ASH Bygg AB

Ulvsundavägen 108, 168 67 Bromma — Visa karta

På ASH Bygg är vårt mål är att ha 100 procent nöjda kunder!

Hos oss får du ett yrkesstolt och erfaret gäng som alltid levererar kvalitet - från första möte till färdigställt projekt. Vi är ett välrenommerat företag med riktigt goda kundomdömen och referenser. När du anlitar oss får du proffs på renovering, badrum, våtrum och villautbyggnader. Vill du ha bevis? Kolla in vår hemsida för bilder på massor av fina referensprojekt.

Varmt välkommen att kontakta oss, vi ser fram emot ett lyckat samarbete!

Läs vad 154 kunder tycker om ASH Bygg AB

• 2019-05-24

Christoffer P skrev om ASH Bygg AB
    Vi renoverade ett badrum, wc, sovrum till matrum, vardagsrum, fasadmålning samt bytter ytterdörr med mera.

Ash Bygg var duktiga och gjorde ett bra jobb. Vi är väldigt nöjda med slutresultatet. Det strulade dock lite och drog ut på tiden 1,5 månad men delvis var det vårt fel med sena leveranser av byggmaterial men sen tog det ett tag för dem att få ordning på elementen så att de funkade. Men på det stora hela så är väldigt nöjda.

Det som var viktigt för oss var att anlita ett företag som vi kunde ha förtroende för eftersom vi själva inte är så händiga, och det tycker jag Ash Bygg levererade. Alex, som vi hade kontakt med, fanns alltid tillgänglig. Läs mer
    2019-05-27 Ash Bygg AB svarar Christoffer P
    Hej Christoffer,

Tack för ditt omdöme och rekommendation!

Kul att höra att ni är nöjda och att kommunikationen funkade som det ska trots fördröjningen.

• 2019-05-09

Nicolas C skrev om ASH Bygg AB
    We have a 2 floor apartment and have created a new wet room (bathroom) on the top floor. We have run quotation with many company and had a good feeling with ASH and have received a clear quotation from them. Our brief was also well detailed.
    On the positive side, ASH did a good quality job with no surprises and details are made correctly.
    On the negative side, they didn't mention that we would need to declare this job to the city (anmälan) and they weren't supportive on this side. We lost 1.5 months in our planning because of this.
    They weren't proactive enough in proposing options for details and we had to look by ourselves for most of them.
    In some occasions, I felt that I was doing the job of project manager instead of them (clarifying tasks to their workers, how I wanted it, etc...) or maybe I was too picky or perfectionist :-)
    We also had one small issue where they bought something important without requesting approval or confirmation (and we were a bit disappointed unfortunately)
    Workers were polite and clean, working area well protected (against dust) and working area always tidy, except plumber were they didn't pay attention to clean after their work (we had to clean ourselves and complaints twice)
    They deserve a 3 - okay.
    To get a 4, I would have expected more proactively in all details available, showing examples, showing alternative options available.
    To get a 5, I would have liked to have proper schedule shared and respected, including support to city, cost effective options proposed to have the best possible job performed.

I'm happy about the job done. I may work again with them in future and will ensure details are reviewed from the start :-) Läs mer
    2019-05-17 Ash Bygg AB svarar Nicolas C
    Hi Nicolas,

Thank you for your feedback!

We are always looking at ways of improving our service to our customers.

We would like to make a short reply regarding your project:
    The reasons why we had to make a Bygganmälan occurred after we had started the project and made some demolition work. Christian helped you with everything regarding the Bygganmälan even though this was your responsibility as owner of the apartment.
    We also managed and paid for your K-ritningar though this is usually not included in the price.
    We offered to take the doors back and replace them with a different model of your choosing, which you didn’t do. We then gave you a 50% discount to please you.

We are happy that you are satisfied with the quality of our work and we are looking forward to work with you in the future.

Best regards
    The team at ASH Bygg
  • 2019-02-28

Tim N skrev om ASH Bygg AB
    Bra engagemang och självgående arbete. Alltid nära för att svar på frågor mm. Läs mer
    2019-02-28 Ash Bygg AB svarar Tim N
    Hej Tim,

Vi tackar så mycket för ert omdöme och rekommendation!

• 2019-02-13

Henrik H skrev om ASH Bygg AB
    Beställde renovering av badrum. ASH försåg oss med en enkel och begriplig offert. De har varit vänliga, hjälpsamma och snabba att ge svar på frågor och funderingar. Vi har haft en tryggt företag med goda betyg och bra referenser som kunde ta ett helhetsåtagande.

ASH har snabbt svarat på frågor under projektet vilket har varit bra. Hjälp och råd har funnits när det har behövts och det har aldrig varit problem att nå dem under byggtiden. Hantering av arbetsplatsen och avfall har varit mycket bra med tanke på det begränsade utrymmet. Hantverkarna har jobbat intensivt och sett till att damm inte har varit ett problem tack vare inplastningen samt den dagliga städningen. Kostnadsuppskattningen har hållit och arbetet blev klart en vecka tidigare än beräknat. Vi är jättenöjda med badrummet och njuter varje gång vi kliver över tröskeln. Läs mer
    2019-02-13 Ash Bygg AB svarar Henrik H
    Hej Henrik,

Stort tack för fint omdöme och er rekommendation!

Väldigt roligt att höra att allt gått bra under projektets gång och att ni är nöjda med resultatet.

• 2019-02-10

Josefin S skrev om ASH Bygg AB
    Renovering av 2 st badrum.
    Mycket bra bemötande, de var också lösningsorienterade när saker och ting inte fungerade som planerat. Bra dialog under projektets gång. De var noggranna och resultatet känns proffsigt.
    Det fasta priset hölls till punkt och pricka.
    Den estimerade tidsplanen var dock något ambitiös och arbetet drog ut på tiden. I slutändan är vi dock ändå mycket nöjda!
    Kan absolut rekommendera ASH Bygg! Läs mer
    2019-02-11 Ash Bygg AB svarar Josefin S
    Hej Josefin,

Stort tack för ditt omdöme och rekommendation.

Vad roligt att ni är nöjda!

• 2019-01-27

Per Roslin skrev om ASH Bygg AB
    Vi började med att totalrenovera ett badrum samt bygga ut det våren 2018. Hur nöjda som helst med både projektledning under arbetets gång samt slutresultat. Alla hantverkare är otroligt duktiga. Under hösten 2018 totalrenoverade vi hela källarvåningen, bytte rörstammar, nya innerväggar mm mm och även där sköttes arbetet helt klanderfritt. Visst, små fel längs vägen som skedde (helt normalt vid så stora projekt) åtgärdades direkt efter påpekande. Alex på ASH gör ett otroligt grymt arbete när han koordinerar, aldrig varit med om att jag kan släppa kontrollen så mycket som jag kunnat göra nu! Läs mer
    2019-01-28 Ash Bygg AB svarar Per Roslin
    Hej Per,

Så roligt att höra att allt gått bra med båda projekten från start till avslut.

Vi tackar så mycket för fina ord och ditt omdöme!

• Rosemarie J

2019-01-17

Rosemarie J skrev om ASH Bygg AB
    Vi är jättenöjda med arbetet som ASH Bygg AB har utfört. De har byggt ett Attefallshus åt oss där vi hade väldigt speciella önskemål om hur huset skulle se ut invändigt och utvändigt och allt blev precis som vi ville ha det. Arbetsledaren, som hade total kontroll över arbetet, var mycket bra att ha att göra med och var mycket trevlig och tillmötesgående. Snickarna var också mycket skickliga. Vi kan verkligen rekommendera företaget och skulle absolut anlita dem igen. Läs mer
    2019-01-17 Ash Bygg AB svarar Rosemarie J
    Hej Rosemarie,

Stort tack för din rekommendation och fina omdöme!

Vi blir så glada av att höra att allt gått bra under projektets gång och att ni är nöjda med resultatet.

• Ulrika K

2018-12-13

Ulrika K skrev om ASH Bygg AB
    Vi renoverade ett litet badrum och det funkade jättebra. Snyggt och proffsigt utfört. Projektet blev försenat, men det berodde på en leverantör av duschvägg som inte skickade det de skulle. Alex svarade alltid snabbt om vi hade frågor eller synpunkter. Läs mer
    2018-12-14 Ash Bygg AB svarar Ulrika K
    Hej Ulrika,

Tack så mycket för ditt omdöme!

Roligt att höra att ni är nöjda med arbetet.

• Miriam S

2018-12-05

Miriam S skrev om ASH Bygg AB
    Jag totalrenoverade mitt kök, slipade golv och målade om väggar i hela min lägenhet. Drog dessutom om elen.

Det var väldigt enkelt att arbeta med Ash Bygg, Alex var snabb på att svar på frågor och jag fick bra hjälp att välja tillbehör/material etc.

Jag är otroligt nöjd över arbetet, jag hade valt separata luckor som monterades upp på nya IKEA stämmer - det blev väldigt snyggt. Dessutom nöjd med val av bänkskiva genom ASH.

Golven blev otroligt snygga, över förväntan.

Jag kan verkligen rekommendera ASH bygg till alla som vill ha en trygg renovering med duktiga hantverkare. Läs mer
    2018-12-10 Ash Bygg AB svarar Miriam S
    Hej Miriam,

Stort tack för din rekommendation och fina omdöme!

Väldigt kul att höra att du är nöjd med allt från början av projektet till avslutat arbete.

• Lena M

2018-11-19

Lena M skrev om ASH Bygg AB
    Helrenovering av villa inomhus.
    Bra bemött, tydlig offert.
    Överlag bra utfört jobb.
    Ibland lite svårt att göra sig förstådd i kontakt med hantverkarna.
    Jag kan absolut rekommendera ASH Bygg Läs mer
    2018-11-20 Ash Bygg AB svarar Lena M
    Hej Lena,

Tack för ditt omdöme och vad roligt att du är nöjd med arbetet!

Vi hoppas att kommunikationen fungerade tillräckligt bra trots att du hade lite svårt att göra dig förstådd.

• 2018-09-30

Karin O skrev om ASH Bygg AB
    ASH BYGG renoverade badrum + en liten toalett hos oss och vi är mycket nöjda. Priset var enl offerten och tiden på arbetet gick snabbare än beräknat, 4 veckor istf 6 veckor.
    Vi kan absolut rekommenderar ASH bygg. Läs mer
    2018-10-04 ASH Bygg svarar Karin O
    Hej Karin,

Vad roligt att höra att ni är nöjda med allt!

Tack så mycket för er rekommendation och fint omdöme.

• 2018-09-28

Kristina F skrev om ASH Bygg AB
    Vi anlitade ASH Bygg för renovering av ytskikt samt ett litet badrum. Vi var mycket nöjda både med bemötandet under hela projektet samt själva utförandet. / Kristina Läs mer
    2018-10-04 ASH Bygg svarar Kristina F
    Hej Kristina,

Vad roligt att ni är nöjda med renoveringen!

Tack för ditt omdöme.

• 2018-09-27

Johanna H skrev om ASH Bygg AB
    Vi är lika nöjda var gång vi anlitar ASH bygg! De levererar med omsorg och utan problem och har lyckats överträffa våra förväntningar flera gånger. Läs mer
    2018-09-28 Ash Bygg AB svarar Johanna H
    Hej Johanna,

Väldigt roligt att höra!
    Tack så mycket för fint omdöme.

• 2018-08-10

David H skrev om ASH Bygg AB
    Vi anlitade ASH Bygg för totalrenovering av toalett och badrum inklusive stambyten. Deras arbete flöt på smidigt, och de höll tidsplanen mycket väl och resultatet blev mycket bra. Vi är väldigt nöjda med valet av ASH Bygg och kommer att använda oss av dom i framtiden! Läs mer
    2018-08-10 ASH Bygg svarar David H
    Hej David,

Tack så mycket för ditt omdöme och din rekommendation. Vad roligt att ni är nöjda med både WC och badrum.

Vi ser fram emot att få hjälpa er med framtida projekt!

• Björn S

2018-07-02

Björn S skrev om ASH Bygg AB
    Ash renoverade vårt badrum nu i maj 2018. Vi blev jättenöjda med resultatet och dem höll tidsplanen. Väldigt tillmötesgående vid frågor och funderingar. Läs mer
    2018-07-02 ASH Bygg svarar Björn S
    Hej Björn,

Tack så mycket för er rekommendation, vad roligt att ni är nöjda med resultatet och vårt arbete!

• 2018-07-02

Tom J skrev om ASH Bygg AB
    Mycket bra upplevelse tack vare god kommunikation genom hela projektet. Läs mer
    2018-07-02 ASH Bygg svarar Tom J
    Hej Tom,

Tack så mycket för rekommendationen!

• 2018-06-01

Birgitta J skrev om ASH Bygg AB
    ASH Bygg är alltid tillgängliga för frågor. De är noggranna, flexibla och tillmötesgående i våra beställningar. Vi uppskattar dem väldigt mycket och har använt dem i flera olika uppdrag. Läs mer
    2018-06-01 ASH Bygg svarar Birgitta J
    Hej Birgitta,

Tack så mycket för ditt omdöme och vad roligt det varit att få hjälpa er under årens lopp med olika projekt.

• 2018-04-17

Rutger E skrev om ASH Bygg AB
    Bra från början till slut!
    Gav en noggran och utförlig offert. Påbörjade arbetet på utsatt tid. Tog sedan ngt längre än beräknat men samtidigt spelade det ingen roll då det var ett fast pris och arbetet utfördes noggrant. Under arbetes gång en kontinuerlig dialog och små justeringar behövdes göras men det kostade inget extra.
    Arbetat med många hantverkare tidigare och ASH tillhör verkligen de bästa, pålitliga och noggranna! Läs mer
    2018-04-27 ASH Bygg svarar Rutger E
    Hej Rutger,

Tack så mycket för ditt fina omdöme, vad roligt att ni är nöjda!

• Maja K

2018-03-29

Maja K skrev om ASH Bygg AB
    Totalrenovering av badrum, samt golvläggning i hall och sovrum. Mycket bra företag att ha och göra med. Gav mig bra tips på saker jag inte hade tänkt på innan, och jag blev kontaktad flera gånger under processen, för att stämma av att allt blev rätt. De höll tidsplanen med god marginal och slutfakturan överensstämde väl med offerten jag hade fått innan. Kan det varmaste rekommendera detta företag vidare, hälsar en supernöjd kund. Läs mer
    2018-04-03 ASH Bygg svarar Maja K
    Hej Maja,

Vad roligt att höra att du är nöjd med ditt projekt!

Tack så mycket för ditt omdöme och rekommendation, det värmer.

• 2018-03-29

Ann-leena M skrev om ASH Bygg AB
    Vi renoverade vårt badrum. Blev oerhört väl bemött. ASH hade proffsig, detaljerad och trovärdig offert. De genomförde jobbet precis på tid, återkopplade inför större steg och var noga med att rätta till om något hade blivit lite fel. Det var inga problem överhuvudtaget, de var responsiva och jättetrevliga att ha att göra med. Och badrummet blev mycket snyggt! Läs mer
    2018-03-29 ASH Bygg svarar Ann-leena M
    Hej Ann-leena,

Tack så mycket för ditt omdöme och fina ord. Vad roligt att ni är nöjda med både upphandlingen och det genomförda projektet.

På återseende och glad påsk!

• Kristian L

2018-03-25

Kristian L skrev om ASH Bygg AB
    Altltid ett positivt bemötande. Uppdraget tog längre än väntat tyvärr Men vi är nöjda med resultatet och dom har varit lyhörda och hjälpsamma. Läs mer
    2018-03-26 ASH Bygg svarar Kristian L
    Hej Kristian,

Tack för omdömet och ursäkta för förseningen. Roligt att ni är nöjda med resultatet och vårt arbete.

• Stefan O

2018-03-09

Stefan O skrev om ASH Bygg AB
    ASH Bygg AB genomförde ett projekt som omfattade ombyggnad och renovering av tre stycken våtutrymmen, badrum, relax och tvättstuga. Samarbetet med ASH har fungerat problemfritt från första offert till avslutande avsyning. Total projekttid var 14 veckor och i ett så omfattande projekt dyker det självklart upp utmaningar. Alla sådana utmaningar har löst i samförstånd med ASH projektledare och i allt väsentligt har både budget och tidplan hållits. En stor eloge till projektledaren och företagets VD för snabba svar och återkoppling, Arbetet verkar vara yrkesmannamässigt utfört och följa aktuella riktlinjer och regler. Vi kommer inte att tveka över att anlita ASH igen. Läs mer
    2018-03-12 ASH Bygg svarar Stefan O
    Hej Stefan,

Tack för ditt utförliga omdöme och rekommendation!

Roligt att du är nöjd med både vårt arbete och arbetssätt, som du nämner så uppstår självklart utmaningar i den här typen av projekt, men det är även där man kan känna sig trygg om man valt en duktig entreprenör som har kompetens och erfarenhet av att lösa den typ av utmaningar.

Vi önskar er all lycka med ert nya hem och hoppas vi kan hjälpa er med andra projekt i framtiden.

• 2018-02-25

Sabine R skrev om ASH Bygg AB
    Jag är jättenöjd med hela processen från början till slut. Både budget och tid hölls och bra kommunikation. Bra förslag på lösningar som jag inte själv tänkt på. Resultatet blev ett jättefint badrum! Läs mer
    2018-03-09 ASH Bygg svarar Sabine R
    Hej Sabine,

Tack så mycket för ditt omdöme, vad roligt att du är nöjd med badrummet!

• 2018-02-21

Andreas T skrev om ASH Bygg AB
    Jag har använt mig att ASH under fler tillfällen då min villa har varit i behov av renovering samt byggande av tak-kupa. Nu senast har jag renoverat min källare. Med det innefattas bilning av golv, installering av vattenburen golvvärme, ny el, nytt badrum, montering av nya fönster, läggade av kakel och parkettgolv, målning etc. Kort och gott en komplett ombyggnation av källaren. Offerten var den absolut tydligaste av de jag fick in där allt var tydligt specificerat. Personalen var trevlig och det var alltid ordning i reda när de jobbade. De höll indikerad tid och kostnaden blev enligt offerten. Med ASH är det aldrig något tjafs som det är med vissa andra firmor. Rekommenderas varmt. Läs mer
    2018-02-21 ASH Bygg svarar Andreas T
    Hej Andreas,

Tack för ditt omdöme och rekommendation. Härligt att höra att du är nöjd med de projekt vi hjälpt dig med. Som du nämner så lägger vi stor vikt vid utformandet av våra offerter och att det ska framgå tydligt vad som ingår i projektets scope och ej, detta blir enklast för alla.

Hoppas ni ska trivas fint i er nya källare och på återseende!

• 2018-02-14

Erik R skrev om ASH Bygg AB
    Omfattning arbete: Byte avlopp och vattenledningar inom fastighet. Renovering badrum och gästtoalett. Renovering hall i källare. Bilning och urgrävning av gammalt källargolv och gjutning av nytt källargolv med golvvärme, ca 50 kvm.

Offert
    5/5

Mycket tydlig offert som kom inom en vecka efter säljarens besök.

Bemötande
    5/5
    Alltid vänliga och trevliga.

Tillgänglighet
    4/5
    Hantverkarna pratade varken svenska eller engelska, men projektledaren var oftast tillgänglig direkt eller samma dag per telefon och sms.

Tekniskt utförande
    4/5
    Utförandet verkar vara korrekt utfört. Enda plumpen i protokollet var att man var på väg att lägga klinker på gäst-wc utan tätskikt under, trots att detta stod i offert och är ett krav i dessa utrymmen. Arbetsledaren menade att det inte var nödvändligt. Vi påpekade detta till projektledaren och han såg genast till att man la tätskikt.

Estetiskt utförande
    5/5
    Våtrum mycket fint utfört. Även övriga ytskikt fint utförda.

Tidsplan
    5/5
    Tidsplanen satt till 50 dagar i offert. Arbetet tog 3 månader men färdigställandedatumet hölls. Hantverkare jobbade även vissa lördagar. Vissa arbetsdagar, främst under arbetets början, utfördes inget arbete men tidplanen hölls ändå i slutändan.

Pris
    4/5
    Priset var högst av samtliga offerter (5 st) men till följd av gott bemötande och tydlig offert valdes ASH.

SUMMERING
    5/5
    ASH gjorde ett bra jobb med få svagheter. Läs mer
    2018-02-14 ASH Bygg svarar Erik R
    Hej Erik,

Tack så mycket för ditt omfattande omdöme.

Vi tackar för förtroendet kring detta uppdrag och hoppas du skall trivas i den nya källaren.

2018-02-14 Erik R svarar ASH Bygg
    Tack själva, bra jobbat som sagt!
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2018-01-17

Yifan Z skrev om ASH Bygg AB
    Kontaktade ASH bygg för i princip en helrenovering av min lägenhet minus badrum, och fick svar och sedan offert snabbt.
    -Generellt bra med kommunikation, oftast svar på mejl eller sms samma dag.
    -Lyhörd för önskemål och ändringar även under projektets gång.
    -Det blir som förväntat alltid lite krångel med småsaker men dessa åtgärdas så snart man påpekar detta.
    -Anställda höll rent efter sig trots att mitt projekt var stort. Jag kunde dessutom bo kvar, trots att jag bara hade 1,5 rok.
    -Slutfakturan var väl överrensstämmande med offerten.

Fick därtill ett otroligt fint slutresultat, så på det hela är jag mycket nöjd med ASH bygg. Läs mer
    2018-01-17 ASH Bygg svarar Yifan Z
    Hej Yifan,

Tack så mycket för rekommendationen och omdömet!

Vad kul att du är nöjd med jobbet och vårt arbetssätt.

• 2018-01-15

Kristina Å skrev om ASH Bygg AB
    Vi har renoverat i villans källare. Ett personligt och trevligt bemötande med professionella råd. Ett bra kundmöte med andra ord!
    De svarade, höll tider o överenskommelser till punkt o pricka.
    Jobbar nu igen med ASH för att göra om vårt badrum.
    Kristina Läs mer
    2018-01-15 ASH Bygg svarar Kristina Å
    Hej Kristina,

Tack så mycket för ditt omdöme, alltid kul med kunder som väljer att använda oss till fler renoveringar!

Hoppas du skall trivas i både källaren och i ert nya badrum!

• Yvonne J

2017-12-20

Yvonne J skrev om ASH Bygg AB
    Super nöjd med jobbet med mitt badrum! Ordentliga och punktliga och fick allt arbete gjort i tid! Rekommenderar varm ASH Bygg. Läs mer
    2017-12-22 ASH Bygg svarar Yvonne J
    Hej Yvonne,

Tack så mycket för din rekommendation och vad kul att du är nöjd med vårt arbete och med ditt nya badrum!

• 2017-11-13

Eva O skrev om ASH Bygg AB
    Jag tog hjälp av ASH Bygg för att helrenovera mitt badrum. Det blev en total omgörning, med golvvärme, spotlights i taket, nytt fint kakel, vägghängd toalett, badkar mm.
    Från start till slut har jag fått jättebra hjälp av ASH. Offerten jag fick var tydlig och lättöverskådlig. ASH preliminärbokade ett startdatum som passade mig bra, men jag fick tid att ta in flera offerter innan jag bestämde mig. Jag har fått bra svar på mina frågor och snabb återkoppling under hela projektet. Jag fick hjälp med planeringen av badrummet och i och med att jag köpte allt material och inredning från ASH:s samarbetspartner funkade det smidigt med hämtning av materialet. Under byggtiden var ASH noga med att skärma av resten av min lägenhet så att spridningen av byggdamm blev så liten som möjligt. ASH har varit noga med att stämma av detaljer med mig. Tidsplan och budget hölls till punkt och pricka. Och, inte minst: badrummet blev jättefint! Jag kan verkligen rekommendera den här firman! Läs mer
    2017-11-14 ASH Bygg svarar Eva O
    Hej Eva,

Tack så mycket för ditt omdöme och rekommendation! Vad roligt att du är nöjd med vårt arbete och planering.

• 2017-11-09

Annemay E skrev om ASH Bygg AB
    Vi helrenoverade ett litet badrum. Ett professionellt bemötande från början till slut. ASH fixade allt precis som vi ville ha det och arbetet flöt på bra genom hela projekttiden! Vi är jättenöjda. Läs mer
    2017-11-09 ASH Bygg svarar Annemay E
    Hej Annemay,

Tack så mycket för rekommendationen, vad roligt att ni är nöjda med projektet!

• Jimmy E

2017-11-08

Jimmy E skrev om ASH Bygg AB
    ASH fixade vårt badrum 2014. Idag var besiktningsmannen här som berömde installationen i dess tekniska utförande. Läs mer
    2017-11-08 ASH Bygg svarar Jimmy E
    Hej Jimmy,

Vad roligt att du hör av dig här efter 3 år. Kul att få höra att besiktningsmannen berömde vårt arbete!

2017-11-11 Jimmy E svarar ASH Bygg
    Tyvärr fick vi inget våtrumscert dock, går det att fixa nu i efterhand innan vi säljer huset ?
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2017-10-31

Tomas T skrev om ASH Bygg AB
    Jag renoverade mitt badrum och anlitade ASH Bygg. De gjorde iordning en offert för totalrenovering och skickade ut den via mail för godkännade. Offerten är detaljerad och bra som stegvis beskriver vad de skall göra samt tydliga priser.

Mitt badrum är litet ca 3 kvm och projektet skulle ta cirka 5 veckor.

Under projekets gång gick allt bra och enligt plan, inga konstigheter. Arbetet utfördes på ett mycket bra sätt och jag är väldigt nöjd med resultatet. Det tog ganska exakt 5 veckor.

Tomas, Fredhäll, Kungsholmen Läs mer
    2017-10-31 ASH Bygg svarar Tomas T
    Hej Tomas,

Tack så mycket för din rekommendation! Vad kul att du är nöjd med arbetet och med vår offert. Tydliga förutsättningar brukar oftast vara en god garant för ett väl utfört arbete.

• 2017-10-20

Raimo J skrev om ASH Bygg AB
    Vi har fått samtliga badrum, wc och tvättstuga totalrenoverade av ASH Bygg och är mycket nöjda med resultatet. Vi hade redan från början en tydlig bild av det färdiga resultatet och förväntningarna var högt ställda. Arbetet har genomsyrats av hantverksskicklighet och lyhördhet. Sådant som eventuellt inte speglat vår förväntan har skyndsamt åtgärdats. Rekommenderas! Läs mer
    2017-10-23 ASH Bygg svarar Raimo J
    Hej Raimo,

Tack så mycket för din rekommendation! Vad kul att ni är nöjda med renoveringen och resultatet!

• 2017-10-19

Carl S skrev om ASH Bygg AB
    Jag anlitade ASH Bygg för att byta en bänkskiva hemma hos mig. Jag är väldigt nöjd med bemötandet från ASH. Snabbt och smidigt!

Tack Alex och resten av teamet. Läs mer
    2017-10-19 ASH Bygg svarar Carl S
    Hej Carl,

Tack för din rekommendation, kul att du är nöjd!

• 2017-10-10

Nicolas S skrev om ASH Bygg AB
    Mycket proffsigt och snabbare än planerat! Läs mer
    2017-10-10 ASH Bygg svarar Nicolas S
    Hej Nicolas,

Tack så mycket för rekommendationen!

• 2017-10-06

Emma A skrev om ASH Bygg AB
    ASH renoverade vårt badrum. Vi gjorde en del tilläggsbeställningar (innertak, ytskikt väggar & snickerier) och ASH var tillmötesgående, återkom snabbt med offert och reviderad tidplan. Inför arbetet upplevde vi att ASH var väldigt seriösa, offerten vi fick var utförlig och noggrann.
    Under arbetets gång var det svårt att ha dialog med hantverkarna eftersom de pratade dålig eller ingen engelska/svenska. Detta gav upphov till några onödiga missförstånd. Vissa moment utfördes lite slarvigt, vilket alla åtgärdades inom några veckor efter projektets sluttid.
    Vi bodde inte hemma under renoveringen. ASHs tidplan stämde väl överens med verkligheten och vi kunde flytta hem några dagar innan beräknat.
    Jag skulle rekommendera ASH, med reservationen att du som beställare vet vad du vill ha, följer upp och kontrollerar att du har fått det du har beställt (t.ex. var duschväggarna felmonterade, fogen i golvet hade lite fel färg, etc. - allt detta åtgärdades av ASH utan strul efter att vi påpekat detta). Läs mer
    2017-10-09 ASH Bygg svarar Emma A
    Hej Emma,

Tack så mycket för rekommendationen och din konstruktiva feedback. I större renoveringar så kan det ibland bli lite miss i kommunikationen (framförallt när inte alla killar pratar perfekt engelska/svenska). Men som du nämner så är det viktigast hur man hanterar en sådan situation och löser den.

Precis som du nämner så underlättar det alltid att man som kund själv tänkt igenom sin renovering och vet hur man vill ha den, därför har vi även tagit fram vår renoverings-guide med just tips samt hur man skall preppa inför sin renovering så att allting går så smidigt som möjligt!

Tack igen för rekommendationen.

• Dennis H

2017-08-28

Dennis H skrev om ASH Bygg AB
    Jag och min fru anlitade ASH Bygg för en kök- & ytskiktsrenovering av vår lägenhet och vi är mycket nöjda med resultatet!

Vi är framförallt nöjda med ASH Bygg:s förmåga att få till alla detaljer i vår sekelskiftslägenhet, vilket inte är helt lätt. Det uppstod ändringar och små utmaningar genom projektet som alltid ordnades med stor vikt på kvalitet och funktion. Projektledaren var mycket tillgänglig och förstod snabbt vad vi som beställare ville ha.

Till sist vill jag lägga till att snickaren som arbetade hos oss snickrade till en liten skärbräda av överblivet material till våra hyllor istället för att slänga dessa bitar. Riktigt fin service!

Vi kan inget annat än rekommendera ASH Bygg. Läs mer
    2017-08-28 ASH Bygg svarar Dennis H
    Hej Dennis,

Tack för din rekommendation och fina ord om oss och våra killar!

Kundservice är något vi lägger stor vikt vid och det känns extra kul när kunder uppmärksammar detta!

• 2017-08-20

Ola G skrev om ASH Bygg AB
    Totalrenovering av källare 65 kvm (bort bildning av gammal grund, gjutning av ny grundplattan med golvvärme, rivning av väggar, färdigställande av badrum, tvättstuga m.m)

Professionellt bemötande, lätta att samarbeta med, bra bollplank, finns alltid tillgängliga för frågor, lyhörda och flitiga hantverkare!

Tydlig offert.

Mycket nöjda! Läs mer
    2017-08-28 ASH Bygg svarar Ola G
    Hej Ola,

Tack så mycket för din rekommendation! Vad roligt att ni är nöjda med både offerten och vårt utförda arbete.

• Baris Turkoglu T

2017-08-17

Baris Turkoglu T skrev om ASH Bygg AB
    Tycker att Ash Bygg uppnådda mina förväntingar. De höll tiden och jag har ingenting att klaga på! Läs mer
    2017-08-17 ASH Bygg svarar Baris Turkoglu T
    Hej Baris,

Tack så mycket för rekommendationen och vad kul att vi uppnått dina förväntningar!

• Jenny B

2017-08-10

Jenny B skrev om ASH Bygg AB
    Vi valde ASH-bygg för att helrenovera vårt badrum i maj. Vi fick den tydligaste och den mest lättförståeliga offert jag har upplevt. Bra kommunikation med Alex genom hela arbetsprocessen. Flexibla. Avslut i tid och ett toppenfint slutresultat.

Jenny Läs mer
    2017-08-10 ASH Bygg svarar Jenny B
    Hej Jenny,

Tack så mycket för din rekommendation!

Vad kul att du upplevt vår offert som lättförståelig och tydlig. Det är något av det viktigaste innan man sätter igång med en renovering, att förutsättningarna är tydliga för både dig som kund och för oss som utförare.

Tack igen för de fina orden!

• 2017-07-03

Hannes L skrev om ASH Bygg AB
    Renovering som involverade bl.a. rivning och uppbyggnad av väggar, flytt och uppbyggnad av nytt kök. Väl utfört arbete som stämde väl överens med offert och plan. Lösningsorienterat och proffsigt tillvägagångssätt. Läs mer
    2017-08-10 ASH Bygg svarar Hannes L
    Hej Hannes,

Tack så mycket för din rekommendation!

Vad kul att du är nöjd med vårt arbete och att renoveringen gick som du ville.

• 2017-06-28

Anders H skrev om ASH Bygg AB
    Bra kontakt. Noggranna och fint städat efter. Vissa saker blev lite sent utförda jämfört med vad som sades under projektet och jag hade uppskattat en uppdatering från ash själva. När jag själv tog kontakt svarade de dock alltid snabbt. Absolut nöjd! Läs mer
    2017-06-28 ASH Bygg svarar Anders H
    Hej Anders,

Tack för ditt omdöme och konstruktiva feedback. Vi arbetar alltid för att förbättra oss och försöker alltid svara så fort våra kunder ringer.

Kul att du är nöjd med arbetet och ditt projekt!

• 2017-06-27

Ia M skrev om ASH Bygg AB
    Jag tog in offerter avseende badrumsrenovering ifrån Offerta och valde ASH bygg efter att ta träffat dem och några andra. Jag är väldigt nöjd, de har varit både professionella och enkla att samarbeta med. De är lösningsorienterade, ordentliga och mycket seriösa. Vi fick hjälp med leverantör av material och tips på inredning och lösningar. Jag kan verkligen rekommendera dem. Läs mer
    2017-06-28 ASH Bygg svarar Ia M
    Hej Ia,

Tack så mycket för din rekommendation och vad kul att du är nöjd!

Alltid kul att få bolla idéer med kunder och extra kul när det blir bra!

Tack igen,

• 2017-06-22

Johanna H skrev om ASH Bygg AB
    Vi är mycket nöjda med ASH Bygg! Deras bemötande är proffsigt, hantverkarna mycket kunniga och vi är glada över ett slutresultat som imponerar. Inga otrevliga överraskningar och fin kommunikation genom hela projektet. Läs mer
    2017-06-27 ASH Bygg svarar Johanna H
    Hej Johanna,

Tack så mycket för din rekommendation!

Roligt att ni är nöjda med ert projekt och med vårt arbete.

På återseende!

• 2017-05-17

Marcus S skrev om ASH Bygg AB
    Vi genomförde ett större projekt i ett äldre hus (byggår 1912) i Gamla Enskede. Väldigt omfattande renovering, inklusive b.la. tre badrum, kök, planlösning, el och samtliga ytskick (väggar, golv, tak). Projektet tog mer än 10 veckor att färdigställa. Har viss byggerfarenhet men inte av projekt i den här storleken.

Begärde in offerter från 3-4 firmor och valde ASH efter några utvärderingsrundor. De var inte billigast men heller inte det dyraste alternativet. Valet gjordes tack vare väldigt bra omdömen och oerhört hög grad av professionalism och flexibilitet i offertsteget. Bolagets representanter var oerhört lyhörda och skapade en väldigt detaljerad offert. Uppskattade även att de prissatte samtliga optioner i offerten, samt att det under resans gång var väldigt tydligt vad allting skulle kosta.

Från start av projektet har vi varit väldigt nöjda med ASH. De hantverkare som utförde jobbet är både effektiva, kunniga och med en enorm yrkesstolthet. De har även oerhört bra känsla för detaljer och ger sig inte förrän slutresultatet är perfekt. Har haft professionella inredningsarkitekter på plats som sa att de aldrig sett sånt bra och noggrant jobb.

De har även varit väldigt flexibla under resans gång, något som vi verkligen uppskattat. B.la. upptäckte vi sent att vi ville flytta en vägg i ett badrum. ASH ville alltid hitta lösningar och det blev aldrig några jobbiga diskussioner kring tidsåtgång eller kostnader. Under ett sånt här omfattande projekt kommer det alltid dyka upp ändringar och oförutsedda händelser, och det sista man har tid med är att fastna i jobbiga diskussioner med hantverkarna i varje sådan situation.

Projektledningen funkade väldigt bra med frekventa och bra diskussioner. Alex och projektledaren Rikard var tillgängliga nästan jämt och vi hade daglig kontakt. De hantverkare som utförde jobbet kunde inte alltid svenska/engelska, men det löste sig för det mesta.

Det enda som ev. skulle kunna förbättras var den interna kommunikationen. Ibland gick kommunikationen inte hela vägen fram till de som skulle göra jobbet. Detta resulterade i några fall av mindre fel samt att vi fick upprepa vissa saker ett flertal tillfällen. Men detta var mindre synpunkter i det stora hela.

Överlag är vi väldigt nöjda med ASH och kan utan tvekan rekommenderar dom för jobb av den här typen. Vi kommer definitivt att använda oss av deras tjänster i framtiden. Läs mer
    2017-05-22 ASH Bygg svarar Marcus S
    Hej Marcus,

Tack så mycket för din rekommendation och fina ord om oss! Alltid roligt att få positiv feedback ifrån kunder och höra att ni är nöjda med helheten av vårt arbete och process.

• 2017-04-26

Ann G skrev om ASH Bygg AB
    Vi har anlitat ASH Bygg AB vid flera tillfällen och för olika byggnadsuppdrag. Badrumsrenovering, takfönster, byte av fasadpanel, plank och spaljéer. Företaget har införskaffat allt material, hållt utlovade tider och utfört alla uppdrag till högsta belåtenhet. Vi rekommenderar dom varmt. Läs mer
    2017-04-26 ASH Bygg svarar Ann G
    Hej Ann,

Tack så jättemycket för din rekommendation och fina ord om oss!

På återseende!

• Erik L

2017-04-24

Erik L skrev om ASH Bygg AB
    ASH Bygg har gjort en totalrenovering invändigt av vårt hus och vi är mycket nöjda. De är flexibla och enkla att ha och göra med. Jag kan rekommendera att anlita dem för större byggprojekt. Läs mer
    2017-04-26 ASH Bygg svarar Erik L
    Hej Erik,

Tack så mycket för din rekommendation, vad roligt att ni är nöjda med ert hus!

• 2017-04-24

Giovanni F skrev om ASH Bygg AB
    Renovation of bathroom was done according to the plan in terms of timing and results.
    Some changes have been agreed and managed very professionally.
    I am satisfied by the jib 100 % Läs mer
    2017-04-24 ASH Bygg svarar Giovanni F
    Hi Giovanni,

Thanks for your recommendation!

Best regards
    ASH Bygg
  • 2017-04-23

Stefan S skrev om ASH Bygg AB
    Vi har anlitat ASH Bygg för att renovera två stycken badrum och vi är väldigt nöjda med deras bemötande och genomförandet av arbetet, med ett mycket bra slutresultat. Vi har redan rekommenderat dem till ett par vänner och kommer att göra det till fler.

/Stefan Läs mer
    2017-04-24 ASH Bygg svarar Stefan S
    Hej Stefan,

Tack så mycket för rekommendationen. Vad roligt att ni är nöjda med badrummen och med vårt utförande.

Alltid roligt att få höra att kunder rekommenderar oss vidare till vänner, det är det bästa betyget vi kan få!

Tack igen och på återseende,

• Eva-lena E

2017-04-21

Eva-lena E skrev om ASH Bygg AB
    Mycket professionellt bemötande och utförande av arbetet. Trevliga medarbetare. Denna gång fick vi hjälp med nedmontering och bortforsling av massagebadkar och installation av nytt. Tidigare har vi anlitat ASH Bygg för större ombyggnad av nedervåningen inklusive byte av del av stammarna, ombyggnad av badrum, tvättstuga mm. Vi anlitar dem gärna nästa gång vi behöver hjälp. Läs mer
    2017-04-24 ASH Bygg svarar Eva-lena E
    Hej Eva-lena,

Tack så mycket för din rekommendation och fina ord.

Ha det bra och på återseende!

Alla på ASH bygg

Ulvsundavägen 108, 168 67 Bromma