Västertorps Däck & Bilservice

3.7 i betyg av av 6 omdömen

Läs vad 6 kunder tycker om Västertorps Däck & Bilservice

• 2019-08-27

Ingemar P skrev om Västertorps Däck & Bilservice
    Borttagning av två kodade hjulbultar tog fem minuter och kostade 900:-. Ocker!!

Till den ena bulten användes min något deformerade kodhylsa, en hylsnyckel med långt skaft och en slägga. Till den andra bulten ersattes kodhylsan med en 20 mm krafthylsa.

Det vill säga att inga specialverktyg behövdes.

En fälg skadades på grund av slarv.

Min favoritverkstad sedan många år kommer inte att få något mer besök. Läs mer
    2019-09-25 Västertorps Däck & Bilservice svarar Ingemar P
    Hej Ingemar,

Vad roligt att läsa att du under många år vart en trogen kund till oss,

när du lämnade in din bil hos oss för att byta ut dina hjulbultar gav vi dig ett prisförslag innan
    arbetet påbörjades vilket du accepterade och vi kunde snabbt påbörja arbetet.

Det är svårt för oss som verkstad att lämna ett pris i förväg då mönstret i låsbulten ofta är väldigt slitna och i 9 fall av 10 så är låsbulten för hårt dragen. Vilket medför att låsbulten sitter betydligt hårdare än vad den ska göra.

Detta gör det svårt för oss att i förväg göra en bedömning av hur lång tid det kommer ta mekanikern att utföra arbetet. I många fall så går vi back på att ta bort låsbultar i och med att arbetet tar extremt lång tid. I ditt fall lyckades vi byta dina hjulbultar inom satta tidsramen,

Med vänliga hälsningar
    Joakim Edqvist
    Söderorts Bilvård AB
    4.7 / 5 i betyg — 290 omdömen
    Badge2020
    "Däckförvaring Ordning och reda Trevlig och hjälpsam personal"
  • 2016-12-12

Johan M skrev om Västertorps Däck & Bilservice
    Kan verkligen varmt rekommendera denna verkstad!

Som kund blir du verkligen varmt välkomnad och du blir väl omhändertagen.
    Mekanikerna vet precis vad de sysslar med och svarar gärna på dina frågor.

Summan på servicen fick jag redan på telefon och det var exakt den summan jag betalade när jag hämtade ut min bil!

Tack Västertorps däck och bilservice! Läs mer
  • Jack  S

2016-08-17

Jack S skrev om Västertorps Däck & Bilservice
    .....Dyr....De tar mycket pengar .... Läs mer
    NS Däck & Rekond
    4.4 / 5 i betyg — 55 omdömen
    Badge2020
    "Snabb, trevlig och personlig service. Mycket nöjd med utförandet av jobbet som var in- och utvändig tvätt."
    Michael K
  • Henrik J

2013-08-29

Henrik J skrev om Västertorps Däck & Bilservice
    Jag är väldigt nöjd med valet av denna verkstad. De gav ett seriöst och pålitligt intryck redan från första början. Jobbet utfördes snabbt och till ett bra pris. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • ChaotiX66

2009-05-30

ChaotiX66 skrev om Västertorps Däck & Bilservice
    De gör jobbet snabbt och proffsigt. Otroligt med tanke på alla kunder de har! Servicen är personlig. Om du har en lite äldre bil, åk hit så blir den väl omhändertagen! Även nya är självklart välkomna då de alltid har senaste tekniken till hands! Läs mer
    Mekonomen Bilverkstad Gnista
    4.5 / 5 i betyg — 271 omdömen
    Badge2020
    "Proffsig och kunnig personal med ett fantastiskt bemötande!"
    Justyna Aleksandra T
  • Lars  S

2008-10-02

Lars S skrev om Västertorps Däck & Bilservice
    De som har den lilla butiken vid Shellmacken. Alltid bra service på denna bilverkstad. Billiga är de, samt att de är auktoriserade på de flesta bilmärkena. När kontroller gjorts så visar det sig att denna bilverkstad gör de saker de skall och inte gör andra arbete för att "salta" räkningen. Rekomenderas å det varmaste! Läs mer

Bästa Däckbytarna nära Västertorps Däck & Bilservice:

Ulf E Ulf E tycker: