Liljeholmsvägen 18, 117 61 Stockholm — Visa karta

Välkommen till Binette Redovisning AB!

Vi är en mindre och personlig redovisningsbyrå.

Vi hjälper dig med din ekonomi via vårt onlinebaserade program. Detta frigör tid för dig och din verksamhet så att du kan fokusera på sånt som är viktigt för er. Det som skiljer oss från våra kollegor i branschen är dock att du fortfarande får tillgång till ert företags siffror i realtid - alltid online.

Våra tjänster: Löpande bokföring, löneadministration, bokslut, årsredovisning, deklaration och ekonomisk rådgivning.

Vi sköter hela eller delar av er ekonomi. Tveka inte att höra av dig till oss så ser vi till att komma fram till bästa lösningen för dig.

Läs vad 19 kunder tycker om Binette Redovisning AB

• 2020-07-02

Petrus P skrev om Binette Redovisning AB
    Har varit kund under många år, och har haft varierad erfarenhet. Jag har fått det jag betalat för, men inte så mycket mer. Har varit många redovisningsekonomer som kommit och gått och har ofta fått ganska trubbigt bemötande från Philippe om något har varit fel. Ibland har uppenbara fel eller missnöje inte ens följts upp på. Läs mer
    2020-07-02 Binette Redovisning AB svarar Petrus P
    Hej Petrus,

Det var tråkigt att höra att du har så pass dålig upplevelse som kund hos oss. Du får gärna maila mig lite mer info i detalj till mig vad som varit missnöje med och som du inte fått hjälp med/åtgärdats samt vad du upplevt som "trubbigt" bemötande ifrån mig.

Tack på förhand!

• 2020-02-09

Lisa H skrev om Binette Redovisning AB
    Bokföring, betalning av fakturor samt posttjänster.
    På alla sätt och vis får jag ovärderlig hjälp med allt jag frågar om. Läs mer
  • 2020-02-06

Johannes M skrev om Binette Redovisning AB
    Hej

Binette skickar ut ett nyhetsmejl med information om vad som händer generellt inom bokförings- och redovisningsområdet, som är mycket bra. Läs mer
  • Manhattan M

2020-02-04

Manhattan M skrev om Binette Redovisning AB
    Detta är en redovisningsbyrå som verkligen gör allt för sina kunder och hjälper i både vått och torrt. De sätter kunden i fokus och ledsager igenom alla processer på ett väldigt professionellt sätt. Läs mer
  • 2020-01-15

Niklas U skrev om Binette Redovisning AB
    Binnette har alltid varit tillmötesgående, trevliga och kunniga. Vi har haft flera fina år där Binette varit vår leverantör inom redovisning.
    /Niklas CFO Awave Läs mer
  • 2020-01-10

Stefan G skrev om Binette Redovisning AB
    Binette sköter vår löpande redovisning, momsredovisningar och bokslutsarbete. Alltid snabb, kunnig och vänlig service. Läs mer
  • 2020-01-05

Olga R skrev om Binette Redovisning AB
    Ett gott bemötande, som jag upplever i möte med personal från Binette Redovisning AB är en viktig faktor för att utveckla en god samarbete mellan mig som en kund och min redovisningsbyrå. Det handlar om kvalitet i deras arbete. Jag har tillit till Binette Redovisning AB och känsla av säkerhet. Läs mer
  • 2020-01-01

Bella F skrev om Binette Redovisning AB
    Bemötande, kompetens och hjälp inom redovisning på hög nivå.
    Rekommenderas! Läs mer

Bengt N skrev om Binette Redovisning AB
    Jag får hjälp med bokföring, årsbokslut och deklaration.
    Det fungerar perfekt. Är mycket nöjd!! Läs mer

Ove S skrev om Binette Redovisning AB
    Jag har min redovisning och bokslut hos Binette som sköter det till full belåtenhet. Läs mer

Erik S skrev om Binette Redovisning AB
    Binetter edovisning sköter mitt företags bokföring och redovisning.
    Jag är mycket nöjd med deras arbete och dom har hög professionalitet.
    Jag har provat 3st olika redovisningsbyråer tidigare och Binette är absolut bäst!
    Allt flyter bara på när dom gör jobbet och jag kan göra det jag är bäst med mitt företag Elcentralen C &E AB.
    Auktoriserad Elfirma.
    Erik Sandin CEO Läs mer

Per A skrev om Binette Redovisning AB
    Löpande redovisning, deklaration.bemött okej. Förväntade mer aktiv rådgivning, därav intet Läs mer
    2020-01-09 Binette Redovisning AB svarar Per A
    Hej,

Tråkigt att höra att du inte fått den rådgivningen du förväntade dig utav din konsult.

Kontakta gärna mig direkt så kan vi ta ett avstämningsmöte gällande vilken typ av rådgivning du känner att du saknar i dagsläget.

• 2019-12-29

Joachim H skrev om Binette Redovisning AB
    Kunniga och hjälpsamma medarbetare! Läs mer
  • 2019-12-29

Daniel E skrev om Binette Redovisning AB
    Kund hos Binette redovisning med fyra bolag och allt fungerar smidigt och snabbt. Uppskattar att de inte bara levererar bokföring utan även har förståelse för affärer och hur det är att driva bolag. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2019-12-27

SIDAR S skrev om Binette Redovisning AB
    Jag driver ett mindre konsultbolag inom tjänstesektorn. Jag anlitade Philippe i samband med byte av redovisningsbyrå från en mindre seriös byrå.

Philippe gjorde ett exceptionellt jobb vid bytet och rättade effektivt till bristerna som hade gjorts i den tidigare bokföringen. Han är otroligt kunnig, trevlig, tillmötesgående och priserna är rimliga i förhållande till den service som erbjuds.

Den löpande redovisningen med dedikerad konsult fungerade också bra med väldigt trevlig och snabb hjälp. Läs mer
  • 2019-11-05

Per Anders Ove J skrev om Binette Redovisning AB
    Varning för detta företag!

Man har då och då stött på dåliga och oseriösa företag men aldrig orkat skriva och varna andra. Förrän nu!

Binette Redovisning skulle göra min årsredovisning men gjorde inte i ordning allt i tid vilket kostade mig 11.250 kr i förseningsavgifter. Dessutom vägrade de ersätta mig samt skyllde de på mig.

Allt skulle vara inskickat senast 1 augusti. I mitten av juni kontaktade jag dem för att se så allt var i ordning och fick då svaret att de skulle hinna allt.

Sedan jobbade de bara 15 min (ser jag på fakturorna de skickade) med mitt bolag fram till sista dagarna av juli och mina papper och årsredovisning blev inte klar i tid vilket resulterade i förseningsavgifter.

När jag ifrågasatte deras agerande skyllde de på mig och att jag inte lämnat in alla papperna i tid.

Den anställde som jag haft kontakt med öppnade sig och berättade exakt hur det gått till, hon hade bett om hjälp mitt under semestertider men inte fått någon hjälp. Chefen, Binette, hade nekat henne hjälp som behövdes för att få ihop allting i tid. Hon kan såklart hitta på men det tror jag inte, men oavsett så har någon på firman gjort helt fel vilket resulterat i förseningen och kostnaderna.

Dessutom hade chefen en externt otrevlig ton och när jag ville säga upp dem vägrade han låta sina anställda göra klart allt om jag inte betalade i förväg.

Så ANLITA INTE DETTA FÖRETAG. Dels blir de inte klara i tid och sedan står de inte till svars för fel de gör. Samt chefen var väldigt otrevlig. VÄLJ ANNAT FÖRETAG!!! Läs mer
    2019-12-11 Binette Redovisning svarar Per Anders Ove J
    Hej,

Till och börja med vill Jag berättade att vi på Binette redovisning är hemskt ledsna över att detta har skett, vår strävan är att alla våra kunder ska känna sig nöjda med oss som partner.

Det som har skett här är att du inte återkommit till oss gällande material avseende din bokföring för 2018. Vi hade uppfattat det som att du skulle återkomma med materialet senast i Januari 2019, men vi fick materialet så sent som Juni trots att en av våra konsulter har påmint dig under tiden. Ett bokslut/årsredovisning skall vara upprättat senast i Juni månad (6 månader efter räkenskapsårets slut).

Vår lösning för att samma problem inte skulle uppkomma igen var att du skulle börja förse oss med material varje månad (vilket även bokföringslagen kräver), eftersom att du inte ville gå med på detta var vi tvungna att avsluta uppdraget vilket du även godtog.

Vi är ledsna över att det blev på detta vis men önskar dig lycka till framöver och hoppas du hittar en ny redovisningsbyrå som kan hjälpa dig.

• 2014-06-19

Jesper B skrev om Binette Redovisning AB
    Vårt företag har anlitat Binette sedan 2008 och har varit jättenöjda med deras tjänster. Speciellt nöjda är vi med deras onlinelösningar med skanning via 24SevenOffice som ger oss dagligen kontroll över alla räkenskaperna.

Kan rekommenderas varmt! Läs mer
  • 2014-06-12

Morgan G skrev om Binette Redovisning AB
    Rekommenderas ej för småföretagare eller kunder som vill veta vad de betalar för!

Har låtit dem sköta bokföringen i några år åt min webbyrå. Från början väldigt bra men då ägdes bolaget av Ingela som var en klippa och hade full koll. Sedan Binette tog över har servicekänslan och trevliga bemötandet tyvärr försvunnit och timmarna stadigt ökat...

Då sista fakturan var oväntat stor granskade jag den och upptäckte då att deras specifikation med antal timmar ej stämde överens med vad som tidsloggarna i fortnox visade. 6,75h fakturerades men bara 3,5h i fortnox för 70 verifikat. Visst, två mail fick jag men de kan ej tagit så lång tid att skriva. Utskrifter från bankonto etc finns specat så det ingick ej i tiden.

Jag ifrågasatte detta men fick ett enormt otrevligt bemötande, kallades löjlig och det slutade med att han frågade var han skulle buda allt material. Jag blev faktiskt lite paff av bemötandet. Jag gav mig inte och försökte få ett svar på varför deras tidrapportering/specifikation inte stämde men det fick jag aldrig.

Nu låter vi istället RedovisaResultat sköta bokföringen och det känns bra igen. Läs mer
    anonym a gillar detta
  • 2012-10-25

Kalle skrev om Binette Redovisning AB
    Vår förening är supernöjd med Binette. Vi är en förening på ca 160 st lägenheter och vi hittat någon som sköter vår ekonomiska förvaltning på ett fantastiskt sätt. Vi har varit Binette trogna i 3 år nu och vi kan starkt rekommendera deras webbsystem.

Alltid trevlig, vänlig och kunnig personal! Läs mer

Liljeholmsvägen 18, 117 61 Stockholm