällagat i trevlig miljö. Väldigt trevlig personal. Läs mer
  • Caroline C skrev om Rustik Bistro
    Miljön, personal perfekt! Menyn lite svår då jag inte tycker om lamm och ost. Förslag ändra lite på menyn och jag kommer åter!!! Läs mer
  • Caroline J skrev om Rustik Bistro
    God mat och trevlig miljö. Dock en nochalant servitör som trots ganska lite att göra, inte kom fram till vårt bord och kollade läget en enda gång. Svarade dåligt och otrevligt på våra frågor. Trist! Läs mer
  • Frida A skrev om Rustik Bistro
    Mycket trevlig restaurang, grym personal och mat!! Prisvärt! Läs mer
  • Johan P skrev om Rustik Bistro
    Här hamnar vi ofta! Supertrevlig och duktig personal och fantastisk mat varje gång. Prisvärt dessutom. Rekommenderar alltid Rustik när folk ber om restaurangtips i stan. Läs mer
  • Kristin J skrev om Rustik Bistro
    Genuin miljö. Väldigt bra mat, kunnig personal och spännande menyer. Skulle kunna byta meny lite oftare. Läs mer
  • My P skrev om Rustik Bistro
    Dåligt vegetarisk utbud, men trevlig personal Läs mer
  • Frida J skrev om Rustik Bistro
    Hade en mycket trevlig middag, med god dryck och god mat och jätte bra service! Läs mer
  • Kevin H skrev om Rustik Bistro
    Jag är mycket nöjd med Rustik Bistro och kommer att äta där igen. De var mycket professionella och jag är mycket nöjd med servicen. En mycket bra hemsida där det var lätt att boka bord och ett got kundbemötande väl på plats. Läs mer
  • Anna V skrev om Rustik Bistro
    Fantastisk mat, väldigt trevlig atmosfär och proffsig personal. Bra vinrekommendationer, och väldigt prisvärd mat. Läs mer
  • Johan S skrev om Rustik Bistro
    Mat och vin en utmärkt kväll kan rekommenderas !!! Läs mer
  • Jenny E skrev om Rustik Bistro
    God mat, härlig atmosfär och supertrevlig personal! Läs mer
  • Tom Victor F skrev om Rustik Bistro
    Härliga lokaler med som bärer präg av rustik. Trevlig personal och god mat och dryck. Läs mer
  • Lena L skrev om Rustik Bistro
    Dåligt bemötande och stressande servering gjorde upplevelsen tråkig. Läs mer
  • Hanna G skrev om Rustik Bistro
    Mycket god mat och kunnig och trevlig personal Läs mer
  • Annechristine B skrev om Rustik Bistro
    trevlig lokal, bra service, bra bemötande, god mat Läs mer
  • Emelie W skrev om Rustik Bistro
    supermysig atmosfär och trevlig personal. Maten är välkomponerad och väldigt god. kommer att komma tillbaka många gånger. Väl värt ett besök! Läs mer

Bästa restaurangerna i Göteborg:

Andra Långgatan 46-48, 41327, GÖTEBORG