Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Skarpnäck Hammarbyhöjden Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden

Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden

Finn Malmgrens plan 5-7, 121 38 Johanneshov — Visa karta

Tack vare sin ljusa färgsättning kallas Hammarbyhöjden ibland "Den Vita Staden". En kuperad stadsdel som känns ljus och öppen, både vad gäller bostäder och natur. Här bor du precis på gränsen till Stockholms innerstad med naturen utanför dörren.

Vi på Svensk Fastighetsförmedling var först med att öppna kontor här 2005 och sedan dess har vi förmedlat bostäder i nästan varje bostadsrättsförening här. Vi känner varje kvarter och har koll på både bostadsmarknadens prisläge och hur det är att bo i Hammarbyhöjden.

Välkommen in till oss med dina frågor om boende och bostad i Hammarbyhöjden!

Läs vad 211 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden

• Shadé J
    Shadé J skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Sanna är proffsig och trevlig. En bra försäljare och trevlig person helt enkelt! Skulle lätt anlita henne igen!
    2017-09-13 Sanna P svarar Shadé J
    Stort tack för ett gott samarbete :) :)
    Sanna P gillar detta
  • Inger S
    Inger S skrev om Suzanne Frejvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Har fått ett mycket bra bemötande av Susanne. Hon har på allra bästa sätt levt upp till mina förväntningar. Jag kan verkligen rekommendera henne.
    2017-09-10 Suzanne F svarar Inger S
    Tack snälla Inger för de fina orden! Jag hoppas verkligen att du kommer att trivas i ditt nya boende i Björkarnas stad!
  • Organisationen B
    Organisationen B skrev om Suzanne Frejvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Smidigt och mycket trevligt. Rekommenderar Suzanne varmt
    2017-09-08 Suzanne F svarar Organisationen B
    Tack snälla! Det är alltid så proffsigt och trevligt att ha och göra med er!
  • Adrian H
    Adrian H skrev om Suzanne Frejvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Mycket trevlig och professionell!!
    2017-09-08 Suzanne F svarar Adrian H
    Vad härligt att höra! Tusen tack Adrian!
  • Matilda B
    Matilda B skrev om Suzanne Frejvall en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Helt ok bemötande på visningen. Dålig kommunikation därefter.
    2017-09-08 Suzanne F svarar Matilda B
    Hej! Det var tråkigt att höra men jag är glad att du tog dig tid att svara och ska naturligtvis ta detta åt mig. Hör gärna av dig om du vill fråga något. Jag finns på 08-556 811 61.
  • Scott B
    Scott B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Mycket duktig och skicklig mäklare. Gjorde ett mycket bra intryck och fick med sig oss som säljare väldigt bra. Seriös och alltid i tid. Lite svårt att förstå honom ibland då han pratar fort och lite otydligt.
    2017-09-12 Suzanne F svarar Scott B
    Det var roligt att höra att vi är skickliga och ger ett mycket bra intryck. Det ska vi fortsätta med :-) Tack för att du tog dig tid att svar!
  • Anton E
    Anton E skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Ett proffsigt och välkomnande bemötande. Sanna var alltid tillgänglig via antingen telefon, mejl eller på plats på kontoret. Som helhet är jag helt klart nöjd med Sanna som mäklare.
    2017-08-24 Sanna P svarar Anton E
    Tack så mycket och varmt välkommen till området =)
  • Stina V
    Stina V skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Väldigt bra bemötande. Jag fick svar på mina frågor och jag kände mig trygg och nöjd
    2017-09-12 Suzanne F svarar Stina V
    Oj vad roligt att höra! Trygghet och kundnöjdhet är några av våra ledord och att varje affär är en stor för våra kunder!
    TACK!!
  • Mattias K
    Mattias K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Väldigt professionell. Känner mig väldigt nöjd med hela processen från annons till försäljning. En mäklare som ger det lilla extra i alla aspekter.
    2017-08-23 Suzanne F svarar Mattias K
    Tack! Väldigt roligt att höra 😀
  • Ulrika E
    Ulrika E skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Proffsig, tillgänglig och lyhörd
    2017-08-24 Sanna P svarar Ulrika E
    Tack, det var otroligt roligt att få hjälpa dig med försäljningen av din superfina bostad =)
  • Johan E
    Johan E skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Vänlig, professionell och snabb.
    2017-08-24 Sanna P svarar Johan E
    Tack Johan och välkommen till området =)
  • Erik P
    Erik P skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    En mycket bra mäklare som verkligen har koll på marknaden och som skötte hela försäljningen på bästa möjliga sätt. Toppklass.
    2017-08-24 Sanna P svarar Erik P
    Åh vad snällt sagt =) Stort tack =)
  • Alexander D
    Alexander D skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Sanna is highly professional and experienced broker. It was a great pleasure to work with her. If I need to buy or sell my property, I will definitely contact with her
    2017-08-24 Sanna P svarar Alexander D
    Thank you very much Alexander =)
  • Helen D
    Helen D skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Sanna hjälpte mig att göra en affär jag blev mycket nöjd med när jag sålde min lägenhet. Hon var professionell, lugn och trygg genom hela processen. Tydlig i kommunikation och lätt att få kontakt med. Skulle alla gånger välja Sanna Pickelner som mäklare igen:)
    2017-09-12 Sanna P svarar Helen D
    Stort tack för den fina rekommendationen =) var ett nöje att få hjälpa dig med din försäljning!
    Helen D, Sanna P, Suzanne F gillar detta
  • Martin S
    Martin S skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Hon gav ett proffsigt, trevligt och rakt igenom gott intryck. Ett litet minus för missförståndet kring Ikea-garderoberna, som såldes med lägenheten och ingick i slutpriset. Vi hade tänkt sälja dem till nya ägaren separat, utan att de ingick i priset på lägenheten.
    Extra plus för flexibiliteten och nåbarheten vid frågor och ärenden i samband med försäljningen.
    2017-09-12 Sanna P svarar Martin S
    Stort tack och all lycka till med ert nya boende.
  • Fredrik K
    Fredrik K skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Kunnig, motiverad, bra kundkontakter, väl värd pengarna för att garantera en bra affär :)
    2017-09-12 Sanna P svarar Fredrik K
    Var superroligt att få hjälpa dig med din försäljning, extra roligt att få sälja i föreningen också =)
  • Jessica S
    Jessica S skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Jag köpte en lägenhet som Sanna förmedlade. Min upplevelse av henne är att hon är kunnig och lugn. Proffessionell. Inga konstigheter.
    2017-09-12 Sanna P svarar Jessica S
    Tack, det är uppskattat =) =) Hoppas du kommer trivas kanon i din nya bostad.
  • Panagiotis K
    Panagiotis K skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Hon jobbar bra med kunder och hon Sirius och trevlig .. rekommenderar henne i 100%
    2017-09-12 Sanna P svarar Panagiotis K
    Stort tack och lycka till med ert nya boende =)
  • Anna L
    Anna L skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Förtroendeingivande och kunnig.
    2017-09-12 Sanna P svarar Anna L
    Tack Anna, var roligt att få hjälpa till med försäljningen :) All lycka till.
  • Anna L
    Sanna Pickelner har genom processen varit en mycket bra mäklare.
    2017-09-12 Sanna P svarar Anna L
    Stort tack =) =) =) Hoppas du kommer trivas väldigt bra med ditt andra boende =)
  • Jonas A
    Jonas A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Bra bemötande.Lämnade dock felaktiga uppgifter om att det
    fanns gemensam tvättstuga i huset.
    2017-09-12 Suzanne F svarar Jonas A
    Tack för att du tog dig tid att svara och vi tar absolut till oss det. Det är självklart viktigt med rätt information!
  • Inger E
    Inger E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Upplevdes ej seriös eller fötroendegivande.
    2017-06-13 Noah W svarar Inger E
    Hej Inger,

Tråkigt att du tycker det. Jag tänkte ge ett ex. på att jag är seriös och tar mina förtroendeuppdrag på största allvar. Min hälsena gick av för ca 2 månader och i samband med det fick jag även en blodpropp. Jag behövde därför besöka akuten lördag kväll under tiden jag låg på akuten hade jag en pågående budgivning och det var ett kritiskt läge för kunden. Jag genomförde budgiviningen under tiden jag låg på akuten. Jag kom hem sent på natten och på morgonen åkte jag direkt till kontoret för att skriva kontrakt. Hade jag inte jobbat under tiden jag legat på akuten hade mina kunder som givit mig uppdraget riskerat en dyr stämning. Jag har svårt att se många yrkesmän/kvinnor som tar ett förtroendeuppdrag lika seriöst. Om det finns någonting jag kan göra för dig får du mer än gärna höra av dig.
  • Per-åke G
    Per-åke G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Trevlig och gjorde ett bra jobb, som uppskattades av mig, valde honom av 4st andra mäklare.
    Nöjd med allt!
    2017-06-13 Noah W svarar Per-åke G
    Tack så hemskt mycket för din rekommendation Per-Åke och tack så mycket för förtroendet det var väldigt roligt att få hjälpa dig. Hoppas ni trivs lika bra i er nya bostad.
  • Martin G
    Martin G skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Trevligt och proffsigt bemötande. Tillgänglig och effektiv. Genom hennes kontakter fick vi vår lägenhet såld innan visning till ett pris var blev mycket nöjda med. Rekommenderar henne varmt.
    2017-06-13 Sanna P svarar Martin G
    Vad roligt att höra. Det är precis det som är så otroligt bra med att förbereda sin försäljning som läge +, det ger mig möjligheten att kunna hitta rätt köpare som är beredd att betala ett bra pris redan innan vi ens gått ut på hemnet. Mycket trevligt att kunna få hjälpa er till en bra försäljning.
  • Martin K
    Martin K skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Bra och proffsigt bemötande. Trevlig att ha och göra med. Gissade ganska rätt på vad den skulle gå för. Ordning och reda på papper och allt som skulle göras. Proffsigt försäljningsmaterial på lägenheten.
    2017-06-13 Sanna P svarar Martin K
    Tack för de fina orden och hoppas allt löser sig till det absolut bästa. Lycka till med allt.
  • Matilda P
    Matilda P skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Sanna har varit helt enastående och professionell affären igenom. Jag kan varmt rekommendera henne som en förstklassig mäklare. Hon hade mycket bra kunskap om området och objektet hon sålde åt mig, vilket gjorde henne trovärdig. Dessutom var hon lugn, trygg och hjälpsam så fort det uppstod frågor. Mycket proffsig helt enkelt.
    2017-06-13 Sanna P svarar Matilda P
    Stort tack för dina fina ord Matilda, är mycket känslor inblandat i så här stora affärer så jag förstår precis hur det känns. Är glad att jag fick möjligheten att hjälpa dig till en bra försäljning av din bostad.
  • Renée C
    Renée C skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Proffsig
    Trevlig
    Informerande
    2017-06-13 Sanna P svarar Renée C
    Tack Renée, det var trevligt att kunna få hjälpa dig med din försäljning.
  • Robert S
    Robert S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Bra mäklare, mindre bra lyssnare.
    2017-06-13 Noah W svarar Robert S
    Tack för att du tog dig tid att skriva. Jag får be om ursäkt om jag missade något du sagt det var absolut inte avsiktligt.
  • Rebecka R
    Rebecka R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Mycket engagerad och kunnig mäklare. Mycket gott bemötande och tillgänglig per telefon och mail.
    2017-06-13 Noah W svarar Rebecka R
    Tack så mycket för din rekommendation Rebecka och vad roligt att du uppskattade arbetet. Jag vill passa på att tacka så mycket för förtroendet.
  • Per W
    Per W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    En försäljare ut i fingerspetsarna på gott och ont.
    2017-06-13 Noah W svarar Per W
    Hej Per,

Tack så mycket för din rekommendation kul att du uppskattade mitt arbete. Tack så hemskt mycket för förtroendet.
  • Janina G
    Janina G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Allt gick bra. Inget utöver det vanliga.
  • Annie W
    Annie W skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Seriös, mån om både mig som köpare och säljarens behov.
    2017-06-13 Sanna P svarar Annie W
    Tack Annie, hoppas du trivs jättebra i din nya bostad =)
  • Ingrid O
    Ingrid O skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Bemötandet var mycket bra, Sanna visade stort engagemang och var serviceinriktad. Som kund är jag mycket nöjd,
    2017-06-09 Sanna P svarar Ingrid O
    Stort tack Ingrid och glad att jag kunde hjälpa er till en bra affär.
  • Erik P
    Erik P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Som köpare var vi inte helt nöjda. Det var en del tveksamheter på telefon som gjorde att vi var nära att hoppa av budgivning. Han gav också flera uppgifter vid visning och under processen som var faktuellt inkorrekta, som vi upptäckte precis innan påskrift eller efter. Det drar ner omdömen rejält, även om han annars var trevlig och stora delar av köpet gick smidigt.
    2017-06-08 Noah W svarar Erik P
    Hej Erik. Tråkigt att ni fick en dålig upplevelse och det ber jag om ursäkt för. Jag brukar utgå från den informationen som jag får från föreningen och säljaren. Jag är alltid väldigt noggrann med att skriva ner all information och inför varje visning brukar sitta ner och plugga på information och även ta med mig samma information till visningen. Jag ber om ursäkt om jag har gjort fel, det har inte varit min mening. Jag hoppas innerligt att ni trivs bra i er bostad.
  • Anne D
    Anne D skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Vi var mycket nöjda med Sanna, både trovärdig och proffsig !
    2017-06-09 Sanna P svarar Anne D
    Tack Anne, uppskattar de fina orden. Glad att jag kunde hjälpa till =)
  • Frida S
    Frida S skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Hon är grym! Kunnig ett bra bemötande, inte föör sales.. känns naturlig.
    2017-06-09 Sanna P svarar Frida S
    Tack Frida, det var ett nöje från min sida att kunna hjälpa er med både försäljning av er befintliga bostad och köp av ny bostad =) All lycka till er =)
  • Klas B
    Klas B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Levererade god rådgivning inför försäljning och maximerade värdet i samband med budgivning
    2017-06-08 Noah W svarar Klas B
    Tack så mycket Klas för rekommendationen. Det var väldigt roligt att få hjälpa er ni gjorde ju en hel del saker samtidigt men ni lyckades följa både mina råd och få ihop livet. Grymt kul att vi lyckades slå prisrekordet så markant. Det gjorde faktiskt att jag blev föreningens mäklare och det har blivit en del försäljningar till. Tack så mycket för att jag fick chansen.
  • Sandra H
    Sandra H skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Proffsigt och effektivt hanterat med mycket trevligt bemötande.
    2017-06-01 Sanna P svarar Sandra H
    Stort tack Sandra och lycka till med allt =)
  • Helene R
    Helene R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Lite ofokuserad - varken bra eller dålig
    2017-06-08 Noah W svarar Helene R
    Hej Helene, ursäkta om du fick den uppfattningen av mig. Det var inte alls min avsikt finns det någonting som du undrar över eller någonting jag kan hjälpa dig med vill jag mer än gärna att du hör av dig så får jag göra ett bättre intryck. Ha en fortsatt trevlig dag.
  • Ola L
    Ola L skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Bra bemötande. Proffsigt och trevligt.
    2017-06-01 Sanna P svarar Ola L
    Tack Ola och hoppas du kommer trivas kanonbra i din nya superfina lägenhet =)
  • Elisabeth E
    Elisabeth E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Jag fick ett gott bemötande och hjälp med förs av min bostad, han var på att inte ge upp budgivningen utan var envis så jag blev mycket nöjd med resultatet.
    Elisbeth E
    2017-06-08 Noah W svarar Elisabeth E
    Tack så mycket Elisabeth vad roligt att du är nöjd. Det är inte alltid det går som en dans på rosor och då gäller det att man som mäklare jobbar lite hårdare. Hoppas du trivs i din nya bostad och tack så mycket för förtroendet.
  • Stine O
    Stine O skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Hej, mitt totala intryck av min mäklare var något oproffsig och obrydd. Min sambo talar inte svenska och trots att kunskapen fanns gjorde min mäklare inga större försök att ta affären och kontraktbeskrivningen på engelska, vilket var något frustrerande då det rör sig om mycket pengar och min sambo vill självklart vara delaktig.
    2017-06-01 Noah W svarar Stine O
    Hej Stine,

Jag ber om ursäkt att ni känner så. Vi får tyvärr inte hålla kontraktskrivningarna på engelska eller ens försöka hålla dem på engelska då vi inte bemästrar fastighetsjuridisk engelska. Om jag som mäklare skulle utrycka mig fel på engelska så är det mitt fel om kunden i det här fallet din sambo får en felaktig förklaring av mig . Då täcks inte jag av fastighetsmäklarförsäkringen och det kan dessutom kosta mig jobbet. Därav får vi tyvärr inte hålla kontraktskrivningar på engelska. Det var inte min mening att få din sambo att inte känna sig delaktig och jag ber än en gång om ursäkt för det.

Vänligen Noah Werede
  • Rezene B
    Rezene B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Smidig kunnig trevlig fixade allt... säljer jag igen så det han vi ska ha... super trevlig kille..tack
    2017-06-08 Noah W svarar Rezene B
    Tack så mycket Rezene hoppas att du och familjen trivs bra och att barnen får plats med alla leksaker. Du jobbade på riktigt bra under dem få dagarna vi hade på oss att sälja lägenheten. Kul att vi nådde prisrekordet och att det fortfarande står sig än idag trots att er lägenhet ligger på 1 tr. Hälsa din fru också.
  • Tomas H
    Tomas H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Supertrevlig & väldigt resultat orienterad. Helt enkelt "the best" 😎
    2017-06-08 Noah W svarar Tomas H
    Tack för rekommendationen Tomas. Det var väldigt roligt att få hjälpa er sälja er fina lägenhet. Det var kul att ni i ett tidigt skede bestämde er för att vi skulle lyckas med prisrekord och det här blev ett prisrekord som hette duga, jag fick flera gratulationer från dem andra mäklarna som sålde bostäder i området samtidigt som oss. Tack så hemskt mycket för förtroendet och jag hoppas att ni kommer trivas i er nya bostad.
  • Hanna B
    Hanna B skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Sandra Pickelner är en bra och seriös mäklare. Rekommenderas!
    2017-06-01 Sanna P svarar Hanna B
    Tack Hanna och stort lycka till med allt =)
  • Alexej F
    Alexej F skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Jag hade Sanna som mäklare under min försäljning och hon gjorde ett kanonjobb. Genom hela processen var Sanna väldigt professionell och hade ett väldigt bra bemötande. Hon hade bra kommunikation, levererade både ett bra resultat och en väldigt bra helhetsupplevelse av vårt samarbete. Rekommenderar henne starkt.
    2017-06-01 Sanna P svarar Alexej F
    Tack vad snällt sagt, du har också varit en mycket bra samarbetspartner =) =) Hoppas ni trivs kanon i ert nya boende också =)
  • Robin D
    Robin D skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Vi är supernöjda med försäljningen av våran lägenhet. Rekommenderas starkt!
    2017-06-08 Noah W svarar Robin D
    Tack så mycket för rekommendationen och stort tack för att jag fick förtroendet. Hoppas ni fick ordning på renoveringen och att ni trivs.
  • Fredrik A
    Fredrik A skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    En effektiv och resultatinriktad mäklare som för oss gjorde det lilla extra, vilket gav oss en bättre affär.
    2017-06-01 Sanna P svarar Fredrik A
    Tack Fredrik, varit ett nöje att få hjälpa er med er försäljning och hoppas ni även kommer trivas kanon i ert nya boende =)
  • Klara N
    Klara N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Vi är nöjda med affären och lägenheten.
  • Johan K
    Johan K skrev om Sanna Pickelner en del av Svensk Fastighetsförmedling Hammarbyhöjden
    Sanna hade ett trevligt och professionellt bemötande och ett genuint intresse av försäljningsobjektet inför vårt lägenhetsköp.
    2017-06-01 Sanna P svarar Johan K
    Tack Johan och hoppas verkligen att ni kommer trivas kanon =)
    Sanna P gillar detta

Finn Malmgrens plan 5-7, 121 38 Johanneshov