STHLM Capital Bygg

STHLM Capital Bygg

sthlmcapitalbygg.se
  • Badge2021

Välkommen till STHLM Capital Bygg! Vi renoverar och bygger om för både privatpersoner och företag. Inga uppdrag är för stora eller små för oss. Vi hjälper dig med nybyggnad av villor, husgrunder, kök, måleri, takomläggning, altaner, badrum, plåtarbeten och mycket mer. Vi på STHLM Capital Bygg värnar om dig som kund och att...

54 omdömen om STHLM Capital Bygg

Sedan starten hos Reco 2018

David S
Skrev om STHLM Capital Bygg

Omfattande renovering in- och utvändigt av sommarhus på Ljusterö. Trevligt bemötande, god tillgänglighet, snabb byggstart efter påskrivet kontrakt. God vilja till att lösa eventuella problem som kan uppstå vid renovering av gammalt hus. Höll tid och pris på de delar av arbetet som vi fick fast pris på. Rimlig prisbild på löpande arbete. Extra positiv över fönster-, tak- och fasadarbete.

Svar från STHLM Capital Bygg

David hej, Tack för fina ord. Efter 8 månader har vi gjort litet progress hos er på Ljusterö. Tacksam för såna kunder som du. Allt gott David ;) Mvh Ulrik

Daniel S
Skrev om STHLM Capital Bygg

Professionellt från start till mål ! Kompetent och förtroendeingivande besök inför att ge offert. Möjlighet att utföra jobbet inom kort tidsram. När jag väl beställer och takbytet börjar så går allt oerhört snabb och ser kanonbra ut !

Hej Daniel, stort tack för tiden du tog att skriva fina ord om oss ;) Mvh Ulrik

Rolf W
Skrev om STHLM Capital Bygg

Sthlm Capital Bygg har skött takomläggningen hos oss på ett utomordentligt sätt. Offerten var detaljerad, och mina funderingar under projektets gång har omgående besvarats. Planeringen och arbetsinsatsen har imponerat, då det resulterat i ett flyt både i materialanskaffningen och i arbetsinsatsen på taket. Idogheten hos de som utfört, det ibland fysiskt krävande arbetet på taket, är värt en extra stjärna. Proffsigt från start till mål! Rolf Wallner

Svar från STHLM Capital Bygg

Hej Rolf, såna ord ger extra motivation. STORT TACK och ring oss när de är dags att montera solceller :) Mvh Ulrik

Erik Och Erika W
Skrev om STHLM Capital Bygg

Vid ombyggnaden av vårt tak enbart positivt att säga Bra bemötande från första mötet organiserade mycket flitiga och snabb jobbande killar REKOMMENDERAS VARMT Tack för ett bra jobb Mvh Erik & Erika Westermark

Erik och Erika, stort tack för fina ord :) Mvh Ulrik

Lisa A
Skrev om STHLM Capital Bygg

STHLM Capital Bygg gjorde ett utmärkt arbete med takomläggningen. Det var lätt att kommunicera med dem och vi fick tydlig information om vad som behöver göras och tidsplan för arbetet. Kan verkligen rekommendera dem, en trevlig och professionell firma!

Lisa stort tack 😉 Mvh Ulrik

Patrik C
Skrev om STHLM Capital Bygg

Jag kom i kontakt med bröderna som driver STHLM Capital Bygg igenom inredning arkitekt som jobbar med en fotbollspelare. Är jätte nöjd med resultat. De kan jobbet och är trevliga ha att göra med. I processen blev några av mina synpunkter bemöta med respekt och i slutändan fick jag faktiskt utan att fråga ett bättre pris pga liten försening. Inte många företag föreslår sådana rabatter. Så jag rekommenderar dem, bra grabbar!!

Sepideh S
Skrev om STHLM Capital Bygg

Jag kom i kontakt med företaget genom att de hade gjort tidigare arbete på taket och fasaden av huset jag köpt. Jag anlitade de för att göra fönsterjobb hos mig. De är duktiga, kommunicerar under arbetets gång med mig och städar undan efter sig ordentligt när arbetet är slutfört. Vi hade några synpunkter på arbetet under processen och det var inga problem för grabbarna att anpassa sig. Har även beställt takfönster via dem som de ska montera snart och kan tänka mig anlita de för fler jobb i framtiden.

Britt-marie E
Skrev om STHLM Capital Bygg

STHLM Capital Bygg hjälpt min familj byta tak och panel på ett kedjehus från 1970. Nöjd med resultat och bemötande av som jag uppfattat kunniga medarbetare. Uppskattade mycket att arbetet utfördes på överenskommen tid. Kommer att anlita företaget för andra arbeten framöver. Britt-Marie E

Britt-Marie hej på dig :) Tack för fina ord! Mvh Ulrik

Lena D
Skrev om STHLM Capital Bygg

STHLM Capital Bygg har byggt en fin, välproportionerlig, stadig, gedigen farstukvist åt oss. Den snickare (av två) som talade engelska var mycket noga med att höra hur vi ville ha alla detaljer och han var mycket skicklig. Båda gjorde ett mycket bra arbete! Byggstarten blev försenad några veckor men när de hade satt igång gick det snabbt! Tack för ett fint jobb!

Hej Lena och stort tack för fina ord ;) Mvh Ulrik

Joakim E
Skrev om STHLM Capital Bygg

Jag har samarbetat med STHLM Capital Bygg AB en längre tid i egenskap av beställare med både entreprenader och serviceuppdrag. Absolut toppkvalitet vad gäller utförandet samt trevlig och kunnig personal . STHLM Capital Bygg AB är väldigt lösningsorienterade och flexibla när problem uppstår samt ser alltid till att hitta kostnadseffektiva lösningar till mina jobb. Jag rekommenderar starkt detta företag.

Hej Joakim, tack detta va fint sagt ;) Mvh Ulrik

Mats S
Skrev om STHLM Capital Bygg

De gjorde ett bra jobb. Började den dag de sagt och blev i princip klara i tid.

Hej Mats, tack för fint samarbete ;) Mvh Ulrik

Christer C
Skrev om STHLM Capital Bygg

Utmärkt bemötande, förväntningarna överträffade. Ny panel på huset, mycket proffsigt och snyggt.,

Hej Christer, tack för omdömen ;) Mvh Ulrik

Lars L
Skrev om STHLM Capital Bygg

Ny panel och tilläggsisolering av huset. Proffsigt jobb väl utfört med bra kommunikation. Rekommenderas!

Hej Lars, stort tack ;) Mvh Ulrik

Carl S
Skrev om STHLM Capital Bygg

Jag kom i kontakt med STHLM Capital Bygg igenom en vän som har använt dem för renovering hemma. Jag hade planer att göra om mitt badrum. Några väggar revs, allt el gjordes om, el skåp flyttades osv. Grabbarna gjorde fantastiskt jobb. Jätte nöjd med allt. Kommunikation med arbetsledaren Ulrik va utmärkt och en del av tid jag va bortrest men de va inga problem med bilder och uppdateringar av processen. Kan rekommendera dem, kanon företag!

Carl, tack för fina ord ;) Mvh Ulrik

SEBASTIAN O
Skrev om STHLM Capital Bygg

STHLM Capital Bygg hjälpte oss med nytt tak (från lertegel till profilplåt), nytt avvattningssystem och taksäkerhet. Vi är inget annat än utomordentligt nöjda med hela processen rakt igenom, från första kontakten tills avslutat arbete. Rekommenderas varmt! /Sebastian

Hej Sebastian, stort tack för fina ord ;) Mvh Ulrik

Thomas K
Skrev om STHLM Capital Bygg

jag har sammarbetat med företaget i flera etapper och när jag behövde hjälp me garderob och beställning av material samt leveranser så hjälpte grabbarna mig med allt och jag var mycket nöjd utmärkt service ock kunniga arbetare med trevligt bemötande allt stämde med offerten och tider dom kommer i tid och varje dag städades det upp efter sig så jag och min fru var mycket nöjda med den fina servicenmoch komunikationen med arbetsledaren Ulrik så min sammanfattning är att dom gör det dom lovar och lite till

Hej Thomas, tack för omdömen ;) Mvh Ulrik

SEBASTIAN D
Skrev om STHLM Capital Bygg

Sthlm Capital Bygg hjälpte mig renovera min lägenhet innan jag flyttade in. De spacklade, målade, fixade lister och fräschade upp badrummet. I badrummet så monterade de nya möbler och en duschvägg i glas. Killarna var trevliga och kunniga, hade hela tiden god kommunikation med arbetsledaren Ulrik genom hela projektet via mejl och telefon. Man märker att de sätter höga krav på kvalitet och framförallt kommunikationen, på så sätt fick jag precis som jag önskat utan att det uppstod några frågetecken. Kan varmt rekommendera...

Hej Sebastian och tack för fina ord. Återkom med flera projekt ;) Mvh Ulrik

Marcus N
Skrev om STHLM Capital Bygg

Jag är mycket nöjd med resultatet av renoveringen av mitt tak. Allt har gått enligt plan. En stor del av varför vi valde Sthlm Capital bygg är för Ulrik. Han är snabb på att svara, han håller det han lovar och är väldigt noggrann. Återigen - tack så mycket.

Hej Marcus, Du är bäst som kund och vi va glada att hjälpa till ;) Mvh Ulrik

Per Erik B
Skrev om STHLM Capital Bygg

I byggandet av en takkupa i en vindslägenhet utförde de arbetet på ett utmärkt sätt. Skickliga hantverkare, högsta kvalitet, noggranna, håller vad som utlovats och hade under hela projektet en otroligt bra daglig kommunikation, med mig som uppdragsgivare. Av många genomförda byggprojekt genom åren med olika företag måste jag säga att det här var den bästa entreprenör jag anlitat. Vi är verkligen supernöjda och har redan nya projekt på gång i bostadsrättsföreningen där valet av leverantör var lätt.

Hej Per Erik! Wow, super stort tack för så fina ord ;) Mvh Ulrik

Robert C
Skrev om STHLM Capital Bygg

Bra, effektiva, snabba, noggranna och utförde jobbet enligt tid och pris på offerten. Robert

Hej Robert, tack för fina ord. Återkom med flera projekt ;) Mvh Ulrik

Åke Å
Skrev om STHLM Capital Bygg

Husreparation. Fast pris, ROT och arbete snabbt utfört. Trevligt och seriöst bemötande.

Hej Åke, tack för detta :) Mvh Ulrik

Mats F
Skrev om STHLM Capital Bygg

Tvätt av hängrännor samt tvätt och målning av vindskivor och takfot. Byte av vattbrädor (plåt). Trevligt bemötande och snabbt och bra utförande även om vi fick påminna om en liten detalj. Våra förväntningar på professionalism infriades. Vi har redan rekommenderat företaget till goda vänner.

Hej Mats :) tack för fina ord. Mvh Ulrik

KAI H
Skrev om STHLM Capital Bygg

Vi hittade STHLM Capital Bygg genom DoRunner för ett större renoveringsjobb (golv, måla, ta bort vägg, samt nytt kök) i en lägenhet. Vi tog in flera offerter, och det visade sig redan i första visningen att Ulrik hade professionellt bäst koll. Alla nödvändiga certifikat fanns på plats. Och även om det inte var billigaste offerten, så var det inte heller det dyraste, samt fast pris. Som tidigare inlägg här nedan så har vi också bestämt oss att utnyttja erbjudandet att få köksdesign från Julija på NY Homeconcept som är också...

Svar från STHLM Capital Bygg

Hej Kai, sorry för sent svar men tusen tack för så fint omdömen :) uppskattas. Mvh Ulrik

Max B
Skrev om STHLM Capital Bygg

Jag kom i kontakt med Ulrik på STHLM Capital Bygg via rekommendation av en nära vän till mig då jag skulle renovera mitt kök hemma. Jag blev proffsigt bemött av både honom och hans grabbar och då jag inte var helt säker på vad jag ville göra så kopplade han även in en designer från NY Homeconcept AB. Först ritade dom upp en 3D ritning i samband med konsultation, och sedan påbörjades jobbet. Jobbet höll tidsplanen och överensstämde med offerten. Helt fläckfritt, jag kan varmt rekommendera STHLM Capital Bygg.

Hej Max! Tack för fina ord och ring oss när takomläggning är på G ;) Mvh Ulrik

Henric W
Skrev om STHLM Capital Bygg

Bröderna som äger företaget är båda väldigt trevliga och serviceminded, dom försöker alltid hålla en informerad om vad som händer eller eventuella förseningar. Mitt nya tak är superfint och jag fick det utfört till ett bra pris. Det slutgiltiga priset blev exakt som i offerten så dom håller vad dom lovar. Funderar redan på att anlita dem igen för fler jobb på huset om Ulrik ger mig rätt pris :)

Svar från STHLM Capital Bygg

Hej Henric! Tack för fina omdömet. Offerten angående panelbytet är redan skickat ;) Mvh Ulrik

Adam Ulf Matti E
Skrev om STHLM Capital Bygg

Jättebra jobb med renovering av kök och tak. Pålitliga och flexibla. Kommer definitivt anlitas vid framtida jobb.

Adam tack för fina ord ;) Mvh Ulrik

Karl Anders Lennart G
Skrev om STHLM Capital Bygg

Anlitat Sthlm Capital Bygg två gånger. Första gången för målning av fasad, byte av en del dålig fasadpanel och lite el-jobb (fasadbelysning) i samband med det. Andra gången var det några fönster som behövde bytas och en del trä- och plåtarbeten runt fönstren. De hade en detaljerad offert, höll utlovade tider och priser. Grabbarna var duktiga och trevliga.

Anders stort stort tack för omdömet ;) Mvh Ulrik

Mats P
Skrev om STHLM Capital Bygg

Vi anlitade Sthlm Capital Bygg för att lägga om vårt tak samt byta avvattningssystem på vår villa samt garage. De svarade alltid snabbt, arbetade effektivt och höll den utlovade tiden. De var mycket proffsiga och vi är väldigt nöjda med det arbete de utfört och kan bara ge de bästa rekommendationerna.

Mats, stort tack för omdömen :) Mvh Ulrik

Alex  E
Skrev om STHLM Capital Bygg

Sthlm Capital bygg överträffade alla våra förväntningar. Vi har utfört en omfattande renovering där vi både har bytt ut hela taket till handfalsad plåt samt byggt ut för att få ett till sovrum. Vi har ett stenhus från sekelskiftet så vi visste att det krävdes både hantverksmässig kunskap samt konstnärlighet och noggrannhet för att få till de tidstypiska detaljerna. Detta fixade killarna på Sthlm Capital bygg bättre än många anda hantverkare skulle ha gjort. Ulrik och killarna var måna om att göra oss nöjda och mycket lyhörda...

Svar från STHLM Capital Bygg

Stort tack Alex o Gabriella för dem fina orden. Tack för att ni tog er tid att skriva omdömet. Mvh Ulrik

Tomas N
Skrev om STHLM Capital Bygg

Montering av plattform vid skorsten för sotaren och borttagning av gamla teveantenner. Jag blev mycket trevligt och professionellt bemött. Arbetet utfördes på ett bra sätt av en trevlig hantverkare.

Thomas stort tack för omdömen :) Mvh Ulrik

Sebastian K
Skrev om STHLM Capital Bygg

Jag totalrenoverade min lägenhet med Sthlm Capital Bygg och bemötandet ifrån första mötet, till framtagningen av 3D-visualisering av min lägenhet höll högsta klass. Även vid ÄTA-diskussioner så höll Ulrik alltid en god ton och vid meningsskiljaktigheter så var han väldigt pragmatisk. Jag kommer fortsätta använda Ulrik framöver och jag rekommenderar honom också varmt för andra.

Svar från STHLM Capital Bygg

Hej Sebastian. Stort tack för goda ord om oss. Detta uppskattas stort :) Mvh Ulrik

Martin W
Skrev om STHLM Capital Bygg

Bytte överliggande fönsterbleck från trä till plåt, samt tog bort antenn och satte ny plåt för att skydda vindskivan. Bra konsultation från projektledare. De gjorde inte större ingrepp än vad som behövdes. Mycket trevligt bemötande av den som utförde det. Bra kommunikation under processens gång, flexibla då det senare i processen blev aktuellt att ta ner antenn också. Kan rekommendera företaget till andra.

Martin, stort tack för omdömen. Uppskattas :) Mvh Ulrik

Åsa J
Skrev om STHLM Capital Bygg

Jag fick kontakt med STHL Capital Bygg, genom Dorunner. Jag valde STHL Capital Bygg för takbyte, då jag direkt kände att jag fick ett fantastiskt kundbemötande, samt ett bra pris. Engagerande & lätta att få kontakt med! Takläggarna var noggranna & mycket trevliga allihopa. STHL Capital Bygg levde upp till mina förväntningar, & jag kan varm rekommendera detta företag för husrenoveringar. Till våren kommer de för att byta min fasad!

Hallå Åsa, oj oj va fina ord. Tack själv för bra samarbetet :) Mvh Ulrik

Åsa H
Skrev om STHLM Capital Bygg

Behövde hjälp med byte av vindskiveplåt och fotplåt. Fick kontakt med företaget via sajten Bra Byggare. Allt gick mycket snabbt på totalt 3 dagar, från kontakt till offert och utförande. Så imponerad av dessa proffs som gjorde ett mycket snyggt jobb.

Hej Åsa, tack för fina ord! Mvh Ulrik

Carl F
Skrev om STHLM Capital Bygg

Mycket nöjd med STHLM Capital arbete. Man har skött tider, följt offert, varit mkt snabba i återkoppling och varit tillgängliga under hela projektet.

Hej Carl, tack för fina ord :) Mvh Ulrik

Stefan P
Skrev om STHLM Capital Bygg

Detta är tredje gången som jag och min fru anlitar Sthlm Capital Bygg och vi har blivit mycket nöjda varje gång. Vi träffade Ulrik för att gå igenom arbetet under våren, vår entré skulle bytas ut. Ulrik var mycket ärlig och sa att det var svårt att ge ett exakt pris på jobbet eftersom det fanns gamla betongpelare från en tidigare trappa samt nya betongpelare som det inte gick att se hur långt ner de gick. Om man kunde använda dessa till det nya eller inte var oklart. Vi fick en siffra som var osäker men iallafall...

Svar från STHLM Capital Bygg

Stefan, de är ett stort nöje varje gång vi jobbar hos er. Vem skulle inte gilla fika bröd och kaffe varje dag?! Stort tack för fina ord :) Mvh Ulrik

Jonas K
Skrev om STHLM Capital Bygg

Vi har fått hjälp med laga/byta delar av ett fuktskadat innertak och att sätta in mögelstoppar på vinden för att undvika mögel. Från första möte till offert och genomförande av bolaget enkla och professionella att ha att göra med. Vi har också anlitat Bolaget för ett annat mindre takrelaterat jobb (byte av enstaka trasiga takpannor) vilket gick lika smidigt. Sammantaget kan vi varmt rekommendera Sthlm Capital Bygg.

Hej Jonas, och stort tack för omdömen :) Mvh Ulrik

Eva-Lisa C
Skrev om STHLM Capital Bygg

Byte av plasttak över uteplats. Jag fick från början fin kontakt med Ulrik. Arbetet utfördes sedan proffsigt och snabbt, men ändå med tid att lyssna på önskemål från kunden. Jag anlitar gärna företaget igen.. Eva C

Hej Ev-Lisa, stort tack för omdömen :) Mvh Ulrik

Michael W
Skrev om STHLM Capital Bygg

Byte av vindskivor på villan. Snabbt och proffsigt utförande. Pris enligt offert. Mycket nöjd med jobbet.

Hej Michael, tack för omdömen :) Mvh Ulrik

Madeleine P
Skrev om STHLM Capital Bygg

Bytt ut takstege, satt dit ny plåt runt skorsten, lagat läckage vid ventilation på taket, satt dit en hatt på skorstenen , bytt ut vindskivor runt taket, satt dit ett snörasskydd på framsidan. Dom har även satt dit plåt runt altandörren. Bra bemötande och tydlig offert där priset hölls utan något förutsett tillägg.

Hej Madeleine, tack för omdömen :) Mvh Ulrik

Tove S
Skrev om STHLM Capital Bygg

snabba, serviceinriktade, mycket trevliga, avslutade inte arbetet förrän de säkerställt att vi var helt nöjda.

Hej Tove, tack för omdömen :) Mvh Ulrik

Johan I
Skrev om STHLM Capital Bygg

Besiktning och bytte av panna, tak. Professionell och snabb hjälp. Kunnig personal som beskrev förloppet på ett mycket bra sätt. Rekommenderas varmt!

Hej Johan, tack för omdömen :) Mvh Ulrik

Tomas L
Skrev om STHLM Capital Bygg

Jag fick från start snabb kontakt med Sthlm Capital bygg, konstant återkoppling och fick hjälp redan samma vecka. Jobbet dokumenterades väl och jag blev uppdaterad långa vägen. Kostnaden var rimlig och utan några överraskningar. Jag är mycket nöjd med arbetet och bemötandet av detta bolag och kan rekommendera dem starkt!

Hej Tomas, tack för fina ord ;) Mvh Ulrik

Anders J
Skrev om STHLM Capital Bygg

Mycket nöjda med takomläggningen. Snabbt och proffsigt utfört, trevligt bemötande!

Hej Anders - tack för omdömen ;) Mvh Ulrik

Kristet S
Skrev om STHLM Capital Bygg

Reparation och ersättning av hängrännor som rasat ner från tvåvåningshus. Trevligt bemötande och på sex timmar från första kontakt var jobbet gjort.

Hej Krister och tack för omdömen :) Mvh Ulrik

Adam E
Skrev om STHLM Capital Bygg

I somras utförde Capital Bygg takbyte i vårt 30-tals villa i Segeltorp. De gav oss väl specificerad offert som vi jämförde med 5 andra offerter från andra tak firmor, men vi valde Capital Bygg efter att vi lyssnat med allas referenser. Capital bygg gjorde allt som stod i offerten i tid. Vi betalade det avtalade priset och mycket nöjda för vårt nya och oerhört snygga taket. De gav oss bra bemötande, bra genomgång av hela projektet, bra noggrannhet men framför allt är de mycket proffsiga och pålitliga. //Nöjd Kund

Hej Adam och tack för omdömen ;) Mvh Ulrik

Anne Marie C
Skrev om STHLM Capital Bygg

Jag upptäckte att jag hade läckage upptill på en vägg och behövde hjälp för att ta reda på varifrån fukten kom. En trevlig representant från Sthlm Capital Bygg undersökte vind och tak och drog slutsatsen att fukten måste komma från taket. Någon dag senare kom två män från företaget och jobbade intensivt med att laga taket. Samtidigt fotograferade de olika stadier av arbetet och senare fick jag dessa bilder vilket jag uppskattade mycket. Summa summarum: jag fick precis den hjälp jag behövde av trevliga och duktiga...

Hej Anne Marie och tack för ömdomen ;) Mvh Ulrik

Jakob W
Skrev om STHLM Capital Bygg

Bytte takpannor och satte på huvar på skorstenarna. Fungerade utmärkt! Snabbt, bra pris och god konmunikation

Hej Jakob och tack för omdömen ;) Mvh Ulrik

Stefan G
Skrev om STHLM Capital Bygg

Fick hjälp med att fixa till gäststugan, som det fallit ett träd över. Mycket trevligt bemötande. Väldigt snabbt och bra utförande av arbetet! Supernöjd!! /Stefan

Hej Stefan och tack för omdömen ;) Mvh Ulrik

Erik S
Skrev om STHLM Capital Bygg

Gjorde hallrenovering (Byte innertak, måla väggar, måla trappa etc) Kontaktpersonen hos bolaget var mycket bra att ha och göra med, snabba svar och framförallt noga med att allt blir bra och både dem och kunden känner sig nöjda i slutändan. Grabbarna som gjorde jobbet var också bra att ha och göra med, serviceinriktade och trevliga. Arbetade hårt varje dag. Det enda som gör att jag inte kan sätta fullt betyg är att de gjorde några "slarvfel" här o där (Framförallt gällande målningen) som de fick rätta till, vilket...

Hej Erik och tack för omdömen ;) Mvh Ulrik