Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Järfälla Almström & Ogebratt Bygger

Almström & Ogebratt Bygger

Orionvägen 97, 175 60 Järfälla — Visa karta

AO Bygger grundades 2007 av Janne Almström och Dante Ogebratt som båda har jobbat inom byggsektorn sedan 1989. Idag är vi 12 anställda och hjälper er med allt inom bygg. Vårt motto är: nöjda kunder, goda kundrelationer och god kontakt - under hela bygget.

Lokalerna har vi i Skälby och därför håller vi oss oftast i Västerort, men vi är verksamma i hela Stockholm och utför arbeten åt både företag och privatpersoner.

Vi fixar det mesta inom bygg och samarbetar med målare, plattsättare, elektriker och fler därtill. Kontakta oss så styr vi upp byggprojektet eller renoveringen!

Läs vad 64 kunder tycker om Almström & Ogebratt Bygger

• Thomas F
    Thomas F skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Uppdraget var att renovera vårt badrum.
    Allt revs ut. Nytt golv med golvvärme, handfat, toalett. dusch. Klinkers på golvet, kakel på väggarna. Målning och lite snickeriarbeten. Smärre efterjusteringar hanterades smidigt.
    Jag hade höga förväntningar som samtliga infriades. Professionellt bemötande. Budget och tidplan hölls.
    Bra utfört arbete. Vi är mycket nöjda med resultatet och lämnar gärna referenser och rekommendationer.
  • Jenny A
    Jenny A skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Jag ringde på morgonen och frågade om de kunde hjälpa mig att såga av några Bergoplattor. Efter två timmar kom de hem till mig och hämtade plattorna. De kollade noggrant med mig hur de skulle sågas och var de skulle läggas. Efter en timme ringde de och sa att det var klart och ATG jag kunde hämta dom. Bättre service hade jag inte kunnat få. De erbjöd sig även att de kunde komma tillbaka med plattorna men jag valde att hämta dom själv.
  • Ylva U
    Ylva U skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Snabb och bra hjälp! Mycket tillmötesgående och inlyssnande
  • Barkarby B
    Barkarby B skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Snabba svar, professionellt bemötande. Hög kunskaps nivå. Hög kvalitet
  • Anders E
    Anders E skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Vi fick hjälp att byta en ytterdörr. Arbetet är bra utfört , dock blev slutkostnaden mer än dubbelt så dyr än vad vi fått som ca pris vilket gjorde att vi kände oss lurade . Dessutom kom det fram att rotavdraget inte gällde för oss för att huset var för nytt vilket medförde ytterligare kostnader. Det var såklart vårat ansvar att kolla upp detta noggrant men jag tycker väl ändå att byggföretaget borde ha vetat och informerat oss om det . Vi kommer inte att anlita dem igen.
    2017-09-22 Mia A svarar Anders E
    Vi beklagar att ni känner er lurade. Vid kontroll i offerten framgår att vi gett er ett uppskattat tidsspann. Vi har preciserat vår timdebitering och att materialkostnader tillkommer. Vår uppskattade tid överskreds med två timmar, vilket beror på att det tillkom arbete med att hämta den dörr ni själva beställt vilket inte var överenskommet från början. Eftersom den dörr ni valt inte höll förväntad kvalitet behövde en smed tillkallas för att få ordning på den för att kunna sätta dit handtag och lås. Givetvis beklagligt, men ingenting vi orsakat. Vet inte om ni varit i kontakt med leverantören av dörren för att kräva ersättning för denna merkostnad. I annat fall rekommenderar vi er att göra det, men det är kanske lite sent nu.

Vi har tyvärr ingen möjlighet att känna till en fastighets ålder när vi lämnar offerter och dessvärre så brast det denna gång eftersom er bostad är yngre än 5 år vilket är gränsen för ROT-avdrag. Detta har vi tidigare haft mailkontakt om. Vi beklagar än en gång att ni känner så här.
  • Sophia W
    Sophia W skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Allt har varit klockrent!
    Vi har varit velande och de har varit tålmodiga!
  • Magnus M
    Magnus M skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Bemötandet har varit utmärkt genom hela renoveringen, bra hantverkare!
  • Per M
    Per M skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Bra bemötande och information, mycket väl utfört arbete.
  • Eva P
    Eva P skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Snabb återkoppling vid kontakt, snabbt och proffsigt fick vi offert. Vi valde själva när vi ville ha jobbet utfört. Vi är mycket nöjda med resultatet av våra nyslipade golv. Proffsiga och trevliga hantverkare. Även återkopplingen efter att jobbet var klart var viktig för oss. Kan varmt rekommendera Alström & Ogebratt Bygger.
  • Jacob Ö
    Jacob Ö skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Vi har anlitat A&O Bygger två gånger, båda gångerna med löpande räkning. Vi upplever dem som ett pålitligt bolag som fixar fram de hantverkare som behövs beroende på vilka överraskningar som dyker upp längs vägen. Senaste gången gjorde de ett stambyte i villa samt renovering av hallar och trappa. Slutresultatet blev väldigt bra och till vettigt pris.
  • Helena Å
    Helena Å skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Professionellt och seriöst både i bemötande och utförda arbeten. Bra idéer och inputs i samband med ombyggnationer. Renovering och ombyggnad av kök, byte av yttertak och fönster, nybyggnad av takbalkong, bygge av förråd. Företaget levde upp till våra förväntningar på alla punkter; seriöst utfört arbete med god kvalitet och inom rimlig tid.
  • Annica S
    Annica S skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Renoveringshjälp i äldre lägenhet.

Mkt bra och trevlig bemötande till en början.

Upplevde att de inte hade tid att genomföra uppdraget de åtog sig. Vi kommer i nästa vecka och gör klart. Kom en timme här och några timmar där. Blev aldrig klara.

Mkt misstag skedde, klantiga fel och fel som kunde ha klarats ut med ett telefonsamtal istället för att gissa sig fram.
  • Magnus W
    Magnus W skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    I skrivande stund så har de nyss börjat bearbeta vår råvind som ska bli ett fint stort rum så får återkomma om det jobbet lite senare. Däremot kan jag betygsätta deras sätt att lägga om vårt tak som gjordes för ett par månader sedan. Snabbt och proffsigt. Min känsla är att Janne och Dante arbetar med kvalitet och har känsla att plocka in bra underentreprenörer och medarbetare. Så betyg högt där. Får hoppas de bibehåller mitt höga betyg om några veckor när vinden ska vara klar.
  • Anders W
    Anders W skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Arbetet omfattade demontering/montering av tralldäck och räcken till farstukvist samt vilplan. Vidare reparation av knut på förråd och vissa plåtarbeten. Slutligen målning av hela huset.
    Bemötandet var hela tiden mycket vänligt och arbetet kom igång snabbt och genomfördes sedan också snabbt och noggrant. Den utfärdade offerten hölls väl.
    Företaget ger ett mycket gott intryck och man känner att man kan lita på det.
  • Thomas S
    Thomas S skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Väldigt seriösa och måna om att det ska bli bra, kommer när de lovar och är duktiga på det de gör.
  • Eva W
    Eva W skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Bra bemötande från såväl Janne som killarna som utförde jobbet.. Kraschad garagedörr som byttes ut. A&O beställde och levererade en dörr som passade fint och monterade den.
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    - Lätt att kommunicera med, för det mesta en bra öppen kommunikation.
    - Bygget har för det mesta flutit på i ett bra tempo.
    - Mycket bra kvalité på utfört arbete.
    - Vid större arbeten, kan det rekommenderas att ta hjälp av underleverantörer för att få en bättre uppskattning av budget.
  • Irene P
    Irene P skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Bra bemötande,trevliga handverkare,enda nackdel att väntan på arbetets utföranade var lång.
  • Arne S
    Arne S skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Helrenovering av litet badrum 6 kvm. I början av ren. upptäcktes mindre läckage på ledning i golvet för värmeelement vilket föreningen anlitade Ao för rep och torkning. Det största problemet var att Ao anlitade olika entr. för olika jobb och de kom när de hade tid. Rep på börjades före midsommar 2015 och var klart strax före jul 2015 och under större delen av denna tid kunde jag inte bo i lägenheten pga av damm utan vistades på landet! Jag kan absolut inte rekommendera företaget.
  • Jonas Å
    Jonas Å skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Gör ett seriöst jobb med bra kvalitet.
  • Therese M
    Therese M skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Proffsiga, höll tiden, lätta att ha och göra med
  • Kjell E
    Kjell E skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Tvättrummet blev skickligt totalrenoverat till full belåtenhet och till en rimlig kostnad. När en hantverkare blev färdig så meddelade han sin kollega att fortsätta med nästa moment. Stark rekommendation för A O Bygger.
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Vi är mycket nöjda med resultatet såväl som kommunikation och samarbete under arbetets gång med vår badrumsrenovering. Vi kan varmt rekommendera AO Bygger!
  • Jenny E
    Jenny E skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Kan verkligen rekommendera denna firma! Dom kom på kort varsel, gjorde ett bra jobb och följde upp efteråt. Mycket tillförlitliga!
  • Kjell L
    Kjell L skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    AO hjälpte oss med att bygga om vårt större badrum. Mycket trevligt bemötande och lätta att ha att göra med. De gjorde ett mycket bra jobb men drog kanske lite ut på tiden. Detta är nog inte så konstigt då det var sista hösten med det större ROT-avdraget. Vi är mycket nöjda med deras arbete.
  • Tommy F
    Tommy F skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Anlitade företaget efter en mycket felaktig installation av K-Rauta.
    Alla fel rättades till av fackkunnig personal till full belåtenhet.
    Aven administration med fakturering och information fungerade väl.
    Ytterligare minst en i området kommer att anlita AO bygger såsom även vi.
    Vi rekommenderar dett företag.
    T.Freij Tröskvägen 121Järfälla
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    En överlag bra kontakt. Jag fick hjälp hela vägen från att konkretisera vad jag behövde göra, till smidigt förslag på läsning.

Serviceminded.
  • Stefan F
    Stefan F skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Fick hjälp med förstärkning av tegelvägg. I offerten stod tillverkning av plåtmaterial men det visade sig efter samtal att de köpte färdigt material. Och när jag ville att materialet skulle tillverkas annorlunda/enklare blev det då lite krångligt för den. Men ingen extra kostnad och de löste det bra. Och de utförde jobbet bra (vilket ju är det viktiga!) och vad jag förstår till ett bra pris.
  • Hans S
    Hans S skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Bra bemötande och lyhördhet.
    Varierande kvalitet från mycket bra till mindre bra.
  • Martin E
    Martin E skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Mycket bra att ha att göra med (jag hade Dante som kontakt), snabba svar, punktliga, bra utfört arbete, väldigt kommunikativa, seriösa och professionella. Har bara positiva saker att säga om AO Bygger. Kommer garanterat att anlita dem igen när behov uppstår.
  • Ronny J
    Ronny J skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Trevliga och kompetenta hantverkare som utför de mesta sorters arbete. Mycket nöjd med bland annat öppning av bärande vägg, målning och golvläggning.
  • Annelie R
    Annelie R skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Jag är mycket nöjd med resultatet av den renovering jag och min man fått hjälp med. Det gick snabbt men med bra kvalité! Alla hantverkare som var inblandade var trevliga och lätta att ha och göra med. Tvekar inte att anlita AO Bygger igen. :)
  • Sandra B
    Sandra B skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Det bästa med AO bygger är att man knappt märker att man har hantverkare hemma. De städar efter sig varje dag när de går hem. Duktiga och pålitliga. Har använt dem många gånger och alltid nöjd!
  • Eva L
    Eva L skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Alla hantverkare kom när de sa att de skulle komma så jobbet fortlöpte i bra takt. Vi väldigt nöjda med arbetet. Det enda som man känner, som inte är speciellt för AO bygg är offerter som inte är tydliga utan mycket kostnader ryms under generella punkter.
  • Niklas" E
    Niklas" E skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Vi fick ett fantastiskt bemötande av AO Bygger, med stöd och rådgivning i alla faser av vårt ombyggnadsprojekt. De har ett stort kunnande och håller vad de lovar i stort som smått. Utan det förtroende vi känt för dem hade vi aldrig gått in i ett sådant stort projekt, och vi kan rekommendera dem varmt till alla som har behov av en professionell samarbetspartner inom bygg.
  • Hans Z
    Hans Z skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Byggnad av ett uterum, markarbete och montering av uterum. Bemötandet var utmärkt av dom båda herrarna. En särskild hälsning till Janne och Janne.
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Duktiga och gjorde bra jobb som gör att de kan få fler uppdrag av mig
  • Anders S
    Anders S skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    vi är nöjda med utfört arbete ingegerd och anders
  • Sune W
    Sune W skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    AO Bygger hjälpte oss att bygga ett 15 kvm vinterisolerat inglasat uterum.
    Vi är mycket nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera dom.
    Inger o Sune Wikström
  • Barbro L
    Barbro L skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Nöjd med bygget av badrummet samt inköp av kakel på Kakleriet i Järfälla.
    Rörmokare, snickare, målare, elektriker, kakelsättare, allt u a. Även fått ett mycket bra bemötande av dessa yrkesmän.
  • Fernandéz O
    Fernandéz O skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Bemötande var utmärkt.
    De tjänsterna son jag köpte var total badrum renovering plus inköp av inredning.
    Kommunikationen fungerade bra och jag är nöjd med resultaten.
  • Conny D
    Conny D skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Det har generellt fungerat bra med visst undantag för mindre bra återkopplingar på leveranstider.
  • Birgitta H
    Birgitta H skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Förra året köpte jag nya fönster till baksidan av mitt hus. När fönstren levererades efter lång väntan, som inte AO hade någon del i, kom två mycket trevliga och raska hantverkare och gjorde ett utmärkt jobb. Jag kan verkligen rekommendera AO.
  • Andreas F
    Andreas F skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Pålitliga, , punktliga, ordentliga och duktiga :-) Kunden i fokus!
  • Hans H
    Hans H skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Enkla att ha att göra med och höll vad de lovade med ett mycket bra slutresultat.
    De har renoverat ett våningsplan samt dörrar och fönster.
  • Lars A
    Lars A skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Jag har anlitat AO Bygger i många många år för olika slags bygg och renoveringsarbeten. Byggt komplett garage, badrum, div ytrenovering, betongarbeten mm.

Första jobbet var 1994 med att installera ett nytt kök i ett hus.

Jag har alltid varit helt nöjd med deras arbeten. Vi har alltid kommit överens om löpande räkning på projekten, och det har alltid fungerat mycket bra.
  • Willy N
    Willy N skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Under ca 5 år har jag haft uppdrag åt AO Bygger 5 - 10 gånger, både utvändigt på fasaden och plank och invändigt ventilationsluckor samt div. el-jobb. De har alla gånger gjort bra jobb och kunnat genomföra dessa snabbt när detta varit önskvärt. De återkommer snabbt om de inte kunnat svara direkt när jag ringt.
    Sammanfattningsvis är de konstruktiva när det gäller hur önskemål ska lösas och snabba att genomföra.
  • Jens N
    Jens N skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Ett bra bemötande med professionella hantverkare. Vi är mycket nöjda med vår slutprodukt och vägen fram dit. Vi kan rekommendera AO Bygger för era planerade projekt.
  • Angelica A
    Angelica A skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Vi upplever att de var väldigt lyhörda och proffsiga. Vår lägenhet total renoverades och blev super fin, vi är väldigt nöjda. Vi kan varm rekommendera AO Bygger.
  • Kenneth I
    Kenneth I skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Bra bemötande och Proffs på jobbet!

Orionvägen 97, 175 60 Järfälla