Ola Claesson

Ola Claesson

Ola Claesson är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

Ola Claesson har varit registrerad mäklare sedan 1997-05. Ola Claesson har varit aktiv på Reco.se sedan 2016-09 och har fått 168 omdömen med ett betyg på 4.9. Ola Claesson har haft 41 försäljningar sen 2021-08 och har tillfrågat 99% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Stor möjlighet att själv styra sin tid, dock får man räkna med att en arbetsdag inte varar i 8 timmar. En dag blir oftast inte den andra lik, jag träffar så många olika människor och dom släpper in mig i deras innersta, deras hem. Dom låter mig få förtroende att hjälpa dem med att sälja deras hem.

Att sedan sammanföra säljare och köpare och båda parter slutligen är supernöjda gör mitt jobb till det bästa jobbet!

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Över 20 års erfarenhet av att hjälpa människor i en av deras livs största affärer och samma långa erfarenhet av områden runt om i hela Falkenbergs kommun gör att min kunskap gör väger som ett tungt val när du väljer din mäklare. Under dessa år har jag hjälp över 1000 säljare och köpare och fått gott beröm för mitt arbete.

Hur ser din drömbostad ut?
Jag tycker personligen mycket om det äldre, lite enklare och charmiga huset, kanske en riktigt fin rödmålad Hallandslänga med vasstak, stengärdsgård och ett härligt landskap utanför tomtgränsen? Kan dock även tänka mig ett helt nybyggt & supermodernt hus så jag är kluven!

Försäljningar 2021-08 - 2022-07

Läs vad 168 Läs vad Ola Claesson

• sålde sin lägenhet med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
    • Bacchus
    2022-07-25 Verifierad kund
    Allt gick bra tillslut:) hade gärna önskat lite högre försäljnings pris men marknaden är ju lite knackig nu i dessa tider
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
    • Bacchus
    2022-07-21 Verifierad kund
    Gott bemötande och ger ett sakligt och seriöst intryck. Snabb och tydlig återkoppling på frågor/svar. Med andra ord precis det man behöver som köpare.
    Härligt att höra Anna! Passar på att önska dig lycka till med nya jobbet, tror jag missade att säga det! Varmt välkomna även till vårt fina Falkenberg! Ola Claesson
  • sålde sitt hus med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
    • Östra Gärdet
    2022-07-18 Verifierad kund
    SF hjälpte oss på ett fint sätt att sälja fastighet. Vi blev fick hjälp från start till mål. SF erfarenhet och lyhördhet kändes toppen.
    Råden inför visning och fotografering blev jättebra.
    Vi tackar för ert fina omdöme och att vi lyckades uppnå de förväntade resultatet! Ola Claesson
  • köpte sitt hus med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
    • Östra Gärdet
    2022-07-16 Verifierad kund
    Rak, påläst och trevlig! Vi har träffats tidigare där det inte blev affär men lika proffsig då!
    Tack så mycket Håkan och jag är glad att jag kunde hjälpa er att finna ert nya hus i Falkenberg. Samtligt får jag än en gång önska er välkomna till vår fina, lilla stad och dess utbud! Ola Claesson
    • Falkenberg
    2022-07-12 Verifierad kund
    Ett bra, positivt och proffsigt bemötande!
    Jag hade inga större förväntningar men mäklaren ändra på dessa till ett positivt och inspirerande
    Härligt att läsa Martin! Kul att jag kunde hjälpa er att hitta ert nya hus som passade er så perfekt! Ola Claesson
    • Centrum
    2022-06-26 Verifierad kund
    Trevlig, ambitiös,hårt arbetande precis som alla på kontoret
    Tack Lasse! Ibland går det inte med en gång och då kämpar vi alltid vidare! Ola Claesson
    • Centrum
    2022-06-24 Verifierad kund
    Trevligt bemötande. Försäljningen tog längre tid än förväntat pga sviktande marknad men Ola gav aldrig upp. Rekommenderas!
    Tack Britt-Marie! Ja, vi hade det lite tungt ett tag men man skall aldrig ge upp för lätt! Ola Claesson
    • Falkenberg
    2022-06-23 Verifierad kund
    Professionell och oerhört kompetent mäklare.
    Tackar Joseph! Jag välkomnar er än en gång tillbaka till Falkenberg och får komma på besök i Skrea snart! Ola Claesson
    • Älvsered
    2022-06-04 Verifierad kund
    Seriöst och lättsamt med bra information om tillvägagångssätt och bra genomfört.
    Det är jag som skall tacka för ditt förtroende att genomföra försäljningen! Ola Claesson
    • Älvsered
    2022-06-03 Verifierad kund
    Supertrevlig! Lätt och bra att ha och göra med!
    Jättetydlig och har ett bra och förståeligt svar på frågorna man ställer!
    Så nöjd man kan bli!
    Härligt att höra Charlie och lika trevligt med köpare som du! Kul att du hittat ett hus i området som du vill bo i! Ola Claesson