Vallentuna Värme VVS

Vallentuna Värme VVS

Ring 073-595 92 96 www.varmvvs.se
4.4

Vallentuna Värme & VVS är det lilla lokala företaget med den stora kunskapen. Vi vill alltid att ni ska vara så nöjda som möjligt i hopp om att ni ska rekommendera oss till vänner och bekanta. Främst arbetar vi med bergvärme, värmeanalys, värmekamera, golvvärmesystem, radiatorsystem, energianalys, konvertering av hus, luftvatten-,...

105 omdömen om Vallentuna Värme VVS

Jonas L
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Fick hjälp att byta en trasig varmvattenberedare. Slutfört jobb samma dag som jag ringde trots att jag ringde sent på eftermiddagen! Ordnade fram offert, ny varmvattenberedare och personal som jobbade kvällspass. Bra och tydlig kontakt med Jan-Åke. Rekommenderas starkt!

Tack för att du visar din uppskattning. MVG Jan-Åke

Allmänna Rörjouren
3.7/5 i betyg av 651 omdömen 3.7 av 651 omdömen

Snabbt och kompetent fixat av en trevlig rörmokare. Allt klart inom 2 timmar från vårt nödrop lördag kväll. Söndag morgon kunde vi tryggt åk

Maud N
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Vi har fått hjälp av Vallentuna Värme med följande projekt; 1. Installation av ny bergvärmepump. 2. Bortforsling av den gamla oljepannan. 3 Installation av varmvattenberedare. Sammanfattningsvis har alla projekt genomförts på ett utomordentligt sätt. Vi är mycket nöjda och kommer att rekommendera företaget för våra vänner.

Annika P
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Utmärkt bemötande, snabb offert och kunniga medarbetare. Jag är nöjd återkommande kund till Vallentuna VVS.

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej Annika Tack för att du tycker till om Vallentuna Värme VVS AB Som du vet, är det alltid viktigt för oss att hitta den bästa lösningen för er (som våran kund). Det är bara att ringa oss om det är något mera du vill ha hjälp med. MVH Jan-Åke

Precision VVS & Byggteknik AB
4.8/5 i betyg av 40 omdömen 4.8 av 40 omdömen

Sven-erik W
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Installation av bergvärme. Allt gick väldigt smidigt från början till slut. Väldigt bra jobb och höll vad de lovade. Elförbrukningen är nu minst hälften så stor som tidigare.

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej Sven-Erik Kul att du uppskattade våran installation :-) Det som är bäst är att Nibe håller vad dom lovat om låg energiförbrukning. MVH Jan-Åke

Lars B
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Mycket bra bemötande från de o företaget som jag träffat. Snabb leverans och snabb återkoppling på frågor.

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej Lars Kul att få jobba med kunder som uppskattar att jag/vi bryr oss om ER. MVH Jan-Åke

Relax Rör & Värme IVT Center
4.6/5 i betyg av 182 omdömen 4.6 av 182 omdömen
BadgeThreeYears

De är inte så där proffsiga i sitt sätt att göra saker eller jobba.

Robert L
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Allt bra. Kan inte komma på någonting att anmärka på./ Robert

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej Robert Vi brukar få mycket beröm för vårat projektgenomförande, men din kommentar ger en nivå till "Kan inte komma på någonting att anmärka på" Ha det bra. Med vänlig hälsning Jan-Åke

Henrik B
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Vi är mycket nöjda med både bemötande och genomförandet av byte av värmepanna. Vi kan starkt rekommendera Vallentuna Värme VVS till andra.

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej Henrik Tack Henrik, att bli rekommenderad från er är som att vinna OS guld, Tack Med vänlig hälsning Jan-Åke

Spolvision AB
4.8/5 i betyg av 92 omdömen 4.8 av 92 omdömen
Badge2023

Anlitade Spolvision när vi hade stopp i avloppet. Snabb service, fasta priser och trevligt bemötande.

FILIPPA W
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Byte av värmepump. Vallentuna Värme VVS var noggranna, trevliga och pålitliga (kom som de skulle). Kan inte annat än att ge dem toppbetyg.

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej F E "Toppbetyg" när man får ett sådant betyg är det lätt att jobba till 65 :-) Tack för omdömet. Med vänlig hälsning Jan-Åke

Vallentuna F
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Byte av vattenradiatorer i hela fastigheten. Smidigt samarbete och ett bra arbete utfört.

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej Vallentuna Kyrka Tack för att ni gillade det arbete vi utförde i eran förskola. Det gör vi gärna om, ni var proffsiga att jobba med. Med vänlig hälsning Jan-Åke

Solna Relining Service / VillaVVS
4.8/5 i betyg av 344 omdömen 4.8 av 344 omdömen

Allt gick enligt tidplan och ett par överraskelser hanterades galant. Bra gäng!

Per-anders J
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Utförde det uppdrag de fått, utan problem. Installation av kylenhet med anslutning till fjärrkylsystem. Installationen köptes komplett med material och arbete. Kylan i serverrummet fungerar perfekt. Mycket nöjd.

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej Per-Anders Kul att ni gillar vårat sätt att jobba och att det fungera så bra. Mvh Jan-Åke

Roger L
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Vid upphandling av bergvärme till huset hade jag kontakt med 8 potentiella leverantörer. Här fanns hela registret av dem som struntar i att återkomma med offert, de som tar överpriser samt de som helt enkelt inte har öron att lyssna med. Jan-Åke skiljde sig från dessa som gav en OK deal, höll vad han lovade, kom med egna förslag på lösningar som de andra inte såg. Han gjorde att bra jobb tillsammans med de andra personer som han tog in för olika delar av arbetet. Seriöst folk. Att elräkningen sjunkit med 65-70% genom den...

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej Roger Det är precis vad vi strävar efter att alltid få en så nöjd kund som du. Tack för dom värmande orden. MVH Jan-Åke

Kyl & Värmepumpservice IVT Center
4.5/5 i betyg av 221 omdömen 4.5 av 221 omdömen

Trevlig och kompetent servicetekniker. Väl utförd underhållsservice. Snabb respons på förfrågan, kort väntetid för besöket. Dessutom kom

Ulf S
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Köpte en frånluftsvärmepump som installerades enligt överenskommelse. Ett litet läckage upptäcktes av mig efter ett par dagar som dom kom och fixade omgående. Rekommenderas varmt.

Hej Ulf Trevligt att höra dina kommentarer. MVH Jan-Åke

Göran D
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Installation av värmepump samt byte av en del rördragning i pannrummet. Byte av radiatorer i 13 lägenheter. Vänligt bemötande men ibland lite förseningar pga över elastning. Inte billigast men proffesionella och kunniga.

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej Göran Vårat mål är inte att vara billigast utan att leverera högkvalitativa arbeten. För tillfället har vi Ida mammaledig och det har resulterat i lite längre väntetider än vanligt. Tack för ditt omdöme. Med vänlig hälsning Jan-Åke

Inneklimat Service IVT Center
4.3/5 i betyg av 315 omdömen 4.3 av 315 omdömen

Vi bor på ön och tänkte anlita lokala Vi har installerat två värmepump från IVT företaget! Slutsatsen är medarbetare har väldigt dåligt omdö

Mohannad O Mohannad O
Rickard H
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Vi önskade en total leverans och installation av bergvärme (borra) och tillhörande produkter från Nibe (frånluftsmodul, bergvärmepump och varmvattenberedare). Vi valde Vallentuna Värme VVS för ett väldigt gott intryck och överlag är vi nöjda med installationen. Minus är att de efter betald faktura och installation inte svarar eller återkommer på mail, telefon eller sms. Vi tillsammans med VVS-firman som installerade golvvärmen i hela huset önskade ett möte med Vallentuna Värme VVS för att tillsammans göra injusteringar för...

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej Rickard Jag och mina medarbetare har lagt ner mycket tid på att göra er nöjda. Vi hade problem med telefonen under erat projekt. Vi har levererat ett projekt baserat på kommunikation långt ut över vad andrar kunder önskar av oss. Ärligt talat förstår jag inte din kritik. MVH Jan-Åke

Petter W
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Ville ha en toatalentreprenad av bergvärme! Fick fantastiskt bra service av Jan-Åke direkt från start. Han höll all tider som utlovat och sånt värdesätter jag högt. Underentreprenörnerna höll även de alla tider och informerade väldigt bra under arbetets gång. Eddie som skötte installationen var även han punktlig och väldigt noggrann! Kan inte göra annat än att rekommendera denna firma! /Petter

Hej Petter Tack för rekommendationen. Det var värmande ord. Mvh Jan-Åke

Revider Energi AB IVT Center
4.4/5 i betyg av 109 omdömen 4.4 av 109 omdömen

Från första mötet med en omtänksam, kunnig och kundfokuserad William som ville ge mig bästa pumpen efter mitt behov och bästa servisen till

Annelie H
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Leverantör behöver inte bara vara aktiva med en snygg offert utan även arbeta tillsammans med kunden ända till efter installation.

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej Annelie Nu förstår jag inte vad du menar? Jag var hemma hos er och vi hade ett flertal telefonsamtal efter installation. I sista samtalet frågade jag om allt var ok, JA, sa du. När jag avslutar mina projekt, säjer jag till kunden att det är bara att kontakta mig om ni vill något. Jag har inte hört något från er. Mvh Jan-Åke

Mats N
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Helt perfekt service, super nöjd !

Hej Mats Vilket omdöme du ger mig och min firma. Tack Mvh Jan-Åke

Energieffektivisering AB IVT Center
4.7/5 i betyg av 120 omdömen 4.7 av 120 omdömen

Mycket bra och proffsig service. Alltid snabb service.

Lena N
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Vi bytte ut vår 13 år gamla värmepanna till en ny. Arbetet löpte smdigt under en dag. Ida är duktig.

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej Lena Visst är Ida duktig vi är väldigt stolta över henne som person och yrkeskvinna. Med vänlig hälsning Jan-Åke

Hugo M
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Grym service, man kan ringa när som helst och få hjälp. Proffsig installation och smidig leverans.

Hej Hugo För trevliga kunder gör man gärna lite extra :-) Mvh Jan-Åke

Energipartner Sverige AB
4.5/5 i betyg av 220 omdömen 4.5 av 220 omdömen

Har IVT bergvärme från Energipartner sedan drygt 10 år, den bara går och går. När jag vid något enstaka tillfälle behövt hjälp fick jag snab

Friedrich K
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Snabbt bemötande och bra rekommendationer och prisuppgift om en ny värmepump. Vi kunde komma överens om tid för montering och slutresultatet var precis vad jag förväntade mig. Allt var mycket bra och jag är nöjd.

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej Friedrich Vilket betyg du ger våran firma "Allt var mycket bra och jag är nöjd" Tack Mvh Jan-Åke

Kent N
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Min värmepanna gick sönder jan 2018 och jag kontaktade Jan-Åke Andersson på Vallentuna Värme VVS på telefon om min situation och han kom ut inom 2 dagar efter vårt samtal och vi rådgjorde vad som behövdes göras. Vallentuna Värme VVS hade mycket att göra, men Jan-Åke insåg vår situation att utan ordentlig värme I huset funkar det inte så länge. Jan-Åke kollade sin planhalva och försökte "stuva om" sina övriga uppdrag för att hjälpa oss så snart som möjligt. Vi fick en ny fungerande värmepanna installerad inom 10 dagar från...

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej Kent Ett av våra mål är att alltid hjälpa till vid akuta problem om den möjligheten finns. Det var trevligt att hjälpa er. MVH Jan-Åke

Honkonen Byggnads AB
4.9/5 i betyg av 54 omdömen 4.9 av 54 omdömen
Badge2023

Kristofer M
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Bra och trevligt företag. Nogrann installatör som var försiktig och höll rent kring sig.

Hej Kristofer Tack för det trevliga omdömet. MVH Jan-Åke

Viktor L
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Bergvärmeinstallation. Kan varmt rekommendera dem.

Hej Viktor Tack för rekommendationen. MVH Jan-Åke

ANNA-KARIN B
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Företag som bara vill arbeta med stora och långvariga arbeten. Svindyra om man behöver ett enklare jobb. Även nästgårds så tar de en framkörningsavgift på 1600/ 3200 tur och retur. Alltså inte själva jobbet inkluderat. Anlita någon annan!!!!

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej Anna Karin En av våra montörer är mammaledig nu och vi hinner bara göra värmepumpsinstallationer under mammaledigheten. De summer som du skriver om känner jag inte igen. Men är det som i ditt fall att du vill ha service har vi skaffat en samarbetsfirma (med 12 st. servicetekniker) för att göra dessa jobb. Vi har hela tiden gått efter deras serviceprislista. MVH Jan-Åke

Osama F
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Vallentuna Värme & VVS installerade vårt bergvärmesystem. Bra hembesök, tydlig offert och professionella medarbetare.

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej Osama Tack för dom fina orden. Jag skall meddela mina kollegor att du tycker dom är professionella :-) Mvh Jan-Åke

Roland C
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Snabbt, enkelt och fackmannamässigt!

Hej Roland Kul att höra att du tycker vårt arbete. Mvh Jan-Åke

Peter L
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Vallentuna värme levererade en komplett värmepumpinstallation. Vi är mycket nöjda med deras bemötande och det arbete de utfört. De är kunniga och har på ett bra sätt åtgärdat de mindre problem som uppkom efter installationen. Vi kan strarkt rekommendera Vallentuna Värme.

Hej Peter Tack för ett fint omdöme. Mvh Jan-Åke

Kenneth A
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Proffsigt bemötande, bra anbudsbeskrivning samt bra installationsförslag. Nibe bergvärmepump 1255. Nytt borrhål Installation på utsatt tid. Rivning av gamla pannor, oljetank, installation en dag. Rent och snyggt arbete. Alla fungerar till belåtenhet. Rekommenderar gärna firman.

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej Kenneth Tack för rekommendationen. Kul att ni tyckte om vårat sätt att arbete. Mvh Jan-Åke

Niklas S
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Bra återkoppling och tydligt vad som ingår i pris, rekommenderar bra produkter och lyssnar på vad kunden önskar. Förklarar väldigt bra skillnaden på de olika produkterna och vad de tycker är bäst för dig som kund.

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej Niklas Tack. Jag tycker det är viktigt att ge goda råd innan man tar viktiga beslut. Mvh Jan-Åke

Lotta W
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Bra bemötande trevlig proffsig personal som informerar underhand som jobbet fortgår Tydlighet i offert och faktura Hjälpsamma vid frågor och problem Bra kundgantering

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej Lotta Tack dom orden värmde. Iden med vårat företag är att jobba precis så som du beskriver det. Mvh Jan-Åke

Roland Ö
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Vi har fått bergvärme utfört av Vallentuna Värme VVS i maj månad. Borrningen utfördes av ett externt bolag. Installationen av Vallentuna Värme. I början av hösten så kontaktade vi VVS Värme med anledning av att vi bland annat önskade en genomgång av bergvärmepumpen samt luftning av elementen. Jan-Åke svarade att deras rörisar hade gått igenom pumpen med oss och att om vi önskade "ytterligare" genomomgång så skulle vi få betala över 2000 kr mera..??..Jan-Åke svarade även att han hade besökt oss och frågat om vi var nöjda...

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej Roland Vi låter alla våra kunder tycka till om oss, det ser jag som en styrka. Då får även ni som inte är helt nöjda tycka till. Det som står ovan inte sant. Vi hjälpte er vid flera tillfällen, men det kändes som ni aldrig blev nöjda vad vi än gjorde. Jag tyckte då att det var bättre att ni anlitar ett annat bolag. Vi har väldig många nöjda kunder, vi gillar ta hand på dom. Mvh Jan-Åke

Pia G
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Trevligt bemötande och bra med en kvinnlig duktig installatör.

Hej Pia Vi är väldigt stolta över Ida Mvh Jan-Åke

Bertil L
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Fick mycket snabb hjälp när vi fått stopp i vårt köksavlopp. Stoppet åtgärdades mycket proffsigt och vi är imponerade för den hjälp vi fick.

Hej Bertil Kul att du tycker om hur vi jobbar. Mvh Jan-Åke

Jenny E
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Var vädligt svårt att få information om produkten från företaget innan vi skulle bestämma oss. Det var också lite rörigt innan de satte igång och byta värmeväxlare, men sen gick det bra.

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej Det känns lite konstigt att du tycker att informationen är dålig, Vi har skickat ut 3 st. brev till styrelsen som skulle informera er om installation samt att vi ringt er för att boka tid för installation, Tommy har dessutom åt ut till alla kunder som undrat något om installation. Dessutom har vi haft ett informationsmöte med leverantören som informerat om hur systemet fungerar. Kul att du är nöjd över hur vi utförde installation. Med vänlig hälsning Jan-Åke

Birgitta L
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Det gick smidigt. Hantverkarna kom på utsagd tid.

Hej Kul att du är nöjd med vårt företag. MVH Jan-Åke

Helena F
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Rutinerade, proffsigt utfört arbete och lätta att kommunicera med.

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej Kul att du tycker om vårt sätt att jobba på. Jan-Åke

Jonte H
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Inga anmärkningar. Trevlig tekniker som kom i tid och som dessutom löste ett oväntat problem utan att göra affär av det.

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej Det är kul att lösa problem och göra ett bra jobb. Jan-Åke

Christer O
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Byte av värmeväxlare och alla kontakter fungerade smärtfritt, . Fått svar på mina frågor och snygg rördragning vid installation.

Hej Kul att du uppskattar vårt projekt hos dig. Med vänlig hälsning, Jan-Åke

Ola A
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Installation av värmeväxlare samt nedmontering av befintlig varmvattenberedare. Arbetet utfört enligt offert och med den proffesionalitet som kunde förväntas.

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej Det känns bra att du tycker vi är professionella, det är våran grundfilosofi och målsättning. MVH Jan-Åke

Peter A
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Allt var kanon från första kontakten till avslutat arbete.

Svar från Vallentuna Värme VVS

Hej Kul att ni uppskattar det jobb jag och min personal levererar. MVH Jan-Åke Andersson

Wilhelm L
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Vallentuna Värme och VVS gjorde ett bra jobb med bergvärmeinstallation på vår villa i Bromma. De höll sig till budget och Jan Åke har varit ett stöd även efter installationen för att hantera frågor om värmesystemet.

Per-erik H
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Trevligt bemötande, proffsigt jobb Ida och Tommy var super trevliga stort tack Pelle och Lisa i märsta

Fredrik O
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Byggde om en carport till tvättstuga och fick hjälp av dem med all vvs. Jag är grymt nöjd, så tack Ida för ett fantastiskt jobb!! :-)

Niklas T
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Administrationen var under all kritik. Jag skrev i en offertförfrågan och ingen hörde av sig på en dryg vecka. När jag ringde upp lovade de att återkomma inom 2 dagar med en offert. Ingenting hände. jag ringde upp efter 4 dagar och då trodde de att jobbet redan var gjort. Till slut fick vi en offert och jobbet utfördes. Kvinnan som var här var trevlig och verkade veta vad hon gjorde. Jag är nöjd med jobbet. Däremot misslyckade de med att fakturera oss korrekt. Den första faktura var det inget ROT-avdrag på och den var ställd...

Svar från Vallentuna Värme VVS

Kul att vi du tycker att vi gör ett bra hantverksarbete. Som du ser i dom övriga rekommendationerna är våra kunder mer än nöjda med bemötande och utförande av hantverksarbetet. Tyvärr blev det ett par administrations missar hos dig, vilket är olyckligt. Orsaken är att vi har en ny kille som lär sig systemet, jag ser det som mänskligt att fel kan inträffa när man lär sig nya arbetsuppgifter, det positivt med det som inträffat är att våran organisation p.g.a. små misstag tar till sig detta och bara blir bättre och bättre....

John S
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Trevliga och pålitliga. Kom i tid och gjorde det dom skulle.

Fredrik B
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Snabb och bra hjälp vid byte av värmepanna. Även vid problem efter installation så hjälpte de till bra.

Malin Ö
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Vår värmepanna gick sönder i november. Kontaktade Vallentuna Värme VVS en torsdag och på måndagen kom dom och installerade en ny värmepanna åt oss. Arbetet utfördes noggrannt och till full belåtenhet. Vi rekommenderar Vallentuna Värme VVS starkt, både på grund av snabbheten att hjälpa oss, och kvaliten i utfört arbete.

Kennneth W
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Bytt handfat. bemötandet var mycket bra, återkoppling när handfatet hade anlänt till Vallentuna Värme VVS för en tid att installera handfatet tiden bestämdes. På bestämd tid kom en bra montör som kunde sin sak. bra företag som levde upp till mina förväntningar.

Stefan S
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Trevliga killar bra jobb med humor

Ulf H
Skrev om Vallentuna Värme VVS

Jag är mycket nöjd med V-Tuna Värme. Dom utförde ett snyggt och proffsigt arbete hemma hos mig.

Svar från Vallentuna Värme VVS

Kul att du är nöjd med mig och min personal. MVH Jan-Åke