Läs vad 135 kunder tycker om Almström & Ogebratt Bygger 2

• 2020-12-10
    Slipade vårat golv
    Snabbt och vi är mycket nöjda 5 på en skala 1-5
    De personer vi pratade med var mycket proffsiga
    Vi kan verkligen rekommendera detta företag
    med vän
    lig hälsning
    Ove Jansson
  • 2020-12-10
    Ombyggnad av övervåningen. Tog bort väggar och gjorde ett stort rum. A och O gjorde ett mycket bra jobb på utsatt tid och till offererad kostnad. Korrekt och trevlig personal! Företaget rekommenderas varmt.
  • 2020-10-25
    Vi har anlitat Ao bygg nu när vi har flyttat in i vår nya lägenhet. Har fått hjälp av både snickare och elektriker. Toppenbra!! Sanbbt snickarna var underbara och elektriken fixade allt med lampor och tv kopplingar. Det är toppenkillar och vi är så nöjda.
    Ulla M
  • 2020-09-14
    Snabb och bra hjälp när vi behövde fixa några småsaker inför en flytt.
  • 2020-09-13
    Reparation.
    Tidsplaneringen tog tid.
    Kvalitet helt Ok.
    Tycker att arbetstimmarna på plats var mindre än i faktura.
    Upplevelse: OK
    skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Tack för att du tog dig tid att lämna ett omdöme! Vi medger att det tog lite tid innan vi kom för att åtgärda din skada. Vi beklagar detta. Anledningen var att det var ett mindre projekt som vi försökte klämma in så snart det fanns några timmar över från något av våra pågående längre byggprojekt. Ni har fakturerats för den tid vi varit på plats samt att lite tid gått åt till restid.

• 2020-09-13
    Staket runt tomten. Väl utfört och enligt överenskommelse. Bra och trevligt bemötande. Rekommenderar dem.
  • 2020-09-10
    Pålitliga hantverkare. Seriösa.
  • 2020-09-10
    Inmonterande av nytt köksfönster
    Mycket trevligt bemötande
    Väl utfört arbete på överenskommen tid
    Allt blev mycket snyggt precis som jag förväntat mig.
    Rekommenderas varmt.
  • 2020-06-09
    Enklare renovering av kök, inkl montering av vitvaror, målning och mindre snickeriarbeten. Dessutom ville jag ha en kontaktperson.

Jag fick mycket bra hjälp och ett bra bemötande på alla sätt. Hela arbetet tog något längre tid än beräknat och berodde delvis på andra leverantörer.

Slutresultatet blev väldigt bra och jag är mer än nöjd.
  • 2020-06-06
    Vi är jättenöjda med renoveringen av vår lägenhet, superproffsig
    hela vägen med duktiga hantverkare, seriöst och ansvarsfullt.
    Vi kan verkligen rekommendera detta byggföretag. Vårt självklara val vid nästa arbete.

Lars Roxell
    Skeppargatan 25
    Stockholm
  • 2020-06-05
    Mycket nöjd med slutresultatet. Det som drar ned betyget är de verkade tappa bort min beställning så det drog ut lite på tiden
  • 2020-03-27
    Mycket bra kontakt och förslag på lösningar för det som dök upp.
  • 2020-03-23
    Helrenovering av gillestuga som sköttes på ett smidigt och utmärkt sätt från start till mål och inom given tidsram. Vi är väldigt nöjda med såväl jobbet som resultatet!
  • 2020-03-19
    Toarenovering, kakel o klinkers. Snabbt o effektivt. Mycket bra kommunikation o lätta att ha och göra med.
  • 2020-03-17
    Anlitade A&O för målning och bygg. Man kan alltid lita på att A&O levererar I god tid och med bra kvalite. Vi är nöjda även denna gång.
  • 2020-03-17
    Köpte för hög kyl/frys; överskåpet fick byggas om på plats. Snyggt o prydligt jobb
  • 2020-02-17
    Fick kontakt med Almström& Ogebratt i ett gemensamt projekt där de stod för snickeridelen. Arbetet de utförde där resulterade i en mycket nöjd kund. Jag beställde då själv en parkettslipning med hårdvaxolja till en av mina kunder med ett mycket bra resultat. Trots att det gjordes en hel del tillägsbeställningar med kort varsel blev projektet klart i tid.

Rekommenderar Almström&Ogebratt starkt!
  • 2020-02-12
    Sedan 2010 har de mesta behoven om snickerier, vvs och el täckts av AO. Fick tips av min son där AO genomfört en invändig helrenovering av deras 40-talsvilla.

Alltid snabb och lätt kontakt när behov uppkommer. Likaså öppna för kompromisser beträffande prioritering och tidsplanering.

Snickare, rörmontörer och elektriker är också lösningsorienterade.

Kommer i första hand vända mig till AO även i fortsättningen.
  • 2020-02-12
    Finsnickeri - arbetet utfördes raskt och väl
  • 2020-02-12
    Many skickade 2 plåtslagare som gjorde ett bra jobb och klart.
  • 2020-02-12
    mycket brs utfört arbete!
    Rekommenderas starkt!
  • 2020-02-12
    Renovering av badrum. Blev bra bemött av de som arbetade men det var ibland lite segt att få kontakt. Ofta kom inte arbetare när de sagt. Hela renoveringen tog därför dubbelt så lång tid än beräknat.
    skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Tack för din rekommendation. Vi beklagar att arbetet drog ut på tiden. Vid byte av golvbrunn visade det sig att bjälklaget var så tunt att de fick tänka om och det var inget som var känt från början. Detta orsakade dessvärre att arbetet tog lite längre tid än beräknat. Hoppas att du är nöjd med resultatet!

• 2019-10-29
    Panelbyte (fasad) på en gavel. Vänligt och snabbt. De gjorde ett snabbt och ordentligt jobb inom den satta ramen. Vi är mycket nöjda
  • 2019-10-23
    Bolaget har renoverat ett flertal rum och vi är mer än nöjda.
  • 2019-10-07
    Snabb återkoppling och leverans. Bra utfört arbete och trevligt bemötande.
    Lite dyrt annars helt ok.
  • 2019-10-07
    Gott bemötande, hjälpsam och kunnig, Kommer att anlita er igen
  • 2019-10-06
    Behövde akut hjälp med en takpanna, två trevliga män kunde samma förmiddag svänga förbi och åtgärda problem. Mycket trevliga och uppskattade verkligen den snabba responsen från företaget.
  • 2019-02-19
    Pålitliga och bra kommunikation!
  • 2019-02-18
    I kök utfördes förberedelse för installation av spis.
    I badrum utfördes installation av handdukstork samt byte av trasig termostat för golvvärme. Vi blev mycket bra bemötta och de förväntningar vi hade uppfylldes till fullo! Vår beställning av arbetena blev utförda inom kort tid, på ett bra, säkert och snabbt sätt, med bra kvalitet.
  • 2019-02-17
    Vi har helrenoverat vårt hus och gjort flera tilläggsjobb unde åren. Vi har blivit väl bemötta och arbetet utfört till belåtenhet.
  • 2019-02-17
    Jag fick hjälp med att byta fönster och jag tycker att företaget skött detta på ett föredömligt sätt.
    Jag upplever att dom är professionella, trevliga, pålitliga och lätta att ha att göra med.
    Jag kan varmt rekommendera detta företag till andra.
  • 2019-02-16
    De satte in ventil ovanför kylskåpet och gjorde en hylla i skafferiet. De kom med kort varsel och utförde arbetet till full belåtenhet. Vi är mycket nöjda med firman ahlmström och ogebratt. Vänliga hälsningar Ingrid och Harald ullman
  • 2019-02-15
    Lite väggar och grejer som skulle byggas..
    gick snabbt och effektivt.
  • 2019-02-15
    Fick hjälp med uppsättning av väggskåp och bänk i badrum. Eftersom det var ett "mindre" arbete (stort för mig) lyckades man klämma in det mellan andra åtaganden ganska snabbt. Hantverkare som höll utlovade tider och genomförde prisvärt arbete.
    Michael B
  • 2019-02-15
    Snabba, seriösa och gör bra jobb. De bytte vårt tak och allt gick enligt det som var överenskommet och utlovat. Vär är mycket nöjda.
    Hans B
  • 2019-02-15
    Jobbet bra utfört men den offert jag fick överskreds. Vi möttes på mitten trots att jag kunde ha hävdat offertpriset.
  • 2018-12-28
    Satte upp ett plank mot allmänning, tyvärr fanns det ingen stadga i gjutningen. Företaget rättade till felet, så det blev OK.
    Bytte delvis panel på huset med gott resultat.
    Väntade två månader på offert, för byte av fönster, därför gick jobbet till annan.
    Bra bemötande från ägarna, men ojämn kvalitet på snickare. Sammanfattningsvis kan sägas att uppstår det ett problem så försöker ägarna att lösa detta på bästa sätt.
    Men att vänta så länge på en offert är inte Ok.
    Pelle
  • 2018-12-02
    Bytte innertak, drog om och utökade el, samt bredspacklade alla väggar på ett par rum i ett 50-tals hus. Blev bra. Lätta att kommunicera med och ingen oro att ha dem här på dagarna.
  • 2018-11-29
    Bra hjälp och proffsig personal.
  • 2018-11-29
    Det beställda arbetet utgjordes av markarbete för ett växthus samt murning av en låg mur för växthuset.
    Beträffande bemötandet och arbetets utförande finns inget att klaga på, det var utan anmärkning.
    Det som drog ner betyget något var en tråkig diskussion efter avslutat arbete gällande faktureringen, vad som ingick resp. inte ingick i arbetet. Detta löste sig dock i slutändan till full belåtenhet.
    skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Tack för din rekommendation. Ett missförstånd uppstod som sagt vid faktureringen, men det löste sig ju smidigt efter kontakt. Hoppas att ni är nöjda med ert nya växthus!

• 2018-11-29
    Snabb och effektiv service med många goda råda och mycket trevliga medarbetare på firman. Installation av spegeldörrar i hall och hjälp med vissa snickerier. Kan verkligen rekommenderas
    Göran Wennersten
    Göran W
  • 2018-11-29
    professionella och trevliga. mycket bra att ha at göra med.
  • 2018-10-31
    AO utförde snickerijobb på min vind . Helt ok resultat och pris. Problem uppstod när jag frågade om dom har kontakt med ngn elektriker. Elektriker utförde jobb. När faktura, ordentligt saltad med påslag på över 100 procent för en del material, kom så visade det sig att det gick genom AO som lade på ytterligare 12 procent. Jag har bestridigt och begärt kvitton på inköpspris. Fått svar att det blivit lite fel och priset reducerades lite. Har inte fått kvitton än men priset är fortfarande för högt
    Fortsättning följer. Jobbigt!!
    skrev om Almström & Ogebratt Bygger
    Tråkigt att du är missnöjd. Det mesta har du nog fått ta tillbaka efter att du hade möte med vår elektriker efter att du publicerat denna rekommendation. Att huvudentreprenören gör påslag på underentreprenörers debiteringar gäller generellt i branschen och är inget specifikt hos dig. Dock så är det så att elektrikern har en lägre timdebitering när de arbetar genom oss än vad de skulle ha debiterat om de fakturerat dig direkt. Kostnaden för dig trots ett entreprenörspåslag på 12% blir ändå lägre än vad du hade fått betala om elektrikern fakturerat dig direkt. En vecka innan du skrev denna rekommendation erhöll du samtliga underlag via mail så denna uppgift är också felaktig.

Almström & Ogebratt Bygger

Arbetskostnaden är ok eftersom summan blir i stort sätt samma vilket sätt man än räknar på. Det stämmer att jag fått underlag men dessa är felaktiga, även den senaste som var justerad är felaktig. Det höll elinstallatören som jag hade möte med, med om. Det jag begärde var kvitton på inköpt material vilket inte är samma sak som prislista från grossist. Efter mötet mejlade jag, den 8 november, er ett förslag på uppgörelse som jag inte fått svar på. Har ni svarat får ni gärna skicka det igen. Angående entreprenörsarvode borde ni efter detta ha lärt er att vara tydligare med att ni tänker agera huvudentreprenör och jag har lärt mig att kolla om någon som ger mig förslag på t.ex. elektriker tänker agera huvudentreprenör och påföra avgifter. Personligen föredrar jag att slippa mellanhänder och få en rak och tydlig kommunikation. Mvh, Anders Lundin

Anders L

Är förvånad att du väljer att diskutera ditt personliga ärende på detta forum istället för att diskutera med oss direkt. Vi har inte samma syn som du har och väljer nu att kontakta dig på ett mer passande sätt.

Almström & Ogebratt Bygger

Jag fick ett mejl från reco som fått i uppdrag av er att anmoda mig att skriva på detta forum. Dessutom har ni ju inte svarat på mejl (den 8 november) jag skrivit direkt till er.

Anders L

Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2018-10-14
    Pga av vattenskada i kök och hall. Företaget byggde nytt kök samt målning och tapetsering.
    Kan rekommenderas.
  • 2018-10-07
    Justering av gångjärn på ytterdörr. Snabb och proffsig hjälp.
  • 2018-10-03
    Jag beskrev vad vi ville att de skulle göra och de utförde arbetet utan problem. Resultatet blev mycket bra. Bemötandet från alla deras anställda eller chefer var mycket bra.
  • 2018-08-15
    Vi anlitade A&O för att renovera köket, riva en vägg och öppna upp mot vardagsrum. De satte upp nytt innertak, la parkettgolv, målade, monterad kök mm.
    Alla var väldigt trevliga, kunniga och kom med förslag/lösningar på hur saker skulle göras Vilket är något vi uppskattar. Snabb feedback på frågor och undringar och Janne (som var ansvarig) gick alltid att nå.
    Rekommenderar dem varmt och kommer absolut att vända oss till dem igen.
  • 2018-07-09
    Vi kontaktade Almström&Ogebratt för att få en del gjort i lägenheten. Det rörde sig bland annat om snickerier, vägg och takmålning samt en del el och våtarbete.

Det tog en stund innan renoveringen drog igång men när de väl körde igång så gick det undan. Vidare så var de väldigt öppna med när / vem som skulle göra vad, om de fick förhinder samt hur lång tid som var kvar. I och med att jag som sagt bor i en lägenhet med katter så var det väldigt uppskattat.

Att jobbet sedan blev alldeles utmärkt var också naturligtvis en bonus.
  • 2018-07-09
    Vi anlitade Almström & Ogebratt som utförde renovering av två toaletter på vårt kontor under våren 2018. Jobbet genomlystes av kvalité, noggrannhet och inom uppsatt tidsram. Jag kan verkligen rekommendera firman.

Karolina Sandberg
    COO, UB Capital Sweden AB
  • 2018-07-09
    AO Bygger har lagt golv, målat och satt upp en grind hos mig hittills.

Dom är mycket trevliga, hjälpsamma och kunniga. Alltid tillgängliga och ger råd vid behov.
    Priserna har även varit bra.

Jag planerar att renovera mitt kök och tänker då absolut anlita AO Bygg igen.

Hälsningar Christina