Köp aldrig från dem, Jag köpte biljetter för tur och retur till Spanien men till slut fick bara biljetter för utresan med den peng som jag betalade och blev tvungen att köpa hemresan separat. De jävlarna luras folk

Travellink AB
57 omdömen om Travellink AB
Hallucinating experience! Bought a refundable TAROM flight ticket from travellink.se. Cancelled the ticket and asked for a refund. Got informed by travellink.se that the ticket was not refundable. Really? Asked the airline about that and they officially confirmed the opposite. Got back to travellink and provided them with the fare's condition (as sent to me by the airline). Got 3 reactions to that: Two of them continued to say that the ticket was not refundable. One agreed to pay 80 euros, instead of 208 euros. (CASE-2023-10314893)...
jätte dålig upplevelse! jag fick tillbaka 80% av mina pengar fast hade köpt refundable biljet!
Kenzan arrangerade en safari till Tanzania för mig i juni 2023. Från första sonderande mejlet och genom hela bokningsprocessen fick jag ett
Bokade resa till Chicago , för mig och familjen. Efter 24 timmar kom fortfarande inte någon bekräftelse. Efter att försökt kontakta dem kommer ett mail om att ursprunglig resa måste ändras och att vi istället ska få flyga via Madrid.och att vi ska bekräfta det. Försöker bekräfta det, men det finns ingen stans att kunna göra det, varken i appen eller på hemsidan. Kontaktar till slut British Airways, då visar det sig att ursprunglig resa inte alls är inställd , Utan ska gå som planerad, men vi har inte fått några biljetter...
Booked a flight with Travellink, but they rejected the payment. When I wished to redo the booking, the price went up 20%. When I aborted and tried again, the price went up another 10%. My bank confirmed that everything was in order, that the rejection came from Travellinks side (the card was valid etc).
Bokade resa och boka samtidigt 2 incheckade väskor a 23 kg. Vi trodde vi fyllde i för ut och hemresa! Upptäckte tyvärr inte felet förrän vi betalat och fick bekräftelsen har försökt att nå Travellink via telefon, Mail och ”chat-robot” i 3 veckor utan resultat eller återkoppling. Man blir bara trött på dessa bolag som gör sig omöjliga att nå, om man inte vill öka på sin beställning. ALDRIG MER TRAVELLINK!
Hade bokat en resa med hotell till Riga. Vid ankomsten till hotellet upptäcker vi att de inte har någon reception öppen och inte heller information hur kontakta hotellet. I bokningsbkräftelsen framgår att hotellet är bekräftat. Bokningen avsåg hotell Avitar, 127 Kr Valdermars Iela. Hotellet skulle enligt information ligga i centrum men låg långt utanför Vi försökte kontakta hotellet via telefon men fick inget svar. I bokningen fanns inte heller några kontaktuppgifter till Travellink. Bokade ett nytt hotell och förväntar...
Boka ALDRIG via Travellink! De råkade lägga mitt namn på bägge våra biljetter och vägrade rätta till felet. Vi fick inga pengar tillbaka och kunde inte resa på biljetterna.
Bokade 2 flygbiljetter ner till Barcelona, la till stolar och bagage och när jag betalat ser jag att Travellink tagit ut en avgift på 1566 kr, framgick INGENSTANS på bokningssidan att man förutom flyg och tillägg för väskor och bokad sittplats skulle betala en ytterligare avgift. Nejtack till mer bokningar med Travellink!
Köpte och betalade en resa mellan Göteborg och Prag för två personer. Avbokade någon timme senare, har ännu efter 4 veckors tid inte fått tillbaka pengarna. Har ringt till deras telefon kontakt som pratar bara på engelska och som inte hjälper ett dugg! Skickat meddelande som kommer tillbaka eftersom deras mailadress existerar inte. Ringde till flygbolaget som svarar att de har inte fått någon fråga om återbetalning. Så till alla er som tänker boka en resa genom Travellink....GÖR INTE DET! tjuvar!!!! det är de är 🤬
Trodde inte det spelade så stor roll vilket bokningsföretag man använde. Travellink lät ju seriöst, men det är det inte. Borde verkligen ha läst era omdömen först, för jag kan instämma i många. En sak till; jag fick en faktura som inte alls stämde med resebokningens specifikation och priserna i denna. Totalpriset var därtill högre och man hade lagt på ett arvode för sina tjänster som inte nämnts vid bokningen. Och det är som flera av er andra framhåller nästan omöjligt att nå dem och helt omöjligt att få rättelse. Så boka...
Varning! Acceptera inte voucher från Travellink. Jag hade en voucher som via mail förlängdes med utgångsdatum 2024 som företaget inte accepterar att jag använder längre. De svarar inte på mina mail.
De smyghöjer priset i sista steget! två gånger har jag försökt boka en biljett, samma sak hände båda gångerna, i sista steget (under tiden mina kortuppgifter processas) får jag veta att priset höjts och jag får ett högre pris att bekräfta. inte ok, verkar vara ett systematiskt sätt att lura kunder in att köpa deras biljetter
Boka inte via detta företaget!! Vi åkte hela vägen till costa rica och bokade våran flygresa med detta företag. Flyget hade blivit ombokat och mellanlandningstiden var för kort mellan flygen. Detta var ingen dom ville hjälpa oss med. Utan dom sa att vi skulle kontakta flygbolagen. Flygbolagen kunde såklart inte göra nåt eftersom flyget var bokat via travellink samt flygbolagen sa att allt såg okej ut. Vi hade telefonkontakt med travellink flera månader innan & fick flera olika besked. Dom säger att biljetterna är låsta och...
Bokade en resa 13:e mars.Under bokningen blev det nätverksfel.Köpet av biljetter gick inte igenom.Trots detta har mina kortuppgifter används för att dra för en resa som inte finns.Travellink har inga naturliga vägar att nås….efter chatt med människor i Indien hittade jag ett sätt att beskriva min situation genom Customer Travellink. De har ungefär lika svar.De påstår att det inte är deras fel att pengar försvunnit från mitt konto.De hänvisar till att jag kan gå in med bokningsnummer och kolla återbetalning.Det är bara så...
Vi bokade ett flyg till Grekland som flybolaget ställde in pga strejk. I travellink appen fanns bara en knapp tillgängligt för att boka om flyget, inget telefonnummer. Vi försökte med knappen för vi ville ju komma fram till hotelet som redan var bokad och betald. Statusen i appen sa " inväntar bekräftelse från flygbolaget" fram tills flyget gick. Vi fick alltså köpa en till biljett (den här gången inte hos detta scam företaget). Nu försöker vi få ersättning för flyget och då påstår de att de lyckades boka om flyget och vi...
Totalitarismia värdelöst företag, de tar inte på sig sina egna missar utan tvingat kunderna betala för deras miss, de ändrar i biljetter och rastar helt på eget bevåg men det är väl så man gör business, men kritiken kommer ju som ett brev på posten, det är bland de första gångerna jag någonsin skriver recension om företag men nu rann bägaren över och till det är att det finns ingen svensk språklig att tala med och chattrobotem värdelös, känns som att jag e riktig arg på såna här bluff och båg företag, med andra ord NEVER MORE TRAVELLINK
Helt galet, vilket dåligt företag. Ett flyg har avbokats från vår resa. Nu sitter vi utan flyg…inga pengar tillbaka eller möjlighet att nå Travellink. Kontakten med Travellink är hemsk, de lägger på när de inte kan eller vill hjälpa mig. Strandsatt i ett helt främmande icke engelsktalande land. Tack för det Travellink. Aldrig mer Travellink. Stort TACK air France för att ni räddade oss, helt utan skyldigheter!
Önskar att jag hade läst omdömena här innan jag bokade flyget.. Började känna mig lite orolig eftersom det inte kom någon bekräftelse på Mail som det alltid brukar, men väntade till dagen därpå eftersom jag bokade på kvällen.. Men pengarna var redan dragna från kontot (betalade genom Trustly) så jag försökte få kontakt med dem dagen därpå och det var inte det lättaste. Ingen svensk kundtjänst utan en chat på Messenger på engelska och ville man ha svenska så var det som någon annan skrev här någon i Indien med Google translate....
Stay away. Flygresan ser billig ut på t ex momondo men sen kommer massvis av skumma tillägg - lita inte på dem. Vi betalade för 2 incheckade bagage - när jag sen checkade in på Lufthansa så var inga väskor förbokade. Extremt irriterande och skämtet till customer service löser inte ärendet. Undvik. Och OM du måste köpa en biljett - undvik alla tillägg och hoppas på att flyget går som planerat
Hej, Det här är inget omdöme och kanske är det fel forum, men jag har en fråga till er som rest med Travellink: jag har fått en bokningsbekräftelse, men skall jag inte ha en biljett också? Det står inte någonstans om detta ser jag nu. Det är också först nu som jag läser era omdömen 😱😱. Önska mig lycka till, det verkar som att jag behöver det!
Totalt värdelöst: bokade resa ToR Göteborg - London - Göteborg i juli 2022. Betalade för avbeställningsskydd oavsett anledning. British Airways ställde in flighterna och TravelLink skulle betala tillbaka. British Airways säger nu att de betalat tillbaka pengarna den 22 juli men TravelLink påstår fortfarande den 2 september att British Airways inte betalat tillbaka. Travellinks kundtjänst består av en värdelös chattrobot och personer i Indien som chattar emn som nog bara har google translate istället för att kunna...
Blev ombokad utan förvarning till en resa dagen före hemresa. Upptäckte av en tillfällighet då SAS sände sms om check in. Travellink informerade inte alls. Åkte på massa extra kostnader samt 5 h mellanlandning på Kastrup (hade direktflyg). Jag och barnen förlorade en semesterdag och det kostade en massa pengar. Går ej att komma i kontakt med bolaget. Kommer aldrig mer att boka ngt via det bolaget. Synd för dem, reser mkt.
Bedragare! Bokade och betalade hyrbil till semestern på Kreta, betalade för alla möjliga försäkringar. På plats fick inte bil då vi hade inte kreditkort utan bara debit. Erbjöd att spärra belopp på debitkort eller lämna kontant men ikke. Uthyrningsflretaget sa att de fick inte 1 spänn från Travellink. Fick inte pengarna tillbaka för utrbliven bil från Travellink.
Värdelöst bolag. Kan ej lägga på bagage trots att norwegian säger det är OK. Har avbokningskydd men när vi försöker göra det svarar dom "då får ni bara tillbaka skatten" Bokade torsdag - söndag men dom bokade torsdag till torsdag och för att boka rätt kostade det 8000 extra. Dom ringer och lägger på direkt. Sen mailar dom från en mail som inte går att svara direkt och meddelar att dom inte kan nå en. Bluffbolag! Akta er.
I booked a trip manila to oslo on a Monday. Paid and confirmed by both travellink and the airline. On the friday I get an email with "we are happy to confirm that your refund has been processed". I did not request cancellation/refund. This was a flight to my children's graduation so the date was important. When I called support they said the airline canceled. After calling the airline the support changed the answer to "it was a technical glitch". Since the booking was made close to the travel date the price of my 2 tickets...
Mest oseriösa resebyrå jag nånsin stött på. Bokade en resa för 5 personer till Mauritiuz 2 1/2 år sedan, flygen ställdes in av flygbolaget (Air Mauritiuz) pga Corona troligen. Legat på Travellink om återbetalning. Fick först höra att de skulle skicka vouchers, kom inga. Sen sa de att de väntar på att flygbolaget ska återkomma. Fick även informationen att inom 2 år så behöver inte flygbolaget ge pengar tillbaka utan endast vouchers, men om man väntar 2 år så får man pengar. Har ringt dem otagliga gånger nu och de säger hela...
Använd INTE Travelink. Blir det avbokningar så får man själv lösa resan istället. Stort eloge till BRITISH AIRWAYS Vi bokade 3 biljetter till Glasgow, Skottland från Arlanda. Med mellanlandning på Heathrow. Vi fick veta innan resan att flyget från HEATHROW till ARLANDA va inställt. Vi bads kontakta de. Vi ringer och väntar i telefon i ca en timme och slutligen svarar en herre och han verkar sitta i Indien. Han säger att de ska ordna det här och det kan bli merkostnader för oss. Vi börjar resan och det står PENDING hela...
THIS REVIW FIRST WRITTEN ON ANOTHER FORUM AND REPEATING HERE;; I have booked for myself and my wife STO-BOM-STO 10Jan-21Feb and paid 8558 SEK for it. STO-LON-STO operated by BA and LON-BOM-LON operated by VS. We have had our bags ready for travel to BOM and booked for PCR test on 8 Jan which is required for travel to India. But before we went for this test, I opened travellink app to see if I can rebook our flights, selected rebook option and then massage appeared that I can not rebook online and I have to talk to your...
WARNING FRAUD Deras kostnadsunderlag stämmer inte med dragna beloppet. Första "Invoicen" var från Easyjet utan deras "förmedlingsavgift" på 1691 kr för 3 flygbiljetter När jag väl får "Invoicen" från Travellink så stämmer inte totalsumman med dragna summan på kortet. Och efter att sutit i kö i 20 min fick jag tala med en agent som hänvisade till en annan avd. fick efter 10 min till tala med en ny agent som efter bekräftat uppgifterna skulle kolla på det medans jag väntar i telefonen. Och nu har jag i skrivandes stund...
Köp inte resor från Travellink. Du blir lurad. Jag köpte en resa till Turkiet för en månad sen. Avbokade direkt då resan var till Alanya men flygplatsen blev Antalya. Jag har fortfarande fått pengarna tillbaka trots att det stod fri avbokning. Omöjligt att få prata i telefon med någon på Travellink. Det är bara robotar. Efter en vecka försök kom jag fram till någon "agent" som troligen satt i Indien eller Pakistan. Jag har under en månad lyckats prata med 3 agenter den lovar att jag få mina pengar inom 36 timmar men sen...
VARNING!! Har jagat företaget i månader då jag bad om ombokning vilket de utlovar möjlighet till utan lycka. Kontaktat deras kundtjänst via chat och telefon vilka hänvisar till dokument och länkar till sidor på nätet som INTE ens finns. Har blivit lurad på alla Pengar och rekommenderar STARK att ni inte involverar er med detta bolag
Riktigt USEL företag. Det är bara buffel och båg. Deras så kallade kundservice gör allt för att trötta ut dig. Ger dig fejknummer som inte går att ringa. De skriver tillbaka och kommer med de mest dåliga förklaringarna och försöker att hjälpa dig som kund så lite som möjligt!! Det sitter personal i spanien med indisk brytning på engelska som man inte förstår ett skvatt utav. En riktig VARNING!!!! Köp inte biljetter från Travellink!!
Sämsta jag varit med om. Jag bokade och betalade flygresa 17/12 för att resa 31/12, idag är det den 23/12 och jag har fortfarande inte fått bokningsbekräftelse. Får bara automatiska svar på mail som påstår att de skall lösa sig inom 24 timmar, möjligt att de menar 24 år. Känner mig blåst på 7.500kr och en trevlig nyår utomlands. Djävla blufföretag 🤮😡😡
Akta Er! Höga kostnader på allt, dolda avgifter, långa svarstider i tel, etc etc etc
Branschens mest oseriösa reseoperatör - om man ens kan kalla dom för det. Jag köper ett paket med flyg och hotell som jag tillslut ändar upp med att behöva avboka själv hos flygoperatören när jag inte kan resa pga sjukdom. Att ens försäkringsbolagen ger dessa skurkar möjlighet att teckna avbokningsskydd är helt otroligt. Det är inte svårt att fatta att bolaget gör stora vinster med tanke på hur lite dom gör för sina kunder.
Hej! Jag vill varna för detta mycket oseriösa bolag. Jag bokade en flygresa till Graz Österrike i oktober och bokade då hemresan en månad fel. Jag hade en biljett som man kunde boka om för 35 Euro per person enligt Lufthansa som vi skulle flyga med. Försökte otaliga gånger kontakta Travellink och det var stört omöjligt att få kontakt. Jag fick kontakt först efter att ha skrivit i chatten att de enligt lag är skyldiga att kontakta sina kunder. Då fick jag olika besked att biljetten inte gick att boka om förrän 14 dagar innan...
Min fru som aldrig rest förut kom till sverige från Costa Rica och det gick bra men när hon skulle hem hade hon två mellanlandningar och den sista var i Madrid. Därifrån skulle hon ta planet till Costa Rica men när hon landar där så finns det inget plan som ska flyga henne vidare. Hon går till det resebolagets disk och de säger att det planet är ändrat till att flyga på lördag och detta var på tisdag. De hänvisade bara till travellink och kunde inte ens bekräfta om hon hade en plats på det flyget på lördagen. Jag sitter...
The travellink office in Solna, Stockholm is closed permanently due to bankruptcy. Today they grab your money but deliver no tickets. It's absolutely impossible to reach them for any information or complaints. They deliberately misspell your name after you have paid, in order to make your ticket useless. Please don't spend your time and money on these scammers.
Skriver inte många omdömen här men känner så illa att jag måste varna alla! Stod i torsdags på flygplatsen Bromma med bokningsbekräftelse och resedokument från Travellink. Dagen innan var jag i kontakt med Travellink 7 gång då ingen bekräftelse kommit. Då var det ändå fel mellan Travellink och flygbolaget så inga biljetter. Tappert försökte jag fixa det genom att ring 1h innan avgång, 3 gånger lade dem på och en gång sa dem att jag skulle ringa tillbaka. Jag fick snabbt lösa det genom att köpa biljetter genom ett annat bolag. Jag kommer aldrig resa Travellink igen och önska att ingen gör!
Som jag önskar att jag läst här innan jag bokade flyg med Travellink. Det verkade smidigt fram tills att en av våra flygningar blev inställd. Blev lovad att inom 24-48 h bli presenterad med alternativ, men de kom aldrig. Försökte kontakta kundtjänst men eftersom jag inte var Premium-medlem och det var för lång tid tills vi skulle resa blev jag bortkopplad. En dryg vecka kvar till avresa nu, men vi ser ut att bli kvar hemma. Aldrig mer Travellink!
Använd ALDRIG detta bolag !! Går inte att få kontakt med , har en idiotisk datarobot som är helt värdelös. Bolaget tar betalt för tjänster som inte används . T.ex om man bokat resväskor på ett plan som blir inställt få man inte tillbaka pengar för resväskor man bokat in . Varning Varning Varning
Jag och två kamrater bokade en resa hos Travellink, till Hamburg med hotell i februari 2020. Det var precis innan coronan brutit ut. Resan blev inställd. Tyskland stängde sina gränser. Jag ägnade mycket tid till att försöka kontakta Travellink - många timmar i telefonkö. Vi lyckades få tillbaka en del av betalningen, men sedan var det stopp. Vi skrev till ARN (Allmänna reklamationsnämnden) i maj 2020. I juni 2021 beslutade ARN att Travellink skulle återbetala hela beloppet vi betalat för resan. Det ligger på oss att kontakta...
Bedragare var bara förnamnet. Köpte en flygresa till Finland med Norwegian via dem (trodde jag). När pengar hade dragits kom det en bokningsbekräftelse från dem samt ett bokningsnummer från dem och ett från flygbolaget. Det visade sig att flygbolagets bokningsnummer var enligt Norwegian ogiltigt och att någon bokning hade i själva verket aldrig ägt rum. De kan också erbjuda tilläggstjänster som att få välja plats på planet för ockerpriser.
Den 2/7 bokade jag en ombokningsbar flygbiljett med Travellink för att resa från Köpenhamn till Little Rock, Arkansas (via Amsterdam och Atlanta) USA den 29/7 tur/retur (hemresan bokades till den 11/8). När det visade sig att antal covid-fall i Arkansas började stiga rejält bestämde jag mig för att boka om resan till december i stället. Det kan man göra bara genom Travellinks app men där stod det att det inte gick och att jag behövde ringa i stället så jag började ringa till dem redan den 19/7 och fram till det originella...
Välj inte Travellink om du tycker att det viktigt att kunna hantera dina bokningar och komma i kontakt med företaget. Som exempelvis göra en avbokning. Jag ägnade flera timmar i går samt tid i dag att försöka avboka en hyrbil då jag blivit sjuk. Försökt på tre olika sätt. Via hantera min bokning, via chatten samt i dag via telefon. Förutom att webbsidorna inte fungerade optimalt (hamnade på blanka sidor samt slängdes tillbaka till första sidan) så fick jag meddelandet att bokningsreferens och/eller mejl inte var korrekt....
Om jag kunde sätta 5 i Minus-betyg på företaget skulle jag. De tar priset i riktigt j***la USEL service. Köp inte någonsin en resa av dessa lurendrejare! De har efter 1 månad och 10 kontakter med dem skickat något kvitto på resan jag gjorde med dem = svårt med utläggsredovisningen= får inte pengarna tillbaka fr jobbet... så dåligt! För att inte tala om bråket för att boka om biljetten, finns inte ord som beskriver den röran!
Jag vill varna alla för Travellink! Boka inte med detta skitbolag då dem inte tar ansvar för inställd resa. Dem svarar inte på mails och det nummer som finns att kontakta dem så får man stå i kö i ca: 1 timme och då blir man kopplad till något team i Indien som pratar svår engelska att förstå. Det som detta blufföretag håller på med är bedrägeri och i mina ögon så är det fängelse. Har gjort en anmälan till ARN och uppmanar alla som drabbats att göra likadant. Detta skitbolag ska inte få finnas på marknaden!!!! SPRID VIDARE
Varning för denna företag!!! Går absolut inte att kontakta dom på något sätt och pengarna som gått åt bokningen går rent sagt åt skipplo. Blir aldrig mer någon bokning via denna jävla företag!!! Avråder starkt!!!
Varning för detta företag! Vi bokade hyrbil genom deras sajt. Vi valde en dyrare bil som enligt info på sajten skulle rymma "4 väskor". Vi valde aktivt bort alternativ med "2 väskor och 2 små väskor" i tron att "4 väskor" då betydde fyra normalstora väskor. Väl på plats fick vi en bil som var pytteliten och vi reste två vuxna och tre barn. Våra två normalstora väskor och en barnvagn av typen sulky fick absolut inte plats. Vi klagade och på plats sa de på Topcar att de inte tog ansvar för vad sajten vi bokat genom,...