VNP Bygg

Spånlötsvägen 83, 184 34 Åkersberga — Visa karta

VNP Bygg arbetar med totalrenoveringar av lägenheter och hus. Vi gör allt inom badrum, kök och bygg och självklart kan vi även bidra med rådgivning, budget- och materialförslag.

Vi har över 6 års erfarenhet i Stockholmsområdet och är vana att jobba både med företag och privatpersoner. Därför kan du lita på att du får högsta kvalitet när du anlitar oss för ett byggprojekt. Vi prioriterar alltid kundnöjdhet högst av allt.

Vill du se några av våra tidigare projekt? Ta en titt på vår hemsida där vi har massor av referenser. Välkommen att lämna din renovering i trygga händer!
Lör: 08:00-14:00
Sön: Stängt

Läs vad 69 kunder tycker om VNP Bygg

• 2020-08-22

Karin M skrev om VNP Bygg
    Vi är mycket nöjda med hela renoveringen av kök mm som VNP gjorde hos oss. Mycket trevliga och proffsiga och snabba. Läs mer
  • Carl Johan Petter I

2020-08-21

Carl Johan Petter I skrev om VNP Bygg
    Vi anlitade VNP bygg för att bygga om en sovalkov till en walk-in closet med en platsbyggd bokhylla utanpå. Resultatet blev strålande och VNP bygg höll sig till såväl tidplan som budget. Vi är med andra ord mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-08-19

ANNICA F skrev om VNP Bygg
    Vi anlitade VNP bygg för att sätta in ett fönster i fasad. Snabba killar och noggrant utfört arbete, vi rekommenderar varmt VNP och kommer med största säkerhet att kontakta dem igen för framtida större projekt! 🌟
    Annica Läs mer
  • Berta Rita Linnéa W

2020-06-02

Berta Rita Linnéa W skrev om VNP Bygg
    Vi anlitade VNP Bygg för en större renovering av vår nedervåning.

De rev golv och innertak i hall, vardagsrum och kök och la först in nytt golv så vi har nu samma golv genomgående i alla rum nere. Golvlisterna är så snyggt gjorda i hörn och kanter, verkligen millimeterprecision!

De reglade sedan upp för nytt tak och satte nya takskivor. Taket spacklades & målades så inga skarvar syns. Man satte också in ny väggips på några väggar, bredspacklade och slipade dessa. Sist installerades nytt kök och de fixade verkligen varje detalj enligt önskemål.

Vi är jättenöjda med alla de personer vi stött på i processen. Valentin och Catalin är väldigt kunniga och lätta att snabbt få tag på om man vill bolla en fråga.

De var snabba från offert till byggstart. Killarna kommer i tid och arbetar koncentrerat, alltid glada och trevliga. De var noga med att täcka det nya golvet med golvpapp och skydda tapeter med plast inför målning av nya innertaket vilket vi verkligen uppskattade.

Vi rekommenderar och kommer fortsätta rekommendera VNP till alla som har projekt på gång! Läs mer
  • 2020-05-28

Carl Johan Emil G skrev om VNP Bygg
    Renoverade walk-in closet. Vnp jobbar snabbt, är effektiva, håller sig till offerten, hade ett bra pris och vi är mycket nöjda med slutresultatet. Läs mer
  • 2020-05-14

Anders R skrev om VNP Bygg
    VNP ansvarade för renoveringen av vår nya lägenhet. Detta inkluderade uppfräschning av alla ytskikt, komplett ombyggnad av köket, installation av tvättmaskin mm, samt bygge av tre stora garderober. Arbetet sköttes på ett utmärkt sätt, med god kvalitet och tidshållning samt med utmärkt kommunikation och tillgänglighet för frågor och diskussion under arbetets gång.
    Vi är mer än nöjda med resultatet och arbetet. Läs mer
  • 2020-05-13

Jens G skrev om VNP Bygg
    Vi renoverade alla sovrum på våran övervåning och blev väldigt nöjda! VNP Bygg gjorde ett väldigt bra och proffsigt jobb och de höll den tidsplan som gavs vid start. Jag skulle verkligen rekommendera VNP Bygg om man planerar en renovering! Läs mer
  • 2020-05-07

MARCEL B skrev om VNP Bygg
    Perfekt utfört jobb, noggrannhet och precision. Lämnade efter sig ett snyggt och rent badrum Läs mer
  • 2020-04-05

Veronica S skrev om VNP Bygg
    Tillmötesgående o uppfinningsrika. Håller sin offert. Inte alltid perfekt m slutfinishen, men i stora drag väldigt duktiga hantverkare. Läs mer
  • 2020-04-03

Patrik B skrev om VNP Bygg
    Jag kom i kontakt med Valentin genom en varm rekommendation från en mäklare som själv anlitat VNP Bygg för att renovera kök och badrum i sitt hus.

Jag anlitade VNP Bygg för total-renovera en nyköpt lägenhet som var ett renoveringsobjekt. Vi kom överens om att riva kök, bygga kök, riva badrum, bygga badrum, riva golv, ta fram original golvet, sätta golvsocklar, riva väggar, bygga väggar, öppna upp ingångar, bygga inbyggd garderob med skjutdörrar, renovera original snickerier, måla väggar och tak och slipa stengolv.

Utöver detta så hjälpte Valentin och Catalin mig att komma i kontakt med elektriker, rörmokare och golv-slipare som de jobbat med sen tidigare vilket underlättade koordineringen.

Blev väldigt bra bemött under hela processen från både Valentin och Catalin, mycket tillmötesgående och angelägna om att vi blev nöjda. Pedagogiska och tålmodiga med bra tips och rekommendationer. Mot slutet kunde man dock känna av lite stress i kommunikationen för att saker kunde ta längre tid än vad de borde.

VNP Bygg motsvarade till mesta del mina förväntningar, men eftersom det här är första gången jag gjort en sån omfattande renovering så var det mycket "unknowns" och vissa saker som ändrades under projektets gång när förutsättningar förändrades (från både mitt och lägenhetens håll). VNP visade sig anpassningsbara och hjälpsamma när det hände.

Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med resultatet, det är ett otroligt jobb som gjorts där de förvandlat en sunkig, nerrökt och halvt fallfärdig etta på Södermalm till en ljus och modern mini-tvåa. Kvalitén på utförandet har till mesta del varit bra, dock har det varit mycket finish detaljer vi inte varit riktigt nöjda med som känts lite slarvigt utförda. Kan ha berott på att projektet gick över estimerad tid och det blev lite stressigt mot slutet. Men efter ett par extra vändor med små-fix så är jag jättenöjd med slut-resultatet.

Stort tack till Valentin och Catalin för att ni skapat ett hem att trivas i många år framöver. Jag kommer kontakta er igen om vi behöver hjälp med något mer! Läs mer
  • 2020-03-05

Samuel F skrev om VNP Bygg
    Professionella och pålitliga kommer definitivt att använda VNP Bygg i framtiden. Kan rekommendera. Läs mer
  • 2019-12-20

NICLAS O skrev om VNP Bygg
    Vi byggde om vårt hus och Valentin och killarna skötte det perfekt från början till slut. Läs mer
  • ROLAND E

2019-12-16

ROLAND E skrev om VNP Bygg
    VNP Bygg hjälpte oss renovera ett nedgånget 50-talshus invändigt: Totalrenovering av kök, hall, vardagsrum med eldstad, matsal och två sovrum. Detta innefattade även stora förändringar av planlösningen, inklusive öppning av bärande vägg och montering av avbärande balk. Även rivning av gamla vävtapeter och helspackling, renovering av snickerier, nya innertak, laminatgolv och klinker, tapetsering, målning, puts av skorstensstock, mosaik på vägg, hjälp med montering av komplett IKEA-kök, och mycket mer. Allt detta gick exakt enligt tidplan, byggarna visade prov på såväl stor yrkeskunnighet som kreativa lösningar, var mycket noggranna och resultatet är helt fantastiskt!

Anledningen till att jag nu ger en fyra istället för en femma i betyg handlar om att det i ärlighetens namn var lite struligt med språket ibland, så det uppstod ett par smärre missförstånd om små detaljer, och eftersom vi valde att hjälpa till med vissa delar av jobbet själva för att hålla ner kostnaden, kunde det bli lite oklart ibland vem som skulle göra vad och vem som skulle göra vilka inköp av material. Det tog också någon vecka efter att arbetet startat innan vi fick den slutgiltiga offerten, men det var delvis på grund av att vi hade bråttom att starta, och den skriftliga offerten stämde till 100% med vad vi tidigare kommit överens om muntligt. Den slutliga kostnaden på fakturan stämde också exakt med offerten, och ROT-avdrag hanterades prickfritt.

När det blir dags att renovera även badrum och tvättstuga kommer vi med glädje vända oss till VNP igen! Läs mer
  • FREDRIK S

2019-12-14

FREDRIK S skrev om VNP Bygg
    VNP Bygg hjälpte mig med en totalrenovering av en sekelskifteslägenhet där planlösning gjordes om och det innefattade avbalkning av bärande vägg, nytt golv som gjordes i matchande fiskben så att det idag inte syns att det varit ett annat golv i halva rummet. Jag är väldigt nöjd med allt från Valentins professionella bemötande till att pengar och tidplan var enligt det vi sa från början. Läs mer
  • Oscar A

2019-12-06

Oscar A skrev om VNP Bygg
    VNP Bygg hjälpte oss med en ombyggnad och totalrenovering av kök och badrum. Deras bemötande var genomgående proffsigt och trevligt. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2019-10-04

Henrik E skrev om VNP Bygg
    Vi kan varmt rekommendera VNP Bygg. Vi renoverade kök, matrum och tog bort väggar, så växlade av med järnbalkar. Proffsigt utfört jobb med känsla för detaljer och estetik. Alltid förstående, trevliga och var punktligt här varje morgon klockan 7. Kommer anlita dem för fler grejer som vi ska göra. Läs mer
  • 2019-04-28

Helen S skrev om VNP Bygg
    Vi anlitade VNP bygg för att bygga ut vårt trädäck med spaljé. Vi är jättenöjda med resultatet och hantverkarna var mycket noggranna och skapade fina detaljer.
    Dialogen med Valentin var väldigt bra genom hela processen. Företaget rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-03-25

Mia G skrev om VNP Bygg
    Jag har anlitat Valentin och hans gäng vid flera tillfällen och är alltid väldigt nöjd. Tydliga offerter, proffsig utfört, pålitliga och snabba. Kommer bli fler projekt tillsammans 😊👌🏽 Läs mer
  • 2019-03-18

Siri Karin Anna L skrev om VNP Bygg
    VNP har idag monterat kök, garderober, walk in closet mm åt mig i två större projekt. (och fler blir det)

Alltid duktiga, trevliga och lösningsorienterade killar på plast.
    Bra kontakt med projektledaren Catalin hela vägen igenom projekten.

VNP anpassar sig för vad situationen kräver på byggplats, förstår vad som är viktigt och håller tidsplaner.

Ser fram emot flera lyckade projekt tillsammans. Läs mer
  • 2019-03-05

Henrik Falk skrev om VNP Bygg
    VNP renoverade vår villa och gjorde ett mycket bra jobb. Kommunikationen med Valentin var jättebra under hela projektet. De höll tidsplanen punktligt och var flexibla när vi ville lägga till och ändra saker under renoveringens gång. Vi kan absolut rekommendera VNP! Läs mer
  • 2019-02-21

Hedvig Jonzon skrev om VNP Bygg
    Valentin hjälpte oss med bl.a vår badrumsrenovering i vår villa. Och vi är mycket nöjda med både kvalitén, alla hjälpsamma ideer och de samarbeten han förmedlade avseende elektriker och rörmokare. Läs mer
  • 2019-01-24

David T skrev om VNP Bygg
    VNP Bygg genomförde en större renovering av vår lägenhet. Nytt kök, ändrat väggar, monterat garderober, gjort klinkers i hallen. Vi är supernöjda med resultatet! De är väldigt lyhörda och responsiva till alla våra frågor och synpunkter och det märks att de prioriterar kundnöjdhet. Vi fortsätter anlita dem och kan varmt rekommendera dem till andra! Läs mer
  • 2018-10-01

Bill S skrev om VNP Bygg
    Vi är fantastiskt nöjda med VNP Bygg! De platsbyggde garderobsvägg i sovrum efter vår skiss. VNP kom med bra inspel och var väldigt smidiga under hela processen. Bra dialog och hög leverans. Vi kommer absolut vända oss till VNP igen och jag skulle aldrig tveka att rekommendera dem vidare. Läs mer
  • 2018-09-22

Johanna B skrev om VNP Bygg
    Toppen!
    Trevligt bemötande och väldigt bra utfört arbete vid min lägenhetsrenovering.
    Johanna Läs mer
  • Pernilla S

2018-09-12

Pernilla S skrev om VNP Bygg
    VNP bygg helrenoverade lägenhet till oss inför försäljning och vi är mycket nöjda. Bra kommunikation från början till slut. Även när den varma sommaren ställde till med miniproblem av nyanlagt golv, de kom direkt, tittade, rådgjorde och åtgärdade. Läs mer
  • 2018-09-03

Per S skrev om VNP Bygg
    VNP Bygg renoverade hela vår lägenhet inkl nytt kök, rivning av väggar, ny walking closet och målning. Utöver ett strålande jobb hade de också många fina idéer som hjälpte oss att komma till beslut. Exceptionellt bra! Skulle tveklöst använda VNP Bygg vid nya renoveringar. Rekommenderar varmt! Läs mer
  • 2018-06-16

Christoffer Björn S skrev om VNP Bygg
    VNP har tidigare gjort arbete hos oss. Nu gjorde de en grov tvättstuga. Toppen arbete😎😀☺ Läs mer
  • 2018-05-10

Hans S skrev om VNP Bygg
    Renoveringar i BRF lgh. Bra Byggledare.

Ska anlita VPN på nytt. Läs mer

Ingrid M skrev om VNP Bygg
    Målning av ytskikt i lägenhet. Bra bemötande och jag är nöjd med resultatet. Läs mer

Linda B skrev om VNP Bygg
    Har använt VNP Bygg flera gånger och de är alltid pålitliga och gör ett kanonjobb! Läs mer

Jenny F skrev om VNP Bygg
    Valentin och hans team har hjälpt oss med ombyggnation och målning i vår lägenhet i två omgångar. De är flexibla, lätta att ha att göra med, tänker själva och gör ett bra jobb. Samt städar efter sig. Kan absolut rekommendera dem! Läs mer
  • David E

2018-05-07

David E skrev om VNP Bygg
    Superduktiga och snabba! Flyttade kök i en etta och gjorde om till minitvåa. Slog ut väggar och fräste in el. Samt bygge av platsbyggda garderober och hyllplan. Läs mer
  • Olivia H

2018-02-18

Olivia H skrev om VNP Bygg
    Valentin hade ett väldigt trevligt bemötande och extra bra var att hans team kunde börja med kort varsel. Slutresultatet blev precis enligt mina önskemål och förväntningar. Jag kan starkt rekommendera VNP Bygg! Läs mer
  • 2017-10-11

Kevin skrev om VNP Bygg
    Valentin är lösningsorienterad, mycket trevlig och har ett lugn som gör en trygg. Drog ut lite på tiden men i slutändan blev vi nöjda! Läs mer
  • 2017-08-06

Liselotte E skrev om VNP Bygg
    Mars 2017. Byggde om vardagsrum o tre sovrum. Bra dialog från början. Bra arbete med snickerier o målande. Noggranna. Fick förslag på lösningar när jag bad om det. Frågade om det behövdes. Då jag bad om extra hjälp kunde de lösa detta. Arbetet skulle ta 2-3 veckor blev klart på 3 veckor lördag kl 17. Vi kom med nytt från Ikea och de sa tack och hejdå. In time.
    Jag har kontaktat dem igen för att be om ny offert för ombyggnad av kök. Läs mer
  • Fredrik K

2017-07-13

Fredrik K skrev om VNP Bygg
    Vi anlitade VNP-Bygg för att bygga ett större bryggdäck. Trädäcket är ca 120 kvm och har verkligen överträffat våra förväntningar. Snickarna har gjort ett mycket bra jobb och verkligen varit noggranna. Det som gör att de får betyget exceptionellt är att de verkligen tänkte åt oss och kom med bra förslag under byggnationen, som verkligen har hjälpt oss. Detta gör att vi ger betyget exceptionellt trots att det tog nästan dubbelt så lång tid mot utlovat, men vi är glada att de var så noggranna så tiden gjorde inte så mycket. Vi kan verkligen rekommendera VNP-bygg! Läs mer
  • Björn T

2017-07-13

Björn T skrev om VNP Bygg
    Extremt nöjd med jobbet!
    Dom kakla badrum hall och kök!
    Är själv i byggbranschen som levererar det som lovar inget strul alls! Läs mer
  • Daniel S

2017-05-17

Daniel S skrev om VNP Bygg
    VNP bygg har totalrenoverat vårt badrum. Ett mycket bra genomfört jobb och vi är helnöjda.
    Vi kommer att anlita VNP igen och rekommenderar dem å det varmaste. Läs mer
  • Magnus

2017-05-04

Magnus skrev om VNP Bygg
    Vi har fått hjälp av VNP bygg och Valentin som byggledare och är mycket nöjda med honom. Han var väldigt noggrann, kom med egna idéer och slutförde jobbet med mycket högt betyg. Stort tack Valentin Läs mer
  • Maria K

2017-03-27

Maria K skrev om VNP Bygg
    Fint jobb med badrumsrenovering, Valentin byggledare är noggrann , pålitlig och lätt att samarbeta med. Bra pris och kommer använda dem igen. Läs mer
  • 2017-03-24

Marie N skrev om VNP Bygg
    Vi anlitade VNP-bygg för helrenovering av vårt badrum. Vi är nöjda med resultatet och vi kommer anlita dom igen. Läs mer
  • 2017-03-07

Joachim R skrev om VNP Bygg
    De byggde en altan med staket(som målades) och fällde in belysning.
    Detta gjordes med gott resultat och utfördes inom rimlig tid.
    Kontakten med företaget under projektets gång funkade bra. Läs mer
  • 2017-03-07

Johan L skrev om VNP Bygg
    Rekommenderar verkligen VNP Bygg.
    Jag helrenoverade min lägenhet mha VNP Bygg och det fungerade jättebra.
    Valentin som är kontaktperson är noggrann att det skall bli ett bra jobb och att det skall ske på utsatt tid.
    Behöver jag något utfört i framtiden kommer jag kontakta dem igen. Läs mer
  • Angelica A

2017-02-18

Angelica A skrev om VNP Bygg
    Fantastiskt nöjda med VPN Bygg. Plikttrogna, noggranna och håller tiden. Dessutom bra pris och skickligt utfört jobb. Vi använder dem om och om igen. Läs mer
  • Felix v

2017-02-16

Felix v skrev om VNP Bygg
    Vi anlitade VNP vid renoveringen av vår butikslokal i Hornstull. Vår kontaktperson på VNP var Valentin - en otroligt trevlig, ödmjuk och serviceminded person! Trots de pressade tidsramarna så lyckades VNP leverera ett mycket bra resultat till en rimlig kostnad! Läs mer
  • Anders D

2016-12-19

Anders D skrev om VNP Bygg
    VNP Bygg renoverade vår lägenhet och vi upplevde dom som lösningsorienterade och pro-aktiva, med god kommunikation genom hela projektet - egenskaper som vi i tidigare kontakter med andra byggbolag saknat. De byggare från VNP som renoverade hos oss behärskade både målning och snickeri/bygg vilket gjorde att de alltid hade något att göra, vilket i sin tur ledde till att projektet kunde fortlöpa och färdigställas extremt snabbt. Vi rekommenderar dom varmt! Läs mer
  • Hauzhin L

2016-12-05

Hauzhin L skrev om VNP Bygg
    Vi anlitade VPN bygg efter en rekommendation av en arbetskollega. Vi totalrenoverade vår nyköpta villa. Vi är mycket nöjda med resultatet. Valentin var pålitlig och tillgänglig. Hans medarbetare var professionella, punktliga och trevliga. De var lyhörda för våra önskemål och tog kontakt vid olika frågeställningar. Vi fick ett mycket bra pris och är mycket nöjda med slutresultatet. Vi rekommenderar varmt VPN och kommer att anlita dem igen för eventuella jobb i framtiden. Hermen Läs mer
  • 2016-10-15

Martin U skrev om VNP Bygg
    Det här är tredje gången jag anlitat Valentin och han är alltid lika trevlig och punktlig och professionell!
    Det är bara att ringa honom så kommer han!
    /Martin Läs mer
  • 2016-10-09

Patrik J skrev om VNP Bygg
    Jag anlitade Valentin för en helrenovering av min lägenhet i St Eriksplan. Jag blev verkligen helnöjd med slutresultatet där Valentin gjort ett suveränt och professionellt jobb. Valenting är väldigt mån om att utföra arbetet enligt kundens önskemål. Dessutom är han väldigt trevlig att ha att göra med och en byggare som jag verkligen kan rekommendera vidare till andra som önskar renovera sina lägenheter eller villor. Läs mer
  • 2016-10-01

Niklas P skrev om VNP Bygg
    Byggde om kök, badrum samt byggde in ett par garderober i hallen. VNP Bygg upplevdes hela tiden som snabba och smidiga att ha att göra med. Bra detaljkvalitet. Mycket ansvarstagande och helt problemfria att arbeta med. Kan varmt rekommendera detta företag! Läs mer

Spånlötsvägen 83, 184 34 Åkersberga