Almström & Ogebratt Bygger

AO Bygger grundades 2007 av Janne Almström och Dante Ogebratt som båda har jobbat inom byggsektorn sedan 1989. Idag är vi 12 anställda och hjälper er med allt inom bygg. Vårt motto är: nöjda kunder, goda kundrelationer och god kontakt - under hela bygget.

Lokalerna har vi i Skälby och därför håller vi oss ofta i Västerort, men vi är verksamma i hela Stockholm och utför arbeten åt både företag och privatpersoner.

Vi fixar det mesta inom bygg och samarbetar med målare, plattsättare, elektriker och fler därtill. Kontakta oss så styr vi upp byggprojektet eller renoveringen!

Läs vad 146 kunder tycker om Almström & Ogebratt Bygger 2

2021-05-31
    Byte av fönsterruta som försäkringsbolag. Proffsigt utfört, snabbt och smidigt.
    2021-05-28
    Platsbyggda garderober, hyllor och skrivbord samt montering av beställd köksö.
    Mycket proffsiga, effektiva och pålitliga hantverkare. Kom med bra synpunkter och förslag samt ritningar utefter vad vi tänkt oss och genomförde enligt överenskommelse. Perfekt resultat!
    Pris och fakturering helt enligt överenskommelse.
    Vi är mycket nöjda!
    2021-05-28
    Vi beställde en renovering av ett stort rum. Almström och Ogebratt var väldigt proffsiga hela vägen från planering till slutförande av projektet. Väldigt trevliga snickare och bra underentreprenörer. Vi fick vara med i alla beslut och fick bra råd kring lite svårare lösningar. Alla våra förväntningar infriades. Vi kommer säkerligen använda firman igen!
    2021-04-20
    Byte av fönster.
    Snabbt och proffsigt bemötande.
    Helt nöjd..bra jobb och inget strul.
    Så ska det vara.
    2021-04-15
    Helrenoverade vår lägenhet och är väldigt nöjda. Kände oss trygga under hela processen. Vi hade en kontaktperson vilket var smidigt. De var lätta att kommunicera med. Flexibla när förändringar skedde. Hittade smarta lösningar på våra utmaningar. Kan varmt rekommendera dem. Kommer att välja samma firma igen nästa gång jag renoverar.
  • Lars A
    2021-04-15
    Almström & Ogebratt Bygger har genomfört flera projekt åt mig. Allt från badrumsbygge, totalrenovering av gammal tvättstuga, komplett garage, köksbygge, uterum i lösvirke mm.
    Alltid mycket hög kvalité och bra kommunikation.
    2021-02-22
    Snabbt handläggande och bra utfört.
    Tack!
    2021-02-22
    Totalrenovering av badrum.
    Bra dialog under hela arbetet från offert till slutförande. Proffsiga hantverkare och underleverantörer.
    Mycket nöjd och rekommenderar varmt Almström och Ogebratt och kommer anlita dem igen!
  • Hans J
    2021-02-21
    Nybyggnation av bastu i befintligt förråd samt golvläggning i annat rum.

Mycket nöjd med bemötande och utfört arbetet. Bastun kunde användas på utlovad tid, fick dock därefter vänta mer ca 1 månad på dörrfoder samt målning.
    Tack Hans för att du tog dig tid att lämna ert omdöme! Det är väldigt värdefullt för oss.

Vi beklagar att det dröjde så lång tid att färdigställa slutfinishen med foder runt dörren till er bastu. Julledigheten och därtill hög sjukfrånvaro bidrog till att det blev onödigt lång väntetid för er. I övrigt får vi ta på oss att ni tyvärr fick vänta alltför lång tid och vi tar tacksamt till oss era synpunkter.
    2021-02-19
    Vi anlitade AO för tapetsering av två rum. Målaren som kom var väldigt kunnig och trevlig och vi är supernöjda :)
    2021-02-19
    Byte av stuprör. Väldigt snabb återkoppling med offert och utfört jobb. Rekommenderas varmt!
    2020-12-10
    Slipade vårat golv
    Snabbt och vi är mycket nöjda 5 på en skala 1-5
    De personer vi pratade med var mycket proffsiga
    Vi kan verkligen rekommendera detta företag
    med vän
    lig hälsning
    Ove Jansson
    2020-12-10
    Ombyggnad av övervåningen. Tog bort väggar och gjorde ett stort rum. A och O gjorde ett mycket bra jobb på utsatt tid och till offererad kostnad. Korrekt och trevlig personal! Företaget rekommenderas varmt.
  • Ulla M
    2020-10-25
    Vi har anlitat Ao bygg nu när vi har flyttat in i vår nya lägenhet. Har fått hjälp av både snickare och elektriker. Toppenbra!! Sanbbt snickarna var underbara och elektriken fixade allt med lampor och tv kopplingar. Det är toppenkillar och vi är så nöjda.
    2020-09-14
    Snabb och bra hjälp när vi behövde fixa några småsaker inför en flytt.
    2020-09-13
    Reparation.
    Tidsplaneringen tog tid.
    Kvalitet helt Ok.
    Tycker att arbetstimmarna på plats var mindre än i faktura.
    Upplevelse: OK
    Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme! Vi medger att det tog lite tid innan vi kom för att åtgärda din skada. Vi beklagar detta. Anledningen var att det var ett mindre projekt som vi försökte klämma in så snart det fanns några timmar över från något av våra pågående längre byggprojekt. Ni har fakturerats för den tid vi varit på plats samt att lite tid gått åt till restid. Almström & Ogebratt Bygger
    2020-09-13
    Staket runt tomten. Väl utfört och enligt överenskommelse. Bra och trevligt bemötande. Rekommenderar dem.
    2020-09-10
    Pålitliga hantverkare. Seriösa.
    2020-09-10
    Inmonterande av nytt köksfönster
    Mycket trevligt bemötande
    Väl utfört arbete på överenskommen tid
    Allt blev mycket snyggt precis som jag förväntat mig.
    Rekommenderas varmt.
    2020-06-09
    Enklare renovering av kök, inkl montering av vitvaror, målning och mindre snickeriarbeten. Dessutom ville jag ha en kontaktperson.

Jag fick mycket bra hjälp och ett bra bemötande på alla sätt. Hela arbetet tog något längre tid än beräknat och berodde delvis på andra leverantörer.

Slutresultatet blev väldigt bra och jag är mer än nöjd.
    2020-06-06
    Vi är jättenöjda med renoveringen av vår lägenhet, superproffsig
    hela vägen med duktiga hantverkare, seriöst och ansvarsfullt.
    Vi kan verkligen rekommendera detta byggföretag. Vårt självklara val vid nästa arbete.

Lars Roxell
    Skeppargatan 25
    Stockholm
    2020-06-05
    Mycket nöjd med slutresultatet. Det som drar ned betyget är de verkade tappa bort min beställning så det drog ut lite på tiden
    2020-03-27
    Mycket bra kontakt och förslag på lösningar för det som dök upp.
    2020-03-23
    Helrenovering av gillestuga som sköttes på ett smidigt och utmärkt sätt från start till mål och inom given tidsram. Vi är väldigt nöjda med såväl jobbet som resultatet!
    2020-03-19
    Toarenovering, kakel o klinkers. Snabbt o effektivt. Mycket bra kommunikation o lätta att ha och göra med.
    2020-03-17
    Anlitade A&O för målning och bygg. Man kan alltid lita på att A&O levererar I god tid och med bra kvalite. Vi är nöjda även denna gång.
    2020-03-17
    Köpte för hög kyl/frys; överskåpet fick byggas om på plats. Snyggt o prydligt jobb
    2020-02-17
    Fick kontakt med Almström& Ogebratt i ett gemensamt projekt där de stod för snickeridelen. Arbetet de utförde där resulterade i en mycket nöjd kund. Jag beställde då själv en parkettslipning med hårdvaxolja till en av mina kunder med ett mycket bra resultat. Trots att det gjordes en hel del tillägsbeställningar med kort varsel blev projektet klart i tid.

Rekommenderar Almström&Ogebratt starkt!
    2020-02-12
    Sedan 2010 har de mesta behoven om snickerier, vvs och el täckts av AO. Fick tips av min son där AO genomfört en invändig helrenovering av deras 40-talsvilla.

Alltid snabb och lätt kontakt när behov uppkommer. Likaså öppna för kompromisser beträffande prioritering och tidsplanering.

Snickare, rörmontörer och elektriker är också lösningsorienterade.

Kommer i första hand vända mig till AO även i fortsättningen.
    2020-02-12
    Finsnickeri - arbetet utfördes raskt och väl
    2020-02-12
    Many skickade 2 plåtslagare som gjorde ett bra jobb och klart.
    2020-02-12
    mycket brs utfört arbete!
    Rekommenderas starkt!
    2020-02-12
    Renovering av badrum. Blev bra bemött av de som arbetade men det var ibland lite segt att få kontakt. Ofta kom inte arbetare när de sagt. Hela renoveringen tog därför dubbelt så lång tid än beräknat.
    Tack för din rekommendation. Vi beklagar att arbetet drog ut på tiden. Vid byte av golvbrunn visade det sig att bjälklaget var så tunt att de fick tänka om och det var inget som var känt från början. Detta orsakade dessvärre att arbetet tog lite längre tid än beräknat. Hoppas att du är nöjd med resultatet! Almström & Ogebratt Bygger
    2019-10-29
    Panelbyte (fasad) på en gavel. Vänligt och snabbt. De gjorde ett snabbt och ordentligt jobb inom den satta ramen. Vi är mycket nöjda
    2019-10-23
    Bolaget har renoverat ett flertal rum och vi är mer än nöjda.
    2019-10-07
    Snabb återkoppling och leverans. Bra utfört arbete och trevligt bemötande.
    Lite dyrt annars helt ok.
    2019-10-07
    Gott bemötande, hjälpsam och kunnig, Kommer att anlita er igen
    2019-10-06
    Behövde akut hjälp med en takpanna, två trevliga män kunde samma förmiddag svänga förbi och åtgärda problem. Mycket trevliga och uppskattade verkligen den snabba responsen från företaget.
    2019-02-19
    Pålitliga och bra kommunikation!
    2019-02-18
    I kök utfördes förberedelse för installation av spis.
    I badrum utfördes installation av handdukstork samt byte av trasig termostat för golvvärme. Vi blev mycket bra bemötta och de förväntningar vi hade uppfylldes till fullo! Vår beställning av arbetena blev utförda inom kort tid, på ett bra, säkert och snabbt sätt, med bra kvalitet.
    2019-02-17
    Vi har helrenoverat vårt hus och gjort flera tilläggsjobb unde åren. Vi har blivit väl bemötta och arbetet utfört till belåtenhet.
    2019-02-17
    Jag fick hjälp med att byta fönster och jag tycker att företaget skött detta på ett föredömligt sätt.
    Jag upplever att dom är professionella, trevliga, pålitliga och lätta att ha att göra med.
    Jag kan varmt rekommendera detta företag till andra.
    2019-02-16
    De satte in ventil ovanför kylskåpet och gjorde en hylla i skafferiet. De kom med kort varsel och utförde arbetet till full belåtenhet. Vi är mycket nöjda med firman ahlmström och ogebratt. Vänliga hälsningar Ingrid och Harald ullman
    2019-02-15
    Lite väggar och grejer som skulle byggas..
    gick snabbt och effektivt.
  • Michael B
    2019-02-15
    Fick hjälp med uppsättning av väggskåp och bänk i badrum. Eftersom det var ett "mindre" arbete (stort för mig) lyckades man klämma in det mellan andra åtaganden ganska snabbt. Hantverkare som höll utlovade tider och genomförde prisvärt arbete.
  • Hans B
    2019-02-15
    Snabba, seriösa och gör bra jobb. De bytte vårt tak och allt gick enligt det som var överenskommet och utlovat. Vär är mycket nöjda.
    2019-02-15
    Jobbet bra utfört men den offert jag fick överskreds. Vi möttes på mitten trots att jag kunde ha hävdat offertpriset.
    2018-12-28
    Satte upp ett plank mot allmänning, tyvärr fanns det ingen stadga i gjutningen. Företaget rättade till felet, så det blev OK.
    Bytte delvis panel på huset med gott resultat.
    Väntade två månader på offert, för byte av fönster, därför gick jobbet till annan.
    Bra bemötande från ägarna, men ojämn kvalitet på snickare. Sammanfattningsvis kan sägas att uppstår det ett problem så försöker ägarna att lösa detta på bästa sätt.
    Men att vänta så länge på en offert är inte Ok.
    Pelle
    2018-12-02
    Bytte innertak, drog om och utökade el, samt bredspacklade alla väggar på ett par rum i ett 50-tals hus. Blev bra. Lätta att kommunicera med och ingen oro att ha dem här på dagarna.
    2018-11-29
    Bra hjälp och proffsig personal.