Sara Kjellgren är mäklare på Svensk Fastighetsförmedling Haninge

Sara Kjellgren har varit registrerad mäklare sedan 2012-01. Sara Kjellgren har varit aktiv på Reco.se sedan 2019-08 och har fått 102 omdömen med ett betyg på 4.7. Sara Kjellgren har haft 48 försäljningar sen 2021-08 och har tillfrågat 100% av sina kunder efter omdömen.

Försäljningar 2021-08 - 2022-07

Läs vad 102 Läs vad Sara Kjellgren

• 2022-07-13 Spontant omdöme
    Alltid lika trevlig, tillmötesgående och påläst om läge och marknad. Vi har fått hjälp att värdera vårt hus efter renovering för att kunna förhandla med bank om ränteläget.
  • sålde sin stuga med hjälp av Sara Kjellgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Haninge
    • Gålö
    2022-06-27 Verifierad kund
    Ett bra bemötande.
    Lite högre förväntningar på budgivningen skulle komma igång.
    På plats satt ingen skylt att huset var till salu.
    Grannar förstod inte att huset var till salu, dom hade bekanta som var intresserade. Följer inte hemnet hela tiden.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Sara Kjellgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Haninge
    2022-06-19 Verifierad kund
    Blev bemötta bra med en tidigare visning vilket gjorde att vi hittade det vi sökte.

Varför det inte blir högsta betyg är för att jag alltid tycker det är svårt att helt lita på mäklare just för att lönen beror på vad bostad säljs för. Så känns som jag aldrig helt kan veta om man säger sanning eller om vissa saker pushas lite för att höja efterfrågan och slutpris.
  • sålde sitt hus med hjälp av Sara Kjellgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Haninge
    2022-06-17 Verifierad kund
    Sara sålde vår bostad snabbt, utan krångel och till rätt köpare - vilket var vårt önskemål och behov vid det aktuella tillfället. Utmärkt.
    • Handen
    2022-06-14 Verifierad kund
    Då jag varken träffat eller pratat med Sara Kjellgren så har jag faktiskt inget svar att ge annat än att min bror, som har haft kontakt med henne, verkar nöjd.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Sara Kjellgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Haninge
    2022-06-08 Verifierad kund
    Trevlig, effektiv och lösningsorienterad!
    • Farsta
    2022-06-06 Verifierad kund
    Utmärkt, höll tät kontakt om uppdatering av affären.
  • 2022-06-01 Spontant omdöme
    Vi tog kontakt med Sara för en värdering och en första mäklarkontakt på vår villa, hon gav ett professionellt, påläst och engagerat intryck och vi fick en väldigt bra kontakt. att hon sen är supertrevlig gör inte saken sämre. Vi kommer garanterat ta kontakt med henne vid andra bostadsaffärer.
  • Mehdi F
    skrev om Sara Kjellgren en del av Svensk Fastighetsförmedling Haninge
    2022-05-17 Verifierad kundrelation
    ❌ Dålig annonsering. (Använde sig av en 2 års gammal annons då huset var inte klar för försäljning. Inga pris på annonsen och dessutom bara i sina hemsida)
    ❌ Dålig värdering. (Värderade en miljon under det pris jag har redan aktiv köpare på).
    ❌ Dåliga bilder på huset. (Använde sitt mobila kamera i stället att anlita en professional team. Och några äldre bilder).
    ❌ Dålig kommunikation.
    ❌ Dålig försäljningstaktik. (I princip hon gjorde ingenting alls förutom att bara vänta att någon ringa och fråga om just detta hus).
    ❌ Arvode 3.9.

Är totalt missnöjd med hennes insats och väntar bara att hennes avtal går ut för att byta mäklare. Kan knappt rekommendera henne och ger en av fem poäng till henne.
    Hej Mehdi,

jag tycker det är tråkigt att läsa ditt omdöme och delar inte din bild av vad som har skett.

När vi värderar en bostad har vi som utgångspunkt får en mängd olika faktorer såsom geografiskt läge, bostadens skick (invändigt/utvändigt) samt vad som är renoverat eller kan behöva renoveras. Vi gör en analys av motsvarande eller liknande fastigheter som sålts i givet geografiskt område och därmed kunna presentera en rimlig värdering.

Vi värderade din tomt/bostad till 2 miljoner, som du även fick ett bud på men valde att tacka nej till.

Jag informerade dig också om fördelarna och kostnaderna för att annonsera på Hemnet, detta tackade du dessvärre nej till.
    Jag tycker att vi har haft en bra dialog under hela processen.

Tråkigt att jag inte uppfyllde dina förväntningar men önskar dig all lycka med försäljningen av din tomt/bostad.
    Mvh Sara
    • Gålö
    2022-05-16 Verifierad kund
    Hög servicenivå o alltid nåbar.