Backmans Optik Vällingby AB

Backmans Optik Vällingby AB

Välkommen till Backmans Optik Vällingby AB! Vi är din personliga Optiker i Vällingby med service utöver det vanliga. Vi lägger fokus på det personliga mötet där vi frågar dig om din vardag och ser sedan till att skräddarsy den bästa lösningen för dig. Hos oss hittar du en rad kända märken på glasögon, solglasögon och bågar...

85 omdömen om Backmans Optik Vällingby AB

Tabitha Wahito K

Dålig bemötade i Backmans optiker i Vällingby Trottar otrevliga personal

Optikboden
4.8/5 i betyg av 468 omdömen 4.8 av 468 omdömen

Toppen bra servis snygga glasögon, duktig personal

Roger E
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Mycket bra och snabb service med en bra produkt.

Matilda T
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Gjorde en synundersökning, trevligt bemötande. Behövde dock be själv om att få mitt "recept" (vilken styrka) från undersökningen eftersom jag bara ska ha läsglasögon och vill köpa någon annanstans billigare.

KlarSynt Östermalm
4.8/5 i betyg av 533 omdömen 4.8 av 533 omdömen

Professional och Bra service

Luciano B Luciano B
Mani K
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

I took a test and bought long sight glasses with john lennon frame by very resonable price at Backmans optik vällingby AB.Their service is incredible,Very kind and helpfull customer service.They treated me very well and I have no complain at all.I think they are doing very well. Mvh. Mani.

Lars Teodor M
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Slarvigt bemötande vid tidsbokning. Fick bokat fel dag. Men själva undersökningen var bra. Avvaktar dock köp av glasögon då jag fått bra erbjudande genom jobbet för både terminalglasögon och progressiva glasögon via Synoptik.

Bålsta Optik AB
4.8/5 i betyg av 385 omdömen 4.8 av 385 omdömen
BadgeThreeYears

Med ypperlig yrkesskicklighet och generöst kunbemötande har jag fått genomföra min synundersökning hos Bålsta Optik AB

Juno S
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Jag gjorde en synundersökning för att se om jag behöver glasögon, optiker var väldigt snäll och duktig!

Anna Lena Margareta S
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Mycket bra bemött av nästan samtliga jag talat med.både direkt o per tel. Köpte först ett par bågar o skulle som vanligt byta glasögon hos en konkurrent. Blev övertygad av positiv feedback på nätet. Slutade med två par glasögon och nytt glas i egna solglasögon. Speciellt Trisha (?) är rent fantastig!!!.Är 70 plus o med fler riskfaktorer vid covid 19. Kan varmt rekommenderas!

City Optik Stockholm
4.9/5 i betyg av 1740 omdömen 4.9 av 1740 omdömen

Inspirerande miljö och schysst utbud som skapar ha begär. Proffsigt och personligt bemötande med hög servicegrad och kunskap. Lyhörda,

Linda S
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Synundersökning för kontaktlinser. Det gick väldigt snabbt och lätt att få en tid hos dem, och de var trevliga, hjälpsamma och personliga i sitt bemötande. Mina förväntningar överträffades! Sammanfattat en mycket bra upplevelse!

Oliver P
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

trevlig personal, kort väntetid, braoch billigt

Jonas L
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Köpte synundersökning.. väldigt proffsig personal

Linda E
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Noggrann optiker och väldigt hjälpsamma tjejer som smakråd, dom var så omtänksamma!

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Linda, Tack så hjärtligt för din feedback! Vi jobbar ständigt för att göra varje tillfälle till en fantastisk upplevelse. Hoppas vi ses snart igen! Vänliga hälsningar, Din optiker i Vällingby Backmans Optik.

Ingvar H
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Okunnig och oengagerad personal.

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Ingvar, Tack för din feedback, vi uppskattar din uppriktighet och jobbar ständigt med förbättringar. Tråkigt att din upplevelse inte blev som vi tänkt.Vi ber om ursäkt för bristen på kommunikation vid mötestillfället. Vi önskar kunna träffa dig igen och bevisa vår kunnighet! Önskar dig i övrigt en fantastisk dag. Vänliga hälsningar, Din optiker i Vällingby Backmans Optik.

Maria S
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Mycket engagerad och trevlig personal!

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Tack Maria för din feedback! Det var härligt att ha dig här och vi är superglada att du är nöjd. Vi hoppas att se dig snart igen. Kom in på en kaffe när du har vägarna förbi nästa gång! Vänliga hälsningar, Din optiker i Vällingby Backmans Optik.

Fredrik W
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Mycket bra service, bra kundfokus, lyssnade på mina behov

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Fredrik, Vad roligt att du känner dig hörd! Det är vårt enda mål. Vi ser fram emot att träffa dig snart igen! Vänliga hälsningar, Din optiker i Vällingby Backmans Optik.

Tina R

Synundersökning och glasögon ... 1000 tack för att ni finns 🙏♥️

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Tina, Stort tack för att du valde oss! Vi är glad över att ha kunnat möta ditt behov! Välkommen in snart igen Vänliga hälsningar, Din optiker i Vällingby Backmans Optik.

Mats L
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Köpte glasögon och blev mycket proffsigt och trevligt bemött, var inne flera gånger och fick hjälp med att korrigera inställningar och fick hjälp av vänlig och kunnig personal,. Hade högaförväntni gar på er och ni har visat att ni har levererat, så jag är jättenöjd!! 🤓

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Mats, Vad roligt att höra! Vi är glada över att du känner sådant förtroende för oss och vår kompetens. Du är välkommen nästa gång du har vägarna förbi. Om så bara för en kaffe eller ny justering. Vi önskar dig allt gott tills vi ses igen! Vänliga hälsningar, Din optiker i Vällingby Backmans Optik.

Carina E
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Bra bemötande. Kändes väldigt kompetenta. Snabb leverans.

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Carina, Tack för din feedback! Vi är glada att du valt oss och finns alltid för att besvara frågor och funderingar. För oss är varje stund viktig! Välkommen in på en kaffe nästa gång. Hoppas vi ses snart igen! Vänliga hälsningar, Din optiker i Vällingby Backmans Optik.

Maria M
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Jag gjorde Synundersökning och fick den hjälp jag förväntade mig. Fick även hjälp med att kolla bågar. Personalen var trevliga

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Tack Maria för din fina feedback. Du är välkommen tillbaka när än du har frågor och/eller funderingar. Hoppas vi ses snart igen! Vänliga hälsningar, Din optiker i Vällingby Backmans Optik.

Dan H
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Ray Ban slipade solglasögon. Mycket vänligt mottagande, roligt, varmt, artigt och hjärtligt. Blev varsamt lotsad genom utbudet. Synundersökningen är till full belåtenhet. Högst troligt att jag besöker dem igen.

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Dan, Fantastiskt val! Vad härligt! Vi är överlyckliga över att din upplevelse hos oss var bra! Vi bjuder gärna på en kopp kaffe nästa gång du har vägarna förbi. Hoppas vi ses snart igen! Vänliga hälsningar, Din optiker i Vällingby Backmans Optik.

Ulrika N
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Väldigt proffsigt bemötande före och under besöket

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Tack för den fina feedback du givit oss! Vi är glada att du kom förbi. Hoppas vi ses snart igen! Vänliga hälsningar, Din optiker i Vällingby Backmans Optik.

Marianne L
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Trevligt bemötande vid synundersökning ingen. Tack.

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Tack för att du valde att komma till oss. Varmt välkommen tillbaka! Hälsningar /Din optiker i Vällingby - Backmans Optik

Kristina L
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Jag köpte nya glasögon med progressiva glas jag blev mycket trevligt bemött och fick hjälp att prova ut en båge som passar mig!

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Kristina. Vad kul att du är nöjd, din Francois Pinton båge är ju så fin. Varmt välkommen in på en kopp kaffe när du har vägarna förbi. Hälsningar /Din optiker i Vällingby - Backmans Optik

Elise W
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Uppmärksamt, professionellt och kundvänligt bemötande från receptionist och optiker.

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Elise Tack för den fina rekommendationen. Kul att du är nöjd. Varmt välkommen tillbaka snart igen. /Din optiker i Vällingby - Backmans Optik

Karen V
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Jag köpte ett par progressiv glasögon. Bra valmöjligheter och trevliga personer Något dyrt jmf med konkurrenterna...

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Bästa Karen. Tack för rekommendationen. Vi är glada över att ha dig som kund och hoppas du är nöjd med dina nya glasögon. Alla hälsar så gott. Vi jobbar ständigt med att erbjuda våra kunder det senaste och bästa produkter till marknadens bästa priserna. Hoppas du har vägarna förbi snart igen på en kopp kaffe. Hälsningar /Din optiker i Vällingby - Backmans Optik

Marcos V
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Duktig och trevlig personal ! Mycket kunnig ! Bra bemötande !

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Bästa Marcos. Tack för de fina orden och varmt välkommen tillbaka. Ha en fin dag önskar vi alla på Backmans

Najwa C
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Jag köpte läsglasögon som var väldigt sköna och fina. Personalen hjälpte och svarade på alla mina frågor.

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Tack för de fina orden Najwa. Hoppas du är nöjd med glasögonen. Varmt välkommen tillbaka. Hälsningar /Din optiker i Vällingby - Backmans Optik

Roz A
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Mycket bra..jättefint och profs undersökning

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Roz. Tack för den fina rekommendationen. Varmt välkommen tillbaka igen. /Din optiker i Vällingby - Backmans Optik

Sofie H

Synundersökning Mycket väl bemött Hade inga förväntningar

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Sofie. Tack för den fina rekommendationen. Vi strävar alltid efter att ni ska få en så bra upplevelse som möjligt. Varmt välkommen på en kopp kaffe när du har vägarna förbi. /Din optiker i Vällingby - Backmans Optik

Yvonne G
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Bankmans har de snyggaste bågarna jag sett! Personalen i Vällingby är mycket proffsiga och engagerade i att hitta ”rätt” båge. Tack Masa och Daniel för all support!

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Bästa Yvonne. Tack för de fina orden, de värmde verkligen. Vi tycker både du och Maximilian är helt underbara. Varmt välkomna tillbaka snart. Hälsningar /Din optiker i Vällingby - Backmans Optik

Hans-åke G
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Tydlig och noggrann med ett välkomnande och trevligt bemötande.

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Tack för de vänliga orden. På återseende, hälsningar /Din optiker i Vällingby - Backmans Optik

Doris A
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Köpte läs och progressiva glasögon. Jag fick råd och tips av bågar vilket inte är så lätt. Mycket nöjd. Jag fick vänta längre än jag trodde på leverans. Känner att det är ok att komma in och fixa till det om det uppstår ngt med glasögonen. 👍 Synundersökningen upplevde jag som proffsig och noggrann.

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Doris. Tack för de fina orden. Vi är alla så tacksamma över att ha få hjälpt dig. Dina Tom Ford bågar är en personlig favorit. Kom gärna förbi på en kopp kaffe när du har vägarna förbi. Hälsningar /Din optiker i Vällingby - Backmans Optik

Renate L
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Trevligt bemötande, jag köpte inget ännu. Gjorde en synundersökning och det visade sig att jag behövde starkare glas. Snygga bågar!

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Renate. Vi väljer verkligen bågarna med omsorg och vår inköpare tackar så mycket. Varmt välkommen tillbaka snart. /Din optiker i Vällingby - Backmans Optik

Guy E
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Vänligt bemötande av en kunnig och trevlig personal. Backhand optik kan rekommenderas. Hälsningar Guy Engström I Spånga

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Guy. Tack för den fina Recon. Varmt välkommen åter när det blir aktuellt :) /Din optiker i Vällingby - Backmans Optik

Stefan A
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Trevligt bemötande, bra personal. Kunnig och positiva till 100%. Helt ok att göra affär med dom.

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Stefan. Tack för rekommendationen. Vi ser fram emot att glasögonen blir färdiga så du får komma in och hämta dem. Vi hörs och ses snart. /Din optiker i Vällingby - Backmans Optik

Alexander F
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Jättetrevlig personal. Ville verkligen hjälpa till och såg mig. Det är ofta man går in i en butik och behöver hjälp men ingen ens ser åt ens håll. Backmans är otroligt hjälpsamma och jag kommer absolut fortsätta använda dem som optiker!

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Tack för de fina orden. Vi är tacksamma att du valt att komma till oss. Hoppas vi ses snart igen! /Din optiker i Vällingby - Backmans Optik

Zakka S
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Gjorde undersökning för mina ögon och blev trevligt bemött samt kände mig omhändertagen. Rekommenderas!

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Zakka. Tack för den fina rekommendationen. Varmt välkommen tillbaka när det är dags igen. Hälsningar /Din optiker i Vällingby - Backmans Optik

Niklas S
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Köpte glasögon och gjorde synundersökning för linser. Väldigt bra och kunnig personal. Samt ett väldigt bra mottagande. Rekommenderar alla att gå till Backmans i Vällingby om man behöver en bra och pålitlig optiker.

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Bästa Niklas. Vi tycker alla du är så härlig. Hoppas på att få se dig snart igen. Kom gärna förbi när du är i området på en kopp kaffe. /Din optiker i Vällingby - Backmans Optik

Jessica G
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Finfint bemötande och möjlighet att snabbt få en bokad tid!

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Jessica. Vi strävar alltid efter att kunna erbjuda god tillgänglighet och god service. Välkommen in snart igen, kanske på en kopp kaffe. /Din optiker i Vällingby - Backmans

Anne-marie Å
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

En utmärkt synundersökning! Har aldrig fått en noggrannare undersökning. Jag kommer definitivt att anlita Backmans vid nästa optiker besök.

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Anne-marie. Det värmer verkligen att höra. Vi ser fram emot att du tittar förbi igen Din optiker i Vällingby /Backmans Optik

Hussein I
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Bra och proffsigt! Jag har fått det bästa hjälpen och ärliga svar från optikern.

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Hussein. Tack för rekommendationen. Du är alltid välkommen åter :) /Din optiker i Vällingby - Backmans Optik

Karin H
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Väldig trevlig å tillmötesgående personal. Jag köpte ett par glasögon och slipade solglasögon med deras 2 för en paket.

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Karin Hoppas att allt gått bra med dina glasögon, Guess bågarna är en personlig favorit. Självklart välkommen in om du behöver justera bågarna något. Om inte kanske bara på en kopp kaffe. /Din optiker i Vällingby - Backmans Optik

Gunilla A
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Ett trevligt besök med en trevlig och duktig optiker

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Gunilla. Tack för att du tagit dig tiden och skriva denna rekommendationen. På återseende /Backmans Optik

Kurmanseit U
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Hej! personalen tjänade oss bra, rekommendationer gjordes och vid behov köpte glasögon med ramar från dem, i allmänhet gillade vi den här tjänsten! Vi är tyvärr inte svenskar och skrev därför som vi kunde! Mvh Kurmanseit

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej! Tack för de fina orden. Hoppas du blev nöjd och välkommen tillbaka snart /Din optiker i Vällingby - Backmans

Jakob N
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Alla de rätta bågarna för den kräsne. Fantastisk service och mycket hjälpsam personal. (Nästan) så man längtar till det är dags att byta glasögon!

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Vi väljer bågarna med omsorg, känns extra kul när man får sån fin feedback. Du är varmt välkommen åter Din optiker i Vällingby /Backmans

Jane H
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Vänlig personal hjälpsamma tog sig tid med ögon undersökning var lyhörda. Som kund tycker man om ett trevligt bemötande. Jane Hofsten

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Jane Tack för de fina orden. Optiker Johanna hälsar så gott. Hoppas vi syns snart igen /Din optiker i Vällingby - Backmans

Pirjo K
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Jag gjorde en synkontroll och fick mina glasögon juäterade. Fick ett prov på ögondroppar, som kändes bra. Inget behov av nya glasögon just nu, Professionellt och personligt bemötande, bättre än förväntat!.

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Tack för den fina rekommendationen. Alltid välkommen åter när det blir dags. God fortsättning /Din optiker i Vällingby - Backmans Optik

Monica S
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Köpte inget men fick bra info om hur mina ögon fungerar. Hade önskat mig att få ett papper på hur jag ser, men förstår att jag inte fick det eftersom ni vill att jag ska köpa glasögon just hos er och inte gå till någon annan. Ett reklamtrick alltså att vi ”grannar” fick gratis optikerbesök.

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Monica. Vad kul att du är nöjd med oss. Vi är tacksamma över att vi fick träffa dig. Självklart får du alltid ett recept på synundersökningen om du vill, trots att du kom på ett specialerbjudande. Frågade du om receptet? I annat fall är du varmt välkommen in att hämta det. God fortsättning /Din optiker i Vällinby - Backmans

Bo patrik Z
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Gratissynundesökning. Toppen bra . Hittade fel som andra ej klarade. Total priser för kompletta glasögon för högt för en pensioner .

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Bo! Tack för feedback! Bra att du trots priset är nöjd. Om man vill ha bra kvalite får man betala lite mer. Varmt välkommen åter /Din optiker i Vällingby - Backmans

Eva L
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

Nya glasögon, progressiva. Trevlig personal, verkar kunniga.

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Eva. Tack för den fina rekommendationen. Hoppas du trivs bra med dina nya glasögon. Du får jättegärna komma förbi om du behöver justering av bågarna ellre helt enkelt bara på en kopp kaffe. Hälsningar /Din optiker i Vällingby - Backmans

Rosemarie R
Skrev om Backmans Optik Vällingby AB

ögon undersökning det var bra

Svar från Backmans Optik Vällingby AB

Hej Rosemarie. Tack för rekommendationen. Varmt välkommen åter Hälsningar /Din optiker i Vällingby - Backmans