Svenska Mäklarhuset Johanneshov

Finn Malmgrens väg 9, 121 38 Johanneshov — Visa karta

Välkommen till Svenska Mäklarhuset Johanneshov!

När du anlitar oss får du mäklare som verkligen brinner för nöjda kunder. Vi älskar vårt jobb och jobbar alltid stenhårt för att du ska hitta rätt bland alla bostadsrätter och villor här i trevliga Johanneshov.

Vi har massor av erfarenhet av mäklarbranschen. Oss kan du fråga om vad som helst under hela bostadsaffären. Dessutom har vi en stor kundkrets och känner till både köpare och säljare i området. Kom förbi på kontoret och berätta om dina planer så bjuder vi på en fri värdering.

Läs vad 118 kunder tycker om Svenska Mäklarhuset Johanneshov

• 2020-02-16

Yvonne G skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Vi har köpt en lägenhet.
    Sanna har ett trevligt och proffsigt bemötande. Ser till att kunden får svar på sina frågor. Vi kände oss mycket nöjda genom hela affären, visning, budgivning och kontraktskrivning. Läs mer
  • Marc E

2020-02-14

Marc E skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Ursprungligen pratade vi med 5 potentiella fastighetsmäklare för att sälja vår lägenhet på 110 kvadratmeter i Hammarbyhöjden.
    Vi valde Sanna för hennes öppen men professionella inställning som präglades av att inte låsa oss på något sätt utan ger oss flera alternativ och råd om alla steg för att sälja en lägenhet.
    Också de två underleverantörerna som hon rekommenderade var mycket professionella och i linje med Sannas eget sätt att göra affärer (både stylingföretaget och fotografen)
    Under hela processen var Sanna enastående i både sin kunskap, strategi och sin kommunikation. Vi kunde inte ha bett om ett bättre val för att hantera alla aspekter av försäljningen.
    Vi tackar Sanna mycket för att hon gjorde det så enkelt för oss och rekommenderar henne starkt till den som söker en högpresterande fastighetsmäklare. Marc Eysermans (texten kan ni använda i marknadsföring och att rekommendera Sanna och kollegor) Läs mer
  • 2020-02-09

Per-erik M skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Vi är jättenöjda med Sanna. Väldigt duktig mäklare och bra arvodesnivå. Läs mer
  • 2020-02-07

Anders T skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Alltid bra bemötande och hårt arbetande. Läs mer
  • 2020-02-06

Sebastian B skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Köpt en bostadsrätt. Blev bemött på ett mycket bra. Mäklaren levde upp till alla förväntningar, mycket förtroendeingivande. Läs mer
    2020-02-06 Sanna P svarar Sebastian B
    Tack för fina ord och grattis till köpet av en av Höjdens finaste 3:or :) Tror ni kommer trivas kanon där. Vi ses på tillträdet =)
  • 2020-02-06

Per-olof S skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Sålt lgh åt mig i Sth.
    Lugn, realistisk, trevlig o gör det hon ska.
    Lagom ”säljande” så man har förtroende. Läs mer
    2020-02-06 Sanna P svarar Per-olof S
    Tack för fina ord P-O. Det var ett nöje att få hjälpa till.
  • 2020-02-05

Fredrik L skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Vi sålde en 3:a på 65 kvm. Vi är mycket nöjda med allt kring försäljningen, vilket vi har Sanna att tacka för. Snabba puckar och bra information, 5/5. Jag tycker att Sanna snabbt fattade hur vi var och anpassade det hela efter oss.
    Jag kan varmt rekommendera! Läs mer
    2020-02-06 Sanna P svarar Fredrik L
    Stort tack för förtroendet, var superkul att få vara en del i er stora affär.
  • 2020-01-28

Olle N skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Alexandra är kundfokuserad, målmedveten och hittade exakt den affär som jag ville ha.

Jag kände mig väldigt trygg med henne, och kan varmt rekommendera att låta henne ta hand om er bostadsförsäljning. Läs mer

Tomas Erik B skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Alexandra är påläst och professionell. Vi har varit helt trygga med henne under försäljningen, som för oss innefattade flera speciella omständigheter. Hon är bra på att återkoppla och följa upp och vi har hela tiden upplevt henne som en samarbetspartner. Vi skulle anlita henne igen. Läs mer

Viktor E skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Kunnig och trevlig mäklare som ger ett seriöst och tryggt intryck. Läs mer

Victoria K skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Inför försäljning av vår lägenhet träffade vi tre jättetrevliga och duktiga mäklare. Till sist bestämde vi oss för Alexandra då vi kände ett stort förtroende för henne samt att hon kunde erbjuda oss ett upplägg som passade oss väldigt bra.

Nu när lägenheten är såld är vi supernöjda och Alexandra har verkligen uppfyllt det hon pitchade för oss! Läs mer
  • 2020-01-26

Susanne A skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Jag har både köpt och sålt lägenhet av Alexandra! Hon är fantastisk och har massa energi vilket fick mig att välja henne från första början. Alexandra är snabb med återkoppling och både som säljare och köpare kände jag att hon hade mitt bästa för ögonen. Kan varmt rekomendera henne och kommer utan tvekan använda henne igen om/när det blir aktuellt. Det är ett nöje att ha att göra med henne, verkligen! Läs mer
  • 2020-01-25

Charlotte H skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Kompetent och effektiv! Däremot är jag heligt trött på alla dessa undersökningar. Detta är den fjärde som jag blir ombedd att svara på, när det gäller Alexandra Mokos. Hon var en duktig mäklare, men det innebär inte att jag tycker det är asroligt att vara i princip förföljd av marknadsundersökningar. Jag lovade henne att svara på dem, eftersom jag var väldigt nöjd med hennes arbete. Men detta är terror. Dessutom att kräva en text på åtminstone 30 tecken. Detta är absolut det sista jag tänker uttala mig i detta ärende. Och jag kommer aldrig mer att lova svara på den här typen av undersökningar. Läs mer
    2020-01-25 Alexandra M svarar Charlotte H
    Hej Charlotte!
    Tack för att du uppmärksammar detta. Jag ska genast kolla upp det. Självklart ska det inte gå ut 4 förfrågningar.
    Tack för att du ändå tog dig tid att svara☺️
    / Alexandra
  • 2020-01-18

Kathinka K skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Superbra genom hela processen! Läs mer
    2020-02-06 Sanna P svarar Kathinka K
    Hej, stort nöje att få förtroendet att hjälpa dig med försäljningen av din fina lägenhet :) All lycka till.
  • 2020-01-11

Börje L skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Köpte en lägenhet i Hammarbyhöjden som Sanna Pickelner förmedlade. Hon gav ett pålitligt, personligt och förtroendeskapande bemötande och levde verkligen upp till vad man kan hoppas av en mäklare. Hon var smidig och arbetade hårt för att jag och säljaren skulle kunna mötas i våra förväntningar. Läs mer
    2020-02-06 Sanna P svarar Börje L
    Hej, stort tack för fina ord. Det var ett nöje att få hjälpa dig att hitta ditt nya boende här i Hammarbyhöjden. Tror du kommer trivas kanon. Ses på tillträdet :)
  • 2020-01-07

Frida O skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Köpte min första lägenhet av Sanna, hon gav ett väldigt tryggt och vänligt bemötande vilket fick mig att känna mig trygg i min bostadsaffär! Läs mer
    2020-01-10 Sanna P svarar Frida O
    Hej, så roligt att kunna få vara delaktig i ditt första köp av bostad. Tror du kommer trivas kanon där, tack för fina ord.
  • 2020-01-07

Marc M skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Sanna är väldigt proffsig och jag är väldigt nöjd med hennes sätt att sköta försäljningen av min lägenhet. Jag kan starkt rekommendera denna mäklare till andra. Läs mer
    2020-01-10 Sanna P svarar Marc M
    Stort tack för din kommentar och för förtroendet att få hjälpa dig vid ännu en försäljning. Tack :)
  • 2019-12-26

- Lyhörd

- Glad och trevlig, också Läs mer
  • 2019-12-21

Cecilia E skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Tack vare Sannas goda kundkontakt såldes min bostadsrätt inom 2 dagar!
    Sanna har ett varmt bemötande, känns trygg, proffsig och är alltid tillgänglig!
    En supermäklare, som jag varmt rekommenderar! Läs mer
    2020-01-10 Sanna P svarar Cecilia E
    Tack Cecilia, jag är glad över att jag fick förtroendet att hjälpa dig med försäljningen :)
  • 2019-12-18

Tove W skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Köpt en lägenhet. Toppen bemötande. Vänlig och gav mycket info! Sjysst och transparant budgivning. Läs mer
    2020-01-10 Sanna P svarar Tove W
    Tack Tove, det är alltid mitt mål att det ska upplevas på det sättet så är glad över din kommentar :) Allt gott.
  • 2019-12-18

Mattias E skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Är super nöjd med allt Sanna har hjälp till med! Läs mer
    2020-01-10 Sanna P svarar Mattias E
    Och jag är mycket tacksam för att ni gav mig förtroendet att hjälpa er sälja er bostad. All lycka till :)
  • 2019-12-16

Olivia Å skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Jag har köpt en bostadsrätt, en två på 59 kvm. Jag blev proffsigt bemött av mäklaren. Hon var tydlig och rak. Läs mer
    2020-01-10 Sanna P svarar Olivia Å
    Tack för rekommendationen och för att ni upplever mig på det sättet :)
  • 2019-12-16

Marianne L skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Jag har sålt en bostadsrätt.
    Sanna bemötande var superbra. Vi kom snabbt mycket bra överens. Jag är så glad att ha haft Sanna med på den här "resan". Läs mer
    2020-01-10 Sanna P svarar Marianne L
    Varit ett nöje att få samarbeta mer er Marianne, tack för dina fina ord. Allt gott.
  • Rebecca E

2019-12-16

Rebecca E skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Smidig process och proffsigt bemötande Läs mer
    2020-01-10 Sanna P svarar Rebecca E
    Tack för förtroendet att få hjälpa er sälja er fina bostad :)
  • 2019-12-15

Louise L skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Väldigt bra bemötande, trevlig och proffsig! Läs mer
    2020-01-10 Sanna P svarar Louise L
    Stort tack för trevligt omdöme, tror du kommer trivas mycket bra här. Vi ses på tillträdet :)
  • Emma C

2019-12-10

Emma C skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Alexandra gjorde en fantastisk insats i att matcha oss med drömhuset och dess säljare. Hög kunskap och professionalitet. Läs mer
    2019-12-10 Alexandra M svarar Emma C
    Tack Ni😊 Det gjorde mig super glad att vi lyckades ta oss till slutmålet! Lycka till nu.
  • 2019-12-09

Ragna K skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Sanna jobbade på ett både personligt och professionellt sätt. Uppskattat! Läs mer
    2020-01-10 Sanna P svarar Ragna K
    Tack för förtroendet att få hjälpa er. :)
  • 2019-12-08

My T skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Helt strålande! Svarar snabbt på sms och är otroligt effektiv och engagerad. Kändes som att hon hade fixat allt redan innan jag hann fråga :) Tummen upp! Läs mer
    2019-12-10 Alexandra M svarar My T
    Tack My! Bra samarbete trotts geografiskt avstånd😊
  • 2019-12-08

Paulina S skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Köpte en tvåa av Sanna i Johanneshov.

Kompetent, koll på detaljer och lättillgänglig. Svarade alltid snabbt oavsett tid - uppskattas!

Även tydlig med nästa steg och när hon skulle höra av sig. Läs mer
    2020-01-10 Sanna P svarar Paulina S
    Stort tack för trevliga ord, var ett nöje att få hjälpa er med köpet av er bostad :)
  • 2019-12-01

Martin G skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Jag upplevde Sanna som professionell och hjälpsam. Hon förstod vårt behov av inflyttningsdatum och försökte hjälpa oss och säljaren i att hitta lämpligt datum. Tyvärr gick det inte att få till en perfekt lösning men Sanna gjorde vad hon kunde, därför är jag tacksam. Läs mer
  • 2019-12-01

Janet A skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Utmärkt samarbete och ett fint bemötande. Läs mer
    2020-01-10 Sanna P svarar Janet A
    Stort tack för förtroendet :) All lycka till.
  • 2019-11-21

Mathias H skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Alexandra tog sitt uppdrag på största allvar och såg verkligen till att jag blev nöjd med min försäljning. Läs mer
    2019-11-21 Alexandra M svarar Mathias H
    Tack Mathias. Lycka till nu med ert nya bostadsköp!
  • 2019-11-18

Annika d skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Köpte en lgh nyligen av Sanna och är mycket nöjd. Det som jag uppskattar mest är att hon är väldigt tillgänglig, alltid återkommer om hon lovat det och kollar upp saker man undrar över väldigt snabbt. Både personlig, trevlig och serviceminded. Läs mer
    2020-01-10 Sanna P svarar Annika d
    Tack Annika och varmt välkommen till området :)
  • 2019-11-16

Joakim M skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Alexandra är verkligen en toppentjej och en riktigt kompetent mäklare. Läs mer
    2019-11-16 Alexandra M svarar Joakim M
    Tack Joakim. Det var väldigt trevligt att höra. Lycka till nu med nya lägenheten!
  • 2019-11-13

Klara J skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Vi har precis köpt lägenhet via Sanna. Eftersom vi snabbt fick svar på frågor på ett rakt, tydligt och trevligt sätt, och ett allmänt vänligt bemötande genom hela affären, kan vi varmt rekommendera henne som mäklare. Läs mer
    2020-01-10 Sanna P svarar Klara J
    Tack Klara och stort grattis till köpet av en fantastisk bostad. Tror ni kommer trivas kanon här :) Ses på tillträdet.
  • 2019-11-07

Charlotta H skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Bra och professionell hantering av hela försäljningen, från start till mål. Sanna var super längs hela processen. Läs mer
    2020-01-10 Sanna P svarar Charlotta H
    Tack för fint omdöme och det var superkul att få hjälpa er att sälja er fina bostad :) Bra samarbete och ett toppenbra resultat :)
  • 2019-11-05

Caroline B skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Trevlig och tillmötesgående, bra kommunikation som upplevs genuin! Är mycket nöjd med Alexandras bemötande vid köpet av min lägenhet. Läs mer
    2019-11-16 Alexandra M svarar Caroline B
    Kul att höra Caroline. Tack för din recession// Alexandra
  • 2019-11-04

Anders P skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Sanna hjälpte mig att sälja min lägenhet i Hammarbyhöjden, ett område som hon kan väldigt väl. Hon var kommunikativ och professionell genom hela affären och tydlig gällande förväntningar på en svårt marknad. Sammantaget blev det en bra affär både mig mig och köparen och jag rekommenderar verkligen Sanna. Läs mer
    2020-01-10 Sanna P svarar Anders P
    Tack för ett bra samarbete Anders :) Och för din trevliga rekommendation. Allt gott :)
  • 2019-11-03

Marianne L skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Köpt en bostadsrätt. Mäklarens bemötande var professionellt, sakligt och vänligt. Förväntningar var att se till att det blir ett bra genomfört köp vilket hon hittills lever upp till. Dock är inte köpet helt klart Läs mer
    2020-01-10 Sanna P svarar Marianne L
    Tack för ett trevligt omdöme :) Tror er dotter kommer trivas kanon i området :)
  • 2019-11-03

Connie S skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Jag har både köpt och sålt av Sanna och jag kan varmt rekommendera henne. Läs mer
    2020-01-10 Sanna P svarar Connie S
    Jag är mycket tacksam att ni gett mig det förtroendet :) Tack för rekommendationen :)
  • Stefan N

2019-11-03

Stefan N skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Sanna är grym- Hon är tydlig med förväntningar, ger alltid snabba svar och håller alltid det hon lovar. Kan varmt rekommendera henne att sälja din bostad. Läs mer
    2020-01-10 Sanna P svarar Stefan N
    Glad att jag fick förtroendet att hjälpa er med försäljningen. Ett riktigt bra samarbete med ett bra slutresultat :)
  • 2019-11-01

Sofia Z skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Vi har sålt vår bostadsrätt i Hammarbyhöjden med Sanna och kunde inte vara mer nöjda! Sanna har gjort ett fantastiskt jobb och vi har känt oss oerhört trygga under hela vägen. Hon är professionell, lyhörd, väldigt kompetent och hon har gjort så att det blivit roligt att sälja (även fast det är en väldigt stressig situation). Jag skulle rekommendera Sanna till alla och kommer vända mig till henne när vi säljer nästa gång! Läs mer
    2020-01-10 Sanna P svarar Sofia Z
    Stort tack för fina ord och ett riktigt bra samarbete :)
  • 2019-10-20

Johan A skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Köpte en lägenhet, Sanna var super flexibel och hjälpsam. Läs mer
    2019-10-21 Sanna P svarar Johan A
    Tack för fina ord Johan :) Och grattis till köpet av en superfin lägenhet :)
  • 2019-10-20

Alexandra B skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Sålt lgh. Sanna är proffsig och tillgänglig. Svarar gärna på frågor och tar reda på saker för att få till ett så bra pris som möjligt för vår lgh. Önskar att alla fick hahenne som mäklare! Läs mer
    2019-10-21 Sanna P svarar Alexandra B
    Stort tack för fina ord :) tack själva för ett bra samarbete :)

Katarina S skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Med positiv anda och stort engagemang bidrar Sanna till mycket bra förutsättningar för att få till en bra bostadsaffär för alla inblandade.
    /Katarina Läs mer
    2019-10-21 Sanna P svarar Katarina S
    Tack Katarina för förtroendet att hjälpa er sälja er superfina bostad. Bra jobbat av er också :)

Emma J skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Söker ni en mäklare som är otroligt engagerad men också kan agera psykolog under hela säljprocessen ska ni välja Alexandra! Hon är oerhört driven, professionell, duktig och ett otroligt stöd när nervositeten och stressen tar över. Alexandra har verkligen varit toppklass och jag kommer rekommendera alla nära & bekanta att välja henne vid framtida försäljningar. Hon ger det lilla extra. Näst på tur blir pojkvännens lägenhet! Läs mer
    2019-10-22 Alexandra M svarar Emma J
    Vilken trevlig recension. Tusen tack Emma!

Erik B skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Sanna har lugnt och metodiskt gjort vår försäljning väldigt smidig. Rekommenderas! Läs mer
    2019-10-21 Sanna P svarar Erik B
    Stort tack Erik för ett gott samarbete :)

Mathias M skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Väldigt bra och ärlig mäklare! Allt skött toppenbra. Läs mer
    2019-10-21 Sanna P svarar Mathias M
    Stort tack Mathias och hoppas ni kommer trivas kanon i er nya bostad :)
  • 2019-10-14

Lars G skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Sanna fick förtroendet att sälja min lägenhet efter en bra och tydlig presentation.
    Att hon sedan uppfyllde förväntningarna gör att jag gärna rekommenderar henne vidare till vänner och andra
    /Lasse Läs mer
    2019-10-21 Sanna P svarar Lars G
    Tack för ett gott samarbete Lars :)
  • 2019-10-07

Lovisa B skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Sanna har hela tiden haft kontakt med oss, uppdaterat oss och alltid varit lätt att få tag på. Hon har varit tydlig och ärlig. Dessutom är hon bra på att förklara och lätt prata med. Och trevlig:). Läs mer
    2019-10-21 Sanna P svarar Lovisa B
    Stort tack snälla du. Tack själva för gott samarbete =)

Finn Malmgrens väg 9, 121 38 Johanneshov