Alla kategorier Snickeri Stockholms län Stockholm Skarpnäck Hammarbyhöjden Stockholm ROT AB

Stockholm ROT AB

Wahlbergsgatan 13, 121 38 Johanneshov — Visa karta

Välkommen till oss!

Vi startades 2008 och tack vare vår goda kvalitet och kundservice har vi vuxit ordentligt. Vi finns från och med 2017 även i Uppsala under namnet Uppsala ROT.

Vi arbetar med våtrum, villa och lägenhetsrenoveringar, källarprojekt och tillbyggnader och strävar alltid efter att leverera ett riktigt gott resultat.

Vår arbetsprocess präglas av ett nära samarbete med dig som kund och vi har alla behörigheter och certifikat i bolaget.

Vi ser fram emot att få hjälpa dig med ditt projekt!

– Johannes Wallin

Läs vad 25 kunder tycker om Stockholm ROT AB

• 2019-09-10

Richard B skrev om Stockholm ROT AB
    Vi anlitade Stockholm Rot för en utbyggnad av vårt hus på ca 30 kvm + källare. Mycket bra snickare. Ordning & reda!
    Kan varmt rekommendera Stockholm Rot. Läs mer
  • Mikael R

2019-08-20

Mikael R skrev om Stockholm ROT AB
    Jag bemöttes på ett mycket professionellt vis och fick allt och lite till utfört av det uppdrag jag beställt av AB Stockholm Rot.
    Jag har dessutom tidigare vid ett flertal tillfällen rekommenderat Stockholm Rot till vänner släktingar och bekanta då dom har haft behovet av hantverkstjänster. Allt från enklare köksrenovering till påbyggnad av ny våning på villa, samt källarrenovering mm.
    Kommunikation med byggledning har fungerat 100% och vi har bemötts med stor respekt trotts våran klart begränsade kunskap i ämnet.
    Vi rekommenderar verkligen AB Stockholm Rot att få räkna samt utföra jobb vi har behov att utföra. Läs mer
    2019-08-20 Johannes W svarar Mikael R
    Det är bara att du hör av dig när ni skall renovera på sommarstället i Dalarna!!
  • Tobias W

2019-08-20

Tobias W skrev om Stockholm ROT AB
    Vi anlitade Stockholm ROT för att utföra en totalrenovering av vårt badrum. Badrummet blev helt perfekt och alla medarbetare på Stockholm ROT var lyhörda och hjälpte oss att förverkliga alla våra idéer. Läs mer
    2019-08-20 Johannes W svarar Tobias W
    Kul att ni blev så nöjda Tobias!
    Det är alltid vårt mål att tillgodose kundens önskan och målbild.
    God fortsättning på sommaren och lycka till med tillökningen av familjen!
  • Martin O

2019-08-16

Martin O skrev om Stockholm ROT AB
    Stockholm Rot har utfört diverse uppdrag hos oss på vårt hus under en längre tidsperiod.
    Fick tag i dem på rekommendation av bekanta.
    Första uppdraget var en mindre utbyggnad av huset som även inkluderade renovering av köket samt byggnation av en större altan/veranda. Arbetet utfördes på beräknad tid och till en lägre kostnad än planerat.👍
    Ett par år senare anlitade vi dem igen för helrenovering av vardagsrum, hall, gästrum, trapphus mm. Detta inkluderade även höjning av innertak. Ett år efter renoveringen så började några stenplattor släppa. Företaget hade gjort rätt underarbeten och vad som orsakade släppet är svårt att säga, dock så tog Stockholm Rot på sig att åtgärda plattorna. Stort pluss för det.

Det bästa med företaget måste jag säga är personalen, trevliga, kunniga samt gör sitt bästa för att jag som kund ska bli nöjd.

När det är dags för nästa projekt så blir det Stockholm Rot som gör jobbet! Läs mer
    2019-08-16 Johannes W svarar Martin O
    Alltid ett stort nöje att få jobba hos er Martin!
    Det ser vi verkligen fram emot att få göra igen.

Stockholm ROT AB
  • 2019-08-16

Stefam B skrev om Stockholm ROT AB
    2017 anlitade jag Stockholm Rot för renovering av läckande tak och tilläggsisolera/bygga om köket. Snickarna gjorde ett mycket proffsigt arbete. Taket gav huset ett helt nytt intryck och köket är numera varmt och skönt. Stockholm rot rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-08-16 Johannes W svarar Stefam B
    Hej Stefan!
    Tack för dina fina ord!
    Ja det var ju ett par år sedan vi var hos dig. Men bättre sent än aldrig.
    Hör av dig om ni behöver nå mer hjälp!
    Mvh Johannes/ Stockholm ROT AB

Oddny L skrev om Stockholm ROT AB
    Badrumsrenovering.
    Bra och vänligt bemötande. Snabb återkoppling innan och under renovering.
    Professionellt utfört arbete.
    Kom med förslag om möjligheter.
    Klar innan avtalad slutdatum.
    Jag rekommenderar Stockholm Rot. Läs mer
    2019-08-16 Johannes W svarar Oddny L
    Hej Oddny!
    Ja vist blev badrummet fint!
    Vi gör alltid allt vi kan samt vårt bästa för våra kunder.
    God fortsättning till dig.

Alexander F skrev om Stockholm ROT AB
    Byggde om badrum som en del av att barnanpassa hem. Blev rekommenderat ROT av vänner - bra bemötande, bra utförande och kvalitet. Läs mer
    2019-08-16 Johannes W svarar Alexander F
    Tjenare Alexander!
    Detta var ett komplicerat badrum. Men desto roligare!
    Resultatet blev superbra med placeringar och materialval från er sida!
    Ha det bäst Alex.

Christoffer L skrev om Stockholm ROT AB
    Har använt SROT vid ett flertal tillfällen. Utbyggnader, bygge av balkong, bygge av uterum samt helrenovering av badrum. De levererar alltid som de ska och kommer alltid med egna bra idéer om hur saker kan lösas under arbetets gång. Kompetensen är alltid hög bland alla inblandade. Läs mer
    2019-08-16 Johannes W svarar Christoffer L
    Hej Christoffer!
    Tack så mycket för de fina orden!
    Alltid ett nöja att få jobba åt er.
    Hälsa familjen.

Ann W skrev om Stockholm ROT AB
    Stockholm ROT har levererat en supersnygg och proffsig utbyggnad inkl. badrum och större altan på vårt landställe. Tack! Läs mer
    2019-08-16 Johannes W svarar Ann W
    Hej Ann!

Tack så mycket!
    Ser fram emot nästa projekt tillsammans.

Johan E skrev om Stockholm ROT AB
    Inget snack utan levererar det dom skulle.
    Frågade alltid om det kom upp saker innan dom gjorde något. På det sättet så visste man alltid hur det såg ut.
    Skulle verkligen rekommendera dom Läs mer
    2019-08-15 Stockholm Rot svarar Johan E
    Hej Johan,

Tack för ditt omdöme och rekommendation!

Kul att höra att allt gått bra :)

Med vänlig hälsning,
    Alla på Sthlm ROT

Mariana K skrev om Stockholm ROT AB
    Vi restaurerade badrummet, de anställda är professionella och riktigt trevliga👍😁. Har inget att klaga på! Är supernöjda! Läs mer
    2019-08-15 Stockholm Rot svarar Mariana K
    Hej Mariana,

Stort tack för din rekommendation och omdöme!

Vad kul att höra att ni är nöjda :)

Med vänlig hälsning,
    Alla på Sthlm ROT
  • 2019-07-12

Helena Maria L skrev om Stockholm ROT AB
    Vi har anlitat Stockholm ROT för en omfattande ombyggnation av källaren + en attefallsutbyggnad. Projektet innefattade rivning av befintlig källare inklusive bottenplatta, utgrävning, ny planlösning med avväxling på bärande väggar, ny bottenplatta med vattenburen golvvärme, nytt trapphus, ny vvs och eldragning, badrum, flytt av bergvärmepump och ny ventilation (ej Stockholm ROT), förberedande av bastu, ny tvättstuga, 5 sovrum samt attefallsutbyggnad. Byggtiden var från början beräknad till 120 arbetsdagar, men har av olika anledningar blivit kraftigt försenat. Oförutsedda kostnader under arbetets gång (vissa avväxlingar på bärande vägar, ny konstruktion på utbyggnad mm) gjorde att vi fick exkludera ett badrum, putsning på utbyggnad, färdigställande av bastu, ytskikt och golvläggning från offerten. Arbetet har nästan på pricken tagit ett år det är klart att det varit påfrestande med att ha ett pågående bygge under så lång tid (för vi (två vuxna + tre barn) har bott på övervåningen hela tiden och under en tremånadsperiod var vi utan värme då bergvärmepumpen kopplades ur under rivningsarbetet för ny placering vid senare tidpunkt.

Nu efter ett år, då vi ser resultatet av allt arbete så är vi väldigt nöjda. Det har blivit precis som vi hade tänkt oss. Nästan alla på firman har varit på plats och jobbat hos oss under detta år, elektriker, rörmokare, byggare och plattsättare. De är alla väldigt duktiga inom sin yrkesroll och är lätta att ha att göra med. Vi har bollat idéer med dem och de har lyssnat och kommit med förslag på lösningar på hur våra önskemål ska tillgodoses. I slutändan är det allra viktigaste för oss resultatet och där ger vi Stockholm ROT full pott. Det finns en klar förbättringspotential inom projektplanering. Läs mer
  • 2018-05-19

Filip R skrev om Stockholm ROT AB
    Projektet löpte över tre månader.
    Resultatet blev bra. Även om vi fick påtala ett par missar som sedan åtgärdades.

Det som stack ut som negativit var att två skadefall som skedde under renoveringen. Vi fick plåstra om den första. Förmannen sa att de skulle ställa fram en första förbandslåda vilket inte skedde. Några veckor senare var det en snickare som körde fingret i cirkelsågen och han behövde akut sjukvård. Då fanns det ingen på plats som kunde ta hand om honom. Vi fick plåstra om honom och själva köra honom till sjukhus.

Ibland var kommunikation oklar, ingen dök upp på nån dag och arbetet låg nere och vi fick ingen info om varför. Läs mer
    2018-05-19 Johannes W svarar Filip R
    Tack för din rekommendation Filip.

Vill bara förklara skadetillfällena.
    Vid tillfälle nr 1 så skar sig en kille på en skåpsstomme. Plåstren och bandagen i bilen var slut tyvärr eftersom vi får småskador i vårt jobb mest hela tiden.
    Tack för att vi fick lite plåster och bandage.
    Tillfälle nr 2 så var en mer omfattad olycka framme tyvärr.
    Vi är hemskt tacksamma för att ni hjälpte killen ifråga till sjukhus. Tyvärr så var han själv på arbetsplatsen denna dag då hans kollega blivit sjuk. Normalt så jobbar vi inte ensamma såklart.

Så stort tack till dig Filip för att ni hjälpte oss vid denna olycka.
    Hoppas allt går bra och att ni får en bra sommar.

Med vänlig hälsning, Johannes Wallin
    VD Stockholm ROT AB
  • 2018-01-25

KV Vintergatan A skrev om Stockholm ROT AB
    Hej,

Vi använde oss av Stockholm Rot för att ställa om en källarlokal till två nya lägenheter. Stockholm Rot utförde allt arbete från utrivning fram till färdigt ytskikt.
    Under hela projektet hade arbetsledaren avstämningar med oss som beställare.
    Tillsammans med Stockholm Rot kunniga hantverkare blev allt väldigt bra utfört. Hantverkarna frågade alltid när dom stötte på funderingar. Detta ledde till att inget behövdes byggas om/ändras på.
    Stockholm Rot behärskar verkligen alla moment i dessa typer av projekt. Dom lämnade efter sig två riktigt fina lägenheter.
    Vi kommer använda oss av Stockholm Rot igen.
    Så värderar ni kvalité, professionalism och att du som kund blir väl omhändertagen använd då Stockholm Rot! Läs mer
    2018-01-25 Stockholm ROT svarar KV Vintergatan A
    Hej,

Vad roligt att ni är nöjda med vårt samarbete kring detta projekt. Lägenheterna blev verkligen fina och man kan knappt tro att det varit en gammal källarlokal.

Vi hjälper er gärna i framtiden om det blir fler byggprojekt!

• 2018-01-09

Per W skrev om Stockholm ROT AB
    Renovering av 3 kvm badrum. Bra och proffsigt utfört jobb. Vi är nöjda med Stockholm ROT. Per Willen, Vasastan Läs mer
    2018-01-09 Stockholm ROT svarar Per W
    Hej Per,

Tack så mycket för din rekommendation och omdöme!

• 2018-01-08

Claudia S skrev om Stockholm ROT AB
    Alla medverkande i vår badrumsrenovering visade en mycket hög grad av yrkeskunnighet och stolthet. Bra jobbad grabbar! Extra-önskningar uppfylldes till punkt och pricka, oförutsedda problem löstes kreativt, professionellt och smidig. Vi kan utan minsta tvekan rekommendera Stockholm Rot AB. Läs mer
    2018-01-08 Stockholm ROT svarar Claudia S
    Hej Claudia,

Tack så mycket för ditt omdöme, vad kul att ni är nöjda med arbetet!

• 2018-01-05

Ann-catrin B skrev om Stockholm ROT AB
    S ROT renoverade mitt badrum. Proffsiga, trevliga och "all in time". Gjorde det där lilla extra. Var hänsynsfulla. Fixade också problem jag hade med vissa leveranser av inredningen på ett förtjänstfullt sätt. Mina varma rekommendationer. Läs mer
    2018-01-08 Stockholm ROT svarar Ann-catrin B
    Hej Ann-Catrin, tack så mycket för ditt omdöme!

Kul att höra att du är nöjd med både badrummet och vårt arbete.

• Laszlo E

2017-06-02

Laszlo E skrev om Stockholm ROT AB
    Toppen fint jobb som Stockholm ROT har ut fört! Tack för det! Läs mer
    2017-06-07 Stockholm ROT svarar Laszlo E
    Hej Laszlo, tack så mycket för din rekommendation!

• 2017-05-29

Ewa B skrev om Stockholm ROT AB
    sth rot byggde komplett nytt badrum till mina föräldrar. Det blev speciellt eftersom far bröt lårbenet samma dag som de började & jag fick ta över. De var otroligt hjälpsamma med rådgivning vad gällde val av produkter & arbete. Ytterst noggranna med att välja produkter som var säkerhetsklassade & höll mig informerad hela tiden. Arbetet utfördes till perfektion & i tid. Vidare var se respektfulla & gjorde gärna det där lite extra. Läs mer
    2017-05-31 Stockholm ROT svarar Ewa B
    Hej Ewa,

Tack så mycket för din rekommendation! Vad kul att du uppskattat vårt arbete och tur att det gick bra mitt i allt kaos.

På återseende,

• Roland N

2017-05-27

Roland N skrev om Stockholm ROT AB
    Reparation av vattenskadad huspanel som angripit såväl reglar som underliggande gipspanel. Allt revs bort och ersattes med fräscht material. Arbetet gjordes med yttersta noggrannhet till full tillfredsställelse för oss. Vi kan absolut rekommendera
    andra att använda Stockholm/Uppsala Rot.
    Enda lilla plumpen i uppdraget är att fortfarande efter c:a 6 veckor står två säckar med byggskrot kvar på tomten trots flertal påminnelser. Läs mer
    2017-05-29 Stockholm ROT svarar Roland N
    Hej Roland,

Tack så mycket för din rekommendation.

• 2017-05-26

Jan P skrev om Stockholm ROT AB
    Mkt bra service! Vi har haft många olika projekt dom hjälpt oss med, dom har gjort arbetet med hög kvalitet. Läs mer
    2017-05-31 Stockholm ROT svarar Jan P
    Hej Jan,

Tack så mycket för rekommendationen och vad kul att ni gillar vårt jobb samt vår servicenivå, betyder mycket för oss!

• 2017-05-26

Roland B skrev om Stockholm ROT AB
    Trevligt bemötande, seriösa hantverkare vars chef alltid går att resonera med. Kund sedan ett tiotal är. Prisar ut sig när de har för mycket att göra, istället för att säga nej. Läs mer
    2017-05-31 Stockholm ROT svarar Roland B
    Hej ROland,

Tack så mycket för din rekommendation. Som du nämner så är dialog väldigt viktigt för oss under ett projekt och vi har inställningen att "allt går att lösa". Att vi prisar ut oss när vi har mycket att göra, kanske inte är en helt korrekt formulering, men självklart så agerar vi som andra branscher när vi har mycket att göra och svårt att ta på oss nya projekt så stiger priserna en aning :)

Tack igen för rekommendationen!

• 2016-06-22

Helene K skrev om Stockholm ROT AB
    Kan varmt rekommendera dessa killar! Håller vad de lovar vilket tyvärr är sällsynt när det gäller hantverkare! Läs mer
  • 2016-06-09

jan P skrev om Stockholm ROT AB
    Mkt bra utfört arbete, dom tar ansvar för arbetet fullt ut med kvalitet. Läs mer
  • Martin P

2016-06-08

Martin P skrev om Stockholm ROT AB
    Har fått vårat badrum renoverat av Stockholm ROT.
    Mycket nöjd med arbetet.
    Snabbt och smidigt och resultatet perfekt.
    Rekommenderas starkt! Läs mer

Wahlbergsgatan 13, 121 38 Johanneshov