Alla kategorier Restaurang Skåne Lund Viggos

Bankgatan 4, 223 52 Lund — Visa karta

Läs vad 3 kunder tycker om Viggos

• Crille N
    Crille N skrev om Viggos
    Helt klart är Viggos något av ett flaggskepp för hamburgare. Länge har man stått ensam som en fyrbåk för kött serverat mellan bröd. När jag flyttade (tillbaks) till Skåne var det därför med glädje som jag gav mig av mot Lund för att njuta. Tyvärr har det inte blivit så.

Vigos har en diger meny av olika hamburgare, ni vet sådär mycket att det blir lite svårt att välja för det ser så gott ut. Vid två tillfällen har jag varit där och ätit och sammantaget blir inte betyget mer än 2. Tyvärr, för förutsättningarna finns.

Dels så är det smågrejer: tar inte kort under 100 kr(får man ens göra så?) vilket är jättedumt då allt hamnar precis under 100ingen när man tar meny etc., tillbehör på bord är begränsat till halvfulla Felix ketchupflaskor (stor flaska, inte mindre restaurangvariant), saltkar och pepparkar(senap? HPsås? Pepparkvarn? Chilisås?), oengagerad service och personal som inte vet hur man tar betalt med kortterminal(störigt på en lunch då det är stressigt för alla inblandade) och en känsla av "hak" snarare än sjysst

Och jag kan leva med ovanstående om burgaren var above and beyond. Men det är den ju inte. Brödet är vanligt trist som man köper på ICA (ICAs egna?) som är torrt och smaklöst. Visst, Sverige har ingen bra kultur för just hamburgerbröd, men då kan man se till att rosta/steka brödet med lite fett på så fär det en saftighet och en yta. Men icke.

Köttet är hyfsat grovmalet vilket är ok men frågan om hur man vill ha sin burgare är obefintlig. Det är well done som serveras rakt av. Och med en ganska rejäl touch av torrhet för att ackompanjera resten av misslyckandet.

Baconet som jag beställde extra stektes inte då utan verkar vara förstekt och pålagt från nån bunke eller så. Helt ok om det hade varit varmt. Det var det inte.

Pommes fritesen var helt ok men ljumma. Vitlöksdressingen till var färdigköpt dipsås som smakade syntet, kanske nåt som funkar på de stora snabbmatskedjorna, dock inte här.

Jag har inte gett upp hoppet, vill och tror att det kan vara bra. Men hittills är jag inte imponerad tyvärr.
  • Elin O
    Elin O skrev om Viggos
    större utbud av hamburgare går nog inte att hitta i lund. här finns något för alla och man blir aldrig besviken.
  • P N
    P N skrev om Viggos