Alla kategorier Restaurang Uppsala Uppsala BASILICO

SVARTBÄCKSGATAN 24, 753 32 Uppsala — Visa karta

Årstavägen 49, 12054, Årsta
Två Små Svin
Lasse L:
Trevlig personal, mycket bra mat, trevlig miljö

Restauranger nära BASILICO:

Heidenstamsgatan 75 och Fulleröbacke 101, UPPSALA och STORVRETA
Steffi S:
Hur bra som helst!! 80 super nöjda gäster där ingen klagade på maten!!

Läs vad 12 kunder tycker om BASILICO

• Inkog N
    Inkog N skrev om BASILICO
    Förstår att det kanske är rätt ställe för "medelålders innemänniska wannabees" i Uppsala. Speciellt då personalen tar emot stamkunder som maffiabröder (trots att dom förmodligen inte ens är italienare, utan snarare yugoslaver eller något - inte för att det är något fel med det). Det blir nästan humoristiskt när man tänker efter vad det är för människor som kommer in och äter, t.ex. Börje - mellanchef på kommunen osv.

Vi fick sitta vid ett dragigt skitbord vid dörren (förmodligen rätt vanligt för stundenter som bara är 2st) trots att flera bord var tomma under hela kvällen. Hade jag haft lite mer testiklar i påsen just denna kväll hade jag krävt nytt bord eller bara gått där ifrån... men inte denna kväll :/

Notera att det där bordet bara existerar av två anledningar:
    1) så att dom kan pressa in ytterligare två pers till kostnaden av alla runt omkring, inklusive dessa två - om det nu skulle råka vara fullt i restaurangen.
    2) jävlas med yngre par, gärna om tjejen är snygg verkar det som

Personalen har uppenbara kompensationsproblem, och vill vara både coola, inne och machismo. Vilket tyvärr bara är tråkigt för normala kunder.
    Sen har personalen heller inga problem med att väsnas och skrika åt varandra i ett par timmar. Utrop som "PABLO! EY OY" eller vafan de nu var som de skrek, blir mindre coola efter ca 120 sekunder.

Slutligen, Maten. Sönderbrända kanter, torrt kycklingkött av de sämsta bitarna dolt under ett hyggligt snyggt upplägg.

Det finns MÅNGA bättre restauranger i Uppsala (i princip har Studenternas pizzeria mer privärd mat och trevligare personal). Slösa inte bort tid på Basilico under nuvarande ägande/personal.
  • halli n
    halli n skrev om BASILICO
    mums! de har riktigt goda pizzor deras risotto smakade riktigt riktigt gott!
    Bra service, det blir lite fullt på helgerna så man ska förbereda sig på att det kan ta tid att få beställa osv. Men annars riktigt mumsig mat!
  • Anna G
    Anna G skrev om BASILICO
    Underbar mat och dito personal, Familjär känsla... varma rekommendationer!
  • Anders J
    Anders J skrev om BASILICO
    God pizza och ok miljö. Men när man har den attityden till sina gäster borde det ge en 1:a i betyg, om ens det! Men pizzan smakar bra, eller mycket bra. Jag har dock problem med deras direkt skrämmande brist på respekt för sina gäster. Vår servitör var kaxig över att de sticker ut, han saknade både takt och finger toppskänsla. Gå inte dit om du inte tål snorkig servis. Faktiskt den mest otrevliga servitör jag hört talas om. Men det mest skrämmande var hans brist på själv insikt! Jag tycker nästan synd om honom på ett personligt plan, fast som servitör har jag inget till övers för hans brist på ödmjukhet och dryga attityd.
  • Michael H
    Michael H skrev om BASILICO
    Mycket trevlig och gemytlig pizzeria eller man borde säga resturang. Mycket fin kvalite på samtliga ingredienser och bra utbud på vin och till vis del öl. Det kostar att gå hit l och pizza kanske 170 kroner (100-140 kroner för pizza), men det är helt klart värt det för det kan vara sveriges bästa pizzor. Alla som besöker uppsala bör besöka basilico.
  • Nisse c
    Nisse c skrev om BASILICO
    Såå "Tore R", hur ofta går du ut på RESTAURANG och hur ofta går du ut på McDonalds???
    På en RESTAURANG bestämmer inte vi vår egen plats, utan vi som gäster måste anpassa oss till andra gäster som också vill gå till restaurangen och äta. Har du tänkt på att dem kanske hade reservationer????
    Jag tycker i alla fall att Basilico har Sveriges bästa pizza och en imponerande vinlista.
    Jag kommer definitivt tillbaka till Basilico, värt den lite långa väntetiden när maten väl kommer...

Tack för mig...PS! Ni som vill grina och sura så stanna hemma istället för att störa oss andra som vill gå ut och ha trevligt!!!!!
  • Tore R
    Tore R skrev om BASILICO
    Vi har ätit på Basilico ett antal gånger. Pizzan har i och för sig varit mycket bra. Problemet med stället är de nya manliga servitörerna man har anställt som är synnerligen snorkiga. Idag gav den snorkiga kyparen oss order att sitta vid ett speciellt extra varmt bord trots att det fanns massor av andra bord lediga. Vi lämnade stället. Attityden hos dessa kypare är inte professionell.
  • Sanna F
    Sanna F skrev om BASILICO
    Basilico såg ut som en mysig kvarterskrog med överkomliga priser för en bättre pizza och ett glas vin. Tyvärr var maten dålig, och en större del av personalen hängde runt ett bord med några personer som troligen är ägarna. Det rådde tonårsstämning och gästerna glömdes bort.
  • Andreas L
    Andreas L skrev om BASILICO
    Nej, detta ställe går vi INTE till igen.
    Det är inget fel på maten, men som förälder har man inget där att göra. Barnvagn får nämligen inte tas in i lokalen enligt servitrisen som jobbade där. Tyvärr var reaktionsförmågan inte på topp så vi vände bara på klacken irriterat och gick.
    Hur hade de hanterat en rullstolsbunden???? Farligt nära diskriminering om det inte rent av är det!
  • lisa w
    lisa w skrev om BASILICO
    Fantastisk pizza, åt en Gorgonzola med oxfilé i lördags och jag brukar inte orka med men kunde inte låta bli den här gången. Gott vin och trevlig servitör dessutom, en alltigenom trevlig upplevelse istället för trist bandy...
  • Angelica B
    Angelica B skrev om BASILICO
    Stans godaste pizza! Mysig miljö och goda viner. Minus för vår stressade och lite småsura servitris som tappade bort vår beställning så vi fick vänta på maten i över en timme. Gratis påfyllning (MYCKET påfyllning) av dryck och dessa supergoda pizzor räddade dock intrycket.
  • a
    a skrev om BASILICO