Alla kategorier Trafikskola Västmanland Västerås Axelssons Trafikskola Västerås

Axelssons Trafikskola Västerås

Sturegatan 17, 722 13 Västerås — Visa karta

Axelssons AB är en av Sveriges äldsta trafikskolor, startad i Köping 1913. Här kan du förutom vanliga körkortsutbildningar även ta del av utbildningar för dig som vill bli yrkesförare. Vi lär även ut EcoDriving där vi lär dig att köra ekonomiskt och med miljön i åtanke.

För att få ta körkort krävs det att man gör ett teoretiskt och ett praktiskt prov hos Trafikverket, samt att man genomför risk 1 och risk 2 utbildningar. Vi på Axelssons Trafikskola hjälper dig komma igenom detta på ett snabbt och säkert sätt. Vi har även introduktionsutbildningar för handledare vid övningskörning.

Förutom utbildning för B-körkort har vi kurser för ett flertal andra fordonstyper. Bland annat bil med tungt släp, tung lastbil, buss och MC. Välkommen!
Mån-Tor: 13:00-17:30
Fre-Sön: Stängt

Läs vad 53 kunder tycker om Axelssons Trafikskola Västerås

• Johan E
    Johan E skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Jag tog körlektioner för BE-behörighet samt C-behörighet,
    samt gjorde godkänt körprov på båda i skolans regi.
    Personalen och lärarna jag träffade var mycket trevliga och kunniga, min tid på skolan var bra ,och jag är väldigt nöjd,
    Jag överväger nu att fortsätta med CE-Behörighet.

// Johan Eriksson,Örsundsbro Läs mer
    2018-09-20 Axelsson Trafikskola Västerås svarar Johan E

Kul att höra :)
    Klart du ska ta CE!
    Med vänlig hälsning Elin
  • Fredrik W
    Fredrik W skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Jag blev erbjuden att ta C kort på Axelssons tungtrafikskola och blev väl bemött i ytterdörren.
    Har hört rykten om att skolan är bra och jag vill säga att skolan var mer än bra..Jag skulle lätt rekomendera skolan för andra som vill ta tungtrafikkort.. Läs mer
    Mathias A, Axelsson Trafikskola Västerås gillar detta
  • Jari S
    Jari S skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Jättebra personal som hjälpte mig att få mitt c-körkort med sammanhängande lektioner så det blev smidigt och hängde ihop från början till slut.
    Med allt från bokning till körning och uppkörning funkade jätte smidigt. Läs mer
    Mathias A, Axelsson Trafikskola Västerås gillar detta
  • Henrik T
    Henrik T skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Teorilektionerna var ej så effektiva, samma teori dagar hade kunnat kortas med nästan en hel dag om lektionerna enbart hade handlat om teorin och inga utsvävningar o anekdoter från läraren.

Testen på nätet fungerade hyfsat men jag önskade dock ha mer variation på frågorna. Det verkar som att de frågor som man svarade fel på återkom i fler varianter vilket till slut gjorde att jag nästan gav upp om att lyckas ta mitt C-kort eftersom jag fick fler o fler fel på dessa nät-prov. Dock så fick jag få fel på Teoriprovet när jag till slut gick och skrev detta. Jag hade nog skrivit teoriprovet tidigare om nät-proven hade stärkt mitt självförtroende istället för att knäcka det.

Jag hade uppskattat mer genomgång av körteknik på inhängnat område istället för att första körlektionen åka ut på allmän väg och göra fel på främst fordonsplacering. Dessa fel blev återkommande vid flera körlektioner. Hade vi övat fordonsplacering i lugn och ro så hade nog inlärningen gått bättre.

Jag ville gå på teori lektioner redan i september men då dessa var statiskt förlagda var tredje vecka och jag hade beredskap inom räddningstjänsten var tredje vecka så kunde jag gå på teorilektionerna först året därpå i februari. Önskvärt om körskolan hade kunnat variera när de hade sina körlektioner.

Det kanske låter som en totalsågning men jag klarade teorin på första försöket med få fel och klarade första uppkörningen så på det hela så är jag ju nöjd. Läs mer
    2018-08-15 Axelsson Trafikskola Västerås svarar Henrik T
    Hej!

Kul att du blev klar på första försöket :)
    Med vänlig hälsning Elin
  • Sebastian H
    Sebastian H skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Bra bemötande.
    Trevlig personal
    Bättre än förväntat. Läs mer
  • Marcus W
    Marcus W skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Proffsigt och vänligt bemötande. Läs mer
  • Tobias K
    Tobias K skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Jag har fått ett väldigt bra bemötande Läs mer
  • Edmond A
    Edmond A skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    på deras hemsisa Läs mer
  • Ann-christin B
    Ann-christin B skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Jag tog körlektioner BE
    Jag lärde mig mycket på körlektionerna.
    Fick bra råd och tips i både teori och praktik
    Jättebra lärare.
    Nöjd och jag har nu BE kort Läs mer
    2018-05-17 Axelsson Trafikskola Västerås svarar Ann-christin B
    Hej! Kul att du är nöjd! Lycka till i framtiden och kör försiktigt
  • Elias H
    Elias H skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Tog C-kort pga arbete på ambulansen.
    Bra bemötande på Axelssons trafikskola. Duktiga lärare.
    Behövde jag justera mina körlektioner fick jag hjälp med att ändra utan problem. Läs mer
    2018-05-17 Axelsson Trafikskola Västerås svarar Elias H
    Tack, kul att höra ! ha en skön sommar.
  • Chrisroffer R
    Chrisroffer R skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Grymma lärare . Duktiga att lära ut på ett avspänt och informativt sätt . Läs mer
    2018-05-16 Axelsson Trafikskola Västerås svarar Chrisroffer R
    Roligt att höra, jag ska hälsa dom det :)
    //Elin
  • Robert J
    Robert J skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Det enda jag ångrar var att jag inte tog teorin för lastbil hos er, då hade allt flutit mycket bättre! Men Göran lyckades med mig ändå, i och för sig fick han jobba hårt... Ni är verkligen genomproffsiga, tack för allt!! /Robert Jansson Läs mer
    2018-05-16 Axelsson Trafikskola Västerås svarar Robert J
    Hej
    Roligt att du är nöjd! Lycka till med körningen! och trevlig sommar!
  • Ellika J
    Ellika J skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Gick en intensivkurs med Gabriele som lärare. Otroligt bra och lugn lärare som fick mig o känna mig säker och inte speciellt nervös, inte ens på uppkörningen! Rekommenderar verkligen att gå hos Gabriele. Läs mer
    2018-04-24 Axelsson Trafikskola Västerås svarar Ellika J
    Hej, vad bra att du gillade vårat upplägg. Det var trevligt att ha dig här som elev.
    Vi syns på vägarna!
    MVH
    Gabriele
  • Jessica S
    Jessica S skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Axelssons trafikskola får full poäng av mig. De är engagerade, proffsiga, och viktigast av allt, de tror på en. Läs mer
    2018-04-11 Axelsson Trafikskola Västerås svarar Jessica S
    Tack så mycket, Jessica! Det värmer verkligen.
    Grattis till körkortet!
  • Simon B
    Simon B skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Hej ! Jag är så nöjd för hjälp som jag fick hos er. Läs mer
    2018-03-15 Axelsson Trafikskola Västerås svarar Simon B
    Hej Simon,
    Fantastiskt roligt att höra att du är nöjd!
  • Pontus O
    Pontus O skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    En bra trafikskola med bra priser Läs mer
    2018-02-22 Axelsson Trafikskola Västerås svarar Pontus O
    Roligt att du är nöjd! Lycka till med körningen! :-)
  • Adam T
    Adam T skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    De va rätt så bra++++++++++++++++++++++++++++ Läs mer
    2018-02-22 Axelsson Trafikskola Västerås svarar Adam T
    Hej! Kul att du är nöjd! Lycka till i framtiden och kör försiktigt :-)
  • Marcus C
    Marcus C skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Snälla och Kunniga lärare och bra lokal för teoripluggande. Läs mer
    2018-01-29 Axelsson Trafikskola Västerås svarar Marcus C
    Tack för dina fina ord och tårtan!
    Vi önskar dig lycka till med körningen! :)
  • Emanuel L
    Emanuel L skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Professionella och kompetenta utbildare. Väldigt flexibla och tillmötesgående. Läs mer
    2017-12-21 Axelsson Trafikskola Västerås svarar Emanuel L
    Tack för din rekommendation!
    Det glädjer oss!
  • Maria K
    Maria K skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Jag har tagit C-kort (tung lastbil) och har fått hjälp av Axelsson med en individuell plan/upplägg som fungerade utmärkt. Läs mer
    2017-12-21 Axelsson Trafikskola Västerås svarar Maria K
    Kul att du är nöjd!
  • Mikhail S
    Mikhail S skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Axelssons Trafikskola är bästa trafikskola i Sverige. De är fantastiska och så tillmötesgående att ingen kan mäta sig med de. Vidare det här företaget är ett god exempel som en familjeföretag. Mattias förtjänar all beröm för sitt ledarskap. Alla som jobbar där är positiva,hjälpsamma.Stark rekommenderar de. Läs mer
    2017-12-21 Axelsson Trafikskola Västerås svarar Mikhail S
    Hej Mikhail!
    Fantastiskt roligt att höra att du är nöjd och att du rekommenderar oss.
    Det glädjer oss!:)
  • Henrik R
    Henrik R skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Bra undervisning av ykb, bra trafiklärare.
    Seriöst och mycket lärorikt. Läs mer
    2017-12-21 Axelsson Trafikskola Västerås svarar Henrik R
    Hej Henrik!
    Vad bra att du är nöjd med undervisningen och oss lärare!
  • Calle S
    Calle S skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Bra lärare och kurser.
    Jag gick YKB (Gods) samt en del körlektioner för lastbilskörkort. Väldigt bra sammanhållning och intressant YKB kurs. Kunniga lärare.
    Rekommenderas starkt. Läs mer
    2017-12-18 Axelsson Trafikskola Västerås svarar Calle S
    Tack för att du rekommenderar oss!
  • Cecilia B
    Cecilia B skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Fantastiskt trevlig personal och utmärkt upplägg för att lära ut
    hur man kör lastbil.
    Dom kan man verkligen rekommendera :) Läs mer
    2017-12-18 Axelsson Trafikskola Västerås svarar Cecilia B
    Tack för fina ord!
    Kul att du är nöjd med upplägget. :)
  • Alexander N
    Alexander N skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Bara positivt. Fick all hjälp jag behövde så man klarade kortet galabt Läs mer
    2017-12-18 Axelsson Trafikskola Västerås svarar Alexander N
    Vad roligt att höra att du är nöjd!
  • Martin G
    Martin G skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Billig ,bra lärare o trevliga! Läs mer
    2017-12-12 Axelsson Trafikskola Västerås svarar Martin G
    Hej Martin!
    Vad roligt att du är nöjd med oss!
  • Fredrik L
    Fredrik L skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Bra lärare. Hade velat se lite mer engagemang i hjälpen med planering. Skulle va bra om den praktiska dekan på elevcentralen funkar. Läs mer
    2017-12-07 Axelsson Trafikskola Västerås svarar Fredrik L
    Kul att du är nöjd med våra lärare!
    Vi tar åt oss av din kritik.
    Vi ses i trafiken!
  • Linn T
    Linn T skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Grymma trafiklärare och bra upplägg för varje individ. Läs mer
    2017-12-04 Axelsson Trafikskola Västerås svarar Linn T
    Hej Linn!
    Vad roligt att du är nöjd!
    Grattis till körkortet och kör försiktigt:)
  • Martin S
    Martin S skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Ykb kurs 140 timmars. Jag är mycket nöjd med utbildaren. Läs mer
  • Åsa C
    Åsa C skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Fyra dubbellektioner inför uppkörning, b 96 i Västerås. Jag har bara gott att säga om Axelssons. Bemötandet var fantastiskt och Göran var en väldigt engagerad och kunnig lärare som lyckades lära mig allt man behöver kunna när man kör tungt släp. Jag som aldrig förr dragit ett släp och inte är så speciellt teknisk av mig... Läs mer
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Tagit alla tunga behörigheter hos dom och har krånglat å bokat om och haft tight schema. Men alltid har dom ställt upp till fullo och varit väldigt tillmötesgående. Rekomenderas varmt! Läs mer
  • Amir B
    Amir B skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Hej
    Som kund hos Axelsson jag blir mycket väl bemötande när jag besöker kontoret varje gång och dem står till hjälp på alla sätt.
    Jag rekommenderar Axelsson Trafik skola starkt till alla som söker transport yrke. Läs mer
  • Jerker A
    Jerker A skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Tagit C-kort.

Bra teori utbildning.
    Bra bedömning av mina förkunskaper.
    Behövde inte köra en massa lektioner i onödan! Läs mer
  • Samuel S
    Samuel S skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    De var trevliga och väldigt flexibla och hjälpsamma under min resa till körkortet. Stötte aldrig på några problem eller liknande, utan allt flöt på toppen. De hjälpte mig bland annat med två körlektioner. Tack vare dem fick jag också en bra tid (och bil) för uppkörningen. Jag har verkligen inget dåligt att säga om dem, all kritik gentemot min bilkörning under körlektionerna var konstruktiv och fick mig att vilja bättra mig och fortsätta med körningen.

Dessutom var de jag interagerade med trevliga. Väldigt bra upplevelse allmänt. Läs mer
    2017-09-04 Axelsson Trafikskola Västerås svarar Samuel S
    Tack Samuel för dina fina ord kul att du blev nöjd och att du nådde ditt mål!
    Lycka till i trafiken!
  • Malin F
    Malin F skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Jag kan inte säga någonting negativt om min upplevelse hos Axelssons traffikskola i Västerås! Från dag ett kände jag mig välkommen från alla! Min handledare Ida Lostin, var en suverän handledare! Hon lyssnade på mig och vi övade på saker jag kände mig osäker på, ända tills jag lyckades! Mitt största problem som jag kände varn mina nedväxlingar, men ida fick mig att höja mitt självförtroende tills det faktiskt fungarede! Hon fick även bort min rädsla för höga hastigheter!
    Ett stort tack ska hon ha! Utan henne hade jag inte haft körkort idag :) mycket bra bemötade och förståelse från henne!

Kunde inte vara mer nöjd!!
    Tack så mycket, och det menar jag verkligen!! Läs mer
    2017-09-04 Axelsson Trafikskola Västerås svarar Malin F
    Hej Malin! Tack för det fina orden och superkul att du är nöjd med mig och oss på Axelssons Trafikskolor! :-)
    Tack själv för allt, det var riktigt roligt att ha dig som elev, duktig och väldigt glad och positiv.
    Tusen tack! // Ida Lostin på Axelssons Trafikskolor
  • Maria T
    Maria T skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Jag tog både D-körkort & lång YKB. Axelssons var väldigt bra & seriösa hela vägen. Läs mer
  • Padraig M
    Padraig M skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    They have been really good from start to finish, very professional yet with a nice personal tough that you feel comes from a family business.
    Great instructions, precise, firm, yet encouraging, on time, followed up when i over payed a little.
    Have no complaints at all and would highly recommend them. Läs mer
  • Ali N
    Ali N skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Bästa lärarna evigt, kunde inte klara uppkörningen utan lärarnas hjälp och förberedelse för att förklara allt som behövdes för att klara mig i provet o livet bakom ratten Läs mer
  • Jens F
    Jens F skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Mycket bra. Bra lärare med tålamod och vilja att lära ut. Läs mer
  • Wilma F
    Wilma F skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Jag tycker att axelssons trafikskola verkligen hjälpte mig till att ta körkort! Det var enklare att plugga till körkortet med de tjänsterna som de erbjöd, t.ex. Internet tjänsten där man kunde göra tester på frågor online vilket var väldigt praktiskt då man inte alltid har tid att besöka en trafikskola och göra tester ifrån en pärm. Läs mer
  • Ellinor B
    Ellinor B skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Super seriösa och duktiga. Är jätte nöjd. Läs mer
  • Lovisa B
    Lovisa B skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Allt var superbra, bra kommunikation och bra planering. Läs mer
  • Sandra J
    Sandra J skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Jag har tagit körlektioner för körkort. Jag har alltid fått ett genuint, härligt och vänligt bemötande. Otroligt coachande och lungt utbildningssätt. Jag är tacksam över de konkreta råd och tips jag fått, som förbättrade min körning och gav mig den trygghet (som bilförare) jag inte hade innan. Läs mer
  • Suzan B
    Suzan B skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Jag hade tidigare hört talats som Axelssons trafikskola, via min stora syster som tidigare hade varit kund där. Jag hade under min utbildning hos Axelssons trafikskola bemötts med ett stort engangemang och omsorg, men det viktigaste för mig var att personalen på Axelssons trafikskola fick mig att känna mig viktig och där jag fick ta en stor del av arbetet och min egna utbildning. Det var väldigt tydliga med vad som förväntades av mig och vad jag bör göra för att uppnå de förväntningar som var ställda. Jag märkte också att det blev väldigt glada för min skull när något gick extra bra, och övervälde mig med positiv energi. Detta gjorde utbildningen smidig och samtidigt väldigt roligt. Jag kände dessutom att jag hade förmånen att få några av de mest professionella lärare under min utbildning hos Axelssons trafikskola. Ett stort tack till Axelssons trafikskola! Läs mer
  • Annica R
    Annica R skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Mycket bra bemötande. Lugn och pedagogisk lärare som gjorde att man kände sig trygg, även de första gångerna man körde. Bra pepp! Läs mer
  • Greta R
    Greta R skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    En bra utbildning där alla körlärare är pedagogiska och trevliga. Ett bra samarbete mellan lärarna gjorde att det var lätt att köra med olika lärare. Läs mer
  • Viktoria F
    Viktoria F skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Man kan inte hitta en bättre trafikskola! Är jätte nöjd att jag valde just er! Ni går verkligen in 100% till att utbilda och lära ut på bästa sätt. Läs mer
  • Jesper A
    Jesper A skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Bra bemötande och god pedagogik! Keep up the good work! Läs mer
  • Fredrik K
    Fredrik K skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Man kan inte få bättre utbildning till körkortet än på Axelssons. Läs mer
  • Emanuel B
    Emanuel B skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Mycket bra. Undervisningen var pedagogisk och bra upplaggd. Man fick den hjälp man behövde och lärde sig många smarta tips som vänner på andra trafikskolor inte lärde sig. Om jag jämför min upplevelse på Axelsson med vad mina vänner upplevde på andra körskolor så upplevdes Axelsson ha högre kvalitet på inlärningen samt ett smidigare upplägg. Läs mer

Sturegatan 17, 722 13 Västerås