Alla kategorier Trafikskola Västmanland Västerås Axelssons Trafikskola Västerås

Axelssons Trafikskola Västerås

Sturegatan 17, 722 13 Västerås — Visa karta

Axelssons AB är en av Sveriges äldsta trafikskolor, startad i Köping 1913. Här kan du förutom vanliga körkortsutbildningar även ta del av utbildningar för dig som vill bli yrkesförare. Vi lär även ut EcoDriving där vi lär dig att köra ekonomiskt och med miljön i åtanke.

För att få ta körkort krävs det att man gör ett teoretiskt och ett praktiskt prov hos Trafikverket, samt att man genomför risk 1 och risk 2 utbildningar. Vi på Axelssons Trafikskola hjälper dig komma igenom detta på ett snabbt och säkert sätt. Vi har även introduktionsutbildningar för handledare vid övningskörning.

Förutom utbildning för B-körkort har vi kurser för ett flertal andra fordonstyper. Bland annat bil med tungt släp, tung lastbil, buss och MC. Välkommen!
Mån-Tor: 13:00-17:30
Fre-Sön: Stängt

Läs vad 8 kunder tycker om Axelssons Trafikskola Västerås

• Greta R
    Greta R skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    En bra utbildning där alla körlärare är pedagogiska och trevliga. Ett bra samarbete mellan lärarna gjorde att det var lätt att köra med olika lärare.
  • Viktoria F
    Viktoria F skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Man kan inte hitta en bättre trafikskola! Är jätte nöjd att jag valde just er! Ni går verkligen in 100% till att utbilda och lära ut på bästa sätt.
  • Jesper A
    Jesper A skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Bra bemötande och god pedagogik! Keep up the good work!
  • Fredrik K
    Fredrik K skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Man kan inte få bättre utbildning till körkortet än på Axelssons.
  • Emanuel B
    Emanuel B skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Mycket bra. Undervisningen var pedagogisk och bra upplaggd. Man fick den hjälp man behövde och lärde sig många smarta tips som vänner på andra trafikskolor inte lärde sig. Om jag jämför min upplevelse på Axelsson med vad mina vänner upplevde på andra körskolor så upplevdes Axelsson ha högre kvalitet på inlärningen samt ett smidigare upplägg.
  • Ming-chun C
    Ming-chun C skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Jag kom till Axelsson Trafikskolan för att min kompis gav mycket hög betyg om dem och det är sant. När jag först kom på plats, kan jag inte allt körning. Under ett år har jag lärt mig av Jenny på vissa sätt. Jenny är mycket professionell, tålamod och rolig. Hon har alltid koll på vad jag behöver träna mer. Lektioner var mycket väl-planerade. Utan tvekan, mycket stark stark rekommenderas!!
    Axelsson Trafikskola Eskilstuna gillar detta
  • Michael H
    Michael H skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Gick intensivkurs här och min bror gick vanligt här. Båda vi klarade alla prov på första försöket, Teorin kan vara tjatig för den som är lite äldre (22 när jag tog kortet), men bra för de yngre. Bra bilar och handledare och de ser verkligen till att man är redo för att köra upp. Rekommenderas varmt för alla.
  • Christer M
    Christer M skrev om Axelssons Trafikskola Västerås
    Gick på den här körskolan när jag skulle ta mitt B-körkort och jag klarade båda proven på första försöken mycket tack vare hjälpen jag fick härifrån. Bra öppettider, instruktörer och helt okej bilar.

Sturegatan 17, 722 13 Västerås