Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Järfälla Almström & Ogebratt Bygger
Rekommenderat företag 2016 - Almström & Ogebratt Bygger
Rekommenderat företag 2015 - Almström & Ogebratt Bygger

Almström & Ogebratt Bygger

Orionvägen 97, 175 60 Järfälla — Visa karta

AO Bygger grundades 2007 av Janne Almström och Dante Ogebratt som båda har jobbat inom byggsektorn sedan 1989. Idag är vi 12 anställda och hjälper er med allt inom bygg.

Läs vad 50 kunder tycker om Almström & Ogebratt Bygger

• Thomas S
    Thomas S skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Väldigt seriösa och måna om att det ska bli bra, kommer när de lovar och är duktiga på det de gör.
  • Eva W
    Eva W skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Bra bemötande från såväl Janne som killarna som utförde jobbet.. Kraschad garagedörr som byttes ut. A&O beställde och levererade en dörr som passade fint och monterade den.
  • Jonas H
    Jonas H skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    - Lätt att kommunicera med, för det mesta en bra öppen kommunikation.
    - Bygget har för det mesta flutit på i ett bra tempo.
    - Mycket bra kvalité på utfört arbete.
    - Vid större arbeten, kan det rekommenderas att ta hjälp av underleverantörer för att få en bättre uppskattning av budget.
  • Irene P
    Irene P skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Bra bemötande,trevliga handverkare,enda nackdel att väntan på arbetets utföranade var lång.
  • Arne S
    Arne S skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Helrenovering av litet badrum 6 kvm. I början av ren. upptäcktes mindre läckage på ledning i golvet för värmeelement vilket föreningen anlitade Ao för rep och torkning. Det största problemet var att Ao anlitade olika entr. för olika jobb och de kom när de hade tid. Rep på börjades före midsommar 2015 och var klart strax före jul 2015 och under större delen av denna tid kunde jag inte bo i lägenheten pga av damm utan vistades på landet! Jag kan absolut inte rekommendera företaget.
  • Jonas Å
    Jonas Å skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Gör ett seriöst jobb med bra kvalitet.
  • Therese M
    Therese M skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Proffsiga, höll tiden, lätta att ha och göra med
  • Kjell E
    Kjell E skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Tvättrummet blev skickligt totalrenoverat till full belåtenhet och till en rimlig kostnad. När en hantverkare blev färdig så meddelade han sin kollega att fortsätta med nästa moment. Stark rekommendation för A O Bygger.
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Vi är mycket nöjda med resultatet såväl som kommunikation och samarbete under arbetets gång med vår badrumsrenovering. Vi kan varmt rekommendera AO Bygger!
  • Jenny E
    Jenny E skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Kan verkligen rekommendera denna firma! Dom kom på kort varsel, gjorde ett bra jobb och följde upp efteråt. Mycket tillförlitliga!
  • Kjell L
    Kjell L skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    AO hjälpte oss med att bygga om vårt större badrum. Mycket trevligt bemötande och lätta att ha att göra med. De gjorde ett mycket bra jobb men drog kanske lite ut på tiden. Detta är nog inte så konstigt då det var sista hösten med det större ROT-avdraget. Vi är mycket nöjda med deras arbete.
  • Tommy F
    Tommy F skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Anlitade företaget efter en mycket felaktig installation av K-Rauta.
    Alla fel rättades till av fackkunnig personal till full belåtenhet.
    Aven administration med fakturering och information fungerade väl.
    Ytterligare minst en i området kommer att anlita AO bygger såsom även vi.
    Vi rekommenderar dett företag.
    T.Freij Tröskvägen 121Järfälla
  • Magnus H
    Magnus H skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    En överlag bra kontakt. Jag fick hjälp hela vägen från att konkretisera vad jag behövde göra, till smidigt förslag på läsning.

Serviceminded.
  • Stefan F
    Stefan F skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Fick hjälp med förstärkning av tegelvägg. I offerten stod tillverkning av plåtmaterial men det visade sig efter samtal att de köpte färdigt material. Och när jag ville att materialet skulle tillverkas annorlunda/enklare blev det då lite krångligt för den. Men ingen extra kostnad och de löste det bra. Och de utförde jobbet bra (vilket ju är det viktiga!) och vad jag förstår till ett bra pris.
  • Hans S
    Hans S skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Bra bemötande och lyhördhet.
    Varierande kvalitet från mycket bra till mindre bra.
  • Martin E
    Martin E skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Mycket bra att ha att göra med (jag hade Dante som kontakt), snabba svar, punktliga, bra utfört arbete, väldigt kommunikativa, seriösa och professionella. Har bara positiva saker att säga om AO Bygger. Kommer garanterat att anlita dem igen när behov uppstår.
  • Ronny J
    Ronny J skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Trevliga och kompetenta hantverkare som utför de mesta sorters arbete. Mycket nöjd med bland annat öppning av bärande vägg, målning och golvläggning.
  • Annelie R
    Annelie R skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Jag är mycket nöjd med resultatet av den renovering jag och min man fått hjälp med. Det gick snabbt men med bra kvalité! Alla hantverkare som var inblandade var trevliga och lätta att ha och göra med. Tvekar inte att anlita AO Bygger igen. :)
  • Sandra B
    Sandra B skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Det bästa med AO bygger är att man knappt märker att man har hantverkare hemma. De städar efter sig varje dag när de går hem. Duktiga och pålitliga. Har använt dem många gånger och alltid nöjd!
  • Eva L
    Eva L skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Alla hantverkare kom när de sa att de skulle komma så jobbet fortlöpte i bra takt. Vi väldigt nöjda med arbetet. Det enda som man känner, som inte är speciellt för AO bygg är offerter som inte är tydliga utan mycket kostnader ryms under generella punkter.
  • Niklas" E
    Niklas" E skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Vi fick ett fantastiskt bemötande av AO Bygger, med stöd och rådgivning i alla faser av vårt ombyggnadsprojekt. De har ett stort kunnande och håller vad de lovar i stort som smått. Utan det förtroende vi känt för dem hade vi aldrig gått in i ett sådant stort projekt, och vi kan rekommendera dem varmt till alla som har behov av en professionell samarbetspartner inom bygg.
  • Hans Z
    Hans Z skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Byggnad av ett uterum, markarbete och montering av uterum. Bemötandet var utmärkt av dom båda herrarna. En särskild hälsning till Janne och Janne.
  • Andreas H
    Andreas H skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Duktiga och gjorde bra jobb som gör att de kan få fler uppdrag av mig
  • Anders S
    Anders S skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    vi är nöjda med utfört arbete ingegerd och anders
  • Sune W
    Sune W skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    AO Bygger hjälpte oss att bygga ett 15 kvm vinterisolerat inglasat uterum.
    Vi är mycket nöjda med resultatet och kan varmt rekommendera dom.
    Inger o Sune Wikström
  • Barbro L
    Barbro L skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Nöjd med bygget av badrummet samt inköp av kakel på Kakleriet i Järfälla.
    Rörmokare, snickare, målare, elektriker, kakelsättare, allt u a. Även fått ett mycket bra bemötande av dessa yrkesmän.
  • Fernandéz O
    Fernandéz O skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Bemötande var utmärkt.
    De tjänsterna son jag köpte var total badrum renovering plus inköp av inredning.
    Kommunikationen fungerade bra och jag är nöjd med resultaten.
  • Conny D
    Conny D skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Det har generellt fungerat bra med visst undantag för mindre bra återkopplingar på leveranstider.
  • Birgitta H
    Birgitta H skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Förra året köpte jag nya fönster till baksidan av mitt hus. När fönstren levererades efter lång väntan, som inte AO hade någon del i, kom två mycket trevliga och raska hantverkare och gjorde ett utmärkt jobb. Jag kan verkligen rekommendera AO.
  • Andreas F
    Andreas F skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Pålitliga, , punktliga, ordentliga och duktiga :-) Kunden i fokus!
  • Hans H
    Hans H skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Enkla att ha att göra med och höll vad de lovade med ett mycket bra slutresultat.
    De har renoverat ett våningsplan samt dörrar och fönster.
  • Lars A
    Lars A skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Jag har anlitat AO Bygger i många många år för olika slags bygg och renoveringsarbeten. Byggt komplett garage, badrum, div ytrenovering, betongarbeten mm.

Första jobbet var 1994 med att installera ett nytt kök i ett hus.

Jag har alltid varit helt nöjd med deras arbeten. Vi har alltid kommit överens om löpande räkning på projekten, och det har alltid fungerat mycket bra.
  • Willy N
    Willy N skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Under ca 5 år har jag haft uppdrag åt AO Bygger 5 - 10 gånger, både utvändigt på fasaden och plank och invändigt ventilationsluckor samt div. el-jobb. De har alla gånger gjort bra jobb och kunnat genomföra dessa snabbt när detta varit önskvärt. De återkommer snabbt om de inte kunnat svara direkt när jag ringt.
    Sammanfattningsvis är de konstruktiva när det gäller hur önskemål ska lösas och snabba att genomföra.
  • Jens N
    Jens N skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Ett bra bemötande med professionella hantverkare. Vi är mycket nöjda med vår slutprodukt och vägen fram dit. Vi kan rekommendera AO Bygger för era planerade projekt.
  • Angelica A
    Angelica A skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Vi upplever att de var väldigt lyhörda och proffsiga. Vår lägenhet total renoverades och blev super fin, vi är väldigt nöjda. Vi kan varm rekommendera AO Bygger.
  • Kenneth I
    Kenneth I skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Bra bemötande och Proffs på jobbet!
  • Mats S
    Mats S skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    bra utfört arbete inom utsatt tid bra pris
  • Bo L
    Bo L skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Vi är till 100 % nöjda med det arbete - inkl bemötande och samarbete - som AO Bygger utförde vid den totala köksrenoveringen år 2012 och vid den totala badrumsrenoveringen år 2015 i vår bostadsrättslägenhet .
    Vi kan varmt rekommendera AO Bygger vad gäller renoveringear av denna typ.
    - Bo Linder o Christer Setterdahl
    - Mobil. 0725125750
  • Catharina R
    Catharina R skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Jag är jättenöjd. De gör ett bra jobb, meddelar eventuella merkostnader och städar efter sig. Vad mer kan man begära?
  • Yvonne J
    Yvonne J skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    AO Bygg gav ett gott intryck! De är professionella de gör jobbet mycket bra, de håller tiden och gör det som vi kommit överens om. Vi fick hjälp med ett uterum för säsongen tidig vår till höst och vid ett annat tillfälle byte av ytterdörr.
  • Mattias H
    Mattias H skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    proffsigt företag som står för det som lovat.
  • Lars E
    Lars E skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Anlitade AOBygger till att bygga en trall och ett uterum. Jobbet blev väl utfört, även om det tog längre kalendertid än planerat. För det mesta var de snabba på att svara när man sökte dom under byggperioden.
  • Niklas L
    Niklas L skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Dom hjälpte mig att göra om badrummet. Är nöjd med allt från offert till de färdiga resultatet.
  • Anders W
    Anders W skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Vårt omdöme är mer än positivt. Trevligt bemötande och väl utfört arbete.
    Anders och Cilla i Bromma
  • Peter H
    Peter H skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Mycket nöjd med alla delar av byggandet. Har anlitat företaget tidigare och var nöjd då oxå.
  • Lennart S
    Lennart S skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Trevligt och respektfullt bemötande från början och hela tiden intill arbetets slutförande.
    Kvalificerad rådgivning betr. material och perfekt utförd inbyggnad av altan med inglasning samt även tillbyggande av uteplats i anslutning till denna.
    Resultatet blev över förväntan gott.
    Mht ovanstående kan jag som nöjd kund rekommendera AO Bygger på det bästa.
  • Marie R
    Marie R skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Hej
    Jag tog kontakt med Janne på AO Bygger. Jag behövde hjälp I samband med att jag flyttade in i en ny lägenhet. Trots mitt i sommar och semestertid, så loste AO Bygger så jag fick garderoder, monterade och hämtade möbler på dv byggvaruhus. Kom när de lovade, fixade allt till min belåtenhet. Mycket flexibla, då det tillkom nya saker att fixa på vägen. Jag är mycket nöjd! Allt toppen! mvh Marie
  • Leif I
    Leif I skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Trevligt bemötande vid planeringen och besiktningen. Inhyrt företag som gjorde grunden var helt OK.
  • Niclas S
    Niclas S skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Mkt trevliga och pålitliga! kommer på utsatt tid och gör ett fantastiskt bra jobb. De håller det även Städat och fint. Kommer utan tvekan anlita dem igen om vi behöver mer hjälp.
  • Martin E
    Martin E skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Mycket trevligt och kompetent företag. Jag har använt dom både privat och via mitt företag.

Orionvägen 97, 175 60 Järfälla