Svenska Mäklarhuset Uppsala

Svenska Mäklarhuset Uppsala

Välkommen till Svenska Mäklarhuset i Uppsala!

Vi mäklare här på kontoret kan allt om Uppsala. Vi har full koll på områden, marknadspriser och alla typer av boenden som finns här omkring. Dessutom vet vi såklart var alla kommunikationer, skolor och mataffärer är.

Vi jobbar i hela kommunen och ser alltid till att vi ligger i framkant när det gäller bostadsaffärer. Kontakta oss så bjuder vi på en kostnadsfri värdering och ser till att du får all den rådgivning som behövs i ditt bostadsletande och blir riktigt nöjd.

Läs vad 1103 kunder tycker om Svenska Mäklarhuset Uppsala 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    2022-12-01 Verifierad kund
    Erfaren, kunnig, trevlig bemötande, lösningsorienterad, proffsig, tillgänglig, serviceinriktad, visat omtanke och givit det extra.
  • köpte sitt hus med hjälp av Emilio Silva en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    • Lövstalöt
    2022-12-01 Verifierad kund
    Vi har fått ett väldigt bra intryck av Emilio från första stund. Vi har upplevt honom som kunnig och socialt kompetent, och han har varit en stor trygghet för oss i vårt första husköp. Emilio har varit insatt, förstående och tålmodigt kring vår situation, och samtidigt uppdaterad oss om statusen i processen. Det vi uppskattat extra mycket med Emilio är hans sympatiska personlighet och att han så fint balanserar professionalitet och kunnighet med ett personligt bemötande. Vi är supernöjda och kommer helt klart anlita Emilio om vi någon gång säljer i framtiden. Vi rekommenderar honom varmt!
    • Lövstalöt
    2022-12-01 Verifierad kund
    Emilio är verkligen en toppenkille, reko rakt igenom. Svarar snabbt, personlig, genuin och någon vi verkligen fick förtroende för. Vi tackar ödmjukast för bra affär och bra bemötande. Rekommenderas!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    2022-11-30 Verifierad kund
    Trevlig, kunnig, saklig, stabil och positiv
    2022-11-30 Verifierad kund
    Trygg och kompetent mäklare. Bra upplevelse
    • Salabacke
    2022-11-29 Verifierad kund
    Smidig och snabb affär, fick fort svar på mina frågor
    2022-11-28 Verifierad kund
    Fantastiskt ambitiös mäklare. Trevlig och svarar alltid och återkopplar snabbt. Förtroendeingivande.
    2022-11-26 Verifierad kund
    Det var jag som tog kontakt med Maria, vis av erfarenhet att hon är en utmärkt mäklare då hon hjälpt mig tidigare.
    Maria besitter en kompetens som få, hon har förmågan att ta både säljare och köpare o ge dem förståelse samt trygghet.
    2022-11-26 Verifierad kund
    Proffsig och engagerad. Vi kände oss helt trygga.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mina Rostvik en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    2022-11-16 Verifierad kund
    Bra bemött. Trevlig och snabb på svar.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mina Rostvik en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    2022-11-14 Verifierad kund
    Mina har under hela försäljningsprocessen gett ett väldigt trevligt och professionellt bemötande. Jag har löpande blivit uppdaterad om hur det gått under visningar och blivit kontaktad då något nytt dykt upp under försäljningens gång. Jag känner att Mina lagt ner mycket tid på extra visningar och på att upprätthålla en god kontakt med eventuella köpare vilket slutade i en lyckad försäljning av min lägenhet.

Jag är väldigt nöjd med valet av Mina Rostvik som mäklare och skulle absolut rekommendera andra bostadssäljare att anställa henne.
    2022-11-11 Verifierad kund
    Det är andra gången jag anlitar Mina som mäklare, är precis lika nöjd som första gången och kommer absolut anlita henne igen! Rekommenderar henne verkligen starkt!
    2022-11-03 Verifierad kund
    Bra och kunnig mäklare som guidade oss genom köpet.
    2022-11-03 Verifierad kund
    Toppenmäklare. Mina har ett trevligt, professionellt och tryggt kundbemötande. Tar sig tid att prata och svara på frågor. Är proaktiv och håller kunden informerad.
    • Luthagen - Stabby
    2022-11-03 Verifierad kund
    Trevligt och professionellt bemötande. Alla mina förväntningar möttes och det var väldigt lätt och smidigt att jobba tillsammans med Mina
    2022-11-02 Verifierad kund
    Trevligt bemötande, lättillgänglig, snabb på att återkoppla!
    2022-11-01 Verifierad kund
    Toppenbra mäklare! Alltid trevlig och hjälpsam. Hon känns genuint trevlig och intresserad av att göra ett bra jobb med en bra försäljning. Rekommenderar alla att ta kontakt med Mina.
    2022-11-01 Verifierad kund
    Maria har varit en föredömlig och engagerad mäklare som har hjälpt oss med försäljningen. Alltid påläst och har informerat oss i alla steg. Kan varmt rekommenderas!
  • Jimmy A
    2022-11-01 Verifierad kund
    Jag blev bemött med glädje, goda frågor, ett aktivt lyssnande, med inslag av humor samt tydlighet.

Jag har generellt inte höga förväntningar, så hon överträffade det som fanns ganska lätt.

Bra första intryck, bra samtal, bra känsla. Som man vill att en mäklare ska vara.
    2022-10-31 Verifierad kund
    Maria har hjälpt oss med försäljning på ett utmärkt sätt.
    Mycket trevlig och nogrann och proffsig. Kan verkligen rekomenderas
    • Svartbäcken
    2022-10-30 Verifierad kund
    Kunnig, trevlig och väldigt bra att samarbeta mef
    • Årsta
    2022-10-30 Verifierad kund
    Maria, som vi använt förut, fortsätter att leverera på allra högsta nivå!!
    2022-10-30 Verifierad kund
    Lugn och förtroendeingivande. Trevlig och oftast tillgänglig för att lämna information.
    2022-10-25 Verifierad kund
    Maria mycket kunnig proffsig och saklig kan rekomenderas
    Mnh Rolf.
    • Länna
    2022-10-24 Verifierad kund
    Vi hade låga förhoppningar gällande att anlita mäklare. Vi kom i kontakt med Maria via rekommendation.Det var första gången vi sålde. Hjälpen och bemötandet var långt över förväntan. Vi skulle varmt rekommendera Maria till personer i vår omgivning.
    • Länna
    2022-10-24 Verifierad kund
    Maria har varit toppen! Varmt bemötande, effektiv och påläst. God kommunikation genom hela försäljningen. Vi kan varmt rekommendera henne!
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Jessica Gustafsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    2022-10-04 Verifierad kund
    Trevligt och flexibelt bemötande.
    Gav intryck av att vara kunnig o pålitlig.
    Tillgänglig.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Emilio Silva en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    2022-10-04 Verifierad kund
    Vi blev jätte bra bemötta av Emilio och han har gjort ett fantastiskt jobb hittills. Efter att ha träffa mycket otrevliga mäklare står han absolut ut. Högt engagemang och ödmjuk bemötande. 10/10
  • köpte sitt hus med hjälp av Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    • Bärby Hage
    2022-09-27 Verifierad kund
    Snabbt och enkelt, kanske skulle önska lite mer kontakt under själva budgivningen men det är småsaker
    2022-09-23 Verifierad kund
    Mycket trevlig och jordnära person. Lätt att ha att göra med och mycket mycket hjälpsam inställning. Inga krusiduller.
    2022-09-23 Verifierad kund
    Blev mycket väl bemött
    Hon var angagerad och informerade mig hela tiden.
  • sålde sitt hus med hjälp av Tomas Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    • Villinge
    2022-09-12 Verifierad kund
    Kan varmt rekommendera Tomas.
    Det finns bara gott att säga om honom! ⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
  • sålde sitt hus med hjälp av Maria Persson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    • Valsätra
    2022-09-11 Verifierad kund
    Hon är mycket seriöst och omtänksamt
    • Centrum Uppsala
    2022-09-11 Verifierad kund
    Mycket nöjd med hanteringen från Marias sida. Snabba svar och tydliga besked. Som köpande part så hade jag kunnat önska lite mer förhandlingsmöjlighet men det är förmodligen inte kopplat till Maria.
    • Centrum Uppsala
    2022-09-11 Verifierad kund
    Maria är förtroendeingivande , driven , engagerad, påläst och otroligt empatisk.
    Med Maria kände jag mig så trygg genom hela säljprocessen.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Jessica Gustafsson en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    • Knivsta
    2022-09-01 Verifierad kund
    Bra bemött, trevlig och har koll på läget. Uppdaterar ofta och känns som att hon ligger på gentemot köparna för att få till en affär. I dessa tider när marknaden är sval så är jag nöjd med hennes engagemang och skulle rekommendera henne till bekanta, absolut.
  • köpte sitt hus med hjälp av Tomas Östlund en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    2022-08-31 Verifierad kund
    Trevlig och proffsig bemötande av oss. Gav oss det utrymme vi behövde för att själva titta runt men var alltid innergården för att besvara eventuella frågor.
    2022-08-31 Verifierad kund
    Att köpa hus av Tomas var väldigt smidigt. Han är trevlig, kompetent, noggrann och lätt att prata med. Lätt att nå också! Bara +
    2022-08-27 Verifierad kund
    Emilio var uppmärksam på mig som kund och tog reda på svaren på mina ffågor och återkopplade med svar om hsn inte visste svaret. Effektiv med tiden vid kontraktsskrivning och gick igenom de delar som behövs gå igenom sv kontrakten etc.

Förbättringspunkter:
    Se till att vara väl pålöst om objektet så att det kan användas för att marknadsföra objektet yttetligare exempelvis tryck på en fördel som att det finns göstlägenhet.

Ta bort kommentare att du gör allt för att du som köpare får sä mycket som möjligt för din bostad. Då du som köpare inte vill läsa det.
    Upprätta lusta med könda fjirda reniveringar i lägenheten så köoaren vet.
    2022-08-27 Verifierad kund
    Då lägenheten såldes vid en tid då marknadens utveckling var minst sagt osäker kändes det värdefullt med våra kontinuerliga reflektioner och bollande kring läget och hur det inverkade på värderingen och försäljningen av bostaden - och inte minst Minas aktiva engagemang med intresserade köpare kändes väldigt tryggt
    2022-08-27 Verifierad kund
    All very smooth and trouble-free.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Emilio Silva en del av Svenska Mäklarhuset Uppsala
    2022-08-26 Verifierad kund
    Mycket trevligt bemötande och hantering av säljandet. Snabb och smidig när det behövs. Förväntade mig dock bättre insikt i marknaden som uppenbarligen var hårdare än vad Emilio visste om.
    2022-08-25 Verifierad kund
    Slutavräkningen var uppställd så att mäklaren hade fått ut dubbla mäklararvodet.
    Hej Catarina,

Vad tråkigt att det upplevdes så här. Jag tar lärdom av detta och ska bli tydligare att förklara skillnaden mellan preliminär- och definitiv likvidavräkning.

Allt gott!
    Emilio Silva
    2022-08-25 Verifierad kund
    Mycket nöjd! Emilio var trevlig, engagerad och tillgänglig under hela processen. Han satte bra förväntningar, höll mig uppdaterad och jobbade hårt så att allt skulle gå snabbt och smidigt.
    2022-08-20 Verifierad kund
    Emilio är väldigt trevlig och tillmötesgående. Man får känslan av att han inte bara bryr sig om sin säljare, utan även om dig som köpare, att du ska bli nöjd med ditt bostadsköp. Han är lätt att få tag på och tydlig och pedagogisk i sitt bemötande.
    2022-08-19 Verifierad kund
    Rekommenderar starkt Jessica! Oerhört proffsigt bemötande och vi är mer än nöjda med försäljningen av vår bostad.
    2022-08-18 Verifierad kund
    Emilio var professionell och samtidigt väldigt trevlig. Han kunde svarade på nästan alla frågor och funderingar vi hade om lägenheten och området. Sammanfattat en duktig och hjälpsam mäklare.
    Kul att höra! Välkommen till Uppsala och hoppas flytten gått bra! Emilio Silva
    2022-08-17 Verifierad kund
    Utan tvekan den bästa mäklaren vi har haft! Levde upp till alla våra förväntningar. Kan varmt rekommendera Jessica.
    2022-08-16 Verifierad kund
    Bra bemötande! Stort engagemang och trevlig att ha att göra med.
    Stort tack Maggan, hoppas ni nu får njuta av sommarstugan :) Emilio Silva
    2022-08-16 Verifierad kund
    vi var på flera visningar den dagen och för oss är första intrycket viktigt. Emilio gav från första stund ett genuint och lugnt intryck och under visningen så visade det sig att första intrycket stämde väl. Genom hela processen har Emilio varit trygg, ärlig och intresserad av oss och mån om att vi skulle känna oss säkra på allt som vi pratat om.
    Betyget 5 av 5 är helt klart välförtjänt, om Emilio är kvar som mäklare när det blir dags att sälja så kommer vi garanterat välja honom som hjälp!
    /Robert
    Stort tack Robert, det värmer att höra! Har varit ett nöje att träffa dig och familjen. Hoppas sonen nu kommer att trivas i Uppsala och att bilfärden gick smidigt hem :) Emilio Silva