Sbc Sveriges Bostadsrättscentrum AB

Västgötagatan 5, 118 27 Stockholm — Visa karta

1.0 i betyg av av 3 omdömen

SBC, Sveriges BostadsrättsCentrum AB, har en rikstäckande verksamhet med kontor på sex orter i landet. Här finner du information om bostadsrättsfrågor.' />

Läs vad 3 kunder tycker om Sbc Sveriges Bostadsrättscentrum AB

• 2020-12-02

Johannes D skrev om Sbc Sveriges Bostadsrättscentrum AB
    Katastrofalt dålig firma.

När vi renoverade balkonger och fasader stod SBC för projektledning och kvalitetskontroll. SBC släppte ändå igenom ett fullständigt undermåligt arbete. Man gjorde inte några kontroller av renoveringsarbetet medan det pågick. Inte heller dokumenterade man sitt eget arbete. SBC svarar inte på några frågor om sitt eller byggfirmans arbete.

Vi måste göra om entreprenaden vilket blir en kännbar kostnad. Dessutom tog SBC 232 000 kr i betalning, vilket även det var bortkastade pengar

Arbetet som var tänkt att ta några veckor drog ut på tiden i åtta år vilket var omåttligt frustrerande. Då avslutade SBC arbete genom ett avtal med byggfirman utan att meddea oss. När vi ville ta upp problemen med SBC:s jurist fick vi inte tala med henne.

På SBC:s hemsida står att man har spetskompetens vad gäller byggledning och juridik. I verkigheten finns ingetdera, även om man har en snygg hemsida där de anställda ståtar med fina titlar, tom på engelska. På 00-talet hade vi stor hjälp av SBC vid både stambyte och takbyte, men numera saknas både kompetens och vilja. Det enda man är bra på är att ta betalt.

Tyvärr kan vi inte rekommendera SBC. Läs mer
  • Sponsor
    Anna Rinman Familjerättsbyrå
    4.9 / 5 i betyg — 8 omdömen
    "Anna har varit mig behjälplig och tillmötesgående. Noggrann och gett mig råd hela tiden - har aldrig varit i Tingsrätten tidigare! Det"
  • Micke

2018-10-09

Micke skrev om Sbc Sveriges Bostadsrättscentrum AB
    Dysfunktionell företagskultur med hög personalomsättning och obefintlig kompetens Vår förening betalar mycket och får ingenting för de pengarna. Läs mer
  • 2011-05-10

A skrev om Sbc Sveriges Bostadsrättscentrum AB
    Oproffsigt bemötande. Är inte kund har inte varit kund. Läs mer
  • Reco tipsar!
    Juristbolaget
    4.9 / 5 i betyg — 65 omdömen
    Badge2020
    "Det gällde bouppteckning för min make Sven Vestlund och jag var ledsen men mest nervös. Mina kontakter med Hedemora Begra vningstjänst är"
    Maj-Britt V

Bästa Juristerna nära Sbc Sveriges Bostadsrättscentrum AB:

Juristbolaget (1.1km)
Maj-Britt V Maj-Britt V tycker:
“Det gällde bouppteckning för m...” Läs mer
Rättsakuten (2.8km)

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte