Svenska Mäklarhuset Uppsala

Ringgatan 22, 752 17 Uppsala — Visa karta

Välkommen till Svenska Mäklarhuset i Uppsala!

Vi mäklare här på kontoret kan allt om Uppsala. Vi har full koll på områden, marknadspriser och alla typer av boenden som finns här omkring. Dessutom vet vi såklart var alla kommunikationer, skolor och mataffärer är.

Vi jobbar i hela kommunen och ser alltid till att vi ligger i framkant när det gäller bostadsaffärer. Kontakta oss så bjuder vi på en kostnadsfri värdering och ser till att du får all den rådgivning som behövs i ditt bostadsletande och blir riktigt nöjd.

Läs vad 618 kunder tycker om Svenska Mäklarhuset Uppsala

Sissel W skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Bra bemötande och snabb respons. Kunnig. Läs mer
  • 2020-05-11

Karin L skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Fått hjälp av Maria att sälja gavelradhus. Trevlig, tillgänglig och professionellt bemötande genom hela processen! Vi är jättenöjda! Läs mer
  • 2020-05-09

Markus L skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Väldigt professionell och trevlig mäklare med hög nivå på service. Rekommenderas starkt till såväl säljare som köpare. Läs mer
  • 2020-04-24

Peter H skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Maria var trevlig och tydlig i kommunikationen när jag och min sambo köpte hus. Läs mer
  • 2020-04-23

Sofia R skrev om Tomas Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Tomas var mäklare när jag köpte min första lägenhet och jag anlitade honom nu vid försäljningen av den också. Jag uppfattar Tomas som oerhört förtroendeingivande, kompetent, driven och glad. Med Tomas och Svenska Mäklarhuset blev försäljningen av min bostadsrätt (en process jag inte alls såg fram emot) dels lyckad men framför allt snabb och smidig, från första möte till kontraktskrivning. En process som annars hade kunnat vara tidsödande och krånglig blev tvärtom mycket bra. Är glad att jag valde Tomas och rekommenderar honom varmt. Läs mer
  • 2020-04-22

Josefine W skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Sålde en lägenhet via Maria i april. Hon har varit väldigt proffsig, flexibel och engagerad.

Är väldigt nöjd med försäljningen!! Läs mer
  • 2020-04-21

Johan H skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Maria har varit väldigt engagerad i försäljningen av vår villa i Uppsala. Hon har varit lätt att få tag i, har hållit oss uppdaterade löpande och varit ett utmärkt bollplank under processen. Hon var tydlig med vilka förväntningar vi kunde ha på slutpris etc och hade en bra dialog med både oss och köparna. Vi kan varmt rekommendera Maria och kommer att anlita henne nästa gång vi ska köpa eller sälja i Uppsala. Läs mer
  • 2020-04-07

Rebecca B skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    - proffsig
    - enkel att ha att göra med
    - trevlig Läs mer
  • 2020-03-23

Pierre Christian S skrev om Viktor Stenson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Viktor var mäklare för den lägenhet som vi köpte. Överlag mycket nöjd med hela köpprocessen och kan varmt rekommendera Viktor. Läs mer
  • 2020-03-17

Karl B skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Oerhört bra bemötande och service. Magnus är allt man vill att en mäklare ska vara! Läs mer
  • 2020-03-12

Karin Lilian Birgitta K skrev om Viktor Stenson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Bra och proffsig, trevlig och hjälpsam. Rekommenderad Läs mer
  • 2020-03-11

Måns E skrev om Tomas Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Sålt bostad på Orphei Drängars plats 9, sjurummare för 8.65 mkr.
    Tomas bemötte oss med vänlighet, respekt och med synnerligen hög yrkeskompetens.
    Vi träffade Tomas genom Riksbyggen och fick stort förtroende för honom genom hans framtiden. Hans ageranden under försäljningen överträffade med råge våra förväntningar.
    Sammanfattningsvis är Tomas en av de allra bäst mäklarna i Uppsala genom sin skicklighet, intuition och sociala kompetens. Läs mer
  • 2020-03-10

ELLINOR N skrev om Tomas Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Extremt dåligt skött affär. Oprofessionell, hjälpte inte alls mig som köpare utan var verkligen på säljarens sida. Kollade inte upp information. Gav inte rätt information i prospektet. Jg köpte en lght med en massa fel i som han valde att dölja på visningsdagen. Budgivningen var också ett skämt och iscensatt. När jag väl klagade på säljarnas städning, att de inte gett mig nycklar, att de tagit bort hatthyllan viftade han bort med goddag yxskaft svar. Anlita ej honom! Läs mer
    2020-04-07 Tomas Ö svarar ELLINOR N
    Hej Ellinor och tack för ditt omdöme även om det är sju år sedan du köpte en bostad som jag förmedlade när jag dessutom jobbade under ett annat varumärke.

Det är tråkigt att du är missnöjd och mindre roligt med anklagelserna i ditt omdöme.
    Jag har möjligheten att ta bort det här omdömet då det saknar grund och kan skada mig samt riktar sig mot mig som person.

Detta har jag valt att inte göra, det här ska inte bli det första omdömet som jag väljer att plocka bort. Det tar mig emot att plocka bort ett omdöme, oavsett vad det står i omdömet, om det är saklig kritik eller inte, positiv eller negativ, rätt eller fel. Även om detta omdöme går över gränsen så kommer det att få vara kvar.

2003 gick jag ut fastighetsmäklarprogrammet och började jobba och har förmedlat ca 1.600 bostäder. Alla kunder kan inte vara nöjda, det är en utopi som i praktiken inte går att leva upp till, även om jag skulle önska det.
    Det är uppenbart att jag inte levde upp till dina förväntningar, det är något jag beklagar. Men jag är tacksam för att jag får veta att du inte var nöjd, även om det var sju år sedan. Det hjälper mig att bli bättre och fortsätta göra mitt yttersta.
  • 2020-03-09

Joanna M skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag sålde min 4:a i Luthagen med hjälp av Magnus. Försäljningen gick smidigt och jag fick mer än den ursprungliga värderingen. Magnus lade ner tid på extra visningar och han var lätt och mycket trevlig att ha att göra med. Kan varmt rekommendera Magnus som mäklare. Läs mer
  • 2020-03-06

Mats B skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Bra bemötande, återkom med svar på de frågor vi hade. Läs mer
  • 2020-03-06

Magnus S skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Vi har sålt en bostadsrätt och blivit väldigt väl bemötta och det det blev ett snabbt avslut. Läs mer
  • 2020-03-02

Magnus J skrev om Viktor Stenson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag har sålt en liten bostadsrätt.Mycket bra bemötande med snabb återkoppling när man har sökt honom. Jag har inget negativt att säga. Läs mer
  • 2020-03-02

Dan J skrev om Viktor Stenson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Köpt en lägen het
    Lite dyrt men tårta vi kontrakts skrivning var ju väldigt trevligt Läs mer

Erik N skrev om Viktor Stenson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Proffsig, vänlig och kunnig. Vill att parterna ska vara nöjda. Läs mer

Jaro P skrev om Viktor Stenson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Köpt bostadsrätt, professionellt och vänligt bemötande, köpprocessen utan anmärkningar, inga problem, rekommenderas. Läs mer

Katarina L skrev om Viktor Stenson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Trevlig och engagerad fråga och du får svar. Läs mer

Lennart G skrev om Viktor Stenson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Trevlig personal, bra service, realistisk värdering, smidig försäljning Läs mer

Magnus F skrev om Viktor Stenson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Mycket trevligt bemötande och proffsigt genomförande från start till mål. Läs mer

Per D skrev om Tomas Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Lägenhet
    Trevligt och bra
    Tomas är kunnig och professional Läs mer
  • 2020-02-28

Guido G skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Valet av mäklare är en fråga av personlig kemi och vilken karaktär man fjälv har. Det som är viktigt för mig behöver inte vara samma som för andra. Det är därför viktigt att gallra i utbudet, träffa olika mäklare och se inte bara på försäljiningsprojektet utan också på personen.
    Vi har valt Magnus för hans korrekthet, reflekterande ton, analysförmåga o annat underordnad.
    I och med att alla dessa egenskaper sedan blev levande under processen, då blev jag fullständugt nöjd
    Frodegatan 12A, spelar ingen roll siffrorna. Läs mer
  • 2020-02-28

Amanda L skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag tycker att Magnus gjorde ett bra och profisonellt arbete. Han visade lägenheten som att det var en vanlig visning och behandlade mig som en ”vanlig kund” trots att min mamma var med som jobbar tillsammans med Magnus idag vilket jag uppskattar.

Jag tycker att Magnus tar saker seriöst och är nästan alltid tillgänglig vid frågor osv som man kanske behöver ha reda på. Han visade att han framför ett bud oavset vad budet är till säljaren vilket många andra inte gör har jag fått erfarenhet av.

Skulle absolut rekommendera Magnus till mina kompisar. Läs mer

Linnea Maria K skrev om Viktor Stenson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Köpt villa. Bra och trevligt bemötande, lätt att få tag på. Läs mer

Lars J skrev om Viktor Stenson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Parhus.
    Bemötande var ett professionellt bemötande av Viktor.
    Det blev ett avslut som vi väntade oss. Vi vart helnöjda med Viktors jobb.
    Kommer att rekommendera Viktor med dom vi känner. Läs mer

Mats J skrev om Viktor Stenson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Köp av bostadsrätt i Uppsala. Viktor är trevligt och har ett professionellt bemötande. Ärlig i lämnade uppgifter. Han visade också på stor tillgänglighet. Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-02-21

Alexandra R skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Haft fullt förtroende för Maria genom hela processen. Pålitlig och väldigt skicklig. Rekommenderar starkt, vi är supernöjda! Läs mer
  • 2020-02-21

Hampus E skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    En mäklare som verkligen ser till säljarens bästa. Väldigt tydlig, hjälpsam och utomordentligt bra på att göra säljaren nöjd. Läs mer
  • 2020-02-17

Ulla S skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag har sålt en lägenhet på 4 rum. Jag har blivit mycket väl bemöt av Maria från början . Vi har haft en fin dialog. Läs mer
  • 2020-02-16

Marcus D skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag och min fd sambo skulle sälja vår lägenhet, och vi provade tre olika mäklare.
    De första två var helt godkända, men det var något speciellt och alldeles extra med Magnus,
    det kände vi instinktivt både jag och Johanna, och vi kände det direkt.
    Utöver Magnus proffsiga framtoning och djupa kunnande, fanns där en naturlighet och ett varmt lugn över hela hans person, som gav oss känslan av att vi var i dem bästa av händer inför den stundande lägenhetsförsäljningen.
    Valet föll på Magnus, och det var självklart.
    Vi kunde inte önskat oss en bättre och mer kompetent mäklare.
    En drömmedarbetare för vilket mäklarhus som helst. Läs mer
  • 2020-02-15

Åsa H skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Vi har fått hjälp med försäljning av villa samt tecknande av kontrakt för köp av annan villa. Vi har blivit väldigt positivt och pffesionellt bemötta. Våra förväntningar om löpande information av läget och snyggt material (bilder, prospekt, besiktning etc) har infriats. Läs mer
  • 2020-02-10

Lovisa L skrev om Tomas Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Bra service och gott intryck. Läs mer
  • 2020-02-08

Sara J skrev om Tomas Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Vi köpte en trea centralt i Uppsala.

Vi tog kontakt med Tomas före visning och han svarade snabbt, trots att det var sen lördags kväll, och professionellt. Han var väldigt hjälpsam genom hela processen. Jag upplevde att han direkt förstod att vi skulle köpa vår första lägenhet och att vi därför saknade erfarenhet, vilket gjorde att han förklarade allt i processen mer noggrant och hade tålamod med vår förvirring och nervositet. Jag uppfattade honom som ärlig och kunnig i branschen.

Vi kände oss trygga när vi gjorde vårat köp, Tomas svarade tydligt på alla våra frågor och verkade ha en god relation med säljaren. Han gjorde processen enkel och ansträngde sig för att möta våra önskningar. Andra mäklare vi stött på under jakten på bostad har inte alls ingett samma förtroende och säkerhet.

Tomas uppfyllde alla förväntningar genom hans professionalitet, tålamod, kunskap och trevliga bemötande. Sammanfattningsvis är vi glada att vi fick just honom som mäklare. Läs mer
  • 2020-02-05

Johan P skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Hej, Maria är en mycket professionell och trevligt mäklare som har vårt fulla förtroende. Läs mer
  • 2020-01-20

Rita A skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag har köpt en radhus.
    Jag fick den bästa bemötande. Få lägenheten på den tiden som passar mig. Han var väldigt välkommen. Läs mer
  • 2020-01-20

Pernilla N skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    När jag skulle sälja en bostad så träffade jag 5 olika mäklare från olika firmor. Magnus var den som var mest förtroende ingivande jag fick ett bra första intryck. Försäljningen gick bra.

Ett par år senare skulle jag köpa en lägenhet då var det självklart för mig att kontakta Magnus igen och han var snabb på att svara och hjälpte mig även denna gång. Jag kommer med största sannolikhet kontakta Magnus igen när jag är i behov av hans tjänster.

Han var snabb på att svara. Kunde han inte svara på mina frågor direkt så kontaktade han någon som visste svaret.

Hälsningar Pernilla Naesström Läs mer

Marcus R skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Vi köpte en lägenhet! Han hjälpte till och var trevlig Läs mer

Anna-karin R skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Texten måste innehålla minst 30 tecken. Läs mer

Åsa F skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Magnus Nilsson träffade jag första gången på en husvisning i april-2019. När han ringde, kom vi överens om att vi skulle förbereda försäljningen av min bostadsrätt så långt det bara gick i väntan på att det "rätta" huset skulle dyka upp.
    Magnus började lugnt och metodiskt arbeta. Han var glad, positiv och jag hade känslan av att han tom svarade på frågor jag inte ens hunnit formulera.
    Försäljningen startade direkt i maj, när vi köpte vårt hus. Magnus höll kontakt hela tiden och jag var inte ens i Uppsala. Han ordnade kontraktskrivningen med min dotter.
    Jag kan inte tänka mig att en affär kan gå smidigare än denhär.
    Det hade ju kunnat strula inför sommaren.
    Magnus var en mycket bra mäklare som verkligen trivdes i sitt yrke.
    Hälsningar
    Åsa Fast Aronsson
    0761 63 51 81 Läs mer

Robert N skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Sålde vår bostadsrätt. Trevlig och kompetent. Bra på att hålla kontakt, lyhörd för våra synpunkter och önskemål. Läs mer

Sophie V skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Såld 2 lägenheter
    Bra bemötande och lyssna väldigt bra på oss, våra förväntningar, önskemål, väldigt flexibel också med t ex välja visningsdag Läs mer

Linda H skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Skulle sälja min lägenhet på Ringgatan 20 och tog då kontakt med SMH. Fick snabbt ett bra intryck av Magnus som visade stort engagemang från start. Han har ett lugnt, trevligt och avslappnat sätt och är okomplicerad att ha att göra med, vilket jag verkligen uppskattar. Det kändes aldrig stressigt då Magnus är lyhörd för när annat kommer emellan så att jag fick ta det i min takt. Allt har flutit på smidigt och Magnus ger snabb återkoppling.
    Förväntade mig först att få direkta svar angående lägenhetens värde och exakt få veta vilka beslut jag skulle ta då olika situationer uppstod. Istället diskuterade vi fram beslut tillsammans under vägen, vilket jag under förloppet verkligen förstod värdet av eftersom jag blev mer insatt och delaktig än vad jag annars hade varit. Försäljningen gick snabbt och med ett mycket bra resultat, tack vare Magnus kunskap och engagemang. Stort tack! Läs mer

Karin B skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Vi sålde en svårsåld nyproducerad bostadsrätt i ett tufft marknadsläge. Magnus jobbade hårt, gav inte upp, tänkte nytt och gav många goda råd på vägen. Vi ger honom våra bästa rekommendationer!! Läs mer

Henrik A skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Magnus har agerat rappt och alert i alla skeden av försäljningsprocessen, och han ger ett kunnigt, engagerat och ödmjukt intryck. Läs mer

Christina R skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Sålde en lägenhet. Jätte bra sköt. Rekomenderas varmt.
    Mycket hjälpsam.
    Hade inga förväntningar. Läs mer
  • 2020-01-16

Mårten A skrev om Magnus Nilsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Köpt br lgh.

Bra och engagerad mäklare.
    Serviceminded och trevlig.

Visade fint bemötande mot både köpare och säljare. Läs mer
Maria Persson
Tomas Östlund