Ola Claesson
Registrerad mäklare sedan 1997
Aktiv på Reco.se sedan 2016
2019-03 - 2020-02
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Stor möjlighet att själv styra sin tid, dock får man räkna med att en arbetsdag inte varar i 8 timmar. En dag blir oftast inte den andra lik, jag träffar så många olika människor och dom släpper in mig i deras innersta, deras hem. Dom låter mig få förtroende att hjälpa dem med att sälja deras hem.

Att sedan sammanföra säljare och köpare och båda parter slutligen är supernöjda gör mitt jobb till det bästa jobbet!

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Över 20 års erfarenhet av att hjälpa människor i en av deras livs största affärer och samma långa erfarenhet av områden runt om i hela Falkenbergs kommun gör att min kunskap gör väger som ett tungt val när du väljer din mäklare. Under dessa år har jag hjälp över 1000 säljare och köpare och fått gott beröm för mitt arbete.

Hur ser din drömbostad ut?
Jag tycker personligen mycket om det äldre, lite enklare och charmiga huset, kanske en riktigt fin rödmålad Hallandslänga med vasstak, stengärdsgård och ett härligt landskap utanför tomtgränsen? Kan dock även tänka mig ett helt nybyggt & supermodernt hus så jag är kluven! Läs mer

Läs vad 51 Läs vad Ola Claesson

• Marianne A sålde sin bostad med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2020-03-24

Nyby Gärde
    Professionellt, vänligt och hjälpsamt bemötande, vi har bara lovord om Ola! Läs mer
    2020-03-24 Ola C svarar Marianne A
    Tack för dina lovord, det känns bra att ni är nöjda!
  • Pierre F
    Pierre F köpte sitt hus med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2020-03-23

Skogstorp
    Köpte en bostad genom denna glade gubbe.

Han lyssna på våra behov och framförde detta väldigt bra mellan oss och säljaren. Mkt proffsigt. Läs mer
    2020-03-24 Ola C svarar Pierre F
    Tack för din rekommendation Pierre och välkommen till Falkenberg framåt sommaren!
  • Andreas B sålde sitt hus med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2020-03-10

Nyby Gärde
    Vi sålde våran bostad genom Ola Claesson.
    Allt flöt på bra och inga konstigheter. Läs mer
    2020-03-10 Ola C svarar Andreas B
    Tack Andreas, jag är glad att vi lyckades enligt planen!
  • Magnus H sålde sitt hus med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2020-02-27

Falkenberg
    Ola är fantastisk i många hänseenden han är lyhörd och lyssnad fullt ut på våra behov som säljare av vårt hus. Läs mer
    2020-03-19 Ola C svarar Magnus H
    Tack Magnus och stort lycka till med nya bostaden lite längre fram i tiden!
    Ola C gillar detta
  • Inger K sålde sin lägenhet med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2020-02-15

Vindilen
    Sålt en bostadsrätt. Ola bemötte med lugn och gav bra information och höll mig uppdaterad under hela försäljningen.
    Sålt ett hus genom Ola tidigare och hade därför erfarenheten av hur han arbetar. Jag var nöjd även då. Läs mer
    2020-02-15 Ola C svarar Inger K
    Tack Inger! Härligt att höra att ni är nöjda och att jag får ert fortsatta förtroende.
  • Daniel B sålde sin lägenhet med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2020-02-10

Vindilen
    Ola har hjälpt oss att sälja vår lägenhet. Det har han gjort på ett förträffligt sätt. Läs mer
    2020-02-10 Ola C svarar Daniel B
    Det är jag som får tacka för ert förtroende Daniel!
  • Helena S sålde sitt hus med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2020-01-31

Hjortsberg
    Ola var snabb och tillgänglig och rådgivande i vår försäljning av vårt hus. Bra marknadsföring och bra synlighet. Det blev en snabb och smidig affär. Rekommenderar! Läs mer
    2020-01-31 Ola C svarar Helena S
    Jätteglad att ni är nöjda med försäljningen och tack för rekommendationen! Mvh Ola
  • Anna E köpte sitt hus med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2020-01-29

Hjortsberg
    Väldigt nöjda och tacksamma över att vi med kort varsel och obekväma tider kunde genomföra det snabba köpet av vårt drömhus! Tillmötesgående och vänlig hela vägen. Tack! Läs mer
    2020-01-29 Ola C svarar Anna E
    Helt suveränt, lite stressigt att köpa hus på det sättet men det går ju! Vi hörs!
  • Roger S sålde sitt hus med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2020-01-28

Hjortsberg
    Vi har sålt en villa på Hjortsberg men fattade redan tycke för Olas sätt att hantera kunder på en annan visning där jag själv var spekulant. Ola bemöter kunder sakligt, lugnt och på ett tryggt sätt.

Nu har jag även erfarenheten att säga samma sak i egenskap som säljare. Allt sköttes med bravur och var hela tiden tydligt informerade genom processen till avslut. Kan varmt rekommendera Ola för säljare likväl köpare. Läs mer
    2020-01-28 Ola C svarar Roger S
    Tack för din rekommendation, Roger! Nu får vi hoppas ett hus blir ledigt för er på nästa ort!
    Ola C gillar detta
  • Elisabeth S sålde sitt hus med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2019-12-13

Hjortsberg
    SÅLT EN VILLA OLA ÄR DUKTIG FÖRMEDLARE KUNNIG OCH MYCKET TREVLIG HAN HAR INFRIAT VÅRA FÖRVÄNTNINGAR OM DET BLIR AKTUELLT ATT SÄLJA IGEN SKULLE JAG ANLITA OLA Läs mer
    2019-12-13 Ola C svarar Elisabeth S
    Härligt att höra Elisabeth! Det gick ju precis som planerat för oss! Jag passar på att önska er en riktigt God Jul!

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

Mikael Bjering