Stilbil AB/Turebergs Bilcenter AB

2.2 i betyg av av 13 omdömen

Läs vad 13 kunder tycker om Stilbil AB/Turebergs Bilcenter AB

• 2019-12-27

NADIA O skrev om Stilbil AB/Turebergs Bilcenter AB
    Stilbil/Tureberg ska man AKTA sig för.
    Jag lämnade in min KIA för skadereparation. skulle ta ca en vecka. Efter 10 dagar ringer jag och frågar vad status är då ingen hört av sig och får veta att de ska återkomma. 1 dag passerar och ett sms kommer med info att bilen BÖR vara redo att hämtas inom en dag. Jag ringer en dag senare och får veta att den inte är klar utan att jag ska vänta på samtal för bekräftelse. 14 dagar efter att jag lämnat in bilen ringer jag in igen och begär att få en vettig status på bilen. Hyrbilen kostar att låna och de påstod att de förstod min stress, de skulle ringa tillbaka. Det gjorde de inte. Jag ringde tillbaka ytterligare en dag senare och får då veta att bilen varit klar sen länge men att skyddsplast saknas, det beräknas komma efter jul (2 veckor senare) och att de vill att jag hämtar bilen trots att den saknar skyddsplast. Efter att de utlovat att stå för repor som kan uppstå när bilen körs oskyddad gick jag med på att hämta ut bilen.
    Min färdigreparerade bil skulle stå längs ett staket redo för en trygg utkörning, skyddad från andra och annat.
    Bilen stod till min förvåning mellan en hög av trasiga bilar. Med knappt en decimeter mellan bilarna bakom och framför. Jag bad om hjälp att backa ut. Det kunde inte ges. Jag sätter mig i bilen och börjar ratta, vickar åt olika håll och får till slut loss bilen ut ur kaoset. Precis då springer en anställd (samma man som inte kunde hjälpa mig att backa ut) av firman fram och SKRIKER att den totalbucklade bilen bakom mig ska ha skadats i och med min backning. Min bil var totalt orörd men han menar att plåten på min bil ska ha klarat sig från vad som såg ut som en massiv krock (enligt honom...). Jag stod chockad, försökte förklara att min backkamera hjälpt mig backa utan att skada andra bilar, jag lyssnade på hans skrik och anklagelser och skakade av stress innan jag bestämde mig för att ringa in till receptionen (tureberg) för att prata med någon ansvarig. Han som svarade skulle kolla upp vad som skett och återkomma. Jag ringde mitt försäkringsbolag och förklarade situationen och fick förklarat att detta inte är första gången något liknande skett i hanteringen av ärenden inkomna från Tureberg (väsby). Idag har över 2 veckor passerat sedan händelsen, de har inte kontaktat mig för att diskutera situationen eller för att be om ursäkt. Inte heller för att bekräfta att skyddsplasten anlänt, frågan är om det ens kommer att sättas skyddsplast på min bil?
    Jag åker aldrig mer till den verkstaden och rekommenderar ALLA att hålla sig borta, långt borta från dem. Läs mer
    Min Bil Vallentuna
    4.5 / 5 i betyg — 436 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Reparation av spridare i samband med motorstop och en grundlig stor service. Det blev en stor summa men en prisvärd reparation som vi är myc"
    Bror Kristian L
  • Chris E

2019-10-05

Chris E skrev om Stilbil AB/Turebergs Bilcenter AB
    Så grymt sjukt oseriös bil återförsäljare i Barkarby. Service damen ber mig vänta då säljaren är upptagen med kund. Säljaren går ut med kund som ska provköra en bil. Ställer sig sedan och röker och ignorerar mig som står där inne och väntar. Damen på vid servicedisken går ut och säger till honom att han har en kund som faktiskt väntar på honom. Får besked att han bara ska röka klart innan.😂😂😂
    Så seriös var han!
    Ville ha min bil värderad vid inbyte, men han satte sig och googlade vad han kunde ge och kunde inte skillnaden på de olika utrustningsnivåerna ,trotts att han påtalade att han sålt denna bilen förr, det säger ganska mycket om säljaren.
    Första intrycket är jätte viktigt, vid en försäljning. Här blev intrycket att man var sjukt ointresserad och okunnig som säljare och bryr sig verkligen inte om kunden, för rökningen gick före!
    Avråder därmed andra från att göra ett bilköp hos denna återförsäljaren! Läs mer
  • Björn Lennart H

2019-06-19

Björn Lennart H skrev om Stilbil AB/Turebergs Bilcenter AB
    Riktigt värdelös verkstad! Gör absolut inte det dom ska men tar väldigt bra betalt. Blir det sen följdskador pga undermåligt jobb så får du betala igen!! Har precis hänt mig!! Läs mer
  • Reco tipsar!
    "Supernöjd med service och bemötande trots att vi har en äldre bil! Ni har haft stor uthållighet i att hitta felet som gav diffusa symtom! Oc"
  • Ulf Erik Daniel R

2019-04-14

Ulf Erik Daniel R skrev om Stilbil AB/Turebergs Bilcenter AB
    Löste reparationen av plåtskada bra. Allt administrativt var kaos. Multipla fakturor med olika belopp och snabba hot om kronofogden. Betalningarna jag gjort till dom "var fel" och skulle skickas tillbaka till mig. Fick åka dit och betala med kort. Läs mer
  • Thomas I

2019-01-18

Thomas I skrev om Stilbil AB/Turebergs Bilcenter AB
    Ett mindre bra inledande kundbemötande och en trist känsla av maktlöshet förbyttes efter påtalande av agerande från verkstadschefens sida. Huruvida problemet med bilen löses är en annan sak. Det viktiga är att som kund bli lyssnad på och att leverantören tar problemen på allvar och agerar. Läs mer
    Min bil Bromma
    4.4 / 5 i betyg — 1458 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Hör byter jag oftast/alltid däck för säsongen. Inga problem: snabbt gjort och trevligt bemötande. Har även köpt nya däck och fått goda tips"
  • 2018-08-27

Verifierad kundrelation
    Gustav J skrev om Stilbil AB/Turebergs Bilcenter AB
    De hjälpte mig när annan verkstad inte kunde! Underbara! Läs mer
  • 2018-08-24

Michael F skrev om Stilbil AB/Turebergs Bilcenter AB
    Totalt värdelösa på hantering gällande reservdelar. De tar ut returavgift trots att man inte upplyst oss som kund om detta. Jag kan förstå att man tar ut det om man vid beställningstillfället skriver en notis om att det är returavgift på 30% på men i vårt fall gjorde dom ej det. Riktigt tråkigt samt att ni nu har förlorat en verkstad som hade mål att köpa original reservdelar av er. Läs mer
    Speedy Bilservice Västerås
    4.6 / 5 i betyg — 313 omdömen
    fiveYearsBadge
    "2 års nybilsgarantiservice som utfördes bra och bemötandet var också trevligt."
  • 2018-06-26

Håkan C skrev om Stilbil AB/Turebergs Bilcenter AB
    Super service!!!

Finns alltid folk som inte blir nöjda vart man än är man undrar om dom människorna som klagar värst är perfekta på sina Arbetsplatser.

Jag kommer definitivt rekommendera dom o komma tillbaka hit. Läs mer
  • 2018-02-21

Emma H skrev om Stilbil AB/Turebergs Bilcenter AB
    Mycket bra service! Super trevlig personal. Kundmottagningen är på topp, prisvärt och bra personal. Skulle definitivt rekomendera dom. Läs mer
    Min Bil Haninge
    4.4 / 5 i betyg — 498 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Jag brukar låta Min bil åtgärda olika ”saker”på min bil,jag blir vänligt bemött,och dom är väldigt serviceminded.med förtroende vänder jag m"
    Gerd Elisabet F
  • 2017-12-21

Sanna skrev om Stilbil AB/Turebergs Bilcenter AB
    Det värsta stället jag har varit på under mina 60 år. Jag har varit på många ställen, men aldrig set något värre. Läs mer
  • 2017-12-07

Verifierad kundrelation
    Q skrev om Stilbil AB/Turebergs Bilcenter AB
    Varning för de. De lurar en på pengar. Så fort de får pengarna, struntar de i en. Går inte heller att prata med dom. Dåligt bemötande. Läs mer
    Speedy Bilservice Fruängen
    4.6 / 5 i betyg — 1229 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Perfekt! Perfekt! Perfekt! Perfekt!"
  • 2014-05-22

Per S skrev om Stilbil AB/Turebergs Bilcenter AB
    VARNING FÖR STILBIL/TUREBERGS BILCENTER - DE LURAR DIG

De bokade in servicetid för garantirep av vår lastbil. Bilen skulle bli klar samma dag som den lämnades. Innan stängning ringer de och säger att bilen är orörd.

"Du får hämta bilen och boka en annan tid", svarar en kaxig person på kundmottagningen.

Vi har förlorat ca 8000 på att bilen stått stilla och inte dragit in pengar idag.

När vi åker dit och ber att få prata med chefen dyker han upp med en guldkedja på minst 100 gram hängandes runt halsen, mer lik en mafioso än en VD för ett seriöst bilföretag.

"Skriv vad du vill, jag struntar i det", säger han bryskt.

Av hans utseende hade jag i och för sig inte förväntat mig något annat, MEN JAG VILL VARNA ANDRA FÖR ATT SÄTTA SIN FOT DÄR - DU BLIR BLÅST ! Läs mer
  • 2010-11-29

Mats P skrev om Stilbil AB/Turebergs Bilcenter AB
    Akta er för dessa! Värre kundmottagande har jag aldrig varit med om.

Dom är oklara i vad som gäller, skickar ut falska fakturor och vd´n går inte att få tag i!

Har ni en tanke på att lämna in bilen hos dessa, tänk om och gör det hos ett seriöst bolag istället!! Läs mer
    Mekonomen Hemmesta
    4.5 / 5 i betyg — 513 omdömen
    Badge2020
    "Bra service och trevligt bemötande"
    Staffan M

Bästa Bilverkstäderna nära Stilbil AB/Turebergs Bilcenter AB:

Julia S Julia S tycker:
“Killarna var supertrevliga och...” Läs mer