Alla kategorier Mäklare Uppsala Uppsala Svenska Mäklarhuset Svenska Mäklarhuset Uppsala

Svenska Mäklarhuset Uppsala

Ringgatan 22, 752 17 Uppsala — Visa karta

Välkommen till Svenska Mäklarhuset i Uppsala!

Vi mäklare här på kontoret kan allt om Uppsala. Vi har full koll på områden, marknadspriser och alla typer av boenden som finns här omkring. Dessutom vet vi såklart var alla kommunikationer, skolor och mataffärer är.

Vi jobbar i hela kommunen och ser alltid till att vi ligger i framkant när det gäller bostadsaffärer. Kontakta oss så bjuder vi på en kostnadsfri värdering och ser till att du får all den rådgivning som behövs i ditt bostadsletande och blir riktigt nöjd.

Läs vad 524 kunder tycker om Svenska Mäklarhuset Uppsala

• Tobias F skrev om Tomas Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Sålt en större lägehet i centrala Uppsala med hjälp av Tomas.
    Bra och trevligt bemötande men hög tillgänglighet. Tomas är erfaren och seriös. Läs mer
  • David C
    David C skrev om Madelene Norberg en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Madelene hjälpte mig att sälja min mors lägenhet.
    Bemötandet var ambitiöst, mycket trevligt och hela processen gick väldigt smidigt. Hon är mycket professionell, duktig på att förmedla relevant information och svarar snabbt på alla frågor. Kort och gott ett toppenjobb!

Jag rekommenderar varmt Madelene! Läs mer
  • Lina E skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Trevlig, professionell och kunnig. Var lätt att få förtroende för, ett förtroende hon förvaltade väl. Läs mer
  • Anna Karlsson S skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Proffsig, personlig och höll hos alltid uppdaterade om läget. Läs mer
  • Pär E skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Trevlig, kunnig och professionell. Hon verkade ha stenkoll på situationen hela processen Läs mer
  • Sten T skrev om Tomas Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Utmärkt, sålt villa, haft kontakt med T flera gånger, mycket bra bemötande. Vi har funderat på att sälja en längre tid. Till slut så bestämde vi oss. Och da var det bara att " trycka på knappen" eftersom vi tillsammans med T planerat detta länge, allt var klart med foto m.m.
    T tar sitt ansvar och hjälper oss som säljare på ett utmärkt sett. Läs mer
  • Tobias N skrev om Helena Wikström en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Sålt bostadsrätt.

Känner Helena privat så svårt att ge annat än mkt positiva omdömmen. Läs mer
  • Mattias H skrev om Helena Wikström en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Sålt en bostadsrätt i centrala uppsala. Helena hanterade försäljningen på ett bra sätt, trots en vikande marknad. Helena har alltid ett trevligt o professionellt bemötande av kund, så väl spekulant som säljare. Det här är tredje gången jag använder Helena för en försäljning och kan varmt rekommendera henne. Med vänlig hälsning Mattias Läs mer
  • Evelina V skrev om Helena Wikström en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Helena är bäst och har verkligen fingertoppskänsla när det behövs. Läs mer
  • Anna L skrev om Helena Wikström en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Vi har köpt en 2,5a i Höganäs, Uppsala. Jag tycker vi har fått ett bra bemötande av Helena och hon har ställt upp och svarat på frågor när vi undrat något. Jag upplever att hon levt upp till våra förväntningar. Läs mer
  • Sophie H skrev om Helena Wikström en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Mycket engagerad, rak och proffsig märklare! Kan varmt rekommendera Helena! Läs mer
  • Irene F
    Irene F skrev om Helena Wikström en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag tycker mäklaren gav goda råd som ledde till en lyckad försäljning. Och hon hanterade hela processen på ett uthålligt och bra sätt. Läs mer
  • Lars E skrev om Helena Wikström en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Helt ok tyckte jag. Inget att invända. Läs mer
  • Fredrik P skrev om Helena Wikström en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Professionellt, vänligt, kunnigt, effektivt. Uppfyllde mina förväntningar med råge! Läs mer
  • Maria H skrev om Helena Wikström en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Sålde våran villa, super professionell mäklare som arbetar hårt för toppen resultat! Läs mer
  • Ludvig S
    Ludvig S skrev om Helena Wikström en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Sålt min 2a i höganäs med Helena! Hon ger ett seriöst intryck och enkel att ha att göra med! Supernöjd med min försäljning! Läs mer
  • Camilla A skrev om Helena Wikström en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Köpt lägenhet i Uppsala. Helena är en serviceinriktad och har en hög professionalism som mäklare. Vi kände oss trygga med köpet Läs mer
  • Camilla L
    Camilla L skrev om Helena Wikström en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Vi har sålt en villa i Björklinge och fått fantastisk hjälp ifrån Helena, som är väldigt personlig , kunnig och hjälpsam med alla frågor man har kring en försäljning.
    Har haft Helena förut i en annan försäljning och skulle absolut anlita henne igen om jag skulle behöva.
    Hon rekommenderas starkt! Läs mer
  • Johanna W skrev om Helena Wikström en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Vi har sålt en villa och Helena har varit trevlig och korrekt, hon har ingett förtroende. Läs mer
  • Lina H skrev om Helena Wikström en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag har bara bra saker att säga om Helena som mäklare. Tar sig verkligen tid att lära känna hennes kunder och jobbar hårt för dem. Superproffsig! Rekommenderar henne till alla jag känner och skulle använda henne igen vid en eventuell försäljning. Läs mer
  • Andreas W skrev om Helena Wikström en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Skicklig och driven, jobbar långsiktigt. Läs mer
  • Ulrika L skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag köpte en lägenhet i Uppsala. Jag kände mig ganska pressad precis innan vi skulle skriva kontraktet, att allt skulle gå så himla fort! Sen vid överlåtandet så uppstod en del problem. Bland annat hade inte säljaren städat lägenhet och tyckte inte då att jag fick något stöd och hjälp från mäklaren. Jag fick sköta allt själv, och själv kontakta säljaren osv. Inte alla vad jag hört andra berätta i liknande situationer. Då har de fått mer hjälp av mäklaren som har tagit situationen på allvar. Skulle inte rekommendera firman eller denna mäklare till någon, tvärtom. Läs mer
  • Richard S
    Richard S skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Det är tredje gången vi anlitat Maria Persson och precis som tidigare upphör hon aldrig att förvåna. Alltid tillmötesgående, positiv och serviceinriktad till tusen. Även när föreningsstyrelser bråkar behåller hon sitt lugn och glada humör samtidigt som hon är stans vassaste mäklare.

Behöver du mäklare i Uppsala? Maria Persson är mäklaren för dig! Läs mer
  • Jakob A skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag och min sambo köpte vår första bostad av Maria, en två i Luthagen. Vi blev proffsigt bemötta, speciellt med tanke på att hela situationen med lägenhetsköp var väldigt ny för oss. Vi hade förväntat oss en viss nivå av bemötande, men den nivån överträffades. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • Lisa Å skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Sålde vår lägenhet och tvekade inte en sekund att anlita Maria Persson (som vi haft att göra med vid flera tidigare lägenhetsaffärer, både som köpare och som säljare). Maria är superprofessionell, trevlig och tar väl hand om både säljare och köpare. Läs mer
  • Jaroslaw T skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Lägenhet, Bemötande perfekt och mycket proffetionel.
    Helt enkel fantastik. Läs mer
  • Jenny W skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Maria hjälpte oss att sälja vår lägenhet. Hon är otroligt proffsig och kunnig, svarar snabbt på alla funderingar som dyker upp och är dessutom jättetrevlig! Läs mer
  • Magnus G skrev om Pernilla Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Mycket trevlig och bra mäklare Läs mer
  • Annika F skrev om Pernilla Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Köpt lägenhet.
    Pernilla bemötte oss med ett lugn och kunnighet. Ett mycket behagligt möte. Läs mer
  • Josefine L
    Josefine L skrev om Pernilla Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Bästa mäklaren på alla vis :) Läs mer
  • LinnTunudd I skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Köpt lägenhet.
    Väldigt proffsigt bemötande, snabba svar och behjälplig. Läs mer
  • Maja B skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Maria är en varm och hjärtlig mäklare som visar intresse och omtänksamhet. Får både säljare och köpare att känna sig sedda, vilket förmodligen alla vinner på! Läs mer
  • Leif L skrev om Pernilla Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Det är inte först gångbord anlitar Pernilla i vår familj. Vi sålde vårt hus i Knivsta 2010 och var mycket nöjda. Pernilla har sålt åt våra barn och syskon också och alla r mycket nöjda. Sist slde hon vår lägenhet i Uppsala Läs mer
  • Kattis L
    Kattis L skrev om Pernilla Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Under augusti så köpte jag en lägenhet på Nedre Slotts i Uppsala. Jag har aldrigt träffat en sådan engagerad mäklare som Pernilla. Utöver det så är hon otroligt ödmjuk, trevlig och kompetent.
    Som köpare förväntar jag mig ett engagemang av mäklaren men Pernilla levererade över förväntan.
    Hon svarade alltid väldigt snabbt oavsett tid på dygnet eller semester. Utöver att hon ordnade extravisning så åkte hon även själv till objektet på sin semester för att mäta upp varenda rum då jag efterfrågade dessa mått. Jag är så otroligt tacksam för den service jag fick både innan och efter köpet. Jag kommer verkligen rekommendera Pernilla som mäklare! Läs mer
  • Gunnar M
    Gunnar M skrev om Pernilla Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Vi valde henne då vi fick ett bra intryck av henne på en visning vi varit på innan. Hon hjälpte oss att sälja våran bostadsrätt till det pris vi hade hoppats på under en tid då marknaden inte var så het. Vi upplevde henne som proffesionell, ordningssam och karismatisk. Med andra ord stämde magkänslan av vårat första möte med henne. Läs mer
  • Eva B skrev om Pernilla Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Pernilla var mäklare då jag köpte bostadsrätt i Årsta. Jag uppfattade henne som kunnig o rak. Hon var trevlig o bemötte mig med respekt. Hon hade tålamod med mig o mina frågor. Kan mycket väl tänka mig att kontakta henne vid ev. försäljning. Mvh Eva Läs mer
  • Barbro G skrev om Pernilla Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Har sålt en bostadsrätt/radhus på 3 r o k.

Blev trevligt bemött. Pernilla Persson visade stor kunnighet och gjorde ofta "det lilla extra". Hon svarade också snabbt på mail.

Mina förväntningar var att få saklig information om hur en försäljning går till. Pernilla Persson levde med råge upp till det!

Pernilla har varit ett stort stöd under hela processen och jag har känt att jag kan vända mig till henne med frågor i stort som smått. Läs mer
  • Mattias T skrev om Pernilla Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Ett proffsigt bemötande från början till slut. Läs mer
  • Alf W skrev om Pernilla Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag är köpare av en bostadsrätt som Pernilla har sålt. Hon visade sig vara mycket trevlig och tillmötesgående och professionell mäklare utan att vara påträngande. Hon har varit mycket behjälplig med att svara på frågor och med visning av lägenheten och inte minst korrekt i sitt uppträdande. Hon har även ställt upp under obekväma tider utan att klaga. Hantering av dokument och liknande har fungerat utmärkt och tillgängligheten på telefonen har varit utmärkt. Jag kan bara tillägga att vi har bara positiva erfarenheter med Pernilla. Jag/vi skulle gärna vilja möte en sådan mäklare vid framtida fastighetsaffärer. Läs mer
  • Karl L
    Karl L skrev om Pernilla Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag sålde en lgh i luthagen med hjälp av Pernilla! Jag tycker att hon var väldigt lättsam och skön att diskutera och prata med och man fick ett stort förtroende för henne då hon inte likt många andra mäklare bara ville stressälja lgh,utan lyssnade på mig när jag sa att vi skulle avvakta lite när marknaden var nere. Med tanke på marknaden så förväntade jag mig endast kunna gå i princip plus minus noll på affären men tack vare Pernillas kyla och instinkt att avvakta marknaden så lyckades jag till och med gå plus en del i tunga säljtider. Pernilla får 5 av 5 i betyg för proffsigt bemötande, bra lyssnare, informativ mäklare och sjukt trevlig! 😉 /Kalle Lundgren Läs mer
  • Torbjörn B skrev om Tomas Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Tomas på Svenska Mäklarhuset har genomfört försäljningen av vår bostadsrätt på ett utomordentligt sätt.
    Han har varit extremt hjälpsam och tagit tillvara våra intressen på ett fackmannamässigt vis på alla sätt.

Kan bara rekommendera honom!!

Torbjörn/Uppsala Läs mer
  • Maj-Britt A
    Maj-Britt A skrev om Pernilla Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Vi har sålt en 3:a i Uppsala i ett svårt marknadsläge (det var i mars 2018) Vi hade nästan panik inför försäljning eftersom det var ganska svårt att få ett rimligt pris för lägenheterna i just det område men Pernilla var lugn och sansad, hon satt ett realistiskt pris på lägenheten och gjorde allt i hennes makt för att vi skulle känna oss trygga i den svåra sitsen. Hon följde upp väldigt bra (inte påträngande) med intressenter och till slut så fick vi lägenheten såld till ett förhållandevis bra pris. Pernilla är en erfaren och kunnig mäklare, hon är trevlig och aldrig för "på" vilket lockar (det vet vi eftersom vi köpte också av henne tidigare). Man får verkligen en känsla att hon bryr sig! Läs mer
  • Åsa I skrev om Pernilla Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Jag både köpte min nya och sålde min gamla med hjälp av Pernilla Persson. Duktig och säker och lugn och kunnig, ett proffs!
    OM jag får för mig att sälja och köpa igen så kommer jag anlita Pernilla. Läs mer
  • Charly F skrev om Pernilla Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Har köpt en lägenhet, allt gick över förväntan, väldigt smidigt från början till slut. Kommer anlita henne när vi säljer nästa gång Läs mer
  • Peter R skrev om Viktor Stenson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    helt ok, inga konstigheter alls, även om det känns lite tidgt att få enkäten innan tillträdet, men då man gärna vill deleta "halvspam" svarar jag ändå idag. Läs mer
  • Anders L skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    JAg har köpt Tegnergatan 20. Maria agerade mycket proffsigt. Kan verkligen rekommendera henne. Läs mer
  • Josefine H skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Vi har haft glädjen att ha Maria som mäklare tidigare då vi sålde våra två lägenheter och köpte vår gemensamma lägenhet. När vi nu köpt hus kändes det som en självklarhet att be henne hjälpa oss även med försäljningen av den här lägenheten.
    Vi uppskattar mycket hennes professionella och genuina framtoning, att hon ständigt finns tillgänglig och ger snabb återkoppling. Som bostadsmarknaden ser ut nu, när objekten inte direkt "säljer sig själv" kändes det extra tryggt att veta att försäljningen låg i just Marias händer, då vi upplevde att hon på ett respektfullt och inte alls påträngande sätt höll kontakten med och bearbetade potentiella köpare. Kontraktskrivningen gjordes med kort varsel, men genomfördes även den på ett proffsigt och väl förberett sätt. Att Maria är inkännande och trevlig gör samarbetet med henne lättsamt och positivt. Läs mer
  • Lars L skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Vi är väldigt glada att vi för andra gången gav Maria uppdrag att sälja bostad. Kunnig, proffsig och seriös! Läs mer
  • Lena Göransson B skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Maria var för oss självskriven som den mäklare vi skulle välja vid försäljningen av vår bostad.
    Hon levde mer än väl upp till de förväntningar vi hade.
    Mycket bra genomförd fastighetsaffär.
    Vi ger henne våra bästa vitsord.
    Lena och Örjan Läs mer
  • Torben S skrev om Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    Maria är en genuint professionell mäklare. Hon parar ett gediget kundintresse med kryddning av spontanitet och värme.
    Vi fick hjälp med köp av en bostadsrätt i Uppsala. Läs mer

Ringgatan 22, 752 17 Uppsala