SMÅA AB

Årstaängsvägen 11, 117 43 Stockholm — Visa karta

Vi bygger vidare på Småas traditioner med arkitekritade småhus och små flerbostadshus som upplåts med äganderätt eller bostadsrätt.

Läs vad 4 kunder tycker om SMÅA AB

• Sara F skrev om SMÅA AB
    Finns inte ord hur dåligt detta bolag är...andra vändan för oss. Borde ju förstått att deras ursäkter med dålig organisation, alkoholiserad personal etc inte var en gångs företeelser. När dem fått betalt ser ni inte röken av dem. De vet inte vem som sagt vad och lovat vad och sen skiter dem i det. Nej, sök annan hustillverkare. Obs! Låt er i inte luras, de har blivit uppköpta! Läs mer
  • Robert W
    Robert W skrev om SMÅA AB
    Småa skiter totalt i sina kunder och vill bara tjäna så mycket pengar som möjligt. Råder er att hålla inne pengarna tills dom färdigställt allt enligt avtal. Så fort dom fått pengarna existerar man inte mer. Läs mer
  • Erik A
    Erik A skrev om SMÅA AB
    Köpte hus i Vällingby av Småa. Val och processen fram till inflytt fungerade bra, och resultatet vid inflytt hade relativt små problem. De stora problemen börjar när man har flyttat in. De fel som faktiskt finns åtgärdas inte och efterhand som man påminner och klagar på fel som uppkommit så blir svaren kortare och man glöms bort att kallas till besiktningar.

De fel som uppkom i första efterbesiktningen har vi idag väntat över 6 månader på att få åtgärdade. Läs mer
  • Tobias H
    Tobias H skrev om SMÅA AB
    Jag och min familj bor i ett av de områden som Småa byggt, nämligen det i Spånga/Sundby: http://starturl.com/sundby

Vi är helt klart nöjda med hur hela köp-/bygg-/besiktnings- och inflyttsprocessen gick till och Småas roll i det hela. Dessutom var vi förvånade över de omfattande frihetsgraderna vi som köpare hade vad gällde att påverka hur just vårt hus skulle bli. Exempelvis var det inga problem att gå utanför den digra tillvalslistan och exempelvis välja en annan typ av parkett (skall dock sägas att inte allt gick att ändra på).

Ambitionen med hela området/bygget verkar varit högt ställda och resultatet är därefter. Bäst av allt är den oinredda vind som varje hus försetts med ... isolerad, med el vatten och avlopp uppdraget. Med enkla medel kan alltså ca 50 kvm extra läggas till. Läs mer

Bästa byggföretagen i Stockholm:

Viggebyvägen 22, 19571, ROSERSBERG