Alla kategorier Mäklare Stockholms län Järfälla Svenska Mäklarhuset Svenska Mäklarhuset Järfälla

Svenska Mäklarhuset Järfälla

Riddarplatsen 5, 177 24 Järfälla — Visa karta

Välkommen till Svenska Mäklarhuset i Järfälla!

Vi är din mäklare här i Järfälla och Jakobsberg. Förutom marknaden kan vi både områden, föreningar och utbudet av skolor, restauranger och allt som finns här i kommunen. Vi jobbar alltid hårt med fokus på att du som kund ska bli så nöjd som möjligt med din affär.

När du anlitar oss får du verkligen mäklare som alltid levererar hög kvalitet och ligger i framkant. Kom in till oss på kontoret så berättar vi mer och ger dig en kostnadsfri värdering. Vi bryr oss om dig på riktigt!

Läs vad 325 kunder tycker om Svenska Mäklarhuset Järfälla

• Göran J
    Göran J skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Han har försummat att vara tydlig mot säljaren av den bostadsrätt som jag kom att köpa, när det gäller dennes skyldighet att informera mäklaren och köparen om de dolda fel som fanns i bostaden. Den försumligheten fick till följd att jag nu drabbas av stora kostnader för att åtgärda felen. När jag påtalat Nordhs bristfälliga handläggning valde han att försvara säljarens agerande. I stället poängterade han att det finns en generell och långtgående undersökningsplikt för köparen beträffande en bostads fel och brister. Om den regeln skulle tillåtas vara rådande innebär det att en bostad borde vara tömd innan det kan bli fråga om köp. I en tömd bostad blir det naturligtvis lättare att se brister som eljest är dolda bakom tavlor, under mattor, bakom eller under tunga möbler etc.
    2017-10-27 Kent N svarar Göran J
    Hej Göran! Jättetråkigt att du känner dig så besviken och att jag inte kan hjälpa dig, på något mer vis än jag försökt göra. De skruvhål som fanns dolda bakom en hylla, du och säljarna kommit överens skulle sitta kvar vid tillträdet, samt sprickan i laminatgolvet på balkong, som inte syntes under den pålagda mattan, kan naturligtvis kännas ledsamt att upptäcka efter ett tillträde. Jag har dock inga maktmedel att ta till, inte heller får jag agera domstol mellan köpare och säljare. Efter mitt samtal med säljarna, som inte hade någon förståelse för dina klagomål, kan jag bara redogöra för sakläget. Dock har jag i mitt arbete, ställt frågan om det finns något som säljaren vet om, som är svårt att upptäcka och som en köpare bör upplysas om. Då kom ju t.ex informationen om vinfläcken bakom skänken i köket fram. Jag har även varit tydlig gentemot dig, vad det gäller en köpares undersökningsplikt, både muntligen vid visning och även i skriftlig form i materialet du erhöll vid visning. Hoppas det till sist blir ett väldigt bra boende för dig, där du kommer att trivas. Mvh Kent
  • Maria Victoria R
    Maria Victoria R skrev om Yolanda Fransson en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Jag kontaktade de tre fösta mäklare som ringde mig.

Jag skrev kontrakt med henne därför att hon var kunnig, professionellt.

Det stämde precis med min första impression.
  • Jonna B
    Jonna B skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Vänligt. Kunskaper om området. Kunnig om prisläget. Vet vad han pratar om.
  • Olof M
    Olof M skrev om Malin Westermark en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Jag tycker att Malin var professionell och hade ett gott bemötande till mig som säljare och till den som köpte lägenheten.
  • Björn Olof L
    Björn Olof L skrev om Stéphanie Berndtsson en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Allt fungerade klanderfritt, snabb affär och vi är jättenöjda.
  • Mikael V
    Mikael V skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Professionell, trevlig, duktig, och var med under hela processen
  • Sven Gerhard C
    Sven Gerhard C skrev om Malin Westermark en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    en bra och duktig mäklare, med stort förtroende av mig och min familj.
  • Emil F
    Emil F skrev om Stéphanie Berndtsson en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Tydlig, sakkunnig & återkopplade bra i alla sammanhang.
    Kan rekommendera Stephanie.
  • Emelie N
    Emelie N skrev om Stéphanie Berndtsson en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Supertrevlig och proffsig. Tack för en bra affär!
  • Soma F
    Soma F skrev om Malin Westermark en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Vi är jättenöjda med Malin:) Hon jätte trevlig, professionel, ger väldigt god bemötande och social. Köpte en bostadsrätt via henne och är väldigt nöjda Med köpte. Rekommenderar henne verkligen . Mvh soma
  • God Man Anne B
    God Man Anne B skrev om Malin Westermark en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Snabb och saklig. Högsta betyg.
  • Lena Lisa B
    Lena Lisa B skrev om Malin Westermark en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Vi var mycket nöjda med Malin. Hon var proffsig som mäklare och samtidigt personlig. Vi uppskattade mycket att hon "höll i oss" påminde, var rak när vi vacklade om vi skulle ta en annan osv. Hon var alltid snabb med återkoppling. Hon var snabb och drivande. Det gillade vi. Vi var nöjda med fotona. Vi vet inte om Malin valde fotograf.
  • Theresa W
    Theresa W skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Proffsig, kunnig och informativ löpande under hela processen. Hörde av sig flera ggr med informaion om status, påminde om viktiga saker att tänka på m m.
    Trevlig också!
    Kommer absolut att rekommendera honom för vänner.
  • Nina G
    Nina G skrev om Stéphanie Berndtsson en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Jag tyckte hon var väldigt trevlig och tillmötesgående Vi är jätte nöjda ned val av mäklare
  • Rita S
    Rita S skrev om Malin Westermark en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Hon var jätte hjälpsam och super trevlig.
  • Emelie R
    Emelie R skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Superbra att jobba med! Lugn och metodisk i alla moment och lyssnade verkligen på våra önskemål samtidigt som han utifrån sin långa erfarenhet gav tydliga råd som visade sig vara väldigt gynnsamma för oss att följa.
    Skulle absolut välja Kent igen, alla dagar i veckan!
  • Sylvia Marie Katrin L
    Sylvia Marie Katrin L skrev om Malin Westermark en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Proffsig mäklare som gör ett bra jobb. Tillgänglig och svarar snabbt på frågor.
  • Alexander N
    Alexander N skrev om Stéphanie Berndtsson en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Proffsigt bemötande och bra genom hela processen, plus i kanten för att man alltid kunde skicka sms/ringa om man hade någon fundering, liten som stor. Blev rekommenderad henne av tidigare kund och kan göra detsamma vidare. Toppen!
  • Gabriela S
    Gabriela S skrev om Stéphanie Berndtsson en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Jätte nöjd! Man fick svar fort om man hade någon fråga. Skulle varmt rekomendera henne! Med vänlig hälsning, Gabriela hassel
  • Ulla N
    Ulla N skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Jag/vi upplevde Kent Nord som seriös och mycket kunnig. Därtill väldigt trevlig och angenäm som person. Vi är glada att ha anlitat honom.
  • Gerd B
    Gerd B skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Vi har lång erfarenhet av Kent Nord som mäklare. Ca 23 år. Kent har varit noggran och gjort ett bra och ärligt samarbete. Vi kan varmt rekommendera honom till nya kunder.
  • Marc S
    Marc S skrev om Yolanda Fransson en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Yolanda är bäst!
    Jag anlitade henne till att sälja min 2:a, förklarade att jag har väldigt mycket och gav henne fria tyglar och efter det har hon bara levererat gång på gång.
    Vid varje steg ringer hon innan hon gör något och berättar när de kommer, och ibland när jag inte kunnat vara hemma så löser hon så att personerna kommer in i lägenheten.
    Städ och stylisterna som hon anlitar är otroligt duktiga. Och bilderna blev fantastiska.

Hon ser alltid till att höra av sig, och om hon inte får tag på en skickar hon ett sms.

Servicenivån är otrolig!

Kommer alltid anlita henne i framtiden!
    2017-10-26 Yolanda F svarar Marc S
    Tack så mycket Marc för den fina kommentaren! Värmer mitt hjärta :D
  • Chao C
    Chao C skrev om Malin Westermark en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    She is the best real estate broker as I know.
  • Nicola J
    Nicola J skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Rekommenderas!! gjorde köpet tryggt och bra, gick igenom allt väldigt noga så man förstod även det fackliga språket.
  • Per-olof J
    Per-olof J skrev om Stéphanie Berndtsson en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Trevligt och professionellt. Som kund kunde jag luta mig tillbaka.
  • Victor L
    Victor L skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Seriös, engagerad, trovärdig och erfaren.

Nöjd säljare.
  • Tina J
    Tina J skrev om Malin Westermark en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Fantastisk och underbart trevlig och väldigt proffsig!
    Vi är jättenöjda!
  • Per H
    Per H skrev om Malin Westermark en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Från första kontakten på telefon till det avslutande mötet då överlåtelse skedde har allt varit helt klanderfritt.
  • Elisabet T
    Elisabet T skrev om Malin Westermark en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Mycket trevligt bemötande och med tips till förbättring av säljobjekt innan visning. Mycket kunnig och tillmötesgående mäklare, jag kan varmt rekomendera Malin Westermark
  • Patric U
    Patric U skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Bara positivt. Inget negativt att nämna.
  • Axel H
    Axel H skrev om Stéphanie Berndtsson en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Bemötandet vs väldigt bra fick all den information som behövdes. Samt att Stéphanie höll kontskten genom hela prosessen
  • Sebastian H
    Sebastian H skrev om Stéphanie Berndtsson en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Stephanie var mycket hjälpsam och professionell. Hon svarade på alla frågor jag hade som första bostadsköpare.
  • Eva Ö
    Eva Ö skrev om Malin Westermark en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Vi fick en god kontakt från början och vi kände oss trygga med Malin som vi kände gjorde allt för att vi skulle göra en god affär med många bra tips bla inför visningen
  • Andreas E
    Andreas E skrev om Stéphanie Berndtsson en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Stéphanie snappade snabbt upp vad det var jag behövde, höll mig konstant uppdaterad på vad som pågick med annonser och budgivning. Mycket bra bemötande.
  • Ingegerd H
    Ingegerd H skrev om Yolanda Fransson en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Yolanda är professionell och oerhört inkännande och vill verkligen lösa allt till det bästa.
  • Jonas K
    Jonas K skrev om Malin Westermark en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Superproffsigt från första kontakten till avslut.
  • Ronny K
    Ronny K skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    En kunnig och trevlig mäklare
  • Ali B
    Ali B skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Kent var professionell, ärlig och lätt att kommunicera med. Recommenderas!
  • Jens E
    Jens E skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    En väldigt trevlig mäklare som ger ett seriöst intryck och är lätt att ha att göra med.
  • Lilian S
    Lilian S skrev om Malin Westermark en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Malin Westermaks bemötande var vänligt och kompetent. Det tillvägagångssätt, som hon rådde oss till ledde till snabb affär, som vi kände oss nöjda med.
  • Elin H
    Elin H skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Kent har ett bra bemötande och genuint intresse för kunden. Trevlig och kunnig. Lätt att ta kontakt med om frågor och svarar snabbt. Noggrann.
  • Fadi J
    Fadi J skrev om Malin Westermark en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Köpet löpte på kanon och vi kände oss trygga med affären från dag 1. Malin var väldigt proffesionell och gjorde allt rätt så vi kunde känna oss nöjda och trygga med affären. Anlitar Malin igen utan problem!
  • Lotta S
    Lotta S skrev om Malin Westermark en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Malin är ert proffs och har känsla för och kunskap om fastighetsmarknaden. Malin är serviceminded och tillgänglig. Hon är lätt att nå och hör av sig så fort hon kan. Malin är rak och tydlig.
  • Anna-kristina G
    Anna-kristina G skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Erfaren, kompetent, lyhörd, tålmodig, tydlig och rak mäklare, med ett alltid lika vänligt bemötande och som gjorde det lilla extra. Han vet vad han pratar om.
    MVG(mycket väl godkänd) helt enkelt!
  • Lotte B
    Lotte B skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Kent känner som en mäklare man kan lita på. Han är väldigt kunnig och ha mycket erfarenhet inom branschen . Kände att han var någon som jag skulle köpa en bostad från. Har rekommenderat honom till både vänner och bekanta.
  • Anders L
    Anders L skrev om Malin Westermark en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Snabbt, proffsigt och vänligt bemötande.
  • Pia B
    Pia B skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Kent ger alltid ett väldigt professionellt intryck, vare sig man är köpare eller säljare. Man känner sig trygg med Kents långa erfarenhet.
  • Jonas G
    Jonas G skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Han var väldigt proffesionellt och kunnig och otroligt engagerad. Skulle jag sälja en lägenhet i Stockholm igen skulle jag absolut välja Kenneth
  • Kim H
    Kim H skrev om Malin Westermark en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Utmärkt bra och professionellt
  • Lars Niclas W
    Lars Niclas W skrev om Malin Westermark en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Malin är engagerad, driven och kunnig som hon kombinerar med ett glatt och trevligt sinne.

Riddarplatsen 5, 177 24 Järfälla