Alla kategorier Bilverkstad Stockholms län Solna Saab Service Mats Riesel Bil & Maskin

Saab Service Mats Riesel Bil & Maskin

Krysshammarvägen 34, 171 57 Solna — Visa karta

Vi vill ge dig den stora bilverkstadens kunskap och resurser med det lilla företagets nära och personliga engagemang.

Vi jobbar med de flesta bilmärkena som SAAB, Volvo och Volkswagen.

Vår ambition är att du skall få bra jobb utförda med snabba rutiner och enkel administration.

Från oss är det ca 200 meter till tunnelbanan. Alternativt kan vi erbjuda lånebil medan vi tar hand om din bil.
Missionsvägen 60, 16733, BROMMA
Daniel N:
mkt nöjd, mkt bättre än de jag tidigare använt. Saker jag gillar är att man tar sig tid att gå igenom fakturan post per post, att det finns ...

Bilverkstäder nära Saab Service Mats Riesel Bil & Maskin:

Missionsvägen 60, BROMMA
Varmt välkomna! Läs mer ›
Daniel N:

Västra Vägen 13, SOLNA
Speedys bilverkstäder finner du bara på centrala lägen, vid stora trafikleder oc... Läs mer ›
Kurt S:
Utmärkt, vänligt bemötande, snabbt och professionellt. Mycket nöjd med personalen. Mvh Kurt Stridh

Englundavägen 2, SOLNA
Richard Å:
Hade bilen inne för en återbehandling av lackskyddet och valde utöver det även inre rengöring inkl behandling av läderklädseln plus motortvä...

Gårdsfogdevägen 12-14, BROMMA
Bjurkell Bil har brett kunnande och lång erfarenhet av bilaffärer och kunniga me... Läs mer ›
Gunilla O:
Vänlig och proffesionell hjälp både från verkstad och försäljning

Läs vad 18 kunder tycker om Saab Service Mats Riesel Bil & Maskin

• David L
    David L skrev om Saab Service Mats Riesel Bil & Maskin
    Bytte för ett tag sedan bromsskivor+belägg bak. Först och främst var dom svåra att handskas med på telefon, även knepigt väl på plats. Upplevde att jag var i vägen för deras verksamhet.

Efter några månader upplever jag att bilen guppar vid inbromsning, troligtvis något materialfel på skivor eller belägg. Åker dit för att rådgöra om problemet, genast vid ankomst och när jag berättar om problemet utstrålar dom irritation. Vi provkör bägge två men mekanikern upplever inte mitt problem.

Frustrationen i detta är att de inte vill förstå problemet och inte heller kan ge erbjudandet att ta in bilen för att se om det verkligen är bromsarna som är problemet. Förslaget jag får är att byta belägg eller skivor fram som känns helt taget ur luften.

Verkstaden ringer upp och pratar lite med mig för att reda ut det och ger ett tips på vägen vilket gör att det känns lite mildare men bemötandet behöver definitivt förbättras. Jag tvivlar inte på deras kompetens men bemötandet är nog så lika viktigt.
  • Karl B
    Karl B skrev om Saab Service Mats Riesel Bil & Maskin
    Lämnade in min SAAB 9-3 06 för misstänkt trasig ballast på höger halvljus fram. Mycket riktigt så var den trasig. Mats har någon deal med en bildemontering, och fixade då en begagnad ballast för halva nypriset och satte dit.

Som en gratisbonus luftade han bakre bromsoken, som var nybytta av en Speedy verkstad, som sa att den svampiga känslan var helt normal. Mats tyckte att det var pinsamt, och vägrade släppa ut bilen från sin verkstad utan att ha luftat bromsarna.

Tycker att det finns en fin yrkesstolthet hos Mats som är rätt sällsynt numera. Han berättade även att flera av hans mekaniker jobbat där i över 20 år...ett gott betyg.

Mats kan säkert av vissa uppfattas som lite kufisk, men vill väl och var utmärkt att ha och göra med, uppdaterade om statusen på bilen osv. Rekommenderar varmt, blir fler besök även om jag snart flyttar 12 mil bort.
  • Mattias W
    Mattias W skrev om Saab Service Mats Riesel Bil & Maskin
    Har precis fått tillbaka min 9-5 Aero -04 från Mats som jag tyvärr köpte begagnad från oseriös handlare med dolt fel (sprucken kolv) vilket uppdagedes en vecka efter köp. Försäljaren vägrar gå med på att reklamera bilen och jag blev tvungen att reparera den för jag måste ha den. Mats rekommenderas varmt till höger och vänster så jag ringde upp och han skapade bra förtroende.
    Bilen lämnades in och det visade sig att även vevstakarna var krökta! Mats ringde och rapporterade ett par ggr under tiden med kostnadsuppskattningar och statusuppdateringar. Hans kostnadsuppskattning höll i slutänden och jag är mycket nöjd med jobbet! Mats ställer även upp med utlåtande om bilen vid tvist med säljaren! Enda nackdelen är väl att det tog en del tid, men de hade mycket att göra och mitt jobb var ju en smärre motorrenovering så jag är ändå supernöjd allt som allt, rekommenderas varmt!
  • Nöjd kund
    Nöjd kund skrev om Saab Service Mats Riesel Bil & Maskin
    Har en Saab 9000 som ej gick igenom besiktningen pga oljeläckage och trasigt avgasrör. Lämnade in den hos Mats och allt fixades snabbt. Blev inte speciellt dyrt heller. Dessutom såg dem till att återbesikta bilen så jag slapp göra det. Snacka om service! Jag är mycket nöjd.
  • Jörgen H
    Jörgen H skrev om Saab Service Mats Riesel Bil & Maskin
    Stereon ballade ur när jag bytt batteri på min Saab 9-5 och behövde giftas om. Ringde runt till lite märkesverkstäder som kunda fixa det för ca 700 kronor men det skull ta 2 veckor innan jag kunde komma in. Letade runt lite och hittade en rekommendation om Mats Riesel. Ringde honom samma dag och fick en dropin tid 2 dagar senare. När jag frågade vad han trodde att det skulle kosta fick jag till svar: "oroa dig inte för det du". Hmm tänkte jag men jag ville ju verkligen inte köra omkring utan stereo så jag åkte dit på vinst och förlust. Det tog kanske 10 minuter från det att jag kom dit tills stereon var omgift och klar. Märkesverkstan skulle ha 700 bagis för att gifta om stereon, Mats tog 0. Det tog mig dock ytterligare 20 minuter innan jag kunde slita mig från att snacka saab med honom :)
    Jag återkommer när vi gjort service och strålkastar renovering hos honom. Mats får definitivt full pott i det här ärendet och inte bara för priset utan även för bemötandet :)
  • Andreas E
    Andreas E skrev om Saab Service Mats Riesel Bil & Maskin
    Snabb service när man väl är där, viss väntetid innan man får tid. Mats Riesel är väl en smula ... speciell, men jag gillar raka besked och inte massa snicksnack av dryga typer med inlärd vänlighet. Känns skönt besked som "bromsbelägg något slitna, bör bytas vid nästa service" istället för att halva bilen byts för att tjäna pengar.
  • Arvid K
    Arvid K skrev om Saab Service Mats Riesel Bil & Maskin
    Kommit hit i 6 år med 2 bilar, Saab 900 och 95. Aldrig varit mer nöjd. Här får du aldrig några feldiagnoser, Mats team vet vad dom gör. Går att lita fullt på deras rekommendationer. Köper även mina däck här, betalar mindre för däck + montage än det bästa pris på nätet.

Vill du betala pengar för att bli bemött av en uppblåst feja i vit rock, och dricka gratis automatkaffe, så har du kommit till fel ställe.
  • Nikola T
    Nikola T skrev om Saab Service Mats Riesel Bil & Maskin
    Brukade serva min Saab 900 Cab från 87 här och var nöjd.
  • T
    T skrev om Saab Service Mats Riesel Bil & Maskin
    Relativt bra bemötande men blev ganska irriterad när Mats ringde och försökte sälja på mig ett bromsbyte för flera tusen (5') trots att jag förklarat att jag inte kommer ha bilen så länge till. Han kontrade med att jag märker väl när jag krockar... Aja, klarade besiktningen och det gnisslar inte så jag tror jag klarar mig...

Vidare skulle dom spänna min parkeringsbroms. Hade ett år tidigare bytt den så förväntade mig endast att dom skulle spänna den och inte sätta dit en ny. Jag blev hur som helst debiterad 820 exkl. moms för jobbet och ca 650 för vajern exkl. moms.

Dom debiterade inte extra för lampbyte vilket uppskattades. Positivt var även att dom var snabba!

För att sammanfatta. Ungefär vad man kan förvänta sig av en bilverkstad. Inte helt galna priser, även fast han försökte smyga in lite bromsjobb med skrämselpropagande. Möjligt att jag återvänder.
  • Rune S
    Rune S skrev om Saab Service Mats Riesel Bil & Maskin
    Varma rekommendationer. Återvänder varje år det är dags för service.
  • Jakob S
    Jakob S skrev om Saab Service Mats Riesel Bil & Maskin
    Har lämnat in bilen där flera gånger. De är bra helt enkelt.
  • Stefan P
    Stefan P skrev om Saab Service Mats Riesel Bil & Maskin
    Första gången som jag är nöjd med en bilverkstad. I somras började min bil ryka väldigt mycket. Hade nyligen bestämt mig för att aldrig mer anlita min förra verkstad. Frågade mina vänner på Facebook efter tips och en tipsade om Mats Riesel. Kollade runt på nätet och fick positivt intryck.

Ringde, fick diagnos över telefon (turbon rasat) och en indikation om vad det kostar att fixa och hur lång tid. Jag nappade. Rejält handslag från Mats och mycket tydlig. Han ringde ett par gånger med statusrapporter och för att höra om de skulle fixa fel som de hittat. Klart på tid och budget.

Plus i kanten för att jag fick tips om hur jag kan undvika fler turbohaverier i framtiden.

Har tyvärr haft anledning att åka aktut med bilen till Mats Riesel. Bra jobb då också.

Det känns inte som om det är billigare än andra verkstäder men jag gillar att jag förstår vad som är felet, hur de ska laga, vad det kostar och när det är klart.

Mycket gediget.
  • Hans-Olov H
    Hans-Olov H skrev om Saab Service Mats Riesel Bil & Maskin
    Mycket bra. Alltid proffsigt och personligt bemötande. Har och haft tre SAAB bilar som Mats tagit hand om. Rekommenderar fullt ut.
    Hans-Olov
  • Jan N
    Jan N skrev om Saab Service Mats Riesel Bil & Maskin
    Mycket bra service. Jag har en Volvo V70 som de tagit väl hand om.
  • Anders M
    Anders M skrev om Saab Service Mats Riesel Bil & Maskin
    bättre service än hos Mats och hans personal har jag nog aldrig mött.... Otroligt proffsiga och service inriktade, dom kan SAAB utan och innan, min AERO är i goda händer där......

Anders
  • Henrik  S
    Henrik S skrev om Saab Service Mats Riesel Bil & Maskin
    Mycket proffsigt och underbar yrkesstolthet! Specialiserad på Saab Aero bilar.
  • Daniel C
    Daniel C skrev om Saab Service Mats Riesel Bil & Maskin
    Hur bra som helst. Jag har en Saab 900 från 94 och har fått stor hjälp med alla fel som uppstår på den här. Snabbt, prrisvärt och genuint kompetetent personal. Tack för att ni finns!
  • Lasse F
    Lasse F skrev om Saab Service Mats Riesel Bil & Maskin
    Kanonbra!!!
    Har anlitad dem i trettio års tid ua för alla mina SAABar.
    Trevliga, duktiga och seriösa.
    Jag är och förblir en SAAB älskare. Troligen därför att de bara går och går. Tack vara Mats och hans trogna anställda.

Krysshammarvägen 34, 171 57 Solna