Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden

Finn Malmgrens plan 5-7, 121 38 Johanneshov — Visa karta

Tack vare sin ljusa färgsättning kallas Hammarbyhöjden ibland "Den Vita Staden". En kuperad stadsdel som känns ljus och öppen, både vad gäller bostäder och natur. Här bor du precis på gränsen till Stockholms innerstad med naturen utanför dörren.

Vi på Svensk Fastighetsförmedling var först med att öppna kontor här 2005 och sedan dess har vi förmedlat bostäder i nästan varje bostadsrättsförening här. Vi känner varje kvarter och har koll på både bostadsmarknadens prisläge och hur det är att bo i Hammarbyhöjden.

Välkommen in till oss med dina frågor om boende och bostad i Hammarbyhöjden!

Läs vad 468 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden

• 2019-12-03

Per W skrev om Suzanne Frejvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Suzanne Frejvall gjorde ett enastående jobb när jag skulle sälja min lägenhet. Hon var tålmodig, hela tiden vänlig och affären slutfördes på ett skickligt sätt. Jag kan å det varmaste rekommendera Suzanne. Läs mer
  • Nicole H

2019-11-24

Nicole H skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    If you are selling or buying, I hope you can have the good fortune to have Albin as your agent. We sold our apartment with Albin. In every step of the process his advice and help was accurate and excellent. I highly highly recommend Albin to sell or buy with. His expert knowledge and trustworthy approach is outstanding and the support we received was wonderful. Albin was consistent and correct in all his decisions made for selling our apartment for the right price. Läs mer
    2019-12-02 Albin W svarar Nicole H
    Tack snälla snälla Nicole för ditt omdöme. Det värmer verkligen!!!
    Albin W gillar detta
  • 2019-11-22

Joel H skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Sålt en 5:a i Björkhagen.
    Albin är superbra mäklare. Trevlig, kunnig & professionell!
    Vi är så glada att vi valde honom.
    🥳 Läs mer
    2019-12-02 Albin W svarar Joel H
    Tack Joel för ditt fina omdöme. Det var riktigt kul att få hjälpa till med försäljningen av er extremt fina bostad.
  • 2019-11-22

Carl-Johan P skrev om Benjamin Frejvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Köpt lägenhet, proffesionellt bemötande av mäklaren. Inga konstigheter och lätt att ha med o göra. Läs mer
  • 2019-11-20

Eva O skrev om Benjamin Frejvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Benjamin gav goda råd inför försäljningen av min orenoverade etta. Han var hjälpsam, förtroendeingivande och höll mig hela tiden uppdaterad.

Som säljare är jag mycket nöjd - då slutpriset blev över förväntan,- och vid kontraktsskrivningen verkade köparen också nöjd eftersom hen nog var helt rätt person att ta itu med ett renoveringsobjekt. Läs mer
  • 2019-11-16

Riitta W skrev om Cesar Fuentes en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Sålt en tvåa.Blev vänligt bemött , saklig , tydlig mäklare. Läs mer
  • Kristian K

2019-11-13

Kristian K skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Köpt en lägenhet och bemöttes av mäklare, på ett vänligt och lyssnande sätt, kände förtroende, mvh kristian Läs mer
    2019-12-02 Albin W svarar Kristian K
    Tack Kristian för ditt förtroende. Det är en riktigt fin bostad du har köpt och jag tror du kommer trivas alldeles utmärkt där.
  • Carin G

2019-11-13

Carin G skrev om Cesar Fuentes en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Cesar sålde en lägenhet i Hammarbyhöjden som vi köpte. Han erbjöd service i form av enskilda visningar när vi hade svårt med våra kalendrar och var tillgänglig. Vi uppfattade Cesar som engagerad och professionell. Läs mer
  • 2019-11-13

Lovisa L skrev om Cesar Fuentes en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Cesar hjälpte oss att sälja vår lägenhet och han var proffsig, trevlig och mån om att vi skulle få ett bra pris. Marknaden var osäkrare än när vi köpte men Cesar guidade oss lugnt genom alla steg och var väldigt kommunikativ genom hela processen. Vi kan varmt rekommendera Cesar som mäklare. Läs mer
  • 2019-11-04

Chaoran F skrev om Cesar Fuentes en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    såld min lgh med hjälp från Cesar, riktig bra jobb under så kort tid som jag önskar. Jag tryck att Cesar är duktig med sin jobb och riktig engagerad att sälja min lgh. Vill rekommendera ni alla som vill sälja sin lgh i området. Läs mer
    2019-11-12 Cesar F svarar Chaoran F
    Vad glad jag blir när jag läser din rekommendation Chaoran, tack! Det var riktigt trevligt att samarbeta med dig!
  • 2019-11-03

Emilia G skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Albin hjälpte mig när jag för första gången skulle sälja en lägenhet. Han coachade mig strålande genom hela processen på ett tryggt och förtroendeingivande sätt och jag är övertygad om att han hade en stor del i att det i slutändan blev en riktigt bra affär. Jag kan rekommendera honom varmt. Läs mer
    2019-12-02 Albin W svarar Emilia G
    Tack snälla Emilia och kul att allt med försäljningen gick så snabbt och smärtfritt.
  • 2019-10-31

Anton S skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Köpt bostadsrätt. Jag blev trevligt bemött av mäklaren. Jag upplevde mäklaren som ärlig, uppriktig och återkom snabbt med de frågor han inte kunde svara på direkt. Läs mer
  • Mirjam B

2019-10-29

Mirjam B skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Strålande från början till slut! Vi kände oss trygga genom hela processen. Tack Albin! Läs mer
    2019-11-12 Albin W svarar Mirjam B
    Tack snälla Mirjam för din rekommendation och kul att även alla intressenter tyckte att er bostad var så unik och fin.
  • 2019-10-29

Sven T skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Albin skötte sitt uppdrag exemplariskt. Lyhörd, kunnig och professionell – som en bra mäklare ska vara. Med kunskap och engagemang lotsade han oss igenom vår försäljning. Vi är helt nöjda och rekommenderar honom till 100% till alla som vill sälja sin bostad. Läs mer
    2019-11-12 Albin W svarar Sven T
    Tack snälla Sven för ditt omdöme. Måste medge att jag är lite avundsjuk på ert nya liv som väntar på den Skånska landsbygden.
  • 2019-10-17

Mathilda K skrev om Cesar Fuentes en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Jag köpte min första bostadsrätt via Cesar och han har varit till fantastisk hjälp. Alltid snabb på att svara på frågor och alltid med ett leende på läpparna. Jag skulle inte tveka en sekund att rekommendera honom som mäklare till någon annan. Läs mer
    2019-11-12 Cesar F svarar Mathilda K
    Hej Mathilda,
    Tack för dina ord. Jag blir superglad att höra att du som köpare upplevde processen väl fungerande och proffsigt när du köpte din första bostad! Vi ses snart!
  • 2019-10-16

Jennie S skrev om Benjamin Frejvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Benjamin var väldigt trevlig, behjälplig och gjorde mitt köp otroligt smidigt. Jag kände mig trygg att ha honom som mäklare hela vägen till köpet. Läs mer
  • 2019-10-15

Magnus J skrev om Cesar Fuentes en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Jag sålde en lägenhet i Johanneshov med hjälp av Cesar. Jag fick ett väldigt gott bemötande. Han är lugn, lösingsfokuserad och förtroendeingivande. Jag förväntade mig en god kontakt och mycket återkoppling under försäljningsperioden och det var precis det jag fick. Jag fick inga falska förhoppningar och slutresultat var precis det som Cesar förutspått och förmedlat till mig. Bra mäklare som jag starkt kan rekommendera!
    Tack!

Magnus Läs mer
    2019-11-12 Cesar F svarar Magnus J
    Hej Magnus,
    Tack för din fina rekommendation, ett sant nöje att samarbeta med dig! Vi ses på tillträdet!
  • August S

2019-10-09

August S skrev om Cesar Fuentes en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Cesar gjorde ett fantastiskt jobb åt oss med en försäljning. Det fanns mycket oro och ångest hos oss, men Cesar hanterade det på ett väldigt tryggt, lyhört och professionellt sätt.

Vi är väldigt nöjda och kan varmt rekommendera Cesar Läs mer
    2019-10-10 Cesar F svarar August S
    Hej August,
    Jag vill att alla parter ska uppleva processen trygg och tydlig och att kunna göra både säljare och köpare nöjda är precis det jag önskar göra.Tack för dina fina ord!

Vi ses imorgon!
  • Sophie R

2019-10-09

Sophie R skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Har anlitat Albin flertalet gånger och han lever alltid upp till förväntningarna! Läs mer
    2019-11-12 Albin W svarar Sophie R
    Tack snälla Sophie för ditt förtroende och ett stort tack även för att du tipsade Jessica och Daniel om mig.
  • 2019-10-03

Daniel K skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Super trevlig och duktiga mäklare. Skönt att ha en bra kontakt när det är dax att köpa/sälja lägenhet. Läs mer
    2019-11-12 Albin W svarar Daniel K
    Tack snälla för din rekommendation Daniel och jag hjälper givetvis mer än gärna till även i framtiden om det en ny flytt.
  • Anna H

2019-10-03

Anna H skrev om Benjamin Frejvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Vi valde att sälja med Svensk Fast Hammarbyhöjden pga deras lokalkännedom. Benjamin verkade vara säljfokuserad, vilket tilltalade oss. Benjamin gav ett trevligt bemötande genom hela processen, var tillgänglig och okomplicerad. Han gjorde ett mycket bra jobb med att hitta spekulanter till vår lägenhet, vilket var avgörande för resultatet. Tack för affären! Läs mer
  • 2019-10-02

Peter K skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Albin är positiv och proffsig. Arbetar hårt och vill verkligen lyckas med sina försäljningar. Köpte genom Albin och valde honom sen för efterföljande försäljning. Mycket nöjd med Albin, både vid köpet och försäljningen. Läs mer
    2019-11-12 Albin W svarar Peter K
    Tack Peter för din rekommendation och hoppas att livet leker på er nya adress!
  • 2019-10-02

Maja Z skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Vi sålde en 4a i Hammarbyhöjden. Albin beskrev tidigt vilka förväntningar vi kunde ha och levererade utifrån dem.
    För mig var det viktigt att både vi och köpare skulle känna förtroende får vår mäklare vilket jag verkligen fick känslan av att även köparna hade.
    Vi är mycket nöjda med Albin vid försäljningen av vår bostad! Läs mer
    2019-11-12 Albin W svarar Maja Z
    Kul att höra Maja och tack snälla för ert förtroende.
  • 2019-10-02

Robin E skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Vi har köpt bostad. Bemötandet av Albin var superbra, inte för på men svara mer än gärna på alla frågor vi hade. Kunnig om bostaden och bra på att framföra information.

Jag rekommenderar stark Albin som mäklare. Läs mer
    2019-11-12 Albin W svarar Robin E
    Tack snälla Robin för din rekommendation och det glädjer mig att höra att ni upplevde allt som tydligt i ert bostadsköp.
  • 2019-10-01

Hampus L skrev om Cesar Fuentes en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Cesar Fuentes var mycket behaglig att ha och göra med. Som första gångs köpare så är vi supernöjda. Pedagogiskt, struktuerat och tryggt.

Toppen kille! Läs mer
    2019-10-02 Cesar F svarar Hampus L
    Hej Hampus!
    Tusen tack för ditt fina omdöme! Vilket bra betyg att du som första gångs köpare känt dig trygg och vill rekommendera mig. Hoppas ni kommer trivas bra i Hammarbyhöjden!
  • 2019-10-01

Maria W skrev om Benjamin Frejvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Mäklaren i fråga är Benjamin Frykvall.
    Köpt: bostadsrätt i Hammarbyhöjden.
    Bemötande av mäklare: nonchalant, okunnigt och otrevligt. Gav rent felaktiga svar vad gäller lån och ägandeförhållanden.
    Förväntningarna på mäklare är naturligtvis att de ska vara professionella och vänliga, detta hände inte.
    Sammanfattningsvis: en trist upplevelse. Läs mer
    2019-10-07 Benjamin F svarar Maria W
    Hej Maria,
    Tack för din Reco. Jag beklagar verkligen att du inte är nöjd med mitt bemötande i samband med er dotters bostadsköp. Jag gjorde verkligen allt jag kunde för att ni skulle vara nöjda, hjälpte er att få banklån, hade flera extravisningar för er och såg till att ni till och med kunde tidigarelägga flytten. Jag ser allvarligt på er synpunkt då jag alltid sätter kunden i fokus och vill att mina kunder alltid ska känna att jag är en trygg och bra partner i samband med ett bostadsbyte. Jag delar inte riktigt din bild av hur vår process tillsammans gått till men jag är tacksam över att du har tagit dig tid att dela med dig av hur du har uppfattat situationen. Mitt erbjudande om ett möte för att gå igenom detta punkt för punkt så vi kan se vad som har känts fel från er sida finns naturligtvis kvar.
  • 2019-10-01

Sebastian B skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Mycket bra! Sålde vår lägenhet Läs mer
    2019-11-12 Albin W svarar Sebastian B
    Tack Sebastian för ert omdöme och kul att ni nu kan gå vidare och hitta en bostad som passar den lilla familjen ännu bättre.
  • 2019-10-01

Patrick C skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Lgh i Hammarbyhöjden. Mycket bra bemötande och arbete! Stort tack! Läs mer
    2019-11-12 Albin W svarar Patrick C
    Tack snälla Patrik för att du tog dig tid att ge mig ett fint omdöme!
  • 2019-09-30

Sara V skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Vi köpte en större lägenhet i samma område. Vi fick ett seriöst intryck av mäklaren på visningen. Han informerad om kommande bygge i närheten vilket kändes seriöst. Bra i övrigt i kontakten vid budgivning och kontraktsskrivning. Läs mer
    2019-11-12 Albin W svarar Sara V
    Tack snälla Sara för ditt omdöme.
  • 2019-09-30

Erik M skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Köpte bostadsrätt i Kärrtorp, 1:a.
    Jag fick ett bra bemötande och god service. Det problem som uppstod var att mäklaren inte nämde en fasadrenovering som har gjort lägenheten när inpå obeboelig i över ett år. En enklare putsning av fasaden stod med i prospektet men ingenting mer presenterades i varken prospekt eller på någon av visningarna som jag och mina föräldrar var på. Detta anser jag vara om inte felaktigt, väldigt taffligt då det uppdagades först efter inflyttning. Läs mer
    2019-11-12 Albin W svarar Erik M
    Hej Erik!
    Tack för att du har tagit dig tid att ge mig ett omdöme gällande ditt bostadsköp. Jag ber om ursäkt om det inte framkom till dig på ett tillräckligt tydligt sätt att fasaden skulle renoveras. Vid säljtillfället så försökte jag förmedla den informationen som jag hade fått från föreningen vid det tillfället, och visningarna gick till större del åt till att prata om vad jag visste om den kommande renoveringen. Det jag då visste och som även stod i prospektet var att tegelfasaden skulle fräschas upp och gammal puts skulle åtgärdas. Nu i efterhand så vet vi att renoveringen blev ganska omfattande och har hållit på i snart ett år. Jag önskar att föreningen vid säljtillfället hade upplyst mig på ett mer tydligt sätt så att jag hade kunnat vara ännu mer tydlig mot intressenter och om ni inte hörde om fasadrenoveringen i mina muntliga presentationer så beklagar jag detta. Jag beklagar även att jag vid säljtillfället inte blev underrättad från föreningen att även balkongplattorna skulle bytas ut. Om de hade förmedlat även det till mig så hade jag givetvis även gått ut med den informationen.
    Hoppas i övrigt att du trivs bra i din bostad.

Allt gott!
  • 2019-09-30

Giuseppe C skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Sålt BRF i Hammarbyhöjden
    Positiv och proffsig bemötande
    Bra förväntningar Läs mer
    2019-10-03 Albin W svarar Giuseppe C
    Tack Giuseppe för ditt omdöme och skönt att det gick vägen till slut!
  • Andrés S

2019-09-30

Andrés S skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Proffsig, kunnig och väldigt trevlig. Hade god kännedom av området och var överlag väldigt bra. Vi är nöjda och rekommenderar mäklaren. Läs mer
    2019-10-03 Albin W svarar Andrés S
    Tack Andrés för ditt snälla omdöme!
  • 2019-09-30

Martin M skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Allting gick väldigt smidigt med Albin. Bra kommunikation, lugn, proffsig och vi var nöjda med slutpriset vi fick. Skulle utan tvekan rekommendera Albin. Läs mer
    2019-10-03 Albin W svarar Martin M
    Tack Martin för att ni vill rekommendera mig och det glädjer mig att ni kände er nöjda med allt.
  • 2019-09-30

Angelica Å skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Sålt min lägenhet och fått proffsig hjälp av Albin. Som
    Är mycket Trevlig o tillmötesgående. Vi rekommenderar honom varmt. Läs mer
    2019-10-03 Albin W svarar Angelica Å
    Tack Angelica för ditt omdöme och synd att du missade tillträdet, men köparna verkade väldigt nöjda och glada.
  • 2019-09-30

Anna H skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Oerhört personlig, hjälpsam och förstående mäklare som både fått säljare och köpare att känna sig trygga genom processen. Läs mer
  • Jutte J

2019-09-30

Jutte J skrev om Benjamin Frejvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Väldigt nöjd med köpet av lägenheten och hur det hela sköttes. Läs mer
  • 2019-09-30

Christer N skrev om Cesar Fuentes en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Kan varmt rekommendera Cesar Fuentes med kollegor på Svensk Fastighetsförmedling om du/ni vill få bästa service och en försäljning utöver det vanliga....

Mvh Christer Nodby Läs mer
    2019-09-30 Cesar F svarar Christer N
    Hej Christer
    Det värmer med dina fina ord. Så kul att hjälpa dig med försäljningen, att det gick så smidigt och snabbt dessutom. Hoppas du trivs i din nya bostad!
  • 2019-09-29

Karin P skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Bra bemötande, har bra koll på allt han behöver veta. Har både köpt (en trea) och sålt (en tvåa) via honom. Gav ett påläst och trevligt intryck på visningen. Anstränger sig lite extra för en bra affär. Läs mer
  • 2019-09-29

Eva H skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Den bostad jag köpte ville inte mäklaren sälja till mig eftersom jag inte kom till visningen och inte var från Stockholm.
    Kändes konstigt att inte bli betrodd bara för att du ej är från samma stad. Läs mer
    2019-09-29 Albin W svarar Eva H
    Hej Eva! Tack snälla för att du delar med dig av hur du upplevde ditt bostadsköp.
    Det är alltid väldigt osäkert för en säljare att sälja till någon som inte har varit på visning då det har visat sig att det är vanligt att köpare som inte tar sig till visning hoppar av i slutändan. Det är även osäkert för en säljare att låta en person vara med i budgivning som säger att hen vill titta på lägenheten efter att budgivningen är klar först. Om lägenheten inte lever upp till bilderna så är risken stor att en sådan köpare hoppar av.
    Jag ville gärna ha med dig i budgivningen men jag ansåg att det var ärligast att förklara för dig att det finns risker med att köpa på detta sätt då det kan vara svårare att bli betrodd hos en säljare.
    Nu visade det sig ju i efterhand att din dotter hade bott i lägenheten tidigare och det önskar jag givetvis att jag hade fått redan på tidigare.
    Ledsen att du uppfattade situationen på det här sättet och jag tar till mig av din syn på situationen.
  • 2019-09-29

Xin Y skrev om Cesar Fuentes en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Jag köpte en lägenhet via honom. Han var vänlig och ansvarsfull. Han förklarade allt på mötet. Läs mer
    2019-09-30 Cesar F svarar Xin Y
    Hej Xin,
    Tack för din rekommendation! hoppas att du trivs bra i din fina lägenhet!
  • 2019-09-29

Pia H skrev om Benjamin Frejvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Sålt! Jättebra bemötande, vänlig, konkret, drivande och enkel att få kontakt med! Läs mer
  • 2019-09-29

Stefan Å skrev om Benjamin Frejvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Tydlig, punktlig, trevlig och kunnig! Läs mer
  • 2019-09-29

Lena B skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Ingav stort förtoende, kunnig och socialt kompetent. Läs mer
  • 2019-09-28

Madelene K skrev om Cesar Fuentes en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Bästa mäklaren, allt perfekt!
    Proffsig, kunnig , charmig , trevlig!
    Allt tipp topp!
    Rekommenderas 10 av 10 Läs mer
    2019-09-30 Cesar F svarar Madelene K
    Hej Madelene!
    Tack snälla för dina ord! Det hjälper när man har en så engagerad säljare som du! Jag hoppas att ni trivs i er nya lägenhet!
  • Chloé M

2019-09-28

Chloé M skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Fantastisk jobbat!! Albin var väldigt professionellt och hjälpsam. Läs mer
    2019-12-02 Albin W svarar Chloé M
    Tack snälla Chloé! Det var glädjande att allt gick så bra vid försäljningen och att så många verkligen såg det unika i er bostad.
  • 2019-09-28

Josefine F skrev om Albin Wennerström en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Vi sålde en etta vid gullmarsplan /globen. Vi fick ut ett bra pris och Albin var strålande i allt. Läs mer
    2019-10-03 Albin W svarar Josefine F
    Tack snälla Josefine för att du ville ge mig ett fint omdöme!
  • 2019-09-28

Joel E skrev om Cesar Fuentes en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Det funkade bra. Ett smidigt förfarande utan krångel. Läs mer
    2019-09-30 Cesar F svarar Joel E
    Hej Joel
    Tack för din fina rekommendation! Det gick både snabbt, smidigt och ett bra pris på det.
    Vi ses snart igen!
  • 2019-09-28

Erica J skrev om Suzanne Frejvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Jag köpte en bostadsrätt (lägenhet). Mäklaren var trevlig i alla direktkontakter, men jag upplevde att jag inte fick tillräckligt med information under processen för att jag skulle känna mig trygg som köpare. Dessutom visade sig en del av den information jag fick gällande bostadsföreningen/säljarna sedan inte stämma, inga stora grejer men ändå. Alla papper och så blev rätt, men jag värdesätter starkt trygghet och fingertoppskänsla vilket jag saknade i detta fall. Jag kände mig ofta i underläge till henne, vilket säkert någon annan kan uppleva annorlunda, men just jag klickade inte med henne. Läs mer
    2019-09-30 Suzanne F svarar Erica J
    Hej Erica! Hoppas att du trivs i din nya fina lägenhet. Tråkigt att du uppfattade att du fått fel information. Jag strävar alltid efter att ha god kontakt med föreningen och ha korekta uppgifter. Jag ringer dig under dagen så kan vi gå igenom vad du upplevde inte stämma.
    Tack för att du tog dig tid att svara.
  • 2019-09-27

Illich T skrev om Suzanne Frejvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Köpt : 3100 000
    Såld: 4 000 000
    Bra bemötande
    Förväntingarna var stora på grund av att mäklaren kände till objektet bra.
    Sälj skede:
    Lite mer initativ, kanske extra visning, lite mer hungrig, mest chockerande är att grannen under säljer en vecka efter för 3 950 000, inte lika bra standard, mindre balkong, ingen bra ljusinsläpp, dålig inredning. Kanske våran fel att vi tog fast pris....... Läs mer
  • 2019-09-26

Björn Krister Ture E skrev om Benjamin Frejvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Vi har köpt en bostad på Kalmgatan och blev bra bemötta av mäklaren. Vi var lite veliga och var där flera gånger vilket han hade tålamod med.
    Det var bra!

Utrymmen som gästlägenhet, tvättstuga och förråd visades dock inte vilket man skulle ha önskat. Men det verkar vara det allmängiltiga i alla lägenheter vi tittat på. Tyvärr. Läs mer

Finn Malmgrens plan 5-7, 121 38 Johanneshov