Svenska Mäklarhuset Johanneshov

Svenska Mäklarhuset Johanneshov

Välkommen till Svenska Mäklarhuset Johanneshov!

När du anlitar oss får du mäklare som verkligen brinner för nöjda kunder. Vi älskar vårt jobb och jobbar alltid stenhårt för att du ska hitta rätt bland alla bostadsrätter och villor här i trevliga Johanneshov.

Vi har massor av erfarenhet av mäklarbranschen. Oss kan du fråga om vad som helst under hela bostadsaffären. Dessutom har vi en stor kundkrets och känner till både köpare och säljare i området. Kom förbi på kontoret och berätta om dina planer så bjuder vi på en fri värdering.

Läs vad 246 kunder tycker om Svenska Mäklarhuset Johanneshov 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Gabriel Gawell en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    • 57.0 m²
    2021-04-06
    Köpte min första lägenhet för nio år sedan och då var det Svenska Mäklarhuset i Johanneshov som säljaren anlitat. Jag fick vid köptillfället ett professionellt intryck och bemötande av den dåvarande mäklaren. När jag nu skulle sälja bostaden valde jag därför att kontakta Svenska Mäklarhuset. Redan vid första mötet med Gabriel Gawell uppfattade jag att det här var en seriös mäklare. Gabriel svarade på samtliga frågor och hade läst sig in, förberett sig väl innan mötet. Han gav tydliga instruktioner vart ansvarsgränserna mellan mig och mäklaren låg, vilka uppgifter som jag hade att ombesörja och vad han i sin roll som mäklare skulle utföra. Gabriel har under hela processen varit snabb med att återkoppla och uppdatera om läget samt lett processen så att den förs framåt. Vid försäljningstillfället, signering, var allt väl förberett. En bra genomgång gjordes så att både jag som säljare och köparen gavs möjlighet att ställa frågor och få svar. Gabriel är personlig på ett professionellt sätt utan att för den delen förlora siktet i uppdraget. Sammanfattningsvis ger jag Gabriel högsta betyg och omdöme. Hans mångåriga erfarenhet som mäklare är en stabil grund att stå på. En riktigt bra mäklare som jag rekommenderar.
    Tack för ett trevligt samarbete med dig Niklas. Vad kul att du är nöjd med försäljningen. //Gabriel Gabriel Gawell
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    • 54.0 m²
    2021-04-03
    Superduktig och kunnig mäklare! Sanna sålde min lägenhet inom loppet av två veckor och är kontaktbar dygnet runt, ger uppdateringar och ser till att stylist, fotograf och uppmätare bokas in snarast om det behövs :)
    Sanna är jättetrevlig, glad och bra på sitt yrke!
    Tack så jättemycket för allt!
    • Hammarbyhöjden/Skärmarbrink
    2021-04-03
    Rak, tydlig och trevlig i kommunikationen. Hela processen gick väldigt smidigt och slutpriset nådde det mål vi satte upp innan. Överlag är vi väldigt nöjda och skulle rekommendera Sanna om man ska sälja sin lägenhet :)
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Gabriel Gawell en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    • 40.5 m²
    2021-04-02
    Jag köpte min första egna lägenhet via Gabriel och då är det självklart extra viktigt att känna förtroende för mäklaren. Gabriel är erfaren, trygg, ärlig och tar sig tid. Jag är mycket nöjd!
    Tack Philip. Välkommen till Hammarbyhöjden, jag tror du kommer trivas. Gabriel Gawell
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    • Hammarbyhöjden/Skärmarbrink
    2021-04-01
    Mycket tillmötesgående och återkom med svar på frågor utan problem. Seriös, insatt och noggrann. Trevligt bemötande och professionellt handlande.
    • 57.0 m²
    2021-03-31
    Vi fick en bra upplevelse av vårt bostadsköp med Gabriel. Vi hade en god kontakt genom hela processen och jag uppskattar att han var lätt att få tag på.
    Tack Athina och välkommen till Hammarbyhöjden! Gabriel Gawell
    2021-03-29
    Sålt en tvåa i Hammarbyhöjden! Tack vare Sanna fick vi det vi ville ha för lägenheten innan den kom upp till försäljning! Så nöjd med henne som mäklare 🌟
    2021-03-28
    Sanna var en stjärna hela vägen från start till signering! Bra kommunikation och transparent. Vi som säljare kände oss väldigt trygga i hennes händer!
    2021-03-28
    Sanna var en väldigt bra mäklare som var tydlig och ärlig och skötte allting smidigt och transparent.
    • Skärmarbrink/Hammarbyhöjden
    2021-03-18
    Sålde min bostadsrätt med Sanna. Hade höga förväntningar, och de levde hon upp till. Hon har stenkoll, svarar snabbt och mkt trevlig.
    2021-03-16
    Köpte lägenhet i Hammarbyhöjden. Sanna var en väldigt tillgänglig mäklare, kunde svara på samtliga av mina frågor, var flexibel och gjorde allt hon kunde för att underlätta min process att köpa en bostad.

Tack Sanna för det, jag kommer själv verkligen vilja anlita dig när jag någon gång i framtiden ska sälja min lägenhet.
    2021-03-16
    Wow säger jag bara! Sanna håller verkligen det hon lovar och levererar över ens förväntningar. När jag gjorde mitt val jämförde jag med flera olika toppmäklare men Sanna var bäst i klassen. Hon är extremt erfaren och skarp säljare med sinne för relationer och väldigt affärsmässig. Hon är genuin och vill både säljare och köpares bästa vilket hon hela tiden är mån om i processen. Förutom detta så är hon alltid lätt tillgänglig och är pedagogisk. Hon sålde min lägenhet till rekordpris i föreningen vilket ingen annan mäklare var villiga att jobba för. Jag har själv jobbat inom försäljning länge och vill man ha en duktig säljare som kan försäljning och affärer så kan jag garanterat rekommendera Sanna på SMH i Hammarbyhöjden.
    • 75.0 m²
    2021-03-13
    Vi anlitade, på rekommendation från Hittamäklare, Sanna för att hjälpa oss att sälja vår lägenhet.

Vi blev väldigt nöjda och vi tycker hon gjorde ett mycket bra jobb, vilket resulterade i att marknaden på ett rättvist sätt kunde värdera bostaden. Vi fick vad den var värd helt enkelt. Slutpriset var också väldigt nära Sannas initiala uppskattning. I övrigt var hon trevlig, lättillgänglig och allmänt väldigt angenäm att ha att göra med.

Rekommenderar starkt!
    2021-03-04
    Trevlig, snabb och kommunikativ!
    2021-03-03
    Köpt bostad off market, mycket nöjd med Sanna som mäklare. Proffsig och tillmötesgående.
    2021-03-01
    Vi har köpt en lägenhet med Sanna. Hon var mycket hjälpsam och basvarade alla våra frågor, visade förråd/barnvagnsrum osv efter visningen. Trevlig och professionelt.
    2021-02-27
    Vi köpte en lägenhet för några dager sedan där hon var mäklare. Vi har även varit på visning på en annan lägenhet innan med henne som mäklare.
    Hon har hela tiden varit jättetrevlig, tillgänglig för frågor och funderingar. Hon verkar ha en varm personlighet och var
    mycket kunnig och hjälpsam. Hon visade oss alla övriga rum som vi hade bett (barnvagnsrum, tvättstuga, källaren) med ett vänligt leende.
    Men det viktigaste för mig var att hon verkade vara en ärlig person som skulle tala sanningen. Hon provade inte att dölja information om lägenhet som inte var så positiva. Det värdesätter jag högt. Hon var väl informerad om såna otrevliga detaljer och delade information med glädje. Det gjorde oss att vara enda säkrare att vi är medvetna om helheten och att vi ville köpa från henne.
    • 59.0 m²
    • Björkhagen/Hammarbyhöjden
    2021-02-26
    Vi är supernöjda med Sanna. Hon är en mycket proffsig och kunnig mäklare. Hon har ett mycket förtroendeingivande sätt och har varit lyhörd inför våra önskemål. Väldigt trevlig och enkel att ha o göra med. Kan varmt rekommendera Sanna!
    • 58.0 m²
    • Björkhagen
    2021-02-25
    Trevligt bemötande, professionell och lyhörd. Extremt bra i kommunikation och återkoppling, vilket gör att vi som kunder alltid kan känna oss lugna med att hon har stenkoll på läget.
  • Magdalena C
    2021-02-25
    Sålt 3:à Hammarbyhöjden. Ett riktigt superproffs - rekomenderar varmt!
    • 58.0 m²
    • Björkhagen
    2021-02-24
    Sanna är professionell, lätt att kommunicera med och har en fantastisk energi!
    2021-02-23
    Sålde en bostadsrätt 3-a. Vi var jättenöjda med Sanna, bra enkel kommunikation och raka rör.
    2021-02-19
    Efter att ha träffat x-antal mäklare under en köp/säljprocess så är vår bestämda uppfattning om att Sanna är i yttersta toppskiktet! Vi anlitade henne som mäklare för att sälja vår lägenhet. Hon är väldigt lyhörd och går en extra mil för att tillgodose dina behov. När hon förstod att vi letade i samma område var hon snabb att presentera potentiella bostäder för oss - vilket ledde till att vi även köpte av Sanna.

Hon är otroligt professionell, trevlig och enkel att ha att göra med. Lika delar köpmäklare som säljmäklare. Vi är supernöjda!
    • 84.0 m²
    2021-02-17
    Vi är supernöjda med att ha Sanna som mäklare vid försäljningen av vår lägenhet. Sanna är trevlig, djupt engagerad, hjälpsam, snabb på att återkoppla och har stor kunskap om Hammarbyhöjden som område. Vi kan varmt rekommendera henne!
    • 59.0 m²
    2021-02-17
    Riktigt bra mäklare! Att sälja lägenhet med hjälp av Sanna var en trygg och rolig upplevelse. Bra kommunikation så man hela tiden visste hur planen såg ut. Oerhört proffsig!
    • 50.0 m²
    2021-02-07
    Köpte en 3:a i Hammarbyhöjden slutet av 2020. Det var mitt första köp och det var mycket nytt och lite överväldigande. Säljaren var den som gjorde oss trygga i köpet, inte Sanna. Upplevde Sanna som nedlåtande och oförstående.

Sanna ljög om vissa saker angående lägenheten t.ex. att det var induktionsspis när det inte var det och i prospektet stod det att det var originalgolv i alla rum trots att säljaren själv sa att de hade bytt golv i köket.

Att priset steg med nästan 25% från utgångspriset är svårt att skylla på mäklaren men det visar på att utgångspriset inte var nära marknadsvärdet.
    Hej Joacim, det känns tråkigt att höra att det är vissa saker ni inte känner er nöjda med. Jag kan börja med att säga att jag aldrig skulle ljuga om något utan snarare måste jag missförstått vissa saker och att det i detta fall blivit tokigt. Jag tänker att det skulle vara lättare att höras på telefon om dessa saker än att ta det här igenom så tror jag säkerligen vi kan komma fram till en lösning som ni känner er nöjda med. Gällande att den stack iväg i pris i en budgivning så kan jag bara säga att det är en svårbedömd marknad nu där vissa bostäder sticker iväg och andra inte. Priset på denna blev högre än förväntat från början. Hoppas iallafall ni kommer trivas jättebra i lägenheten så får vi höras vidare om det andra och lösa det. Allt gott! / Sanna Pickelner Sanna Pickelner
  • Viktor S
    2021-01-24
    Sanna levererade en mäklartjänst i toppklass. Lyhörd, kunnig och flexibel med ett professionellt bemötande genom hela säljprocessen. Och ett slutpris över förväntan!

Kan varmt rekommendera att anlita Sanna vid försäljning!
    • 97.0 m²
    2021-01-16
    Fantastisk mäklare. Så driven, engagerad, ärlig, inlyssnande med ödmjukt bemötande. Lätt att få kontakt med och hade alltid tid när mina frågor hopade sig. Höll mig uppdaterad genom hela försäljningen. Sedan gick försäljningen med glans och försäljningsrekord i pris/storlek sattes i min förening."
    • 52.2 m²
    2020-12-18
    Mycket professionellt skött genom hela processen.
    Hon fick mig som säljare att känns mig lugn genom hela säljprocesssen.

Överträffade vårt gemensamt satta försäljningstak .

Kan varmt rekommendera att använda Sanna vi ert nästa köp/sälj.
    • 52.2 m²
    2020-12-16
    Köp av lägenhet i Hammarbyhöjden.
    Trevligt bemötande och täta uppdateringar under hela processen.
  • sålde en tomt med hjälp av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    2020-12-14
    Har sålt en obebyggd tomt. Blev utmärkt bemött. Försäljningen levde upp till förväntningarna. Båda mäklarna vi hade kontakt med gav ett väldigt gott intryck.
    2020-12-13
    Trevlig möte! Mycket kompetent mäklare som har koll och återkommer snabbt med svar .
    • 50.0 m²
    • Johanneshov
    2020-12-11
    Personlig, professionell och alltid snabb återkoppling, något som man uppskattar när man gör sin bostadsaffär.
    Utöver detta har hon även en bra plan och strategi över hur affären ska göras.

Jag/vi rekommenderar Alexandra starkt.
    • 47.0 m²
    • Hammarbyhöjden / Johanneshov
    2020-12-11
    It was a good service.
    I would have liked that we could have define the close bud before the visning
    • 67.0 m²
    2020-12-09
    Sålde bostadsrätt, 67 kvm i Enskededalen.
    Alexandra är Professionell, tillgänglig och driven och fick vår lägenhet såld till ett bra pris samt gjorde hela processen väldigt smidig för oss.

Rekommenderar henne starkt!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    • 61.5 m²
    2020-12-09
    Smidigt,Personligt,Engagerat.Genomgående positivt bemötande.Levde upp till våra förväntningar
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    • 97.0 m²
    2020-12-09
    I have bought an apartment through Alexandra. She seemed sincere when she showed us around and when answering our questions, so we trusted her to represent fairly both the buyers and the seller. All the communication after that was open, smooth and friendly. We had a good experience!
  • köpte en tomt med hjälp av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    2020-12-09
    Efter många år av velande mellan olika mäklare träffade vi Alexandra.
    En mäklare som verkligen kan framhäva små detaljer och arbetar målmedvetet hela tiden.
    Vi har under hela processen känt oss väldigt trygga och kommer att fortsätta att vända oss till Alexandra vid framtida husförsäljningar!
    Denna tjej gör det omöjliga möjligt, tack!
    • 41.0 m²
    2020-12-04
    Sanna är en mycket engagerad mäklare med stor erfarenhet.
    Hon är väldigt engagerad och kunnig inom sitt område.
    • 41.0 m²
    2020-12-04
    Köpte min första lägenhet med Sanna som mäklare.
    Jag fick direkt ett proffesionellt intryck och bemötande av Sanna på visningen och hon var sedan snabb med att återkoppla och uppdatera om läget. Vid frågor var hon alltid tillgänglig och hade mycket bra koll på både bostaden och området.
    Hon var även personlig på ett proffesionellt sätt vilket gav mig ett lugn och det var precis det jag behövde då detta som sagt var min första bostad.
    Vi påskrift av alla papper var hon väl förbered och gav ytterligare information.
    Jag hade inga stora förväntningar utan visste bara hur jag inte ville att en mäklare skulle vara.

Sammanfattningsvis så ger jag Sanna högsta betyg och omdöme. En fantastisk mäklare som jag själv kommer anlita den dagen jag ska sälja min bostad.
    • 82.0 m²
    2020-12-03
    Vi sålde en lägenhet i Enskedadalen
    Hon gjorde ett utmärkt jobb och mycket professionell

Tack!
    • 43.0 m²
    2020-12-03
    Köpt en bostadsrätt i Johanneshov.
    Sanna upplevdes som kompetent, korrekt och lagom "påstridig".
    Bra återkoppling med tydliga svar.
    Hon levde upp till de förväntningar som vi hade på en mäklare.
    2020-11-20
    Väldigt lyhörd och flexibel under hela processen.
    Var förtroendeingivande och satte ingen press på mig, säljaren, att sälja för ett pris under förväntningarna.
    Hade inga problem med att ha extrainsatta visningar samt skjuta upp försäljning, vilket dock inte behövdes då Sanna lyckades bra med slutförhandlingen och fick upp köparna till önskat pris.
    2020-11-17
    Mycket bra kommunikation och snabba svar när vi köpte våran lägenhet.
    2020-11-05
    Sålt lägenhet. En kunnig mäklare som varit ett bra stöd genom hela processen.
    Skicklig mäklare
    Mycket kompetent
    Och snabb lyhörd
    2020-11-05
    Trevlig o rak. Snabb o smidig .
    • 55.0 m²
    • Skärmarbrink / Johanneshov
    2020-11-04
    Blev rekommenderad att använda Sanna för att sälja min lägenhet. Hennes bemötande passade mig perfekt, mycket lugn och tillmötesgående med full förståelse för att det var en stor affär för mig. Initialt hade vi bestämt att det inte skulle gå så snabbt vilket var helt OK för Sanna. Fick bra hjälp att förbereda och fotografera ändå.

Av en tillfällighet köpte vi lite oplanerat nytt och fick bråttom att sälja min egen lägenhet. Sanna ställde snabbt om och var på tårna för att fort få ut lägenheten för visning.

Direkt efter visning hade Sanna en köpare och vi kunde skriva samma dag. Mycket nöjd med hela förloppet och hela tiden kändes Sannas avslappnade stil som en trygghet i affären.
    • 42.0 m²
    2020-10-30
    Sålde min bostad i Hammarbyhöjden. Sanna är lätt att prata med och jag kände stort förtroende direkt. Engagerad och tillgänglig. Kunde inte vara mer nöjd! Rekommenderar varmt.
    • 64.0 m²
    2020-10-28
    Sanna har på ett mycket proffsigt sätt hanterat alla delar i försäljningen av vår bostad. Hennes förmåga att hantera människor är något som står ut, såväl som hennes höga kompetens. Vi är mycket nöjda!