Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Skarpnäck Hammarbyhöjden Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden

Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden

Finn Malmgrens plan 5-7, 121 38 Johanneshov — Visa karta

Tack vare sin ljusa färgsättning kallas Hammarbyhöjden ibland "Den Vita Staden". En kuperad stadsdel som känns ljus och öppen, både vad gäller bostäder och natur. Här bor du precis på gränsen till Stockholms innerstad med naturen utanför dörren.

Vi på Svensk Fastighetsförmedling var först med att öppna kontor här 2005 och sedan dess har vi förmedlat bostäder i nästan varje bostadsrättsförening här. Vi känner varje kvarter och har koll på både bostadsmarknadens prisläge och hur det är att bo i Hammarbyhöjden.

Välkommen in till oss med dina frågor om boende och bostad i Hammarbyhöjden!

Läs vad 223 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden

• Rasmus E
    Rasmus E skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Sanna gav intrycket av att också jobba för mig som köpare utöver säljaren. Hon var inte påträngande utan respekterade mina val. Det är något jag verkligen uppskattar hos en mäklare.
    2017-11-23 Sanna P svarar Rasmus E
    Hej Rasmus, tackar, det glädjer mig. Hoppas du kommer trivas kanon här i området =)
  • Josefine H
    Josefine H skrev om Mikael Bernhag en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Smart, snabb och klok. Det kändes mycket tryggt att sälja med Mikael. Verkligen på riktigt min varmaste rekommendationer.
  • Cecilia S
    Cecilia S skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Vi valde Sanna för hennes pigga och förtroende givande sätt, det var lätt att sammarbeta med Sanna och hon är en bra säljare.
    2017-11-23 Sanna P svarar Cecilia S
    Tack Cecilia, det var ett nöje att få samarbeta med er också :)
  • David N
    David N skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Sanna uppfyller alla mina förväntningar och har hanterat försäljningen klanderfritt. Hon har agerat proffesionell samtidigt som hon varit personlig genom hela affären.

Jag får ett otroligt strukturerat intryck och är helt säker på att inget skulle falla mellan stolarna. Dessutom har Sanna varit bra på att hålla mig uppdaterad med information som varit av intresse.

Är väldigt nöjd med min försäljning.
    2017-11-23 Sanna P svarar David N
    Tack David för de fina orden, är glad att du känner som du gör då det du beskriver alltid är mitt mål att lyckats uppnå i mina försäljningar. :)
  • Markus S
    Markus S skrev om Suzanne Frejvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Väldigt bra bemötande. Proffsig, trevlig och lyhörd.
    2017-11-02 Suzanne F svarar Markus S
    Det var roligt att höra :-) Hoppas att ni kommer att trivas i ert nya hus!
  • Joel S
    Joel S skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Bra mäklare, slutade ca 2% under ursprungliga värderingen, men läget är skakigt nu och jag vet att hon gjorde det bästa av en osäker marknad med ett avtagande intresse på visningar överlag. Hon lyckades pressa upp priset med ytterligare 8% från personen som vann budgivningen trots att han var ensam kvar, vilket är imponerande i sig.
    2017-11-23 Sanna P svarar Joel S
    Hej Joel, tack för din fina rekommendation och lycka till nu framöver =)
  • Matilda C
    Matilda C skrev om Mikael Bernhag en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Jag har bara positiva erfarenheter. Fick ett seriöst och proffsigt första intryck. Bra bemötande och bra service under hela förloppet.
  • Fredrika S
    Fredrika S skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Sanna var både proffsig och extremt mån om att jag som säljare kände mig trygg och välinformerad under hela processen. Jag kan varmt rekommendera Sanna!
    2017-11-23 Sanna P svarar Fredrika S
    Hej Fredrika, stort tack för dina fina ord. Var ett nöje att få samarbeta med dig :) lycka till med allt nu :)
  • Åsa H
    Åsa H skrev om Mikael Bernhag en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Mikael levde upp till förväntningarna jag hade. Hela försäljningen gick lätt och smidigt och jag är nöjd med bemötandet.
  • Charlotte F
    Charlotte F skrev om Mikael Bernhag en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Mikael svarade kompetent och ärligt på mina frågor. Han återkom snabbt med svar och gjorde processen snabb och smidig. Mikael var väldigt trevlig
  • Odd S
    Odd S skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Jag Tycker att jag fick ett bra bemötande , tycker dock att utropspriset på lägenheten var något lågt, då säljaren ej var villig att sälja lägenheten för det pris som budgivningen stannade på
    2017-11-23 Sanna P svarar Odd S
    Hej Odd, hoppas du kommer trivas kanon här i Hammarbyhöjden :) hör av dig vid frågor och funderingar.
  • Mathilda L
    Mathilda L skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Lugn och avslappnad, förklarade allt väl. Mycket nöjd!
    2017-10-02 Suzanne F svarar Mathilda L
    Hej! det gläder mig att du tycker vi ett bra jobb! Tack!
  • Shadé J
    Shadé J skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Sanna är proffsig och trevlig. En bra försäljare och trevlig person helt enkelt! Skulle lätt anlita henne igen!
    2017-09-13 Sanna P svarar Shadé J
    Stort tack för ett gott samarbete :) :)
  • Inger S
    Inger S skrev om Suzanne Frejvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Har fått ett mycket bra bemötande av Susanne. Hon har på allra bästa sätt levt upp till mina förväntningar. Jag kan verkligen rekommendera henne.
    2017-09-10 Suzanne F svarar Inger S
    Tack snälla Inger för de fina orden! Jag hoppas verkligen att du kommer att trivas i ditt nya boende i Björkarnas stad!
  • Organisationen B
    Organisationen B skrev om Suzanne Frejvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Smidigt och mycket trevligt. Rekommenderar Suzanne varmt
    2017-09-08 Suzanne F svarar Organisationen B
    Tack snälla! Det är alltid så proffsigt och trevligt att ha och göra med er!
  • Adrian H
    Adrian H skrev om Suzanne Frejvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Mycket trevlig och professionell!!
    2017-09-08 Suzanne F svarar Adrian H
    Vad härligt att höra! Tusen tack Adrian!
  • Matilda B
    Matilda B skrev om Suzanne Frejvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Helt ok bemötande på visningen. Dålig kommunikation därefter.
    2017-09-08 Suzanne F svarar Matilda B
    Hej! Det var tråkigt att höra men jag är glad att du tog dig tid att svara och ska naturligtvis ta detta åt mig. Hör gärna av dig om du vill fråga något. Jag finns på 08-556 811 61.
  • Scott B
    Scott B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Mycket duktig och skicklig mäklare. Gjorde ett mycket bra intryck och fick med sig oss som säljare väldigt bra. Seriös och alltid i tid. Lite svårt att förstå honom ibland då han pratar fort och lite otydligt.
    2017-09-12 Suzanne F svarar Scott B
    Det var roligt att höra att vi är skickliga och ger ett mycket bra intryck. Det ska vi fortsätta med :-) Tack för att du tog dig tid att svar!
  • Anton E
    Anton E skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Ett proffsigt och välkomnande bemötande. Sanna var alltid tillgänglig via antingen telefon, mejl eller på plats på kontoret. Som helhet är jag helt klart nöjd med Sanna som mäklare.
    2017-08-24 Sanna P svarar Anton E
    Tack så mycket och varmt välkommen till området =)
  • Stina V
    Stina V skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Väldigt bra bemötande. Jag fick svar på mina frågor och jag kände mig trygg och nöjd
    2017-09-12 Suzanne F svarar Stina V
    Oj vad roligt att höra! Trygghet och kundnöjdhet är några av våra ledord och att varje affär är en stor för våra kunder!
    TACK!!
  • Mattias K
    Mattias K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Väldigt professionell. Känner mig väldigt nöjd med hela processen från annons till försäljning. En mäklare som ger det lilla extra i alla aspekter.
    2017-08-23 Suzanne F svarar Mattias K
    Tack! Väldigt roligt att höra 😀
  • Ulrika E
    Ulrika E skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Proffsig, tillgänglig och lyhörd
    2017-08-24 Sanna P svarar Ulrika E
    Tack, det var otroligt roligt att få hjälpa dig med försäljningen av din superfina bostad =)
  • Johan E
    Johan E skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Vänlig, professionell och snabb.
    2017-08-24 Sanna P svarar Johan E
    Tack Johan och välkommen till området =)
  • Erik P
    Erik P skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    En mycket bra mäklare som verkligen har koll på marknaden och som skötte hela försäljningen på bästa möjliga sätt. Toppklass.
    2017-08-24 Sanna P svarar Erik P
    Åh vad snällt sagt =) Stort tack =)
  • Alexander D
    Alexander D skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Sanna is highly professional and experienced broker. It was a great pleasure to work with her. If I need to buy or sell my property, I will definitely contact with her
    2017-08-24 Sanna P svarar Alexander D
    Thank you very much Alexander =)
  • Helen D
    Helen D skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Sanna hjälpte mig att göra en affär jag blev mycket nöjd med när jag sålde min lägenhet. Hon var professionell, lugn och trygg genom hela processen. Tydlig i kommunikation och lätt att få kontakt med. Skulle alla gånger välja Sanna Pickelner som mäklare igen:)
    2017-09-12 Sanna P svarar Helen D
    Stort tack för den fina rekommendationen =) var ett nöje att få hjälpa dig med din försäljning!
    Helen D, Sanna P, Suzanne F gillar detta
  • Martin S
    Martin S skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Hon gav ett proffsigt, trevligt och rakt igenom gott intryck. Ett litet minus för missförståndet kring Ikea-garderoberna, som såldes med lägenheten och ingick i slutpriset. Vi hade tänkt sälja dem till nya ägaren separat, utan att de ingick i priset på lägenheten.
    Extra plus för flexibiliteten och nåbarheten vid frågor och ärenden i samband med försäljningen.
    2017-09-12 Sanna P svarar Martin S
    Stort tack och all lycka till med ert nya boende.
  • Fredrik K
    Fredrik K skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Kunnig, motiverad, bra kundkontakter, väl värd pengarna för att garantera en bra affär :)
    2017-09-12 Sanna P svarar Fredrik K
    Var superroligt att få hjälpa dig med din försäljning, extra roligt att få sälja i föreningen också =)
  • Jessica S
    Jessica S skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Jag köpte en lägenhet som Sanna förmedlade. Min upplevelse av henne är att hon är kunnig och lugn. Proffessionell. Inga konstigheter.
    2017-09-12 Sanna P svarar Jessica S
    Tack, det är uppskattat =) =) Hoppas du kommer trivas kanon i din nya bostad.
  • Panagiotis K
    Panagiotis K skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Hon jobbar bra med kunder och hon Sirius och trevlig .. rekommenderar henne i 100%
    2017-09-12 Sanna P svarar Panagiotis K
    Stort tack och lycka till med ert nya boende =)
  • Anna L
    Anna L skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Förtroendeingivande och kunnig.
    2017-09-12 Sanna P svarar Anna L
    Tack Anna, var roligt att få hjälpa till med försäljningen :) All lycka till.
  • Anna L
    Sanna Pickelner har genom processen varit en mycket bra mäklare.
    2017-09-12 Sanna P svarar Anna L
    Stort tack =) =) =) Hoppas du kommer trivas väldigt bra med ditt andra boende =)
  • Jonas A
    Jonas A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Bra bemötande.Lämnade dock felaktiga uppgifter om att det
    fanns gemensam tvättstuga i huset.
    2017-09-12 Suzanne F svarar Jonas A
    Tack för att du tog dig tid att svara och vi tar absolut till oss det. Det är självklart viktigt med rätt information!
  • Inger E
    Inger E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Upplevdes ej seriös eller fötroendegivande.
    2017-06-13 Noah W svarar Inger E
    Hej Inger,

Tråkigt att du tycker det. Jag tänkte ge ett ex. på att jag är seriös och tar mina förtroendeuppdrag på största allvar. Min hälsena gick av för ca 2 månader och i samband med det fick jag även en blodpropp. Jag behövde därför besöka akuten lördag kväll under tiden jag låg på akuten hade jag en pågående budgivning och det var ett kritiskt läge för kunden. Jag genomförde budgiviningen under tiden jag låg på akuten. Jag kom hem sent på natten och på morgonen åkte jag direkt till kontoret för att skriva kontrakt. Hade jag inte jobbat under tiden jag legat på akuten hade mina kunder som givit mig uppdraget riskerat en dyr stämning. Jag har svårt att se många yrkesmän/kvinnor som tar ett förtroendeuppdrag lika seriöst. Om det finns någonting jag kan göra för dig får du mer än gärna höra av dig.
  • Per-åke G
    Per-åke G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Trevlig och gjorde ett bra jobb, som uppskattades av mig, valde honom av 4st andra mäklare.
    Nöjd med allt!
    2017-06-13 Noah W svarar Per-åke G
    Tack så hemskt mycket för din rekommendation Per-Åke och tack så mycket för förtroendet det var väldigt roligt att få hjälpa dig. Hoppas ni trivs lika bra i er nya bostad.
  • Martin G
    Martin G skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Trevligt och proffsigt bemötande. Tillgänglig och effektiv. Genom hennes kontakter fick vi vår lägenhet såld innan visning till ett pris var blev mycket nöjda med. Rekommenderar henne varmt.
    2017-06-13 Sanna P svarar Martin G
    Vad roligt att höra. Det är precis det som är så otroligt bra med att förbereda sin försäljning som läge +, det ger mig möjligheten att kunna hitta rätt köpare som är beredd att betala ett bra pris redan innan vi ens gått ut på hemnet. Mycket trevligt att kunna få hjälpa er till en bra försäljning.
  • Martin K
    Martin K skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Bra och proffsigt bemötande. Trevlig att ha och göra med. Gissade ganska rätt på vad den skulle gå för. Ordning och reda på papper och allt som skulle göras. Proffsigt försäljningsmaterial på lägenheten.
    2017-06-13 Sanna P svarar Martin K
    Tack för de fina orden och hoppas allt löser sig till det absolut bästa. Lycka till med allt.
  • Matilda P
    Matilda P skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Sanna har varit helt enastående och professionell affären igenom. Jag kan varmt rekommendera henne som en förstklassig mäklare. Hon hade mycket bra kunskap om området och objektet hon sålde åt mig, vilket gjorde henne trovärdig. Dessutom var hon lugn, trygg och hjälpsam så fort det uppstod frågor. Mycket proffsig helt enkelt.
    2017-06-13 Sanna P svarar Matilda P
    Stort tack för dina fina ord Matilda, är mycket känslor inblandat i så här stora affärer så jag förstår precis hur det känns. Är glad att jag fick möjligheten att hjälpa dig till en bra försäljning av din bostad.
  • Renée C
    Renée C skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Proffsig
    Trevlig
    Informerande
    2017-06-13 Sanna P svarar Renée C
    Tack Renée, det var trevligt att kunna få hjälpa dig med din försäljning.
  • Robert S
    Robert S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Bra mäklare, mindre bra lyssnare.
    2017-06-13 Noah W svarar Robert S
    Tack för att du tog dig tid att skriva. Jag får be om ursäkt om jag missade något du sagt det var absolut inte avsiktligt.
  • Rebecka R
    Rebecka R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Mycket engagerad och kunnig mäklare. Mycket gott bemötande och tillgänglig per telefon och mail.
    2017-06-13 Noah W svarar Rebecka R
    Tack så mycket för din rekommendation Rebecka och vad roligt att du uppskattade arbetet. Jag vill passa på att tacka så mycket för förtroendet.
  • Per W
    Per W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    En försäljare ut i fingerspetsarna på gott och ont.
    2017-06-13 Noah W svarar Per W
    Hej Per,

Tack så mycket för din rekommendation kul att du uppskattade mitt arbete. Tack så hemskt mycket för förtroendet.
  • Janina G
    Janina G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Allt gick bra. Inget utöver det vanliga.
  • Annie W
    Annie W skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Seriös, mån om både mig som köpare och säljarens behov.
    2017-06-13 Sanna P svarar Annie W
    Tack Annie, hoppas du trivs jättebra i din nya bostad =)
  • Ingrid O
    Ingrid O skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Bemötandet var mycket bra, Sanna visade stort engagemang och var serviceinriktad. Som kund är jag mycket nöjd,
    2017-06-09 Sanna P svarar Ingrid O
    Stort tack Ingrid och glad att jag kunde hjälpa er till en bra affär.
  • Erik P
    Erik P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Som köpare var vi inte helt nöjda. Det var en del tveksamheter på telefon som gjorde att vi var nära att hoppa av budgivning. Han gav också flera uppgifter vid visning och under processen som var faktuellt inkorrekta, som vi upptäckte precis innan påskrift eller efter. Det drar ner omdömen rejält, även om han annars var trevlig och stora delar av köpet gick smidigt.
    2017-06-08 Noah W svarar Erik P
    Hej Erik. Tråkigt att ni fick en dålig upplevelse och det ber jag om ursäkt för. Jag brukar utgå från den informationen som jag får från föreningen och säljaren. Jag är alltid väldigt noggrann med att skriva ner all information och inför varje visning brukar sitta ner och plugga på information och även ta med mig samma information till visningen. Jag ber om ursäkt om jag har gjort fel, det har inte varit min mening. Jag hoppas innerligt att ni trivs bra i er bostad.
  • Anne D
    Anne D skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Vi var mycket nöjda med Sanna, både trovärdig och proffsig !
    2017-06-09 Sanna P svarar Anne D
    Tack Anne, uppskattar de fina orden. Glad att jag kunde hjälpa till =)
  • Frida S
    Frida S skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Hon är grym! Kunnig ett bra bemötande, inte föör sales.. känns naturlig.
    2017-06-09 Sanna P svarar Frida S
    Tack Frida, det var ett nöje från min sida att kunna hjälpa er med både försäljning av er befintliga bostad och köp av ny bostad =) All lycka till er =)
  • Klas B
    Klas B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Levererade god rådgivning inför försäljning och maximerade värdet i samband med budgivning
    2017-06-08 Noah W svarar Klas B
    Tack så mycket Klas för rekommendationen. Det var väldigt roligt att få hjälpa er ni gjorde ju en hel del saker samtidigt men ni lyckades följa både mina råd och få ihop livet. Grymt kul att vi lyckades slå prisrekordet så markant. Det gjorde faktiskt att jag blev föreningens mäklare och det har blivit en del försäljningar till. Tack så mycket för att jag fick chansen.
  • Sandra H
    Sandra H skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Proffsigt och effektivt hanterat med mycket trevligt bemötande.
    2017-06-01 Sanna P svarar Sandra H
    Stort tack Sandra och lycka till med allt =)

Finn Malmgrens plan 5-7, 121 38 Johanneshov