Sanna Pickelner

Sanna Pickelner

Sanna Pickelner är mäklare på Svenska Mäklarhuset Johanneshov

Sanna Pickelner har varit registrerad mäklare sedan 2015-05. Sanna Pickelner har varit aktiv på Reco.se sedan 2019-02 och har fått 329 omdömen med ett betyg på 4.9. Sanna Pickelner har haft 53 försäljningar sen 2023-03 och har tillfrågat 100% av sina kunder efter omdömen.

Vad är det bästa med att jobba som mäklare?
Det jag tycker är roligast med mitt arbete som mäklare är mötet med alla olika sorters människor och att jag dessutom får vara delaktig i en av deras livs största affärer. Jag älskar även att mitt yrke är så omväxlande, det händer nya saker hela tiden och jag känner hela tiden att jag har möjlighet till att växa och utvecklas i min roll som mäklare.

Varför ska jag välja dig när jag ska göra en bostadsaffär?
För att jag är en person som alltid gör allt till 100 procent. Jag lämnar ingenting åt slumpen och dessutom har jag nu varit den mäklaren som flera år på rad varit mest anlitad i området. Det ger mig möjligheten till att varje vecka vara ute och träffa massor av köpsugna spekulanter och den fördelen som det medför för dig som säljare är såklart optimal. Jag blir ofta kontaktad från spekulanter som vill köpa i området som ser att jag säljer mycket här. En mäklares kontaktnät och hur man arbetar med det skulle jag säga är det största skillnaden mellan oss.

Hur skulle du beskriva dig själv som mäklare?
Jag är jordnära och ärlig. En glad person som hela tiden har tänket att jag både är en ”sälj och köpmäklare”. Jag jobbar lika hårt för att hitta rätt bostad till de spekulanter jag träffar som att jag ser till att mina säljare gör bra affärer.

Vilket är ditt bästa mäklarminne?
Det var nog ändå att jag på mitt allra första intagsmöte fick en påskrift på plats. Jag gick ut och kände mig både nervös och förväntansfull men sedan när jag mötte min dåvarande säljare så kändes allt bara naturligt och bra. Hon ville anlita mig direkt och det gav mig mycket självförtroende. Kommer ihåg hur glad jag var när jag gick därifrån. (Blir fortfarande glad varje gång jag blir anlitad, men den första gången är alltid den första).

Försäljningar

2023-03 - 2024-02

329 omdömen om Sanna Pickelner

Sedan starten hos Reco 2019
Viktor J
Sålde sin lägenhet med hjälp av Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
Hammarbyhöjden, Johanneshov

I en stressig tid i livet var Sanna otroligt härlig att ha att göra med. Alltid tillgänglig, lugn och med fantastisk koll på en marknad som vi upplevde som totalt obegriplig. Vi hade möte med ett flertal mäklare innan försäljningsprocessen började, och Sanna var ett självklart val efter det. Otroligt proffsig och kändes mycket mer bekväm i det svåra marknadsläget som rådde när vi sålde. Hon var dessutom billigare än övriga och med en betydligt högre målbild vad vi skulle kunna sälja lägenheten för. Billigare, bättre och med överlägsen koll på området. Mer än så behöver egentligen inte sägas.

Niclas L
Hammarbyhöjden, Johanneshov

Väldigt bra bemötande. Tydlig och ärlig kommunikation. Kände att Sanna verkligen anpassade sig efter mig i samspel med sin expertis och lokalkännedom i området. Det kändes tryggt att ha henne som en trygg punkt kring försäljningen av min lägenhet. Kan rekommenderas starkt, och om det blir aktuellt i framtiden så kommer Sanna vara ett självklart val av mäklare igen.

Amita B
Köpte sin lägenhet med hjälp av Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
Hammarbyhöjden/Björkhagen

Personligt bemötande, proffsig och service minded. Allt funkade smidigt när vi köpte lägenhet av Sanna.

Robert L
Hammarbyhöjden, Johanneshov

Mycket proffsig och rutinerad.

Jakob L
Skärmarbrink / Hammarbyhöjden

Sanna gjorde ett mycket bra jobb, hon drev på och följde upp under hela processen. Hon var noga och följde upp när jag hade frågor eller behövde information.

Oskar L
Hammarbyhöjden

Sanna var proffsig igenom hela processen, nu har vi köpt vår första drömlägenhet!

Bengt L
Hammarbyhöjden, Johanneshov

Professionell, engagerad och målmedveten.

Sebastian V
Globen / Skärmarbrink

Är mycket nöjd med Sanna! Hon lyckades sälja lägenheten i en trög marknad, både snabbt och till ett bra pris. Hon har under hela säljprocessen vart både proffsig och supertrevlig. Rekomenderar henne starkt!

Johannes R
Hammarbyhöjden, Johanneshov

Sanna är toppen! Väldigt trevlig och proffsig, enkel att ha att göra med.

Peter J
Björkhagen/Hammarbyhöjden

Sanna är en bra mäklare som är noggrann och tydlig .rekommenderas !