Alla kategorier Mäklare Uppsala Uppsala Svenska Mäklarhuset Svenska Mäklarhuset Uppsala

Svenska Mäklarhuset Uppsala

Ringgatan 22, 752 17 Uppsala — Visa karta

Välkommen till Svenska Mäklarhuset i Uppsala!

Vi mäklare här på kontoret kan allt om Uppsala. Vi har full koll på områden, marknadspriser och alla typer av boenden som finns här omkring. Dessutom vet vi såklart var alla kommunikationer, skolor och mataffärer är.

Vi jobbar i hela kommunen och ser alltid till att vi ligger i framkant när det gäller bostadsaffärer. Kontakta oss så bjuder vi på en kostnadsfri värdering och ser till att du får all den rådgivning som behövs i ditt bostadsletande och blir riktigt nöjd.

Läs vad 505 kunder tycker om Svenska Mäklarhuset Uppsala

• 2019-04-23

Anna G skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag har köpt min första lägenhet, en etta i Luthagen, och är väldigt nöjd med mäklaren. Eftersom allting var nytt för mig så hade jag inga specifika förväntningar, men är helt klart positivt överraskad över den trygga kontakten man hade med mäklaren under hela tiden. Magnus har varit hjälpsam, trevlig och professionell under hela processen, från visning av lägenhet till själva köpet och tillträdet. Inget att anmärka på! Läs mer
  • 2019-04-04

Fama J skrev om Tomas Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Lätt mäklare att samarbeta med! Lyssnar på kund och säljare.
    Lätt att få tag på. Läs mer
  • 2019-04-03

Mette Lindell T skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag blev väldigt bra mött av Maria, och jag har kännt igenom hela processen att hon har gjort allt för att hjälpa mig. Läs mer
  • 2019-03-28

Malin H skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag har köpt ett kedjehus genom att få en förhandsvisning och sedan komma överens med säljaren om ett accepterat pris.
    Maria har varit väldigt trevlig och professionell genom hela affären. Hon har varit öppen och ärlig om fel och brister på bostaden och jag har känt mig trygg som köpare av fastigheten. Läs mer
  • Dan S

2019-03-27

Dan S skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Sålt ett hus.Mycket trevligt bemötande .Lyhörd återkopplar snabbt .Tydlig information om hur hela försäljningen processen går till. Läs mer
  • JENNY N

2019-03-16

JENNY N skrev om Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag rekommenderar ingen att anlita eller köpa fastighet via Svenska Mäklarhuset. I vårt fall som köpare har det tagit 2 år med rättegångar i både tingsrätt och till slut hovrätten - En försäljning eller ett köp av Svenska Mäklarhuset Uppsala kan med andra ord vara mycket kostsamt.

Vi har levt i vår värsta mardröm under två års tid och varken mäklare eller ägare på Mäklarhuset Uppsala har bemödat sig med att höra av sig. Vad du än gör - undvik att ha några affärer med detta företag.

Med vänlig hälsning,
    Jenny Läs mer
  • 2019-03-14

Åke B skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Maria har skött försäljningen av en brf-lägenhet för min räkning. Allting har utförts på ett jättebra sätt. Information, bemötande och tillgänglighet har varit perfekt. Dessutom blev slutpriset högre än förväntat.
    Jag kommer definitivt att rekommendera Maria för vänner och bekanta. Läs mer
  • 2019-03-11

Dagny G skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag sålde lägenheten åt min mamma som god man.
    Maria ger ett stort förtroende och är väldigt trevlig och kunnig.
    Affären gick snabbt och hon höll mig uppdaterad under hela försäljningsprocessen. Läs mer
  • Robin N

2019-02-28

Robin N skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Magnus är bl.a. kunnig, trevlig, har ett fast handslag och är lätt att nå. Som förstagångsköpare kändes det tryggt att ha honom som mäklare. Läs mer
  • 2019-02-20

Anders S skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Vi kan utvärdera Magnus både från köparens och säljarens sida eftersom vi kontaktade honom för första gången när vi köpte vår nya lägenhet och sedan utan tvekan vände oss till Magnus igen när vi sålde den gamla.
    Mycket professionell och engagerad! Han har alltid varit i kontakt och svarade snabbt på alla frågor. För Magnus är det viktigt att både säljare och köpare är nöjda och detta skapar ett mycket bra intryck av honom. Tack Magnus för att göra en svår process med att byta bostäder snabbt och smidigt för oss. Utmärkt jobb! Läs mer
  • 2019-02-16

Rolf Henry S skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Se uttalande från Britt Svedberg Läs mer
  • 2019-02-16

Britt S skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Vi har köpt lägenhet samt anlitat Magnus för att sälja vårt hus.
    Magnus har ett trevligt sätt och vi har blivit väl bemötta.
    Visning av vårt hus pågår fortfarande.
    Han har visat sig vara professionell i sitt utövande och vi känner förtroende för honom. Läs mer

Ewa L skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Min sambo och jag letade efter en ny lägenhet och köpte en som såldes av Mäklarhuset och då valde min sambo att också sälja sin lägenhet via Mäklarhuset. En smidig affär och skönt att inte behöva involvera fler olika mäklare. Mäklaren bemötte oss väldigt proffsigt. Det enda jag kan kommentera är att just för den lägenhet vi tittade på så var det att vi frågade om det fanns golvvärme i lgh för efter att själv ha tittat så hittade jag inga knappar till detta men vet också att det inte alltid kanske sitter där man förväntar sig att det ska sitta och det kunde inte mäklaren direkt svara på men vi såg ju så småningom att det inte fanns så det löste sig. Vi fick alltid snabb info av mäklaren och han var alltid snabb att svara via Mail och telefon och alltid ett trevligt och proffsigt bemötande. Läs mer

Scott S skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Mycket hjälpsam, lugnande och kunnig. Gjorde allting lätt för en förstagångsköpare med ingen aning. Utmärkt service, slog alla förväntningar. 5 av 5! Läs mer

Cecilia E skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Magnus sålde vår lägenhet i Uppsala. Vi fick ett mycket bra intryck av våran mäklare. Han gav bra visningar och visade stort intresse under hela försäljningen. Läs mer

Ann-Sofie L skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Mycket bra, trevlig, hjälpsam, proffsig. Läs mer
  • 2019-02-14

Malin S skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Vi har köpt en lägenhet i centrala Uppsala. Magnus var mycket professionell samtidogt som han ga ett varmt intryck. Han månade både om säljaren och oss som köpare och det kändes som affären gjordes på.et "schysst" sätt.
    Då bostade var svår att sälja tog han kontakt med oss men respekterade när vi ville avvakta och fundera. Läs mer
  • 2019-02-13

Adam E skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Köpt en bostadsrätt 1 rok.
    Helheten gav ett bra intryck. Läs mer
  • 2019-02-13

Per-Henrik H skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Det var alldeles för stressat.
    Det blev fel efter fel i kontrakt och papper.

Positivt var tillgängliheten Läs mer
  • 2019-02-11

Moa Larsson A skrev om Tomas Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Har sålt min bostad via Tomas.
    Ett proffesionellt bemötande från början till slut. En snabb och smidig affär. Läs mer
  • 2019-02-09

Iréne L skrev om Tomas Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Vi har sålten villa. Thomas bemötande har varit helt fantastiskt.

Vi kände att vi kunde lämna hela försäljning åt Thomas, det kändes så trygt
    Han är en väldigt bra mäklare. Kommer alltid att rekommendera honom. Läs mer
  • 2019-01-15

Roland E skrev om Viktor Stenson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Sålt bostadsrätt
    Trevligt mottagande
    Jag önskade mig ett snabbt avslut
    Lägenheten såldes före visning men tillträdet drog ut
    på tiden:säljaren önskade också tillträdet före slutbetalning.
    Jag gav köparen nycklar till lägenheten c a 2 veckor före slut-
    betalning. Han önskade släppa in hantverkare i lägnheten
    I stort sett var jag nöjd med handläggningen bortsett från att
    mäklaren kunde lyssna mer vad parterna önskade angående
    överlåtelsen. Läs mer
  • Lina B

2019-01-13

Lina B skrev om Viktor Stenson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Vi har sålt en tvåa i librobäck och haft en otroligt bra upplevelse av svenska mäklarhuset och vår mäklare Viktor. Han har varit mycket proffsig genom hela säljprocessen så vi som säljare har känt oss otroligt trygga. Vår upplevelse av försäljningen är enbart positiv och rekommenderar starkt svenska mäklarhuset och framför allt Viktor om du ska sälja din bostad. Läs mer
  • 2019-01-12

Tomas M skrev om Viktor Stenson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Professionellt bemötande, klargörande i försäljningsprocessen, vilket skapade en trygg resa mot försäljning! Läs mer
  • 2019-01-11

Moa J skrev om Viktor Stenson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag köpte en lägenhet. Viktor bemötte oss bra när vi klev in genom dörren och var påläst om lägenheten. Han verkade lugn och erfaren och man kände sig trygg med honom. Man kände att man kunde kontakta honom om man hade några frågor. Läs mer
  • 2018-12-02

Tobias F skrev om Tomas Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Sålt en större lägehet i centrala Uppsala med hjälp av Tomas.
    Bra och trevligt bemötande men hög tillgänglighet. Tomas är erfaren och seriös. Läs mer
  • David C

2018-11-26

David C skrev om Madelene Norberg en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Madelene hjälpte mig att sälja min mors lägenhet.
    Bemötandet var ambitiöst, mycket trevligt och hela processen gick väldigt smidigt. Hon är mycket professionell, duktig på att förmedla relevant information och svarar snabbt på alla frågor. Kort och gott ett toppenjobb!

Jag rekommenderar varmt Madelene! Läs mer
  • 2018-11-14

Lina E skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Trevlig, professionell och kunnig. Var lätt att få förtroende för, ett förtroende hon förvaltade väl. Läs mer
  • 2018-11-13

Anna Karlsson S skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Proffsig, personlig och höll hos alltid uppdaterade om läget. Läs mer
  • 2018-11-13

Pär E skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Trevlig, kunnig och professionell. Hon verkade ha stenkoll på situationen hela processen Läs mer
  • 2018-11-06

Sten T skrev om Tomas Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Utmärkt, sålt villa, haft kontakt med T flera gånger, mycket bra bemötande. Vi har funderat på att sälja en längre tid. Till slut så bestämde vi oss. Och da var det bara att " trycka på knappen" eftersom vi tillsammans med T planerat detta länge, allt var klart med foto m.m.
    T tar sitt ansvar och hjälper oss som säljare på ett utmärkt sett. Läs mer
  • 2018-11-05

Tobias N skrev om Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Sålt bostadsrätt.

Känner Helena privat så svårt att ge annat än mkt positiva omdömmen. Läs mer
  • 2018-11-05

Mattias H skrev om Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Sålt en bostadsrätt i centrala uppsala. Helena hanterade försäljningen på ett bra sätt, trots en vikande marknad. Helena har alltid ett trevligt o professionellt bemötande av kund, så väl spekulant som säljare. Det här är tredje gången jag använder Helena för en försäljning och kan varmt rekommendera henne. Med vänlig hälsning Mattias Läs mer
  • 2018-11-04

Evelina V skrev om Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Helena är bäst och har verkligen fingertoppskänsla när det behövs. Läs mer
  • 2018-11-03

Anna L skrev om Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Vi har köpt en 2,5a i Höganäs, Uppsala. Jag tycker vi har fått ett bra bemötande av Helena och hon har ställt upp och svarat på frågor när vi undrat något. Jag upplever att hon levt upp till våra förväntningar. Läs mer
  • 2018-11-03

Sophie H skrev om Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Mycket engagerad, rak och proffsig märklare! Kan varmt rekommendera Helena! Läs mer
  • Irene F

2018-11-02

Irene F skrev om Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag tycker mäklaren gav goda råd som ledde till en lyckad försäljning. Och hon hanterade hela processen på ett uthålligt och bra sätt. Läs mer

Lars E skrev om Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Helt ok tyckte jag. Inget att invända. Läs mer

Fredrik P skrev om Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Professionellt, vänligt, kunnigt, effektivt. Uppfyllde mina förväntningar med råge! Läs mer

Maria H skrev om Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Sålde våran villa, super professionell mäklare som arbetar hårt för toppen resultat! Läs mer
  • Ludvig S

2018-11-01

Ludvig S skrev om Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Sålt min 2a i höganäs med Helena! Hon ger ett seriöst intryck och enkel att ha att göra med! Supernöjd med min försäljning! Läs mer

Camilla A skrev om Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Köpt lägenhet i Uppsala. Helena är en serviceinriktad och har en hög professionalism som mäklare. Vi kände oss trygga med köpet Läs mer
  • Camilla L

2018-11-01

Camilla L skrev om Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Vi har sålt en villa i Björklinge och fått fantastisk hjälp ifrån Helena, som är väldigt personlig , kunnig och hjälpsam med alla frågor man har kring en försäljning.
    Har haft Helena förut i en annan försäljning och skulle absolut anlita henne igen om jag skulle behöva.
    Hon rekommenderas starkt! Läs mer

Johanna W skrev om Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Vi har sålt en villa och Helena har varit trevlig och korrekt, hon har ingett förtroende. Läs mer

Lina H skrev om Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag har bara bra saker att säga om Helena som mäklare. Tar sig verkligen tid att lära känna hennes kunder och jobbar hårt för dem. Superproffsig! Rekommenderar henne till alla jag känner och skulle använda henne igen vid en eventuell försäljning. Läs mer

Andreas W skrev om Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Skicklig och driven, jobbar långsiktigt. Läs mer
  • 2018-10-22

Ulrika L skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag köpte en lägenhet i Uppsala. Jag kände mig ganska pressad precis innan vi skulle skriva kontraktet, att allt skulle gå så himla fort! Sen vid överlåtandet så uppstod en del problem. Bland annat hade inte säljaren städat lägenhet och tyckte inte då att jag fick något stöd och hjälp från mäklaren. Jag fick sköta allt själv, och själv kontakta säljaren osv. Inte alla vad jag hört andra berätta i liknande situationer. Då har de fått mer hjälp av mäklaren som har tagit situationen på allvar. Skulle inte rekommendera firman eller denna mäklare till någon, tvärtom. Läs mer
  • Richard S

2018-10-20

Richard S skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Det är tredje gången vi anlitat Maria Persson och precis som tidigare upphör hon aldrig att förvåna. Alltid tillmötesgående, positiv och serviceinriktad till tusen. Även när föreningsstyrelser bråkar behåller hon sitt lugn och glada humör samtidigt som hon är stans vassaste mäklare.

Behöver du mäklare i Uppsala? Maria Persson är mäklaren för dig! Läs mer
  • 2018-10-16

Jakob A skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag och min sambo köpte vår första bostad av Maria, en två i Luthagen. Vi blev proffsigt bemötta, speciellt med tanke på att hela situationen med lägenhetsköp var väldigt ny för oss. Vi hade förväntat oss en viss nivå av bemötande, men den nivån överträffades. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2018-10-02

Lisa Å skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Sålde vår lägenhet och tvekade inte en sekund att anlita Maria Persson (som vi haft att göra med vid flera tidigare lägenhetsaffärer, både som köpare och som säljare). Maria är superprofessionell, trevlig och tar väl hand om både säljare och köpare. Läs mer

Ringgatan 22, 752 17 Uppsala