Alla kategorier Trafikskola Västra Götaland Göteborg Utgårds Trafikskola

Utgårds Trafikskola

Riksdalersgatan 15, 414 81 Göteborg — Visa karta

Sedan 60-talet har Utgårds trafikskola handlett och hjälpt elever på vägen mot sitt körkort. Vi är anslutna till Sveriges Trafikskolors Riksförbund vilket garanterar dig en kvalitetssäkrad utbildning.

En varm sommardag 1960 slog Torkel Utgård upp portarna för Utgårds trafikskola. En trafikskola där Torkel utbildade elever till bil- och motorcykelförare i Stadsdelen Järnbrott i Göteborg.

Idag drivs vi fortfarande av familjen och är inne på tredje generationens trafiklärare. Självklart har mycket förändrats sedan 60-talet men vi drivs fortfarande av samma familjära och passionerade anda som tidigare.

På Utgårds trafikskola bidrar vi gärna med det lilla extra, när frågor uppstår finns det alltid någon att vända sig till med sina funderingar. Dessutom övningskör du i nya och säkra bilar från Volkswagen av modellerna Golf och Tiguan. Välkommen!

Läs vad 165 kunder tycker om Utgårds Trafikskola

• Suchitra K skrev om Utgårds Trafikskola
    I took driving classes at this school. All the instructors I interacted with are highly professional and help you towards your goal 'The Driving License'! :)
    I am extremely happy with the service and would definitely recommend this driving school. Läs mer
  • Bengt J skrev om Handledarutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Köpte enbart handledarutbildning, men kommet att skriva in min son på Utgårds Trafikskola.
    Har själv gått och utbildat mig och tagit mitt körkort där.
    Kan bara säga positiva saker om personalen på denna skola. Läs mer
  • Emelie A skrev om Riskutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Tyckte att riskutbildningen var väldigt intressant och jag lärde mig mycket! Visste inte riktigt vad det var jag skulle förvänta mig när jag klev in genom dörren men hade hört att utbildningen var intressant och det höll jag ju med om när jag själv gått den med!
    Av företaget blev jag bemött på ett väldigt bra sätt, trevliga och snälla! Läs mer
  • Henrik F skrev om Riskutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Professionella och väldigt trevliga. Läs mer
  • Jan-erik A
    Jan-erik A skrev om Handledarutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Jag köpte en Handledarutbildning av Utgöras Trafikskola. Eftersom jag inte deltagit i en sådan tidigare hade jag egentligen inga förväntningar. Mina erfarenheter av utbildningen var positiva och jag tycker kursen var intressant. Bemötandet var positivt och kursledaren både informativ och underhållande. Skulle jag någon gång i framtiden gå en liknande kurs skulle jag inte tveka att välja Utgöras. Läs mer
  • Ulrika J
    Ulrika J skrev om Handledarutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Jag köpte en övningsskylt.
    Jag köpte även en handbok via nätet för 85 kr. Jag visste inte att man fick en bok på utbildningen.Jag fick därför 85 kr som de drog av när jag köpte övningsskylten till taket. Jag tyckte det var väldigt trevlig.
    Mycket trevlig personal, så därför väljer jag Utgårds trafikskola när min son ska ta körkort. Läs mer
  • Christopher B skrev om Handledarutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Själva utbildningen i sig känns onödig och överflödig. Läs mer
  • Elin S skrev om Handledarutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Var på en väl genomförd handledarutbildning. Med tydlig information som framfördes av en kompetent bilskollärare. Läs mer
  • Hampus L skrev om Handledarutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Jag blev bemött på ett trevligt sätt och fick lära mig det jag utgick ifrån att jag skulle lära mig och lite till. Läs mer
  • Phen B skrev om Utgårds Trafikskola
    Väldigt bra skolan, bra handledning. Jag är mycket nöjd☺ Läs mer
  • Elin E
    Elin E skrev om Utgårds Trafikskola
    Finns ingen som kan toppa Sebastian. Han är en i världsklass och den bästa körskoleläraren man kan ha. Utan hans tålamod och härliga personlighet hade jag aldrig kämpat lika hårt som jag gjort. Man vill inte göra honom besviken. Jag tackar honom med hela mitt hjärta. Honom ska ni hålla hårt i. (Enda in i kaklet!!) Läs mer
  • Hampus L skrev om Riskutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Allt som allt var jag väldigt nöjd efter riskutbildningen. Jag blev trevligt bemött, jag fick lära mig en del och det var tydligt. Dock hade utbildningen kunnat pressas ihop, tror jag, till möjligtvis 60-90 min istället för 3h. Läs mer
  • Björn E skrev om Riskutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Engagerat, kunnigt och angeläget. Läs mer
  • Anas S
    Anas S skrev om Riskutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Bra presentation. Mycket diskussioner och typexempel som var lärorika. Läs mer
  • Jesper J skrev om Utgårds Trafikskola
    Jag köpte endast några körlektioner men jag tycker ni va bra pga att jag fick öva på mina brister jag kom till er när jag redan ”kunde” köra så man inte var tvungen att börja på en parkering oavsett! Så jag fick som jag ville och hade tänkt mig innan! Läs mer
  • Cecilia G skrev om Riskutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Det va bra fick lära mig mycket av den korta stunden jag va där rekommenderas Utgårds trafikskola Läs mer
  • Albin Å skrev om Riskutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Grymt alltihopa allt e personligt och man känner sig hemma med dom som jobbar där Läs mer
  • Per G skrev om Handledarutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Handledarutbildningen var jättebra. Läs mer
  • Henrik S
    Henrik S skrev om Utgårds Trafikskola
    Utgård hjälpte mig sätta ihop en plan för hur jag skulle få körkort, och på 2 månader hade jag det i handen. Britt var helt rak med vad som förväntades av mig och peppade mig flitigt utmed perioden, Johan var en grym förskolelärare och hade en riktigt bra pedagogisk sida. Min upplevelse av skolan är precis det jag förväntar mig av en skola som ska lära ut kunskap, för jag nådde mina teoretiska mål och fixade uppkörningen utan några bekymmer.

Tack så jävla mycket för er hjälp! All lycka till er i framtiden! Läs mer
  • Louise R skrev om Handledarutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Jag köpte en handledar/introduktionsutbildning för körkort på Utgårds trafikskola. Utbildningen gav bra information, personen som höll den var trevlig och genomförde utbildningen på ett intressant och lärorikt sätt. Jag tyckte företaget verkade bra, hade inte några speciella förväntningar innan men kände mig nöjd med att det ändå var trevligt att komma dit och att utbildningen var bra. Läs mer
  • Matilda A
    Matilda A skrev om Utgårds Trafikskola
    Jag köpte ett startpaket med 10 körlektioner, 4 teorilektioner och fick då även instuderingsmaterial, dvs böcker och inloggning. Senare så köpte jag riskettan-kursen, bra. Och tillsist båda körproven. En väldigt vänlig och hjälpsam personal. Det var bra! Läs mer
  • Jonas O skrev om Handledarutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Handledare utbildning, har gått den kursen förut, då var det ett fruktansvärt sömnpiller, denna gång var det högst intressant och läraren var alldeles utmärkt, och kom med mycket aha upplevelser till mej som haft körkort i -30 år!

Mycket bra, rekommenderar gärna!
    Jonas Läs mer
    2018-10-22 Utgårds Trafikskola svarar Jonas O
    Tack för dem orden Jonas. Lycka till framöver.
    //Johan Wiberg
  • Petra W skrev om Handledarutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Jätte bra o intressant, både får oss vuxna o ungdomar. Många bra på tips Läs mer
  • Clas-göran J skrev om Handledarutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Allt kändes bra, jag är nöjd, tummen upp :) Läs mer
  • Adriana Del Carmen Astorga De S skrev om Handledarutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Jag köpte varan tillsammans med mitt barnbarn för att hjälpa honom med körkortet. En fin utbildning med trevliga människor. Mvh Adriana Läs mer
  • Viktor J skrev om Utgårds Trafikskola
    Jag var väldigt nöjd med Utgårds Trafikskola. Med deras hjälp klarade jag både teori och uppkörning på första försöket.
    Var tidigare kritisk mot trafikskolor men ser nu nyttan av att ta lektioner på en trafikskola framför att bara köra privat, trafikskolan instruerar en i goda trafikvanor och privata körningen kan sedan cementera dessa vanor.

Skulle definitivt rekommendera Utgårds Trafikskola. Läs mer
  • Jon B skrev om Riskutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Väldigt bra och informativ risketta, väl anpassad till gruppen som deltog. Läs mer
  • Jonny A skrev om Riskutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Tydligare struktur, start - avslutning. Lyfta fram syftet och följa upp detta som en röd tråd genom utbildning. Själva körnings momenten mycket bra Läs mer
  • Amanda N
    Amanda N skrev om Moped en del av Utgårds Trafikskola
    AM Körkort

Utbildningen och kraven var svårare än ish förväntat mig och på så sätt var det annorlunda än mina förväntningar.

Jag är väldigt nöjd med utbildningen jag gått! Utgårds Trafikskola är väldigt trevliga och duktiga, så jag skulle ge dem 100% högsta betyg! Jag vill också komma tillbaka och göra mitt körkort där och jag rekommenderar dem varmt. Läs mer
  • Anette J skrev om Handledarutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Handledarutbildning. Det var väldigt bra.
    Väl utfört. Det är en väldigt bra och seriös körskolan. Läs mer
  • Ted J
    Ted J skrev om Handledarutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Var på en handledarutbildning hos utgårds trafikskola. Johan som höll i utbildningen var fantastiskt bra, informativ, intressant och rolig. Lärde mej massor, och då vet jag ändå det mesta. De 3 timmarna gick väldigt fort i värmen, det säger en hel del.
    Grymt jobbat Johan Läs mer
    2018-06-12 Utgårds Trafikskola svarar Ted J
    Tack för dem fina orden Ted. Ja det var nog årets varmaste dag hit tills. Lycka till med er träning.
  • Anette W skrev om Handledarutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Har själv för många år sedan kört på utgård. Tycker dom är trevliga och duktig.Därför valde jag utgård igen.
    Förväntningarna blev bra. Rekommenderas. Läs mer
  • Jaana F skrev om Handledarutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Handledarutbildning för körkort.
    Gott bemötande kunnig personal Läs mer
  • Tina N skrev om Handledarutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Handledarutbildning. Bra bemötande. Svårt att skapa en kurs som möter behoven i åldersspannet 16-45. Mina förväntningar var högre. Men om målet är att elevboch handledare ska prata om sitt privata upplägg så visst, uppnått. Om målet ät att nå attitydsförändrining så nja. Läs mer
  • Gustav A skrev om Riskutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Riskutbildning. Bra grupp, bra diskussioner och bra lärare. Nöjd. Läs mer
  • Anni F skrev om Riskutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Jag tycker att riskutbildningen 1 var bra och prisvärd. Det var mycket diskussioner vilket gör att man lär sig och minns bättre och får tänka själv. De har levt upp till mina förväntningar Läs mer
  • Per Y skrev om Handledarutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Positiv, kunnig o engagerad bilskollärare som på ett pedagogiskt sätt undervisade denna kväll. Läs mer
  • Sandra J skrev om Utgårds Trafikskola
    Jag är jättenöjd med utgårds det fanns hela tiden där för mig och man fick möjlighet att få hjälp med teorifrågorna hos dom om man behövde. Det hade alltid ett trevligt bemötande och förklarade allt på ett mycket bra sätt så man förstår. Läs mer
  • Jenny Maria Ö skrev om Riskutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Trevligt bemötande. Trevligt upplagt Läs mer
  • KG G skrev om Riskutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Bra, trevlig och tydlig genomgång av körkortsutbildningen.
    Helt enligt förväntningarna. Läs mer
  • Nicolina A
    Nicolina A skrev om Riskutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Bra bemötande, bra kursinnehåll och upplägg. Läs mer
  • Johanna B skrev om Riskutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Trevlig och pedagogisk utbildning! Kände mig välkommen och uppmuntrad. Läs mer
  • Victor B skrev om Utgårds Trafikskola
    Lärde mig bilkörning "från 0 till 100" under några månader hos Utgård och med Utgårds fantastiska körlärare. Engagerade, kunniga, och med nära till skratt! Trots den frustration som följer med att lära sig nytt, inte lära sig "fort nog", och trassla in sig i pedaler och spakar, var det alltid roligt att gå både till, och från, körlektionerna.

Bra bilar, och bra med 55 minuterslektioner istället för 45 som många andra har.

Känner mig nu, med mitt körkort, trygg i trafiken, och trygg med att jag har gedigna baskunskaper från Utgårds att bygga vidare på på egen hand.

Rekommenderas varmt! Läs mer
    2018-03-27 Utgårds Trafikskola svarar Victor B
    Tack för dem fina orden Victor. Lycka till.
  • Anton D skrev om Utgårds Trafikskola
    Köpte ett startpaket och därefter ett antal körlektioner till. Blev bemött väldigt bra och alla var väldigt trevliga. Överlag väldigt nöjd med min upplevelse. Läs mer
  • Nicolina A
    Nicolina A skrev om Handledarutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Bra bemötande och upplägget på kursen kändes öppet men ändå tydligt genomtänkt. Bra tillfälle att ställa frågor och få svar.
    Väldigt bra och trevlig trafikskola. Läs mer
  • William A skrev om Handledarutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Känner att lärde mig det jag behövde för att kunna övningsköra. Det lärorikt men långtråkigt. Bra med pauser och fika. Läs mer
  • Johanna L skrev om Riskutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Bra information!
    Jag upplevde att alla fick bra svar på de frågor de hade.
    Det las mycket fokus på extra viktiga delar av utbildningen. Läs mer
  • Katarina F skrev om Riskutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Jag har inget emot själva Utgård, men det fanns inget i riskutbildningen som jag inte kände till, och som man inte kan plugga sig till likt övrig teori.
    Slöseri med pengar som jag hellre hade lagt på körlektion.
    Gör proven svårare istället och inför fler frågor istället för att slösa tid på samkväm. Läs mer
  • Erik E skrev om Riskutbildning en del av Utgårds Trafikskola
    Utbildningen bestod av mest självklara saker men förutom det tycker jag att den var helt okej. Läs mer
  • Emma H skrev om Utgårds Trafikskola
    Jag är mycket nöjd med Utgårds Trafikskola. Från start när jag köpte böcker och tog min första lektion. Fick bra vägledning och tydliga instruktioner vad jag behövde göra för att få mitt körkort. Framförallt hade jag en väldigt pedagogisk körlärare som stöttade och trodde på mig hela vägen till körkortet. Så glad och tacksam att jag valde just Utgårds. Läs mer

Riksdalersgatan 15, 414 81 Göteborg