Skulle kjöpe bilett til GC til kr.2750, men da jeg kom til betaling kostet den kr.3270. Prövde gjentatte ganger, med samme resultat, og endte med å kjöpe for kr.3270. Forsökte å endre returdato, men det gikk ikke, på tross av at det var innen 24 timer. Har notert meg: ALDRI BENYTT TRAVELLINK
102 omdömen om Travellink AB
Warning!!!!! Köp inte från detta bolag. Deras bokning fungerar inte. De tar pengarna och du får ingen resa. De vägrar att betala tillbaka
Sajten strularde hela tiden när den skulle prosessa bookingen blev aldrig klar försökte få hjälp av men dom svarar ej skippa Travellink gå direkt till flygbolaget sida..
Fick halva resan avbokad utan vår vetskap. Vid utresa så hade vi inte några flygbiljetter, fick köpa det sirekt vid incheckningsdisken, till ett avsevärt mkt högre pris. Har fått 1/3 av biljettpriset återbetalat, resterande vägrar de kommentera. Undvik
Varning för bedrägeri. En riktig usel företag som lurar kunderna på pengar. Våra biljetter försvann från deras system och de sa att vi måste boka nya biljetter men vi fick inte pengarna tillbaka. AKTA ER FÖR TRAVELLINK!
VARNING! Hemsk upplevelse att boka genom dem. Telefon support hopplös. De pratar mycket dålig engelska. De lovar att någon ska ringa upp men ingen ringer. Sen vill de ha mer pengar. Priset stiger. Ångrar så att jag bokat genom dem.
Mardröm! Jag bokade en charterresa, men det visade sig att flyget inte bekräftar återbetalningen trots att de lovar det. Det är frustrerande att behöva ligga ute med pengar och räkna med en återbetalning på upp till 15 dagar, om man ens får tillbaka pengarna, med tanke på vad andra har kommenterat. Dessutom visade appen helt fel resdagar. En riktig katastrof!
Bokat flera gånger via Travellink och VARJE VATJE VARJE GÅNG när jag ska slutföra köpet så DYKER EN NY RUTA UPP SOM SÄGER ATT PRISET GÅTT UPP. sjuuuuuuukt oseriösa. Betalar hellre extra hos någon annan, kmr undvika Travellink för all framtid.
Jag borde ha kollat recensionerna innan jag bokade med Travellink. Alla andra bör se upp för dessa bedragare! Hyrde bil på Kastrup via Travellink och betalade extra för två bilbarnstolar. När vi kom fram så visade det sig att bilfirman inte hade de bilbarnstolar som angivits online (det stod väldigt specifikt ang. kilo och längd vid bokningen så borde inte ha varit något problem) och vi blev till slut tvungna att avstå från bilen. Travellink vägrar nu att betala tillbaka pengarna och hänvisar till att de bara utlovat i mån...
Rena lurendrejeri bolag. Begärt återbetalning på en flygbiljett som jag väntat på i 2år nu. Varit i kontakt med dom flera gånger och dom bara beklagar sig och ska återkomma men hör inget av dom igen. Skam
det var en tråkigt resa med er.kom framme till checka in ingen var där som skulle hjälpa meg.tiden gick så fort. jag var brottom trost allt var 2 timmar innan. Gick till informationen ,men fick ingen hjälp alls. bara fick köpa en flyggbjlleter from andra . lita aldrig med på er förlorade masser av tid o pengar.
Ren bedrägeri omöjligt få kontakt med detta företag blev lurad 7800kr.
Jag hade bokat ett rum i södra London. Thorn - Romance de luxe. Det fanns inget rum tillgängligt nör vi kom fram och det var i det närmaste omöjligt att nå den som hade hand om uthyrningen. Vi mötte en man som, liksom vi, stod och knackade på dörren. Han hade kommit dagen innan och inte fått tillgång till sitt bokade rum. Jag fick boka ett annat boende för de fem dagar vi tänkte vara i London. Dvs en ytterligare kostnad på ca 10 000kr. Vill inte betygsätta stället för de är inte värda ett betyg.
Borde läst detta omdömma innan bokning Jag ska lägga all min kraft at sänka detta företag som stal pengarna
Skräpföretag som inte tar något som helst ansvar för sina kunder, de är giriga och tänker bara på sej själva
tog mina pengar, tog mitt bagage, tog min oskuld, litar inte på bolaget, det ska inte du heller.
Jag bokade resa med avbeställningsskydd avbokade resan 20 dagar innan. Detta var 2021 jag skulle först vänta 6 månader, sedan ytterligare att flygbolaget skall godkänna varit i kontakt med chatten 100-tal gånger. Värsta skitet jag har har haft med att göra!
Jag har nyligen avbokat en resa och har ännu inte fått tillbaka mina pengar. Jag förväntade mig en snabb och smidig process, men istället har jag stött på flera problem. För det första, det har varit omöjligt att kontakta dem för att följa upp ärendet. Jag har försökt nå dem via telefon, då svarar de på ett konstigt engelska från India och kopplar sedan bort samtalet. Dessutom, när jag försöker skicka e-post, får jag ett automatiskt svar som säger att e-postkontot jag försöker nå inte finns. Fattar inte hur sånt företag...
Trots att flyget var inställt stod det flera timmar efter i appen att flyget var i tid. Eftersom bagaget inte gick att få fram så borde Travellink hört av sig för att berätta var de kunde leverera bagaget, men det gjorde man inte. Jag fick jaga dem för att få rätt på bagaget men blev bara hänvisad hit och dit.
Blev tvungen att betala för att få hem bagaget fastän det skulle ingå i travellinks paket. Har kvar alla kvitton men dom svarar inte på mail. Värdelös kundbehandling. Enklare att boka allting själv.
Bokade resa med Air China då jag inte visste om att Air China hade engelsk hemsida. Fick i bekräftelsen från Travellink inte med flygbiljettsnummer som krävdes för att checka in. Behövde då kontakta travellinks support som sköts av en generativ AI-robot där man måste prompta perfekt för att den ska förstå en. Går inte att kontakta en människa. Får till sist ett biljettnummer, men det var ändå problem med att checka in så slutar med att jag ändå för ringa Air China, där det visar sig att de fått fel uppgifter av Travellink....
Jag köpte en resa till London tur och retur. Jag köpte till en reseförsäkring för att kunna avboka resan ifall det blev nödvändigt. Under resan valde jag att resa hem en annan tidpunkt och avbokade därför den ursprungliga hemresan. Jag köpte en ny biljett, reste hem och förväntade mig såklart att få tillbaka 80% av kostnaden för den ursprungliga hemresans biljettpris. Väl hemma får jag nu ett kort mail om att jag ”tyvärr inte har rätt till denna ersättning”. Detta alltså TROTS försäkringen jag valde till! Inte nog med...
Travellink are scammers - you see a low price while booking a flight... then somewhere in the middle of the process a warning pops-up 'harry up before prices go up...', then when you enter card details and press on pay - another message pops up saying the price has just increased (twice)... I have experienced this trap several times - real scammers on the market!!!
Bedrägeri. Du köper bagage men Travellink bokar inte in detta. Du får betala extra till flygbolaget för bagaget. Travellink lova betala tillbaka men när du väl skickar in kvittona vägrar de. Det går inte heller att nå kundtjänst förutom genom formulär på engelska som är svåra att hitta.
Avbokat vårt flyg utan att informera oss. Jag kommer att gå vidare med detta om ni inte följer reglerna för återbetalning
Travellink är verkligen ett oseriöst bolag. Använd orginal bolagen. Jag det kan kosta några hundralappar mer men jag har förlorat mer på dessa så aldrig mer.
Hade betalt för biljett, som skulle kunna gå att ändra. När jag ville ändra, så ville Travellink ha ytterligare 3500 för biljetten! Bedrägeri!
Gjorde två bokningar med flexibla datum och bad sedan, flera månader innan, att ändra till en vecka tidigare (det fanns tillgängliga flyg). De skrev konstiga email på spanska om att jag inte hade ändringsbar bokning, sedan att de hade sökt mig på telefon för att få bekräftelse (vilket de inte hade). Har noll tillit och luktar Scam
Avbokat vårt flyg utan att informera oss. Väntar på återbetalning (förhoppningsvis med tanke på vad alla skriver) Jag kommer aldrig mer att boka med er. Kommer att gå vidare med detta om ni inte följer reglerna för återbetalning
Travellink är den oseriösa bolag som jag har sätt så länge. Min återbetalning kovar från 2021/07. I början kunde jag parata med kundtjänsten men inte längre . Så fort trycker jag bockning nummer då avbryter dem. Det är tre personer biljetter. SNÄLLA KAN NÅGON HJÄLPA MIG ???🙏 eller en typs ???
Travellink AB är inte ett seriöst bolag. När jag skulle få en återbetalning för inställt flyg 2021 gjorde de sig oanträffbara via alla kommunikationsvägar. Efter ett par år lyckades jag få en bekräftelse via mail på att mitt krav var välgrundat och att de avsåg att reglera detsamma. Det skulle ske inom kort. Men sedan hände inget. Det handlade om ca 11 000 kr för flygbiljetter och avbetalningsskydd. Jag har lagt mycken tid på att få rätt men inte lyckats. Travellink AB borde förbjudas att vara verksamma. Det tycks ha satt i system att undvika ansvar.
Super usla! Deras hemsida har problem därför bokades fel resa och när man vill rätta till det kan fem ALDRIG göra något åt saken. Medans när jag ringer själv till hotellet och vill ändra säger de att drt går. Travellink agenter ljuger om att de gör massa saker när inget har skett som tillexempel kontakta hotell och flygbolag.. BOKA INTE VIA TRAVELLINK!
Bokade resa men av ngn anledning som de inte kunde uppge gick inte bokningen igenom. Travllink bad mig boka en ny resa , vilket jag gjorde. Dagen efter får jag bekräftat att resan har gått igenom trots allt. De har försökt boka flyg åt mig trots att jag fått meddelande att det inte går pga tekniska skäl och att de ber mig boka nya biljetter. Så nu har jag två bokningar. Helt omöjligt att få tag på en person som kan hjälpa mig att avboka min ena ej ombokningsbara biljett som de bokat åt mig utan mitt godkännande. Travellink är ett skämt
betaln ingne fick inte igenom så inga flygbiljetter. Mail om att jag inte skulle debiteras men idag debiterad. Anmäler till Amex. Allt är en bluff.Polisanmäler
Bedrägeriföretag! Jag betalade men fick bara halva resan istället för tur och retur. Jag bad direkt om att få avboka och få pengarna tillbaka och bokade om resan direkt via flygbolagen vilket blev billigare. Jag fick mailbekräftelse på att de skulle betala tillbaka pengarna men jag har fortfarnde inte sett röken av dem. Borde inte alla som skrivit här kunna gå ihop och göra en gemensam stämmningsansökan så att det går att få stopp på den här dåliga ursäkten till ett företag.
Väldigt besviken på Travellink som är oseriösa och är omöjliga att få tag på! De har lovat att betala tillbaka pengar för biljetter som de inte kunde få tag på, men det har gått tre månader utan någon respons. Svåra att få tag på och varje gång jag kommer fram så lovar de pengarna inom 10 dagar. ALDRIG MER MED TRAVELLINK!!!!!!!!
Varning,bedrägeri. Vi köpte en resa till Athen. Företaget bedrar och utger sig för att ha en trygg reseförsäkring. Det är omöjligt att kontakta företaget i ärendet.Vi har insjuknat i influensa inför resan, och får se våra pengar förlorade då företaget bedrägligt kopplar bort alla våra samtal. Travelling är oseriöst, skamligt och bedrägligt.
Företaget har gjort det mer eller mindre omöjligt att kontakta dem. Fick ring om och om igen till deras kundtjänst och kom tillslut fram till en knappt engelsktalande person som jag genom brytningen kunde höra satt i Indien. Fick tillslut tillbaka pengar men knappt 70% av den summan jag skulle ha då biljetten skulle varit 100% återbetalningsbar. Jag kommer aldrig använda Travellink AB igen, avråder alla starkt från att använda dem!! SÅ VARNING FÖR DETTA FÖRETAG:
Försökte avbeställa en resa. Kostade 10000för två hos Lufthansa jag viste inte att hustrun bokat via Lufthansa, då jag bokade via Travellink. Samma resa kostade nästan 16000. När jag ville avboka fick jag tillbaka c:a 6000 totalt. Det är ocker och inte seriöst. Boka aldrig via Travellink
Kort sagt boka vart som helst men inte med detta bolag. Bokade resa till Hongkong med hotel. Enl flygbolaget på Arlanda finns det inte någon bokning med min referens. Efter kontroll med hotellet i Hongkong samma sak där. Pengarna dragna och att nå någon på detta bolag är en utopi. Fick dock mina pengar via mitt kortbolag. Alldrig mera travelling.
Travellink håller inte det dom lovar. Det är rena bedrägeriet. Köper man flexi biljett som du kan byta datum på så menar de att du får ta det med ditt försäkringsbolag!!! Man får sitta i telefon i timmar och betala 2000 räkningen för att man har pratat med inkompetent personal från mellanöstern som ballar ur och skriker, när man frågar varför man ska betala resan två ggr! Dom kopplar bort samtalet när du har nått kundtjänsten efter timmar!!! Ljuger om olika saker och kommer du i kontakt med 3 personer så säger alla olika...
Blockad biljetter och de drar pengar iallafall, 20 000 åt helvete
ÅNGRAR MIG BITTERT!! Travellink bekräftade aldrig vår bokning men pengarna drogs från kontot. "Kontakta en agent om du inte fått bekräftelse inom 24 timmar". DET FINNS INGEN AGENT ATT KONTAKTA! OMÖJLIGA att få kontakt med, chatbot som inte kan hjälpa till, telesvar som hänvisar tillbaka till chatbot samt automatmail som hänvisar till särskild blankett med förtryckta ärenderubriker, där mitt problem - med icke bekräftad bokning - inte finns med. Fick köpa nya biljetter och önskar jag läst på om detta SCAMFÖRETAG tidigare! Hur kan de få fortsätta???
Varning!!! De skriver inte på deras webbsida under bokning att Ryanair blockerar bokning efteråt. Försöker göra RyanAir verifiering men deras webbsida funkar inte. Har suttit på RyanAir support i en timme nu. Boka inte genom TravelLink!
Gör man affärer med Travellink och förväntar sig kundservice så får man skylla sig själv. De har gjort det så svårt som möjligt att komma i kontakt med dem och att avboka/omboka biljetter. Räkna med att det i bästa fall tar flera timmar eller dagar.
Köp aldrig från dem, Jag köpte biljetter för tur och retur till Spanien men till slut fick bara biljetter för utresan med den peng som jag betalade och blev tvungen att köpa hemresan separat. De jävlarna luras folk
Hallucinating experience! Bought a refundable TAROM flight ticket from travellink.se. Cancelled the ticket and asked for a refund. Got informed by travellink.se that the ticket was not refundable. Really? Asked the airline about that and they officially confirmed the opposite. Got back to travellink and provided them with the fare's condition (as sent to me by the airline). Got 3 reactions to that: Two of them continued to say that the ticket was not refundable. One agreed to pay 80 euros, instead of 208 euros. (CASE-2023-10314893)...
jätte dålig upplevelse! jag fick tillbaka 80% av mina pengar fast hade köpt refundable biljet!
Bokade resa till Chicago , för mig och familjen. Efter 24 timmar kom fortfarande inte någon bekräftelse. Efter att försökt kontakta dem kommer ett mail om att ursprunglig resa måste ändras och att vi istället ska få flyga via Madrid.och att vi ska bekräfta det. Försöker bekräfta det, men det finns ingen stans att kunna göra det, varken i appen eller på hemsidan. Kontaktar till slut British Airways, då visar det sig att ursprunglig resa inte alls är inställd , Utan ska gå som planerad, men vi har inte fått några biljetter...
Booked a flight with Travellink, but they rejected the payment. When I wished to redo the booking, the price went up 20%. When I aborted and tried again, the price went up another 10%. My bank confirmed that everything was in order, that the rejection came from Travellinks side (the card was valid etc).