Sanna Pickelner
Registrerad mäklare sedan 2015-05-11
Aktiv på Reco.se sedan 2019-02-20
2019-08 - 2020-07
Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det jag tycker är roligast med mitt arbete som mäklare är mötet med alla olika sorters människor och att jag dessutom får vara delaktig i en av deras livs största affärer. Jag älskar även att mitt yrke är så omväxlande, det händer nya saker hela tiden och jag känner hela tiden att jag har möjlighet till att växa och utvecklas i min roll som mäklare.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
För att jag är en person som alltid gör allt till 100 procent. Jag lämnar ingenting åt slumpen och dessutom har jag nu varit den mäklaren som flera år på rad varit mest anlitad i området. Det ger mig möjligheten till att varje vecka vara ute och träffa massor av köpsugna spekulanter och den fördelen som det medför för dig som säljare är såklart optimal. Jag blir ofta kontaktad från spekulanter som vill köpa i området som ser att jag säljer mycket här. En mäklares kontaktnät och hur man arbetar med det skulle jag säga är det största skillnaden mellan oss.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag är jordnära och ärlig. En glad person som hela tiden har tänket att jag både är en ”sälj och köpmäklare”. Jag jobbar lika hårt för att hitta rätt bostad till de spekulanter jag träffar som att jag ser till att mina säljare gör bra affärer.

Vilket är ditt bästa mäklarminne?
Det var nog ändå att jag på mitt allra första intagsmöte fick en påskrift på plats. Jag gick ut och kände mig både nervös och förväntansfull men sedan när jag mötte min dåvarande säljare så kändes allt bara naturligt och bra. Hon ville anlita mig direkt och det gav mig mycket självförtroende. Kommer ihåg hur glad jag var när jag gick därifrån. (Blir fortfarande glad varje gång jag blir anlitad, men den första gången är alltid den första). Läs mer

Läs vad 102 Läs vad Sanna Pickelner

• Johan K sålde sin lägenhet med hjälp av Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov

2020-07-22

2:a
    Har både köpt och sålt lägenhet via Sanna som ger ett utmärkt och professionellt stöd vid båda situationerna. Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • Ida M sålde sin lägenhet med hjälp av Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov

2020-06-26

Hammarbyhöjden
    Jag har både köpt & sålt bostad med Sanna Pickelner.
    Enligt mig Stockholms bästa mäklare då hon både är lyhört, trevlig på alla sätt, enkel att ha och göra med samt gör sina förväntningar uppfyllda. Läs mer
  • Ellinor B
    Ellinor B sålde sin lägenhet med hjälp av Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov

2020-06-25

Hammarbyhöjden
    Sanna hjälpte mig sälja min 2:a i Hammarbyhöjden. Har varit sjukt nöjd med henne från början till slut! Sanna utstrålar lugn och trygghet, har full koll på sitt jobb, alla steg i försäljningsprocessen. Har inte tvivlat en sekund på hennes driv och kompetenser. Hon säljer mest i Hammarbyhöjden och träffar mycket folk, är tillmötesgående, pedagogisk, tydlig och otroligt snabb på att svara på frågor och ta kontakt under processens gång. Har känt mig 100 % trygg och kan rekommendera Sanna till alla i området (Hammarbyhöjden/Björkhagen/Skärmarbrink/Blåsut) som ska sälja!
    Tack Sanna! Läs mer
  • Caroline W sålde sin lägenhet med hjälp av Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov

2020-06-12

3:a
    Så nöjd med Sanna. Proffsig och trevlig! Läs mer
  • Olof L köpte sin lägenhet med hjälp av Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov

2020-06-11

Blåsut/Johanneshov
    Vi köpte en lägenhet av Sanna i Blåsut. Hon svarade på alla frågor vi hade, var snabb på att svara och kändes väldigt professionell. Det goda intrycket gjorde även att vi valde henne till vår försäljning. Läs mer
  • Marcello G sålde sin lägenhet med hjälp av Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov

2020-06-07

Blåsut/Johanneshov
    We sold a 120 sqm flat in a down market after 4 years, and my wife and I were ready to take the hit. Thanks to Sanna strategy, attitude and professionalism, we sold it at a profit. I’m very happy with the result, well done! Läs mer
  • Chatrin G sålde sin lägenhet med hjälp av Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov

2020-06-05

Blåsut/Johanneshov
    Vi kontaktade Sanna då vi funderade på att sälja vår lägenhet, hon pratade igenom nuvarande läget (Covid-19) på ett väldigt bra sätt med realistiska förväntningar. Hon lyckades däremot sälja våra lägenhet högt över de förväntningarna vilket var en extra bonus.
    Vi kan varmt rekommendera Sanna, hon är professionell, genom trevlig och hittar rätt köpare till er lägenhet eller hus oavsett hur läget ser ut. Läs mer
  • Ulla B sålde sin lägenhet med hjälp av Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov

2020-05-07

Hammarbyhöjden
    Snabb försäljning av min lägenhet, precis det jag ville och ännu bättre ett avtal om efterlämnade saker.
    Mer än jag förväntade mig i dessa coronatider.
    Har bara positivt att säga om Sanna. Läs mer
  • Jonas L sålde sin lägenhet med hjälp av Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov

2020-04-24

Hammarbyhöjden
    Sålde min 2:a i Hammarbyhöjden med hjälp av Sanna. Fick ett gott bemötande och hade bra diskussioner kring affären, kan varmt rekommendera Sanna. Läs mer
    Sanna P gillar detta
  • Eva S köpte sin lägenhet med hjälp av Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov

2020-04-21

3:a
    Hammarbyhöjden
    Jag har köpt en bostadsrätt och har fått ett mycket bra bemötande.
    Sanna har varit mycket tydlig och alltid svarat på alla frågor högt som lågt.
    Hon ingav ett lugn och jag fick ett stort förtroende för henne Läs mer
    Sanna P gillar detta

Senaste försäljningarna