Svenska Mäklarhuset Järfälla

Riddarplatsen 5, 177 24 Järfälla — Visa karta

4.8 i betyg av av 372 omdömen

Välkommen till Svenska Mäklarhuset i Järfälla!

Vi är din mäklare här i Järfälla och Jakobsberg. Förutom marknaden kan vi både områden, föreningar och utbudet av skolor, restauranger och allt som finns här i kommunen. Vi jobbar alltid hårt med fokus på att du som kund ska bli så nöjd som möjligt med din affär.

När du anlitar oss får du verkligen mäklare som alltid levererar hög kvalitet och ligger i framkant. Kom in till oss på kontoret så berättar vi mer och ger dig en kostnadsfri värdering. Vi bryr oss om dig på riktigt!

Läs vad 372 kunder tycker om Svenska Mäklarhuset Järfälla

• 2020-03-27

Rikard B skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Jag skulle vilja våga påstå att Kent Nordh är en av väldigt få seriösa mäklare som verkar finnas kvar i branschen.

Kent var väldigt lugn, tydlig och tillmötesgående i hela processen.

Så fort det uppkom ny information så delgav han den och tog sig även tid för eventuella frågor och funderingar.

Jag ger min allra bästa rekommendationer för Kent Nordh, detta gäller såväl säljare som anlitar han och även köpare av hans objekt.

// Rikard B. Läs mer
    HusmanHagberg Sollentuna
    4.6 / 5 i betyg — 167 omdömen
    Badge2020
    "Ludwig Brundin lyckades sälja vår lägenhet på toppen av Edsberg inom några dagar efter annonseringen för ett pris som var väl över utgångspr"
  • 2020-03-24

Matilda S skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Köpte min första bostadsrätt och fick mycket bra guidning angående hur allt fungerar. Kent är hjälpsam och kunnig! Läs mer
  • 2020-03-23

Johannes Q skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Jag köpte en 3:a i Kallhäll.

Mycket bra bemötande, som förstagångsköpare kände jag mig väldigt trygg och han kunde svara på alla frågor och funderingar jag hade. Läs mer
    Länsförsäkringar Fastighetsförmedling Bromma
    4.8 / 5 i betyg — 698 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Vi sålde vår villa i Bromma Kyrka under Coronatid och där Tobias med sin positiva inställning smittade av sig både på oss som säljare och up"

Christina H skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Kent är väldigt kunnig och bra! Mycket nöjd med hans hjälp Läs mer

Hanna G skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Sålt min lägenhet via Kent. Jättenöjd med allt som Kent gjort och hjälpt mig med! Supernöjd med Kent som min mäklare! Läs mer
    MOHV Bromma
    4.8 / 5 i betyg — 325 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Utmärkt mäklare. Väldigt personligt och har alltid en bra plan."

Sofie M skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Vi köpte en lägenhet.
    Vi blev bemötta av en otroligt trevlig man som älskar sitt jobb och är väldigt social och trevlig.
    Eftersom det är första gången vi köper en bostad så hade vi inga direkta förväntningar av mäklaren, men det bemöta det vi fick fick oss att häpna och vi kände oss väl omhändertagna. Och när vi skrev kontrakten gick vi igenom allt långsamt och han förklarade alla svåra meningar mm. Vilket var perfekt förr oss! Det finns inget negativt att säga om Kent. Vill bara uppmuntra honom att fortsätta så här bra och tack för att du förstog att det var första gången för oss så du anpassade allt efter det. Noggrann med allt! Läs mer
  • 2020-02-26

Kristina Ulrika A skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Michaela är noggrann och kunnig inom sitt område. Förtroendeingivande, glad och trevlig.
    Sålde ett radhus i ett område hon känner väl. Behjälplig vid frågor, både före och efter försäljningen.
    Rekommenderar henne till andra kunder pga hennes personliga engagemang. Läs mer
    Fastighetsbyrån Norra Botkyrka
    4.8 / 5 i betyg — 496 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Emanuel Turgay Är en mycket bra och lyhörd mäklare. Han har hjälpa oss att sälja vårt fina hus under dessa svåra tider vi har just nu. Ha"
    TÜRKAN Ö
  • 2020-02-18

Björn Roger E skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Vi sålde vårt radhus med Michaela som mäklare.
    Michaela var kunnig, hjälpsam, vänlig och bra på alla sätt. Läs mer
  • 2020-02-15

Madeleine D skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Mikaela lotsade oss genom försäljningen med ett stort engagemang och erfarenhet.
    Alltid tillmötesgående och professionalitet! Läs mer
    Fastighetsbyrån Bromma / Essingeöarna
    4.8 / 5 i betyg — 1904 omdömen
    fiveYearsBadge
    "köpte en lägenhet i Minneberg. Bra och proffsigt bemötande av mäklaren Gustav. Det bästa med Gustav är att han agerar om en mäklare istä"
    Staffan J
  • Sandra W

2020-02-15

Sandra W skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Michaela hjälpte oss att sälja vår 4a i Kallhäll!
    Väldigt proffsig bemötande, fick förtroende för henne redan när vi köpte lägenheten och valde att vi ville att hon skulle sälja den åt oss också. Inte bara har hon hjälpt oss att sälja vår lägenheten vi fick även väldigt bra stöttning när vi skulle buda på radhuset vi köpte i Skälby. Ännu en gång har hon visat oss att hon är engagerad till tusen, lyssnar på oss och gör oss trygga med henne som mäklare. Kan inte annat än att rekommendera henne. Nästa gång vi ska sälja och köpa är hon den första vi kommer kontakta. Läs mer
  • 2020-02-15

Evin A skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Jag känner att allt gick bra till i slutändan, Michaela skötte sig exemplariskt, och var alltid där med information kring hur allt gick och såg till att vi alltid hängde med i budgivningssvängarna! 10/10 would recommend! Läs mer
  • 2020-02-14

Josefin A skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Vi köpte ett hus och Michaela var verkligen toppen. Hjälpsam och vänlig. Har träffat många mäklare som bara har känts som de vill sälja på en något och bara är där för säljarens skull, men Michaela var lika mycket där för oss som köpare. Hon skötte också lite tjafs mellan oss köpare och säljare väldigt snyggt. Rekommenderar henne varmt! Läs mer
  • 2020-02-14

Nextage A skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Michaela Holmgren kändes trygg och ärlig, dessutom kunnig och engagerad genom hela försäljningen inklusive efter affären gått i låst. Läs mer

Monica L skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Köpt lägenhet och sålt mitt hus. Mycket bra bemötande, snabb återkoppling, ingenting är omöjligt. Har hjälpt mig med allt jag bett om, föreslagit lösningar proaktivt och med respekt för mina önskemål. Helt enkelt en seriös och bra mäklare som jag gärna rekommenderar till mina vänner. Läs mer

Inger P skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Vi har sålt villa i viksjö.vid försäljning valde vi mellan två mäklarfirmor som vi även träffade och vi valde Svenska mäklarhuset och Michaela . Vi fick snabbt ett stort förtroende redan vid första mötet.
    Att hon sedan vid försäljningen överträffade våra förväntningar är helt fantastiskt nu kan vi gå vidare och flytta till vårt drömboende tack Läs mer

Anna A skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Sålde min bostad med hjälp av Michaela våren 2019. Är så nöjd med mitt val av mäklare! Michaela var otroligt duktig, engagerad och jättebra att ha kontakt med, svarade snabbt, tog tag i saker som säkert var bortom hennes egentliga ansvar ibland osv, förstår inte hur hon kunde ha sån koll och energi! Hon gjorde ett toppenjobb på alla plan och jag fick t o m mer än jag vågade hoppas för bostaden eftersom marknaden försämrats något från det att jag köpte den. Även underbart att få hjälp med deklarationen efter bostadsförsäljning! Rekommenderar verkligen Michaela som mäklare. :) Läs mer

Katja J skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Köpt min första bostadsrätt på markplan med stor terrass nära vattnet i Mälaren i Bolinder Strand, Järfälla. Letat länge efter den perfekta lägenheten för mig, och nu blev det möjligt.
    Michaela är trevlig, kunnig och tillgänglig när man har frågor eller behöver hjälp som i mitt fall som förstagångs köpare. När man missat en del saker i köpeprocessen (av okunskap) så har hon hjälpt till på bästa sätt utan att krångla till det.
    Även träffat Michaela vid tidigare tillfällen på andra visningar av andra objekt. Gott intryck då med. Läs mer

Joakim L skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Behövde sälja en lägenhet under relativt kort tid. Michaela tog sig an uppdraget med stor entusiasm och kunnighet. Försäljningen gick mycket smidigt, tack vare att hon ordnade en förhandsvisning. Detta trots att marknaden i övrigt varit lite trög. Kan varmt rekommendera Michaela! Läs mer

Linda Sadat A skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    När hon tog över säljuppdraget så blev lägenheten såld i raketfart! Väldigt behjälplig med allt! Läs mer

Arvid S skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Fint samt professionell bemötande Läs mer

Angelina W skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Jag har köpt en bostad. Michaela är väldigt proffsig, trevlig och positiv vilket gjorde min upplevelse toppen. Kan varmt rekommendera henne! Läs mer
  • 2020-01-13

Johan S skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Oerhört nöjda med Philips insats och engagemang. Rak, tydlig och genuin i sitt språk samt enkel att kommunicera med. Från första kontakt till kontraktskrivning skötte han sig klanderlöst, alltid nåbar och trevlig i ton, samt ingav inga falska förhoppningar. Modellen vi satte upp följdes till punkt och pricka och vi anser honom vara en riktigt kompetent mäklare, inte minst genom det bevis då han på egen väg faktiskt letade fram våra köpare efter att visningarna varit något svala till följd av hur marknaden då såg ut. Han gav aldrig upp med andra ord utan höll sitt ord, hela vägen "in i mål". Rekommenderar honom mycket varmt! Läs mer
  • 2020-01-03

Ernesto Christian D skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Korrekt, kunnig och professionell. Anlitades i samband med vår husförsäljning. Läs mer
  • 2019-12-24

Markku Aksel K skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Vi har sålt radhus och bostadsrätt.
    Kent har ett uppträdande som inger förtroende, bra kommunikation och återkoppling.
    Förväntningarna var högt ställda och Kent levererade som önskat.
    Vi är hittills mycket nöjda, nu återstår bara efterarbete som deklaration mm. Läs mer

Filip C skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Vi är jätte nöjda med Kent Nordh. Skulle rekommendera honom till vänner. Han är hjälpsam och trevlig. Läs mer

William K skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Sålt en lägenhet, otroligt bra insatt i området och föreningen.
    Vi blev mycket bra bemötta av Kent, bra tips och saker att tänka på inför försäljningen.
    Överträffade alla förväntningar vi hade.
    Vi känner oss väldigt trygga med Kent, vi har både köpt och sålt via honom. Och kommer göra det igen om det går. Läs mer

Christine A skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Kent har hjälpt oss både vid köp och försäljning av en 4 rumslägenhet.
    Han har ett otroligt bra bemötande och som min svärmor säger: han pratar som folk!
    Han svarar på det man undrar vare sig mer eller mindre! Läs mer

Nassrin A skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Vi köpte en bostad i järfälla. Kent var väldigt trevlig, hjälpsam och i övrigt gav oss ett gott bemötande. Jag skulle rekommendera honom. Läs mer
  • 2019-12-04

Rasmus W skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Kent hjälpte oss att hitta en passade 4:a i det området vi letade i. Professionell i det han gör och kan varmt rekommendera honom! Läs mer

Staffan L skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Kent Nordh var en mäklare som jag stötte på när jag letade bostad och den som jag också i slutändan köpte genom. Han var kunnig och skicklig genom hela processen från ax till limpa, vilket ingav förtroende till att göra en stor affär. Läs mer

Janett L skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Jag köpte en 3:a. Mycket bra bemötande. Kent svarade snabbt på mina sms och telefonsamtal med frågor och funderingar kring lägenheten jag var intresserad av. Han var tydlig i sin kommunikation vid budgivning, kontraktsskrivning, ja hela processen. Han ingav förtroende trots att det var säljaren som var hans uppdragsgivare. Det märktes att han ville att både säljaren och köparen skulle bli nöjda med affären. Det uppskattade jag väldigt mycket. Läs mer
  • Ove S

2019-12-03

Ove S skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Köpt bostad på Slipargränd 5 och sålt bostad på Fabelvägen 3. Bra bemött av mäklaren, klara besked vid köp och försäljning med egna funderingar och tagna extra beslut för extra visning för vår försäljning av Fabelvägen. Fungerade väldigt bra. Genom detta slapp vi annonsering, visning och stajling av lägenheten. En stor hjälp för oss. Hela ärendet överskrev våra förväntningar. Väldigt snabbt och bra skött av mäklaren. Sammanfattning, mycket bra och snabbt ordnat med både köp och försäljning. Läs mer

Carina R skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Har sålt en bostadsrätt i Kallhäll.
    Kent har varit alltigenom proffsig och kunnig. Har känt mig trygg då jag kunnat höra av mig så fort det varit frågor och alltid fått snabba svar. Läs mer
  • 2019-10-22

Mehri Rasool Z skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Vi sålde en lägenheten på Väderkvarnsgatan 3 i Järfälla, Fhilip var jätte trevligt och hjälpsam bra bemötande, vi fick all hjälp från Fhilip vi tackar. Läs mer
  • 2019-09-16

Cédric M skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Jag har köpt en bostad en 3:a i Järfälla och bemöttes jätte bra av Philip väldigt professionellt i sitt bemötande och fanns alltid till hands nör jag behövde honom och kunde svara på alla mina frågor gällande köpandet av lägenheten. Läs mer
  • 2019-09-12

Fahimeh H skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    I have had a very good experience selling our property with his help, Very professional and helpful. Läs mer
  • 2019-09-11

Fredrik Olof B skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Köpte en 2:a med hjälp av Philip.
    Han hjälpte till och bemötte mig på ett trevligt och bra sätt.
    Allt som allt var det en väldigt smidig och snabb affär och en utmärkt upplevelse. Läs mer
  • 2019-09-10

Driss G skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Philip är mycket tillmötesgående och vi är mycket nöjda med hans tjänst som mäklare. Läs mer
  • Juliana A

2019-09-10

Juliana A skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Grym. Gav inte upp o blev grymt till slut Läs mer
  • 2019-09-10

My Emilia S skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Vi sålde vår lägenhet i Söderdalen, Järfälla med hjälp av Philip Sandberg. Philip skötte förarbetet, försäljningen och efterarbetet alldeles utmärkt. Han arbetade proffesionellt, han var tillgänglig för frågor och vänlig. Vi skulle definitivt rekommendera Philip för en utmärkt genomförd försäljning. Läs mer
  • 2019-08-29

Lars B skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    kent gjorde ett mycket bra jobb ifrån första kontakt fram till avslut ! Läs mer

Dominic G skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    We brought a semi detached house and then sold a three bedroom apartment ! We chose kent Nord to sell our property , as we thought he was honest ,professional, and had alot of experience in selling property in and around Järfälla.
    Both buying the house and the selling of our appartment went very smoothly , we are very happy with our choice of estate agent and would recommend kent Nord to friends and collegues ! Best regards Dominic .. Läs mer

Monica Birgitta L skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Vi är mer än nöjda med Kent. Proffsigt bemötande med mycket ödmjukhet. Tog sig tid med alla våra frågor. Läs mer
  • Sven Olof Sigmund S

2019-08-26

Sven Olof Sigmund S skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Jag blev trevligt och professionellt bemött av mäklaren. Han var förtroendeingivande, saklig och levde upp till alla mina förväntningar på en seriös mäklare.
    Jag kan verkligen rekommendera Kent Nord som din nästa mäklare. Läs mer

Viktor L skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    sålde ett radhus & käpte lägenhet i Viksjö .

mycket kompetent & proffisionel mäklare i Kent .

mycket enkel affär då Kent tog hand om allt.. bra på informera under processen ..
    kan starkt rekomendera Kent Nordh som Mäklare ! Läs mer
  • 2019-08-24

Dennis T skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Sålt en bostadsrätt genom Kent och mycket nöjd med resultat och hantering av vår försäljning. Läs mer
  • 2019-08-24

Helen L skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Jag har sålt en bostadsrättsradhus.
    Har haft en toppen mäklare som verkligen har erfarenhet och lagt ner möda och tid på min försäljning. Skulle rekommendera honom för alla, alla dagar i veckan Läs mer
  • 2019-08-22

Elin E skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Supertrevlig och hjälpsam med allt under köpprocessen av vår lägenhet. Läs mer
  • 2019-06-07

Emanuel Ö skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Vi har köpt lägenhet i Bolinders strand och blev väl bemötta av Kent Nordh från start till slut.
    Det var alltid lätt att få tag på honom gällande frågor, som han alltid tog sin tid att besvara. Rekommenderar Kenth starkt då han är professional samt trevlig. Vi kan inte vara nöjdare. Han får högsta betyg! Läs mer
  • 2019-06-03

Eva P skrev om Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Kunnig, tydlig och kommunikativ Läs mer

Bästa Mäklarna nära Svenska Mäklarhuset Järfälla:

Jonas T Jonas T tycker: