Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Järfälla Almström & Ogebratt Bygger

Almström & Ogebratt Bygger

Orionvägen 97, 175 60 Järfälla — Visa karta

AO Bygger grundades 2007 av Janne Almström och Dante Ogebratt som båda har jobbat inom byggsektorn sedan 1989. Idag är vi 12 anställda och hjälper er med allt inom bygg. Vårt motto är: nöjda kunder, goda kundrelationer och god kontakt - under hela bygget.

Lokalerna har vi i Skälby och därför håller vi oss ofta i Västerort, men vi är verksamma i hela Stockholm och utför arbeten åt både företag och privatpersoner.

Vi fixar det mesta inom bygg och samarbetar med målare, plattsättare, elektriker och fler därtill. Kontakta oss så styr vi upp byggprojektet eller renoveringen!

Läs vad 98 kunder tycker om Almström & Ogebratt Bygger

• Jacob Ö skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Bytte innertak, drog om och utökade el, samt bredspacklade alla väggar på ett par rum i ett 50-tals hus. Blev bra. Lätta att kommunicera med och ingen oro att ha dem här på dagarna. Läs mer
  • Lunatandläkarna Ab L skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Bra hjälp och proffsig personal. Läs mer
  • Bengt D skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Det beställda arbetet utgjordes av markarbete för ett växthus samt murning av en låg mur för växthuset.
    Beträffande bemötandet och arbetets utförande finns inget att klaga på, det var utan anmärkning.
    Det som drog ner betyget något var en tråkig diskussion efter avslutat arbete gällande faktureringen, vad som ingick resp. inte ingick i arbetet. Detta löste sig dock i slutändan till full belåtenhet. Läs mer
    2018-11-30 Mia A svarar Bengt D
    Tack för din rekommendation. Ett missförstånd uppstod som sagt vid faktureringen, men det löste sig ju smidigt efter kontakt. Hoppas att ni är nöjda med ert nya växthus!
  • Göran W
    Göran W skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Snabb och effektiv service med många goda råda och mycket trevliga medarbetare på firman. Installation av spegeldörrar i hall och hjälp med vissa snickerier. Kan verkligen rekommenderas
    Göran Wennersten Läs mer
  • Erik S skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    professionella och trevliga. mycket bra att ha at göra med. Läs mer
  • Anders L
    Anders L skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    AO utförde snickerijobb på min vind . Helt ok resultat och pris. Problem uppstod när jag frågade om dom har kontakt med ngn elektriker. Elektriker utförde jobb. När faktura, ordentligt saltad med påslag på över 100 procent för en del material, kom så visade det sig att det gick genom AO som lade på ytterligare 12 procent. Jag har bestridigt och begärt kvitton på inköpspris. Fått svar att det blivit lite fel och priset reducerades lite. Har inte fått kvitton än men priset är fortfarande för högt
    Fortsättning följer. Jobbigt!! Läs mer
    2018-11-30 Mia A svarar Anders L
    Tråkigt att du är missnöjd. Det mesta har du nog fått ta tillbaka efter att du hade möte med vår elektriker efter att du publicerat denna rekommendation. Att huvudentreprenören gör påslag på underentreprenörers debiteringar gäller generellt i branschen och är inget specifikt hos dig. Dock så är det så att elektrikern har en lägre timdebitering när de arbetar genom oss än vad de skulle ha debiterat om de fakturerat dig direkt. Kostnaden för dig trots ett entreprenörspåslag på 12% blir ändå lägre än vad du hade fått betala om elektrikern fakturerat dig direkt.
    En vecka innan du skrev denna rekommendation erhöll du samtliga underlag via mail så denna uppgift är också felaktig.
    2018-12-02 Anders L svarar Mia A
    Arbetskostnaden är ok eftersom summan blir i stort sätt samma vilket sätt man än räknar på. Det stämmer att jag fått underlag men dessa är felaktiga, även den senaste som var justerad är felaktig. Det höll elinstallatören som jag hade möte med, med om. Det jag begärde var kvitton på inköpt material vilket inte är samma sak som prislista från grossist. Efter mötet mejlade jag, den 8 november, er ett förslag på uppgörelse som jag inte fått svar på. Har ni svarat får ni gärna skicka det igen. Angående entreprenörsarvode borde ni efter detta ha lärt er att vara tydligare med att ni tänker agera huvudentreprenör och jag har lärt mig att kolla om någon som ger mig förslag på t.ex. elektriker tänker agera huvudentreprenör och påföra avgifter. Personligen föredrar jag att slippa mellanhänder och få en rak och tydlig kommunikation.

Mvh,
    Anders Lundin
    2018-12-04 Mia A svarar Anders L
    Är förvånad att du väljer att diskutera ditt personliga ärende på detta forum istället för att diskutera med oss direkt. Vi har inte samma syn som du har och väljer nu att kontakta dig på ett mer passande sätt.
    2018-12-04 Anders L svarar Mia A
    Jag fick ett mejl från reco som fått i uppdrag av er att anmoda mig att skriva på detta forum.
    Dessutom har ni ju inte svarat på mejl (den 8 november) jag skrivit direkt till er.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Bela L skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Pga av vattenskada i kök och hall. Företaget byggde nytt kök samt målning och tapetsering.
    Kan rekommenderas. Läs mer
  • Claes J skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Justering av gångjärn på ytterdörr. Snabb och proffsig hjälp. Läs mer
  • Brf Norra B skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Jag beskrev vad vi ville att de skulle göra och de utförde arbetet utan problem. Resultatet blev mycket bra. Bemötandet från alla deras anställda eller chefer var mycket bra. Läs mer
  • Per N skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Vi anlitade A&O för att renovera köket, riva en vägg och öppna upp mot vardagsrum. De satte upp nytt innertak, la parkettgolv, målade, monterad kök mm.
    Alla var väldigt trevliga, kunniga och kom med förslag/lösningar på hur saker skulle göras Vilket är något vi uppskattar. Snabb feedback på frågor och undringar och Janne (som var ansvarig) gick alltid att nå.
    Rekommenderar dem varmt och kommer absolut att vända oss till dem igen. Läs mer
  • Anders N skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Vi kontaktade Almström&Ogebratt för att få en del gjort i lägenheten. Det rörde sig bland annat om snickerier, vägg och takmålning samt en del el och våtarbete.

Det tog en stund innan renoveringen drog igång men när de väl körde igång så gick det undan. Vidare så var de väldigt öppna med när / vem som skulle göra vad, om de fick förhinder samt hur lång tid som var kvar. I och med att jag som sagt bor i en lägenhet med katter så var det väldigt uppskattat.

Att jobbet sedan blev alldeles utmärkt var också naturligtvis en bonus. Läs mer
  • Capital U skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Vi anlitade Almström & Ogebratt som utförde renovering av två toaletter på vårt kontor under våren 2018. Jobbet genomlystes av kvalité, noggrannhet och inom uppsatt tidsram. Jag kan verkligen rekommendera firman.

Karolina Sandberg
    COO, UB Capital Sweden AB Läs mer
  • Christina H skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    AO Bygger har lagt golv, målat och satt upp en grind hos mig hittills.

Dom är mycket trevliga, hjälpsamma och kunniga. Alltid tillgängliga och ger råd vid behov.
    Priserna har även varit bra.

Jag planerar att renovera mitt kök och tänker då absolut anlita AO Bygg igen.

Hälsningar Christina Läs mer
  • Petter W skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Genomförde renovering av vardagsrum, nytt parkettgolv samt målning, lister m m. Mycket bra bemötande och alltid bra tidspassning samt mycket väl utförande av arbete. Bästa hantverkare jag haft att göra med, rekommenderas varmt. Läs mer
  • Kajsa R skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Fick kontakt med AO bygger via XL-bygg. Jag hade ett förråd som var fuktskador efter en vattenläcka. Fick ett bra intryck när de var här och tittade på förrådet. Sen tog det lite tid innan de kunde börja. De hantverkare som var här och jobbade var väldigt kunniga trevliga och lätta att ha att göra med. Även hantverkare som de tog in för el, tak och plåt var också lätta att prata med. Jag är mycket nöjd med AO Bygger och kan tänka mig att använda dem igen om jag behöver göra något mer med mitt hus.
    Kajsa Rönn Läs mer
  • Göran F skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Jag anlitade AO Bygger för att riva ett befintligt förråd om ca 4 kvm och att uppföra ett nytt. Hantverkarna var yrkeskunniga, noggranna och trevliga att ha att göra med. Resultatet blev mycket bra, men dyrare än offerten av olika skäl. Detta tog dock byggfirman till största delen det ekonomiska ansvaret för. Sammanfattningsvis levde byggfirman upp till mina förväntningar. Läs mer
  • Vincent S skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Gipps UT i vardagsrummet

JA

JA

POFFS BESTÄLLARE TILL PROFFS UTFÖRARE ! Läs mer
  • Inger G skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Arbetet gällde slipning och lackning av fiskbensmönstrad ekparkett, samt ev spackling och utbyte av stavar. Bemötandet har varit bra. Trots kort tid från min accept av offerten till genomförandedatum fungerade det perfekt. Jobbet gjordes snabbt och effektivt på de dagar som stod till förfogande. Det gick nästan lite för fort för mig, då jag inte hann fundera på ev byte av några stavar. Spackling utfördes med bra resultat, men hade jag fått lite mera tid att fundera så hade jag nog låtit byta ut några stavar. Kanske var det en liten miss i kommunikationen mellan oss? Men sammanfattningsvis ett mycket proffsigt utfört jobb som väl kan rekommenderas. Läs mer
  • Pavlos T
    Pavlos T skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Fick hjälp med att montera en ytterdörr.
    Nöjd med både arbete och bemötande. Läs mer
  • Astrakangatan B skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Vid dörr byten hade vi ett enkel och bra samarbete . Med pålitlig och kunnig personal, Läs mer
  • Jackie D skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Almström & Ogebratt var de som hjälpte oss säkra fönstret i vardagsrummet efter ett inbrott senaste september.
    De var trevliga och gav oss dessutom en mycket hygglig offert och har genom hela jobbet att byta ut tre fönster i vardagsrummet varit lika trevliga och gjort ett mycket bra jobb.
    De gav oss också idéer som gjorde att fönsterväggen blev mycket finare än förut! Läs mer
  • Barbro L skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Är nöjd från början och nästan till slutet. Ett droppbläck hade vi kommit överens om skulle bytas.Detta var tyvärr inte åtgärdat utan det gamla hängde kvar, på tvärsan när arbetet var slutfört. Förutom detta nöjd kund/barbro Läs mer
    2018-03-13 Maria A svarar Barbro L
    Vi blev förvånade när vi läste att droppblecket ännu inte var monterat. Vi trodde att det var gjort för länge sedan. Vid kontakt med plåtslagaren fick vi nu höra att det kom på plats i fredags den 9/3. Det var skönt att höra! /Maria
  • Kristoffer C
    Kristoffer C skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Vi fick hjälp i vår villa med avväxling av en bärande vägg, elarbeten och byggande av en vägg. Slutresultatet blev mycket bra och alla arbetsytor skyddades ordentligt. Både bygg och elkillarna var proffsiga och trevliga i sitt bemötande.

Allting flöt på som planerat och arbetet kom snabbt igång redan efter första kontakten. Mycket snabb återkoppling vid frågor både via tele och mail.

Vi kommer anlita Almström & Ogebratt Bygger igen! Läs mer
  • Per L skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Vänligt och mycket professionellt bemötande och rådgivning i samband med en omdragning av ventilation mellan badrum och kök i lägenhet. Arbeetet bestod av ventilationstrummer, håltagning i väg, visst el jobb och ned- samt upp montering av delar av köksskåp. Utmärkt fakturarutin. Läs mer
  • Roland A skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Janne & Dante har hjälpt oss igenom hela vår renovering av övervåning (trapphus, övre hall, 3 rum & ett badrum) och då menar jag verkligen hjälpt oss, vid de tillfällen jag hade tänkt fel föreslog de en annan lösning och förklarade varför, detta var otroligt skönt för oss som är verkliga amatörer på området.
    Vissa saker tog längre tid än beräknat med det berodde på problem med leveranser av material INTE på AObyggers vilja och kunskap.
    Jag kan varmt rekomendera dem. Läs mer
  • Peter D skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Bra hjälp och stöd med råd och tips. Läs mer
  • Margaretha B skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Behövde nytt laminatgolv lagt inför flytt. Det gick lätt och fort att få kontakt och för att få ok till att få jobbet gjort. Då arbetet kom igång var delar av materialet från Beijer trasigt. Det medförde förseningar, jobbigt för både AObygg och för mig, då min flytt närmade sig. Allt löstes av firman, så golvet är på plats i tid.
    Jag är nöjd och glad åt att ha fått hjälp.
    mvh Margaretha Boman Läs mer
  • Jan S skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Bra bemötande. Gör det som dom säger och i tid. Läs mer
  • Brf Sekatören B skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Ett mycket seriöst och kompetent företag. Ser noga till att leva upp till en hög standard. Finns alltid att nå per telefon och mail, kommer på utlovade tider. Noga med att berätta för kunden vad som gäller för att bygga enligt kod. Läs mer
  • Hässelby Blommor Ab skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Vi har anlitat Almström & Ogebratt Bygger (A&O) ett flertal gånger under de senaste två åren - både för större ombyggnationer och mindre projekt. På det hela taget är vår erfarenhet av A&O mycket god och de främsta styrkorna är deras tillgänglighet, arbetsvilja och inte minst kompetens. Ägarna Janne och Dante är mycket måna om att vi som kunder skall vara nöjda och deras egna snickare och plattsättare är både yrkesstolta och trevliga.

Vi värdesätter att ha en kunnig och ärlig byggpartner som är villig att hjälpa oss med alla behov - även de mindre, men icke desto mindre viktiga projekten. En sådan partner har vi i Almström & Ogebratt Brygg. Läs mer
  • Björn F skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Vänligt och professionellt bemötande vid alla kontakter med företagets representanter.
    Arbetet bestod i att byta träpanel på en halv vägg i västerläge.
    Mycket bra utfört arbete, inom kort tid och snabbt utfört. Kostnaden för bytet blev lägre än beräknat.
    Rekommenderar företaget till andra villaägare i området. Läs mer
  • Daniel M skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Gick med på att göra jobb hos oss i juli, när det var mycket svårt att hitta hantverkare. Jobbet utfört väl och i linje med offerten (som var ett riktpris). I övrigt lätta att komma i kontakt med och att ha att göra med. Läs mer
  • Erik S skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    positivt: snabbt och högkvalitativt agerande.
    negativt: ibland dålig koordination mellan olika underentreprenader/leverantörer. Läs mer
  • Sten J skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Bra kvalitet på arbetet och öppen dialog med företaget. Läs mer
  • Thomas F skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Uppdraget var att renovera vårt badrum.
    Allt revs ut. Nytt golv med golvvärme, handfat, toalett. dusch. Klinkers på golvet, kakel på väggarna. Målning och lite snickeriarbeten. Smärre efterjusteringar hanterades smidigt.
    Jag hade höga förväntningar som samtliga infriades. Professionellt bemötande. Budget och tidplan hölls.
    Bra utfört arbete. Vi är mycket nöjda med resultatet och lämnar gärna referenser och rekommendationer. Läs mer
  • Jenny A skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Jag ringde på morgonen och frågade om de kunde hjälpa mig att såga av några Bergoplattor. Efter två timmar kom de hem till mig och hämtade plattorna. De kollade noggrant med mig hur de skulle sågas och var de skulle läggas. Efter en timme ringde de och sa att det var klart och ATG jag kunde hämta dom. Bättre service hade jag inte kunnat få. De erbjöd sig även att de kunde komma tillbaka med plattorna men jag valde att hämta dom själv. Läs mer
  • Ylva U skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Snabb och bra hjälp! Mycket tillmötesgående och inlyssnande Läs mer
  • Barkarby B skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Snabba svar, professionellt bemötande. Hög kunskaps nivå. Hög kvalitet Läs mer
  • Anders E skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Vi fick hjälp att byta en ytterdörr. Arbetet är bra utfört , dock blev slutkostnaden mer än dubbelt så dyr än vad vi fått som ca pris vilket gjorde att vi kände oss lurade . Dessutom kom det fram att rotavdraget inte gällde för oss för att huset var för nytt vilket medförde ytterligare kostnader. Det var såklart vårat ansvar att kolla upp detta noggrant men jag tycker väl ändå att byggföretaget borde ha vetat och informerat oss om det . Vi kommer inte att anlita dem igen. Läs mer
    2017-09-22 Mia A svarar Anders E
    Vi beklagar att ni känner er lurade. Vid kontroll i offerten framgår att vi gett er ett uppskattat tidsspann. Vi har preciserat vår timdebitering och att materialkostnader tillkommer. Vår uppskattade tid överskreds med två timmar, vilket beror på att det tillkom arbete med att hämta den dörr ni själva beställt vilket inte var överenskommet från början. Eftersom den dörr ni valt inte höll förväntad kvalitet behövde en smed tillkallas för att få ordning på den för att kunna sätta dit handtag och lås. Givetvis beklagligt, men ingenting vi orsakat. Vet inte om ni varit i kontakt med leverantören av dörren för att kräva ersättning för denna merkostnad. I annat fall rekommenderar vi er att göra det, men det är kanske lite sent nu.

Vi har tyvärr ingen möjlighet att känna till en fastighets ålder när vi lämnar offerter och dessvärre så brast det denna gång eftersom er bostad är yngre än 5 år vilket är gränsen för ROT-avdrag. Detta har vi tidigare haft mailkontakt om. Vi beklagar än en gång att ni känner så här.
  • Sophia W
    Sophia W skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Allt har varit klockrent!
    Vi har varit velande och de har varit tålmodiga! Läs mer
  • Magnus M skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Bemötandet har varit utmärkt genom hela renoveringen, bra hantverkare! Läs mer
  • Per M skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Bra bemötande och information, mycket väl utfört arbete. Läs mer
  • Eva P
    Eva P skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Snabb återkoppling vid kontakt, snabbt och proffsigt fick vi offert. Vi valde själva när vi ville ha jobbet utfört. Vi är mycket nöjda med resultatet av våra nyslipade golv. Proffsiga och trevliga hantverkare. Även återkopplingen efter att jobbet var klart var viktig för oss. Kan varmt rekommendera Alström & Ogebratt Bygger. Läs mer
  • Jacob Ö skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Vi har anlitat A&O Bygger två gånger, båda gångerna med löpande räkning. Vi upplever dem som ett pålitligt bolag som fixar fram de hantverkare som behövs beroende på vilka överraskningar som dyker upp längs vägen. Senaste gången gjorde de ett stambyte i villa samt renovering av hallar och trappa. Slutresultatet blev väldigt bra och till vettigt pris. Läs mer
  • Helena Å
    Helena Å skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Professionellt och seriöst både i bemötande och utförda arbeten. Bra idéer och inputs i samband med ombyggnationer. Renovering och ombyggnad av kök, byte av yttertak och fönster, nybyggnad av takbalkong, bygge av förråd. Företaget levde upp till våra förväntningar på alla punkter; seriöst utfört arbete med god kvalitet och inom rimlig tid. Läs mer
  • Annica S skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Renoveringshjälp i äldre lägenhet.

Mkt bra och trevlig bemötande till en början.

Upplevde att de inte hade tid att genomföra uppdraget de åtog sig. Vi kommer i nästa vecka och gör klart. Kom en timme här och några timmar där. Blev aldrig klara.

Mkt misstag skedde, klantiga fel och fel som kunde ha klarats ut med ett telefonsamtal istället för att gissa sig fram. Läs mer
  • Magnus W
    Magnus W skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    I skrivande stund så har de nyss börjat bearbeta vår råvind som ska bli ett fint stort rum så får återkomma om det jobbet lite senare. Däremot kan jag betygsätta deras sätt att lägga om vårt tak som gjordes för ett par månader sedan. Snabbt och proffsigt. Min känsla är att Janne och Dante arbetar med kvalitet och har känsla att plocka in bra underentreprenörer och medarbetare. Så betyg högt där. Får hoppas de bibehåller mitt höga betyg om några veckor när vinden ska vara klar. Läs mer
  • Anders W skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Arbetet omfattade demontering/montering av tralldäck och räcken till farstukvist samt vilplan. Vidare reparation av knut på förråd och vissa plåtarbeten. Slutligen målning av hela huset.
    Bemötandet var hela tiden mycket vänligt och arbetet kom igång snabbt och genomfördes sedan också snabbt och noggrant. Den utfärdade offerten hölls väl.
    Företaget ger ett mycket gott intryck och man känner att man kan lita på det. Läs mer
  • Thomas S skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Väldigt seriösa och måna om att det ska bli bra, kommer när de lovar och är duktiga på det de gör. Läs mer
  • Eva W skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Bra bemötande från såväl Janne som killarna som utförde jobbet.. Kraschad garagedörr som byttes ut. A&O beställde och levererade en dörr som passade fint och monterade den. Läs mer

Orionvägen 97, 175 60 Järfälla