Ola Claesson
Registrerad mäklare sedan 1997-05-22
Aktiv på Reco.se sedan 2016-09-05
2019-07 - 2020-06
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Stor möjlighet att själv styra sin tid, dock får man räkna med att en arbetsdag inte varar i 8 timmar. En dag blir oftast inte den andra lik, jag träffar så många olika människor och dom släpper in mig i deras innersta, deras hem. Dom låter mig få förtroende att hjälpa dem med att sälja deras hem.

Att sedan sammanföra säljare och köpare och båda parter slutligen är supernöjda gör mitt jobb till det bästa jobbet!

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Över 20 års erfarenhet av att hjälpa människor i en av deras livs största affärer och samma långa erfarenhet av områden runt om i hela Falkenbergs kommun gör att min kunskap gör väger som ett tungt val när du väljer din mäklare. Under dessa år har jag hjälp över 1000 säljare och köpare och fått gott beröm för mitt arbete.

Hur ser din drömbostad ut?
Jag tycker personligen mycket om det äldre, lite enklare och charmiga huset, kanske en riktigt fin rödmålad Hallandslänga med vasstak, stengärdsgård och ett härligt landskap utanför tomtgränsen? Kan dock även tänka mig ett helt nybyggt & supermodernt hus så jag är kluven! Läs mer

Läs vad 60 Läs vad Ola Claesson

• Ulla P
    Ulla P sålde sitt hus med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

Valencia
    Vi har sålt vårt föräldrahem - en 50-tals villa med ganska stor trädgård. Huset är efter alla år (en ägare) välanvänt, dvs ganska slitet och inte så mycket genomförda förbättringar de senaste åren.
    Huset byggdes av vår far, alltså blandade känslor inför försäljningen.
    Mäklaren har ett trevligt sätt, lyhörd och upplevs som kunnig.
    Återkopplade ofta statusen under budgivningen och var noga med att han lämnat samma uppgifter till mig som till min bror - och oftast lätt att komma i kontakt med.
    Utgångspriset valdes av oss efter den värdering mäklaren uppgett.
    Vi önskade att få huset sålt med tanke på rådande samhällshälsa!
    Vi fick mycket bra hjälp med tips i samband med besök i fastigheten av en mäklarkollega hur vi kan "Styla" huset före fotografering och visning!
    Sammanfattningsvis: Jag upplever att Mäklaren utfört sitt uppdrag på ett mycket bra sätt!
    Snabbt ordnat med möte mellan säljare och köpare.
    Ett aber är att det blev en nervös upplevelse för mig mot slutet då två budgivare återstod och budade mot varandra och i och med det trissade upp priset. Det är väl i och för sig deras val.... Läs mer
    2020-07-03 Ola C svarar Ulla P
    Tack Ulla för din rekommendation, kul att något ungt par verkligen gillade det er pappa byggt upp!
  • Magdalena L sålde sin lägenhet med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

Vindilen
    Vi sålde en lägenhet och Ola hjälpte oss på ett proffsigt och smidigt sätt. Läs mer
    2020-07-02 Ola C svarar Magdalena L
    Tack för din rekommendation Magdalena!
  • Sven-erik L sålde sitt hus med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

Valencia
    Sålt ett äldre hus i Falkenberg. Engagerad och seriös i sitt arbete under hela processen mot mig som säljare. Ola "handplockades" som mäklare och levde upp till alla mina förväntningar. Ola är mitt förstahandsval om jag återigen skulle vilja sälja ett hus. Läs mer
    2020-07-02 Ola C svarar Sven-erik L
    Tack för de fina orden, värmer gott i en mäklares hjärta!
  • Ludvig J köpte sin lägenhet med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2020-06-16

2:a
    Arvidstorp
    Jag hade god kontakt med Ola under hela affärstiden! är jättenöjd med hans bemötande! Läs mer
    2020-06-16 Ola C svarar Ludvig J
    Härligt att du blev nöjd! Lägenheten blir säkert super när du är klar!
  • Britt B köpte sin lägenhet med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2020-06-08

Falkenberg
    Håller på och köper
    Allt jättebra
    Bygget snart färdigt så vi har träffats några gånger under tiden och det är ju trevligt . Läs mer
    2020-06-08 Ola C svarar Britt B
    Kul att få önska dig välkommen till Bacchus snart Britt!
  • Fredrik N köpte sin lägenhet med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2020-06-06

Falkenberg
    vi har köpt en dröm lägenhet vid havet,vi fick ett bra intryck från ola från första början
    tycker han levt upp till våra förväntningar hitintills
    inflyttning avslut affär sker ve 28 Läs mer
    2020-06-06 Ola C svarar Fredrik N
    Fantastiskt att få bo så nära havet, grattis!
  • Inga-britt B köpte sin lägenhet med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2020-06-02

Vindilen
    Köpt lägenhet
    Proffsigt och trevligt bemötande
    Enkel och smidig kontakt
    Rekommenderar gärna Läs mer
    2020-06-02 Ola C svarar Inga-britt B
    Tack Inga-Britt för dina fina ord och rekommendationer!
  • Mikael A sålde sitt hus med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2020-05-20

Fajans
    Sålt en villa. Bra bemötande av mäklaren som var mycket professionell. Bra guidning genom varje steg. Kan varmt rekommendera! Läs mer
    2020-05-20 Ola C svarar Mikael A
    Tack för era rekommendationer Mikael! Önskar nu er lycka till med letandet efter nya bostaden!
  • Sven M sålde sin stuga med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2020-05-04

Ugglarp
    Vi har sålt vårt fritidshus. Ola har på ett kunnigt och noggrant sätt hjälpt till med denna affär. Löpande har alla stegen i en affär av detta slag kommunicerats på ett snabbt och på ett mycket bra sätt. Förhoppningarna om att få en problemfri och lyckad försäljning av vårt hus har infriats till fullo. Läs mer
    2020-05-04 Ola C svarar Sven M
    Tackar för dina fina vitsord Sven! Det var ett nöje att hjälpa er med försäljningen!
  • Marianne A sålde sin bostad med hjälp av Ola Claesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2020-03-24

2:a
    Nyby Gärde
    Professionellt, vänligt och hjälpsamt bemötande, vi har bara lovord om Ola! Läs mer
    2020-03-24 Ola C svarar Marianne A
    Tack för dina lovord, det känns bra att ni är nöjda!

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

Mikael Bjering