Travellink AB

Läs vad 10 kunder tycker om Travellink AB

• FAISAL A

2020-08-20

FAISAL A skrev om Travellink AB
    Jag vill varna alla för Travellink! Boka inte med detta skitbolag då dem inte tar ansvar för inställd resa. Dem svarar inte på mails och det nummer som finns att kontakta dem så får man stå i kö i ca: 1 timme och då blir man kopplad till något team i Indien som pratar svår engelska att förstå. Det som detta blufföretag håller på med är bedrägeri och i mina ögon så är det fängelse.
    Har gjort en anmälan till ARN och uppmanar alla som drabbats att göra likadant. Detta skitbolag ska inte få finnas på marknaden!!!!
    SPRID VIDARE Läs mer
  • Reco tipsar!
    Kenzan Tours
    4.7 / 5 i betyg — 243 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Vi beställde en resa av Kenzan tours till Tanzania med safari och sedan flög vi ut till en liten ö som tillhör Tanzania som heter Pemba. Vi"
    Felicia S
  • VOLKAN K

2020-04-21

VOLKAN K skrev om Travellink AB
    Varning för denna företag!!! Går absolut inte att kontakta dom på något sätt och pengarna som gått åt bokningen går rent sagt åt skipplo. Blir aldrig mer någon bokning via denna jävla företag!!! Avråder starkt!!! Läs mer
  • 2020-01-27

TINA H skrev om Travellink AB
    Varning för detta företag!
    Vi bokade hyrbil genom deras sajt. Vi valde en dyrare bil som enligt info på sajten skulle rymma "4 väskor".
    Vi valde aktivt bort alternativ med "2 väskor och 2 små väskor" i tron att "4 väskor" då betydde fyra normalstora väskor.

Väl på plats fick vi en bil som var pytteliten och vi reste två vuxna och tre barn.
    Våra två normalstora väskor och en barnvagn av typen sulky fick absolut inte plats.
    Vi klagade och på plats sa de på Topcar att de inte tog ansvar för vad sajten vi bokat genom, hade lovat oss.
    Vi försökte ringa Travellink. Men de har inget telefonnummer nånstans på bokningsbekräftelsen.
    Till slut fick vi tag i ett nummer och där ska man ange ett 10-siffrigt bokningsnummer, annars kommer man inte vidare. Vårt bokningsnummer för hyrbilsbokningen var inte 10-siffrigt, alltså kom vi inte vidare i växeln.
    Till slut fick vi välja "Ny bokning" och där fick vi i alla fall prata med någon.
    Vi fick till slut ett nummer att ringa i Irland, där vi fick prata med en kvinna som bekräftade att ja, det står "4 väskor" i bokningen. Men hon kunde trots detta inte lösa vårt problem. Istället mailade hon oss en länk som vi skulle göra en reklamation igenom.

Så efter 3 timmar på hyrbilsutlämningen fick vi åka iväg med en för liten bil, sonen fick ha barnvagnen i famnen i framsätet. Från hotellet försökte vi göra en reklamation via länken, men på mobil gick inte länken att öppna, d.v.s. vi fick en tom vit sida.

Väl hemma försökte vi öppna länken igen från en dator. Vi kunde då få upp något på sidan, men när vi skickade in vår reklamation fick vi felsvar om och om igen. Till slut svarade hur som helst företaget på vårt klagomål.
    "4 väskor" betyder "4 kabinväskor" säger de då. Men detta informeras inte om på deras hemsida.
    De påstår dessutom att vi har accepterat hyrbilen genom att hämta ut den och att vi skulle ha ringt på plats. D.v.s de låtsas som om vi aldrig har ringt på plats. Detta borde finnas anteckning om i deras system.

Nej tack! Detta företag som inte ens har svensk-talande kundtjänst undviker vi i framtiden. Deras hela system verkar vara byggt för att göra det så krångligt som möjligt för deras kunder att få tag i dom, d.v.s de räknar med att man ska ge upp och inte orka med att leta telefonnummer, orka med när deras länkar inte fungerar och när man får felsvar när man gör en reklamation. Nej tack! 3 timmar som försvann från vår semester för att de ger missvisande information om bilarna. Läs mer
  • Reco tipsar!
    La Villa
    4.6 / 5 i betyg — 305 omdömen
    Badge2019
    "Vi hade tidigare bokat konferensresa med La Villa och varit nöjda. Denna gång blev det några småfel som rättades till men som drog ner betyg"
  • 2019-11-30

CECILIA R skrev om Travellink AB
    Riktigt uselt företag. Oavsett om det ser ut att vara billigare att boka med Travellink kommer du spara in de pengarna 10 ggr om med ett annat bolag. Minsta lilla komplikation kommer göra dig både fattigare, mer energilös och 100% gråtfärdig. Så på riktigt, välj ett ANNAT bolag! Läs mer
  • Joakim R

2019-02-13

Joakim R skrev om Travellink AB
    Bluffbolag. Välj ett annat om ni vill ha en bra resa. Läs mer
  • Emelie R

2019-01-27

Emelie R skrev om Travellink AB
    Jag avråder verkligen alla att resa med Travellink, särskilt om man reser med barn!
    Vi reste två familjer med tre spädbarn över nyår (samtliga barn åtta månader gamla) och hade bokat flygbiljetter genom Travellink. När vi skulle åka hem (en flygresa från södra Europa med ett byte) visade det sig att Travellink hade bokat av samtliga våra betalda flygbiljetter - trots att resan fortfarande stod som bekräftad i appen! Vi tvingades lägga ut nästan 30 000 kr för att kunna komma hem den dag vi planerat (och var tvungna att komma hem) och vi har fortfarande varken sett röken av någon ekonomisk ersättning, en ursäkt eller ens en förklaring. Uruselt!
    Om ni inte har obegränsade resurser för att köpa nya, dyra flygbiljetter så avråder jag starkt från att boka resa genom Travellink! Läs mer
  • 2018-12-19

Roger B skrev om Travellink AB
    VARNING!! Oklar information om resans slutpris vid bokningen, extrakostnader tillkom som gjorde resan 50% dyrare än beräknat. Skulle vara bra mycket bättre att använda annat resebolag. // Läs mer
  • 2015-08-06

Lars K skrev om Travellink AB
    Jag vill varna för att använda Travelink för att boka resan.

Min fru skulle köpa flygbiljett till sin brorson för att han skulle komma och hälsa på. Hon använde Travellink. Allt verkade gå bra. Hon bokade, betalade och fick bekräftelse.

När han så en vecka senare kom till flygplatsen för att åka, fanns det ingen biljett för honom! Flygbolaget hävdade den köpta biljetten hade annullerats några minuter efter köpet! Han ringde och var förtvivlad, när vi redan hade köpt tågbiljett till Arlanda och var på väg att göra oss i ordning för att gå till stationen.

Min fru försökte kontakta Travellink, men det var lördag, så ingen svarade på deras kontor. Till slut fick hon svar på ett mejl. Jo då, de hade annullerat biljetten och påstod att de hade meddelat brorsonen. Meddela henne, som hade betalat biljetten, föll dem visst inte in. De påstod att de måste annullera på grund av ett tekniskt problem. Vilket är rent struntprat. Det finns inga tekniska problem som gör att det först går att boka och betala en biljett och den sedan måste annulleras några minuter senare. Just tekniska problem är en av anledningarna de har i sitt användaravtal som giltig anledning att bryta överenskommelser. Det är tydligt att de hittar på för att låtsas att de hade en giltig anledning att göra som de gjorde.

Min fru begärde att de skulle betala för vår tågbiljett och brorsonens resa till och från flygbiljetten. De vägrade. Vilket inte är så förvånande. Genom att annullera en redan betald biljett, hade de ju visat att de inte är ett seriöst företag. Ett seriöst företag hade erkänt sitt misstag och betalat alla kostnader de hade orsakat.

Vill du vara säker på att biljetten finns när du kommer för att hämta den, använd något annat än Travellink! Läs mer
  • 2012-04-03

Tristan E skrev om Travellink AB