Svenska Mäklarhuset Järfälla

Riddarplatsen 5, 177 24 Järfälla — Visa karta

Välkommen till Svenska Mäklarhuset i Järfälla!

Vi är din mäklare här i Järfälla och Jakobsberg. Förutom marknaden kan vi både områden, föreningar och utbudet av skolor, restauranger och allt som finns här i kommunen. Vi jobbar alltid hårt med fokus på att du som kund ska bli så nöjd som möjligt med din affär.

När du anlitar oss får du verkligen mäklare som alltid levererar hög kvalitet och ligger i framkant. Kom in till oss på kontoret så berättar vi mer och ger dig en kostnadsfri värdering. Vi bryr oss om dig på riktigt!

Läs vad 404 kunder tycker om Svenska Mäklarhuset Järfälla

• 2020-11-07

Anna-karin M skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Jag köpte en lägenhet och han var väldigt lugn, saklig och proffsig och han höll mig uppdaterad under budgivningen. Läs mer
  • 2020-11-07

Erik N skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Vi har både köpt och sålt bostad via Kent.
    Kent är väldigt lugn och ger ett bra förtroende.
    Som köpare så känns han inte så ”säljig” och gåpåig utan tar sig tid att besvara frågor och återkommer snabbt med svar ifall han inte kan besvara direkt.
    Som säljare är han väldigt tydlig, korrekt och återkopplar hela tiden under hela säljprocessen.
    Man känner sig trygg både dom köpare och säljare med Kent som mäklare. Läs mer
  • 2020-11-06

Elisabeth H skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Kent är ju en känd mäklare i Järfälla och alla man pratar med är jätte nöjda med honom. Man får direkt ett förtroende för honom. Vi är jätte nöjda med vår försäljning av en bostadsrätt i Kallhäll.
    Med vänlig hälsning
    Elisabeth Läs mer

Sebastian skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Sålde ett radhus med Kent sommaren 2020. Blev rekommenderad Kent från bekanta som gjort affärer med honom tidigare. Kent är en stabil och trygg mäklare med hög kompetens. Vi är väldigt nöjda med valet av Kent som mäklare vid vår försäljning. Läs mer

Anders M skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    En lugn och samlad/kunnig säljare med stor erfarenhet. Snabba svar på frågor och funderingar och alltid tillgänglig. Läs mer

Stefan Z skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Han va fantastisk, väldigt hjälpsam och han visste vad vi letade efter Läs mer

Björn Michael K skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Kent sålde vår villa i Jakobsberg och samarbetet var så bra man bara kan önska sig. Vi kan med varm hand rekommendera Kent för sin professionalism, noggrannhet och omsorgsfulla säljarbete. Nu flyttar vi till stan och trots att det är utanför Kents normala område så skulle vi med säkerhet använda Kent om vi skulle sälja igen.
    /Michael & Susanna Läs mer
  • 2020-10-25

Fredrik T skrev om Philip Sandberg en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Philip hjälpte mig att sälja min lägenhet genom att leverera hög service från första mötet till kontraktskrivningen. Vi hade en bra och tydlig dialog genom hela processen samt att han gjorde det lilla extra.

Jag är mycket nöjd av helheten och det bemötande han gav mig, stort plus att han förhandlade fram ett pris som var över min förväntan.

Jag rekommenderar Philip till de som vill ha en stabil mäklare som gör det lilla extra! Läs mer
  • 2020-10-08

Ali K skrev om Fredrik Björkstrand en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Grym säljare som vet vad han gör, han lyssnar verkligen på kunden och var alltid tillgänglig. Läs mer
  • 2020-10-07

Philip G skrev om Philip Sandberg en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Philip tog på sig uppdraget att sälja vår bostad. Han blev rekommenderad av våra vänner som sålt sin bostad med hans hjälp, och som var mycket nöjda med Philips engagemang. Vi kan nu efter försäljningen inget annat än att bekräfta; Philip har varit oerhört trevlig, bemötande och professionell under hela processen. Läs mer
  • 2020-10-07

Kourosh S skrev om Philip Sandberg en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Han hjälpte att sälja min lägenhet . Bra bemötande. Bra erfarenhet . Det lätt att man lita på honom Läs mer
  • 2020-10-06

Mats E skrev om Philip Sandberg en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Sålt enbostadsrätt på 5 rok i Jakobsberg.
    Personligt och bra bemötande.
    Vi förväntade oss att mäklaren skulle ta hand om så mycket som möjligt inklusive hur man deklarerar. Det fungerade i stort sett bra, med någon enstaka försening.
    Philip skötte det hela bra och var tydlig i sin information och under överlåtelsemötet Läs mer
  • Rajib D

Rajib D skrev om Philip Sandberg en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Philip Sandberg had nicely handled during the finalization of Nybergsvägen 3, lgh 1301 apartment purchase and he was ready with all required documents during contract sign up. Also, we appreciated his commitment with us. Hopefully we will connect with him for any deal in future as he won our trust. Thanks and hope he had satisfied with us during the apartment purchase. Läs mer

Siavash J skrev om Philip Sandberg en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Han är en trevligt o duktigt och ärligt mäklare Läs mer
  • Fatma Ö

Fatma Ö skrev om Philip Sandberg en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Jag har köpt en bostadsrätt. Mäklaren ordnade en visning före alla andra och på kort tid. Han gav tydlig information under hela processen. Ibland var det svårt att nå honom men det ordnade sig till slut. Han ordnade all pappers arbete så jag behövde inte tänka på nåt.
    Trevlig och tillmötesgående. Läs mer

Sara D skrev om Philip Sandberg en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Vi köpte en villa i Järfälla där Philips var mäklare. Väldigt bra bemötande, kändes hela tiden proffsig och bra kommunikation med både oss och säljaren. Läs mer

Julia A skrev om Philip Sandberg en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Köpte vår första lägenhet tillsammans med hjälp av Philip, och vi kunde inte blivit bättre bemötta. Allt gick snabbt och smidigt och väldigt bra kontakt genom hela processen. Vi är otroligt nöjda och tacksamma! Läs mer
  • 2020-10-05

Julia Vasconcelos H skrev om Philip Sandberg en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Philip is an excellent broker, he gave me and my husband all support needed to buy our first house. He is very gentle and dedicated. He really turned all the process easier for us! Läs mer

Reza H skrev om Philip Sandberg en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    .Jag har köpt lägenhet.

.jag bemötte på trevligt sätt.

.Mina förväntningar var att träffa en
    Trevlig mäklare,men han var trevlig.

.Han var duktig och trevlig. Läs mer
  • Stina L

Stina L skrev om Philip Sandberg en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Sålt en lägenhet. Philip gjorde ett väldigt bra jobb på alla sätt och vis. Läs mer

Evelina S skrev om Philip Sandberg en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    En mycket personlig och vänlig mäklare!
    Återkopplar, och engagerar sig.
    Kan varmt rekommendera honom! (Jag var köpare av lägenhet då jag var i kontakt med honom) Läs mer

Haebat A skrev om Philip Sandberg en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Köpt bostad.
    Mycket bra bemötande.
    Mäklaren är mycket snäll och hjälpsam. Läs mer
  • 2020-10-03

Hemin M skrev om Fredrik Björkstrand en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Fredrik Björkstrand är en mycket duktig och engagerad mäklare, jag sålde min bostad det gick snabbt och smidigt, blev trevlig bemött under hela processen-jag var jätte nöjd:)
    Jag rekommenderar Fredrik Björkstrand. Läs mer
  • 2020-10-01

Cecilia Kristina F skrev om Fredrik Björkstrand en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Fredrik gav redan från första kontakten ett väldigt tryggt och förtroendefullt intryck. Det märktes att han känner till området väl. Han fanns alltid tillgänglig för att svara på frågor och hjälpa mig igenom säljprocessen av mitt hus. Jag kunde inte ha valt en bättre mäklare och kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • 2020-10-01

Stefan Mikael N skrev om Michaela Holmgren en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Köpte en bostadsrätt och fick otroligt bra hjälp och proffsigt bemötande.
    Michaela är en väldigt bra mäklare med väldigt bra kunskap och bra svar på frågor och funderingar man har vid ett bostadsköp. Läs mer
  • 2020-09-01

Mujgan A skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Jag har köpt en lägenhet på 1,805000kr och jag är jätte nöjd med den. Det var jätte professionell upplevelse att köpa lägenhet med hjälp av Kent från mäklarhuset, han har berättat och förklarat alla steget alla förutsättningar på så sätt att man förstår och få en tydlig bild av hela processen. Kent ordnade alla papperna, Meeting, så professionell. Hans karaktär och lojalitet är perfekt som en mäklare ska ha. Jag har valt en rätt och perfekt lägenhet med hjälp av Kent Nordh och jag gärna rekommendera dem andra som letar efter en entusiastisk mäklare att kunna lita på. Läs mer
  • 2020-08-30

Lennart S skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Vi har köpt en mycket fin lägenhet intill Mälaren.
    Kenth såg till att både säljare och köpare blev nöjda.
    Kenth var otroligt noga när vi skrev papper så att båda parter förstod vad som stod i papper. Läs mer

Tiina C skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Sålt, men fått så mycket hjälp i mitt köp av nya också. Kent Nordh får mina bästa rekommendationer. Läs mer

Eva L skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Vi sålde en 3:a i Jakobsberg, Kent var informativ, tillgänglig och professionell. Vi rekommenderar honom varmt! Läs mer

Ulf H skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Sålt bostadsrätt.
    Bra, trevligt bemötande.
    Förväntningarna infriades. Läs mer
  • 2020-03-27

Rikard B skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Jag skulle vilja våga påstå att Kent Nordh är en av väldigt få seriösa mäklare som verkar finnas kvar i branschen.

Kent var väldigt lugn, tydlig och tillmötesgående i hela processen.

Så fort det uppkom ny information så delgav han den och tog sig även tid för eventuella frågor och funderingar.

Jag ger min allra bästa rekommendationer för Kent Nordh, detta gäller såväl säljare som anlitar han och även köpare av hans objekt.

// Rikard B. Läs mer
  • 2020-03-24

Matilda S skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Köpte min första bostadsrätt och fick mycket bra guidning angående hur allt fungerar. Kent är hjälpsam och kunnig! Läs mer
  • 2020-03-23

Johannes Q skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Jag köpte en 3:a i Kallhäll.

Mycket bra bemötande, som förstagångsköpare kände jag mig väldigt trygg och han kunde svara på alla frågor och funderingar jag hade. Läs mer

Christina H skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Kent är väldigt kunnig och bra! Mycket nöjd med hans hjälp Läs mer

Hanna G skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Sålt min lägenhet via Kent. Jättenöjd med allt som Kent gjort och hjälpt mig med! Supernöjd med Kent som min mäklare! Läs mer

Sofie M skrev om Kent Nordh en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Vi köpte en lägenhet.
    Vi blev bemötta av en otroligt trevlig man som älskar sitt jobb och är väldigt social och trevlig.
    Eftersom det är första gången vi köper en bostad så hade vi inga direkta förväntningar av mäklaren, men det bemöta det vi fick fick oss att häpna och vi kände oss väl omhändertagna. Och när vi skrev kontrakten gick vi igenom allt långsamt och han förklarade alla svåra meningar mm. Vilket var perfekt förr oss! Det finns inget negativt att säga om Kent. Vill bara uppmuntra honom att fortsätta så här bra och tack för att du förstog att det var första gången för oss så du anpassade allt efter det. Noggrann med allt! Läs mer
  • 2020-02-26

Kristina Ulrika A skrev om Michaela Holmgren en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Michaela är noggrann och kunnig inom sitt område. Förtroendeingivande, glad och trevlig.
    Sålde ett radhus i ett område hon känner väl. Behjälplig vid frågor, både före och efter försäljningen.
    Rekommenderar henne till andra kunder pga hennes personliga engagemang. Läs mer
  • 2020-02-18

Björn Roger E skrev om Michaela Holmgren en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Vi sålde vårt radhus med Michaela som mäklare.
    Michaela var kunnig, hjälpsam, vänlig och bra på alla sätt. Läs mer
  • 2020-02-15

Madeleine D skrev om Michaela Holmgren en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Mikaela lotsade oss genom försäljningen med ett stort engagemang och erfarenhet.
    Alltid tillmötesgående och professionalitet! Läs mer
  • Sandra W

2020-02-15

Sandra W skrev om Michaela Holmgren en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Michaela hjälpte oss att sälja vår 4a i Kallhäll!
    Väldigt proffsig bemötande, fick förtroende för henne redan när vi köpte lägenheten och valde att vi ville att hon skulle sälja den åt oss också. Inte bara har hon hjälpt oss att sälja vår lägenheten vi fick även väldigt bra stöttning när vi skulle buda på radhuset vi köpte i Skälby. Ännu en gång har hon visat oss att hon är engagerad till tusen, lyssnar på oss och gör oss trygga med henne som mäklare. Kan inte annat än att rekommendera henne. Nästa gång vi ska sälja och köpa är hon den första vi kommer kontakta. Läs mer
  • 2020-02-15

Evin A skrev om Michaela Holmgren en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Jag känner att allt gick bra till i slutändan, Michaela skötte sig exemplariskt, och var alltid där med information kring hur allt gick och såg till att vi alltid hängde med i budgivningssvängarna! 10/10 would recommend! Läs mer
  • 2020-02-14

Josefin A skrev om Michaela Holmgren en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Vi köpte ett hus och Michaela var verkligen toppen. Hjälpsam och vänlig. Har träffat många mäklare som bara har känts som de vill sälja på en något och bara är där för säljarens skull, men Michaela var lika mycket där för oss som köpare. Hon skötte också lite tjafs mellan oss köpare och säljare väldigt snyggt. Rekommenderar henne varmt! Läs mer
  • 2020-02-14

Nextage A skrev om Michaela Holmgren en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Michaela Holmgren kändes trygg och ärlig, dessutom kunnig och engagerad genom hela försäljningen inklusive efter affären gått i låst. Läs mer

Monica L skrev om Michaela Holmgren en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Köpt lägenhet och sålt mitt hus. Mycket bra bemötande, snabb återkoppling, ingenting är omöjligt. Har hjälpt mig med allt jag bett om, föreslagit lösningar proaktivt och med respekt för mina önskemål. Helt enkelt en seriös och bra mäklare som jag gärna rekommenderar till mina vänner. Läs mer

Inger P skrev om Michaela Holmgren en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Vi har sålt villa i viksjö.vid försäljning valde vi mellan två mäklarfirmor som vi även träffade och vi valde Svenska mäklarhuset och Michaela . Vi fick snabbt ett stort förtroende redan vid första mötet.
    Att hon sedan vid försäljningen överträffade våra förväntningar är helt fantastiskt nu kan vi gå vidare och flytta till vårt drömboende tack Läs mer

Anna A skrev om Michaela Holmgren en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Sålde min bostad med hjälp av Michaela våren 2019. Är så nöjd med mitt val av mäklare! Michaela var otroligt duktig, engagerad och jättebra att ha kontakt med, svarade snabbt, tog tag i saker som säkert var bortom hennes egentliga ansvar ibland osv, förstår inte hur hon kunde ha sån koll och energi! Hon gjorde ett toppenjobb på alla plan och jag fick t o m mer än jag vågade hoppas för bostaden eftersom marknaden försämrats något från det att jag köpte den. Även underbart att få hjälp med deklarationen efter bostadsförsäljning! Rekommenderar verkligen Michaela som mäklare. :) Läs mer

Katja J skrev om Michaela Holmgren en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Köpt min första bostadsrätt på markplan med stor terrass nära vattnet i Mälaren i Bolinder Strand, Järfälla. Letat länge efter den perfekta lägenheten för mig, och nu blev det möjligt.
    Michaela är trevlig, kunnig och tillgänglig när man har frågor eller behöver hjälp som i mitt fall som förstagångs köpare. När man missat en del saker i köpeprocessen (av okunskap) så har hon hjälpt till på bästa sätt utan att krångla till det.
    Även träffat Michaela vid tidigare tillfällen på andra visningar av andra objekt. Gott intryck då med. Läs mer

Joakim L skrev om Michaela Holmgren en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Behövde sälja en lägenhet under relativt kort tid. Michaela tog sig an uppdraget med stor entusiasm och kunnighet. Försäljningen gick mycket smidigt, tack vare att hon ordnade en förhandsvisning. Detta trots att marknaden i övrigt varit lite trög. Kan varmt rekommendera Michaela! Läs mer

Linda Sadat A skrev om Michaela Holmgren en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    När hon tog över säljuppdraget så blev lägenheten såld i raketfart! Väldigt behjälplig med allt! Läs mer

Arvid S skrev om Michaela Holmgren en del av Svenska Mäklarhuset Järfälla
    Fint samt professionell bemötande Läs mer

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte