Bergendahls el Service AB

Läs vad 2 kunder tycker om Bergendahls el Service AB

• DANIEL M

2020-03-10

DANIEL M skrev om Bergendahls el Service AB
    Anlitade Bergendahls el för att sätta upp 3 spotlightskenor under diskbänken och sätta upp en vägglampa.

Har tidigare anlitat detta elföretag i samband med installation av diskmaskin och blev då nöjda.

Nu kom en elektriker hem till min sekelskifteslägenhet och satte upp dessa spotlightskenor och vägglampan och det första vi märkte var att strömmen till diskmaskinen inte fungerade ! Så vi ringde Bergendahls el och deras elektriker fick komma tillbaka och åtgärda det fel han orsakat.

Nu några månader senare efter att dem varit hos oss och lägenheten skulle säljas togs därför vägglampan ner.

Bakom lampan fanns detta hål!

Det ser inte ens ut som att elektrikern använt en borr utan snarare hackat sig igenom den nymålade väggen! Anledningen att hålet skulle vara så stort skulle tydligen bero på att annars skulle inte lampan hänga rakt. Lampan väger omkring 1kg! Jag förstår inte alls det resonemanget och i mina ögon sett så skulle man gjort ett hål lika stort som kabeln.

Jag har erbjudit elektrikerns chef att komma hit och kika men det verkar han inte vara intresserad av då inget svar på det mailet inkommit.

Detta känns amatörmässigt gjort! Sedan kan man fråga sig vad man kan förvänta sig för resultat när man ”bara” betalar 6555kr för detta jobb.

Har mailat dem utan svar från deras sida. Deras elektriker ringde dock upp mig och vart allt annat än trevlig. Han kunde inte ens tänka sig att laga det 1/2dm hål han gjort.

Jag kommer självklart aldrig välja eller rekommendera detta företag till någon jag känner. Läs mer
  • 2008-09-02

sofia s skrev om Bergendahls el Service AB
    Härligt gäng säger jag bara! Underbart jobb! Läs mer

Bästa elektrikerna i Göteborg:

NICKLAS R NICKLAS R tycker:
“Fick toppenhjälp vid felsöknin...” Läs mer