Ola Claesson är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

och har varit registrerad mäklare sedan 1997. Ola Claesson har varit aktiv på Reco.se sedan 2016 och har fått 67 omdömen sedan 2016-09-05. Ola Claesson har haft 49 försäljningar det senaste året och har tillfrågat 89% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Stor möjlighet att själv styra sin tid, dock får man räkna med att en arbetsdag inte varar i 8 timmar. En dag blir oftast inte den andra lik, jag träffar så många olika människor och dom släpper in mig i deras innersta, deras hem. Dom låter mig få förtroende att hjälpa dem med att sälja deras hem.

Att sedan sammanföra säljare och köpare och båda parter slutligen är supernöjda gör mitt jobb till det bästa jobbet!

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Över 20 års erfarenhet av att hjälpa människor i en av deras livs största affärer och samma långa erfarenhet av områden runt om i hela Falkenbergs kommun gör att min kunskap gör väger som ett tungt val när du väljer din mäklare. Under dessa år har jag hjälp över 1000 säljare och köpare och fått gott beröm för mitt arbete.

Hur ser din drömbostad ut?
Jag tycker personligen mycket om det äldre, lite enklare och charmiga huset, kanske en riktigt fin rödmålad Hallandslänga med vasstak, stengärdsgård och ett härligt landskap utanför tomtgränsen? Kan dock även tänka mig ett helt nybyggt & supermodernt hus så jag är kluven!
    Försäljningar 2019-10 - 2020-09

Läs vad 67 Läs vad Ola Claesson

• Professionell och kunnig genom hela processen både vid försäljning och köp. Rekommenderas helt klart.
    Johannes E sålde sitt hus med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
    • 139.0 m²
    • Nyby Gärde
    2020-10-03
    Tack för er rekommendation och era fina lovord! Skönt att att det löste sig med er nya bostad och dess möjligheter!

Visa svar
  • Mötet med Ola var avspänt och naturligt. Mycket förtroendeingivande utan att bli stel. Helt klart någon jag skulle välja om jag skulle sälja min villa i framtiden. Toppen 👍🏼
    Kenneth L
    Kenneth L köpte sitt hus med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
    • 139.0 m²
    • Nyby Gärde
    2020-10-03
    Tack Kenneth och ännu gång välkomna till oss härliga människor i Falkenberg!!

Visa svar
  • Jag har köpt bostadsrätt på Nygatan i Falkenberg där Ola var mäklare. Ola var väldigt tillmötesgående med extravisning med kort varsel där det önskades av mig. Jag bedömer honom också som väldigt förtroendeingivande för mig som köpare och har alltid fått ett trevligt och snabbt bemötande. Kan rekommendera Ola för framtida affärer!
    Daniel G köpte sin lägenhet med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
    • 75.5 m²
    • Centrum
    2020-09-24
    Ja Daniel det gick ju alldeles utmärkt och kul att jag kunde rekommendera dig bostaden som du faktiskt sedan köpte genom mig! Välkommen tillbaka till Falkenberg!

Visa svar
  • Jag har sålt min bostadsrätt med hjälp av mäklare Ola Claesson. Det var trögt med försäljningen men Ola har gjort ett mycket bra jobb och lyckades till sist sälja den. Jag har blivit vänligt bemött under resans gång och Ola har informerat mig löpande. Jag rekommenderar honom starkt till andra!
    Jörgen K sålde sin lägenhet med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
    • 75.5 m²
    • Centrum
    2020-09-24
    Tack Jörgen! Ja vi fick tillsammans kämpa men man skall inte ge sig och vi lyckades till sist!

Visa svar
  • Köpt en lgh på Bacchus. Ringde upp snabbt när vi bestämt oss. Kunde hjälpa oss att skriva redan dagen efter, skickade en fullmakt direkt när vi bad om det. Trevlig, proffsig och snabbt jobbat.
    Marie N sålde sin stuga med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
    2020-08-16
    • 1:a
    • 18.4 m²
    • Skrea Strand
    2020-08-16
  • Sålt en villa och fått väldigt bra hjälp utav Ola. Allt har gått smidigt och lätt, nöjda med både bemötande och pris.
    Maria J sålde sitt hus med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
    2020-07-23
    • 110.0 m²
    • Skrea
    2020-07-23
    Tack Maria! Det är skönt att läsa att ni är nöjda (för 2:a gången dessutom!)

Visa svar
  • Sålt en semesterbostad i Stensjö. Mycket bra bemötande från Ola. Proffsigt och avslappnat. Hela försäljnings processen flöt på bra.
    Anders A sålde sin stuga med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
    2020-07-20
    • 4:a
    • 60.0 m²
    • Stensjö
    2020-07-20
    Tack för ert förtroende Anders!

Visa svar
  • Vi har sålt vårt föräldrahem - en 50-tals villa med ganska stor trädgård. Huset är efter alla år (en ägare) välanvänt, dvs ganska slitet och inte så mycket genomförda förbättringar de senaste åren. Huset byggdes av vår far, alltså blandade känslor inför försäljningen. Mäklaren har ett trevligt sätt, lyhörd och upplevs som kunnig. Återkopplade ofta statusen under budgivningen och var noga med att han lämnat samma uppgifter till mig som till min bror - och oftast lätt att komma i kontakt med. Utgångspriset valdes av oss efter den värdering mäklaren uppgett. Vi önskade att få huset sålt med tanke på rådande samhällshälsa! Vi fick mycket bra hjälp med tips i samband med besök i fastigheten av en mäklarkollega hur vi kan "Styla" huset före fotografering och visning! Sammanfattningsvis: Jag upplever att Mäklaren utfört sitt uppdrag på ett mycket bra sätt! Snabbt ordnat med möte mellan säljare och köpare. Ett aber är att det blev en nervös upplevelse för mig mot slutet då två budgivare återstod och budade mot varandra och i och med det trissade upp priset. Det är väl i och för sig deras val....
    Ulla P
    Ulla P sålde sitt hus med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
    • 130.0 m²
    • Valencia
    2020-07-02
    Tack Ulla för din rekommendation, kul att något ungt par verkligen gillade det er pappa byggt upp!

Visa svar
  • Vi sålde en lägenhet och Ola hjälpte oss på ett proffsigt och smidigt sätt.
    Magdalena L sålde sin lägenhet med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
    • 79.0 m²
    • Vindilen
    2020-07-02
    Tack för din rekommendation Magdalena!

Visa svar
  • Sålt ett äldre hus i Falkenberg. Engagerad och seriös i sitt arbete under hela processen mot mig som säljare. Ola "handplockades" som mäklare och levde upp till alla mina förväntningar. Ola är mitt förstahandsval om jag återigen skulle vilja sälja ett hus.
    Sven-erik L sålde sin lägenhet med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
    • 65.0 m²
    • Arvidstorp
    2020-07-02
    Tack för de fina orden, värmer gott i en mäklares hjärta!

Senaste försäljningarna

Domarringsvägen