Olle Bergsten

Olle Bergsten

Olle Bergsten är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg

Olle Bergsten har varit registrerad mäklare sedan 2019-01. Olle Bergsten har varit aktiv på Reco.se sedan 2019-02 och har fått 239 omdömen med ett betyg på 4.9. Olle Bergsten har haft 23 försäljningar sen 2023-04 och har tillfrågat 100% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det bästa med att jobba som mäklare är att det faller mig naturligt att göra det jobb som andra kanske upplever som ett ”måste göra”. Jag har förstått att jag har varit en mäklare i mitt sinne och mina handlingar innan jag utbildade mig. Detta är så roligt och givande att det mer känns som en personutveckling från den person jag var när jag började jobba.
Att bemöta människor i olika livssituationer och få ett oerhört stort förtroende från dom gör att varje enskild affär känns mer en stolthet man bär runt på. Visst har man hittat rätt om man känner att jobbet är en naturlig del av en själv? Ja.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
Det viktigaste är att du väljer mig för att du vill. Jag funkar inte så att jag säljer mig själv och säger att jag är ditt självklara val – det viktigaste är att du har ett förtroende för mig och litar på att jag gör mitt yttersta för att göra så din försäljning blir så bra som möjligt. Jag brinner för det jag gör och jämför mig inte med någon annan.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Som mäklare och i yrket är jag framåt, ärlig och har nära till skratt i många situationer. Är jag inte rak och framåt som ett stöd och rådgivare misslyckas jag med att leda dig genom affären. Är jag inte ärlig så riskerar jag att du inte kommer ge mig chansen en gång till och jag kommer inte kunna sova gott om natten. Långsiktiga kundrelationer är A-O. Nära till skratt har jag för att jag gillar människors historier och vad är livet utan skratt?

239 omdömen om Olle Bergsten

Sedan starten hos Reco 2019
Jacob P
Köpte sin lägenhet med hjälp av Olle Bergsten en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
Centrum

Vänlig, hjälpfull och skämtsam.

Svar från Olle Bergsten

Hejsan Jacob! Stort tack för din Reco. Superkul att få hjälpa dig flytta till din första lägenhet. Känns som att den passar dig som handen i handsken. Vi hörs och ses snart!

Emma D
Sålde sitt hus med hjälp av Olle Bergsten en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
Skrea

Olle är en riktigt bra mäklare om inger förtroende och kunskap, är pålitlig och en härlig person. Han är en engagerad mäklare som höll oss informerade varje vecka om hur det går med vår försäljning. En stöttepelare igenom hela processen och han får jobbet gjort! Skall vi sälja igenom så är Olle vårt självklara val!

Svar från Olle Bergsten

Hejsan Emma! Stort tack för din/er Reco. Känns jätteroligt att fått hjälpa er vid två försäljningar och bli vald två gånger om. Tycker att vi fått en jättefin kontakt och hoppas verkligen vi springer på varandra framöver. Jag önskar er båda stort lycka till med allt. Jag är supernöjd med att ha er som kunder. Vi hörs snart igen!

Anna J
Skrea Strand

Känner att vi blivit väldigt bra bemötta och fått all hjälp vi har behövt .

Svar från Olle Bergsten

Hej Anna! Stort tack för din Reco och dina fina ord. Vad kul att läsa att ni känner er omhändertagna. Tack själv för ett mycket trevligt bemötande. Vi hörs & ses snart igen!

Sanna J
Köpte sitt hus med hjälp av Olle Bergsten en del av Svensk Fastighetsförmedling Falkenberg
Skrea Strand

Fantastiskt bemötande från början till slut. Otroligt kunnig, hade alltid svar på våra frågor och var väldigt lättillgänglig och tillmötesgående. Kan varmt rekommendera Olle som mäklare!

Svar från Olle Bergsten

Hej Sanna! Jag kan ju bara säga tillbaka-kaka. Superhärligt att få hjälpa er hitta ert framtida boende. Stort tack för ert trevligt och positiva bemötande! Vi hörs & ses snart igen!

Alexander J
Skrea Strand

Olle var världsklass! Han höll oss uppdaterade under hela vägen. Han var både väldigt trevlig och väldigt kunnig. Riktigt bra bemötande och alltid tillgänglig när man hade några frågor. Kunde inte be om en bättre mäklare!

Svar från Olle Bergsten

Hej Alexander! WOW vad glad jag blir. Världsklass känns ju toppen. Det blir självklart att man håller ett tät kontakt när man får ert bemötande, det har varit jättebra hela vägen! Du får gärna nämna mitt namn under live-sändning längre fram. Håller tummarna för det! Vi hörs & ses snart igen!

Rolf Åke Anders N
Skrea Strand

Bra bemötande, sakkunig, bra info hela tiden. Bara positivt

Svar från Olle Bergsten

Hej Anders! Stort tack. Har samma sak att säga om dig. Aningen svår att få tag i då du verkar gymma rätt mycket, men annars alltid tillgänglig. Också bra att vi kunde lösa en del viktiga men också vissa mindre viktiga frågor längst med försäljningen. Har både varit ett roligt men effektivt samarbete oss mellan. Vi hörs & ses snart igen!

Tommi N
Skrea Strand

det har fungerat bra inga problem lätt att komunicera med tydlig i sitt handlande

Svar från Olle Bergsten

Hej Tommi! Stort tack för dina ord och din Reco. Trots att vi inte varit i mest kontakt gällande försäljningen uppskattar jag våra dialog jättemycket, rak och tydlig! Vi hörs och ses lite längre fram!

Anette N
Falkenberg

en trevlig mäklare och brinner för sitt jobb

Svar från Olle Bergsten

Hejsan Anette! Stort tack för din Reco och dina ord! Självklart brinner jag för jobbet, otroligt kul att få hjälpa er både köpa och sälja! Vi hörs och ses snart igen!

Carina W
Falkenberg

Tillmötegående bemötande och serviceminded med bra flexibilitet.

Svar från Olle Bergsten

Hejsan Niclas! Nu står det att Carina som skickat med antar att det är du som skrivit. Stort tack för din Reco. Flexibiliteten var där från båda håll skulle jag säga. Vi hörs och ses snart!

Carina W
Falkenberg

Kunnig, saklig och trevlig att ha att göra med. Vi är nöjda.

Svar från Olle Bergsten

Hejsan Carina! Stort tack för din Reco. Vad kan jag säga - vilket jäkla upplevelse och resa vi haft! Riktigt häftigt. Tack för ert otroligt trevliga bemötande och humör. Vi hörs snart igen och ses till påsk!