Bilmetropolen i Norrort AB

• Reco tipsar!
    Speedy Bilservice Smista
    4.5 / 5 i betyg — 381 omdömen
    Badge2020
    "Härmed vill jag tacka Speedy Västberga så mycket både för deras gedigna arbete, för det trevliga bemötandet och för deras snabba hantering a"
  • AMINETTA L

2020-04-24

AMINETTA L skrev om Bilmetropolen i Norrort AB
    Köpte en bil med 1 månads garanti. Efter 2 veckor fick vi lämna din den pga fel på dörrarna. Vi fick också först sommardäck som inte var körsäkra som skulle ingå, men först började de dividera om det och nämnde att vi hade prutat ner priset, men det var inte av den anledningen eller något av felen som följde. Efter 1 månad dagen garantin gick ut var bilen åter igen inte körsäker, den gick bara upp i 60km/h.
    De hade egna bärgare som de inte valde att ringa så vi fick bärga bilen själva till deras verkstad.
    När vi senare ber om att få förlängd garanti pga två säkerhetsfel på bilen ringer en hetsig säljare upp och påstår att de inte tänker vara ansvariga för om något mer händer med bilen ALLS pga nu hade garantin gått ut. Jag påpekade konsumentköplagen och att den säger 6 månader. Då säljaren inte var kunnig om lagar började han istället påpeka mitt språk, mitt uttal och att jag använde slang när jag diskuterade för min sak. Även hotfulla kommentarer fick vi motta från säljaren.
    Istället för att följa konsumentköplagen och lösa detta på ett smidigt sätt så måste vi nu gå via ARN för att få hjälp. Helt galet oprofessionella. Hotar och diskriminerar sina kunder för att de inte är kunniga om laga och är du själv inte kunnig så kommer du att bli överkörd. Blir det fel med bilen kommer de tjafsa tills man antagligen ger sig. Vi har skapat ett ärende via ARN. Gå inte in i affärer med dessa människor. Fruktansvärt obehagligt! Läs mer
  • Jonas Daniel G

2018-12-20

Jonas Daniel G skrev om Bilmetropolen i Norrort AB
    Jag lämnade bilen för lagning efter en krock.
    Fick tillbaka bilen efter 1,5 månad och då hade dom inte lagat bakluckan och avgasröret som skadats vid krocken. Känns inte bra måsta in med bilen igen Läs mer
    2018-12-20 Paulo G svarar Jonas Daniel G
    Hej Jonas.
    Tack för samtalet. Som vi konstaterade så hade du skrivit till fel firma.
    Vi säljer ju endast bilar.

Automobil Norra AB
  • Reco tipsar!
    Speedy Bilservice Täby
    4.8 / 5 i betyg — 596 omdömen
    fiveYearsBadge
    "Utmärkt service. De tog emot bilen lite tidigare än avtalat och det blev lite lägre pris än förhandsinformationen 2 dagar innan."
  • ROGER STEFAN M R

2018-10-29

ROGER STEFAN M R skrev om Bilmetropolen i Norrort AB
    000000000000000000000 0000000000000000 Läs mer

Bästa Bilverkstäderna nära Bilmetropolen i Norrort AB:

Bror Kristian L Bror Kristian L tycker:
“Reparation av spridare i samba...” Läs mer
Avgassystemet (1.9km)
Min Bil Täby (9.1km)