Olle Bergsten är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

Olle Bergsten har varit registrerad mäklare sedan 2019-01. Olle Bergsten har varit aktiv på Reco.se sedan 2019-02 och har fått 178 omdömen med ett betyg på 4.9. Olle Bergsten har haft 33 försäljningar sen 2021-08 och har tillfrågat 100% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det bästa med att jobba som mäklare är att det faller mig naturligt att göra det jobb som andra kanske upplever som ett ”måste göra”. Jag har förstått att jag har varit en mäklare i mitt sinne och mina handlingar innan jag utbildade mig. Detta är så roligt och givande att det mer känns som en personutveckling från den person jag var när jag började jobba.
Att bemöta människor i olika livssituationer och få ett oerhört stort förtroende från dom gör att varje enskild affär känns mer en stolthet man bär runt på. Visst har man hittat rätt om man känner att jobbet är en naturlig del av en själv? Ja.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Det viktigaste är att du väljer mig för att du vill. Jag funkar inte så att jag säljer mig själv och säger att jag är ditt självklara val – det viktigaste är att du har ett förtroende för mig och litar på att jag gör mitt yttersta för att göra så din försäljning blir så bra som möjligt. Jag brinner för det jag gör och jämför mig inte med någon annan.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Som mäklare och i yrket är jag framåt, ärlig och har nära till skratt i många situationer. Är jag inte rak och framåt som ett stöd och rådgivare misslyckas jag med att leda dig genom affären. Är jag inte ärlig så riskerar jag att du inte kommer ge mig chansen en gång till och jag kommer inte kunna sova gott om natten. Långsiktiga kundrelationer är A-O. Nära till skratt har jag för att jag gillar människors historier och vad är livet utan skratt?

Försäljningar 2021-08 - 2022-07

Läs vad 178 Läs vad Olle Bergsten

• 2022-06-23 Spontant omdöme
    Vi kan verkligen rekommendera Olle! Han har en fin balans i sitt sätt att möta kunderna. Han är proffsig, trevlig och pedagogisk.
    Han lotsar kunden tryggt och noggrant genom hela processen.
    TACK Gill! Balansen är det roligaste - både omväxlande och viktigt anser jag. Känns så kul att du är nöjd med mitt arbete. Jag vill passa på att tacka dig för ett mycket trevligt bemötande och ett riktigt gott samarbete likväl. Hoppas verkligen vi springer på varandra i Falkenberg framöver.
    Vi hörs & ses snart igen! Ha en fin sommar så länge.
    Olle Bergsten
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Olle Bergsten en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
    • Glommen
    2022-06-23 Verifierad kund
    Vi har fått ett fint och proffesionellt bemötande. Vid första mötet fick vi en bra överblick och allt eftersom har vi fått ovärderlig hjälp. Vi har känt oss trygga att allt som behöver göras har blivit gjort. Lugna och metodiska möten och mycket återkoppling.
    Hej Kristina! Vad glad jag blir när jag läser dina ord. Känns verkligen som vi klickat och fått till ett riktigt bra samarbete. Det känns jätteroligt att ni känt er trygga genom mitt arbete, det bekräftar att lyckas jobba enligt vår vision här på Svensk Fastighetsförmedling. Stort tack för ert förtroende!
    Olle Bergsten
  • sålde sitt hus med hjälp av Olle Bergsten en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
    • Olofsbo
    2022-06-22 Verifierad kund
    Vi kan verkligen rekommendera Olle. Proffsigt, personligt, noggrant och smidigt hela vägen. Han lyssnade in våra önskemål och guidade oss på ett bra sätt under affärens gång.
    Oh! Vad glad jag blir Mattias. Tycker vi har kommit otroligt bra överens sen första gången vi sågs vid Ankarevägen. Sen var jag ju lite nervös när du själv jobbar med marknadsföring, men det gick ju bra även den biten. Tack för ert förtroende och att du tog dig tid att bedöma mitt arbete. Vi hörs & ses snart igen! Olle Bergsten
    • Vindilen
    2022-06-17 Verifierad kund
    Med ett riktigt proffsigt och seriöst arbete så kände jag mig trygg hela tiden under försäljning. Tillgänglig och hjälpsam vid alla mina tankar och funderingar. Kan varmt rekommendera Olle Bergsten om du går i sälj/köp tankarna!
    Hej Oscar! Wow vilken start detta blev på veckan. Stort tack för dina ord och framförallt ditt förtroende.
    Vårt samarbete har både varit avslappnat, seriöst och transparent så från mitt håll har det varit superhärligt att få jobba med dig. Fantastiskt kul att ta steget från lägenhet till villa, önskar dig lycka till.
    • Fajans
    2022-06-14 Verifierad kund
    Vi har fått ett gott bemötande och haft ett gott samarbete kring försäljningen av vår villa. Olle har varit lätt att nå vid frågor och funderingar och varit snabb på att svara.
    Hej! Stort tack för er Reco! Känns jättekul att läsa att ni är nöjda med mitt arbete. Det har varit kul att få chansen att hjälpa er vid försäljningen. Nu ser vi fram emot nästa boende! Då tar vi en skvätt konjak till kaffet tillsammans, vi hörs & ses snart igen! Olle Bergsten
  • köpte sitt hus med hjälp av Olle Bergsten en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
    • Fajans
    2022-06-11 Verifierad kund
    Trevligt bemötande och hjälpsam.
    Hej Kicki! Stort tack för din Reco. Känns jätteroligt att få ta del av ert steg till villa-livet! Ni får alltid höra av er kring frågor eller funderingar. Vi hörs och ses snart igen! Olle Bergsten
    • Ringsegård
    2022-06-10 Verifierad kund
    Vi har en bra upplevelse och Olle hanterade försäljningen på ett bra sätt
    Hej Peter! Tack för din Reco och vad härligt att höra! Känns jättekul att få hjälpa er hitta vad ni sökte.
    Tack för ett bra bemötande från er likväl!
    Allt gott!
    Olle Bergsten
  • sålde sin stuga med hjälp av Olle Bergsten en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
    2022-05-30 Verifierad kund
    Trevligt och förtroendeingivande bemötande redan från början som han förvaltade under hela försäljningsprocessen.
    Fantastiskt kul att få förtroendet av er och ni känner att jag förvaltade detta på ett bra sätt.
    Stort tack till er också för ett fint samarbete.
    Olle Bergsten
  • köpte sin stuga med hjälp av Olle Bergsten en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
    2022-05-30 Verifierad kund
    Jag har blivit mycket väl bemött hela vägen av Olle.
    Jag hade inga särskilda förväntningar mer än att få bli professionellt bemött och det har jag verkligen blivt. Tät och bra kommunikation trots att Olle hade både sjukledighet och studiedag. Det påverkade inte alls för mig.

Jag kan inte säga annat än att jag tycker att det har varit en fröjd att få ha Olle som kapten för den här processen. Utmärkt trevligt och tryggt.
    Hej & stort tack för din Reco Åsa! Vad skönt att du känt dig trygg och professionellt bemött genom resan.
    Tät kontakt är såklart viktigt vid dessa stora affärer så det glädje mig att du nämner det. Det känns så roligt från mitt håll att jag fick vara en del av din resa och hjälpa dig hitta en egen plats. Vi hörs och ses snart.
    /Kapten-Olle
    2022-05-30 Verifierad kund
    Trots att Olle inte har så lång erfarenhet som mäklare så arbetade han målmedvetet och med självsäkerhet hela tiden.
    I början var intresset för vårt objekt ganska svalt, men Olle var hela tiden övertygad att vi skulle den rätta köparen!
    Han fick rätt. Därefter döpte jag om honom till Falkenbergs mäklarkung.
    Hej Magnus! Att arbeta för nöjda kunder är ett mål såklart. Tack för förtroendet och att ni ändå gick vidare med mig, trots mina få år som mäklare. Tycker själv att vårt samarbete fungerat riktigt bra med transparent dialog och en tydlig förväntan från er sida. Jag har mycket kvar att lära så jag kan gå med på Falkenbergs mäklarprins i nuläget! Vi hörs & ses snart igen! Olle Bergsten