Sol & Ris

Östgötagatan 18, 582 32 Linköping — Visa karta

Läs vad 15 kunder tycker om Sol & Ris

• Anton J
    Anton J skrev om Sol & Ris
    Gott, väl värt pengarna! Bra service och trevligt. En av de bättre vardagsrestaurangerna i Linköping, dit du gärna går både för fest och spontana middagar, men där maten inte kostar skjortan. Här har jag firat både födelsedagsmiddagar i litet sällskap till att ha ätit lunch ett flertal gånger. Man blir inte besviken, snarare glatt överraskad.
  • Kristoffer F
    Kristoffer F skrev om Sol & Ris
    God mat och stora portioner, dessutom relativt billigt. Maten har alltid hållit god kvalitet, även de få gånger jag inte helt har gillat maträtten.

Kan bli ganska fullt under lunchtid
  • Elli B
    Elli B skrev om Sol & Ris
    Billigt och bra! Väl värt ett besök :)
    Hyffsat fräscha råvaror och intressant meny.
  • Johan S
    Johan S skrev om Sol & Ris
    Första gången ja åt här luktade min mat lite åt urinhållet och jag blev därför inte supernöjd. Andra gången var det bättre, då smakade det som jag tror att thai brukar smaka. Dett är min syrras favoritställe!
  • Albin J
    Albin J skrev om Sol & Ris
    Mycket prisvärd restaurang med asiatisk mat beläget nära Stadsbiblioteket i Linköpings centrum. Maten är prisvärd på så sätt att den inte bara är god utan också kommer i stora portioner. Ett minus åt att restaurangen är mycket liten och ofta full kring lunchtid på vardagar.
  • Evelina E
    Evelina E skrev om Sol & Ris
    Ett av Linköpings absolut bästa matställen med utsökt mat, trevlig personal och mer än överkomliga priser! Ett utmärkt ställe att införskaffa sin lunch på, var vid sådana planer dock ute i god tid då restaurangen är en välbesökt mötesplats för hungriga Linköpingsbor.
  • Sofia H
    Sofia H skrev om Sol & Ris
    Het thai-mat för ok pris:)
  • ameli t
    ameli t skrev om Sol & Ris
    verkligen mysig liten restaurang med super trevlig personal! Man får mycket mat för pengarna och speciellt lunchen är riktigt prisvärd. Tror det är en familj som äger den restaurangen och det är verkligen en familjär kännsla man får när man sätter sig till bords! :)
  • Anna K
    Anna K skrev om Sol & Ris
    Här hittar du god viatnamesisk mat till rimliga priser. Nackdelen kan vara om du vill göra ett spontantbesök under lunchen, då det vara en god idé att boka bord först vid denna tid på dagen. Är ett kvällsbesök mer aktuellt är det inte lika stor risk att det är fullt. Restaurangen är gemytlig och ligger ett stenkast från stadsbiblioteket.
  • Mattias A
    Mattias A skrev om Sol & Ris
    En fruktansvärt prisvärd asiatisk restaurang i centrala Linköping. Oerhört populär för sin goda mat i stora portioner och sina billiga priser. Har inriktning på mer thailänsk mat med goda wokar och dylikt. Bordsrekomendation föreslås då det inte är en stor restaurang, och det brukar bli fullt kvällstid.
  • Yordabel A
    Yordabel A skrev om Sol & Ris
    Sol och ris är en mysig restaurang vid biblioteket. Här får man ordentltiga portioner thai eller vietnamesisk mat. Riktigt god mat får jag tillägga! Priserna är vetiiga och man miljön man sitter i är riktigt mysig. Jag har varit där flera gånger men det är inte alltid man får den bästa servicen. Ibland är det verkligen på topp men jag har också varit med om sämre bemötande vilket drar ned på hela upplevelsen.
  • maria n
    maria n skrev om Sol & Ris
    En mycket bra thairestaurang. Här får du mycket god mat för ett bra pris. En restaurang som verkligen lever upp till sin slogan "Smakar mer än det kostar!" =) En liten men mycket mysig restaurang som utomordentligt passar studentens plånbok.
  • Therése J
    Therése J skrev om Sol & Ris
    Riktigt bra thairestaurang.
    Väldigt god mat till väldigt bra pris.
    Man får mkt mat i sina portioner och det går väldigt snabbt att få maten. Både om man ska ta md sig eller sitta där och äta.
    Restaurangen i sig är liten och mysig. Inte lagt jätte mkt på inredning, men det är helt ok
  • Fredrik G
    Fredrik G skrev om Sol & Ris
    Fantastiskt prisværd restaurang med trevlig personal. Man får stora portioner och mycket snabb service. Lokalerna ær kanske inte de snyggaste, men ser helt okej ut. Mycket bra luncherbjudanden, med flera olika rætter att vælja på før inte alltfør mycket pengar. En pærla!
  • Ulrika H
    Ulrika H skrev om Sol & Ris
    Den perfekta studentresturangen i Linköping. Billigt och gott. Deras solgan lyder : "Smakar mer än det kostar!" Och de lever som de lär! Missa inte!

Östgötagatan 18, 582 32 Linköping