Värmepumpsgruppen i Norden AB

2.8

9 omdömen om Värmepumpsgruppen i Norden AB

Maria N
Skrev om Värmepumpsgruppen i Norden AB

Vi anlitade värmepumpsgruppen för att installera en ny luft/vattenpump i vår villa 2009. Vi fick i samband med detta också hjälp med att reparera en äldre trasig luft/luftpump. Vi har sedan dess haft ett antal problem med den äldre luft/luft pumpen vilket inte på något sätt haft ett samband med Värmepumpsgruppen. Trots detta har man alltid svarat på våra mejl och telefonsamtal och snabbt dykt upp för att hjälpa oss med problemen. Oftast utan någon extra kostnad. I höstas fick vi problem med en elfirma som pajade den ena...

PJ Parkettgolv AB
4.8/5 i betyg av 479 omdömen 4.8 av 479 omdömen

Seriöst företag. Mycket nöjd.

Robert M
Skrev om Värmepumpsgruppen i Norden AB

Tomas Wiak och Tom satt in Bergvärme hos mig...Robert Mellin. Jätteduktiga. Bra bemötande och trevliga. Pris OK, service level ++ De tänker "outside the box"... hittade lösning för att undervika lyftkran. Förklarar på ett sätt man förstår.

Anna P
Skrev om Värmepumpsgruppen i Norden AB

Jag måste säga! Vi har varit otroligt jbbiga kunder. Detta till trots har samtliga kontakter på företaget bemött oss med inget annat än proffersionallitet och framförallt tålamod. Vi är ännu inte klara med installationen men det är verkligen inte företagets fel.

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
Birger W
Skrev om Värmepumpsgruppen i Norden AB

Jag känner inte igen omdömena om företaget. Har haft bekymmer med nyligen köpt värmepump. Kraftig isbildning och havererad fläkt. Efter ett par missförstånd blev pumpen omgående åtgärdad och fläkten byttes ut - utan kostnad. Ett grinigare företag skulle med säkerhet tagit ut en ansenlig kostnad med hänvisning till bristande tillsyn. Bra säljare och installatör som för en bra dialog med goda råd även efter installation.

alexandra l
Skrev om Värmepumpsgruppen i Norden AB

Inga problem att få köpa, MEN sen finns inget intresse! Felanmälningar ignoreras effektivt. Allmänt nonchalant bemötande. Klart oseriöst företag. Riktigt uselt, vänd er till andra leverantörer !

Dryft Sverige AB
4.8/5 i betyg av 182 omdömen 4.8 av 182 omdömen

Proffsig och snabb service, kan verkligen rekommenderas

Fredrik Göran Walter L Fredrik Göran Walter L
Andreas H
Skrev om Värmepumpsgruppen i Norden AB

Tyvärr måste jag liksom andra konstater det tycks vara svårt att uppfylla garantier. 2,5 månader att och ett flertal påstötningar att få problemet åtgärdat är inte är acceptablelt. Jag fick dock problemet åtgärdat och när det väl på plats så var utförandet oklanderligt.

Hans A
Skrev om Värmepumpsgruppen i Norden AB

Jag instämmer i kritiken mot Värmepumpsgruppen. Felanmälde fläktmotor (oljud=garantifel) 2/8 2009. Trots påstötningar och fax har VPG inte hörts av. Återstår nog bara att kontakta ARN.

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 118 omdömen 4.9 av 118 omdömen

Josefine B Josefine B
Mr T
Skrev om Värmepumpsgruppen i Norden AB

Hej, Håller med Maria J. Bra införsäljning, men sedan har allt varit en besvikelse. Felaktig installation med skador på husgrunden. Maskinen läcker köldmedel och har fyllts på två gånger på två år! Följden är utebliven effekt och besparing. Men enligt Värmepumpsgruppen är det "inget fel" på varken installation eller maskin. De glömmer hembesök och ger vilseledande information om konsumentköplagen. Ett gott råd - akta er noga för Värmepumpsgruppen och välj ett seriöst företag istället. //Less Värmepumpsgruppen kund

Maria J
Skrev om Värmepumpsgruppen i Norden AB

Jättebra och trevlig säljare med allt det viktiga arbetet efteråt har de svurit sig fria från. Det tar inget ansvar för installationen eller service om det har gått ett par år. Vi fick inte ens boka service utan det ursprungliga kundnumret trots att vi kunde betala för det.

Värmdö Kakel & Design AB
4.0/5 i betyg av 100 omdömen 4.0 av 100 omdömen