Stockholm ROT AB

Stockholm ROT AB

Ring 073-828 30 96 www.srot.se

Välkommen till oss! Vi startades 2008 och tack vare vår goda kvalitet och kundservice har vi vuxit ordentligt. Vi finns från och med 2017 även i Uppsala under namnet Uppsala ROT. Vi arbetar med våtrum, villa och lägenhetsrenoveringar, källarprojekt och tillbyggnader och strävar alltid efter att leverera ett riktigt gott resultat....

36 omdömen om Stockholm ROT AB

Angelica B
Skrev om Stockholm ROT AB

Vi fick hjälp med ombyggnation av hall och badrum. Det är ett gammalt hus som behöver lite extra omvårdnad och speciallösningar. Det löpte på bra med blandningar av våra egna idéer som blev verklighet av deras kunskap. Vi är mycket nöjda och återkommer när nästa projekt är på G!

Jonas Thür Specialsnickerier
4.9/5 i betyg av 45 omdömen 4.9 av 45 omdömen

Marika F
Skrev om Stockholm ROT AB

Stockholm Rot hjälpte oss att bland annat omvandla ett garage och andra gamla biytor till nya sovrum, nytt badrum och ny tvättstuga. Genom hela processen, från förfrågan till slutbesiktning, upplevde vi stor professionalism och stor lyhördhet för våra önskemål. Vi fick ett nytt hem! Året efter hjälpte de oss också med att bygga en ny terass med pergola. Kan varmt rekommendera Stockholm Rot!

Bo Tomas S
Skrev om Stockholm ROT AB

Stockholm ROT byggde om vår gamla toalett utan fönster till ett jättefint badrum med takfönster. Efter avslutat arbete fick vi certifikat på att arbetet är utfört enligt branschreglerna. Vi tackar Johannes och hans killar för ett väl utfört projekt och kommer säkerligen anlita dem igen framöver. Rekommenderas!

Entreprenadhuset
4.8/5 i betyg av 156 omdömen 4.8 av 156 omdömen

Anna Karin Ulrica A Anna Karin Ulrica A
Tommy K
Skrev om Stockholm ROT AB

Proffsigt utfört jobb när vi bytte ut vår entredörr, rekommenderar varmt Stockholm Rot AB. Trevliga och kunniga snickare.

Zandra A
Skrev om Stockholm ROT AB

Vi är jättenöjda med ROT AB och deras utförda arbete. Kontakten fungerade jättebra, tidsramen hölls och resultatet blev som vi önskade det. Vi i Brf Lövhagen kan absolut rekommendera ROT AB.

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Gunni-may L
Skrev om Stockholm ROT AB

Helrenovering av kök och badrum. Vi fick ett mycket bra bemötande, kunniga hantverkare som var lyhörda för våra önskningar och kom med bra förslag om det blev något problem. Tidsplanen höll och vi är mycket nöjda med resultatet. Anlitar gärna firman igen.

Maud W
Skrev om Stockholm ROT AB

Fick mycket bra hjälp med ny dusch och ordnat med rörarbete som var dåligt gjort från början. Toppenkillar. Mvh. Maud

2 Snickare AB
4.6/5 i betyg av 92 omdömen 4.6 av 92 omdömen
BadgeFourYears

Anna-carin B Anna-carin B
Ulf K
Skrev om Stockholm ROT AB

Jag behövde hjälp med att fixa kakel i mina gamla föräldrars lägenhet. Jag fick en jättebra kontakt med chefen o de som skulle göra jobbet. Vi gick igenom vad som skulle göras och allt löpte på bra. Resultatet blev över förväntan snabbt o smidigt inget krångel Jag rekommenderar företaget mycket bra jobb. Ulf K Sköld Uppsala

Isak S
Skrev om Stockholm ROT AB

Stockholm ROT hjälpte oss med renovering av badrum från - 85 på ca 3,3 kvm i lägenhetshus. Enkel och begriplig offert och rak kommunikation när vi behövde flytta ett par rör för att uppfylla kriterier för Säker Vatten och de skulle tillkomma på offerten. Kvick hjälp med dem småsaker jag och min sambo hade synpunkter på under arbetets gång och dem var även färdiga fem arbetsdagar tidigare än tänkt. Efter slutförande av arbetet försedde Johannes oss med material som visade hur tätskiktet var monterat och såg ut under...

Svar från Stockholm ROT AB

Tack för bra bemötande! Njut av ert fina nya badrum och hoppas Italien behandlar er väl! Mvh Johannes

Sjöströms Entreprenad AB
4.9/5 i betyg av 61 omdömen 4.9 av 61 omdömen

Veronica O Veronica O
Solveig P
Skrev om Stockholm ROT AB

Stockholm ROT har byggt ut vårat radhus, en tillbyggnad med sadeltak öppet upp till nock, lagt takpannor, gjutit en fin betongplatta. Mycket nöjd över utfört arbete och det fina resultatet. Arbetet flöt på bra, oförutsedda problem löstes smidigt. Trevliga grabbar, kunniga och kompetenta! Kommer anlita dem igen. Kan absolut rekommendera Stockholm ROT ab!

Svar från Stockholm ROT AB

Tack så mycket för den fina rekommendationen Solveig! Roligt att ni är nöjda med hur arbetet fungerade från start till mål. Det är bara att höra av er till oss när det är dags för nästa projekt! Mvh Roberth Stockholm ROT AB

Ulla-britt K
Skrev om Stockholm ROT AB

Byte av vägg fasad på 3 sidor av fastigheten. Allt gick som planerad. Johan och Johan gjorde ett mycket bra jobb. Trevliga och vänliga .Rekommenderas. Vi är mycket nöjda.Även kontakterna med Roberth har varit mycket positivt, snabbt svar med offerten.

Svar från Stockholm ROT AB

Tack skall ni ha för fint bemötande! Härligt att ni blev så nöjda med vårt arbete både på plats och via mail till kontoret. Bara att ni hör av er när det är dax för nästa projekt. Mvh Roberth

Honkonen Byggnads AB
4.9/5 i betyg av 54 omdömen 4.9 av 54 omdömen
Badge2023

Richard B
Skrev om Stockholm ROT AB

Vi anlitade Stockholm Rot för en utbyggnad av vårt hus på ca 30 kvm + källare. Mycket bra snickare. Ordning & reda! Kan varmt rekommendera Stockholm Rot.

Svar från Stockholm ROT AB

Ja det blev riktigt bra. Kul projekt med många kluriga moment som vi tillsammans löste väldigt bra. Ha det bra och hälsa familjen Richard. Mvh Johannes

Mikael R
Skrev om Stockholm ROT AB

Jag bemöttes på ett mycket professionellt vis och fick allt och lite till utfört av det uppdrag jag beställt av AB Stockholm Rot. Jag har dessutom tidigare vid ett flertal tillfällen rekommenderat Stockholm Rot till vänner släktingar och bekanta då dom har haft behovet av hantverkstjänster. Allt från enklare köksrenovering till påbyggnad av ny våning på villa, samt källarrenovering mm. Kommunikation med byggledning har fungerat 100% och vi har bemötts med stor respekt trotts våran klart begränsade kunskap i ämnet. Vi...

Svar från Stockholm ROT AB

Det är bara att du hör av dig när ni skall renovera på sommarstället i Dalarna!! Mvh Alla på Stockholm ROT AB

Tobias W
Skrev om Stockholm ROT AB

Vi anlitade Stockholm ROT för att utföra en totalrenovering av vårt badrum. Badrummet blev helt perfekt och alla medarbetare på Stockholm ROT var lyhörda och hjälpte oss att förverkliga alla våra idéer.

Svar från Stockholm ROT AB

Kul att ni blev så nöjda Tobias! Det är alltid vårt mål att tillgodose kundens önskan och målbild. God fortsättning på sommaren och lycka till med tillökningen av familjen! Mvh Johannes

Martin O
Skrev om Stockholm ROT AB

Stockholm Rot har utfört diverse uppdrag hos oss på vårt hus under en längre tidsperiod. Fick tag i dem på rekommendation av bekanta. Första uppdraget var en mindre utbyggnad av huset som även inkluderade renovering av köket samt byggnation av en större altan/veranda. Arbetet utfördes på beräknad tid och till en lägre kostnad än planerat.👍 Ett par år senare anlitade vi dem igen för helrenovering av vardagsrum, hall, gästrum, trapphus mm. Detta inkluderade även höjning av innertak. Ett år efter renoveringen så började...

Svar från Stockholm ROT AB

Alltid ett stort nöje att få jobba hos er Martin! Det ser vi verkligen fram emot att få göra igen. Mvh Johannes Stockholm ROT AB

Stefam B
Skrev om Stockholm ROT AB

2017 anlitade jag Stockholm Rot för renovering av läckande tak och tilläggsisolera/bygga om köket. Snickarna gjorde ett mycket proffsigt arbete. Taket gav huset ett helt nytt intryck och köket är numera varmt och skönt. Stockholm rot rekommenderas varmt!

Svar från Stockholm ROT AB

Hej Stefan! Tack för dina fina ord! Ja det var ju ett par år sedan vi var hos dig. Men bättre sent än aldrig. Hör av dig om ni behöver nå mer hjälp! Mvh Johannes/ Stockholm ROT AB

Oddny L
Skrev om Stockholm ROT AB

Badrumsrenovering. Bra och vänligt bemötande. Snabb återkoppling innan och under renovering. Professionellt utfört arbete. Kom med förslag om möjligheter. Klar innan avtalad slutdatum. Jag rekommenderar Stockholm Rot.

Svar från Stockholm ROT AB

Hej Oddny! Ja vist blev badrummet fint! Vi gör alltid allt vi kan samt vårt bästa för våra kunder. God fortsättning till dig. Mvh Alla på Stockholm ROT AB

Alexander F
Skrev om Stockholm ROT AB

Byggde om badrum som en del av att barnanpassa hem. Blev rekommenderat ROT av vänner - bra bemötande, bra utförande och kvalitet.

Svar från Stockholm ROT AB

Tjenare Alexander! Detta var ett komplicerat badrum. Men desto roligare! Resultatet blev superbra med placeringar och materialval från er sida! Ha det bäst Alex. Mvh

Christoffer L
Skrev om Stockholm ROT AB

Har använt SROT vid ett flertal tillfällen. Utbyggnader, bygge av balkong, bygge av uterum samt helrenovering av badrum. De levererar alltid som de ska och kommer alltid med egna bra idéer om hur saker kan lösas under arbetets gång. Kompetensen är alltid hög bland alla inblandade.

Svar från Stockholm ROT AB

Hej Christoffer! Tack så mycket för de fina orden! Alltid ett nöja att få jobba åt er. Hälsa familjen. Mvh Johannes

Ann W
Skrev om Stockholm ROT AB

Stockholm ROT har levererat en supersnygg och proffsig utbyggnad inkl. badrum och större altan på vårt landställe. Tack!

Svar från Stockholm ROT AB

Hej Ann! Tack så mycket! Ser fram emot nästa projekt tillsammans. Mvh Alla på Stockholm ROT AB

Johan E
Skrev om Stockholm ROT AB

Inget snack utan levererar det dom skulle. Frågade alltid om det kom upp saker innan dom gjorde något. På det sättet så visste man alltid hur det såg ut. Skulle verkligen rekommendera dom

Svar från Stockholm ROT AB

Hej Johan, Tack för ditt omdöme och rekommendation! Kul att höra att allt gått bra :) Med vänlig hälsning, Alla på Sthlm ROT

Mariana K
Skrev om Stockholm ROT AB

Vi restaurerade badrummet, de anställda är professionella och riktigt trevliga👍😁. Har inget att klaga på! Är supernöjda!

Svar från Stockholm ROT AB

Hej Mariana, Stort tack för din rekommendation och omdöme! Vad kul att höra att ni är nöjda :) Med vänlig hälsning, Alla på Sthlm ROT

Helena Maria L
Skrev om Stockholm ROT AB

Vi har anlitat Stockholm ROT för en omfattande ombyggnation av källaren + en attefallsutbyggnad. Projektet innefattade rivning av befintlig källare inklusive bottenplatta, utgrävning, ny planlösning med avväxling på bärande väggar, ny bottenplatta med vattenburen golvvärme, nytt trapphus, ny vvs och eldragning, badrum, flytt av bergvärmepump och ny ventilation (ej Stockholm ROT), förberedande av bastu, ny tvättstuga, 5 sovrum samt attefallsutbyggnad. Byggtiden var från början beräknad till 120 arbetsdagar, men har av olika...

Filip R
Skrev om Stockholm ROT AB

Projektet löpte över tre månader. Resultatet blev bra. Även om vi fick påtala ett par missar som sedan åtgärdades. Det som stack ut som negativit var att två skadefall som skedde under renoveringen. Vi fick plåstra om den första. Förmannen sa att de skulle ställa fram en första förbandslåda vilket inte skedde. Några veckor senare var det en snickare som körde fingret i cirkelsågen och han behövde akut sjukvård. Då fanns det ingen på plats som kunde ta hand om honom. Vi fick plåstra om honom och själva köra honom till...

Svar från Stockholm ROT AB

Tack för din rekommendation Filip. Vill bara förklara skadetillfällena. Vid tillfälle nr 1 så skar sig en kille på en skåpsstomme. Plåstren och bandagen i bilen var slut tyvärr eftersom vi får småskador i vårt jobb mest hela tiden. Tack för att vi fick lite plåster och bandage. Tillfälle nr 2 så var en mer omfattad olycka framme tyvärr. Vi är hemskt tacksamma för att ni hjälpte killen ifråga till sjukhus. Tyvärr så var han själv på arbetsplatsen denna dag då hans kollega blivit sjuk. Normalt så jobbar vi inte ensamma...

Kv vintergatan A
Skrev om Stockholm ROT AB

Hej, Vi använde oss av Stockholm Rot för att ställa om en källarlokal till två nya lägenheter. Stockholm Rot utförde allt arbete från utrivning fram till färdigt ytskikt. Under hela projektet hade arbetsledaren avstämningar med oss som beställare. Tillsammans med Stockholm Rot kunniga hantverkare blev allt väldigt bra utfört. Hantverkarna frågade alltid när dom stötte på funderingar. Detta ledde till att inget behövdes byggas om/ändras på. Stockholm Rot behärskar verkligen alla moment i dessa typer av projekt. Dom...

Svar från Stockholm ROT AB

Hej, Vad roligt att ni är nöjda med vårt samarbete kring detta projekt. Lägenheterna blev verkligen fina och man kan knappt tro att det varit en gammal källarlokal. Vi hjälper er gärna i framtiden om det blir fler byggprojekt! Vänliga hälsningar, Alla på Stockholm ROT

Per W
Skrev om Stockholm ROT AB

Renovering av 3 kvm badrum. Bra och proffsigt utfört jobb. Vi är nöjda med Stockholm ROT. Per Willen, Vasastan

Svar från Stockholm ROT AB

Hej Per, Tack så mycket för din rekommendation och omdöme! Vänliga hälsningar, Stockholm ROT

Claudia S
Skrev om Stockholm ROT AB

Alla medverkande i vår badrumsrenovering visade en mycket hög grad av yrkeskunnighet och stolthet. Bra jobbad grabbar! Extra-önskningar uppfylldes till punkt och pricka, oförutsedda problem löstes kreativt, professionellt och smidig. Vi kan utan minsta tvekan rekommendera Stockholm Rot AB.

Svar från Stockholm ROT AB

Hej Claudia, Tack så mycket för ditt omdöme, vad kul att ni är nöjda med arbetet! Vänliga hälsningar, Stockholm ROT

Ann-catrin B
Skrev om Stockholm ROT AB

S ROT renoverade mitt badrum. Proffsiga, trevliga och "all in time". Gjorde det där lilla extra. Var hänsynsfulla. Fixade också problem jag hade med vissa leveranser av inredningen på ett förtjänstfullt sätt. Mina varma rekommendationer.

Svar från Stockholm ROT AB

Hej Ann-Catrin, tack så mycket för ditt omdöme! Kul att höra att du är nöjd med både badrummet och vårt arbete. Vänliga hälsningar, Stockholm ROT

Laszlo E
Skrev om Stockholm ROT AB

Toppen fint jobb som Stockholm ROT har ut fört! Tack för det!

Svar från Stockholm ROT AB

Hej Laszlo, tack så mycket för din rekommendation! Vänliga hälsningar, Alla på Stockholm ROT

Ewa B
Skrev om Stockholm ROT AB

sth rot byggde komplett nytt badrum till mina föräldrar. Det blev speciellt eftersom far bröt lårbenet samma dag som de började & jag fick ta över. De var otroligt hjälpsamma med rådgivning vad gällde val av produkter & arbete. Ytterst noggranna med att välja produkter som var säkerhetsklassade & höll mig informerad hela tiden. Arbetet utfördes till perfektion & i tid. Vidare var se respektfulla & gjorde gärna det där lite extra.

Svar från Stockholm ROT AB

Hej Ewa, Tack så mycket för din rekommendation! Vad kul att du uppskattat vårt arbete och tur att det gick bra mitt i allt kaos. På återseende, Vänliga hälsningar, Alla på Stockholm ROT

Roland N
Skrev om Stockholm ROT AB

Reparation av vattenskadad huspanel som angripit såväl reglar som underliggande gipspanel. Allt revs bort och ersattes med fräscht material. Arbetet gjordes med yttersta noggrannhet till full tillfredsställelse för oss. Vi kan absolut rekommendera andra att använda Stockholm/Uppsala Rot. Enda lilla plumpen i uppdraget är att fortfarande efter c:a 6 veckor står två säckar med byggskrot kvar på tomten trots flertal påminnelser.

Svar från Stockholm ROT AB

Hej Roland, Tack så mycket för din rekommendation. Vänliga hälsningar, Alla på Stockholm ROT

Jan P
Skrev om Stockholm ROT AB

Mkt bra service! Vi har haft många olika projekt dom hjälpt oss med, dom har gjort arbetet med hög kvalitet.

Svar från Stockholm ROT AB

Hej Jan, Tack så mycket för rekommendationen och vad kul att ni gillar vårt jobb samt vår servicenivå, betyder mycket för oss! Vänliga hälsningar, Stockholm ROT

Roland B
Skrev om Stockholm ROT AB

Trevligt bemötande, seriösa hantverkare vars chef alltid går att resonera med. Kund sedan ett tiotal är. Prisar ut sig när de har för mycket att göra, istället för att säga nej.

Svar från Stockholm ROT AB

Hej ROland, Tack så mycket för din rekommendation. Som du nämner så är dialog väldigt viktigt för oss under ett projekt och vi har inställningen att "allt går att lösa". Att vi prisar ut oss när vi har mycket att göra, kanske inte är en helt korrekt formulering, men självklart så agerar vi som andra branscher när vi har mycket att göra och svårt att ta på oss nya projekt så stiger priserna en aning :) Tack igen för rekommendationen! Vänliga hälsningar, Stockholm ROT

Helene K
Skrev om Stockholm ROT AB

Kan varmt rekommendera dessa killar! Håller vad de lovar vilket tyvärr är sällsynt när det gäller hantverkare!

jan P
Skrev om Stockholm ROT AB

Mkt bra utfört arbete, dom tar ansvar för arbetet fullt ut med kvalitet.

Martin P
Skrev om Stockholm ROT AB

Har fått vårat badrum renoverat av Stockholm ROT. Mycket nöjd med arbetet. Snabbt och smidigt och resultatet perfekt. Rekommenderas starkt!