Alla kategorier Restaurang Stockholms län Stockholm Södermalm Gamla Stan Azra Pizzeria HB

Azra Pizzeria HB

Lilla Nygatan 17, 111 28 Stockholm — Visa karta

Dalagatan 28, 11324, STOCKHOLM

Restauranger nära Azra Pizzeria HB:

Stora Nygatan 41-43, Stockholm
Medeltida julbord med levande musik Ett riktigt traditionellt julbord på annorlu... Läs mer ›
Linda H:
En annorlunda men god matupplevelse i supermysig miljö. Musiken, miljön och personalens medeltidsklädsel gör att man skruvar tillbaka kloc...

Stora Nygatan 19, STOCKHOLM
Välkommen till oss på 19 Glas! Vår bar och matsal är mycket hyllad och omnämnd. ... Läs mer ›
Jean-Pascal m:
Otroligt god mat. Otroligt goda viner. Otroligt trevlig personal. Intimt och trevligt placerad i gamla stan. Supernöjd!

Västerlånggatan 68, STOCKHOLM
Välkommen till oss på Ardbeg Embassy i Gamla stan. Här hittar du whisky, öl, mal... Läs mer ›
Bo M:
Trevligt bemötande vid bokning och när vi sedan var tvungna att boka om. Whiskey sortimentet är något att det bästa i Stockholm.

Storkyrkobrinken 16, STOCKHOLM
Välkommen till vår autentiskt Italienska restaurang i Gamla Stan! Läs mer ›
Per A:
Familjen åt en trerättersmeny. Vi tyckte att maten och servicen var fantastisk och har rekomenderat resturangen till våra vänner.

Läs vad 5 kunder tycker om Azra Pizzeria HB

• Dilek T
    Dilek T skrev om Azra Pizzeria HB
    Älskar deras kebabtallrik med pommes frites och falafel.
    Man märker att de använder kvalité varor. Smakar verkligen godare än någon annanstas.
    Mycket värt priset!

Trevlig personal också! Läs mer
  • Baris Turkoglu T
    Baris Turkoglu T skrev om Azra Pizzeria HB
    Godaste pizzorna du kan hitta i Stockholm. De har även Fullkornspizza som jag inte sett någon annanstans. Deras kebabtallrik - supergod!

Personalen är supertrevliga och hjälpsamma.

Ett tips är att den STORA killen av personalen, är träningsinstruktör och man kan fråga honom om kost och hur många kalorier deras pizzor innehåller på ett ungefär.:)

Jag har inte kommit ut därifrån utan att vara mätt och belåten. Läs mer
  • Ulrika
    Ulrika skrev om Azra Pizzeria HB
    Trevlig personal och supergod mat. Helt klart en femma! Läs mer
  • Jarod F
    Jarod F skrev om Azra Pizzeria HB
    Har ätit på pizzeria nivå ca 5 gånger och det har alltid varit nästa perfekta pizzor, rätt tjocklek, lagom ingredienser och välgräddade. Personalen alltid varit schyssta också.
    Flickvännen som är vegetarian lyckades få en qourn pizza där, väldigt uppskattat! Aldrig sett det i någon pizzeria förut.

Enda klagomålet är väl att en gång så var det mycket folk så att vi inte fick plats att sitta men det var bara låta dom skära upp pizzorna och gå ut och sätta sig vid vattnet. Blev väldigt lyckat det med.

/Jarod Läs mer
  • Kenneth A
    Kenneth A skrev om Azra Pizzeria HB
    Uppdaterad den 25 april 2011:

Igår skulle jag köpa pizza till några påskhelgsbesökare, och tyvärr var detta den enda pizzeria i närheten som hade öppet, så jag tänkte att det får gå.

Jag beställde o betalade i kassan, fick växel, och satte mig tre meter därifrån för att vänta. 20-30 minuter senare blir jag avbruten i mitt mailande på mobilen med att pizzabagaren frågar "väntar du på nåt?". Jag (som såklart tror dem glömt min beställning) säger "Skämtar du? Jag beställde för länge sen!". Han (som uppenbarligen tror jag lagt beställning på telefon) säger på ett väldigt otrevligt sätt att jag måste gå fram till kassan och själva påminna dem, och att pizzorna är redan klara! Kassörskan (som var den som tog min beställning och mina pengar) är bara tyst och till synes rädd för machotypen till pizzabagare som nu är aggresiv och förolämpande.

När vi alla kommer på hur det ligger till frågar jag honom om det inte är läge att be om ursäkt till deras kära kund? Då blir jag ännu mer förvånad av hans svar (nu riktigt förbannad): "Jag be om ursäkt!? Det här är min pizzeria och jag säger vad jag vill! Och du är aldrig mer välkommen hit!"...

Om detta varit ett Seinfeld-avsnitt hade jag gjort en stor grej av saken. (Tankarna går onekligen till Soup Nazi-avsnittet, med enda skillnaden att här är maten äcklig.) Nu följer jag bara hans uppmaning och går aldrig mer tillbaka. Och med detta reco-inlägg mm hoppas jag ingen annan gör det heller.

Pizzan då? Fortfarande flottigt halvfabrikat (se ursprunglig recension nedan). Tidigare fick dem en 2a i betyg av mig, och efter denna behandling glider dem ner på en värdig 1a.

No more customers for you!

---Ursprunsrecension från oktober 2010---
    Sunkpizza. De går ner om man är riktigt hungrig, men det är nästan så man ser avtrycken av konservburkarna på pizzan...

Har man råd att lägga några slantar till så gör Sallys inte så långt ifrån ett bättre jobb Läs mer

Lilla Nygatan 17, 111 28 Stockholm