Alla kategorier Restaurang Skåne Höganäs Systrarna på Piren HB

Hamnplanen, 260 42 Mölle — Visa karta

Läs vad 2 kunder tycker om Systrarna på Piren HB

• Rickard M
    Rickard M skrev om Systrarna på Piren HB
    Simpelt men mysigt ställe ute på piren. Det är ett ställe där man kan slappna av och ta en öl samt något enkelt att äta. Personalen är avslappnad men trevlig.
  • Olle S
    Olle S skrev om Systrarna på Piren HB
    Personalen orkade inte vänta på om vi ville ha bubbelvatten eller "stilla" vatten utan serverade det vatten som de tyckte vi skulle ha. Vi beställde räksoppa med saffransaioli och hembakad baguette. Till det så drack vi också en fatöl.
    Detta skulle kunna vara den goda fisk/skaldjursmåltid som ett ställe i ett legendariskt fiskeläge och badort på västkusten kan erbjuda, men visade sig vara en stor besvikelse. Ölen serverades i plastmugg, räksoppan serverades i frigolitskål och den skulle vi äta med plastsked!

Personalen som satt och hängde på stolarna när vi kom in orkade inte ens ta emot beställningen utan bad oss beställa vid baren, ungefär som på ett gatukök, fastän det gapade tomt, och detta en solig sommardag då hela hamnen var full av sommargäster. Redan då borde man kanske ana oråd!?
    Priset för räksoppan var 95 kronor, en måltid som enligt personal skulle vara mättande, knappast! Dessutom smakade den som en pulversoppa och det "hembakta baguetten" var knappast hembakt heller!

Det var första och sista gången vi besökte denna "restaurang"

Hamnplanen, 260 42 Mölle