Svenska Mäklarhuset Järfälla

Svenska Mäklarhuset Järfälla

Välkommen till Svenska Mäklarhuset i Järfälla!

Vi är din mäklare här i Järfälla och Jakobsberg. Förutom marknaden kan vi både områden, föreningar och utbudet av skolor, restauranger och allt som finns här i kommunen. Vi jobbar alltid hårt med fokus på att du som kund ska bli så nöjd som möjligt med din affär.

När du anlitar oss får du verkligen mäklare som alltid levererar hög kvalitet och ligger i framkant. Kom in till oss på kontoret så berättar vi mer och ger dig en kostnadsfri värdering. Vi bryr oss om dig på riktigt!

Läs vad 457 kunder tycker om Svenska Mäklarhuset Järfälla 2

• köpte sin lägenhet med hjälp av Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    2021-10-14
    Vi träffades direkt i kontraktet på nätet och telefon
    Jättebra bemötande med lugna
    Vi lyssna varandras jag fick hjälp helapressen
    Järfälla kommun
    Vi trycker jättekul och Jättebra och lugna området
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    2021-10-11
    Väldigt bra bemötande. Proffsig och hjälpsam. Kent gjorde det lilla extra och var en trygg rådgivare.

Vi är väldigt nöjda.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Michaela Holmgren en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    • Bolinder Strand
    2021-10-10
    Engagerad och driftig i sitt arbete.
    Svara alltid i telefonen när potentiella köpare ringer.
    Alltid glad och trevlig.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Michaela Holmgren en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    2021-10-09
    Tillmötesgående och hjälpsam. Informativ och saklig.
    2021-10-09
    En toppen mäklare som verkligen kan sin sak. Svar på ens frågor så man känner sig i trygga händer .
    Tack Patrick, jag är så himla glad att jag fick sälja er fina lägenhet men framförallt att jag till slut fick hjälpa er att köpa drömhuset :). Det kommer att bli toppenbra för er växande familj :). Vi ses snart! Michaela Holmgren
    2021-10-08
    Ett stort och gott engagemang. Håller bra uppdatering under hela försäljningsprocessen.
    Tack Sylvi, jag hoppas att ni kommer att trivas bra i ert helt nya hus :). Vi ses snart! Michaela Holmgren
  • Andreas M
    2021-10-08
    Michaela är rak och tydlig och visar på en lyhördhet som är mycket uppskattad som kund.

Hon säger som det är och ger konkreta råd på hur en försäljning ska maximeras på alla sätt och vis.

Detta är andra gången jag använder Michaela och jag är lika nöjd som alltid!

blir det en tredje gång? Absolut!
    Tack Andreas, nu hoppas jag att det dröjer tills jag får hjälpa er en 3:e gång, dvs att ni kommer att trivas bra i mitt barndomskvarter i mysiga Viksjö :D. Hälsa Christina och ta hand om er och barnen Michaela Holmgren
    2021-10-08
    Väldigt professionell och hjälpsam. Hjälpte till från början till slut och förklarade på ett bra sätt hur alla steg skulle gå till samt löste de problem som dök upp på vägen utan att de skapade någon känsla av oro i stunden.
    Förmedlade en känsla av att hon granskade ens behov och önskemål och såg till att dessa uppfylldes i objektet hon förmedlade.
    Tack för att du tog dig tiden att skriva men framförallt återigen tusen tack för den fantastiska blomman jag fick, den pryder mitt skrivbord så himla fint! Michaela Holmgren
    2021-10-08
    Hon såg ut tydligen att hon kunnig och gömmer en bra och lång arbetserfarenhet bakom sig.

Mechalela har bred kunskap av ledarskap samt att hon har breda erfarenhet med att bemöta olika typer av folk och försöker hjälpa till med att använda de tipsen och möjligheter som finns tillgängliga för att lyckas med att lyckas med affären.

Tack så jättemycket, vi ses snart! Michaela Holmgren
    2021-10-08
    Mäklaren hade noll koll och är besviken tyvärr
    Hej Zouhaier! Jag vet ju om och förstår verkligen din besvikelse över den felaktiga information som den ekonomiska förvaltaren gav till mig och som jag vidarebefordrade till dig, och jag har både försökt ringa dig och smsa för att se om vi kan hitta en lösning som gör att det känns bättre för dig. Jag har haft flera diskussioner med både föreningen samt förvaltaren som nu till slut har ändrat den felaktiga informationen om att de boende behöver teckna ett separat elavtal. Dom var även med på att hitta en lösning pga den felaktiga informationen som dom givit mig. Jag hoppas att du trivs i lägenheten och du är varmt välkommen att ringa tillbaka om du vill att vi hittar en lösning. Michaela Michaela Holmgren
    2021-10-08
    Michaela är otroligt proffsig, trygg och fantastiskt trevlig. Det enda valet av mäklare helt enkelt.
    Tack Sarah, känns så kul att få hjälpa er familj en 3:e gång :)! Michaela Holmgren
    2021-10-08
    Tyckte Michaela var proffsig och tillmötesgående. Hon lyssnade verkligen på vad jag behövde och föreslog relevanta objekt. Jag var väldigt nöjd med hennes insats
    Tack så jättemycket, vi ses :)! Michaela Holmgren
    2021-06-30
    En lugn och saklig genomgång av allt.
    2021-06-29
    bästa Kent Nordh
    Bästa bemöttning
    trygghet förväntningar och det vi har fått
    och dom är riktiga proffsar
    2021-06-28
    Bra bemötande. Levde upp till mina förväntningar.
  • sålde sitt hus med hjälp av Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    • Berghem / Polhem
    2021-05-24
    Vi blev proffsigt och bra bemött. Kommer att rekommendera honom om jag får frågan.
  • sålde sitt hus med hjälp av Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    • Berghem / Polhem
    2021-05-18
    Upplever Kent som en mycket trevlig och pålitlig mäklare med lång erfarenhet. Mycket bra kommunikation.
  • köpte sitt hus med hjälp av Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    • Stäket
    2021-05-18
    Bästa mäklare jag träffat hittills
    Jätte bra pedagogisk sätt att förklara, lyhörd och hjälpsam
    Trevlig som person
  • köpte sitt hus med hjälp av Michaela Holmgren en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    2021-04-13
    Köpt ett hus av Mikaela. Hon är professionell och väldigt snabb och tydlig i kommunikationen. Återkom snabbt med svar på de frågor vi hade.
    2021-03-29
    köpte en lägenhet. Proffsigt och trevligt bemötande som helt motsvarande mina förväntningar.
    2021-03-29
    Överlag bra hantering. Informativt och bra
    2021-03-28
    gro är bäst och glad jag köpte hus o det gick med bra affär
    2021-03-28
    Sålde en tvåa på 53 kvm i järfälla. Hade höga förväntningar på mäklaren som levdes upp till 100%. Förväntningarna innefattade kontakt och bemötande, tips och slutpris.

Michaela Holmgren är expert inom sitt yrke som mäklare, hon har ett professionellt bemötande och gör allt för att sin uppdragsgivare ska bli nöjd. Rekommenderas starkt!
    2021-03-26
    Michaela hjälpte oss på ett professionellt sätt vid försäljning av vår svårsläppta tvåa. Processen blev väldigt enkel och tydlig med hennes hjälp och vi otroligt nöjda med det slutliga resultatet av annonsering, kontakt och transparens under försäljningen, och själva affären.
    • Barkarby
    2021-03-26
    Väldigt professionellt bemötande och fin återkoppling!
    • Skälby
    Vi sålde vårt hus med Michaela. Fantastisk mäklare! Massa ++++
    2021-01-31
    Mycket trevlig, engagerad, duktig, hade koll på allt. Lätt att få kontakt med. Jag är mer än nöjd hur hon hjälpte mig så jag kunde köpa lägenheten. En trea på Askungevägen, Kallhäll. Så hon får gärna hjälpa mig i framtiden. Från en mycket nöjd köpare.
  • Farah M
    skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    2021-01-07
    Jag rekommenderar Kent varmt både till säljare och köpare. Han är en av de få seriösa mäklare kvar i branschen. Han har ett tålamod, ett lugn och skicklighet inom branschen. Han är även behjälplig i frågor som inte nödvändigtvis behöver leda till en affär för just honom. Jag uppfattar honom som rentav ärlig vilket är viktigt för mig. Han är också noggrann såväl som duktig och vi kommer definitivt använda oss utav honom igen.
  • Dani D
    skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    2021-01-07
    Kent är känd i Järfälla och har över 20 års erfarenhet. Han är inte den som behöver hävda sig, är ärlig och lovar inte guld och gröna skogar. Man får det han lovar en och inte många kan området lika bra som honom.
    2020-12-23
    Jag har köpt min villa av Michaela och fick ett jättebra intryck av henne, så när det nu var dags att sälja hus så valde vi att anlita henne igen.
    Jättetrevlig, kunnig, alltid tillgänglig och snabb på att svara, har hon inte kunnat svara direkt så har hon tagit reda på svaret och återkommit. Hon känns ärlig med fel och brister med huset samtidigt som vi fått hjälp att visa husets bästa sidor. Jag har känt mig 100 procent trygg både med huset jag köpte och nu med försäljningen. Jag kan verkligen rekommendera Michaela.
    2020-12-13
    Jag kunde inte vara mer nöjd med Michaela än vad jag är. Kände 100% tillit och trots att vi inte hade de bästa av förutsättningar så blev slutresultatet bättre än vad jag hade förväntat mig. Hon är både oerhört kompetent, tillgänglig och trevlig. Jag kommer rekommendera Michaela till alla som ska sälja sin bostad i Järfälla!
  • Fabian N
    skrev om Michaela Holmgren en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    2020-12-09
    Hade inte kunnat vara mer nöjd med Michaela! Fick 8 budgivare som krigade mot varandra i 3 dar och slutpriset blev över alla mina förväntningar. Långt över vad jag förväntade mig på förhand. Nyckeln till det tror jag är Michaelas existerande kundbas och hennes säljstil. Jag såg vid kontraktskrivningen hur bra hon är på att hantera människor och hur hon väcker tillit hos folk genom en blandning av professionalism och humor. Hon är en säljare ut i fingerspetsarna och hennes framtoning är helt rätt för en mäklare. Följde alla hennes råd från åtgärder till kontakt för styling och utgångspris. Även att tacka nej till bud innan visning. Allt föll ut 100% positivt, så glad att jag lyssnade på hennes expertis även när min magkänsla tvekade. Tror att det finns billigare mäklare men att man får betala det priset och mer när man får ett lägre pris.
  • sålde sitt hus med hjälp av Michaela Holmgren en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    2020-12-07
    Jag har sålt ett parhus i Viksjö.
    Michaela kom hem till huset och berättade hur hon hade
    tänk sig försäljningen och vi tyckte det såg bra ut.
    Hon hade hela tiden kontakt med nån av oss under hela
    processen och talade om vad vi borde göra, vi tyckte att
    allt som sas lät bra och det skulle höja värdet på huset.
    Jag tror att skulle jag behöva en mäklare senare i livet så
    skulle jag söka upp Michaela igen, för gjorde ett bra jobb
    åt oss och sen fick hon ta hand om sonens försäljning
    också. Så stort plus i kanten för Michaela
    2020-12-07
    Har sålt en lägenhet. Jag och min syster har fått precis det bemötande och support man kan önska sig. Michaela har med god marginal levt upp till våra förväntningar. Väldigt behaglig som person och vi har fått tydliga svar på de frågor vi haft.
    Vi är m.a.o väldigt nöjda med Michaela Holmgren!
    Förtroendeingivande och froffsigt bemötande. Hjälpsam
    Lägenhet i Viksjö !
    Neutral och hjälpsam så som en bra mäklare skall vara !
    • Skälby
    2020-12-06
    Vi sålde vår villa med hjälp av Michaela. Vi är så nöjda! Hade vi haft fler villor att sälja hade Michaela fått sälja alla. Återkopplingen under hela säjprrocessen var så bra. Mycket proffsigt tycker vi som säljare men är övertygad om att köparna tycker samma sak.
    • Barkarbystaden
    2020-12-06
    Michaela var tillgänglig och anpassningar från första samtalet. Lyssnade in mina förväntningar, uppdaterade mig kontinuerligt och gjorde försäljningen smidig. Ordnade snabb kontakt med stylingfirma och skötte allt mycket professionellt!
    2020-12-06
    Levde upp till mina förväntningar och allt var mycket smidigt. Stock tack
    • Stäket
    2020-12-06
    Michaela hjälpte oss att sälja vår villa våren 2020. Hon var professionell samtidigt som hon var väldigt personlig vilket gjorde att vi kände oss trygga under hela försäljningsprocessen.
  • Johan O
    2020-12-05
    Hängiven mäklare som är väldigt enkel att prata med.
    Extremt enkelt att kontakta oavsett tidpunkt och väldigt kunnig.

Rekommenderar att ni använder www.hittamaklare.se och tar med henne som "Mäklare att ha möte med" för att se vilken mäklare man väljer och pris.

Rekommenderar Mikaela starkt, 5/5 i betyg.
  • Johan D
    • Barkarby
    2020-12-05
    Då vi träffats tidigare så kändes det rätt att ge Michaela förtroendet att sälja villan. Försäljningen gick bra enligt de förväntningar som fanns både när det gäller lyhördhet, noggrannhet och prisbild. Köparna verkar nöjda och vi hoppas de skall trivas.
    2020-12-05
    Mkt professionell och jobbar hårt för kunden
    2020-12-05
    Jag har köpt en mini 2:a högst upp i huset i växande stadsdelen Söderdalen. Vid första mötet möttes jag av lugn, positivetet och samtal/visning av lägenheten av mäklaren Michaela Holmberg. Lägenheten var den första jag tittade på och efter att jag tittat på fler lägenheter så återkom jag till den här lägenheten. Den har de kriterier som jag vill ha ligger på övre våningen, hiss, fräsch och nära till arbetet. Jag trivs mycket bra i min fina nästan nybyggda lägenhet och det ska kul att uppleva våren här med att göra fint på balkongen som ska bli ett extra rum.
    Susanne Kohlin
    2020-12-04
    Fantastisk bra mäklare. Jättenöjd!
    2020-12-04
    Vi sålde en bostadsrätt och kunde inte fått bättre stöd och uppbackning på den resan.
    2020-12-04
    Jag kan starkt rekommendera Michaela. Hon är engagerad kunnig och allert. Familjen har nyttjat hennes kunskaper och engagemang i flera affärer under den senaste tiden och jag kan med värme rekommendera henne. Jag tvivlar på att ni kan hitta en bättre mäklare. Jag vill även passa på tacka henne här Personligt.
    Per Brandels
    2020-12-04
    Väldigt kompetent och hjälpsam, Michaela värnar om både säljare och köpare så att båda sidor känner sig i trygga händer.
    2020-12-04
    Lgh såld i Jakobsberg. Ett mycket trevligt bemötande. En likadan lgh i samma hus var till försäljning men avbröts pga sjukdom o då fanns redan en spekulant som Michaela tog kontakt med o så var affären i land, slapp därmed fotografering o Hemnet. För oss var detta en mycket enkel bostads försäljning.
    Eva Hoel
    Lennart Blom
    Michaela är en väldigt
    Proffesionell person, sköter sitt jobb väldigt bra. Är mycker trevlig, ärlig och pålitlig.
    Jag rekommenderar henne start.