Turkietresor i Sverige

1.7 i betyg av av 3 omdömen

Läs vad 3 kunder tycker om Turkietresor i Sverige

• 2019-04-22

Ronny B skrev om Turkietresor i Sverige
    Varning för Turkietresor! Struligaste researrangör enligt flygplatspersonal. Vår historia:

Vi bokade resa 16/4 på dagen för avfärd 19/4 på eftermiddagen.

Väl på Landvetter säger incheckningsmedmänniskan till vår förskräckelse att vi inte är inbokade!

Vi visar upp bokning och kvitton men incheckningsmänniskan står på sig.

Efter att inte ha kommit någonstans går vi till incheckningsmänniskan nr 2. Samma diskussioner utspelar sig igen. Det börjar bli bråttom för att hinna med flyget. Då ringer incheckningsmänniskan flygbolaget som säger att kunden får kontakta turkietresor.

Detta är omöjligt då jag började med kontaktförsök direkt när struligheterna började. Ingen finns att få tag på utanför kontorstid, varken på mejl eller telefon. Inget svar ens på nödnummer på plats i Turkiet.

Vi är nu helt hjälplösa då ingen vill göra något och hänvisar bara vidare. Frun drabbas av migrän och mitt humör är inte lämpligt att skriva i text.

Planet lyfter snart. Då uppenbarar sig incheckningsmänniska nr 3. Denna verkar kämpa för oss och efter mycket dividerande med flygbolaget och hans chef som till slut får tag på någon hos er får vi ok att flyga. Vi springer för att hinna med. Mat och drink innan är en svunnen dröm.

Det har alltså fungerat så katastrofalt att det inte finns ord för det.

På plats 20/4 kontaktade vi lokal representant. Begärde att få träffas och förklarde bakgrunden kortfattat. Hon sa att hon skulle komma till vårt hotell dagen därpå 15:30. Det gjorde hon inte!

Service och kundvård är okända begrepp. Turkietresor rent ut sagt skiter fullkomligt i gästerna efter att ha fått betalt genom att inte skicka bokning till flyget och som grädde på moset så får man inte ens tala om det inträffade.   Läs mer
  • Reco tipsar!
    La Villa
    4.6 / 5 i betyg — 305 omdömen
    Badge2019
    "Vi hade tidigare bokat konferensresa med La Villa och varit nöjda. Denna gång blev det några småfel som rättades till men som drog ner betyg"
  • Anders B

2013-08-10

Anders B skrev om Turkietresor i Sverige
    Se upp med dem. Flygförseningar och dålig service är det enda de kan utlova. Bara en varning. Men billiga är de. Läs mer
  • Jennie W

2008-08-18

Jennie W skrev om Turkietresor i Sverige
    Billiga och bra resor till turkiet. Flygplanen kanske är under all kritik men hjälpsamma och trevliga reseledare på plats. Dock ganska litet utbud av utflykter. Ett stort plus är att företaget både flyger från Stockholm och Norrköping. Läs mer
  • Reco tipsar!
    Kenzan Tours
    4.7 / 5 i betyg — 243 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Vi beställde en resa av Kenzan tours till Tanzania med safari och sedan flög vi ut till en liten ö som tillhör Tanzania som heter Pemba. Vi"
    Felicia S

Bästa Resebyråerna nära Turkietresor i Sverige: