Alla kategorier Restaurang Västernorrland Örnsköldsvik Thai House Thai Wok

Thai House Thai Wok

Köpmangatan 15, 643 30 Vingåker — Visa karta

Restaurang Thai House Thai Wok specialiserar sig i Thailändsk Mat. Speciellt från Norra Thailand.
Bjuder en kvalitetsmässigt mycket billig buffé, med biff, kyckling, fläsk, vegetariska rätter, där läsk och kaffe ingår. Även runt 50 olika rätter kan väljas från menún.
Kulturellainslag förekommer.
Ratri har arbetat redan i Thailand som kock och nu 15 år i Sverige inom branschen. Thongsai har varit ansvarig för köket i olika asiatiska restauranger runt i Stockholm- Södermalm-Östermalm. De har även arbetat flera år i Örnsköldsvik i egen restaurang. Nu flyttar företaget till Vingåker.
Företaget går Thailändska Rätter som smakar som i Thailand, Samt Issan rätter.

Jag tror inte någon kommer att känna sig besviken
Lör: 12:00-19:00
Sön: Stängt

Läs vad 18 kunder tycker om Thai House Thai Wok

• Eva E
    Eva E skrev om Thai House Thai Wok
    Enda ställe i hela Sverige där man kan känna samma smak som i Thailand, där man äter deras mat. Inte nog med det, samma smak som i de bra restauranger i Thailand där man fortfarande tillverkar thailändsk mat. Där kan man få Tom Yam Gung, Phat Preo Wan Gung, Choo Chee Gung, Gaeng Keow Wan Gung, Cho Chee Phalaa, Tom Yam Phlaa, Phla Chop Thot, Phlaa Phat Phrik, Phlaa phat King, Neua Thot Gratima Prikhal, Gaen Panaeng Neua. Neua Phat Prit Pauo, etc. Deras starka sallader är otroliga, och kommer man med barn, kycklingspet i Jordnötsås rekommenderas. Finns en enkel god buffé, som fylls ständigt med små mängder mat så dessa är alltid fräscha. Vårrullar i buffé kan ibland bli en åning hårda av att buffé är riktigt varm. De är bara att säga och de gör nya på en gång. Inte bra att ha bråttom när man går dit. Man kan ta mat hem också. Och då kan det beställas via telefon och när man kommer är det klart. Det är den enda thai restaurang som jag verkligen vågar rekommendera med handen på hjärtat.
  • gösta g
    gösta g skrev om Thai House Thai Wok
    Bemötande är otroligt, det känns som att bli bemöt i Thailand, välkommen på Thai viss. Företaget bjuder på thailändska rätter och är säkerligen den enda restaurang i Sverige som verkligen ger det de bjuder. Upplevelsen är att under en lite stund känna sig nästan i Thailand. Thai klädda thailändare som välkommer på thailändska som tackar på thailändska och som är säkerligen de enda som verkligen bjuder på thailändsk mat som smakar thailändskt. De gör lite mat i taget och ibland tar slut, då får man vara beredd att vänta, ibland upp till 10 minuter innan nästa kommer, men då är man säkert på att man får fräsch mat, ny lagad. Maten från buffé står på cirka 60 grader eller mer, så ibland kan vårrullarna bli lite hårda utan att de hinner märka det, det är bara att säga till dem. I buffé finns alltid (tror jag) kycklingspett i jordnötssås, vegetariska vårrullar, friterad kyckling, en currygryta, mild vegetarisk wok, en stark wok, vegetariska äggnudlar eller Pa Thai, ibland stek ris. De har även meny och där finns allt tänkbart, bläckfisk, fisksoppa, Pa Thai Kun, Kyckling med Cashewnötter, alla möjliga currygrytor, extrem goda sallader, etc etc. Ordet rekommenderas blir för lite, det går inte att beskriva.
  • Erik N
    Erik N skrev om Thai House Thai Wok
    Dåligt, som en vägkrog, inte attraktivt inrett eller smyckat, att det var tomt på folk borde jag ha insett och vänt om. Buffén typisk som på alla andra ställen, från samma burk, men priserna ändå höga. Besviken
  • Claudia A
    Claudia A skrev om Thai House Thai Wok
    Där rekommenderar jag deras seafood. Men seafood tar tid att tillreda, så är det mycket folk och har man bråttom, deras buffé är öppet till ganska sent på kvällen. Där finns olika rätter varje dag, ibland har de mörka vegetariska äggnudlar (otroligt goda om man blanda de med jordnötsås), ibland finns det pa thai kung och ibland pa thai kai (en thailändsk pasta med räkor eller kyckling), vegetarisk wok sötad med ananas verkar finnas dagligen. En stark kryddad wok, för de som vill äta med ungefär samma styrka som man brukar i Thailand, det finns nästan alltid i buffé. Rätterna som wokas så stark är olika varje dag. Ibland handlar det om en rätt med biff, ibland om en rätt med kyckling, ibland om en rätt med fisk, ibland om en rätt med fläsk, men förutom att man ändrar vilken kött som används handlar om olika rätter. Soppa brukar finnas, och då handlar det om en soppa som tillredds med kokosmjölk och curry. Vill man blanda i ställer soppan som sås, och blanda med ris, går det lika bra, då blir riset riktigt god. Läger man mindre ris då blir det soppa med ris. I soppan används olika grönsaker och olika köttsorter från dag till dag har jag märkt, och det är trevligt det i fall man är det lite ofta. Friterad kyckling brukas finnas med, fast ibland har de i stället fryterad biff eller friterad fläsk. Tror de haft friterad fisk men är lite osäker. Vårrullar brukar de alltid ha. De har skrivit nära buffé att i fall vårrullarna hårdnat, för att vattenbadet under buffé står på 85 grader eller mer, ska man säga till, och då gör de mer. Men jag har sett att de gör ständigt mer, så undrar i fall faran är så stor att det blir så. Det bästa i buffén är kycklingspets i jordnötsås. Det har de alltid. De berättat till mig att en dag gjorde de en annan rätt i stället och många kunder blev så förbannade att de aldrig mer gjort så. De är riktigt goda och verkar vara det som de flesta som äter buffé vill i första hand ha.
    De berättat till mig att de använder en jasmin ris som kategoriseras som 5 A, det innebär att den räknas som bäst. 3 A är det ungefär den vi brukar ha hemma. Det känns en annan lukt, och den är godare än standard ris. En enkel sallad ingår i buffé. Olika såsar finns att välja till maten. Bland annat en fisksås kryddad som i norra thailand, som de gör själva och som är riktigt god i fall man tycker om stark mat. Annars har de vanlig sötsursås, soja och jordnötsås i stora mängder.
    Egna saft med olika frukter (granatäppel, rödappelsin, kaktus, äppel, päron, jordgubbar, drubbor, etc finns att ta. För de som vill mer standard finns vanliga läsk flaskor att välja typ trocadero, lättöl, kola, apelsin, loka, ramlösa etc.
    Kaffe och te ingår. Och allihopa på runt 80 kronor, lite beroende på när under dagen man kommer. Ska man i stället välja från meny rekommenderar jag deras Pa Thai, dera Thai Sallad eller deras seafood. Ja, det var min enkel beskrivning av vad man får där, hoppas det hjälper. Hälsningar. Claudia
  • avel p
    avel p skrev om Thai House Thai Wok
    Mycket bra restaurang. Nära fin flod och hälsansstig. Även nära områdets största secondhand butik.
    Deras seafood är fantastiska. Men även deras mörka vegetariska äggnudlar, deras kycklingspet i jordnötsås, och deras currysoppan från buffé är värda att provas. Att ta från meny innebär inte att man förblir hungrig, oftast finns inte plats i magen för dessert. Thailändsk öl och thailändska drinkar kan man få. Rekommenderas.
  • Emil H
    Emil H skrev om Thai House Thai Wok
    Den enda asiatiska restaurang jag verkligen gillar. Äter nästan enbart svensk mat och ibland argentinsk. Kommer från en svensk släkt som flyttat till Argentina och själv kommit tillbaka. Men här gör undantag. Otrolig god mat. Åter man en gång har man energi för nästan hela dagen. Nästan magiskt. Rekommenderar med hela min hjärta. Gott med parkeringsplatser, och dessa är gratis. Detta gäller i få sig alla restauranger i Björnavägen, Gullänget, och de är ganska många. Men för mig är Thai House som gäller. Sedan om det är inte för kallt, kan man ta en promenad runt sjön som finns bakom restaurangen, en fin skog omringar floden. Riktig trevlig. Annars finns en second hand butik framför restaurangen som är även värd att besökas.
    Har ätit mest av deras buffé, deras jordnötsås är otrolig. Men tar man från menyn, blir man inte besviken, de är otroliga. Sea food och patajrätter är otroligt goda. Rekommenderas.
  • Natalio C
    Natalio C skrev om Thai House Thai Wok
    the best restaurant I've visited all my life
    Can parkera bilen nära restaurangen. Parkeringen är fri. Maten är otrolig. God och verkligen thailändsk. Chickenspets och deras jordnötsås, otroliga. Det är den enda asiatiska restaurang jag kan rekommendera i Örnsköldsvik. Efter maten kan man ta en promenad i the forest runt floden som is bakom restaurangen. Att det finns flera restaurangen på samma gata där alltid är lätt att parkera och där alltid en plus. Gullänget är det best plats i Örnsköldsvik.Att det finns en så trevlig och stor Second Hand framför Thai House, åt sidan av Alibaba gör inte saken sämre. Där samlas och undgås folk och hittar billiga praktiska saker. Men åter i Thai House, förutom buffé, har jag en del seafood och det var otrolig. Lista av upplevelserna kan jag göra stora. Sangria har inte med thailand att göra, men de har det ändå, och den är riktig god. De serverar den utan is, men man kan få isen i glaset, och med det får man mera sangria, annars betalar man en hel del pengar bara för is. Sjävla lokalen är riktigt thailändsk ampassad. Mycket färger, blinkande ljus, etc etc. The word Recommenderas blir för little för att värdera restaurangen.

N Chomsky

Hälsningar
    N Chomsky
  • baksi t
    baksi t skrev om Thai House Thai Wok
    Nej de bra inte. Har erfarenhet inte. Hon arbetar där laga mat kan inte. Maten lagar hon illa smakar, mat inte bra. Hun dåligg mycket. Inte äta där. Vill äta Mat thai och Pissa, och hamburgare, Gå TRE KRONOR, de allt ha, de bra mycket. Inte Thai House, Thai House dålig mycket. TRE KRONOR mycket fin restaurang, lyx. Alla som arbetar där, bra mycket. Kan allt dom, bra otroligt. Sluta gå till Tala Thai och Thai House, komma Tre Kronor bättre mycket. De seriösa mycket, Thai House seriös inte, kocken bara arbetat tre månader, kan ingenting. Kock Tre Kronor arbetat som kock år många, erfarenhet myckett. Bra, jätte bra.
  • Cecilia Paraiso R
    Cecilia Paraiso R skrev om Thai House Thai Wok
    Örnsköldsvik bästa restaurang, och enda riktiga thailändska restaurang.
    Mycket god och smakar thailändsk mat. De har inte allt man kan tänka sig, Thailand är en stor land med otroligt många rätter, men beställer man maten några dagar innan och förklarar man till kocken vad man vill ha, kan man få det man vill. De har ändå runt 100 rätter att välja på, det som finns i menyn plus beställningsrätterna. Mycket att välja på.
    Jag ville ha någonting med tofu, det gör de inte men bestälde en sådant rätt till lördan, och det gick bra. Otroligt flexibla och snälla, samt kunniga. Bättre kan man knappast få.
    De har även Leo, en mycket god thailändsk öl, liksom andra thailändska öl och en del svenska som Jämttlandspresident, mycket gott.

Otroligt bra personal, av de bästa jag känner.
  • chaiwat k
    chaiwat k skrev om Thai House Thai Wok
    Det bästa restaurangen jag varit med.
    Otrolig bra mat. Trevlig miljö.
    Ibland kan det dröja för mycket när det finns mycket folk, och alla beställer rätter från meny.
    Det beror på att de gör maten först när det beställs, de värmer inte redan färdig mat.
    Men ibland kan kännas som att man väntar en åning för mycket.
    När maten kommer är den ändå urgod.
    Det bästa i Övik och säkerligen i Höga Kustens bästa restaurang.
  • Sarunya K
    Sarunya K skrev om Thai House Thai Wok
    Kanske bästa restaurang i Sverige när det gäller Thailänska Rätter.
    Lite åt sidan, men det finns buss som stannar 100 meters från restaurangen.
    Bästa vald när det gäller thailändsk mat.
    Välj Patai eller Biff i Ostronsås, och blir inte besviken. Eller kycklingspets i jordnötsås.
    Mycket goda rätter. Även spetsade seadfood.

• or m
    or m skrev om Thai House Thai Wok
    Bästa thailändska restaurang i Örnsköldsvik, säkerligen bästa restaurang när det gäller den maten de gör. Man ska inte bland Thai House med Asia Thai Palace på Nygatan, de är helt olika, även när det gäller kvalitet, det är inte om Asia Thai Palace jag skriver här, och de är inte jämförvara. Det är om Thai House jag skriver här, det är Thai House som gör riktigt Thailändska Rätter. Serverar Öl som man serverar i Thailand, har Thailändska drinkar, etc etc. Thai House ligger vid Björnavägen, i Gullänget, nära Gnistan. Framför gamla ICA, som nu blivit en stor second hand butik, vid sidan av Hägglunds. Där finns även Vegas Maskiner för de som vill spela och mycket annat intressant.
    Asia Thai Palace på nygatan är bra på Kinesisk mat, men det är inte om de jag skriver här. Här skriver jag om thai mat.
    Speciellt rekommenderar jag deras seafood, men vill man äta från buffe, är deras mörka äggnuddlar, deras kycklingspets i jordnötsås, speciellt deras jordnötsås, det bästa jag har smakat.
    I buffe finns vegetariska rätter för de som vill det. Vegetarisk wok, vegetariska vårrullar, friterade frukter. Brukar även finnas köttfria mörka nuddlar.
    Föralldel, deras soppa med tillredd med kokos och curry, helt passande för de svenska vintrarna. Brukar finnas i deras buffé.
    Förutom deras seafood är deras thai sallad mycket värda att rekommenderas. Styrkan på allt ampassas till vad man själv önskar.
    I Thai House har du möjlighet att boka bord för lite större grupper, 10 eller 15 personer som vill sitta tillsammans. Har varit i sammanhang där ändå mera bord bokats. En födelsedagskallas.
    Gott om parkeringsplatser och avgiftfria allihopa.
    Bakom restaurangen ligger Hälsansstig, där kan man ta en promenad efter maten under sommaren.
    De har fullständiga rättigheter.
  • julio cesar b
    julio cesar b skrev om Thai House Thai Wok
    Mycket bra restaurang. Personalen är riktigt trevlig.
    Rekommenderar speciellt fritterad vegetarisk.
    Ser lite konstig ut, med där ingår bambu, kokos mjölk, ägg, salladblad, morötter, lök. En bomb av näring. Ta en med lite sallad och isvatten med citron, och känner dig tillfredställd hela dan.
    Annars rekommenderar jag deras glass i sina olika variater (tex fritterad ananas med glass) och deras seafood.
    Ska du ta en soppa, be dem att göra en mixad från norra thailand. Annars be om såntam, finns inte på listan, men de gör det om man frågar efter. Det är den mest typiska sallad från thailand. Klarar man inte stark får be dem att göra en mildare version. Den är ursprunglingen riktigt starkt.
  • or c
    or c skrev om Thai House Thai Wok
    Det bästa jag ätit i mitt liv. Deras kycklingspetsar med jordnötsås, det är som att känna småken av det gudomliga. Så gott att det är inte klock.
    Deras grillade mixade bitar, och deras soppa med bläckfisk och tigerräkor.

Rekommenderas
    mat som kommer från hjärtat och gör en att känna sig levande.

Or B
  • nina r
    nina r skrev om Thai House Thai Wok
    Deras mat är riktig god, men jag gillar ändå inte dem, vet inte varför.
    Jag föredrar att gå till Asia Thai Palace, även om det är sämre mat, det känns ändå mera rätt.
    Till Thai House, kommer alla möjliga människor, även med sina smutsiga arbetsklädder, ölet är för billig och drar till sig ungdomar. Det känns som att de som arbetar där föraktar den finna restaurangen de arbetar i. En restaurang ska vara en selektiv plats, det ska inte vara en plats för alla människor, för det finns pizzerierna. De gör det som kunde vara en fin restaurang till en billig pizzeria.
    Visst är deras mat riktig god, kanske den godaste i hela Övik, men vad spelar för roll, när man går till en restaurang vill man uppleva annat. Nej, en restaurang ska inte vara en pizzeria. Och mannen i kassan, han är äcklig, bör få sparken. Han är ändå inte thailändsk, vad gör han där?
    De har även böcker att läsa, där har jag sett informationen om vänster banken Jakmedlemsbank. En bank utan ränta. Ska vi stödja sånt.
    Nej Thai House bör stänga och lämna platsen till Asia Thai Palace, det kan ändå inte finnas två sådana liknande restauranger i Övik. Så jag anser vi ska undvika Thai House och i stället gå till Asia Thai Palace. I längden är det faktiskt bättre.
    Som sagt, de gjort en restaurang till en pizzeria. Ingen respekt.
  • maria n
    maria n skrev om Thai House Thai Wok
    Det bästa jag har ätit i hela mitt liv. förstår inte att de kan ha de priser de har. tror inte att man kan överleva på såna priser. men i vilket fall.
    ta deras seafood och deras sallad, deras kyckling med grön curry, bambu och kokos, eller tiger-räkor och bläckfisk med Thai-basilika, en åning stark, men mycket god.

Det bästa Thai Restaurant jag känner till i Sverige.

Rekommenderas.
  • ratri c
    ratri c skrev om Thai House Thai Wok
    mycket bra restaurant. som har det bästa från mitt land. bemötande är riktigt bra. maten är ändå bättre.
    miljön är också helt passande.

rekommenderas från hjärtat. mat som gör att man mår bra.
    riktigt billigt för det man får. har aldrig sett så mycket kyckling biff, ibland lax i en buffé. förstår inte att ägarna kan leva med de priser de har. men det är bara att njuta och ta.
  • alberto n
    alberto n skrev om Thai House Thai Wok
    En mycket bra restaurant. personalen snäll och trevlig. Maten är mycket billigt i förhållandet till det man får.
    Öppet stora delar av dagen. Från 11.00 till 21.00.

Buffé är helt okej men menyn är ändå bättre.

Köpmangatan 15, 643 30 Vingåker