SMÅA AB

Årstaängsvägen 11, 117 43 Stockholm — Visa karta

1.7 i betyg av av 9 omdömen

Vi bygger vidare på Småas traditioner med arkitekritade småhus och små flerbostadshus som upplåts med äganderätt eller bostadsrätt.

Läs vad 9 kunder tycker om SMÅA AB

• 2020-11-11

ANN-MARI W skrev om SMÅA AB
    Se till att ha så lite som möjligt med detta företag att göra, fullständigt urusla på att leverera med kvalitet enligt avtal. Läs mer
    PJ Parkettgolv AB
    4.8 / 5 i betyg — 321 omdömen
    fiveYearsBadge
    "PJ har lagt in fiskbensparkett i två rum samt köket hos oss. De var snabba, serviceminded och resultatet är jättefint! Köket är litet och me"
  • Mosse R

2019-12-03

Mosse R skrev om SMÅA AB
    Ber om ursäkt, jag råkade skriva fel då det finns en organisation som heter SMÅA.

Reco.se tillåter inte att man tar bort felaktiga rekommendationer. Uselt! Läs mer
  • 2018-12-28

Anna skrev om SMÅA AB
    Min kollega har köp bostad via Småa ab och har haft otroligt mycket problem. Det ena värre än det andra. Arbetet med el och badrum är inte fackmässigt utfört och det har gjort det svårt med eras hemförsäkring. Varning! Läs mer
    M5 BYGG AB
    4.8 / 5 i betyg — 115 omdömen
    Badge2020
    "Vi anlitade M5 för renovering av både kök och badrum och har känt oss mycket nöjda från start! M5 har varit väldigt lyhörda när vi stött på"
    Rebecka P
  • 2018-12-27

Sarha S skrev om SMÅA AB
    Varning för detta företag. Sjukt dålig kundservice och läs noga om era avtal och se till att göra kontroller. Läs mer
  • 2018-12-22

Hannah S skrev om SMÅA AB
    Jag och min man kan intyga ovanstående recensioner där Småas AB beskrivs som frånvarande efter att mottagit sin ersättning för bostaden.

Det är fel på det mesta i vårt radhus och det verkar inte finnas något som helst intresse från Småas AB sida att åtgärda felen och bristerna. En del fel är rent av allvarliga.

Samtliga grannar boende i Småas AB hus i mitt område är missnöjda förutom 1 granne (?)
    Dvs av 13 är 1 nöjd.

Läs gärna mer här http://recensionsmaa.delacay.com/ Läs mer
  • Sponsor
    Litabygg.se/Eriell AB
    4.8 / 5 i betyg — 77 omdömen
    Badge2018
    "Jag har använt dem till flera projekt, varje gång med utmärkt resultat: Stengång, gjutning och skifferbeklädnad av mur, stensatt uteplats, k"
  • 2018-08-20

Sara F skrev om SMÅA AB
    Finns inte ord hur dåligt detta bolag är...andra vändan för oss. Borde ju förstått att deras ursäkter med dålig organisation, alkoholiserad personal etc inte var en gångs företeelser. När dem fått betalt ser ni inte röken av dem. De vet inte vem som sagt vad och lovat vad och sen skiter dem i det. Nej, sök annan hustillverkare. Obs! Låt er i inte luras, de har blivit uppköpta! Läs mer
  • Robert W

2018-06-13

Robert W skrev om SMÅA AB
    Småa skiter totalt i sina kunder och vill bara tjäna så mycket pengar som möjligt. Råder er att hålla inne pengarna tills dom färdigställt allt enligt avtal. Så fort dom fått pengarna existerar man inte mer. Läs mer
    Vikströms Bygg & Kakel AB
    4.9 / 5 i betyg — 27 omdömen
    Badge2020
    "jag beställde renoveringen av en groventré samt byggande av nytt badrum. Vikströms var bland dem 2 billigaste av 5 tillfrågade. planeringen"
  • Erik A

2017-09-18

Erik A skrev om SMÅA AB
    Köpte hus i Vällingby av Småa. Val och processen fram till inflytt fungerade bra, och resultatet vid inflytt hade relativt små problem. De stora problemen börjar när man har flyttat in. De fel som faktiskt finns åtgärdas inte och efterhand som man påminner och klagar på fel som uppkommit så blir svaren kortare och man glöms bort att kallas till besiktningar.

De fel som uppkom i första efterbesiktningen har vi idag väntat över 6 månader på att få åtgärdade. Läs mer
  • Tobias H

2009-04-07

Tobias H skrev om SMÅA AB
    Jag och min familj bor i ett av de områden som Småa byggt, nämligen det i Spånga/Sundby: http://starturl.com/sundby

Vi är helt klart nöjda med hur hela köp-/bygg-/besiktnings- och inflyttsprocessen gick till och Småas roll i det hela. Dessutom var vi förvånade över de omfattande frihetsgraderna vi som köpare hade vad gällde att påverka hur just vårt hus skulle bli. Exempelvis var det inga problem att gå utanför den digra tillvalslistan och exempelvis välja en annan typ av parkett (skall dock sägas att inte allt gick att ändra på).

Ambitionen med hela området/bygget verkar varit högt ställda och resultatet är därefter. Bäst av allt är den oinredda vind som varje hus försetts med ... isolerad, med el vatten och avlopp uppdraget. Med enkla medel kan alltså ca 50 kvm extra läggas till. Läs mer
    JCS Company AB
    4.9 / 5 i betyg — 30 omdömen
    Badge2020
    "Trevlig personal och bra service! Lägenheten känns som ny när dom varit framme och städat!"

Bästa byggföretagen i Stockholm:

Joanna E Joanna E tycker:
“PJ har lagt in fiskbensparkett...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte