SMÅA AB

Årstaängsvägen 11, 117 43 Stockholm — Visa karta

1.8 i betyg av av 8 omdömen

Vi bygger vidare på Småas traditioner med arkitekritade småhus och små flerbostadshus som upplåts med äganderätt eller bostadsrätt.

Läs vad 8 kunder tycker om SMÅA AB

• Mosse R

2019-12-03

Mosse R skrev om SMÅA AB
    Ber om ursäkt, jag råkade skriva fel då det finns en organisation som heter SMÅA.

Reco.se tillåter inte att man tar bort felaktiga rekommendationer. Uselt! Läs mer
    LPT Construction AB
    4.3 / 5 i betyg — 32 omdömen
    Badge2020
    "Proffsiga och effektiva. Det märks att de gjort stambyten tidigare. För oss var det en ny upplevelse och vi förväntade oss kaos, stambyten ä"
  • 2018-12-28

Anna skrev om SMÅA AB
    Min kollega har köp bostad via Småa ab och har haft otroligt mycket problem. Det ena värre än det andra. Arbetet med el och badrum är inte fackmässigt utfört och det har gjort det svårt med eras hemförsäkring. Varning! Läs mer
  • 2018-12-27

Sarha S skrev om SMÅA AB
    Varning för detta företag. Sjukt dålig kundservice och läs noga om era avtal och se till att göra kontroller. Läs mer
    DEKÅ Entreprenad AB
    4.7 / 5 i betyg — 140 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Totalrenoverade vår sekelskiftesvåning med snäva tidsmarginaler. Är själv väldigt krävande och noggrann kund. Resultatet och vägen dit var e"
  • 2018-12-22

Hannah S skrev om SMÅA AB
    Jag och min man kan intyga ovanstående recensioner där Småas AB beskrivs som frånvarande efter att mottagit sin ersättning för bostaden.

Det är fel på det mesta i vårt radhus och det verkar inte finnas något som helst intresse från Småas AB sida att åtgärda felen och bristerna. En del fel är rent av allvarliga.

Samtliga grannar boende i Småas AB hus i mitt område är missnöjda förutom 1 granne (?)
    Dvs av 13 är 1 nöjd.

Läs gärna mer här http://recensionsmaa.delacay.com/ Läs mer
  • 2018-08-20

Sara F skrev om SMÅA AB
    Finns inte ord hur dåligt detta bolag är...andra vändan för oss. Borde ju förstått att deras ursäkter med dålig organisation, alkoholiserad personal etc inte var en gångs företeelser. När dem fått betalt ser ni inte röken av dem. De vet inte vem som sagt vad och lovat vad och sen skiter dem i det. Nej, sök annan hustillverkare. Obs! Låt er i inte luras, de har blivit uppköpta! Läs mer
    Köksspecialisten i Stockholm AB
    4.8 / 5 i betyg — 71 omdömen
    Badge2020
    "Höll vad de lovade. Arbetade snabbt och proffsigt. Väldigt nöjda med resultatet. Även bra på att kommunicera innan arbetet, så vi fick snabb"
    Micaela B
  • Robert W

2018-06-13

Robert W skrev om SMÅA AB
    Småa skiter totalt i sina kunder och vill bara tjäna så mycket pengar som möjligt. Råder er att hålla inne pengarna tills dom färdigställt allt enligt avtal. Så fort dom fått pengarna existerar man inte mer. Läs mer
  • Erik A

2017-09-18

Erik A skrev om SMÅA AB
    Köpte hus i Vällingby av Småa. Val och processen fram till inflytt fungerade bra, och resultatet vid inflytt hade relativt små problem. De stora problemen börjar när man har flyttat in. De fel som faktiskt finns åtgärdas inte och efterhand som man påminner och klagar på fel som uppkommit så blir svaren kortare och man glöms bort att kallas till besiktningar.

De fel som uppkom i första efterbesiktningen har vi idag väntat över 6 månader på att få åtgärdade. Läs mer
    Briljant Bygg & Entreprenad Stockholm AB
    4.8 / 5 i betyg — 50 omdömen
    Badge2020
    "Mycket trevligt bemötande från början till slut. Killarna som utförde arbetet var punktliga, proffsiga och snabba. Hög kvalité på materialet"
  • Tobias H

2009-04-07

Tobias H skrev om SMÅA AB
    Jag och min familj bor i ett av de områden som Småa byggt, nämligen det i Spånga/Sundby: http://starturl.com/sundby

Vi är helt klart nöjda med hur hela köp-/bygg-/besiktnings- och inflyttsprocessen gick till och Småas roll i det hela. Dessutom var vi förvånade över de omfattande frihetsgraderna vi som köpare hade vad gällde att påverka hur just vårt hus skulle bli. Exempelvis var det inga problem att gå utanför den digra tillvalslistan och exempelvis välja en annan typ av parkett (skall dock sägas att inte allt gick att ändra på).

Ambitionen med hela området/bygget verkar varit högt ställda och resultatet är därefter. Bäst av allt är den oinredda vind som varje hus försetts med ... isolerad, med el vatten och avlopp uppdraget. Med enkla medel kan alltså ca 50 kvm extra läggas till. Läs mer

Bästa byggföretagen i Stockholm:

Joanna E Joanna E tycker:
“PJ har lagt in fiskbensparkett...” Läs mer