Alla kategorier Flyttfirma Stockholms län Stockholm Älvsjö Solberga Stockholm Flytt & Transport

Stockholm Flytt & Transport

Johan Skyttes väg 200, 125 34 Stockholm — Visa karta

Stockholm flytt och transport är ett företag med hög etik och moral samt med breda kunskaper inom transportbranschen. Företaget grundades 2003 av John Gustafzon men erfarenheten ligger längre bak i tiden än så.

SFT utför de tjänster som behövs för bohags resp. kontorsflyttar och andra typer av transporter. Utöver det finns uthyrning/köp av flyttmaterial som flyttkartonger, makulatur etc. För den som inte vill ha en helhetslösning kan man även hyra en expressarbetare som utför tjänster som demontering, montering, packning m.m. Tjänsterna är utformade efter kundernas individuella behov för att nå det bästa resultatet.
Box 110 06, 16111, BROMMA
Svensk Flytt & Pianotransport
Steinar A:
Starkaste grabbarna, bästa pianoflyttfirman i stan !

Flyttfirmor nära Stockholm Flytt & Transport:

Frejgatan 13, STOCKHOLM
För att säkerställa bästa möjliga service väljer vi noggrant ut vår personal och... Läs mer ›
Ingrid W:
Pålitliga, noggranna och mycket vänliga att ha att göra med. Alltid där när jag behöver dem.

Götlundagatan 10, BANDHAGEN
Sedan 1997 har vi finslipat vår service för att tillgodose allt högre krav på pe... Läs mer ›
Andreas J:
Flytt från Sthlm till den sörmländska skogen, en flytt på drygt 11 mil. Move-it skötte nedpackningen och flytten helt smärtfritt. Var lite o...

Västbergavägen 24, HÄGERSTEN
Ska du flytta i Stockholm eller inrikes i Sverige? Vi på Flyttfirma Arbetspartne... Läs mer ›
Hans T:
Större flytt av bohag. Arbetspartner skötte sig utmärkt trots snökaos och små hissar som var svåra att använda. Vi rekommenderar dem gärna

Skärlingebacken 13, BANDHAGEN
Vi har många nöjda kunder. Vill du bli en av dem kontakta oss idag. Uppger du Re... Läs mer ›
Kristian L:
Hej, Vi anlitade BF Flytt för allt från packning, flytt till flyttstädning. Har fungerat mycket bra. Extra stort plus för vänlig personal! ...

Läs vad 24 kunder tycker om Stockholm Flytt & Transport

• Anna M
    Anna M skrev om Stockholm Flytt & Transport
    Tyvärr blev vi väldigt besvikna på SFT. Vi hade bokat en bil på 40 kubik men de kom med en på 20 (utan att meddela detta innan). Killarna var trevliga och jobbade på men var väldigt angelägna om att bli klara tidigt, vilket resulterade i att de försökte trycka in hela vårt bohag i den lilla bilen istället för att åka två vändor (vi oroade oss för att något skulle gå sönder i den överfulla bilen som nästan inte gick att stänga, men tack och lov höll allt).
    När vi senare påtalade problemen via mail fick vi ett väldigt otrevligt svar. Rekommenderas inte!
  • Johan N
    Johan N skrev om Stockholm Flytt & Transport
    Mycket professionella. Svarade upp väl mot tidigare beskrivningar. Vänliga och tillmötesgående, håller tider. Arbetade snabbt. Av alla bolag som jag anlitat under åren var dessa de bästa och mest prisvärda. Kommer få förnyat förtroende.
  • Alexander G
    Alexander G skrev om Stockholm Flytt & Transport
    proffs, jobbade snabb och bra trots att de skulle få betalt/timme och inte per volym
  • mats m
    mats m skrev om Stockholm Flytt & Transport
    Företaget kan helt klart rekommenderas både för flyttning av bohag som hjälp till flyttstädning.

Kom på rätt tid, genomförde snabbt och varsamt samt på kort tid, dvs. billigt.
  • Christoffer H
    Christoffer H skrev om Stockholm Flytt & Transport
    Jag var mycket nöjd med SFT, de var väldigt snabba och effektiva. Alla flyttkillarna var supertrevliga och tillmötesgående också vilket är ett stort plus. Kommer absolut att använda dem igen vid nästa flytt.
  • Björn H
    Björn H skrev om Stockholm Flytt & Transport
  • charlotte b
    charlotte b skrev om Stockholm Flytt & Transport
    Duktiga och trevliga
  • Bo H
    Bo H skrev om Stockholm Flytt & Transport
    Mycket bra service och tackar för flexibiliteten med mina kundens behov i fokus. Lätt att få kontakt och bra service överlag.
  • Lars A
    Lars A skrev om Stockholm Flytt & Transport
    De gjorde ett strålande jobb och var mycket hjälpsamma! Vi har anlitat dem tidigare och kommer göra det igen när det är dags nästa gång.
  • Ulla-Britt b
    Ulla-Britt b skrev om Stockholm Flytt & Transport
    Mycket nöjda, allt funkadebra, höll kommunikation, passade tider.
    2011-12-08 Representant för Stockholm Flytt svarar Ulla-Britt b
    Tack Ulla- Britt för ditt fina betyg om oss, Som vi brukar säga det ska vara "tryggt och enkelt" att flytta med oss.
  • Tommy G
    Tommy G skrev om Stockholm Flytt & Transport
    Utförde vad de skulle snabbt och smidigt.
    Representant för Stockholm Flytt gillar detta
  • Britt-Marie L
    Britt-Marie L skrev om Stockholm Flytt & Transport
    Bra och pålitlig flyttfirma, bohaget kontrollerades i förväg för bedömning av lastutrymme m m. Ví fick därefter en offert med fastpris.
    Allt gick smidigt - killarna var jättetrevliga och noggranna och jobbade hårt. Kan verkligen rekommenderas!
    2011-12-08 Representant för Stockholm Flytt svarar Britt-Marie L
    Tack för ditt fina betyg om oss Britt-Marie och tack för att du rekommenderar oss vidare.
  • Annika B
    Annika B skrev om Stockholm Flytt & Transport
    Denna flytt var förvånansvärt smidig och killarna var otroligt hjälpsamma och positiva. Det som överaskade mig mest var hur noga de var med att plasta och filta in alla möbler för att minimera skador. Mycket nöjd med servicen, av John fick jag ett fast pris efter hembesök, det känndes tryggt.
  • Lars A
    Lars A skrev om Stockholm Flytt & Transport
    Jag är mycket nöjd med flytten som helhet. Killarna som jobbade nästan helt utan avbrott och med gott humör är värda allt beröm. Även kontakten med John på kontoret var klockren !
  • Ingrid P
    Ingrid P skrev om Stockholm Flytt & Transport
    Bra service, trevlig personal, höll det som lovades.
    2011-12-08 Representant för Stockholm Flytt svarar Ingrid P
    Tack Ingrid för ditt omdöme om oss, vi önskar dig din bror samt mamma Blenda en god jul och gott nytt år.
  • ulrika w
    ulrika w skrev om Stockholm Flytt & Transport
    mycket nöjd med servicen av SFT! vi fick ett fast pris efter hembesök, vad jag uppskattade. flyttkillarna kom i tid och allt gick bra till slutet. tyckte att de behandlade våra möbler med omsorg och stressade inte fram till en snabb avslutning. kan absolut rekommendera SFT!
    2011-12-08 Representant för Stockholm Flytt svarar ulrika w
    Tack Ulrika för ditt betyg på reco. Och tack för att du rekommenderar oss vidare.
  • Nils B
    Nils B skrev om Stockholm Flytt & Transport
    Jag tycker de gjorde ett jättebra jobb. hörde av sig, kom i tid, inget gick sönder mm
    2011-12-08 Representant för Stockholm Flytt svarar Nils B
    Tack för ditt omdeme Nils, Det är en självklarhet att inget ska gå sönder under flytten och att personalen kommer i tid. Önskar dig en god jul och gott nytt år.
  • Jim R
    Jim R skrev om Stockholm Flytt & Transport
    Jag jobbar som Fastighetsmäklare och rekommenderar Stockholm Flytt & Transport till mina kunder. Efter flera år av huvudvärk när flyttfirmorna inte sköter sig träffade jag John Gustafzon på Stockholm Flytt & Transport och efter det har jag ingen huvudvärk längre. Alla kunder som jag har rekommenderat att använda Stockholm Flytt & Transport har varit väldigt nöjda och tackat för rekommendationen.

Jag kan varmt rekommendera Stockholm Flytt & Transport till både privatpersoner och företag som inte vill ha huvudvärk med sin flytt!
    2011-12-08 Representant för Stockholm Flytt svarar Jim R
    Tack Jim! Alltid lika kul att hjälpa dina kunder.
    Mvh John
    Representant för Stockholm Flytt gillar detta
  • Ulla F
    Ulla F skrev om Stockholm Flytt & Transport
    Mycket bra. De gjorde hembesök för att kunna ge en korrekt offert (det uppskattar jag). Trevlig och hjälpsam personal.
    2011-12-08 Representant för Stockholm Flytt svarar Ulla F
    Tack Ulla för ditt omdöme om oss. Lycka till i ditt nya boende.
  • Anna-Karin M
    Anna-Karin M skrev om Stockholm Flytt & Transport
    Har använt Stockholms Flytt & Transport två gånger & vi är super nöjda!
    2011-12-08 Representant för Stockholm Flytt svarar Anna-Karin M
    Tack Anna-Karin för att du anlitat oss två gånger och tack för din kommentar på Reco.
  • Per F
    Per F skrev om Stockholm Flytt & Transport
    Jag hittade Stockholm Flytt av en ren slump på nätet.
    Vi skulle röja och städa en lägenhet efter min gamla mamma som flyttat till äldreboende.
    Allt flöt på bra från första kontakten vidare till offert och den dagen de skulle komma och utföra uppdraget.

En kvart innan de skulle vara på plats (måndag morgon kl 8) ringde de och meddelade att de satt fast i köer och skulle förmodligen bli en kvart sena.
    En kvart över åtta lämnade vi över nycklarna.På efermiddagen kom vi tillbaka till lägenheten för att mötas av en tömd och skinande ren bostad. Så fin har den den inte varit på de 35 år föräldrarna bodde där.
    Och detta till ett mycket överkomligt pris.
    Rekommenderar verkligen företaget.Enkelt,snabbt och smidigt.
    John G gillar detta
  • sara g
    sara g skrev om Stockholm Flytt & Transport
    Allt från första kontakten tills att våra möbler var flyttade flöt på jättebra. Vi hade bokat flytt per timma och flyttkillarna jobbade på stenhårt så vi betalade inte för någon dötid. Toppenbra! Vi är riktigt nöjda.
  • sienna s
    sienna s skrev om Stockholm Flytt & Transport
    Jag använde mig av Stockholm flytt och transport för flyttstädning av min lägenhet. Det var krångligt och svårt att få kontakt med företaget när jag väl skulle lämna över nycklarna till dem, jag fick ringa flera gånger innan vi kom överens om hur nyckelöverlämningen skulle gå till. Själva städningen var bra, men sedan har jag inte fått någon faktura på flyttstädningen, trots upprepade förfrågningar om den. En månad efter utfärdat fakturadatum fick jag den så äntligen mailad till mig, med ett förfallodatum som gick ut tre veckor tidigare. Mycket dåligt att kunden ska behöva tjata flera gånger för att få fakturan och när den äntligen kommer så har förfallodatumet passerats med många veckor. Jag hoppas innerligen att jag inte kommer att få betala någon dröjsmålsränta när det är SFT som har strulat med att skicka fakturan till mig.
    Sammanfattningen är att städningen var bra utförd och priset var rimligt, men att försöka komma i kontakt med företaget och att få betala för den tjänst jag har beställt av dem är under all kritik.
  • Sandra M
    Sandra M skrev om Stockholm Flytt & Transport
    Bra bemötande och snabbt svar på offertförfrågan. Flytten gick supersmidigt eftersom allt var så bra packat med filtar och plast. Priset var konkurrenskraftigt och jämförbart med andra seriösa flyttfirmor. Bra flyttfirma helt enkelt!

Johan Skyttes väg 200, 125 34 Stockholm