Stadsbudsbolaget Rondahl AB

Palermogatan 15, 115 56 Stockholm — Visa karta

4.8 i betyg av av 37 omdömen
Vi är ditt personliga flytt-, transport- och bemanningsföretag!

Stadbudsbolaget startades 1954 som ett av de första bemanningsföretagen i Sverige. Idag erbjuds även tjänster som flytt åt privatpersoner och företag, flyttstädning, magasinering och andra servicetjänster. Vid bohagsflytt gäller RUT-avdraget.

Vi vill att du ska känna dig trygg med att lämna ditt bohag i våra händer och vår bemanningshjälp är flexibel och har god tillgänglighet.

Hör av dig för att diskutera dina behov vid flytt eller brist på arbetskraft!

Läs vad 37 kunder tycker om Stadsbudsbolaget Rondahl AB

• 2019-02-21

Gunnar Kreitz skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Vi har flyttat två gånger och använt dem båda gångerna. Har funkat klockrent båda gångerna. De är trevliga och hjälpsamma. Har varit väl värt att betala för att de ska packa också - allt har varit riktigt bra packat och kommit fram helt. Senaste flytten gick sängen inte upp för trappan, vilket de lyckades lösa genom att istället lyfta upp den över balkongen. Läs mer
    CaMa Service Flytt & Städ Stockholm
    4.7 / 5 i betyg — 665 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Flytt transport o flyttstädning av hus. Allt fungerade perfekt från början till slut. Alla höll överenskommen tid o var hjälpsamma. Kanon"
  • 2019-01-09

Gustaf G skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Punktlig, bästa flyttfirman, service utöver det vanliga Läs mer
  • Fredrik A

2018-11-29

Fredrik A skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Flytt av lägenhet till hus. Mycket trevliga och effektivta! Läs mer
    Flyttfirma Arbetspartner AB
    4.8 / 5 i betyg — 79 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Så nöjd, trevliga herrar som hjälpte mig att flytta. Bara positivt🌹"
    Nathalie R
  • 2018-10-04

Theresa A skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Transport och magasinering
    På alla sätt trevligt och professionellt
    På alla sätt uppfyllde mina förväntningar
    Högsta betyg Läs mer
  • 2018-10-01

Git H skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    En flytt i Stockholm.
    Snabb offert, vid flytten trevlig, hjälpsam och snabb personal som arbetade samvetsgrant.
    Hade förväntningar på ett proffsigt bemötande, men det var bättre än så.
    Vi rekommenderar verkligen Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Git o Thomas Holm Läs mer
    Uppsala Stadsbud
    4.7 / 5 i betyg — 495 omdömen
    Badge2020
    "Tack för fantastisk service i samband med flytt från en adress till en annan i Uppsala; inte bara böcker, glas och porslin som skulle packas"
  • 2018-02-01

Carl_michael R skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Klara besked, punktlighet, rimliga priser Läs mer
  • 2018-01-31

Kjell P skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Ett utmärkt flyttbolag som ger offertpris med takpris som de understiger. Alltid roligt när det blir billigare. Håller tider och leverans och svarar när man kontaktar dem. Allt levererades utan skador och alla pratar svenska perfekt. Läs mer
  • Sponsor
    Move-It
    4.6 / 5 i betyg — 41 omdömen
    Badge2017
    "Vi anlitade Move-It för transport och förvaring av en mindre mängd bohag och möbler. Dessutom för en komplett flytt av samtliga möbler. Tea"
  • 2018-01-19

Henrik M skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Allt va toppen. Bra bemötande, kul gäng att jobba med vid flytten. Smidigt o bra. Läs mer
  • 2017-11-29

Jan D skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Mycket bra upplägg, genomförande o efterarbete av vår flytt till gemensam bostad. Räkningen blev precis den som offerererades..!! Läs mer
    Städjätten
    4.2 / 5 i betyg — 185 omdömen
    Badge2020
    "Jag är jätte nöjd! Storstädning av min lägenhet på 39 kvm, mitt berg med disk diskat och inplockat i skåpen. Soffan dammsugen och ren, sänge"
    Paulina R
  • 2017-09-20

Emma B skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Flytt från villa Stockholm-Jönköping. Snabba svar, bra kommunikation. Proffsig flytt, inga skador. Snabbt och smidigt. Allt som överenskommet. Jättenöjda med allt! Läs mer
  • 2017-09-04

Lotta s skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Hans Lindholm Arkitektkontor AB har under flera års tid anlitat Stadsbudsbolaget Rondahl AB.
    Anledningen till detta är att vi alltid fått gott bemötande både vid beställning och utförande . Snabb och smidig service helt enkelt.
    Med vänlig hälsning, Lotta Stampe Läs mer
    Mex Flyttfirma AB
    4.7 / 5 i betyg — 875 omdömen
    Badge2020
    "Tar överbetalt & det tog 3 timmar att flytta ut ur ett hus med en trappa nedför när ingen kollade de. Två trappor upp på nya stället tog 1 t"
  • 2017-09-02

Eva H skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Har nu i 10 års tid anlitat Rondahl med över tre flyttar Jag är självklart supernöjd , skulle aldrig anlita någon annan . Dom är lyhörda & hjälpsamma. Ingenting har heller gått sönder. Jag rekommenderar dom! Läs mer
  • 2017-08-30

Ann L skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Alltid ett proffsigt och personligt bemötande och ansvar för att allt fungerar som bäst. Trevliga !! Läs mer
    Service Lösningar Stockholm
    4.7 / 5 i betyg — 639 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Hemstädning Positivt och professionellt bemötande från första början. De är väldigt måna om sina kunder."
  • 2017-04-10

Richard L skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Allt perfekt! Smidigt, trivsamma gubbar och inga skador. Rekommenderar till bekanta !! Läs mer
  • Ann S

2017-01-26

Ann S skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Toppenkillar, snabba, trevliga och effektiva.
    Alltid lika nöjd! Läs mer
    A-J Express Service
    4.8 / 5 i betyg — 290 omdömen
    Badge2020
    "Flytt med flyttstädning: Bra bemött, utmärkt lastning, effektiv urlastning."
  • 2017-01-22

Anette B skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Trevligt bemötande, offert och slutlig faktura stämmer överrens, flyttar ömtåliga möbler försiktigt Läs mer
  • 2017-01-22

Karina A skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Upplevde att jag fick väldigt bra service och hjälp vid flytten.
    Det var väldigt prisvärt. Läs mer
    Pribaltika
    4.9 / 5 i betyg — 44 omdömen
    Badge2020
    "Andra gången jag anlitar pribaltika, denna gången flyttstädning. Dom gjorde ett otroligt bra jobb, personalen var väldigt noggranna och det"
  • 2017-01-21

Vivianne J skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Effektiva vänliga tillmötesgående personal .
    Jag har rekommenderat Stadsbudsbolaget till vänner o till min mäklare.
    Nöjd kund
    Viviane Janson
    Skalan antar jag att 5 är högsta betyg Läs mer
  • 2016-09-10

Morgan S skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Pålitliga, effektiva och serviceinriktade! Läs mer
    Representant för Stadsbudsbolage gillar detta
    Jordgubbsprinsen Godstransport & Flyttservice
    4.9 / 5 i betyg — 517 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Kan verkligen rekommendera denna flyttfirma! Enkelt, snabbt och smidigt gick det att flytta från Stockholm till Katrineholm. Fantastiskt tre"
  • 2016-09-08

Tiina K skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Flytten gick smidigt och i tid. Läs mer
    Representant för Stadsbudsbolage gillar detta
  • Ann-Britt C

2015-12-28

Ann-Britt C skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    En flyttfirma med stort kundfokus och en professionell kunskap inom sitt verksamhetsområde. Rekommenderas varmt! Läs mer
    Flyttfabriken AB
    4.8 / 5 i betyg — 291 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Bemötandet väldigt bra från förfrågan till avslut. Trevliga och flexibla flyttkillar som lyssnade på våra önskemål och utförde allt enligt"
  • 2015-10-22

Jacob H skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    De hjälpte oss med kontorsflytten från gamla stan till södermalm. Dom var kanonbra. Allt funkade smidigt och perfekt. Riktiga proffs. Läs mer
  • 2015-10-14

Cristalle C skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Jag kontaktar Rondahl AB när jag köpt in ett föremål från Auktionsverket i Frihamnen. De är toppen, ställer alltid upp och hämtar och kör till önskad adress eftersom jag inte bor i Sverige. De kommer precis när de ska och allt fungerar smidigt. De är väldigt serviceinriktade och jag tackar speciellt Kristina och hennes medarbetare som kör ut. Läs mer
    Flyttfirman 4 Ess AB
    4.7 / 5 i betyg — 803 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Toppenbra flytt! Gubbarna dök upp exakt på utsatt tid. Jobbade hårt och effektivt. Dessutom med ett smajl hela tiden trots många trappor."
    staffan a
  • Elisabeth T

2015-09-12

Elisabeth T skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Effektivt utförd packning och flytt av välfylld lägenhet. Inga "olyckor". Vill och kan gärna rekommendera firman. Läs mer
  • 2015-03-18

Lars R skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Stadsbudsbolaget Rondahl AB...toppen på toppen!
    Har anlitat dem tidigare för hämtning av Antika Möbler. Punktliga, aktsamma, noggranna, snabba o effektiva. I måndags var det storflytt med två bilar och fyra killar och allt gick perfekt.
    Jättestort tack! Läs mer
  • 2014-11-19

Torgny W skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Mycket bra på allt. Inte mycket mer att säga om det Läs mer
  • 2014-11-17

Karin V skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Bästa flyttfirman med fantastiskt fin service och alltid vänligt bemötande, Läs mer
  • 2014-11-17

Anki A skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Denna flyttfirma som vi nu använt 3 ggr de senaste 5 åren är helt fantastiska. Schysst service, hög kvalitet, effektiva tidsmässigt, prisvärda, trevliga - kort sagt det finns inga skäl att välja någon annan! Anki Läs mer
  • 2014-11-07

Zandra Z skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Företagsflytt vid två tillfällen.

Trevligt bemötande från offert till själva flyttarbetet. Läs mer
  • 2013-12-15

Claes E skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Vi har använt många olika flyttfirmor genom åren och denna gång blev det fullträff. Jobbade snabbt men ändå säkert så att inget skadades. Smidiga att ha att göra med. Vi är mycket nöjda och vill rekommendera firman till andra som är ute efter seriösa och duktiga flyttgubbar. Läs mer
  • 2012-02-13

Magnus E skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Fantastiskt smidigt. Lätta att kommunicera med, vänliga och snabba. Rekommenderar alla att anlita detta företag för flytt och flyttstädning. Läs mer
  • 2011-08-08

Oscar A skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Proffsiga, duktiga, noggranna och trevliga killar. Rekommenderas varm! Läs mer
  • 2011-04-12

Annika D skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Vi flyttade inom Gärdet och Stadsbuds var det bästa valet vi kunde ha gjort. Professionell, effektiv, noggrann och roligt! De kom för att se lägenheten och gjorde en kostnadsberäkning. De var punktliga och var mycket snabbt och välorganiserat. Mycket professionell även med packning. Jag rekommenderar detta företag om du vill ha bästa kvalitet för rimligt pris. Läs mer
  • 2010-07-07

Peter M skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Väldigt trevligt bemötande. Inget gnäll utan tvärtemot glada och trevliga samt hårdjobbande. Flyttade från en etta till en tvåa och hade ca 15-20 lådor + möbler+stor säng. Tog knappt två timmar.
    Ligger i mitten gällande pris. Inte billigare eller dyrare än andra. Läs mer
    Björn W gillar detta
  • 2010-04-24

Lena E skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Vi kan verkligen rekommendera Stadsbudsbolaget som den bästa hjälpen vid bohagsflytt. Snabbt på plats för offerten, bra upplägg med packning en dag och flytt nästa. Proffsigt genomfört med gott humör. Mycket prisvärt. Läs mer
  • Göran M

2009-09-08

Göran M skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Bra företag, noggrann (inget skadat vid bohagsflyttning) och trevlig personal. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2008-12-16

Lars S skrev om Stadsbudsbolaget Rondahl AB
    Utmärkt service och trevlig personal! Vi är mycket nöjda med den bohagsflytt som vi fick hjälp med!
    Lars S. Läs mer

Bästa flyttfirmorna i Stockholm:

LYNN H LYNN H tycker:
“Tar överbetalt & det tog 3 tim...” Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte