Olle Bergsten
Registrerad mäklare sedan 2019
Aktiv på Reco.se sedan 2019
2019-02 - 2020-01
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det bästa med att jobba som mäklare är att det faller mig naturligt att göra det jobb som andra kanske upplever som ett ”måste göra”. Jag har förstått att jag har varit en mäklare i mitt sinne och mina handlingar innan jag utbildade mig. Detta är så roligt och givande att det mer känns som en personutveckling från den person jag var när jag började jobba.
Att bemöta människor i olika livssituationer och få ett oerhört stort förtroende från dom gör att varje enskild affär känns mer en stolthet man bär runt på. Visst har man hittat rätt om man känner att jobbet är en naturlig del av en själv? Ja.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Det viktigaste är att du väljer mig för att du vill. Jag funkar inte så att jag säljer mig själv och säger att jag är ditt självklara val – det viktigaste är att du har ett förtroende för mig och litar på att jag gör mitt yttersta för att göra så din försäljning blir så bra som möjligt. Jag brinner för det jag gör och jämför mig inte med någon annan.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Som mäklare och i yrket är jag framåt, ärlig och har nära till skratt i många situationer. Är jag inte rak och framåt som ett stöd och rådgivare misslyckas jag med att leda dig genom affären. Är jag inte ärlig så riskerar jag att du inte kommer ge mig chansen en gång till och jag kommer inte kunna sova gott om natten. Långsiktiga kundrelationer är A-O. Nära till skratt har jag för att jag gillar människors historier och vad är livet utan skratt? Läs mer

Läs vad 42 Läs vad Olle Bergsten

• Jeff H sålde sin lägenhet med hjälp av Olle Bergsten en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2020-02-12

Tröinge Ängar
    Utmärkt utfört jobb. Snabb och tydlig i kommunikationen. Besvarade alla frågor som uppstod under försäljningen av Bostadsrätten exemplariskt. Läs mer
    2020-02-12 Olle B svarar Jeff H
    Tack för orden och din Reco Jeff! Vill också tacka för förtroendet gentemot mig och Svensk Fastighetsförmedling!
    Det har varit en smidig resa och vår kommunikation har funkat felfritt genom hela affären!
    Vi hörs & ses snart igen
    Ta hand om dig!
  • Anita E
    Anita E köpte sitt hus med hjälp av Olle Bergsten en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2020-02-08

Skogstorp
    Köpt en äldre villa.

Glad ,trevlig , hjälpsam när man frågade om huset.
    Positiv och trevlig även när det blev oklarheter med bankkontakter, vilka löste sej bra Läs mer
    Ola C gillar detta
  • Leif S sålde sitt hus med hjälp av Olle Bergsten en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2020-02-08

Skogstorp
    Vi sålde vår villa.
    Olle kan vi verkligen rekommendera!
    Ulla o Leif Läs mer
    2020-02-08 Olle B svarar Leif S
    Tack för rekommendationen Leif!
    Jag vill tacka er för förtroendet gentemot mig och Svensk Fastighetsförmedling!
    Det har varit kul att få hjälpa till med er försäljning.
    Vi syns & hörs snart igen, ta hand om er tills vidare!
  • Christina F köpte sin lägenhet med hjälp av Olle Bergsten en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2020-02-07

Tröinge Ängar
    Har köpt en lägenhet. Olle svarade snabbt på mina meddelanden, var tillmötesgående och engagerad i kontakten med mig.

Olle var en (troligtvis) ganska ung mäklare, men han ingav förtroende och verkade kunna reda ut eventuella problem på vägen. Jag fick ett genomgående gott intryck. Läs mer
    2020-02-08 Olle B svarar Christina F
    Tack för din Reco & dina ord Christina!
    Härligt att jag ingav förtroende och att du fick ett bra intryck (jag fyller 30 år i år - så relativt ung förmodar jag).
    Vi hörs & ses snart igen, ta hand om dig tills vidare!
  • HANS UNO K skrev om Olle Bergsten en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2020-02-01

Vänlig och hjälp sam gjorde ett bra jobb med försäljningen. Läs mer
    2020-02-01 Olle B svarar HANS UNO K
    Hej Hans!
    Tack för orden! Det har både varit kul och lärorikt att hjälpa till!
    Jag är säker på att vi springer på varandra igen.
    Ta hand om dig tills vidare!
  • Marcus A sålde sitt hus med hjälp av Olle Bergsten en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2019-12-12

Ätrafors
    Villa med stor tomt och ladugård.

Vi är väldigt nöjda med Olle, han har skött allt exemplariskt.
    Vi har känt oss väl omhändertagna genom hela processen och de vi pratat med som var på visning var mycket nöjda. Läs mer
    2019-12-12 Olle B svarar Marcus A
    Tack så mycket för din Reco Marcus! Vad härligt att höra att ni känner er omhändertagna - det betyder mycket!
    Kul att de på visningen också kände sig nöjda. Tack för ett gott samarbete.

Vi hörs & ses snart igen!
  • ANDERS Å
    ANDERS Å skrev om Olle Bergsten en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2019-11-26

Sålde min lägenhet och kan verkligen rekommendera Olle Bergsten. Alltid glad, positiv och bra kommunikation. Läs mer
    2019-11-27 Olle B svarar ANDERS Å
    Tack för din rekommendation och ditt förtroende gentemot mig och Svensk Fastighetsförmedling! Kan bara säga detsamma om dig.
    Önskar er stort lycka till med ert nya boende!
    Vi hörs och syns snart igen!
  • Sam J
    Sam J skrev om Olle Bergsten en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2019-11-12

Vi är riktigt nöjda med vårt husköp! Smidig affär med ett vänligt bemötande och en stor vilja att lösa uppkommande problem så att alla parter blir så nöjda som möjligt. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-11-13 Olle B svarar Sam J
    Stort tack för rekommendationen och orden Sam!
    Ska bli oerhört kul att följa upp och se hur ni har det längre fram.
    Tack själva för er smidiga inställning och stort lycka till med huset!

Vi hörs & ses snart igen!
    Ola C, Sam J gillar detta
  • Ola A
    Ola A skrev om Olle Bergsten en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2019-11-11

Fick mycket bra hjälp med min husförsäljning av en ambitiös och förtroendeingivande mäklare. Snabb och smidig affär. Det var bara att luta sig tillbaka och slappna av. Toppbetyg! Läs mer
    2019-11-11 Olle B svarar Ola A
    Tack för orden och förtroendet gentemot mig och Svensk Fastighetsförmedling!
    Kul att du känner dig nöjd! Vårt samarbete har byggt på förtroende så jag säger detsamma!
    Önskar dig stort lycka till med ditt nya boende, vi hörs och ses snart igen!
    Allt gott!
    Ola C gillar detta
  • Mia J köpte sitt hus med hjälp av Olle Bergsten en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

2019-11-10

Ätrafors
    Jag köpte en villa på landsbygden med stor tomt, en lada och ett uthus.
    Vi fick mycket bra bemötande rakt igenom hela processen. Olle var mycket professionell, noggrann och serviceinriktad.
    Vi förväntade oss att få svar på våra frågor och att behandlas med respekt och seriositet. Vi förväntade oss också en öppen budgivning och att få undersöka fastigheten noggrant. Mäklaren levde upp till alla förväntningarna.
    Svensk fastighetsförmedling och mäklaren, Olle Bergsten, har skött sig mycket bra i den här affären. Jag antar att det kommer att fortsätta så ända till tillträdesdagen. Läs mer
    2019-11-10 Olle B svarar Mia J
    Stort Tack för de fina orden! Det har varit kul att få hjälpa er genom hela affären.
    Det ska bli mycket spännande att åka förbi i framtiden för att se hur det ser ut!
    Ta hand om er så ses vi snart igen!

Andra mäklare hos Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

Mikael Bjering