Adlibris AB

Sveavägen 56E, 111 34 Stockholm — Visa karta

3.3 i betyg av av 65 omdömen

adlibris.com är nordens största nätbokhandel med låga priser och fri frakt. Sortimentet är brett med över 8 miljoner svenska och utländska böcker, alltifrån inbundet, pocket till e-böcker och MP3.

Läs vad 65 kunder tycker om Adlibris AB

• Carolina Alexandra L

2020-09-28

Carolina Alexandra L skrev om Adlibris AB
    KÖP ALDRIG EBOK. Såklart de vet själv att det är skit så man får ej göra retur. Skitkul när man är student utan pengar och böckerna inte finns fysiskt. Lurendrejeri. Läs mer
  • Emina S

2020-09-04

Emina S skrev om Adlibris AB
    Ett skämt!
    Otroligt seg leverans. De sålde en bok till mig via CDON.com's hemsida och föreslog en snabbare leverans på 2-4 dagar istället för 4-8 dagar. Jag köpte boken från dem just pga detta tillägg.

Väl inne på arbetsdag 5 så mejlar jag dem och får höra att nej, det finns en processtid också som är på 5 arbetsdagar, så leveransen tar alltså som minst 7 arbetsdagar........ De sa det inget om när jag köpte boken. Tycker att det är riktigt dålig stil av dem. Då köper jag hellre boken från en annan sida, dels pga snabbare leverans men framförallt för att dem är ärliga! :( Läs mer
  • 2020-05-19

IGNATIUS ARIES K skrev om Adlibris AB
    Det tog 9 dagar (!) för dem bara att bekräfta att 1 av 2 böckerna inte finns tillgänglig hos leverantören.. och en vecka sedan dess kom den andra boken i skadad skick! Som tur kunde kundservicen ordna 20% prisavdrag. En okej lösning. Man vill ju börja läsa efter man väntat mer än 2 veckor. Läs mer
  • NICKLAS R

2020-03-11

NICKLAS R skrev om Adlibris AB
    Vi beställde julklappar i form av böcker ett par månader innan jul, när de kom fram var det helt fel böcker. För att göra än väldigt lång historia av undermålig service kort så tog det 30 mail innan Adlibris tillslut betalat tillbaka pengarna jag legat ute med och några julklappar kom aldrig fram. Kanske värst av allt påstådde Adlibris att ärendet var klart utan att betala tillbaka en krona av pengarna de var skyldiga. Läs mer
  • Hans Runo P

2019-12-04

Hans Runo P skrev om Adlibris AB
    Varning
    Oseriöst och extremt dålig kundservice
    Efter att ha handlat några ljudböcker och skapat ett konto för mitt email, blev det helt plötsligt ett nytt konto för mitt köp. Att skapa 2 konton för samma email är ju naturligtvis normalt inte möjligt hos andra företag. Jag bad Adlibris stänga det ena och flytta mina ljudböcker till ett konto. Deras svar var att de inte ville det för det kostar pengar för dem. Deras förslag var istället att jag skulle glömma de böcker jag hade på ett av kontona och använda bara ett i framtiden. Hur jag skulle styra att de hamnar på samma var oklart eftersom jag fortfarande skulle ha två konton med samma emailadress. Extremt dålig service och uselt system. Varning för Adlibris. Oreriöst. Läs mer
  • 2019-11-28

CHRISTIAN J skrev om Adlibris AB
    Kan tyvärr inte ge lägre betyg. Beställde 3 varor för snart tre veckor sedan, enbart för att dom hade kortast leveranstid 3-5 dagar. Efter över två veckors tystnad kontaktar jag deras support eftersom jag beställt varorna till en födelsedag. Blir då lovad att dom ska dyka upp senast fredag, ett par dagar innan födelsedagen. När jag pratar med dom på torsdag så säger dom "vi kan inte lova något" och "Vi hoppas den kommer innan söndag".
    Se till att ha ett par månader på er om ni ska beställa ,för dom skiter fullständigt i sina kunder och leveranstider. Blev erbjuden patetiska beloppet 50kr i rabatt hos dom som kompensation. Kommer aldrig någonsin handla från det företaget igen. Läs mer
  • Ettienne N

2019-10-09

Ettienne N skrev om Adlibris AB
    Wow, worst e-commerce experience I've had in a looong time! Super slow shipping, they promise to deliver in a few days but it took almost one month and there is a book missing!! From what I understood the delay happened because a single book in the order (I order 8 books in total) wasn't in stock. Instead of asking me if I wanted to get the 7 books right away and apologize for the lack of product in stock (when I purchased it said it was in stock!), they simply didn't send anything. Then after weeks they decided to send the 7 books anyway. The books didn't have any plastic film protection and some of them had small marks, torn edges, dirty cover, etc. They also deliberately moved the missing book into a new order, which by the way, haven't arrived at all and it's been almost 45 days! But on their site it says it "has arrived at the delivery point" since one week ago. I don't even know what it means, the book was supposed to be delivered at home like the other 7, or am I suppose to pick it up somewhere? If so, I couldn't still pick it up because the stupid site doesn't say where. I also didn't get any text or notification with that information. And there is a "tracking number" that is useless because there is no place where I can use it to the track the order anyway! Talk about a terrible user experience! I wonder how a business like this can survive, it's just crazy. Läs mer
  • 2019-08-30

Emelie Sofia M skrev om Adlibris AB
    Förtjänar inte ens 1 stjärna. Förbokar bok i månader i förväg, när den släpps står det 1-3 dagars leverans, men i verkligheten är det mer än 2 veckor. Ger ingen kompensation och otrevlig personal i deras chatt. Jag avbokade ordern istället. Sämsta butiken! Avråder alla från att beställa från dem. Läs mer
  • 2019-07-12

Annika F skrev om Adlibris AB
    Sen leverans och mycket otrevligt och ohjälpsamt bemötande av kundservice Läs mer
  • 2019-06-18

Johanna J skrev om Adlibris AB
    Snabb och väldigt proffsig respons från Kundtjänst vid reklamation av bok!
    Handlar gärna via Adlibris igen och kan varmt rekommendera deras kundtjänst efter det bemötande jag fick. Läs mer
  • Tatiana W

2019-03-08

Tatiana W skrev om Adlibris AB
    Obefintligt service som jag kan inte ens utvärdera till 1 på skala från 1 till 10.
    Jag skulle ge en present till kompis den 7 mars....
    Hade varit dum nog att beställa present /garn/ från Adlibris , trots dåliga omdöme om deras leverans tider och service.

Har beställt garn den 1 mars och väntade tills på onsdag för att veta att det är bara en vara av beställda 5 som har skickats till mig.
    Det går inte ringa Adlibris , så jag var tvungen att chatta vid 3 tillfälle i vilka jag var "bollad" från en person till den andra som jag gång på gång var tvungen att förklara vad är det för fel.
    Har spenderat totalt en och halv timme i chatt konversation den dagen utan att lyckas veta VARFÖR Adlibris har skickat bara en vara av fem i min beställning, då varor jag beställde var inte slut. Dem fanns för snabb leverans , om jag betalade extra för frakt.
    Dem skyllde på att dem har logistik problem.
    Min egen logik kunde inte förklara för mig varför jag kan inte få mina resterande varor trotts att dem finns på Adlibris sida för snabb leverans...
    På frågan hur kan dem hjälpa mig sa jag att bästa hjälp skulle vara att mina resterande varor skickas omgående.
    Men fick svar att jag ska avvakta (?!) på obestämd tid och ingen kunde ens garantera mig NÄR dem resterande varor ska skickas...

Eftersom jag behövde mina varor /garn snarast möjligt , dvs den dagen som var först beräknad som leverans dagen ( 7 mars mig tillhandla) när jag beställde dem den 1 mars, så var jag tvungen att avbeställa resten av "gamla" order och beställa på nytt samt betala extra för leveransen som skulle mig tillhandla den 7 mars.

Tror ni att jag fick min "snabb"leverans som jag betalade extra för frakt på den beräknade dagen? dvs 7-de mars...IKKE !
    "Snabb" leverans kom dagen efter den beräknade dagen, den var försenad .

Dem en och halv timme jag satt i chatten med otrevliga och okunniga Adlibris anställda kunde jag förbringat med att leka med mitt barnbarn, kunde umgåtts med mina döttrar, kunde ringt och pratat med min gamla 79 årig mamma...
    Slutresultat var bortkastad tid, stor missnöje för super sen leverans , och extra betalning för "snabb" frakt som visade sig ha gamla sköldpaddans hastighet...
    Så vill du verkligen göra dig själv mycket ledsen - beställ från Adlibris .
    Dem gör dig garanterat ledsen, blåst och missnöjd...
    Företaget får NOLL för kundbemötande och vänlighet från mig.
    Synd jag kan inte ge stor fet minus... Läs mer
  • 2018-12-22

Mr Foo B skrev om Adlibris AB
    Skickar fel varor i paketet och har inte ens återkommit via mail på en vecka. Deras chattfunktion är avstängd och något telefonnummer finns inte. Läs mer
  • Micke V

2018-12-19

Micke V skrev om Adlibris AB
    Sämre ställe får man leta efter Läs mer
  • Abraham Z

2018-12-18

Abraham Z skrev om Adlibris AB
    Köpte en barnbok som skulle ha varit en julklapp till fattiga barn via en storinsamling men jag har inte fått boken så tyvärr måste jag ställa in min insats. Det har passerat beräknad leveranstid men boken har ännu inte ens levererat. Jag brukar handla hos en annan bokhandeln och de levererar alltid. Skulle ha gjort samma sak men bestämde mig att köpa hos Adlibris pga rabatt. Nu ångrar jag mig. Läs mer
  • Cecilia H

2018-12-17

Cecilia H skrev om Adlibris AB
    Beställde den 2 December, fortfarande inte fått mina varor, Adlibris är sämst på att skicka inom tidsramen, tar alltid extremt långt tid! Läs mer
  • Susanne K

2018-09-20

Susanne K skrev om Adlibris AB
    Behövde böcker inför en tenta. Det stod leveranstid 2-5 dagar. De kom dagen innan tentan skulle vara inlämnad. Det tog 7 dagar! Läs mer
  • 2016-01-18

Björn G skrev om Adlibris AB
    Mycket bra! handlar här i över 10 år och det funkar alltid bra. Priserna behöver jag inte kika på längre, Vet att de är bra, går något att hitta billigare någon annanstans så handlar det om några spänn, inte värt 5 min. Däremot tar leveranserna numera lite tid ibland och därav inte full pott. Läs mer
  • 2014-12-11

Anette N skrev om Adlibris AB
    Beställde en bok från Adlibris och kortbetalade, det kom leveransbesked med en gång att boken skulle levereras. Sent på kvällen kommer ett mail där Adlibris säger att boken är slutsåld. Vår kortbetalning är däremot låst hos Klarna som har rätt att behålla pengarna i en hel vecka! Skandal! Läs mer
  • Jimi S

2014-09-08

Jimi S skrev om Adlibris AB
    Bra pris och utbud, leveranstiden är dock under all kritik.
    Beställer även ofta böcker ifrån England och Usa, de böckerna kommer fram snabbare.

Jag skulle beställa oftare av er om jag hade kunnat lita på leveranserna, annars bra! Läs mer
  • 2012-04-03

Tristan E skrev om Adlibris AB
  • Andreas I

2011-03-31

Andreas I skrev om Adlibris AB
    Den här bokhandeln har ett väldigt stort sortiment där det mesta finns. På minussidan, och det är ett väldigt stort minus, är osäkert med när varor levereras. Ibland kan man få vänta i veckor innan böckerna kommer. Helst väljer jag andra bokhandlar. Läs mer
  • Heidi W

2010-09-06

Heidi W skrev om Adlibris AB
    Kundtjänst ger olika besked varje gång man pratar med dem. Läs mer
  • 2010-06-17

Sanna O skrev om Adlibris AB
    Hittade inte de titlar jag ville ha! Ringde och frågade på kundtjänst men hon jag pratade med var ganska snorkig och stressad kändes det som! Rekomenderar någon av de andra boksajterna. Läs mer
  • Fredrik E

2010-04-19

Fredrik E skrev om Adlibris AB
    Fick tre skadade böcker utav fyra beställda. Mailade i morse. Inget svar efter två mail på eftermiddagen. Ringde deras kundsupport och pratade med en jätte snäll Caroline/Karoline som kunde antingen:

a) dra av 80 kr på hela beloppet (vilket var lite snålt eftersom hela beloppet låg på 276 kr för fyra böcker)

eller

b) skicka nya ex av alla böcker som jag sedan fraktfritt, via en retursedel som kommer med de nya böckerna, skickar tillbaka böckerna EFTER att jag fått dem nya.

Jag valde att skicka tillbaka EN av böckerna (en som var en present till min mor) och så bjöd hon på en utav böckerna vilket jag absolut tyckte var schysst.

.. så om det hela går smidigt sitter jag inom ett par dagar med en ny, fräsch bok till mamma min och fick dessutom en bok på köpet så länge jag stod ut med att två av pocketböckerna (de två som var "repiga" bortsett från mors present) är repiga. Bra och tillmötesgående hantering av returnering där JAG slipper stå för kostnaderna. Tack Adlibris! Läs mer
  • Johan A

2009-08-21

Johan A skrev om Adlibris AB
    En sida som är ett bra alternativ till den traditionella bokhandeln. Har nästan allt man letar efter speciellt när det gäller kurslitteratur. Det har alltid fungerat felfritt när jag beställt böcker från dem. Läs mer
  • Martin A

2009-08-13

Martin A skrev om Adlibris AB
    Har nästan alltid lägsta pris på studentlitteratur. Ingen fraktavgift, snabba och säkra leveranser och lättnavigerad hemsida. Mycket studentlitteratur men även en del annan läsvärd litteratur. Läs mer
  • 2009-08-06

Reesi V skrev om Adlibris AB
    Det enda stället jag någonsin köpt kurslitteratur på. Enkelt och snabbt, som sagt. Bra priser och riktigt stort utbud av alla typer av böcker, man hittar alltid vad man söker. Läs mer
  • David R

2009-08-04

David R skrev om Adlibris AB
    Min favorit bokhandel på nätet! Ett humongos stort sortiment av böcker och alltid riktigt låga priser. Ett stort plus är även att man slipper fraktkostnaden! Läs mer
  • Johan l

2009-07-31

Johan l skrev om Adlibris AB
    Adlibris är bra men Bokus verkar ha samma sortiment men ännu billigare och samma leveranstider...verkar nästan vara samma företag..båda har lager i tyskland dessutom. Läs mer
  • Elin J

2009-07-26

Elin J skrev om Adlibris AB
    Adlibris är den bästa bokhandeln på Internet! Vilken bok du än söker, så finner du den här. Det är riktigt bra priser och du får din leverans mycket snabbt. Läs mer
  • Peter N

2009-07-24

Peter N skrev om Adlibris AB
    Snabba leveranser.
    Definitivt plus för att leveranserna är gratis, det gör att man inte behöver samla på sig innan man gör en beställning. Läs mer
  • Marcus T

2009-07-15

Marcus T skrev om Adlibris AB
    Som student finns inget bättre alternativ än adlibris när det gäller studentlitteratur. Det är snabbt billigt och enkelt att beställa och de har verkligen allt man kan tänka sig. Enda nackdelen är väl om man vill snåla till det med frakten och köra billigaste alternativet så kan det ta lite väl lång tid, men det är upp till var och en! Läs mer
  • 2009-03-31

Andreas N skrev om Adlibris AB
    På plussidan måste nämnas det massiva utbudet av litteratur, även smalare sådan. Jag har ännu inte stött på en enda bok av intresse som inte finns att beställa från addlibris. På minussidan är de ibland märkligt fluktuerande priserna. Böcker kan gå upp några kronor för att gå ner igen veckan efter, upp igen osv. Läs mer
  • 2009-01-31

Anna I skrev om Adlibris AB
    Absolut bästa bokhandeln! Alltid bäst priser och oftast snabba leveranser. Har man otur med helgdagar och har valt miljöfrakt kan det ta nån dag extra att få hem grejerna.
    Har aldrig haft några problem med Adlibris. Läs mer
  • Sofie B

2009-01-13

Sofie B skrev om Adlibris AB
    Min favorit bokaffär på nätet! Dem billigaste böckerna någonsin, och med gratis frakt dessutom. Att dem dessutom är anslutna till www.godstart.se är ju bara ett extra plus. Läs mer
  • 2008-11-29

jenny h skrev om Adlibris AB
    Internetbokhandel som verkligen är billigare än butik. Handlar ofta och mycket här. Fin hemsida där det är lätt att hitta det man söker. Trevlig kundservice och många leveranssätt att välja bland. Helt klart en rekomendation! (här hittar man bra julklappar/presenter till mycket bra pris!) Läs mer
  • 2008-11-03

Hannes A skrev om Adlibris AB
    Mycket stort utbud av böcker och liknande. Allt från kurslitteratur till pocketdeckare. De har låga priser på kurslitteratur vilket gör att jag alltid tar en titt in på deras hemsida när jag ska köpa sådana böcker. Frakten är gratis om man kan vänta någon dag extra på att böckerna ska komma. Bra med topplista på böcker. Läs mer
  • Nilowisch

2008-10-15

Nilowisch skrev om Adlibris AB
    SUPER-bra hemsida.
    Snabba leveranser.
    Bra priser. Läs mer
  • 2008-09-15

Anna B skrev om Adlibris AB
    Tänk på att det tar ett tag innan du får dina böcker men helt klart det mest prisvärda stället att köpa framför allt studentlitteratur på. Det mesta finns och du hittar inga bättre priser. Men som sagt - va ute i god tid det kan ta lite drygt en vecka innan du får böckerna om du har lite otur. Läs mer
  • 2008-09-15

Josefine A skrev om Adlibris AB
    Är man ute i god tid ska man helt klart köpa sin studentlitteratur via Adlibris, de brukar alltid vara billigast bland alla internetbokhandlar, och såklart billigare än i bokhandleln på stan. Man brukat få vänta på böckerna en vecka, men det är helt klart värt att vara ute lite i förväg för de pengar man kan spara in. Läs mer
  • 2008-08-29

Sara S skrev om Adlibris AB
    Adlibris har mycket bra utbud av alla typer av böcker, men även mp3 böcker och talböcker. Enkel betalning och snabb leverans. Jättebra att inkorgen sparar vad man lagt undan under en ganska lång tid så man kan ta sin tid att bestämma vad man vill beställa. Böckerna är billiga, det är bra att man ibland kan smygläsa, att man kan rekommendera böcker och läsa rekommendationer. Läs mer
  • 2008-08-29

Cecilia G skrev om Adlibris AB
    Adlibris är en bokhandel via nätet och de har ett gigantiskt utbud. Man hittar alltid vad man söker och de har en bra kundtjänst och lättnavigerad sida. Det bästa är att de har snabba leveranser. Har inget negativt att tillägga. Läs mer
  • Anette J

2008-08-27

Anette J skrev om Adlibris AB
    Supersnabb service. Skulle beställa böcker inför skolstarten och kom på det lite sent. Trodde jag. Trots att jag (snål som man är) valde att skicka efetr fraktfritt och därmed även få vänta nån dag extra, så kom böckerna i lådan lagom i tid tills kursen började. Det tackar vi för Läs mer
  • 2008-08-23

Mathias L skrev om Adlibris AB
    Billigt och smidigt. Man har även möjlighet att få gratis frakt om man är beredd att vänta lite längre på att få sin beställning. Jag fick nyligen en bok som var felbunden men supporten svarade snabbt och skickade en ny bok direkt utan några som helst problem. En förebild för internet-butiker. Läs mer
  • 2008-08-22

Helena J skrev om Adlibris AB
    Mycket bra internetbokhandel. jag köper alla mina böcker där. Det är billigt och de har stort utbud. Jag gillar att man kan välja olika alternativ för leverans, även miljöfrakt! Läs mer

Jon O skrev om Adlibris AB
    Bästa internetbokhandeln? Bra priser och mycket låg frakt. Väldigt stort sortiment, saknar dock bilder på alla böckerna. Köpt mycket studentlitteratur oftast billigare än att köpa ”rabatterat” i en vanlig affär. Läs mer

Jonathan S skrev om Adlibris AB
    Mycket bra internetbokhandel. Bra priser och ett enormt sortiment som nästan alltid levereras på några dagar. Inget negativt alls egentligen, det är jättesmidigt att leta böcker på internet, synd bara att man inte kan bläddra och känna lite på dem först. Läs mer

Gustav B skrev om Adlibris AB
    Det är en bra bokhandel på internet som oftast har lägre priser än andra butiker som säljer studentlitteratur. det går snabbt och enkelt att handla och jag har aldrig haft något problem med att få leveransen hemskickad på kort tid. Adlibris är alla fattiga studenters bästa vän"! Läs mer

Michaela skrev om Adlibris AB
    Bra priser, nån enstaka gång kan det vara 10 spänn billigare nån annanstans men det vägs lätt upp av väldigt snabba leveranstider (ofta fått tidigare än beräknat) samt gratis frakt. Bra utbud av kurslitteratur och mkt bra att kunna betala mot faktura när böckerna behövs innan csn dykt upp. Läs mer
  • Martin S

2008-08-19

Martin S skrev om Adlibris AB
    Skittråkig layout men helt ok sortiment. Läs mer
    Emma K gillar detta

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte