BASILICO

2.9

14 omdömen om BASILICO

Onerva H
Skrev om BASILICO

Maffia ställe. Personalen och kocken är reko rätt bra mat ändå men nått fuffens är det.

Österlånggatan 17
4.0/5 i betyg av 4106 omdömen 4.0 av 4106 omdömen

Jessica I Jessica I
Natalie S
Skrev om BASILICO

Hemsk service, fruktansvärd personal och dålig mat. Jag har aldrig upplevt en sån dålig service och önskar ingen samma fruktansvärda upplevelse som vi fick. Spar er tiden, pengarna och GÅ INTE DIT!

Inkog N
Skrev om BASILICO

Förstår att det kanske är rätt ställe för "medelålders innemänniska wannabees" i Uppsala. Speciellt då personalen tar emot stamkunder som maffiabröder (trots att dom förmodligen inte ens är italienare, utan snarare yugoslaver eller något - inte för att det är något fel med det). Det blir nästan humoristiskt när man tänker efter vad det är för människor som kommer in och äter, t.ex. Börje - mellanchef på kommunen osv. Vi fick sitta vid ett dragigt skitbord vid dörren (förmodligen rätt vanligt för stundenter som bara är...

Natalie S gillar detta
Paraden
4.2/5 i betyg av 4712 omdömen 4.2 av 4712 omdömen

Penelope S Penelope S
halli n
Skrev om BASILICO

mums! de har riktigt goda pizzor deras risotto smakade riktigt riktigt gott! Bra service, det blir lite fullt på helgerna så man ska förbereda sig på att det kan ta tid att få beställa osv. Men annars riktigt mumsig mat!

Anna G
Skrev om BASILICO

Underbar mat och dito personal, Familjär känsla... varma rekommendationer!

Bockholmen Hav & Restaurang
4.3/5 i betyg av 7920 omdömen 4.3 av 7920 omdömen

Per-olof G Per-olof G
Anders J
Skrev om BASILICO

God pizza och ok miljö. Men när man har den attityden till sina gäster borde det ge en 1:a i betyg, om ens det! Men pizzan smakar bra, eller mycket bra. Jag har dock problem med deras direkt skrämmande brist på respekt för sina gäster. Vår servitör var kaxig över att de sticker ut, han saknade både takt och finger toppskänsla. Gå inte dit om du inte tål snorkig servis. Faktiskt den mest otrevliga servitör jag hört talas om. Men det mest skrämmande var hans brist på själv insikt! Jag tycker nästan synd om honom på ett personligt...

Michael H
Skrev om BASILICO

Mycket trevlig och gemytlig pizzeria eller man borde säga resturang. Mycket fin kvalite på samtliga ingredienser och bra utbud på vin och till vis del öl. Det kostar att gå hit l och pizza kanske 170 kroner (100-140 kroner för pizza), men det är helt klart värt det för det kan vara sveriges bästa pizzor. Alla som besöker uppsala bör besöka basilico.

Spanjorskan
4.0/5 i betyg av 4135 omdömen 4.0 av 4135 omdömen

Isabelle R Isabelle R
Nisse c
Skrev om BASILICO

Såå "Tore R", hur ofta går du ut på RESTAURANG och hur ofta går du ut på McDonalds??? På en RESTAURANG bestämmer inte vi vår egen plats, utan vi som gäster måste anpassa oss till andra gäster som också vill gå till restaurangen och äta. Har du tänkt på att dem kanske hade reservationer???? Jag tycker i alla fall att Basilico har Sveriges bästa pizza och en imponerande vinlista. Jag kommer definitivt tillbaka till Basilico, värt den lite långa väntetiden när maten väl kommer... Tack för mig...PS! Ni som vill grina och...

Tore R
Skrev om BASILICO

Vi har ätit på Basilico ett antal gånger. Pizzan har i och för sig varit mycket bra. Problemet med stället är de nya manliga servitörerna man har anställt som är synnerligen snorkiga. Idag gav den snorkiga kyparen oss order att sitta vid ett speciellt extra varmt bord trots att det fanns massor av andra bord lediga. Vi lämnade stället. Attityden hos dessa kypare är inte professionell.

Nybrogatan 38
4.3/5 i betyg av 8064 omdömen 4.3 av 8064 omdömen

Sanna F
Skrev om BASILICO

Basilico såg ut som en mysig kvarterskrog med överkomliga priser för en bättre pizza och ett glas vin. Tyvärr var maten dålig, och en större del av personalen hängde runt ett bord med några personer som troligen är ägarna. Det rådde tonårsstämning och gästerna glömdes bort.

Andreas L
Skrev om BASILICO

Nej, detta ställe går vi INTE till igen. Det är inget fel på maten, men som förälder har man inget där att göra. Barnvagn får nämligen inte tas in i lokalen enligt servitrisen som jobbade där. Tyvärr var reaktionsförmågan inte på topp så vi vände bara på klacken irriterat och gick. Hur hade de hanterat en rullstolsbunden???? Farligt nära diskriminering om det inte rent av är det!

Djurgårdsbrunn
4.1/5 i betyg av 6252 omdömen 4.1 av 6252 omdömen
BadgeTwoYears

Caroline C Caroline C
lisa w
Skrev om BASILICO

Fantastisk pizza, åt en Gorgonzola med oxfilé i lördags och jag brukar inte orka med men kunde inte låta bli den här gången. Gott vin och trevlig servitör dessutom, en alltigenom trevlig upplevelse istället för trist bandy...

Angelica B
Skrev om BASILICO

Stans godaste pizza! Mysig miljö och goda viner. Minus för vår stressade och lite småsura servitris som tappade bort vår beställning så vi fick vänta på maten i över en timme. Gratis påfyllning (MYCKET påfyllning) av dryck och dessa supergoda pizzor räddade dock intrycket.

Inkog N gillar detta
a