Svenska Mäklarhuset Johanneshov

Finn Malmgrens väg 9, 121 38 Johanneshov — Visa karta

Välkommen till Svenska Mäklarhuset Johanneshov!

När du anlitar oss får du mäklare som verkligen brinner för nöjda kunder. Vi älskar vårt jobb och jobbar alltid stenhårt för att du ska hitta rätt bland alla bostadsrätter och villor här i trevliga Johanneshov.

Vi har massor av erfarenhet av mäklarbranschen. Oss kan du fråga om vad som helst under hela bostadsaffären. Dessutom har vi en stor kundkrets och känner till både köpare och säljare i området. Kom förbi på kontoret och berätta om dina planer så bjuder vi på en fri värdering.

Läs vad 91 kunder tycker om Svenska Mäklarhuset Johanneshov

• 2019-12-08

My T skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Helt strålande! Svarar snabbt på sms och är otroligt effektiv och engagerad. Kändes som att hon hade fixat allt redan innan jag hann fråga :) Tummen upp! Läs mer
  • 2019-12-08

Paulina S skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Köpte en tvåa av Sanna i Johanneshov.

Kompetent, koll på detaljer och lättillgänglig. Svarade alltid snabbt oavsett tid - uppskattas!

Även tydlig med nästa steg och när hon skulle höra av sig. Läs mer
  • 2019-12-01

Martin G skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Jag upplevde Sanna som professionell och hjälpsam. Hon förstod vårt behov av inflyttningsdatum och försökte hjälpa oss och säljaren i att hitta lämpligt datum. Tyvärr gick det inte att få till en perfekt lösning men Sanna gjorde vad hon kunde, därför är jag tacksam. Läs mer
  • 2019-12-01

Janet A skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Utmärkt samarbete och ett fint bemötande. Läs mer
  • 2019-11-21

Mathias H skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Alexandra tog sitt uppdrag på största allvar och såg verkligen till att jag blev nöjd med min försäljning. Läs mer
    2019-11-21 Alexandra M svarar Mathias H
    Tack Mathias. Lycka till nu med ert nya bostadsköp!
  • 2019-11-18

Annika d skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Köpte en lgh nyligen av Sanna och är mycket nöjd. Det som jag uppskattar mest är att hon är väldigt tillgänglig, alltid återkommer om hon lovat det och kollar upp saker man undrar över väldigt snabbt. Både personlig, trevlig och serviceminded. Läs mer
  • 2019-11-16

Joakim M skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Alexandra är verkligen en toppentjej och en riktigt kompetent mäklare. Läs mer
    2019-11-16 Alexandra M svarar Joakim M
    Tack Joakim. Det var väldigt trevligt att höra. Lycka till nu med nya lägenheten!
  • 2019-11-13

Klara J skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Vi har precis köpt lägenhet via Sanna. Eftersom vi snabbt fick svar på frågor på ett rakt, tydligt och trevligt sätt, och ett allmänt vänligt bemötande genom hela affären, kan vi varmt rekommendera henne som mäklare. Läs mer
  • 2019-11-07

Charlotta H skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Bra och professionell hantering av hela försäljningen, från start till mål. Sanna var super längs hela processen. Läs mer
  • 2019-11-05

Caroline B skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Trevlig och tillmötesgående, bra kommunikation som upplevs genuin! Är mycket nöjd med Alexandras bemötande vid köpet av min lägenhet. Läs mer
    2019-11-16 Alexandra M svarar Caroline B
    Kul att höra Caroline. Tack för din recession// Alexandra
  • 2019-11-04

Anders P skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Sanna hjälpte mig att sälja min lägenhet i Hammarbyhöjden, ett område som hon kan väldigt väl. Hon var kommunikativ och professionell genom hela affären och tydlig gällande förväntningar på en svårt marknad. Sammantaget blev det en bra affär både mig mig och köparen och jag rekommenderar verkligen Sanna. Läs mer
  • 2019-11-03

Marianne L skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Köpt en bostadsrätt. Mäklarens bemötande var professionellt, sakligt och vänligt. Förväntningar var att se till att det blir ett bra genomfört köp vilket hon hittills lever upp till. Dock är inte köpet helt klart Läs mer
  • 2019-11-03

Connie S skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Jag har både köpt och sålt av Sanna och jag kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • Stefan N

2019-11-03

Stefan N skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Sanna är grym- Hon är tydlig med förväntningar, ger alltid snabba svar och håller alltid det hon lovar. Kan varmt rekommendera henne att sälja din bostad. Läs mer
  • 2019-11-01

Sofia Z skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Vi har sålt vår bostadsrätt i Hammarbyhöjden med Sanna och kunde inte vara mer nöjda! Sanna har gjort ett fantastiskt jobb och vi har känt oss oerhört trygga under hela vägen. Hon är professionell, lyhörd, väldigt kompetent och hon har gjort så att det blivit roligt att sälja (även fast det är en väldigt stressig situation). Jag skulle rekommendera Sanna till alla och kommer vända mig till henne när vi säljer nästa gång! Läs mer
  • 2019-10-20

Johan A skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Köpte en lägenhet, Sanna var super flexibel och hjälpsam. Läs mer
    2019-10-21 Sanna P svarar Johan A
    Tack för fina ord Johan :) Och grattis till köpet av en superfin lägenhet :)
  • 2019-10-20

Alexandra B skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Sålt lgh. Sanna är proffsig och tillgänglig. Svarar gärna på frågor och tar reda på saker för att få till ett så bra pris som möjligt för vår lgh. Önskar att alla fick hahenne som mäklare! Läs mer
    2019-10-21 Sanna P svarar Alexandra B
    Stort tack för fina ord :) tack själva för ett bra samarbete :)

Katarina S skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Med positiv anda och stort engagemang bidrar Sanna till mycket bra förutsättningar för att få till en bra bostadsaffär för alla inblandade.
    /Katarina Läs mer
    2019-10-21 Sanna P svarar Katarina S
    Tack Katarina för förtroendet att hjälpa er sälja er superfina bostad. Bra jobbat av er också :)

Emma J skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Söker ni en mäklare som är otroligt engagerad men också kan agera psykolog under hela säljprocessen ska ni välja Alexandra! Hon är oerhört driven, professionell, duktig och ett otroligt stöd när nervositeten och stressen tar över. Alexandra har verkligen varit toppklass och jag kommer rekommendera alla nära & bekanta att välja henne vid framtida försäljningar. Hon ger det lilla extra. Näst på tur blir pojkvännens lägenhet! Läs mer
    2019-10-22 Alexandra M svarar Emma J
    Vilken trevlig recension. Tusen tack Emma!

Erik B skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Sanna har lugnt och metodiskt gjort vår försäljning väldigt smidig. Rekommenderas! Läs mer
    2019-10-21 Sanna P svarar Erik B
    Stort tack Erik för ett gott samarbete :)

Mathias M skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Väldigt bra och ärlig mäklare! Allt skött toppenbra. Läs mer
    2019-10-21 Sanna P svarar Mathias M
    Stort tack Mathias och hoppas ni kommer trivas kanon i er nya bostad :)
  • 2019-10-14

Lars G skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Sanna fick förtroendet att sälja min lägenhet efter en bra och tydlig presentation.
    Att hon sedan uppfyllde förväntningarna gör att jag gärna rekommenderar henne vidare till vänner och andra
    /Lasse Läs mer
    2019-10-21 Sanna P svarar Lars G
    Tack för ett gott samarbete Lars :)
  • 2019-10-07

Lovisa B skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Sanna har hela tiden haft kontakt med oss, uppdaterat oss och alltid varit lätt att få tag på. Hon har varit tydlig och ärlig. Dessutom är hon bra på att förklara och lätt prata med. Och trevlig:). Läs mer
    2019-10-21 Sanna P svarar Lovisa B
    Stort tack snälla du. Tack själva för gott samarbete =)
  • 2019-10-01

Julia P skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Så nöjd med Alexandra som mäklare. Vi gillade henne från sekunden hon klev in hemma hos oss, glad och full av energi. Vi kände oss trygga, hon var lätt att få tag på, hade koll och skötte alltid väldigt smidigt. 5/5! Läs mer
    2019-10-01 Alexandra M svarar Julia P
    Super kul att höra! Bra samarbete och engagerade säljare!
  • 2019-09-28

Magnus E skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Trevlig, hjälpsam och engagerad Läs mer
  • 2019-09-20

Elin M skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Proffsigt och seriöst utfört för både oss som säljare och köpare, kan verkligen rekommenderas! Läs mer
  • 2019-09-01

Roland N skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    tycker inte om att skriva sånt här bättre med kryssfrågor, Alexandra gjorde sitt jobb hitills men det är inte klart ännmu Läs mer
  • 2019-09-01

Nanna B skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Vi sålde en 5:a ( eller en 4:a + 1:a uthyrningsdel ) i Hammarbyhöjden.
    Sanna är energisk och driven. Beskrev tydligt arbetsprocessen och hade en till oss tilltalande layout på annons sedan tidigare. Sålde in sig själv med ett stort befintligt lokalt kundnät av köpare, vilket hon levde upp till. Talar klartext om realistiska förväntningar dvs i vårt fall antingen få betalt för en fräsch 5:a men hon såg också som vi potentialen med uthyrningsdelen som inkomst och således ett annat slutpris. Var också tydlig med vad som krävdes från vår del med tillgång för extravisningar, styling och städning.
    Kommunikativ under processen och har låtit oss få vara delaktiga ex att forma text och innehåll i annons. Hade önskat att första utkastet av annonsen vi fick granska hade granskat av en kollega innan. Det var både mycket upprepningar av ord, något stavfel och innehöll fel information för närområdet. Givetvis rättades detta till.
    Vi är mycket nöjda med slutresultatet i alla delar av processen och slutpriset. Läs mer
    2019-10-21 Sanna P svarar Nanna B
    Roligt att höra, var ett mycket bra samarbete som ledde fram till ett bra resultat. Ses på tillträdet :)
  • 2019-08-31

Elin S skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Tydlig i kommunikation, får jobbet gjort. Kände mig sedd och förstådd som säljare. Tar tag i saker direkt och sköter hela affären snyggt och professionellt Läs mer
  • 2019-08-30

ola J skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Vi har sålt en lägenhet i Hammarbyhöjden. Alexandra har varit mycket professionell och har skött försäljningen på ett mycket bra sätt. Hon har varit närvarande, öppen diskussion och engagerad på alla sätt. Alexandra har bra koll på marknaden och en positiv personlighet som bemött potentiella köpare på ett trevligt sätt. Förväntningarna är till fullo uppfyllda och vi rekommenderar varmt Alexandra till andra som planerar att sälja sin bostad.
    Bästa hälsningar / Ola & Anna Läs mer
    2019-08-30 Alexandra M svarar ola J
    Stort Tack Ola och Anna. Väldigt bra samarbete. Önskar er ett stort Lycka till i framtiden!
  • Vasileios L

2019-08-29

Vasileios L skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Jag köpt en tre:a 72 kvm i Blåsut.

Alexandra var mycket trevlig och hjälpsam. Perfekt kommunikation och förståelse.

Jag rekommenderar henne om tjänster hon ger både till säljaren och köparen Läs mer
    2019-08-29 Alexandra M svarar Vasileios L
    Tack Vasileios, och Grattis till er nya bostad!
  • 2019-08-28

Marwin G skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Grym på alla sätt från början till slut. Alltid kontaktbar. Lyssnar och förstår Läs mer
  • 2019-08-28

Bengt J skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Bra bemötande och mycket hjälpsam. Läs mer
  • 2019-08-21

Caytana B skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Köpare av Täppgränd 9 i Enskede! Då vi från början kikade på en 4a i samma område som gick över priset av vad vi önskade att erbjuda kunde Sanna tipsa om en annan 3a (potentiell 4a) som inte lagts ut offentligt ännu som matchade vår budget och önskan om skick. Snabba puckar. Bra information under kontraktsskrivning och bra uppföljning per mejl och SMS. Läs mer
    2019-10-21 Sanna P svarar Caytana B
    Tack för fina ord. Hoppas ni kommer trivas kanon i er nya bostad. Allt gott.
  • 2019-08-13

Natalie M skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Köpte med Alexandra som mäklare, hon har varit trevlig och glad Läs mer
    2019-08-13 Alexandra M svarar Natalie M
    Tack Natalie, det var kul att höra.
  • 2019-08-01

Anna W skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Alexandra är verkligen proffsig och dedikerad i sitt jobb. Hon har fingertoppskänsla för när det är optimalt att lägga ut objekt på hemmet och är verkligen stabil genom hela affären. Hennes värdering av lägenheten stämde också perfekt. Rekommenderar henne varmt! Läs mer
    2019-08-01 Alexandra M svarar Anna W
    Tack Anna, väldigt trevligt att höra och vilket bra samarbete!
  • Tove R

2019-08-01

Tove R skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Sanna har varit en utmärkt skicklig mäklare och processen har gått snabbt, smidigt och med rak och tydlig kommunikation. Sanna har varit väldigt flexibel med spekulanter och gett ett kompetent och trovärdigt intryck. Jag ör supernöjd med allt från bemötande till pris och anlitar gärna Sanna och Svenska Mäklarhuset igen. Läs mer
    2019-08-07 Sanna P svarar Tove R
    Tack Tove för ett gott samarbete. Allt gott.
  • Mona H

2019-07-31

Mona H skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Vi har sålt en lägenhet i Hammarbyhöjden. Mycket kompetent mäklare, som vi haft stort förtroende för. Verkar ligga ett steg före hela tiden. En mäklare som vi kommer att rekommendera till andra.
    Noggrann , trevlig, driftig Läs mer
    2019-08-07 Sanna P svarar Mona H
    Tack snälla ni för förtroendet. Allt gott.
  • Anna B

2019-07-31

Anna B skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Vi har köpt en lägenhet med hjälp av Sanna och innan vi kom dit var vi på flera visningar och hade kontakt med henne på olika sätt för olika objekt. Sanna var bra på att hela tiden hålla oss uppdaterade samt varit rak och tydlig under hela resan. Det känns verkligen som att hon värnar om både säljare och köpare. Vi är mycket nöjda! Läs mer
    2019-08-07 Sanna P svarar Anna B
    Nöjet är på min sida, glad att jag fick möjligheten att hjälpa er att hitta er blivande bostad :)
  • Alex N

2019-07-30

Alex N skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Väldigt trevlig, saklig och verkar väldigt kunnig. Läs mer
  • 2019-07-30

Maria K skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Sålde min 1,5:a
    Försäljningen överträffade mina förväntningar.
    Alexandra var glad, positiv, engagerad och väldigt duktig.
    Kontaktar gärna Alexandra nästa gång det är dags att sälja eller köpa. Läs mer
    2019-07-30 Alexandra M svarar Maria K
    Tack Maria, väldigt givande att höra!
  • 2019-07-30

Sofie O skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Jag anlitade Sanna vid försäljningen av min minitvåa i Hammarbyhöjden och är väldigt nöjd med hela processen. Hon har ovärderlig kunskap om marknaden och jag fick många bra råd.

Sanna är professionell, kunnig och engagerad men samtidigt ödmjuk och lugn. En supermäklare helt enkelt! Läs mer
    2019-08-07 Sanna P svarar Sofie O
    Stort tack för fina ord Sofie och vilket bra resultat :) Allt gott.
  • 2019-07-29

Eva H skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Mycket lätt att samarbeta med. Kan sitt jobb. Fint bemötande och lösningsfokuserad. Läs mer
    2019-08-07 Sanna P svarar Eva H
    Tack Eva, glad att jag fick möjligheten att hjälpa till. Allt gott.
  • 2019-07-29

Mette H skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Sanna fick mig att känna mig trygg genom hela försäljningprocessen.
    I en svår försäljningstid var hon strategisk och hade en plan för att få lägenheten såld till önskat pris.
    Bästa mäklarn jag haft. Professionell och väldigt trevlig! Läs mer
    2019-08-07 Sanna P svarar Mette H
    Stort tack för förtroendet Mette och vilket bra samarbete :) Allt gott.
  • 2019-07-23

Jenny Maria J skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Jag köpte en lägenhet. Jättesmidig affär med snabb återkoppling i alla frågor.
    Intresserad, engagerad och trevlig.
    Jag kan varmt rekommendera Alexandra Mokos och svenska mäklarhuset. Läs mer
    2019-07-23 Alexandra M svarar Jenny Maria J
    Tack Jenny, väldigt trevligt att höra!
  • Sebastian G

2019-07-13

Sebastian G skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Alexandra Mokos är helt underbar, och hon gjorde allt med kärlek och lite till. Alexandra är helt enkelt bäst, för jag har träffat många andra mäklare under en lång säljprocess, som inte har varit i närheten av vad hon har kunnat prestera. Det jag värdesätter mest är att hon är ärlig, kompetent och en kvinna med mycket stort driv. Läs mer
    2019-07-26 Alexandra M svarar Sebastian G
    Tack Sebastian för dom fina orden!
  • 2019-07-06

Simon H skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Vi anlitade Sanna efter att ha gjort en grundlig undersökning av vilka mäklare som presterat bäst i Johanneshov och för att göra en lång historia kort, vi gjorde rätt val.
    Redan från början gjorde hon ett säkert och professionellt intryck. Sanna har en hög ambitionsnivå, är alltid tillgänglig och förstår att det är mycket känslor kopplade till bostadsaffärer. Detta gjorde att det kändes väldigt tryggt att lita på hennes förslag, som när vi t.ex. funderade kring tidpunkt för att gå ut på den öppna marknaden.
    Till slut såldes vår lägenhet för mer än vad vi förväntat oss och vi är övertygade att det berodde mycket på Sannas kompetens. Det finns säkert mer man kan säga för att övertyga andra om att välja henne, men det bästa betyget är väl egentligen att vi kommer att anställa henne igen nästa gång vi säljer en bostad. Läs mer
    2019-07-09 Sanna P svarar Simon H
    Stort tack för förtroendet och för tilliten gällande er försäljning av lägenheten. Med rätt tajming och strategi kommer man långt :)
    Allt gott så ses vi på tillträdet.
  • Angelica J

2019-07-01

Angelica J skrev om Alexandra Mokos en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Vi tog hjälp av Alexandra när vi sålde vårt radhus och är väldigt nöjda. Hon fick oss att känna oss trygga genom hela försäljningen. Skulle rekommendera henne alla dagar i veckan. Läs mer
    2019-07-01 Alexandra M svarar Angelica J
    Tack! Vad trevligt att höra Angelica.
  • 2019-07-01

Ida I skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Trevlig person och helt ok service. Läs mer
    2019-07-09 Sanna P svarar Ida I
    Tack Ida och jag tror du kommer trivas kanon i området. Allt gott.
  • 2019-06-17

Lars B skrev om Sanna Pickelner en del av Svenska Mäklarhuset Johanneshov
    Vi har köpt en 2:a i Johanneshov, på Finn Malmgrens väg och jag kan starkt rekommendera Sanna Pickelner som mäklare då hon har ett mycket trevligt och otvunget sätt med mycket kunskap i mäklarbranschen. Hon är mycket engagerad och tar vara på både säljare och köpares intresse med perfekt avvägning. Hon påverkar inte och det går att resonera med henne om många olika saker som rör boende i allmänhet. Läs mer
    2019-06-18 Sanna P svarar Lars B
    Vilka fina ord Lars, det är alltid min ambition att det ska upplevas på det sättet du beskriver det. Tror ni och framförallt er son kommer trivas kanon i området och lägenheten. Allt gott så ses vi på tillträdet.

Finn Malmgrens väg 9, 121 38 Johanneshov