Är det här ditt företag?
Här tar du kontroll över ditt företags Recosida, uppdaterar info och testa att samla in omdömen helt utan kostnad.
Uppdatera ditt företag3 omdömen om Tui Sverige AB
-
skrev om Tui Sverige AB
Avvakta inte – Anmäl direkt till Allmänna Reklamationsnämnden så kommer TUI göra om och göra rätt!
Skurkar tagna på bar gärning !
Anmäl de direkt och ring inte deras kundtjänst för att försöka få kompensation. De struntar i att de har avtal med sina kunder och efter att ha sålt biljetter med incheckat bagage ljög de ständigt mellan 25/5 till 29/6 där de krävde ytterligare 1159kr per person för samma tjänst som vi betalat för !
Vi bokade biljetter till Madeira inkl. incheckat bagage men när de ställer ut våra biljetter 25/5 så bokar de ”Musical Instrument” hos TAP Portugal och i deras mejl skriver TUI:
” Nu är dina biljetter skapade och du bör nu kunna komma åt din bokning via TAP Portugals hemsidor.
Skulle det vara några problem med att komma åt dina biljetter/din resa via deras hemsida så kan du maila mig så kan jag
kika på det”
Därefter slutar de svara och jag ringer deras kundtjänst som ständigt ljuger om att de ser bagage på min bokning hos TAP Portugal.
Jag ringer flygbolaget och de bekräftar att TUI ljugit för mig så jag ringer detta oprofessionella bolag igen och begär att de fixar det.
TUI skriver 7/6:
” Jag har nu påbörjat ärendet med att byta ut musik instrumentet på er resa till incheckat bagage så att ni har det ni originellt
bokat in
Vi kommer återkoppla till er så snart det antingen blir någon uppdatering eller om det är någon information som skulle behövas
Vi vill passa på att tacka er för att ni valt att resa med oss!”
Och återigen får jag ingen återkoppling och mejlar de flertal gånger för att få följande svar, TUI skriver 29/6:
”Som det ser ut finns det inte jättemycket som går att göra gällande det musikinstrument som står i er bokning iställetför det incheckade bagage ni skulle ha
Svaret jag fick från den avdelning som sköter den del är följande
”Det står väldigt tydligt att kunden vill ha musik instrument och inget vanligt bagage, självfallet kan jag lägga in vanligt incheckat bagage till dom. Pris för detta är 1159 SEK per person”
Om det låter intressant får ni gärna återkoppla eller ringa in till oss så kan vi lösa det den vägen”
Vid detta laget får jag nog och anmäler de till Allmänna reklamationsnämnden och det inte mer än 1dag innan de bokar in vår incheckade bagage.
Som TUI skriver 1/7:
”Jag försökte nå dig per telefon, men nu skriver jag istället.
Vi har mottagit din anmälan till Allmänna reklamationsnämnden och jag har genom det gått igenom det du skrivit. Jag beklagar uppriktigt att du inte har fått någon återkoppling gällande det här med bagaget på resan till Madeira av mina kollegor på Kundtjänst.
Vi har nu varit i kontakt med flygbolaget och lagt till bagage på er bokning. Ny handlingar ska ha mailats ut till dig gällande det.
Vi ber dig kontakta Allmänna reklamationsnämnden och meddela dem om att vi inte har någon tvist och att de ska avskriva ärendet från vidare handläggning. Vi kommer att meddela dem detsamma.”
Det ber inte om ursäkt för att de försöker lura oss på pengar eller att deras kundtjänst ljuger och inte heller för att vi behövt spendera tid för att få det som vi avtalat med de! -
-
skrev om Tui Sverige AB
Rest en del med Fritidsresor, sist till Bodrum. Det har alltid fungerat bra för mig med det resebolaget. Kankse har jag haft tur men jag har alltid fått bra hotell, flyg o.s.v. Kan rekommendera Bodrum det var riktigt mysigt där:)
-
skrev om Tui Sverige AB
Har genom åren rest en del med "Fritidsresor". Aldrig "charter" eller vad det kallas när man reser i grupp och sedan har 1 eller 2 veckor färdig Planerade. Utan har bokat resa (flyg) och hotell genom Fritidsresor. Varit en del av den så kallat resande gruppen, men sedan har ressenärerna delats upp på olika hotell. Detta har fungerat bra, har ej varit i behov av personalen på resorten direkt. Senaste resan behövdes detta dock. Då en i mitt resesällskap skadades. Fritidsresors läkare på plats som skulle tala minst 1 skandinaviskt språk, lokalt språk och Engelska, stämde ej. Tror endast han kunde det lokala. Läkarutbildningen framgick inte över alla blanketter, undersökningen var därefter. Fick "Remiss" till sjukhuset för röntgen. Bad Fritidsresors personal på plats om hjälp. Dels var sjukhuset fanns, försäkring etc. Fick tala med 2-3 persner som i det akuta skedet inte kunde svara, hjälpa eller ta reda på svar. Det var viktigare att dela ut "juice" till nyanlända. Gick heller ej att få svar dagen efter. Hemma i sverige visade det sig att personen i fråga hade brutit sin armbåge. Dels en stor sak deras läkare missat. Och ett tecken på att vi bad ej om råd för ett skavsår. Ställer mig mkt kritisk till agerandet, bristen på hjälp, passiviteten. Så trots tidigare "bra" upplevelser (kanske för jag aldrig behövt personalens hjälp) ger jag Fritidsresor "2/5 recos"
-