Alla kategorier PT Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Stockholm Kickboxning

Stockholm Kickboxning

Gästrikegatan 5, 113 62 Stockholm — Visa karta

I hjärtat av Vasastan i Stockholm ligger Stockholm kickboxning som är en en av Sveriges största kampsportklubbar med våra ca 1000 aktiva medlemmar som är jämt fördelat mellan könen i ett spann mellan 6 och 70 år något som avspeglar sig på den goda och ödmjuka stämning som råder i anläggningen.
Vi har de senaste åren med stolthet kammat hem priset som Sveriges bästa kickboxningsklubb.

Här kan man träna som motionär samt elittränas och utvecklas till att tävla på världsnivå stöttad av våra erfarna coacher om viljan och ambitionen finns. Vi har utsetts till Sveriges bästa klubb flera år i rad av Svenska kickboxningsförbundet och erbjuder utöver kickboxning även thai boxning (sk Muay Thai), klassisk boxning, BJJ, MMA, cirkelträning och Yoga.
Vi har ca 50 instruktörsledda klasser varje vecka (morgon, middag och kväll) och erbjuder sparring på alla nivåer.

Vi har instruktörer som alla är utbildade i olika discipliner och dessutom genomgått vårt interna instruktörsprogram, ett krav vi har för att få coacha på klubben. Utöver vårt intsruktörsteam har vi dessutom vår tävlingsgrupp som förebilder och hjälptränare under klasserna.

Våra olika träningsformer är roliga, fartfyllda och anpassade till alla nivåer (se schema). Vi utlovar hög puls, fysisk ansträngning i rörelse och mycket svett, skratt och energi.

Vår personal är väl insatta i verksamheten och kan hjälpa dig med allt från utrustning och avtal till energitillskott och träningsschema. Anläggningen är speciellt anpassad för kampsport och lokalerna är nyrenoverade och vi har fräscha omklädningsrum med det mesta man kan tänkas behöva efter ett träningspass.
Lästmakargatan 10, 11144, STOCKHOLM

PT nära Stockholm Kickboxning:

Hälsingegatan 5, STOCKHOLM
Välkommen till PTkonsulterna.se! Vi skapar välmående och ger dig bästa möjliga c... Läs mer ›
Monica S:
Extremt professionelt mottagande. Rätt energi och fokus på rätt sak - och en sak i taget. Exempelvis, att komma igång att gå till gymmet, in...

Lästmakargatan 10, STOCKHOLM
Den som trivs mår bra och stannar. Vårt mål är att din träning ska vara en själv... Läs mer ›
Anton N:
Jag älskar Balance City! Optimalt läge, trevlig personal och generösa lokaler. Det kan som på alla gym bli lite trångt bland skåpen just vid...

Skolvägen 6, STOCKHOLM
Varmt välkommen till Egen Tid! Vi erbjuder gravidyoga, mammayoga och pilates på ... Läs mer ›
Ylva J:
jag har gått gravid&förlossningsyoga hos Egen tid och har fått jättebra service och bemötande från första början. Kursen i sig har gett både...

SANKT ERIKSGATAN 115, Stockholm
Brinner du för konditionsidrott? Det gör vi! Våra PT-utbildningar håller högsta ... Läs mer ›
Johnny B:
En mycket gedigen och seriös utbildare inom kondtionsidrott.
Öppet just nu
Sön: 09:00-15:00

Läs vad 180 kunder tycker om Stockholm Kickboxning

• Britt S
    Britt S skrev om Stockholm Kickboxning
    Lätt att hitta information om klubben.
    Bra mottagande när jag kom och provtränade.
    Gick smidigt att köpa kort. Det är dock lite jobbigt att de inte tar kort.
    Jag har köpt handskar och lindor och det är bra kvalitet. Det är bra att de finns att tillgå på plats.
    Instruktörsmässigt är det mkt hög kvalitet.
    Lokalen är fräsch, det enda jag har att anmärka på är att folk verkar liksom äta där inne ibland. Inte så kul att få äggskal under foten liksom.
    Det är bra antal pass på bra tider. Jag gillar mixen av att det finns både morgon, lunch och kvällspass. Läs mer
  • Askar N
    Askar N skrev om Stockholm Kickboxning
    Riktigt bra ställe för alla som vill motionera eller ta kickboxning på allvar. Jag hade aldrig testat kickboxning i mitt liv men nu efter några månader så tycker jag att Stockholm kickboxning gör ett superbra jobb och de förtjänar lätt bästa betyg!!! Läs mer
  • Mathias T
    Mathias T skrev om Stockholm Kickboxning
    Bra instruktörer och roliga pass. Dock något trångt i lokalen kvällstid. Läs mer
  • Tobias Rönnberg H
    Tobias Rönnberg H skrev om Stockholm Kickboxning
    Grymt bra klubb. Trevlig atmosfär, bra lokaler, duktiga instruktörer och inte minst ett superbra upplägg med frukostpassen! Läs mer
  • Marco S
    Marco S skrev om Stockholm Kickboxning
    Riktigt bra klubb, bra tränare, bra fighters och en allmänt positiv stämning. Det kan ibland bli lite trångt med. Läs mer
  • Stefanos H
    Stefanos H skrev om Stockholm Kickboxning
    Bästa stället bästa stället bästa stället bästa stället Läs mer
  • Oona B
    Oona B skrev om Stockholm Kickboxning
    Först när jag började för ett drygt år sen, fick jag hjälp med allt jag behövde dvs. hur funkar betalningar, medlemskap och vilka pass skulle passa mig bäst. Efteråt har jag bara tränat där som vanligt, har varit inga konstigheter. Fick ett kvitto på mina betalningar då jag behövde dom till jobbet, men det gick väldigt smooth. Inget och klaga på egentligen. Läs mer
  • Malin K
    Malin K skrev om Stockholm Kickboxning
    Ett fantastiskt företag. Alltid trevligt bemötande. Professionella tränare och en otroligt trevlig stämning.

Det enda jag önskar som kund är att det skulle vara lite större lokal eftersom det är många på träningspassen.
    Annars är allt bara toppen! Läs mer
  • Tomas K
    Tomas K skrev om Stockholm Kickboxning
    Mycket bra morgonpass med frukost, Trevliga tränare och personal rakt igenom. Läs mer
  • Pernilla G
    Pernilla G skrev om Stockholm Kickboxning
    + Många pass/träningstillfällen att träna på

- Körde nybörjarpassen i kickboxning och fick sällan feedback. Var rejäl favorisering och i princip bara "snygga tjejer" samt de som var intresserade av tävling som fick feedback.
    - Tar in väldigt många på träningspassen, så väldigt trångt.

Jag var där för att lära mig kickboxning, även om jag i nuläget inte var intresserad av tävling, vill jag ändå ha feedback och kunna förbättras. Som det var där kan jag lika gärna gå på något av de kommersiella gymmen och träna box/boxercise istället. Läs mer
  • Matilda S
    Matilda S skrev om Stockholm Kickboxning
    härligt ställe, toppen träning, speciellt förtjust i morgonträning inkl frukost, rekommenderas varmt Läs mer
  • Gabriel C
    Gabriel C skrev om Stockholm Kickboxning
    Det är en jättebra klubb. Personalen är trevlig och schemat är jättebra Läs mer
  • Heidi G
    Heidi G skrev om Stockholm Kickboxning
    Gått från klippkort till halvårskort till månadskort. Roligt och utmanade!! Läs mer
  • Marcio A
    Marcio A skrev om Stockholm Kickboxning
    Rolig och trevlig träning med sköna människor. Krävs dock mycket självdisciplin för lära sig tekniken då det är många som tränar och det är oftast endast en tränare per pass. Läs mer
  • Ann L
    Ann L skrev om Stockholm Kickboxning
    Väldigt trevligt och bra bemötande. Vid ett tillfälle för ca 2 år sedan var det dålig info vid påskrift på vad jag trodde var ny medlemsavg för året men det var ett nytt klippkort som jag blev tvungen att betala trots att jag inte kunde träna under en längre tid. Blev dock lite kompenserad av den nya tjejen i kassan när jag tränade igen.Tränarna är kanonbra! Det enda som är dåligt ( riktigt dålig )är ventilationen i damernas omklädningsrum. Är ett träningsställe jag gärna rekommenderar Läs mer
  • Ida J
    Ida J skrev om Stockholm Kickboxning
    Super grymma och trevliga sjuk bra träning och tempo rekomenderar starkt att testa på. Motiverande bra och pedagogisk instruktör som peppar på. Läs mer
  • Claudia B
    Claudia B skrev om Stockholm Kickboxning
    Bra klubb med trevliga instruktörer. Stämningen på passen är bra! Läs mer
  • Per S
    Per S skrev om Stockholm Kickboxning
    Underbart ställe! Bra stämning och grymma instruktörer! Läs mer
  • Rickard Z
    Rickard Z skrev om Stockholm Kickboxning
    Riktigt bra, kunniga, grymt bemötande av alla och en härlig gemenskap. Läs mer
  • Resul R
    Resul R skrev om Stockholm Kickboxning
    Min upplevelse. Om man vill träna för att gå upp eller ner i vikt (komma i form). Så skulle jag rekommendera detta gym till alla. Men, jag kom hit för att vilja lära mig hur man slåss. Har gått kampsport innan och denna träning när det gäller självförsvar var väldigt kass. Förstår inte varför man måste bokstavligen träna i 6 månader tills man ens får sparras. Dessutom så har ni 10000 kunder men fortfarande bar en lokal vilket jag inte fattar. Kunde knappt sparka utan att jag råkar nudda någon. Läs mer
    2017-08-28 Sami C svarar Resul R
    Tack för att du tig dig tid!

Stämmer vi är populära och vi haft högt tryck därav har vi ökat passen markant och dubbla instruktörer på dom första passen för att hålla kvalitén hög.

Om du tränat tidigare stående fighting ska du köra fortsättning gråa passen och sparringpassen i ringen där är det mer fighting inriktat medan basic passen är som dom heter basic. Där ska man löra sig grunderna, försvar, rörelse och som du skriver komma i form. När man trönar ca 30 basic pass så ska man klara av att avansers till fortsättning som är svårare tekniskt och sparring övningar mm. När man kört fortsättning ca 3 månader ska man klara av att Sparras säkert.

Om du förväntat dig att vi som. Ånga andra gym tillåter medlemmarna Sparras från start så har du absolut kommer fel för skaderisken är för hög då. Vi har funnits i 23 år och är störst på kampsort i landet av ingen anledning. Eleverna ska växa i sin självförsvar och behärska det dom lär sig så vi slänger inte in nya medlemmar i ringen tyvär det finns det många andra gym för därav deras elever går sönder oftare än våra så absolut om du vill fightas innan du behärskar grunderna och lärt dig blocka så kommer du trivas på ett qv dom andra gymmen i stan bättre.

Vårt sätt att lära ut i tre steg därefter matchträning gjort att vi vunnit Sveriges bästa klubb 11 år av 22 möjliga så resultat talar för sig självt även på den grenen. Senast bästa klubb vinsterna 5 år u rad 2012-2016

2017 var vi inte med då vi anser övriga klubbarna inte håller måttet så vi tävlat lite internationellt istället.

Så vpr tävlings verksamhet är den mest framgångsrika men dom representerar 5% så ringytan där kör man sparring och matchträning övriga är förberedande och motion.

Varmt välkommen tillbaka efter du varit på annat håll, skadat dig, läkt därefter tillbaka för lös dig grunder på nytt.

Mvh/Sami cacan
    Head Coach
  • Johan E
    Johan E skrev om Stockholm Kickboxning
    Bra tränare och roliga pass.
    Lite väl trångt i lokalen ibland. Läs mer
  • Ida K
    Ida K skrev om Stockholm Kickboxning
    överfullt och väldigt varierad kvalitet men när det är bra är det väldigt bra. Läs mer
  • Kim H
    Kim H skrev om Stockholm Kickboxning
    En komplett klubb med kvalitè på alla plan.
    I vårt fall är allt över förväntningarna och känns verkligen som klubben lagt kunden i focus Läs mer
  • Linda V
    Linda V skrev om Stockholm Kickboxning
    Varmt välkomnande. Stor variation av träning med många kunniga instruktörer.
    Mina förväntningar blev bemötta. Läs mer
  • Michael A
    Michael A skrev om Stockholm Kickboxning
    Allt har hanterat och bemötts med positiv och proffetionell inställning. Bra sammanhållning och stämning. Läs mer
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Stockholm Kickboxning
    Bra tränare, excellenta träningspass och trevligt klimat! Läs mer
  • Michael J
    Michael J skrev om Stockholm Kickboxning
    Sthlms kickboxnings personal är den ödmjukaste och proffsigaste som finns. Det är en grymt bra känsla på alla passen och medlemmarna hjälper varandra. Det här är din andra familj. Läs mer
  • Erik Q
    Erik Q skrev om Stockholm Kickboxning
    Superbra bemötande och klasser! Läs mer
  • Bill C
    Bill C skrev om Stockholm Kickboxning
    Bemötandet har genom alla mina vistelser varit utmärkt. Jättetrevlig personal som bryr sig om sina kunder. 100% nöjd. Läs mer
  • Emma W
    Emma W skrev om Stockholm Kickboxning
    Alltid väldigt roliga och bra pass. Läs mer
  • Lisa J
    Lisa J skrev om Stockholm Kickboxning
    Jättebra! Trevlig och tillmötesgående personal, familjär stämning och easy-going. Bra pepp från instruktörerna! Läs mer
  • Olof F
    Olof F skrev om Stockholm Kickboxning
    Jag köpte 6-månaders medlemskap för att träna hos klubben. Jag kom på en av provträningarna efter nyår och tyckte stämningen i klubben var bra. Jag skulle beskriva människor som avslappnade, opretentiösa har kul när de tränar. Klubben har en lite mer motionärskänsla en elit satsning. Jag tränar regelbundet främst kickboxningspassen tycker det är bra träning. Jag får en del hjäp med teknik och så under passen. Läs mer
  • Sebastian A
    Sebastian A skrev om Stockholm Kickboxning
    Stockholm Kickboxning är en väldigt bra klubb. Alla träningspass jag har varit på har varit väl planerade. Personalen som jobbar där är otroligt trevliga och är väldigt tillmötesgående, det känns verkligen som att de ser alla sina kunder. Lokalen är väldigt ren och välplanerad. På morgonpassen så ingår frukost. Rekommenderar starkt denna klubb. Läs mer
  • Conny B
    Conny B skrev om Stockholm Kickboxning
    Alltid ett trevligt och personligt bemötande, har köpt klippkort som jag nån gång tappat och det har varit lätt att ordna nytt. Träningen och instruktörerna är fantastiska, imponerande att dom kan hålla klasser med en mix av både nybörjare och dom som kört länge. Läs mer
  • Caroline J
    Caroline J skrev om Stockholm Kickboxning
    Väldigt öppna och välkomnande. Mycket motiverande och lärorika. Läs mer
  • Susanne I
    Susanne I skrev om Stockholm Kickboxning
    Alltid lika välkomnande personal och instruktörer som både håller högsta kvalitet, men som även tar sig tid före, under och efter passen för att ge tips. Läs mer
  • Tommy G
    Tommy G skrev om Stockholm Kickboxning
    Bra lokal, trevlig och duktig personal. Läs mer
  • Linne  K
    Linne  K skrev om Stockholm Kickboxning
    Jag heter Linnea btw. Den här klubben har överstigit mina förväntningar. Fantastiska tränare och bra atmosfär. Kul att det nästan är lika många tjejer som killar som tränar. Bästa jag provat på nånsin! Läs mer
  • Ali A
    Ali A skrev om Stockholm Kickboxning
    Troligen det bästa kickboxning klubben i Sverige med duktiga & trevliga instruktörer och rätt många träningspass dagligen.

Det enda negativa är ett mindre bra jobb när det gäller administrativt arbete. Läs mer
  • Nyangsarang J
    Nyangsarang J skrev om Stockholm Kickboxning
    Välkomnande och familjär miljö. Instruktörer med kompetens och hjärta! Mer utrymme och bättre AC hade inte skadat dock... Läs mer
  • Ib G
    Ib G skrev om Stockholm Kickboxning
    Mycket bra. Pedagogiska och taggande ledare samt bra stämning i gruppen. Läs mer
  • Jeppe P
    Jeppe P skrev om Stockholm Kickboxning
    Jag känner mig verkligen lurad.
    Första dagen var allt perfekt, engagerade instruktörer och ett bra schema med många pass. Efter betalning var klar ändrades allt snabbt. Betalning för 6 månaders träning.
    Instruktören som var bra försvann och schemat ändrades så att passen som jag betande för försvann.
    Kvar var alltså en kass instruktör och nästan inga pass.

Helt och hållet skitdåligt!

Försökte få pengarna tillbaka och bokade möte med ägaren, när mötet skulle äga rum fanns det ingen ägare på plats.
    Väntade en timma men fick veta av personalen att ägaren gått för dagen.
    Fick även veta att jag antagligen inte skulle kunna få tillbaka mina pengar.

Uselt! Läs mer
    2017-07-20 Sami C svarar Jeppe P
    Hej Jeppe!

Ja det var tråkig läsning men jag kan inte förstå vilka pass som försvunnit?? Vi utökade med tisdag morgon och tisdag och tirsdag luncher mitt i terminen då passen var nöstan fulla för att sprida på eleverna och öka servicen.

Vet att vi plockade bort ett sent sparringpass under terminen då uppslutningen var för dålig på passet och vet att vi hade två killar som såg fram emot sparringen på som sena passen och dom erbjöds att stoppa sina kort och få pengarna tillbaka så klart då sparring passen i ringen försvann tror det var 19.40 passet ett extra pass vi hade på prov.

Sen att vi skulle ha värdelösa pass stämmer förvisso inte då skulle vi inte vara störst i landet men kan förstå att man blir besviken på om ett pass man räknat med att gå på försvinner.

Om du är en av dom två kompisarna så har jag meddelat teseptionen att ni kunde välja mellan Sparras i ringen själva samma tider och ibland dyker upp sökert fler som vill vara med Allternativt ni kör våra andra pass om ni kan komma loss feån era jobb tidigare. Hittas inga pass som FU kar så får bi pengarna tillbaka för återstår tiden så är ni välkomna tillbaka i framtiden och vi släpper ett nytt schema som funkar med ert jobb så klart.

Men som sagt osäker om det är det fallet med sista sparringpasset i ringen som vi inte fick ihop tillräckligt med deltagare till du skriver om för inga andra pass har plockats bort tvärtom så ökade vi antal pass under terminen.

Hursom maila mig på sami@kickboxning.se så löser vi så klart att ni får nya kort eller pengarna tillbaka om det är fallet jag skriver om ovan:) trode det var löst av receptionen.

För jag väntade på en kille som skulle komma en kväll men dök aldrig upp och jag åkte hem så du kanske kom strax efter sent på sista passet men som sagt kan vara fel ärende men jag kan inte komma på något annat.

Så kontakta mig så löser vi det så klart:)

Mvh/Sami Cacan
    Huvudinstruktör
  • Kajsa S
    Kajsa S skrev om Stockholm Kickboxning
    Duktiga instruktörer som får en att träna hårt, trevlig och hjälpsam personal. Omklädningsrummen och salarna är väldigt fräscha. Alltid en trevlig och välkomnande stämning, rekommenderar starkt! Läs mer
  • Lovisa J
    Lovisa J skrev om Stockholm Kickboxning
    Vänligt bemötande, härligt inspirerande ledare som pushar mig till max. Kul o intensiv träning. Läs mer
  • Amanda W
    Amanda W skrev om Stockholm Kickboxning
    Bra instruktörer men stora grupper. Svårt att hinna jämn partner ibland. Bra stämning Läs mer
  • Jia-chwen W
    Jia-chwen W skrev om Stockholm Kickboxning
    God stämning i klubben, duktiga tränare. Har ett bra schema med många pass att välja mellan under veckan. Effektiv och rolig träning. Bra mix mellan tjejer och killar. Omklädningsrummet med flera duschar är fräscht. Rekommenderas! Läs mer
  • Attila L
    Attila L skrev om Stockholm Kickboxning
    Bra ,mycke trevligt folk. Vänlig personal. Läs mer
  • Kim O
    Kim O skrev om Stockholm Kickboxning
    Bra schema, duktiga instruktörer.
    Enda nackdel är att det kan bli trångt under vissa pass. Läs mer
  • Anna B
    Anna B skrev om Stockholm Kickboxning
    Jag är otroligt nöjd, alltid trevligt bemötande, kompetenta instruktörer och snabb respons. Oerhört fräscht och välorganiserat. Bästa boxklubb jag varit på. Läs mer
  • Johannes F
    Johannes F skrev om Stockholm Kickboxning
    Jag fick ett bra bemötande när jag köpte klippkortet. Trevlig personal.
    Dock så tycker jag det är trångt på passen. Läs mer

Gästrikegatan 5, 113 62 Stockholm