Rekommenderat företag 2015 - Yogansa
Yogansa

Yogansa

Pipersgatan 26, 112 28 Stockholm

Vi är inte vilken studio som helst. Här hittar du dans, yoga och pilates, kurser för både barn och vuxna. Yogansa arbetar aktivt med att ha roligt, väcka nyfikenhet om de olika kulturer våra dans- och yogastilar härstammar från, sprida kunskap och framförallt att alla ska känna sig välkomna.
4.5/5
4.4/5
4.5/5
4.6/5

Läs vad 84 kunder tycker om Yogansa

• Terese R
    Terese R skrev om Barndans en del av Yogansa
    Som förälder är syftet med barndansen (babydansen 1-2 år) en rolig aktivitet där mitt barn kan dansa, skratta och träffa andra barn i en lättsam och stimulerande miljö. En aktivitet som vi gör tillsammans.
    Yogansa är absolut en av veckans höjdpunkter!
  • Ann-sofie G
    Ann-sofie G skrev om Barndans en del av Yogansa
    Trevligt och roligt, uppskattat av dottern. Dock blev det färre gånger än 10, vilket jag betalat för.
  • Sinna L
    Sinna L skrev om Yogakurser en del av Yogansa
    Superbra kurs i acroyoga! Kommer gå fler kurser på Yogansa i framtiden!
  • Lovisa K
    Lovisa K skrev om Barndans en del av Yogansa
    Lite rörig kommunikation från kursanordnare, lite kallt i lokalen och inte helt optimal lokal i övrigt. Väldigt fin ordinarie danspedagog som hittade många spännande övningar och fick med alla barnen.
  • Stefanie L
    Stefanie L skrev om Gravid / Mammayoga en del av Yogansa
    Mellan två och sex deltagare per session. Instruktören kunnig och trevlig. Lite mycket buller från gatan utanför, men man kan ignorera detta när man väl är i sina övningar.
  • Emilia A
    Emilia A skrev om Barndans en del av Yogansa
    Alltid trevlgt och mysigt, vilket märktes att min dotter också tyckte eftersom hon blev glad så fort hon kom in.
    Tyvärr var golven väldigt kalla under vintern vilket var lite tråkigt eftersom barndansen är mycket rulla runt på golven osv, inte så mysigt.
  • Camilla L
    Camilla L skrev om Danskurser en del av Yogansa
    Mycket bra lärare, kul bra att det läggs upp filmer som man kan kolla när man missar en klass!
    Bra utbud, litet litet minus för att tid tas till stretch i slutet när lektionen bara är en timme.
  • Magnus A
    Magnus A skrev om Barndans en del av Yogansa
    Mycket vänligt bemötande och väl anpassat för barnens ålder (vi gick 2-3 år).
  • Andrea
    Andrea skrev om Yogansa
    Riktigt bra ställe! Skickliga yogalärare, riktigt trevlig personal, bra energier på stället!!! Har länge letat efter en yogakurs som ligger centralt + har bra lärare + inte kostar skjortan. Mycket nöjd!
  • Veronica S
    Veronica S skrev om Danskurser en del av Yogansa
    Jag har väldigt bra upplevelser av Yogansa och har fått väldigt bra undervisning
  • Gabriella S
    Gabriella S skrev om Barndans en del av Yogansa
    Danskurser barn

Bra pedagoger och glada barn som kommer utspringande från klasserna. Många olika kurser på bra tider. Snabbt svar på mailförfrågningar. Gillar möjligheten till föräldrar yogar, barn dansar och att det finns klippkort för vuxna.
  • Kajsa R
    Kajsa R skrev om Barndans en del av Yogansa
    Rolig dans för barnen och ett fantastiskt engagemang av Irini!
  • Elisavet K
    Elisavet K skrev om Gravid / Mammayoga en del av Yogansa
    Jag är mycket nöjd med den erfarenhet jag hade med gravidyoga. Jag uppskattar att behövde jag inte att köpa något. Jag kände läraren att vara kvalificerad på detta område och detta gav mig extra förtroende.
  • Åsa E
    Åsa E skrev om Barndans en del av Yogansa
    Familjärt och uppskattat av tvååringen. Trevligt med ett sånt personligt bemötande och bra att vi fått information löpande när något uppstått, som en sjuk danslärare t ex. Vi lär återvända!
  • Lisa G
    Lisa G skrev om Barndans en del av Yogansa
    Trevligt bemötande! Engagerade. Öppen kommunikation. Barnen trivs.
    Otrolig service att barnet blir hämtat i skolan!
  • Elham M
    Elham M skrev om Danskurser en del av Yogansa
    Irini är supertrevlig och svarar snabbt på mail. Danslärarna ärjätteduktiga :)
  • Luna G
    Luna G skrev om Danskurser en del av Yogansa
    Jag tycker Yogansa är en jättemysig, nytänkande är personlig skola!
    En grej jag uppskattar är att lärarna är verkligen "the real deal" och det inom en förvånansvärt stor variation av stilar som dessutom många svårhittade i Sverige. Många av lärarna som lär ut på Yogansa har jag stött på Stockholms största skolor, så då känns det lyxigt att kunna dansa på ett lite mindre ställe och fokusera mer! Av alla Stockholms skolor som erbjuder magdans, särskilt tribal, tyckte jag yogansa hade högst kvalitet! Jag gillar också att dans och yoga går hand i hand, "yoga-tänk" finns liksom med i dansen också!
    Tycker alltid det är mysigt och superutvecklande på yogansa!
  • Oskar N
    Oskar N skrev om Barndans en del av Yogansa
    Först och främst gillar Oskar verkligen att dansa i det här sammanhanget, vilket är guld värt eftersom han annars skulle tycka det är "för tjejigt". Yogansa lyckas göra det hela coolt och spännande. För mig som förälder är det dessutom fantastiskt att Irini har servicen att hon hämtar upp småbarnen på skolan. Hon är också bra på att mota ut oss föräldrar och lär oss att visa respekt för barnens egen danstid. Vi får bara komma in de sista fem minuterna på varje lektion. Och extra plus för att Irini alltid är snabbt på att svara när man mejlar oavsett vad man frågar om.
  • Alina B
    Alina B skrev om Danskurser en del av Yogansa
    Jätte bra lärare och gemytlig och trevlig stämning. Lite trång dans lokal men mysig.
  • Marilyn K
    Marilyn K skrev om Danskurser en del av Yogansa
    Bra danspass på bra tider, personligt ställe.
  • Chabnam K
    Chabnam K skrev om Danskurser en del av Yogansa
    Jag gillar Yogansas utbud av olika kurser och workshops.
  • Per G
    Per G skrev om Barndans en del av Yogansa
    bra o kul form barnen. Bra lärare.
  • Charlotta L
    Charlotta L skrev om Barndans en del av Yogansa
    Mycket vänlig kontakt från början till slut. Vårt barn har gått på danslek och känt sig trygg och har haft mycket roligt på danslektionerna. Perfekt för alla små barn som tycker om att röra på kroppen - opretentiöst och kul!
  • Maria N
    Maria N skrev om Danskurser en del av Yogansa
    Detta är en av de mest mysiga och unika ställen jag dansat på. Personligt och varma bemötanden varje gång samt ett väldigt häftigt och sällsynt utbud. :DD
  • Irina S
    Irina S skrev om Barndans en del av Yogansa
    Vi är jättenöjda med Yogans! Önskas lite senare tid för danskurs för barn 1-2 år.
  • Parisa B
    Parisa B skrev om Danskurser en del av Yogansa
    Kursen var bra och lärarna var underbara. Ville gärna forsätta dansa hos dem.
  • Annica L
    Annica L skrev om Danskurser en del av Yogansa
    Yogansa är så trevligt och gott. Fina människor rakt igenom. Här hittar du de bästa kurserna och lärare. Jag dansade Azonto och dancehall. Inte direkt nybörjarkurser, men kanske lika bra det? Fortsätter även denna termin!
  • Malin T
    Malin T skrev om Danskurser en del av Yogansa
    Det roligaste jag gjort! Rekommenderar det starkt!
  • Nesim K
    Nesim K skrev om Danskurser en del av Yogansa
    Trevligt och hjälpsamt bemötande. Överlag bra kurser och kunniga lärare.
  • Terese E
    Terese E skrev om Danskurser en del av Yogansa
    Jag tyckte att de ansvariga för Yogansa var trevliga och tillmötesgående. Lokalen var kass, för liten och med pelare i vägen. Fick stå långt bak och man såg inte bra.

Men det sämsta var dock instruktören Binta Blackout. Hon e en grym dansare men dryg och inte bra på att lära ut. Ofta sa hon inte ens hej när hon kom, var försenad ofta. Gick aldrig riktigt genom stegen utan hon dansade o vi skulle försöka följa bara.
    Jag hade valt nybörjarkurs dancehall, det var definitivt inte nybörjarnivå!!! (Bla skulle vi stå på huvudet och twerka 4e lektionen !) Och det märktes även då gruppen inte grejade hennes koreografi så hon fick byta den.

Jag kommer inte rekommendera Yogansa som dansskola, det är säkert grym som yogaskola.

Jag tycker jag kastade 1300:- i sjön helt enkelt.

Nu låter det kanske som "Jaja, jag själv e inte tillräckligt bra på dansa helt enkelt". Jag själv har varit danslärare i jazzdans, showdans. Tagit mkt danslektioner i mitt liv, såsom streetdance, balett, salsa, samba. Dansar för tillfället salsa och är zumbainstruktör.
  • Ellinor K
    Ellinor K skrev om Danskurser en del av Yogansa
    Mysig lokal och trevlig personal.
    Härliga pass-med god energi.
    Jag gick på magdans. jag upplevde att det motsvarade mina förväntningar.
  • Johanna M
    Johanna M skrev om Danskurser en del av Yogansa
    Trevligt folk, duktiga lärare och bra placering. Bara plus!
  • Marika C
    Marika C skrev om Danskurser en del av Yogansa
    Väldigt bra bemötande . Har terminskort och har gått bra att byta mellan kurser etc när det inte funkat med mitt egna schema. Irini är alltid trevlig och det är bra lärare. Negativa är att Binta påbörjade Dancehall fortsättning lektionerna på onsdagskvällar sent ett antal gånger vilket man förlorade tid på. Men detta verkar hon tagit åt sig av då resten av lektionerna började i tid. Kan inte säga något mer negativt än att det är trångt ibland men det beror ju på lokalens storlek. Bra dansskola!
  • Filippa H
    Filippa H skrev om Barndans en del av Yogansa
    Ett trevligt och familjärt men även lite rörigt bemötande. Vi fick inte bekräftelse på anmälan och mer eller mindre olika dansinstruktörer vid varje tillfälle. Vi tröttnade på att danstillfällena var dåligt uppstyrda och slutade till slut kursen i förtid.
  • Helena W
    Helena W skrev om Barndans en del av Yogansa
    Allt är toppen! Irini hämtar barnen på skolan, har diciplin på gruppen o får barnen att tycka att det är roligt med dans. Dansföreställning i slutet på terminen var magisk!
    Kunde inte bli bättre.
  • Jennifer R
    Jennifer R skrev om Barndans en del av Yogansa
    Jag tyckte personalen var väldigt trevliga och hjälpsamma varje gång vi kom. Dans läraren var trevlig och otroligt fokusera på barnen. Min dotter trivdes och tyckte det var kul!
  • Martina L
    Martina L skrev om Barndans en del av Yogansa
    Underbart att ni hämtar på skolan. Tyvärr funkade det inte när min dotter skulle byta grupp. Hon hamnade efter och tyckte det var jobbigt att gå dit. Generellt skulle jag säga att ni skulle behöva ha lite mer fokus på att det ska vara roligt och trevligt på lektionerna, att hitta lusten och rytmen. Och lite mindre fokus på uppvisning och koreografi. Många flickor vi känner slutar för att de känner sig så dåliga när stegen är svåra och för att det inte är tillräckligt roligt. Då får man inte dit dem igen som förälder, även om man vill.
    Visa alla (2)
      2016-02-10
    Irini A: Hej Martina! tack så jättemycket för dina ord, ska verkligen ta med mig det både i mina egna barngrupper och dom andra lärarna!
  • Marie R
    Marie R skrev om Barndans en del av Yogansa
    Fin upplevelse med mitt barnbarn. Ledaren var varm och omsorgsfull. Underbar musik.
  • Edith B
    Edith B skrev om Yogakurser en del av Yogansa
    Känns myckethemtrevligt. Hoppas ni kan behålla den känslan. Mycket nöjd med allt. Bra priser. Bra lärare.
  • Carola M
    Carola M skrev om Yogakurser en del av Yogansa
    Tusen tack för lunchyogapassen på fredagar! De har gett mig så mycket :)
    Fantastiskt bra.
  • Ulrika V
    Ulrika V skrev om Gravid / Mammayoga en del av Yogansa
    Mycket bra instruktör! Bra tid på klassen och bra tempo som alla kan hänga med i.
  • Eva D
    Eva D skrev om Yogakurser en del av Yogansa
    Jag har gått på Ishta-yoga. Lunchpass på fredagar. Jag är mycket nöjd med instruktören, Anna Åhlgren.
    Jag har blivit bra bemött och fått god service. Vet dock inte om jag ska fortsätta till våren då jag nyligen fått veta att Anna Åhlgren inte kommer att vara kvar.
  • Martina S
    Martina S skrev om Barndans en del av Yogansa
    Toppen! Utbud, engagemang, bemötande, personal ja allt toppen!
  • Veronica S
    Veronica S skrev om Yogakurser en del av Yogansa
    Trevligt bemötande, ovädrade salar, saknar undervisning på måndagar,
    nivå på yogalärare=OK
  • Anna S
    Anna S skrev om Barndans en del av Yogansa
    Mycket trevliga och duktiga instruktörer
  • Camilla W
    Camilla W skrev om Barndans en del av Yogansa
    Hej,
    Stina har älskat att gå på Yogansa sen första dagen hon provade. Och det är Irini som sätter hela stämningen där. Tack för fina år! Och bra uppträdanden.
  • Helena M
    Helena M skrev om Yogakurser en del av Yogansa
    Jag har tränat flera olika sorters Yoga på Yogansa med ett antal olika Yoga-instruktörer. De flesta är jätteduktiga och trevliga. En instruktör kom och ville korrigera mig rent fysiskt utan att säga vad jag gjorde fel. Det uppskattar jag inte. Stämningen i lokalen är oftast helt underbar!
  • Sylvia B
    Sylvia B skrev om Danskurser en del av Yogansa
    Bra bemötande. För det mesta tydlig information.
  • Marie L
    Marie L skrev om Barndans en del av Yogansa
    Alla våra tre barn har i olika omgångar dansat på Yogansa. Allt från danslek när de var riktigt små (bara runt 2 år) till streetdance och Michael Jackson style. Både de och vi har varit mycket nöjda. Det är ett litet hemtrevligt format och fokus på musik, dans och att det ska vara roligt. Irini är toppen!
  • Luma A
    Luma A skrev om Yogakurser en del av Yogansa
    Bra kurser och trevlig personal