Svenska Mäklarhuset Uppsala

Ringgatan 22, 752 17 Uppsala — Visa karta

Välkommen till Svenska Mäklarhuset i Uppsala!

Vi mäklare här på kontoret kan allt om Uppsala. Vi har full koll på områden, marknadspriser och alla typer av boenden som finns här omkring. Dessutom vet vi såklart var alla kommunikationer, skolor och mataffärer är.

Vi jobbar i hela kommunen och ser alltid till att vi ligger i framkant när det gäller bostadsaffärer. Kontakta oss så bjuder vi på en kostnadsfri värdering och ser till att du får all den rådgivning som behövs i ditt bostadsletande och blir riktigt nöjd.

Läs vad 712 kunder tycker om Svenska Mäklarhuset Uppsala

Henrik K skrev om Jessica Gustafsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jessica hjälpte mig sälja min lägenhet i Uppsala. Hon hade ett väldigt proffsigt bemötande och var otroligt hjälpsam med alla olika frågeställningar och funderingar som dök upp genom processen. Jag kan verkligen rekommendera Jessica! Läs mer
    2020-10-29 Jessica G svarar Henrik K
    Tack snälla Henrik för de fina orden. Så kul att att hjälpa dig med försäljningen och att allt gick så snabbt och bra. Önskar er stort lycka till i nya bostaden!
    Jessica G gillar detta

Fredrik K skrev om Tomas Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Allt har gått smidigt, lätt att få kontakt med och återkopplar bra. Läs mer

Sofia N skrev om Tomas Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag behövde hjälp med att sälja min mammas dödsbo och för mig var de viktigt att mäklaren skötte allting då jag bor i en annan annan stad, det skötte Tomas med bravur! Varma rekommendationer! Läs mer

Karin B skrev om Tomas Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Ett fantastisk engarerad mäklare som visade på flexibilitet för att underlätta kontraktskrivning och det personliga bemötande genom att ringa och prata. Läs mer

Mattias A skrev om Tomas Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Köpt lägenhet.
    Trevligt, tydligt och kompetent bemötande av Thomas som dessutom är väldigt tillgänglig.
    Mvh Mattias Läs mer
  • 2020-10-28

Lars Erik Vilhelm E skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Maria har hjälpt oss att sälja vårt hus. Hon har varit fantastisk. Hon tar sig tid, är inlyssnande och är mycket kunnig. Hon har även fungerat som ett bollplank vid vår lägenhetsaffär, fast hon själv inte mäklat lägenheten.

Vi är så glada att vi haft Maria som mäklare och vi kan varmt rekommendera henne! Läs mer
  • 2020-10-25

Karl Erik Emanuel B skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Vi anlitade Magnus Nilsson för att sälja vårt hus i Sunnersta på Backvägen 10. Han är en mäklare som vi skulle anlita igen. Magnus var mycket hjälpsam, artig och pålitlig. Han var lyhörd för alla våra önskemål. Det var lätt att komma i kontakt med honom. Han hörde av sig inom kort om han var förhindrad att svara när man ringde. Om något strulade behöll han lugnet och såg till att lösa problemet. Det var lätt att ha att göra med honom. Det kändes tryggt att ha honom som mäklare. Vi kan varmt rekommendera honom. Läs mer
  • 2020-10-22

Sara J skrev om Mina Rostvik en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag sålde en bostadsrätt, och min mäklare lotsade mig genom hela processen. Hon är ansvarstagande, inkännande och pålitlig, och jag kommer aldrig att använda någon annan mäklare! Läs mer
  • 2020-10-19

Emil N skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Maria var mycket hjälpsam under lägenhetsköpet! Läs mer

Charlotta S skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Det första intrycket av Maria som en kunnig och erfaren mäklare med proffsigt bemötande visade sig vara helt riktigt. Uthålligt och säljande har hon fångat upp intressenter till den obebyggda fastighet vi bara ville sälja till rätt pris, orkat med våra nej tack till framförda bud på lägre pris och professionellt föreslagit prisjustering när tiden var mogen. Vi är oerhört nöjda med vår försäljning och ser Maria som ”vår” mäklare. Nästa gång det är dags för bostadsförsäljning är Maria det enda alternativet. Läs mer

Olof H skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Kunnig, välinformerad och tillgänglig. Det hon inte visste tog hon snabbt reda på! Läs mer

Katriina S skrev om Tomas Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag har sålt en lägenhet mha Tomas som var professionell, tydlig kring försäljningsprocessen och genomförde alla steg snabbt från start till slut med bra återkoppling. Han är engagerad och har ett trevligt bemötande. Är mycket nöjd och anlitar gärna Tomas igen. Läs mer
  • 2020-10-13

Helena B skrev om Tomas Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Tomas hjälpte oss att sälja vår mors villa efter hennes bortgång. Han är professionell och försäljningsprocessen gick smidigt. Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-10-12

Mika S skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Vi sålde vårt hus och blev bemötta på ett riktigt bra sätt och vi gick igenom upplägget.
    Jag va lite osäker på hur det skulle gå för marknaden va lite svajig men Maria kämpade på och gav oss ett resultat över förväntningarna Läs mer
  • 2020-10-10

Eva-lotta E skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Maria har sålt ett par bostäder åt mig tidigare och denna gång sålde jag en tvåa i centrala Uppsala. Maria är alltid professionell och väldigt förtroendeingivande både för mig som säljare men också för spekulant.
    Jag är supernöjd med Maria som mäklare så nästa gång jag säljer en bostad är Maria så klart den jag ringer.
    // Lotta Läs mer
  • 2020-10-07

Mosen M skrev om Tomas Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Hej!
    Jag har köpte en villa och Tomas var väldigt trevlig och vänlig. Vi har ställda många frågor till honom och gav han ett fullständig svar. Jag rycker att det är jätte viktig mäklare roll när man köpa någon husen. Läs mer
  • 2020-10-07

Ebrahimi F skrev om Tomas Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag köpte ett hus och han var väldigt trevlig och vänlig. När vi ställde en fråga till honom gav han ett fullständigt svar. Förklarade viktig information för oss. Läs mer
  • 2020-10-06

Mikael M skrev om Madelene Norberg en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Sålde en etta. Vänligt och kompetent bemötande. Hon var tydlig med vilka förväntningar jag kunde ha på försäljningen och hon levererade enligt mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-10-04

Elinor M skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Sålt två lägenheter.Maria Väldigt Proffsig, tydlig, rak och genuin. Återkopplar så man hela tiden vet status. Rekommenderas högt Läs mer
  • 2020-10-03

Michaela W skrev om Madelene Norberg en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    När vi sålde vår lägenhet fick vi bästa service och hjälp av Madelene. Hon skötte affären galant och allt kändes otroligt tryggt och proffsigt! Bästa mäklaren!! Läs mer
  • 2020-10-03

Nils S skrev om Madelene Norberg en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Sålt en tvåa på Stabby Allé i Uppsala. Madelene var skojj att ha å göra med + att hon var mkt proffsig när det behövdes. Bra mäklare, bra person! Läs mer
  • 2020-10-02

Monica Å skrev om Madelene Norberg en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag köpte en 2:a i Luthagen och jag hade en mycket bra upplevelse av Madelene. Hon var trevlig, påläst och serviceminded. Hon levde absolut upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2020-10-02

Mariana W skrev om Madelene Norberg en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Köpt hus.
    Hon är professionell, trevlig, kunnig
    Jag är mycket nöjd med Madelene Läs mer
  • 2020-10-01

Lovisa L skrev om Viktor Stenson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Trevlig och bra att ha och göra med. Skötte försäljningen på ett engagerat sätt. Läs mer
  • 2020-09-28

Emelee O skrev om Mina Rostvik en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Mina hjälpte mig att sälja min första lägenhet. Inför försäljning kände jag att Mina tog väl om hand om alla frågor jag hade och var mycket noga med att förklara hur processen går till.

Proffsig och Förtroendeingivande! Läs mer
  • 2020-09-27

Lena A skrev om Mina Rostvik en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    En mycket trevlig o tillmötesgående mäklare som vi gärna rekommenderar. 🤗 Läs mer
  • 2020-09-27

Alan R skrev om Mina Rostvik en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Very professional and provided us with a hassle free service I would definitely recommend her. Läs mer
  • 2020-09-23

Jakob N skrev om Madelene Norberg en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag köpte en lägenhet ihop med min dotter. Vi träffade Madelene på visningen, då var hon förstående och visade respekt.
    När hon sedan fick bud av oss så var hon tillmötesgående och hanterade det hela snabbt och smidigt.
    Vid kontraktsskrivningen så blev jag mycket positivt överraskad över hur noga hon var. Hon var verkligen mån om att båda parter skulle förstå vad det hela handlade om. Hon gjorde så att allt blev mycket tydligt och enkelt att förstå.
    När det gäller mina förväntningar så överträffade Madelene dom på de flesta punkter. Läs mer
  • 2020-09-23

Aida F skrev om Mina Rostvik en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Mina Rostvik har skött det mesta med den lägenheten jag köpte, tacksam för tillgängligheten som du hade och för all hjälp. Läs mer
  • 2020-09-22

Jenny N skrev om Madelene Norberg en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Med hjälp av Madelene köpte jag för första gången en bostadsrätt. Jag är mycket nöjd med bemötandet och hjälpen jag fick av henne genom hela processen.
    Ett köp av ett boende kan vara väldigt överväldigande men Madelene var mycket hjälpsam och tydlig så det hela gick väldigt smidigt.
    Jag är jättenöjd! Läs mer
  • 2020-09-16

Heléne Å skrev om Mina Rostvik en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag har sålt en bostadsrätt(2 rok). MR har varit trevlig, tillgänglig, lyhörd och kunnig under en försäljningsprocess som gick både snabbt och med lyckat resultat.
    Mycket nöjd! Läs mer
  • 2020-09-15

Joakim D skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Sålde en lägenhet i Stabby. Extremt snabbt och smidigt. Maria ger ett proffsigt intryck genom hela affären! Läs mer
  • 2020-09-14

Tilda S skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag köpte en lägenhet som var en 3:a på 77 kvm. Jag är så nöjd med all hjälp Magnus gav oss. Så trevlig och väl bemötande med en väldigt positiv men ändå genuin inställning. Läs mer
  • 2020-09-14

Henrik S skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Köpte en bostadsrätt och fick ett superbra bemötande av Magnus. Proffsig, saklig och kunnig i sitt yrke. Magnus är mycket mån om så väl kund som säljare! Läs mer
  • 2020-09-13

Ros-mari S skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Köpte lägenhet. Fick bra hjälp när jag kontaktade Magnus om diverse uppgifter. Han återkopplade snabbt. Läs mer
  • 2020-09-13

Ann Barbro Cristina H skrev om Viktor Stenson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Sålt villa.
    Mycket gott bemötande. Läs mer
  • 2020-09-12

Josef B skrev om Viktor Stenson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Alltid tillgänglig och bra kommunikation Läs mer

Susanna C skrev om Viktor Stenson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Han var tydlig, professionell och trevlig. Läs mer

Martina B skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Lugn och trevlig. Enkelt med kommunikation via sms. Läs mer

Alexandre L skrev om Viktor Stenson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Very professional and efficient, I heartily recommend Viktor! Läs mer

Marco M skrev om Viktor Stenson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Vi har köpt en liten lägenhet och Viktor var väldigt hjälpsam som brygga mellan oss köpare och säljaren. Det gjorde mig väldigt glad att se en så trevlig person. Även på visningen var han jättetrevlig och presenterade en riktigt bra bild av lägenheten. Läs mer

Gustav S skrev om Viktor Stenson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Viktor har varit en klippa genom hela försäljningen under denna skakiga vår. Han har kontinuerligt uppdaterat om allt från marknadsläge till intressanta spekulanter och varit en tryggvägvisare genom den snåriga djungeln som bostadsmarknaden är. Läs mer

Oliver N skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Vi köpte en 2:a och mangnus var ärlig och lägenheten gick för det pris som stodg i annonserna. 10 utav 10 skulle rekomendera starkt Läs mer

Patrick H skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Very nice and friendly contact. Magnus is always extremely engaged and helpful. Excellent experience with him. We would take him any time again and without hesitation to sell our apartment. Läs mer

Kirsi J skrev om Madelene Norberg en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    köpte en liten lägenhet.
    Sjyst mäklare, saklig kunnig, allt flöt bra. Läs mer

Bo Lennart E skrev om Madelene Norberg en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Köpt en lägenhet. Hon gjorde ett korrekt och bra jobb. Läs mer

Emma L skrev om Madelene Norberg en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag sålde min kära tvåa med hjälp av Medeleine. Proffsigt och trevligt bemötande som resulterade i en snabb och glädjande försäljning.
    Stort tack! Läs mer

Isabelle T skrev om Madelene Norberg en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Sålde min etta i Luthagen med hjälp av Madelene. Proffsigt och bra bemötande, där hon gjorde det lilla extra för att försäljningen skulle bli så bra som möjligt. Supernöjd! Läs mer
  • 2020-09-09

Andreas Hildebrand W skrev om Madelene Norberg en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Har köpt och sålt flera bostäder med Madelenes hjälp, både bostadsrätt och villa. Madelene är snabb, tydlig och mycket trevlig, och hennes arbete genomsyras av affärsmässighet och kloka överväganden. Jag kan mycket varmt rekommendera henne. Läs mer

Johan E skrev om Madelene Norberg en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Hej , jag blev mycket väl bemött och fick all hjälp jag kunde önska. Läs mer
Maria Persson
Tomas Östlund