Svenska Mäklarhuset Järfälla

Svenska Mäklarhuset Järfälla

Välkommen till Svenska Mäklarhuset i Järfälla!

Vi är din mäklare här i Järfälla och Jakobsberg. Förutom marknaden kan vi både områden, föreningar och utbudet av skolor, restauranger och allt som finns här i kommunen. Vi jobbar alltid hårt med fokus på att du som kund ska bli så nöjd som möjligt med din affär.

När du anlitar oss får du verkligen mäklare som alltid levererar hög kvalitet och ligger i framkant. Kom in till oss på kontoret så berättar vi mer och ger dig en kostnadsfri värdering. Vi bryr oss om dig på riktigt!

Läs vad 510 kunder tycker om Svenska Mäklarhuset Järfälla 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Cornelia Wiklund en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    2022-11-29 Verifierad kund
    Trevlig och höll mig uppdaterad med allt som behövdes inför försäljning och snabb med återkoppling.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Cornelia Wiklund en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    2022-11-06 Verifierad kund
    Väldigt bra bemötande och lät att få kontakt
    2022-11-04 Verifierad kund
    Mycket seriös och med ett pålitligt handslag. Villig att göra sitt allra bästa Uppfyllt alla förväntningar vi hade. Mvh Lennart Kenneborg
    2022-09-28 Verifierad kund
    - Jag och min familj blev bemötta av Cornelia på ett väldigt trevligt och professionellt sätt. Hon tog sig tiden att för att förklara och vägleda mig genom hela processen vilket kändes väldigt tryggt.

- Jag hade inga speciella förväntningar men Cornelia gjorde verkligen det lilla extra för att förverkliga ett efterlängtat köp av en egen lägenhet! Hon är så trevlig, tålmodig och hjälpsam. Cornelia är verkligen mäklaren som får det att hända!

- Jag upplevde Cornelia som en väldigt trygg och kunnig mäklare. Hon var alltid snabb på att återkoppla, vare sig det var via mail, sms eller samtal per telefon. Cornelia hjälpte mig från start till slut vilket känts så bra! En mäklare som verkligen bryr sig om sina kunder, det är Cornelia Wiklund!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Alvin Ahlén en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    2022-09-19 Verifierad kund
    Fokuserad och trygg i sitt arbete. Lyhörd och effektiv!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Alvin Ahlén en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    2022-08-31 Verifierad kund
    Trevlig, tillmötesgående. Snabb på att svara på frågor.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Michaela Holmgren en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    2022-08-24 Verifierad kund
    en mycket engagerad mäklare med stora kunskaper om sitt yrke.
    Dessutom blev jag bemött på ett väldigt trevligt sätt.
    Tack Christine, jag är så glad att du köpte lägenheten, jag är övertygad om att den kommer att bli perfekt för dig :). Tusen tack för ditt erbjudande om dina fina egengjorda smycken, samt erbjudandet att ta över barnsaker, du är verkligen så snäll! Vi ses :) Michaela Holmgren
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Michaela Holmgren en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    2022-08-16 Verifierad kund
    Michaela har hjälpt mig genom min försäljning av bostad på bästa möjliga sätt. Hon har varit tydlig, bra med kommunikation, hjälpsam och trevlig! Hon är kunnig och vet precis hur hon ska göra för bästa resultat! Jag rekommenderar henne varmt och jag själv kommer absolut anlita henne igen vid behov!
    Hej Therese! Är så glad att jag fick hjälpa dig med försäljningen av lägenheten och att resultatet blev så bra. Ha det bäst och hoppas att ni trivs bra i huset :) Michaela Holmgren
    2022-08-15 Verifierad kund
    Relativt nöjd eftersom marknaden började dala.. Men.... kändes som att hon ville ha en snabb försäljning eftersom hon skulle på ledighet...
    Hej Petra! Tack så jättemycket för din feedback, det betyder mycket för mig. Jag tar till mig att jag skulle ha varit ännu tydligare i min kommunikation. Det hade verkligen bara med det osäkra läget på marknaden att göra, och dom dubbla räntehöjningarna som var på väg att ske.. Jag ska tänka på det framöver. Jag hoppas att du trivs i din nya lägenhet, men framförallt att det känns bra med att ha närmare till jobbet. Ha det bäst på nästa resa till Grekland också :). Michaela Holmgren
  • sålde sitt hus med hjälp av Michaela Holmgren en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    2022-08-15 Verifierad kund
    Michaela har god lokalkännedom, ett proffsigt bemötande och lång erfarenhet. Vilket leder till väl genomförda affärer mellan köpare och säljare.
    Tack Hanna, och tack för ett väldigt bra samarbete och allt jobb och all städning du la ner på huset för att få det sådär perfekt som både du och jag önskade ha det på visningen :). All lycka till till er i nya staden och framförallt Liv med nya skolan. Hoppas att ni snart hittar ert drömhus! Michaela Holmgren
  • ANA MARIA C
    2022-08-14 Verifierad kund
    Michaela har varit fantastisk under hela processen. Hon lyssnar alltid, kommer med bra förslag. Michaela har verkligen svar på allt: har inte hört en enda gång "jag vet inte". Hon är alltid tillgänglig och svarar väldigt snabbt efter man kontaktat henne.
    Vi är glada att det var precis Michaela som har sålt ett radhus åt oss och vi rekommenderar henne starkt. En underbar mäklare som man kan lita på.
    Tack så jättemycket för era fina ord, jag är så glad att allt blev så bra med både köpet av huset men även med försäljningen av er lägenhet, allt klaffade så bra till slut, med ett bra samarbete tillsammans med er :). Jag är övertygad om att hela familjen kommer att trivas bra i huset! Michaela Holmgren
    2022-08-14 Verifierad kund
    Enbart positivt på alla sätt, vi blev supernöjda med hjälpen vi fick!
    Tack så mycket, och hoppas att hela familjen trivs fortsatt bra i er nya stad och ert fina hus :) Michaela Holmgren
    2022-08-14 Verifierad kund
    Jag blev bra bemött av Michaela Holmgren och är nöjd med försäljningen.
    Tack Ann-Marie, och tack för förtroendet att få ha hjälpt er familj med två försäljningar, det betyder mycket! Hälsa så mycket till familjen och vi ses säkert i krokarna i Kallhäll framöver :) Michaela Holmgren
    • Skälby
    2022-08-14 Verifierad kund
    Väldigt professionell. Visningen var bra med mycket information om inredningen och det som kunde stanna kvar i lägenheten. Det uppskattades jätte mycket. Mycket bra återkoppling.
    Tack så mycket Maria, och jag är jätteglad att det var just du som köpte, jag är övertygad om att du kommer att trivas bra och jag hoppas att du får odla massor och fixa i trädgården till våren som jag vet att du längtar till. Vi ses :) Michaela Holmgren
    2022-08-14 Verifierad kund
    Proffsigt bemötande från början till slut.
    Tack så mycket Karin, det var alltid glädjande att ha mer er att göra, och er positiva inställning trots att omvärldsläget var skakigt och att det fanns en oro för marknaden, er positivitet smittade av sig. Hoppas att ni trivs i nya huset hela familjen, vi ses garanterat i Viksjö centrum framöver :) Michaela Holmgren
    2022-08-12 Verifierad kund
    Otroligt kompetent och lyhörd! Lyssnade in oss som säljare och kom med smarta råd och tips. Smidigt hela vägen. Vi har bara gott att säga om Michaela.
    Tack Niklas, dina ord betyder mycket, och att jag fick förtroendet att hjälpa er att sälja lägenheten men även köpa den för några år sen :D. Det är alltid så trevligt att samarbeta med er familj, lättsamt och med er positiva inställning blir allt enkelt :). Vi ses i Viksjö framöver, helt klart. Lycka till med husbilen så länge! Michaela Holmgren
    2022-08-12 Verifierad kund
    Proffesionell, trevlig och mycket kompetent. Jag kommer garanterat rekommendera Michaela till andra som ska flytta och kommer fråga henne själv när jag ska flytta
    Hej Nina! Tack så jättemycket, är så glad att det var ni som köpte den oerhört fina lägenheten! Hoppas att ni trivs bra, vi ses framöver :) Michaela Holmgren
    2022-08-12 Verifierad kund
    Very good experience overall. Easy to talk to, straight on pont, helpful.
    Thank you Ermal, I hope you are doing well and that you are happy in the apartment :). Michaela Holmgren
  • sålde sitt hus med hjälp av Philip Sandberg en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    2022-08-02 Verifierad kund
    Professionellt hanterande av bostadsaffär i alla detaljer. Han hade alltid tid att vänligt resonera om saker. Höll reda på alla detaljer, både det jag visste och en hel del till. Han hade även bra kontakter (fotograf, besiktningsman) som också var jätteduktiga.
    Kan varmt rekommenderas.
  • skrev om Michaela Holmgren en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    2022-07-31 Spontant omdöme
    Michaela Holmgren är expert inom sitt yrke som mäklare.
    Hon har ett professionellt bemötande och gör allt för att sin uppdragsgivare ska bli nöjd. Rekommenderas starkt! :)
    Tack snälla för dina fina ord, stort lycka till med nya huset :) Michaela Holmgren
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    2022-06-29 Verifierad kund
    Mycket trevlig och tillmötesgående! Leverade även i linje med våra förväntningar trots en något seg marknad och höll oss uppdaterade med bra information under hela processen. Vi rekommenderar verkligen Kent!
  • köpte sitt hus med hjälp av Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    2022-06-13 Verifierad kund
    Kent har ett mycket välkomnande och trevligt bemötande. Vi har känt oss trygga i varje steg som köpare av ett radhus, dessutom när vi blir husägare för första gången. Kent är ärlig, hjälsam och mycket proffsig i sitt arbete. Vi kan verkligen rekommendera denna mäklare. Han levererar helheten, även till oss som köpare. Tryggheten jag upplevde i samband med visning och efteråt vid frågor samt vid budgivning, var en stor del i att våga satsa på vår dröm. Ett stort tack!
    2022-05-22 Verifierad kund
    Kent är kunnig och korrekt.
    Försäljningen sköttes på bästa möjliga sätt.
    Vi är mycket nöjda.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Bara positivt:))) )))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
    2022-05-22 Verifierad kund
    Han var välinformerad om lägenheten och var mycket trevlig.
  • köpte sitt hus med hjälp av Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    2022-05-20 Verifierad kund
    Bra mäklare. Ingen fifflare man kan lita på honom. Är väldigt nöjd.
    2022-05-20 Verifierad kund
    Kent är en trevlig, kunnig och erfaren mäklare. Har anlitat honom vid flera bostadsförsäljningar och vi har alltid varit nöjda
    2022-05-20 Verifierad kund
    Jag tyckte att jag blev bra bemött & fick bra hjälp med allt runtomkring så sammantaget en mycke bra mäklare
    2022-05-20 Verifierad kund
    Det var andra gången jag anlitade honom vilket jag tycker säger det mesta, jag har stora krav.
    Han är mycket kunnig, ödmjuk, trevlig och engagerad i det han tar sig för. Känns som han vet vad han håller på med.
    Mycket proffsig helt enkelt och jag rekommenderar honom varmt.
    Skulle jag behöva anlita en mäklare igen så blir det Kent.
    2022-05-20 Verifierad kund
    Sorry about the English. :)

Kent went above and beyond for me, he was incredibly helpful as my broker helping me with the Swedish market and working with me and my difficult situation of needing to move internationally during the sale.

I can't thank Kent enough for his help and everything he did for me.
    2022-03-13 Verifierad kund
    Bre bemötande
    Inga förväntningar
    Ärlig beskrivning av bostaden
  • sålde sitt hus med hjälp av Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    • Stäket
    2022-03-11 Verifierad kund
    Positiva omdömen till Kent Nordh!
    • Skälby
    2022-02-24 Verifierad kund
    Oerhört professionell och duktig mäklare, kan varmt rekommendera Michaela.
    2022-02-23 Verifierad kund
    Kent har varit toppen, dom gånger vi har anlitar honom.
    2022-02-23 Verifierad kund
    Kent är otroligt seriös och påläst!
    Han är mycket välbekant med de områden han jobbar i !
    2022-02-21 Verifierad kund
    Alltid ett trevligt och proffsigt bemötande. Svarar snabbt på mail och telefon.
    Tar sig tid för frågor mm. Oerhört nöjd. Väldigt erfaren mäklare som kan det mesta inom området.
    • Polhem
    2022-02-21 Verifierad kund
    Blev väl bemött av Kent som lotsade oss genom köpet och höll oss uppdaterade genom hela processen. Kände mig väldigt trygg med honom!
    • Polhem
    2022-02-21 Verifierad kund
    Kent nord har varit väldigt proffsig i sitt bemötande och väldigt förtroendegivande. Även varit väldigt behjälplig med allt kring försäljningen av bostaden.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Philip Sandberg en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    2022-02-09 Verifierad kund
    Har köpt en villa och sålt en bostadsrätt har haft Philip som mäklare båda gångerna. Philip är trevlig och har ett bra bemötande, han fanns alltid till hands om det var något jag behövde fråga om. Blir det någon mer försäljning så blir det Philip som får ta hand om den. Kan varmt rekommendera Philip Sandberg
    2022-02-04 Verifierad kund
    Michaela är proffsig och kunnig i sitt uppträdande samt lyssnar på säljarens önskemål. Michaela är tillgänglig och tydlig samt snabb i kommunikationen vid budgivning.
    Jag är mycket nöjd med hur försäljningen genomfördes.
    2022-02-03 Verifierad kund
    Mikaela har rakt igenom vår försäljning varit mycket professionell. Allt från första kontakt med att skapa en förtrolighet som gjorde mig trygg, till att snabbt vara behjälplig vid frågor, till att vara tillmötesgående när jag inte varit helt nöjd, till att avsluta affär på bästa möjliga sätt. Mikaela har en människokännedom som hon utnyttjar väl och alla parter känner sig sedda, hörda och hjälpta. Jag upplever henne som äkta empatisk och villig till att hjälpa och det är inte så vanligt i mäklarbranschen, tyvärr. Kort och gott; Mikaela du är en supermäklare!
    2022-02-02 Verifierad kund
    Michaela är väldigt tillmötesgående och såg till att tillgodose mina behov. Hon kom med förslag och idéer gällande lägenheten och var även ärlig i hennes svar på mina frågor. Hon är mycket proffsig i hennes arbete och väldigt strukturerad.
  • köpte sitt hus med hjälp av Michaela Holmgren en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    2022-02-02 Verifierad kund
    Trevligt seriöst sött hjälpsam
    • Stäket
    2021-11-24 Verifierad kund
    Mycket bra bemötande.
    Förtroendegivande och precis som vi önskade.
    Mäklaren var mycket lyhörd för våra förväntningar och gjorde allt som stod i hennes makt för att hjälpa oss genom försäljningen till ett mycket bra resultat.
  • Johan D
    2021-11-24 Verifierad kund
    Michaela är lyhörd och uppfyller alla förväntningar på ett bra sätt. Jag kan verkligen rekommendera henne.
    2021-11-21 Verifierad kund
    Michaela är en klippa!
    Hon har precis sålt vårt radhus i Viksjö.
    Vi kände stort förtroende redan vid första mötet.
    Hon är lugn, trygg, kunnig & noggrann. Stöttade oss i köpet av nya lägenheten och förstås vid försäljningen av huset. Hon var tillgänglig, höll oss underrättade under hela processen, svarade på frågor stora som små.
    Vi kan verkligen rekommendera henne.
    2021-11-20 Verifierad kund
    Kent är både mycket professionell som mäklare och trevlig och vänlig som person. Skulle vi vilja sälja någon gång i framtiden vänder vi oss till Kent direkt, utan tvekan.
    2021-11-17 Verifierad kund
    Superbra och trevlig! Känns rak och ärlig och är en person som man får förtroende för. Hade helt klart gärna mött dig igen, både som köpare och säljare. Bästa mäklaren!
  • Lena R
    Alltid Anträffbar !!!
    Mikaela är väldigt glad, positiv & engagerad. Fick känslan att hon aldrig tvekade att göra det där lilla extra för att tillmötesgå intresserade spekulanter. Mikaela var väldigt bra på att informera oss om vad som hände under hela processen, oavsett tid på dygnet.
    Vi tycker att Mikaela har gjort ett Kanon jobb & Vi rekommenderar henne Varmt .
    Lena & Per / Aston
    2021-11-17 Verifierad kund
    Michaela har varit lyhörd och intresserad av mig som köpare, varit tillgänglig och svarat på mina frågor. Hon har haft ett minne av mig från tidigare prospekt, som vi jämfört med det jag till slut köpte. Vilket jag uppskattar, det visar på ett genuint intresse för mig som kund. Jag känner mig sedd.