Alla kategorier Städhjälp Skåne Malmö Rut & Rot Hemservice

Rut & Rot Hemservice

Ekonomigatan 4, 216 13 Malmö — Visa karta

Rut & Rot Hemservice AB är ett familjärt företag som erbjuder tjänster inom städning, trädgårdsarbete, målning, el, snickeri och större renoveringar. Vi är måna om att våra kunder får hög kvalitet på alla tjänster som vi erbjuder och känner sig trygga med den service vi ger. Naturligtvis har vi olycksfalls- och ansvarsförsäkring för alla arbeten vi utför.

Vår personal har mångårig erfarenhet inom hemservice och vi kan både hjälpa dig och ge tips och råd för en mer problemfri vardag. Välkommen att kontakta oss för mer information!
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 72 kunder tycker om Rut & Rot Hemservice

• Johanna J
    Johanna J skrev om Rut & Rot Hemservice
    Renoverade mitt badrum och är väldigt nöjd med resultatet. Blev bra bemött både när jag bad om offert och av arbetsledare/hantverkare. Fick bra tips och råd om materialval och planering av badrum. Väldigt nöjd med allt och rekommenderar verkligen Rut & Rot! Läs mer
  • Kristina R
    Kristina R skrev om Rut & Rot Hemservice
    Rut & rot flyttstädade åt mig. Läs mer
    2018-06-12 Anders B svarar Kristina R
    Tack så mycket för din rekommendation Kristina!
    Hoppas du och de nya ägarna skall trivas i era nya hem!
  • Jeanette L
    Jeanette L skrev om Rut & Rot Hemservice
    Hemstädning av hus.
    Bra och trevlig personal. Läs mer
    2018-04-16 Anders B svarar Jeanette L
    Tack så mycket för din rekommendation Jeanette och för dina vänliga ord, roligt att höra.
  • Olof R
    Olof R skrev om Rut & Rot Hemservice
    Avser städtjänst en gång varannan vecka. Allt bemötande har varit väldigt bra.
    Är oerhört nöjda med den tjej, PL, som städat hos oss. Läs mer
    2018-04-11 Anders B svarar Olof R
    Tack så mycket för din rekommendation Olof.
    Härligt att höra och vi ska se till att Petra får ta del av din beröm!
  • Helen L
    Helen L skrev om Rut & Rot Hemservice
    Vänligt och trevligt bemötande redan från första kontakt. Städningen är nogrannt och professionellt utförd varje gång och vi är mycket nöjda. Läs mer
    2018-04-04 Anders B svarar Helen L
    Tack så mycket för din fina rekommendation och för ditt förtroende för oss Helen.
  • Camilla D
    Camilla D skrev om Rut & Rot Hemservice
    Vi har städning var annan vecka.
    Fungerar utmärkt. Har haft samma person varenda gång.
    Rut och Rot verkar ha en god personalpolitik och det är viktigt för oss.
    Har en positiv upplevelse av företaget. Läs mer
    2018-04-04 Anders B svarar Camilla D
    Tack så mycket för din rekommendation Camilla!
    Kul och höra att vår personalpolitik avspeglar sig i vårt arbete.
  • Maria H
    Maria H skrev om Rut & Rot Hemservice
    Nöjd Städkund i Lomma! Tacka Petra för ett bra jobb! Läs mer
    2018-03-08 Anders B svarar Maria H
    Tack så mycket för din rekommendation Maria.
    Vi ska vidarebefordra din beröm till Petra.
  • Jessica H
    Jessica H skrev om Rut & Rot Hemservice
    Supernöjd med Rut o Rot. Alltid ypperligt städat samt väldigt tillmötesgående om det skulle vara något. Läs mer
    2018-03-08 Anders B svarar Jessica H
    Tack så mycket för din rekommendation Jessica.
    Hoppas du skall fortsätta njuta av din/er hemstädning!
  • Sandra J
    Sandra J skrev om Rut & Rot Hemservice
    Vår vardag har verkligen underlättats sen vi anlitade Rut & Rot hemservice. Det har aldrig känts så härligt att komma hem och vår städerska gör ett fantastiskt jobb. Kan varm rekommendera denna tjänst till personer som likt oss värdesätter sin lediga tid. Läs mer
    2018-03-02 Anders B svarar Sandra J
    Tack så mycket för din rekommendation Sandra.
    Verkligen kul och höra att ni är nöjda, vi ska framföra de fina orden till er städerska!
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Rut & Rot Hemservice
    Kund sedan många år av hemstädning, fungerar felfritt.
    Alltid ett personligt bemötande. Läs mer
    2018-03-02 Anders B svarar Fredrik L
    Tack så mycket för din rekommendation Fredrik och ditt förtroende för oss!
  • Lisa P
    Lisa P skrev om Rut & Rot Hemservice
    Beställde flyttstädning.
    Utfördes bra & snabbt med trevlig personal.
    Även tacksam för tipsen jag fick inför städningen som sparade tid, riktigt bra service! Läs mer
    2018-03-02 Anders B svarar Lisa P
    Tack så mycket för din rekommendation Lisa.
    Hoppas ni kommer trivas i ert nya hem!
  • Desirée K
    Desirée K skrev om Rut & Rot Hemservice
    Vi anlitade Rut och Rot Hemservice för renovering av vår lägenhet (målning av väggar och tak, golvläggning och målning av dörrar). Dom var mycket noggranna och vi är väldigt nöjda med resultatet. Läs mer
    2018-02-22 Anders B svarar Desirée K
    Tack så mycket för din rekommendation Desirée och njut av ert nya fina hem!
    Anders & Magnus
  • Stephanie S
    Stephanie S skrev om Rut & Rot Hemservice
    Jag är super nöjd med städningen som Rut & Rot Hemservice har utfört hos mig 2 ggr/månaden.
    Jag vill rekommendera dem för alla som behöver hjälp med städningen. Jätte proffsigt företag! Massa tummar upp =) Läs mer
    2018-02-22 Anders B svarar Stephanie S
    Tack så mycket för din rekommendation Stephanie och att du är nöjd med din städning!
  • Bengt L
    Bengt L skrev om Rut & Rot Hemservice
    Vi har haft städning sedan långt tillbaka med Rut & Rot, funkar felfritt. Har precis tagit del av deras erbjudande på fönsterputsning och uppröjning i trädgård. Stort tack till Janne! Läs mer
    2018-01-26 Anders B svarar Bengt L
    Tack för den fina feedbacken Bengt och vi ska se till att Janne får ditt tack!
  • Emma A
    Emma A skrev om Rut & Rot Hemservice
    Vi blev rekommenderade av vänner att använda Rut & Rot Hemservice till en badrumsrenovering.
    Vi är väldigt nöjda med resultatet och personalen som utförde jobbet. Tack för bra idéer. Läs mer
    2017-12-19 Pelle B svarar Emma A
    Vad roligt att du blev nöjd med din renovering.
    God Jul och Gott Nytt År
  • Maksim N
    Maksim N skrev om Rut & Rot Hemservice
    Aldrig brug dette firma, de har været i gang med vores renorverings projekt i over 1 år uden at færdiggøre det. Nu bliver vi bare holdt hen med alt mulige forklaringer i stedet for bare at undskylde, fikse problemerne og komme videre. De er gode til at sende fakturaer og varsling om inkasso, også selv om projektet ikke er færdigt. De benytter polske håndværkere så det kan være lidt svært at kommunikere med dem. Läs mer
    2017-12-19 Pelle B svarar Maksim N
    Hej,
    Det var skönt att vi kom till en överenskommelse kring saker och ting.
    Önskar dig en God Jul och Gott Nytt År
    2017-12-21 Maksim N svarar Pelle B
    Hej Pelle,

Det var rigtigt fint vi kom i kontakt med dig og blev taget seriøst. I skal have ros for at endeligt have håndteret sagen som den burde fra starten af. Nu glæder vi os til de sidste ting bliver bragt i orden.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • John M
    John M skrev om Rut & Rot Hemservice
    Vi är mycket nöjda med hur man sålde in sina tjänster. Man lyssnade på våra önskemål om bl.a. vilken dag vi önskade få städat. Vi ör också väldigt nöjda med slutprodukten - i vårt fall. Det har varit samma person hela tiden, vilket uppskattas oerhört. Läs mer
    2017-12-19 Pelle B svarar John M
    Tack så mycket,
    Önskar dig en Riktigt God Jul och Gott Nytt År
  • Lars M
    Lars M skrev om Rut & Rot Hemservice
    Städning 2 ggr/månad vilket fungerar enligt förväntan. Bra bemötande från företaget. Läs mer
    2017-12-19 Pelle B svarar Lars M
    Tack så mycket för din rekommendation .
  • Annika K
    Annika K skrev om Rut & Rot Hemservice
    Pålitlighet- högsta betyg
    Noggrann- högsta
    Vänlig o hjälpsam - högsta betyg
    Bra service från företaget
    Vi har städhjälp -Yelitsa Läs mer
    2017-12-19 Pelle B svarar Annika K
    Tack för ditt beröm.
    Med vänliga hälsningar
  • Lina Ö
    Lina Ö skrev om Rut & Rot Hemservice
    Vi är väldigt nöjda med den städning som har utförts och de har levt upp till våra högt ställda förväntningar! Läs mer
    2017-12-19 Pelle B svarar Lina Ö
    Tack, önskar dig en riktigt God Jul och Gott Nytt år.
    Med vänlig hälsningar
    Johan
  • Christina F
    Christina F skrev om Rut & Rot Hemservice
    Personligt och bra bemötande från början. Vid städning kommer samma personal gång från gång vilket uppskattas av mig som kund. Har aldrig haft klagomål eller varit missnöjd med resultatet. Läs mer
  • Stephanie C
    Stephanie C skrev om Rut & Rot Hemservice
    Nu er det nok!!!!
    I burde få minus 5. I sagde, at det ville tage 14dage at skifte facade og vinduer. Det har taget over et år!!! Over et år og I er stadig ikke færdige. Og så er I endda så frække at sende en slutregning på trods af, at I ikke har overholdt kontrakten, da I stadig mangler at udskifte 2 vinduer og rette flere af jeres fejl i facaden. I ved hvilket hus det drejer sig om, for Magnus kalder det selv for helvedeshus.

Tingene bliver ikke lavet ordenligt og skal laves om flere gange. De laver ikke, de ting, der står i kontrakten og så er de længere end 1år til at lave et job, der er blevet lovet ville tage 14 dage!!!
    De kommer med undskyldninger på undskyldninger og giver leverandørene skylden. Tag nu ansvar og lev op til jeres kontrakt!!!

Jeg har fået nok nu og vi må gå rettens vej!

Jeg kan og vil aldrig anbefale dette "håndværkerfirma" til nogen - ikke en gang min værste fjende. Läs mer
    2017-12-19 Pelle B svarar Stephanie C
    Hej,
    Skönt att vi kom till en överenskommelse kring saker och ting.
    Önskar dig och din man en God Jul och Gott Nytt År
  • Monica F
    Monica F skrev om Rut & Rot Hemservice
    Allt har fungerat perfekt 👍🏻😊 Fantastiskt duktig o noggrann städerska (Ratvi)
    Är verkligen jättenöjd ! Läs mer
    2017-09-04 Pelle B svarar Monica F
    Skall meddela Ratri . Tack för ditt betyg.
  • Lisbeth O
    Lisbeth O skrev om Rut & Rot Hemservice
    städning varannan vecka är mycket nöjd Läs mer
    2017-06-09 Pelle B svarar Lisbeth O
    Tack för ditt fina betyg. Det värmer.
  • Anders O
    Anders O skrev om Rut & Rot Hemservice
    Behövde hjälp med fönsterputsning och enklare städning.
    Proffsigt bemötande av kundtjänst när jag ringde in samt personalen som sedan utförde jobbet.
    Kan varmt rekommendera Rut och Rot till alla som vill ha ett seriöst städföretag! Läs mer
    2017-04-03 Pelle B svarar Anders O
    Hej,
    Tack för dina vänliga ord, roligt att höra.
    Med vänliga hälsningar
  • Gloria J
    Gloria J skrev om Rut & Rot Hemservice
    Trevlig och lyhörd personal. Lätt att ha göra med. Läs mer
    2017-03-10 Pelle B svarar Gloria J
    Roligt att du är nöjd. Önskar dig en trevlig helg.
  • Kristina L M
    Kristina L M skrev om Rut & Rot Hemservice
    Vi har använt Rut och Rot Hemservice ett tag nu på städ och är väldigt nöjda med deras bemötande samt kvalité på städning. Vi har testat andra bolag tidigare och inte alls varit nöjda. Jättefint att de även erbjuder Rot -tjänster. De har hjälpt oss att renovera vårt badrum och även det blev mycket bra. Läs mer
    2017-03-10 Pelle B svarar Kristina L M
    Hej,

Roligt att du valde oss som leverantör. Trevligt också att du blev nöjd med vår nya leverantör på kakel och deras sortiment.
  • Jenny S
    Jenny S skrev om Rut & Rot Hemservice
    Personligt och litet företag. Lätt att komma i kontakt med och löser de situationer som uppstår. Läs mer
    2017-02-27 Pelle B svarar Jenny S
    Hej,

Tack, återkom gärna om du behöver hjälp med något annat som fönsterputs etc.
    Med Vänliga hälsningar,
  • Linda S
    Linda S skrev om Rut & Rot Hemservice
    Anväder städtjänst i hemmet. 3 h varannan vecka. Är överlag nöjd men har haft klagomål på att all tid som fakturerades inte användes för städning. Fick då rättelse på faktura och blev bra bemött. Läs mer
    2017-02-22 Pelle B svarar Linda S
    Hej,
    Tack för din feedback. Vi har tagit upp tidrapporteringen med vår personal på plats, skall ej ske igen.
  • Christel L
    Christel L skrev om Rut & Rot Hemservice
    Vi har använt Rut & Rot till hemstädning. De var lätta att få kontakt med och bokade direkt tid för hembesök. Veckan efter var avtalet klart och städningen påbörjades.
    Företaget är professionellt och har levt upp till våra förväntningar. Läs mer
    2017-02-22 Pelle B svarar Christel L
    Hej,
    Tack för din återkoppling. Återkom gärna om det är något du tycker vi skall förbättra eller ändra på. Vi älskar "ris och ros".
  • Johan B
    Johan B skrev om Rut & Rot Hemservice
    Rut & Rot Hemservice hjälpte oss med en totalrenovering av vår lägenhet. Alla ytskikt, montering av nytt kök med nytt golv, nytt badrum och en hel del annat.

Jag är mycket nöjd med arbetet som utfördes. Hög kvalitet på arbete och material.
    Vill tacka Magnus med personal. Nu ska vi njuta av vårt nya hem! Läs mer
    2017-02-21 Pelle B svarar Johan B
    Tack för dina värmande ord. Magnus hälsar också och tackar.
  • Philip E
    Philip E skrev om Rut & Rot Hemservice
    Allt fungerat utmärkt. Rent och snyggt, precis som förväntat. Trevlig personal med kundens behov i fokus. Kan varmt rekommendera och kommer själv fortsätta använda deras service. Läs mer
    2017-02-15 Pelle B svarar Philip E
    Hej,
    Tack för dina värmande kommentarer.
    Med vänlig hälsning,
  • Louise M
    Louise M skrev om Rut & Rot Hemservice
    Rut och Rot Hemservice är ett företag med hög servicenivå och kvalité. Vi har städ varannan vecka och är alltid nöjda med slutresultatet. Vi har även anlitat deras byggkillar för renovering och även här har vi varit nöjda. Effektiva och pålitliga. Läs mer
    2017-02-13 Pelle B svarar Louise M
    Hej,
    Tack för ditt svar. Rekommendera oss gärna till andra av dina vänner och du får gratis städning i tre timmar om vi blir anlitade av din vän/vänner.
  • Annika N
    Annika N skrev om Rut & Rot Hemservice
    Jag har mycket god erfarenhet av chefen, men kanske lite mindre god av medarbetarna. Jag har hemstädning, och den första städerskan var väl OK rent yrkesmässigt, men hade ett tråkigt bemötande. Nuvarande städerska har ett mycket gott bemötande, men jag är inte helt nöjd med städningen. Läs mer
  • Marianne C
    Marianne C skrev om Rut & Rot Hemservice
    Jag har städhjälp varannan vecka och bemötandet från företaget har varit bra ända från början men är inte helt nöjd med städningen. Läs mer
    2017-01-11 Pelle B svarar Marianne C
    Hej Marianne,
    Tack för återkopplingen. Eftersom det inte var så länge sedan du och jag hade kontakt
    om något helt annat får du gärna ringa mig. Det är svårt för oss och den som städar om hon
    inte får någon respons vad hon kan förbättra.
  • Otto S
    Otto S skrev om Rut & Rot Hemservice
    Trevlig personal som gör ett bra jobb, tyvärr har vi haft otur att de varit sjuka lite väl ofta, vilket inneburit inställd eller flyttad service. Läs mer
    2017-01-11 Pelle B svarar Otto S
    Hej Magnus,
    Tack för bra återkoppling av vårt arbete hos dig.
    Tyvärr blir vi alla sjuka och även vår personal. Du har haft otur att det just blivit under "din" städdag.Vi har försökt lösa Johannas frånvaro genom att erbjuda vikarie. vilket du också haft.

• Linus J
    Linus J skrev om Rut & Rot Hemservice
    Vi tycker att allt fungerat mycket bra och bemötandet perfekt. Läs mer
    2017-01-11 Pelle B svarar Linus J
    Hej Linus,
    Tack för den positiva responsen av Saras arbete.
    Med vänlig Hans-Åke
  • Ulf N
    Ulf N skrev om Rut & Rot Hemservice
    Mycket bra. Allt gick smidigt, bra kontakt och ypperligt genomförande. Läs mer
    2015-12-14 Pelle B svarar Ulf N
    Tack för din respons och rekommendation.
  • Anna B
    Anna B skrev om Rut & Rot Hemservice
    De är proffsiga, kommer alltid i tid och det blir snyggt och fräscht. Läs mer
    2015-12-14 Pelle B svarar Anna B
    Hej Anna,
    Tack de fina vitsorden. Jag framför detta till Jasmina.
  • Jeanette L
    Jeanette L skrev om Rut & Rot Hemservice
    Mycket positivt bemötande från 1A början.Har köpt tjänsten städning i hemmet som privatperson.Sådär nöjd med utförandet av städning i hemmet.Funkar.
    Annars nöjd med ert bemötande. Läs mer
    2015-12-15 Pelle B svarar Jeanette L
    Hej Jeanette,
    Tack för ditt ärliga svar men det måste fungera hela vägen vilket jag tyvärr inte fick känsla utav. Jag ringer dig så gör vi tillsammans en utvärdering vad vi kan förbättra.
  • Eva P
    Eva P skrev om Rut & Rot Hemservice
    Mycket bra intryck av bemötandet när vi skulle ha städservice. Läs mer
  • Per S
    Per S skrev om Rut & Rot Hemservice
    Köper städning varannan vecka. Funkar bra, litar på företaget och på den som kommer och städar. Flexibelt om man vill ändra dagar, pausa en vecka etc.

Fakturan skulle jag vilja få som e-faktura till banken istället för via mail. Läs mer
  • Marie Ö
    Marie Ö skrev om Rut & Rot Hemservice
    Hemstädning varannan vecka. Funkar bra, känns stabilt, litar på företaget och på den som kommer och städar. Kontakten med företaget har fungerat bra. Läs mer
    2015-06-03 Pelle B svarar Marie Ö
    Tack Marie för ett förnyat förtroende efter er utlandsvistelse.

Med vänlig hälsning/Hans-Åke
  • Marie L
    Marie L skrev om Rut & Rot Hemservice
    Säljaren/min kontakt är toppenbra. Det funkar bra om man vill göra ändringar av dagar, ha extrastädning, m.m. Städningen fungerar mycket bra. Läs mer
    2015-06-03 Pelle B svarar Marie L
    Tycker också att vi har ett bra samarbete och kommunikation. Tack för feedbacken.

• Martin R
    Martin R skrev om Rut & Rot Hemservice
    Vi köper regelbundet städtjänster av Rut och Rot. Vi är väldigt nöjda med det arbete som de utför. Nyligen använde vi även deras flyttstädstjänst och även den utfördes utmärkt. Deras personal är väldigt trevliga i sitt bemötande och utför ett utmärkt arbete. Läs mer
    2015-06-03 Pelle B svarar Martin R
    Tack för den fina återkopplingen och berömmet till Helena och tjejerna som hade
    hand om flyttstädningen.

• Olle R
    Olle R skrev om Rut & Rot Hemservice
    Sköter sina åtaganden perfekt. Gör till och med det där lite extra, inom överenskommen tid, vilket glädjer en kund. Högsta betyg. Läs mer
    2015-06-03 Pelle B svarar Olle R
    Tack Olle för ditt beröm av Petras arbete hemma hos dig.

• Sabine A
    Sabine A skrev om Rut & Rot Hemservice
    Flexibel och bra service från företaget! Vår "Rut" utför ett mycket bra arbete och vi känner oss trygga med att lämna huset i hennes händer. Läs mer
    2015-06-03 Pelle B svarar Sabine A
    Tack Sabine för de berömmande orden. Att få kunden att känna trygghet
    genom att lämna hemmet i vår omsorg. Skall hälsa Michelle!

• Ingela L
    Ingela L skrev om Rut & Rot Hemservice
    Mycket bra bemötande. Vi har städhjälp 3 timmar varannan vecka. Läs mer
    2015-06-03 Pelle B svarar Ingela L
    Skall framföra ditt fina svar och återkoppling till Liselott.

• Inger L
    Inger L skrev om Rut & Rot Hemservice
    Precis som jag skrev tidigare är jag för ny som kund för att kunna ge ett omdöme. Jag kan konstatera jag saknar flexibilitet. OK att det finns ett grundavtal, men nog går det att inom rimliga gränser rucka på. Det var bättre förr när jag betalade för antal timmar och den ena arbetsuppgiften kunde bytas ut mot en annan fortfarande inom rimlighet och ömsesidig överenskommelse. Kom igen om ett halvår, då har jag "mer kött på benen". Inger Lyhagen Läs mer
    2015-04-01 Pelle B svarar Inger L
    Tack Inger för ett mycket trevligt telefonsamtal idag.
    Som du sade blev det fel i din bedömning av Liselotts arbete hemma hos dig och att som du utryckte det " knappen slant och det skulle egentligen varit en 4:a i bedömningen" av vårt arbete hemma hos dig och att du är mycket nöjd med Liselott och hur ni samarbetar.
    Du hade också pratat med vår arbetsledare Ida och bara haft positivt omdöme om vårt företag.
  • Jan A
    Jan A skrev om Rut & Rot Hemservice