Alla kategorier Städhjälp Skåne Malmö Rut & Rot Hemservice

Rut & Rot Hemservice

Ekonomigatan 4, 216 13 Limhamn — Visa karta

Rut & Rot Hemservice AB är ett familjärt företag som erbjuder tjänster inom städning, trädgårdsarbete, målning, el, snickeri och större renoveringar. Vi är måna om att våra kunder får hög kvalitet på alla tjänster som vi erbjuder och känner sig trygga med den service vi ger. Naturligtvis har vi olycksfalls- och ansvarsförsäkring för alla arbeten vi utför.

Vår personal har mångårig erfarenhet inom hemservice och vi kan både hjälpa dig och ge tips och råd för en mer problemfri vardag. Välkommen att kontakta oss för mer information!

Läs vad 59 kunder tycker om Rut & Rot Hemservice

• Bengt L
    Bengt L skrev om Rut & Rot Hemservice
    Vi har haft städning sedan långt tillbaka med Rut & Rot, funkar felfritt. Har precis tagit del av deras erbjudande på fönsterputsning och uppröjning i trädgård. Stort tack till Janne! Läs mer
  • Emma A
    Emma A skrev om Rut & Rot Hemservice
    Vi blev rekommenderade av vänner att använda Rut & Rot Hemservice till en badrumsrenovering.
    Vi är väldigt nöjda med resultatet och personalen som utförde jobbet. Tack för bra idéer. Läs mer
    2017-12-19 Pelle B svarar Emma A
    Vad roligt att du blev nöjd med din renovering.
    God Jul och Gott Nytt År
  • Maksim N
    Maksim N skrev om Rut & Rot Hemservice
    Aldrig brug dette firma, de har været i gang med vores renorverings projekt i over 1 år uden at færdiggøre det. Nu bliver vi bare holdt hen med alt mulige forklaringer i stedet for bare at undskylde, fikse problemerne og komme videre. De er gode til at sende fakturaer og varsling om inkasso, også selv om projektet ikke er færdigt. De benytter polske håndværkere så det kan være lidt svært at kommunikere med dem. Läs mer
    2017-12-19 Pelle B svarar Maksim N
    Hej,
    Det var skönt att vi kom till en överenskommelse kring saker och ting.
    Önskar dig en God Jul och Gott Nytt År
    2017-12-21 Maksim N svarar Pelle B
    Hej Pelle,

Det var rigtigt fint vi kom i kontakt med dig og blev taget seriøst. I skal have ros for at endeligt have håndteret sagen som den burde fra starten af. Nu glæder vi os til de sidste ting bliver bragt i orden.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • John M
    John M skrev om Rut & Rot Hemservice
    Vi är mycket nöjda med hur man sålde in sina tjänster. Man lyssnade på våra önskemål om bl.a. vilken dag vi önskade få städat. Vi ör också väldigt nöjda med slutprodukten - i vårt fall. Det har varit samma person hela tiden, vilket uppskattas oerhört. Läs mer
    2017-12-19 Pelle B svarar John M
    Tack så mycket,
    Önskar dig en Riktigt God Jul och Gott Nytt År
  • Lars M
    Lars M skrev om Rut & Rot Hemservice
    Städning 2 ggr/månad vilket fungerar enligt förväntan. Bra bemötande från företaget. Läs mer
    2017-12-19 Pelle B svarar Lars M
    Tack så mycket för din rekommendation .
  • Annika K
    Annika K skrev om Rut & Rot Hemservice
    Pålitlighet- högsta betyg
    Noggrann- högsta
    Vänlig o hjälpsam - högsta betyg
    Bra service från företaget
    Vi har städhjälp -Yelitsa Läs mer
    2017-12-19 Pelle B svarar Annika K
    Tack för ditt beröm.
    Med vänliga hälsningar
  • Lina Ö
    Lina Ö skrev om Rut & Rot Hemservice
    Vi är väldigt nöjda med den städning som har utförts och de har levt upp till våra högt ställda förväntningar! Läs mer
    2017-12-19 Pelle B svarar Lina Ö
    Tack, önskar dig en riktigt God Jul och Gott Nytt år.
    Med vänlig hälsningar
    Johan
  • Christina F
    Christina F skrev om Rut & Rot Hemservice
    Personligt och bra bemötande från början. Vid städning kommer samma personal gång från gång vilket uppskattas av mig som kund. Har aldrig haft klagomål eller varit missnöjd med resultatet. Läs mer
  • Stephanie C
    Stephanie C skrev om Rut & Rot Hemservice
    Nu er det nok!!!!
    I burde få minus 5. I sagde, at det ville tage 14dage at skifte facade og vinduer. Det har taget over et år!!! Over et år og I er stadig ikke færdige. Og så er I endda så frække at sende en slutregning på trods af, at I ikke har overholdt kontrakten, da I stadig mangler at udskifte 2 vinduer og rette flere af jeres fejl i facaden. I ved hvilket hus det drejer sig om, for Magnus kalder det selv for helvedeshus.

Tingene bliver ikke lavet ordenligt og skal laves om flere gange. De laver ikke, de ting, der står i kontrakten og så er de længere end 1år til at lave et job, der er blevet lovet ville tage 14 dage!!!
    De kommer med undskyldninger på undskyldninger og giver leverandørene skylden. Tag nu ansvar og lev op til jeres kontrakt!!!

Jeg har fået nok nu og vi må gå rettens vej!

Jeg kan og vil aldrig anbefale dette "håndværkerfirma" til nogen - ikke en gang min værste fjende. Läs mer
    2017-12-19 Pelle B svarar Stephanie C
    Hej,
    Skönt att vi kom till en överenskommelse kring saker och ting.
    Önskar dig och din man en God Jul och Gott Nytt År
  • Monica F
    Monica F skrev om Rut & Rot Hemservice
    Allt har fungerat perfekt 👍🏻😊 Fantastiskt duktig o noggrann städerska (Ratvi)
    Är verkligen jättenöjd ! Läs mer
    2017-09-04 Pelle B svarar Monica F
    Skall meddela Ratri . Tack för ditt betyg.
  • Lisbeth O
    Lisbeth O skrev om Rut & Rot Hemservice
    städning varannan vecka är mycket nöjd Läs mer
    2017-06-09 Pelle B svarar Lisbeth O
    Tack för ditt fina betyg. Det värmer.
  • Anders O
    Anders O skrev om Rut & Rot Hemservice
    Behövde hjälp med fönsterputsning och enklare städning.
    Proffsigt bemötande av kundtjänst när jag ringde in samt personalen som sedan utförde jobbet.
    Kan varmt rekommendera Rut och Rot till alla som vill ha ett seriöst städföretag! Läs mer
    2017-04-03 Pelle B svarar Anders O
    Hej,
    Tack för dina vänliga ord, roligt att höra.
    Med vänliga hälsningar
  • Gloria J
    Gloria J skrev om Rut & Rot Hemservice
    Trevlig och lyhörd personal. Lätt att ha göra med. Läs mer
    2017-03-10 Pelle B svarar Gloria J
    Roligt att du är nöjd. Önskar dig en trevlig helg.
  • Kristina L M
    Kristina L M skrev om Rut & Rot Hemservice
    Vi har använt Rut och Rot Hemservice ett tag nu på städ och är väldigt nöjda med deras bemötande samt kvalité på städning. Vi har testat andra bolag tidigare och inte alls varit nöjda. Jättefint att de även erbjuder Rot -tjänster. De har hjälpt oss att renovera vårt badrum och även det blev mycket bra. Läs mer
    2017-03-10 Pelle B svarar Kristina L M
    Hej,

Roligt att du valde oss som leverantör. Trevligt också att du blev nöjd med vår nya leverantör på kakel och deras sortiment.
  • Jenny S
    Jenny S skrev om Rut & Rot Hemservice
    Personligt och litet företag. Lätt att komma i kontakt med och löser de situationer som uppstår. Läs mer
    2017-02-27 Pelle B svarar Jenny S
    Hej,

Tack, återkom gärna om du behöver hjälp med något annat som fönsterputs etc.
    Med Vänliga hälsningar,
  • Linda S
    Linda S skrev om Rut & Rot Hemservice
    Anväder städtjänst i hemmet. 3 h varannan vecka. Är överlag nöjd men har haft klagomål på att all tid som fakturerades inte användes för städning. Fick då rättelse på faktura och blev bra bemött. Läs mer
    2017-02-22 Pelle B svarar Linda S
    Hej,
    Tack för din feedback. Vi har tagit upp tidrapporteringen med vår personal på plats, skall ej ske igen.
  • Christel L
    Christel L skrev om Rut & Rot Hemservice
    Vi har använt Rut & Rot till hemstädning. De var lätta att få kontakt med och bokade direkt tid för hembesök. Veckan efter var avtalet klart och städningen påbörjades.
    Företaget är professionellt och har levt upp till våra förväntningar. Läs mer
    2017-02-22 Pelle B svarar Christel L
    Hej,
    Tack för din återkoppling. Återkom gärna om det är något du tycker vi skall förbättra eller ändra på. Vi älskar "ris och ros".
  • Johan B
    Johan B skrev om Rut & Rot Hemservice
    Rut & Rot Hemservice hjälpte oss med en totalrenovering av vår lägenhet. Alla ytskikt, montering av nytt kök med nytt golv, nytt badrum och en hel del annat.

Jag är mycket nöjd med arbetet som utfördes. Hög kvalitet på arbete och material.
    Vill tacka Magnus med personal. Nu ska vi njuta av vårt nya hem! Läs mer
    2017-02-21 Pelle B svarar Johan B
    Tack för dina värmande ord. Magnus hälsar också och tackar.
  • Philip E
    Philip E skrev om Rut & Rot Hemservice
    Allt fungerat utmärkt. Rent och snyggt, precis som förväntat. Trevlig personal med kundens behov i fokus. Kan varmt rekommendera och kommer själv fortsätta använda deras service. Läs mer
    2017-02-15 Pelle B svarar Philip E
    Hej,
    Tack för dina värmande kommentarer.
    Med vänlig hälsning,
  • Louise M
    Louise M skrev om Rut & Rot Hemservice
    Rut och Rot Hemservice är ett företag med hög servicenivå och kvalité. Vi har städ varannan vecka och är alltid nöjda med slutresultatet. Vi har även anlitat deras byggkillar för renovering och även här har vi varit nöjda. Effektiva och pålitliga. Läs mer
    2017-02-13 Pelle B svarar Louise M
    Hej,
    Tack för ditt svar. Rekommendera oss gärna till andra av dina vänner och du får gratis städning i tre timmar om vi blir anlitade av din vän/vänner.
  • Annika N
    Annika N skrev om Rut & Rot Hemservice
    Jag har mycket god erfarenhet av chefen, men kanske lite mindre god av medarbetarna. Jag har hemstädning, och den första städerskan var väl OK rent yrkesmässigt, men hade ett tråkigt bemötande. Nuvarande städerska har ett mycket gott bemötande, men jag är inte helt nöjd med städningen. Läs mer
  • Marianne C
    Marianne C skrev om Rut & Rot Hemservice
    Jag har städhjälp varannan vecka och bemötandet från företaget har varit bra ända från början men är inte helt nöjd med städningen. Läs mer
    2017-01-11 Pelle B svarar Marianne C
    Hej Marianne,
    Tack för återkopplingen. Eftersom det inte var så länge sedan du och jag hade kontakt
    om något helt annat får du gärna ringa mig. Det är svårt för oss och den som städar om hon
    inte får någon respons vad hon kan förbättra.
  • Otto S
    Otto S skrev om Rut & Rot Hemservice
    Trevlig personal som gör ett bra jobb, tyvärr har vi haft otur att de varit sjuka lite väl ofta, vilket inneburit inställd eller flyttad service. Läs mer
    2017-01-11 Pelle B svarar Otto S
    Hej Magnus,
    Tack för bra återkoppling av vårt arbete hos dig.
    Tyvärr blir vi alla sjuka och även vår personal. Du har haft otur att det just blivit under "din" städdag.Vi har försökt lösa Johannas frånvaro genom att erbjuda vikarie. vilket du också haft.

• Linus J
    Linus J skrev om Rut & Rot Hemservice
    Vi tycker att allt fungerat mycket bra och bemötandet perfekt. Läs mer
    2017-01-11 Pelle B svarar Linus J
    Hej Linus,
    Tack för den positiva responsen av Saras arbete.
    Med vänlig Hans-Åke
  • Ulf N
    Ulf N skrev om Rut & Rot Hemservice
    Mycket bra. Allt gick smidigt, bra kontakt och ypperligt genomförande. Läs mer
    2015-12-14 Pelle B svarar Ulf N
    Tack för din respons och rekommendation.
  • Anna B
    Anna B skrev om Rut & Rot Hemservice
    De är proffsiga, kommer alltid i tid och det blir snyggt och fräscht. Läs mer
    2015-12-14 Pelle B svarar Anna B
    Hej Anna,
    Tack de fina vitsorden. Jag framför detta till Jasmina.
  • Jeanette L
    Jeanette L skrev om Rut & Rot Hemservice
    Mycket positivt bemötande från 1A början.Har köpt tjänsten städning i hemmet som privatperson.Sådär nöjd med utförandet av städning i hemmet.Funkar.
    Annars nöjd med ert bemötande. Läs mer
    2015-12-15 Pelle B svarar Jeanette L
    Hej Jeanette,
    Tack för ditt ärliga svar men det måste fungera hela vägen vilket jag tyvärr inte fick känsla utav. Jag ringer dig så gör vi tillsammans en utvärdering vad vi kan förbättra.
  • Eva P
    Eva P skrev om Rut & Rot Hemservice
    Mycket bra intryck av bemötandet när vi skulle ha städservice. Läs mer
  • Per S
    Per S skrev om Rut & Rot Hemservice
    Köper städning varannan vecka. Funkar bra, litar på företaget och på den som kommer och städar. Flexibelt om man vill ändra dagar, pausa en vecka etc.

Fakturan skulle jag vilja få som e-faktura till banken istället för via mail. Läs mer
  • Marie Ö
    Marie Ö skrev om Rut & Rot Hemservice
    Hemstädning varannan vecka. Funkar bra, känns stabilt, litar på företaget och på den som kommer och städar. Kontakten med företaget har fungerat bra. Läs mer
    2015-06-03 Pelle B svarar Marie Ö
    Tack Marie för ett förnyat förtroende efter er utlandsvistelse.

Med vänlig hälsning/Hans-Åke
  • Marie L
    Marie L skrev om Rut & Rot Hemservice
    Säljaren/min kontakt är toppenbra. Det funkar bra om man vill göra ändringar av dagar, ha extrastädning, m.m. Städningen fungerar mycket bra. Läs mer
    2015-06-03 Pelle B svarar Marie L
    Tycker också att vi har ett bra samarbete och kommunikation. Tack för feedbacken.

• Martin R
    Martin R skrev om Rut & Rot Hemservice
    Vi köper regelbundet städtjänster av Rut och Rot. Vi är väldigt nöjda med det arbete som de utför. Nyligen använde vi även deras flyttstädstjänst och även den utfördes utmärkt. Deras personal är väldigt trevliga i sitt bemötande och utför ett utmärkt arbete. Läs mer
    2015-06-03 Pelle B svarar Martin R
    Tack för den fina återkopplingen och berömmet till Helena och tjejerna som hade
    hand om flyttstädningen.

• Olle R
    Olle R skrev om Rut & Rot Hemservice
    Sköter sina åtaganden perfekt. Gör till och med det där lite extra, inom överenskommen tid, vilket glädjer en kund. Högsta betyg. Läs mer
    2015-06-03 Pelle B svarar Olle R
    Tack Olle för ditt beröm av Petras arbete hemma hos dig.

• Sabine A
    Sabine A skrev om Rut & Rot Hemservice
    Flexibel och bra service från företaget! Vår "Rut" utför ett mycket bra arbete och vi känner oss trygga med att lämna huset i hennes händer. Läs mer
    2015-06-03 Pelle B svarar Sabine A
    Tack Sabine för de berömmande orden. Att få kunden att känna trygghet
    genom att lämna hemmet i vår omsorg. Skall hälsa Michelle!

• Ingela L
    Ingela L skrev om Rut & Rot Hemservice
    Mycket bra bemötande. Vi har städhjälp 3 timmar varannan vecka. Läs mer
    2015-06-03 Pelle B svarar Ingela L
    Skall framföra ditt fina svar och återkoppling till Liselott.

• Inger L
    Inger L skrev om Rut & Rot Hemservice
    Precis som jag skrev tidigare är jag för ny som kund för att kunna ge ett omdöme. Jag kan konstatera jag saknar flexibilitet. OK att det finns ett grundavtal, men nog går det att inom rimliga gränser rucka på. Det var bättre förr när jag betalade för antal timmar och den ena arbetsuppgiften kunde bytas ut mot en annan fortfarande inom rimlighet och ömsesidig överenskommelse. Kom igen om ett halvår, då har jag "mer kött på benen". Inger Lyhagen Läs mer
    2015-04-01 Pelle B svarar Inger L
    Tack Inger för ett mycket trevligt telefonsamtal idag.
    Som du sade blev det fel i din bedömning av Liselotts arbete hemma hos dig och att som du utryckte det " knappen slant och det skulle egentligen varit en 4:a i bedömningen" av vårt arbete hemma hos dig och att du är mycket nöjd med Liselott och hur ni samarbetar.
    Du hade också pratat med vår arbetsledare Ida och bara haft positivt omdöme om vårt företag.
  • Jan A
    Jan A skrev om Rut & Rot Hemservice
    Städhjälpen fungerar bra. Vi är nöjda. Läs mer
  • Göran E
    Göran E skrev om Rut & Rot Hemservice
    Veckostädning (var 14:e dag). Allt perfekt. Självgående städerska, 100% pålitlig.
    Varför jag ska spara med facebook begriper jag inte. Har inte ens ngn facebook. Läs mer
    2015-06-03 Pelle B svarar Göran E
    Tack Göran för rekommendationen. Jag vet att du känner dig trygg och nöjd med Hazels
    arbete.

Med hälsning
  • Claes J
    Claes J skrev om Rut & Rot Hemservice
    Städtjänst i bostad.

Mycket bra och ansvarstagande företag. Lever upp till förväntan. Helt nöjd. Läs mer
    2015-03-17 Pelle B svarar Claes J
    Tack Claes för dina rekommendationer.

Vänligen

Elisabeth O skrev om Rut & Rot Hemservice
    Jättebra service, bemötande. Får lätt kontakt. Läs mer
  • Elisabet G
    Elisabet G skrev om Rut & Rot Hemservice
    Bra städning. Flexibilitet, aldrig problem om dagar behöver bytas pga sjukdom, semester etc. Gott mottagande av kritik och man gör något med den. Lite olika kvalitet mellan personal, vissa har bara det lilla ekstra, ta vara på det det betyder mycket. Läs mer
  • Gisela G
    Gisela G skrev om Rut & Rot Hemservice
    Vi har städhjälp var fjortonde dag. Vi har varit nöjda med alla som har städat under de här åren. Vi är också nöjda med det bemötande vi fått från alla på företaget. Läs mer
    Pelle B gillar detta
  • Helene A
    Helene A skrev om Rut & Rot Hemservice
    Har precis anlitat Rut & Rot när jag skulle tapetsera och måla om. Fungerade från början till slut.
    Magnus kom och såg vad jag skulle ha gjort.
    Fick en offert dagen efter och förslag av startdag.
    Allt fungerade. Fick t.o.m. rabatt på färgen.
    Hantverkare att lita på. Mina bästa rekommendationer mycket proffsigt.
    Har redan berättat för kollegor och vänner om detta företag. Läs mer
  • Claes B
    Claes B skrev om Rut & Rot Hemservice
    Vi utnyttjar städtjänster hos dem och det fungerar utmärkt så vi är nöjda. Läs mer
  • Li L
    Li L skrev om Rut & Rot Hemservice
    Hemstädning var annan vecka.

Har anlitat er ca två år. Allt funkar mycket bra och enkelt, från första kontakt och fortlöpande. Vi är mycket nöjda med städningen. Läs mer
    2015-03-09 Pelle B svarar Li L
    Hej Li,
    Ett stort tack för ditt fina betyg av oss och Helenas arbete hos dig. Vi ser framemot ett fortsatt framtida samarbete.

• Jan
    Jan skrev om Rut & Rot Hemservice
    Anlitade Rut och Rot för ett trädgårdsarbete med att rensa upp i min trädgård. Snyggt och fint blev det och jag sparade min rygg. Kan bara ge företaget mina bästa rekommendationer. Läs mer
  • Åsa T
    Åsa T skrev om Rut & Rot Hemservice
    Köper städ 3 timmar/varannan vecka. Tycker det fungerar ok. Men inte mer.

Städningen ok, men ofta står lamporna tända i hela huset när vi kommer hem. någon gång har städpersonalen råkat välta något som gått sönder men inte sagt till om detta. Läs mer
    2015-02-24 Pelle B svarar Åsa T
    Hej Åsa!
    Tack för feedbacken!
    Att få ris likväl som ros är alltid utvecklande för oss. Vi uppmannar alltid våra kunder att
    kommunicera med oss om något inte känns bra.
    Jag kommer att kontakta dig så att dessa frågetecken blir utropstecken.
    Med vänlig hälsning/Hans-Åke
  • Carolina C
    Carolina C skrev om Rut & Rot Hemservice
    Städning. Alltid bra service och bra bemötande. Snabba svar vid kontakt. Läs mer
    2015-02-24 Pelle B svarar Carolina C
    Tack Carolina för den bra responsen och vitsorden.

• Lisa H
    Lisa H skrev om Rut & Rot Hemservice
    Ett bra och pålitligt städföretag där man har samma städerska som kommer varje gång! Läs mer
    2015-02-24 Pelle B svarar Lisa H
    Hej Lisa,

Tack för dina rekommendationer. Alltid trevligt att vidarebefordra detta till vår
    personal.

Ekonomigatan 4, 216 13 Limhamn