Jag har aldrig tidigare varit med om ett mer nonchalant bemötande från ett företag. Jag fick ett SMS med information om att bilen skulle lämnas in senast 08:00 för att vara klar innan eftermiddagen. Jag planerade om hela min morgon, använde timmar ifrån jobbet och ordnade med barnlämning för att hinna till 07:45. Väl där får jag veta att det var ett systemfel och jag borde inte ha fått det smset om att lämna bilen senast 08:00, utan egentligen till 15:15, nu får det vara så och jag får lämna bilen på plats till 15:15 alltså... blev detta helt plötsligt mitt fel..
Jag frågar hur det är mitt problem, men får bara höra att "det är ett datorfel vi inte kan styra över". Jag ber om en hyrbil – svaret är "nix". När jag undrar hur vi kan lösa detta får jag ett nedlåtande svar: "Men människa, vad är det du inte förstår?". Flimmrar med ögonen för 4de gången dessutom. Jag ber om att prata med en ansvarig och får veta att han själv är det, tillsammans med en kvinnlig kollega. När jag vänder mig till henne ifrågasätter hon om jag ens fått ett SMS – tills hennes kollega bekräftar det. Först då tystnar hon. Först när en annan kollega noterar att jag är upprörd och kommer in i situationen, ändras deras ton – plötsligt kan bilen bli klar innan 15:00. Otroligt dålig kundservice. Varning för Hedin!